بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر کودکان؛ تکیه‌گاه امروز و روشنی فردا

تامین آتیه فرزندان همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین بوده و هست. شرکت‌های بیمه علاوه بر ارائه راه‌حل برای بسیاری از خطرهاها، برای این دغدغه هم راه‌حل ارائه کرده‌اند. بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان راه حل مناسبی برای آسودگی خاطر والدین راجع به تامین مالی آینده فرزندانشان است.

تامین هزینه‌های زندگی فرزندان، بزرگترین دغدغه والدین

با افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی، تامین این هزینه‌ها به یک نگرانی همیشگی برای مردم و به ویژه والدین تبدیل شده است. تمام والدین از همان کودکی نگران آینده فرزندان خود هستند و این نگرانی در سال‌های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده، چراکه تامین هزینه‌های زندگی، کار، تحصیل و … برای بسیاری از افراد سخت شده است. در چنین حالتی والدین به دنبال راهی هستند که بتوانند آینده فرزندان خود را تضمین کنند تا آنها در آینده با مشکلات مالی روبه‌رو نشوند. راه حل مناسب برای تامین آتیه فرزندان، استفاده از بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان است.

تضمین آینده فرزندان با بهترین بیمه عمر برای کودکان

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان یکی از انواع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است که شرایط آن مناسب تامین مالی آینده کودکان است. این بیمه در کنار پوشش‌های بیمه عمر، یک سپرده مطمئن و پرسود برای کودکان فراهم می‌کند تا پس از پایان مدت قرارداد بتوانند از مبلغ سپرده برای تامین مالی زندگی خود استفاده کنند.

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان این امکان را به والدین می‌دهد که از کودکی برای فردای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند و در سنین بالاتر که امکان ازکارافتادگی و مشکلات اقتصادی وجود دارد، نگران آینده مالی فرزندان خود نباشند. این بیمه انواع مختلفی دارد و شرایط پرداخت آن می‌تواند باتوجه‌به شرایط افراد متفاوت باشد تا همه والدین بتوانند برای فرزندان خود این بیمه را خریداری کنند.

کدام شرکت‌ها بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان را ارائه می‌دهند؟

شرکت‌های مختلف با شرایط متفاوت بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان ارائه می‌کند. در ادامه شرایط هر شرکت را به طور دقیق توضیح می‌دهیم.

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان کوثر

بیمه کوثر و با هدف تامین مالی فرزندان این بیمه را ارائه می‌کند. بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان کوثر از بدو تولد قابل خریداری است و فرزندان می‌توانند در بزرگسالی این بیمه را ادامه دهند و یا در زمان نیاز آن را بازخرید و از سپرده آن استفاده کنند. والدین این امکان را دارند که حق‌بیمه و سود را به صورت سالیانه افزایش دهند تا در نهایت مبلغ بیشتری در زمان بازخرید وجود داشته باشد. همچنین می‌توانند مبلغی را به‌صورت سپرده قرار دهند تا در نهایت فرزندان از سپرده و اندوخته بیمه به صورت همزمان استفاده کنند.

بیمه عمر و تامین آتیه کودکان پارسیان

این طرح را بیمه پارسیان و با منظور تامین هزینه فرزندان در دوران مختلف زندگی ایجاد کرده است. والدین می‌توانند این بیمه را برای فرزندان خود از بدو تولد تا ۱۵ سالگی خریداری کنند و مدت قرارداد بیمه هم می‌تواند بین ۵ تا ۷۰ سال باشد. به این نوع بیمه به‌صورت روزشمار سود تضمینی تعلق می‌گیرد و علاوه بر این سود، سود مشارکتی هم در این بیمه وجود دارد.

بیمه‌شدگان (فرزندان) می‌توانند بعد از اتمام مدت قرارداد تمام سرمایه را به‌صورت یکجا یا به‌صورت مستمری برداشت کنند. علاوه بر این، بیمه‌گذار می‌تواند در بازه‌هایی از زندگی که نیاز مالی دارد، روی بیمه خود تا ۹۰ درصد اندوخته‌اش وام بگیرد. این بیمه معاف از مالیات درآمد و مالیات بر ارث است.

بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان ما

بیمه ما به منظور ایجاد حس اطمینان در والدین نسبت به آینده فرزندان ایشان این بیمه را ارائه می‌کند. از بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان ما می‌توان برای رفع نیاز مالی فرزندان در سنین و موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. برای مثال، تامین هزینه تحصیل فرزندان، تامین هزینه ازدواج، تامین هزینه مسکن و … از جمله مواردی است که با داشتن بیمه عمر فرزندان بسیار ساده می‌شود. فرد بیمه‌شده می‌تواند پس از ورود به بزرگ‌سالی بیمه خود را تغییر دهد و آن را به شکل کامل‌تری ادامه دهد تا هر زمان که مایل بود بتواند از مزایای آن استفاده کند.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری با امکان استفاده از سپرده

یکی از انتخاب‌های والدین زمانی که صحبت از تامین آتیه فرزندان است، انتخاب بهترین بیمه عمر برای کودکان به عنوان سرمایه‌گذاری است. والدین می‌توانند هم برای خود و هم برای فرزندانشان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری تهیه کنند. این بیمه شرایط مختلفی دارد که می‌تواند در بازه‌های زمانی مختلف مانند بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان با پوشش‌های کامل‌تر عمل کند. والدین می‌توانند علاوه بر فرزندان، خود را هم بیمه کنند تا در زمان حیات از مزایای آن استفاده کنند و پس از فوت نیز فرزندان آنها بتوانند از سرمایه فوت بیمه عمر بهره ببرند.

بهترین بیمه عمر برای کودکان

مزایای بهترین بیمه عمر برای کودکان چیست؟

این بیمه را که شرکت‌های مختلف ارائه می‌کنند مزایای مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

۱. دریافت وام

یکی از مزایای ‌بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان دریافت وام بدون نیاز به ضامن و فرایندهای پیچیده است. والدین می‌تواند بعد از پایان سال دوم قرارداد، تا ۹۰ درصد مبلغ اندوخته ‌بیمه‌نامه وام دریافت کنند.

۲. معافیت از مالیات و دریافت سود خالص

این بیمه کاملا معاف از مالیات است و در انتهای قرارداد از سودی که به شما تعلق گرفته است، مالیات کسر نمی‌شود. همچنین به این بیمه دو سود تضمینی و مشارکتی تعلق می‌گیرد.

۳. سرمایه بدون باز پرداخت

سرمایه‌ای که در انتهای قرارداد به شما پرداخت می‌شود، در واقع حاصل سرمایه‌گذاری شماست و بازپرداخت ندارد. والدین یا فرزندان می‌توانند در زمان نیاز از این سرمایه برای موارد مختلف استفاده کنند.

مزایای بیمه عمر برای کودکان چیست؟

بیمه آتیه فرزندان یا ‌‌پس‌انداز در بانک؟

همیشه در هنگام انتخاب بین خرید بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری در بانک ‌‌تردیدهایی وجود دارد. سوال مهم این است که کدام‌یک ارجحیت دارد؟ کدام مفیدتر، مطمئن‌تر و بهتر است؟ در این بخش قصد داریم تا تفاوت‌های بیمه عمر و آتیه فرزندان و سپرده‌­گذاری در بانک را به اختصار شرح دهیم:

  • اگر قصد شما سرمایه‌­گذاری کوتاه‌مدت است، سپرده‌گذاری در بانک‌ها به نظر جذاب‌تر می‌آید، اما باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سپرده‌گذاری کنید تا سود قابل‌توجهی را به دست آورید. اما در بیمه عمر کافی است تنها یک حق بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش بیمه‌ای هم قرار بگیرید؛ بانک فاقد این پوشش‌هاست.
  • در حساب‌ها و سپرده‌­گذاری‌های بلندمدت بانکی، امکان برداشت پول قبل از اتمام قرارداد وجود ندارد، اما در بیمه عمر امکان برداشت اندوخته (وام بدون وثیقه، ضامن و بدون تشریفات اداری) طی مدت قرارداد وجود دارد.
  • یکی از تفاوت‌های قابل توجهی که بین سپرده­‌گذاری در بانک و خرید بیمه عمر آتیه فرزندان مطرح است، متغیر و ثابت بودن نرخ سود پرداختی به اندوخته شما است. در مورد سپرده‌­گذاری در بانک‌­ها، نرخ بهره تحت شرایط متفاوت متغیر است، اما در مورد بیمه عمر نرخ سود تا پایان مدت قرارداد، روندی مشخص و ثابت دارد و تغییری نمی­کند.

سایر تفاوت‌های بیمه آتیه فرزندان و سرمایه‌گذاری در بانک

  • تفاوت عمده دیگر در حق برداشت طلب‌کاران است. درصورتی‌که پس‌انداز کننده یک سپرده در بانک داشته باشد، طبق قانون طلب‌کاران او در صورت ازکارافتادگی و بروز مشکلات دیگر می‌­توانند از محل سپرده‌های بانکی طلب خود را وصول کنند. در بیمه عمر چنین برداشتی امکان‌پذیر نیست.
  • یک تفاوت مهم دیگر هم وجود دارد؛ بانک‌ها تا زمانی که روند پس‌انداز ادامه دارد یا سرمایه را در اختیار دارند، به آن سود پرداخت می­‌کنند و در صورت از کارافتادگی کلی پس‌اندازکننده و کاهش درآمد او روند پس‌انداز کردن متوقف می‌شود؛ اما بیمه عمر از آنجایی که علاوه بر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری جنبه پوشش‌دهی ریسک هم دارد، در صورت از کارافتادگی دائم و کلی، بیمه شده از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود و شرکت بیمه ملزم به ایفای تعهدات مندرج در بیمه‌نامه است.

انتخاب بهترین بیمه عمر برای کودکان

شاید در نگاه اول انتخاب بهترین بیمه عمر که با نیاز شما و فرزندانتان متناسب باشد، سخت به نظر برسد. اما باید بدانید که با داشتن آگاهی در این زمینه و کمک متخصصان می‌توانید بهترین بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان را تهیه کنید. ما در ازکی به دنبال افزایش آگاهی شما نسبت به بیمه و شرایط آن هستیم تا بتوانید با صرف کمترین وقت و انرژی، بهترین و متناسب‌ترین نوع بیمه را انتخاب کنید. بهتر است در زمان خرید بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان، میزان درآمد فعلی خود و متوسط افزایش حقوق خود را در نظر بگیرید تا درصد افزایش سرمایه را به درستی انتخاب کنید. همچنین بهتر است که حق بیمه را به صورت سالیانه افزایش دهید تا در انتهای زمان قرارداد، مبلغ چشمگیری حتی با وجود تورم باقی‌مانده باشد.

در هر مرحله از استعلام و خرید بیمه عمر که به مشکل برخوردید، می‌توانید با مشاوران ما در ازکی تماس بگیرید تا همکاران ما به بهترین شکل شما را راهنمایی کنند.

نمایش بیشتر

10 دیدگاه

  1. سلام فرزندی که پدر ومادرش کارمند هستند علاوه بر آن بیمه پارسیان است بعد مرگ پدر یامادر حقوق یکی میتواند از بیمه پارسیان که قبلا پرداخت شده دریافت کند یا یکی از آنها را دریافت میکند یعنی قبل از ازدواج میتواند هردو هزینه را دریافت کند

      1. سلام ،بهترین بیمه برای پسرم که ۱/۵ ساله هست،بیمه عمر و تامین اتیه کدام شرکت بیمه ؟
        لطفا راهنماییم کنید،باتوجه به اوضاع به شدت نابسامان مملکت،فکر و روان ما پدرومادرها درگیرشده،لطفا بهترین شرکت بیمه گر رو معرفی کنید،باتوجه به اینکه بنده کارگر هستم
        سپاس فراوان

  2. با سلام قصد دارم برای فرزندم یک بیمه اتیه پرداخت کنم اولا اینکه به عنوان مثال با پرداخت ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان بعد از بیست سال چ مبلغی به ایشان پرداخت میشود و ضمنا ایا چنین طرحی در بانک ها هم موجود است؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      سرمایه نهایی بیمه عمر به جز حق بیمه به عوامل دیگه ای هم بستگی داره. مثلا پوشش ها، ضریب افزایش حق بیمه و … به همین دلیل نمیتونیم پاسخ سوال اول شما رو بدیم. شما باید برای دریافت اطلاعات دقیق با همکاران ما تماس بگیرین تا راهنماییتون کنن.
      در مورد سوال دوم هم خیر. در بانک ها فقط امکان سرمایه گذاری از طریق سپرده وجود داره و ماهیتش کاملا با بیمه عمر متفاوته

  3. با سلام اگر فرزند پسر ۳۰ ساله باشد و پدر ومادر کارمند باشند والدین می توانند برای فرزندشان بیمه آتیه پرداخت کنند؟

    1. سلام دوست عزیز
      فکر نمیکنم بیمه آتیه چنین شرایطی رو داشته باشه ولی از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری میشه استفاده کرد.

  4. سلام‌ایا بیمه ای هست که با پرداخت ماهیانه بعد از چند سال مثلا ۳۰ سال به فرزند حقوق مانند حقوق بازنشستگی ماهیانه پرداخت کند؟

  5. سلام اگه بخوام برای فرزندم بیمه عمرو اتیه بریزم چندسال باید حق بیمه بدم وبعداز زمان صرف شده کل پول و بهش میدن یا میشه بهصورت حقوق ماهیانه بدن ؟؟

    1. محدثه عزیز سلام
      تعداد سال‌ها رو می‌توانید خودتون مشخص کنید. با توجه به این که برای فرزنتان بیمه می‌خرید پیشنهاد می‌کنم از طرح‌هایی استفاده کنید که سرمایه را یکجا به ایشون پرداخت می‌کنند. برای اطلاع از شرایط روی لینک زیر کلیک کنید:
      https://www.azki.com/personal-insurance/life-insurance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا