اتاق خبر

ازکی؛ حامی کشاورزان سیستان و بلوچستان

ما در مجموعه ازکی با رویکرد اجرای مسئولیت اجتماعی برندمان و مشارکت در انجام کار خیر از بهمن ۹۹، یک امکان جدید، تاثیرگذار و ساده را برای کاربران در سایت قرار داده‌ایم.

هدف ما از طراحی و اجرای این پروسه، برداشتن قدم‌های کوچکی در راستای کمک به کشاورزان و حفظ محصولات آنها برای رونق اقتصادی بیشتر در مناطق محروم است.

کاربران ازکی چطور در انجام امور خیریه مشارکت می‌کنند؟

بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای تمام مالکین وسایل نقلیه است و همه افرادی که خودرو، موتور و یا هر وسیله نقلیه‌ای دارند باید هرسال برای خرید و یا تمدید این بیمه‌نامه اقدام کنند.

ما از بهمن  ۹۹ در مجموعه ازکی تصمیم گرفتیم باتوجه به اینکه از نظر قانونی هیچ الزام و اجباری برای داشتن «نسخه کاغذی بیمه‌نامه» شخص ثالث وجود ندارد، با استفاده از این فرصت و با کمک کاربران در زمان خرید بیمه شخص ثالث، مشارکت در امور خیریه را شروع کنیم.

برای این کار از کاربران ازکی خواستیم تا درصورت تمایل در زمان خرید بیمه شخص ثالث، نسخه کاغدی بیمه‌نامه را دریافت نکنند. بعد از این مرحله کاربر به خاطر حمایت از حفظ محیط زیست و عدم دریافت نسخه چاپی، مبلغ ۳۰ هزار تومان هدیه دریافت می‌کند. در این مرحله کاربر می‌تواند هدیه‌ را  داخل کیف پول‌ خود نگه دارد و یا آن را به خیریه نیکان ماموت اهدا کند.

بدین ترتیب به ازای هر نفر از کاربرانی که تصمیم گرفتند گزینه «کمک مبلغ هدیه به خیریه نیکان ماموت» را انتخاب کنند و در کار نیک ما سهیم شوند، مبلغ ۳۰ هزار تومان به خیریه نیکان ماموت پرداخت شد.

عدم دریافت نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث

برای اطلاع از جزییات پیاده‌سازی مسئولیت اجتماعی ازکی روی لینک زیر کلیک کنید:

ایران برای سیستان

احداث سردخانه میوه در شهرستان قصرقند

در این مدت زمانی یعنی از بهمن ۹۹ تا فروردین ۱۴۰۱، ۱۰ درصد از خریداران بیمه شخص ثالث ازکی، در این طرح مشارکت کردند و با عدم دریافت نسخه کاغذی به ما کمک کردند تا بتوانیم به کمک خیریه نیکان ماموت سرد‌خانه‌ای به ظرفیت ۸۵ تن در شهرستان قصرقند احداث کنیم.
هدف از پروژه احداث سردخانه
هدف اولیه و اصلی از اقدام به طراحی و احداث سردخانه کمک به توسعه و رونق کشاورزی مردم در استان سیستان و بلوچستان است. اما از اهداف دیگر این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی و ایجاد شرایط اولیه مناسب برای نگهداری آنها
2. نگهداری محصولات و استفاده بهینه و عرضه آنها به بازار به صورت فراوری شده
3. کارآفرینی و اشتغازایی در منطقه و سوددهی بیشتر به باغبانان

حمایت از کشاورزی در سیستان

مراحل انجام پروژه احداث سردخانه

برای احداث سردخانه، اولین مرحله خریداری زمینی به متراژ مناسب بود. یکی از حامیان نیکوکار قطعه زمینی به متراژ 5000 متر مربع به منظور احداث دهکده فرهنگی به خیریه کودکان فرشته‌اند اهدا کردند که 105 متر از آن زمین به پروژه سردخانه اختصاص یافت.
در مرحله بعدی زمین برای فعالیت نیاز به برق داشت. پس نصب تیر و ترانس برق در مرحله دوم انجام شد.
در مرحله سوم مرحله تهیه و اجرای فوندانسیون و سپس بتن ریزی سردخانه بود.

بعد از انجام زیرسازی و اجرای فوندانسيون نوبت به ساخت بدنه سردخانه رسيد و سپس کانکس‌ها وارد مرحله پارتیشن‌بندی شدند.

در مرحله آخر کانکس‌های سردخانه بعد از ساخت و تکميل توسط دو دستگاه تریلی و دو دستگاه جرثقيل 20 تن بارگيری شده و به سوی قصرقند برای نصب و راه‌اندازی روانه شدند.

بهره برداری از سردخانه

 

سرانجام بعد از تعطیلات نوروزی سردخانه قابل بهره‌برداری شد و کشاورزان توانستند محصولات مختلف خود را تا ظرفیت ۸۵ تن در سردخانه نگهداری و فرآوری کنند و به فروش برسانند.
با این کار توانستیم به نوبه خود به رونق اقتصادی منطقه و همینطور توسعه محصولات کشاورزی کمک کنیم. همچنین از هدر رفت دست‌رنج کشاورزان زحمت‌کش جلوگیری کنیم.
دست به دست هم و با همراهی و مهر شما، هر کاغذ سبک و کوچک A5 بیمه‌نامه شخص ثالث توانست به اندازه ۸۵ تن ظرفیت داشته باشد.
با همراهی همیشگی شما در آینده نزدیک و در مسیر پیش‌رو قدم‌های بزرگتری برای کمک به هموطنانمان در سراسر کشور برخواهیم داشت.

شما می‌توانید به سادگی با به اشتراک گذاشتن این تصویر، دوستانتان را هم در این مسیر خیر با ما همراه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

23 دیدگاه

  1. درود. عالی عمل کردید . ماهیگیری یاد دادن باعث کاهش فقر در منطقه محروم سیستان خواهد بود . سپاس که من رو مشارکت دادید و از اطلاعرسانی خوبتان . برای همگی شما موفقیت و انرژی مثبت آرزو دارم .

  2. درود خداوند بر شما با این عملکرد زیبا و ستودنی وظیفه ماست که در چنین کارهای زیبایی سهم اندکی داشته باشیم سپاس از شما ?????

  3. من چند بار به سیستان و بلوچستان سفر زمینی داشتم و از نزدیک شاهد عزت و همت بلند مردم این منطقه بودم،انجام چنین کارهایی با کمک هم وظیفه ماست

  4. با سلام فکر نمی کردم این مبلغ اندکی که اختصاص دادیم منجر به این کار در این منطقه محروم شده باشه . امیدوارم این قبیل کارها ادامه داشته باشه

  5. سلام و تشکر از زحمات شما من خودم در شهر سراوان پی گیر کار خیر ساخت دو مدرسه بودم و میدانم به غیر پول چقدر دوندگی لازم است خدا قوت و دست مریزاد????

  6. سلام خداقوت به همه خدمتگذاران به این مرز و بوم. ما مردم ایران فقط خودمون رو داریم پس باید به فکر همدیگه باشیم. دست مريزاد

  7. سلام و درود به شما
    منم ازتون تشکر میکنم بابت کار خیرتون
    اصلا فکرش هم نمیکردم همچین اتفاقی بیوفته
    خوشحال شدیم

  8. باسلام
    خدای مهربان به شما جزای خیر عنایت کندکه با نیت خیر خواهانه یک چنین ابتکاری را درمنطقه نیازمند دارید اجرا می کنید وبخشی از محرومیت آن منطقه راهرچند کوچک برطرف می کنید.انشاالله خدا به شما توفیق ادامه این نوع خدمات را به شما عنایت فرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا