بیمه بدنه

کارت طلایی بخریم یا بیمه بدنه؟ مقایسه کارت طلایی و بیمه بدنه

کسانی که ماشین خود را از ایران خودرو می‌خرند، می‌توانند برای آن کارت طلایی تهیه کنند. اما این افراد معمولا با این دو راهی روبه رو می‌شوند که کارت طلایی بخرند یا بیمه بدنه؟ و اینکه واقعا کدام بهتر است؟ در ادامه می‌خواهیم تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه را بررسی کنیم.

بیمه ماشینت رو با تخفیف ویژه بخر. کد تخفیف: body

آیا کارت طلایی همان بیمه بدنه است؟

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که تصور می‌کنند که با داشتن کارت طلایی ایران خودرو دیگر نیازی به تهیه بیمه بدنه برای خودرو خود ندارند. برای روشن شدن تفاوت‌های اصلی این دو باهم بهتر است که خدماتی که هر دو ارائه می‌دهند را بررسی کنیم:

خسارات تحت پوشش بیمه بدنه

پوشش‌های بیمه بدنه به ۲ دسته پوشش‌های اصلی و پوشش‌های اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به شرح زیر است:

  • خسارت‌های حاصل از هرگونه حادثه و تصادف با خودروهای دیگر یا اجسام ثابت و متحرک؛
  • خسارت‌های حاصل از سقوط، واژگونی، آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار؛
  • سرقت خودرو (سرقت کلی یا آسیب‌های وارد شده به وسایل اصلی)؛
  • خسارات‌های وارد شده در جریان نجات یا انتقال خودرو خسارت دیده؛
  • خسارت‌های وارد شده به باتری یا لاستیک‌ها.

در کنار پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی هم وجود دارد که فرد بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به نیازها و تمایلات خود آنها را به بیمه‌نامه اضافه کند. 

خدماتی که کارت طلایی ارائه می‌دهد

امکانات و خدماتی که کارت طلایی به دارندگان خودروهای ایران خودرو ارائه می‌دهد، به شرح زیر است:

  • مشاوره تلفنی و امداد جاده‌ای رایگان؛
  • حمل رایگان خودرویی که در جاده خراب شده و نیازمند به تعمیر است؛
  • تعویض رایگان قطعات معیوب؛
  • انتقال سرنشینان خودروی خراب شده در میانه راه به نزدیک‌ترین شهر؛
  • پوشش خسارت تصادف، سرقت کلی یا قطعات نظیر ECU کامپیوتر خودرو؛
  • خسارات ناشی از پاشیده شدن مواد اسیدی روی خودرو؛
  • امداد سیار درون شهری و جاده‌ای؛
  • خسارت ترکیدن لاستیک حین رانندگی؛
  • تعویض خودرو در صورتی که آسیب وارد شده به خودرو بیشتر از ۶۰ درصد قیمت آن پیش از خسارت باشد.

از مقایسه بالا می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که برخلاف پوشش‌های مشترکی که دو مورد بالا دارند، هیچ یک از آنها نمی‌تواند جای دیگری را بگیرد. 

تفاوت کارت طلایی با بیمه بدنه چیست؟

کارت طلایی و بیمه بدنه در پوشش‌های اصلی مثل تصادف، آتش‌سوزی و سرقت کلی و جزئی مشابه هستند، اما چند تفاوت مهم با هم دارند:

  • می توان گفت اصلی‌ترین‌ترین تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه پوشش‌های اضافه آن است. کارت طلایی پوشش‌های بیشتری دارد که عبارتند از حمل رایگان ماشین در صورت خرابی، امداد سیار، سرویس و تعویض دوره‌ای بعضی از قطعات ماشین، تعویض ماشین در صورتی که هزینه تعمیر از ۶۰ درصد قیمت آن بیشتر باشد و … .
  • یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های کارت طلایی با بیمه بدنه، قیمت آن است؛ قیمت بیمه بدنه به صرفه‌تر و ارزان‌تر از کارت طلایی است؛
  • یکی از موضوعات مهم در بیمه بدنه تخفیف‌های عدم خسارت آن است. شما می‌توانید این تخفیف‌ها را به ماشین بعدی خود هم منتقل کنید که چنین امکانی در کارت طلایی وجود ندارد؛
  • نکته مهم دیگر این است که در کارت طلایی شما باید تعمیر ماشین خود را در نمایندگی ایران خودرو انجام دهید و نمی‌توانید ماشین‌تان را در جای دیگری تعمیر کنید. اما در بیمه بدنه هزینه خسارت ماشین به صورت نقدی به شما پرداخت می‌شود و در انتخاب تعمیرگاه آزادید.

 

آیا هزینه کارت طلایی در برابر خدمات آن ارزش دارد؟

کارت طلایی باتوجه‌به انواعی که دارد، خدمات متنوعی هم ارائه می‌دهد و هر کس می‌تواند باتوجه‌به بودجه‌ای که دارد یکی از آنها را انتخاب کند. تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه آیا هزینه‌ای که برای کارت طلایی پرداخت می‌کنید، در برابر خدماتی که ارائه می‌دهد ارزش دارد یا خیر، به عهده فرد خریدار و اولویت‌های او است. آن دسته از افراد که خدماتی مشخص مانند امداد سیار و سرویس‌های دوره‌ای برایشان اهمیت دارد و حاضر به پرداخت هزینه بابت آن هستند، کارت طلایی می‌تواند برایشان ارزشمند محسوب شود. 

مقایسه کارت طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه

همان طور که در بالا گفته شد، کارت طلایی یا بیمه بدنه اشتراکات زیادی در زمینه خدمات مانند خسارت آتش‌سوزی، سرقت و تصادف باهم دارد. اما در این میان، تفاوت‌هایی هم دارند که به راحتی قابل چشم‌پوشی نیست.

  • بیمه بدنه برای همه خودروها به‌جز خودروهای فرسوده صادر می‌شود، ولی کارت طلایی ایران خودرو مختص خودروهای تولیدی با عمر کمتر از ۱۰ سال است.
  • قیمت بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی مقدار قابل توجهی کمتر است؛
  • بیمه بدنه برای همه خودروهای داخلی و خارجی قابل صدور است، اما کارت طلایی ایران‌خودرو فقط برای دارندگان خودروها ساخت این شرکت صادر می‌شود؛
  • بیمه بدنه و تخفیفات آن بر خلاف کارت طلایی به خودرو دیگر قابل‌انتقال است؛
  • امکان خرید بیمه بدنه به‌صورت حضوری یا اینترنتی فراهم شده است، ولی برای خرید کارت طلایی ایران خودرو حتما باید به نمایندگی‌های این شرکت به صورت حضوری مراجعه کنید؛
  • کارت طلایی ایران خودرو علاوه بر جبران برخی خسارات خدماتی مانند امداد سیار، سرویس‌های دوره‌ای و تعویض خودرو در شرایطی خاص را ارائه می‌کند.

کارت طلایی ایران خودرو یا بیمه بدنه، کدام ارزان‌تر است؟

یکی از مسائلی که اهمیت زیادی دارد، تفاوت هزینه بین کارت طلایی و بیمه بدنه است.  کارت طلایی ایران خودرو انواع مختلفی دارد که هرکدام از آنها موارد مختلفی را هم تحت پوشش قرار می‌دهند و هزینه مشخص و متفاوتی هم دارد. بیمه بدنه هم پوشش‌های پایه‌ای دارد و برای خودروهای مختلف قیمت پایه مشخصی دارد. علاوه بر این بیمه‌گذارن می‌توانند با پرداخت مبلغی بیشتر، پوشش‌های دیگری هم به خدمات بیمه‌نامه خود اضافه کنند. 

نکته قابل‌توجه در این میان، تخفیف‌های عدم خسارتی است که در ازای گذراندن هر سال بدون خسارت بر روی بیمه نامه بدنه جدید اعمال می‌شود، اما کارت طلایی این ویژگی را ندارد. هزینه خرید بیمه بدنه حتی با تعهدات بالا معمولا از هزینه‌ خرید کارت طلایی حتی با کمترین خدمات کم‌تر است. 

آیا کارت طلایی قابل انتقال است؟

همان طور که در بالا گفته شد، یکی از مزیت‌های خرید بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی قابلیت انتقال آن است. کارت طلایی ایران خودرو برای یک ماشین خریده می‌شود و در صورت فروش آن به خودروی دیگری قابل انتقال نیست. 

بیمه بدنه یا کارت طلایی سایپا

کارت طلایی سایپا دارای ۳ نوع خدمات اصلی به شرح زیر است:

  • خدمات بیمه‌ای: این خدمت شامل گارانتی بدنه خودرو و بیمه بدنه است که سه نوع پایه، اکونوم و کامل را دارد.
  • خدمات تعمیر و نگهداری: این خدمت شامل تمدید گارانتی خودرو، سرویس دوره‌ای خود و خدمات پوششی قطعات خودرو مانند گیربکس موتور است.
  • خدمات امدادی: امدادها الزامی و واجب، پشتیبانی، تصادفات و جاده‌ای و عمومی به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته.

کارت طلایی سایپا اشتراک بیشتری نسبت به کارت طلایی ایران خودرو با بیمه بدنه دارد. این کارت دارای خدمات بسیاری است و باتوجه‌به طرح‌های انتخابی فرد درخواست‌دهنده، قیمت آن مشخص می‌شود. تخفیف عدم خسارت و امکان استعلام و درخواست آنلاین برای خودروهای صفر کیلومتر از دیگر مزیت‌های این کارت است. اما هنوز عدم امکان انتقال آن، محدودیت خرید برای خودروهای سایپا و قیمت بیشتر نسبت به بیمه بدنه از معایب آن است. 

تفاوت گارانتی و کارت طلایی

گارانتی خودرو مجموعه خدماتی است که شرکت‌های خودروساز بر اساس قوانین وضع‌شده به خریدار محصول خود ارائه می‌کنند. این گارانتی‌ها معمولا ۱۸ ماه تا ۵ ساله هستند. گارانتی به این معنا است که خریدار ماشین برای تعویض یا تعمیر تمامی قطعات موجود در خودرو به جز خدمات مصرفی در طی مدت زمان گارانتی مبلغی پرداخت نمی‌کند. مشکل اصلی گارانتی و تفاوت عمده آن با کارت طلایی و بیمه این است که برای استفاده از گارانتی باید فقط به نمایندگی‌های اصلی خودروسازان مراجعه کنید. 

مزایای بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی چیست؟

همان طور که پیش از این به تفصیل بیان شد، بیمه بدنه نسبت به کارت طلایی مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیتی که می‌شود به آن اشاره کرد قیمت مناسب‌تر بیمه بدنه و همچنین تخفیف‌های عدم خسارتی است که سالانه بر روی بیمه‌نامه قابل اجرا است. این تخفیف‌ها که می‌تواند به ۷۰ درصد هم برسد، از لحاظ مالی بیمه بدنه را به صرفه‌تر می‌کند.

بالاخره کدام را بخریم؟ کارت طلایی یا بیمه بدنه؟

بعد از بررسی تفاوت کارت طلایی و بیمه بدنه، اگر در انتخاب یکی از این دو شک دارید، باید ببینید کدام یک برای شما مهم ‌تر است؟ پوشش؟ قیمت؟ شرایط خرید؟ و یا …؟

اگر می‌خواهید با یک قیمت مناسب، پوشش‌های مناسبی را برای ماشین خود داشته باشید، پیشنهاد ما به شما بیمه بدنه است. اما اگر به دنبال پوشش‌های بیشتری مثل امداد سیار و سرویس دوره‌ای هستید و محدودیتی در قیمت خرید خود ندارید، می‌توانید کارت طلایی را انتخاب کنید. در نهایت همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد.

سوالات متداول

۱. آیا کارت طلایی همان بیمه بدنه است؟
خیر، کارت طلایی و بیمه بدنه دو محصول متفاوت هستند. کارت طلایی خدماتی مانند امداد جاده‌ای رایگان، حمل رایگان خودرو خراب، تعویض قطعات و پوشش برخی خسارات را ارائه می‌دهد، در حالی که بیمه بدنه پوشش‌های مالی برای خسارات وارد شده به خودروی شما در اثر حوادث مختلف را شامل می‌شود.

۲. تفاوت اصلی کارت طلایی و بیمه بدنه چیست؟
تفاوت عمده در نوع خدمات ارائه‌شده است. کارت طلایی خدمات مانند امداد سیار و تعویض قطعات را ارائه می‌دهد، در حالی که بیمه بدنه بیشتر بر پوشش خسارات مالی تمرکز دارد. همچنین، قیمت بیمه بدنه معمولاً کمتر از کارت طلایی است و امکان انتقال تخفیفات به خودروی جدید را دارد.

۳. آیا هزینه کارت طلایی در مقابل خدمات آن ارزش دارد؟
ارزش خرید کارت طلایی بستگی به اولویت‌های فردی دارد. برای کسانی که به خدماتی مانند امداد سیار و سرویس‌های دوره‌ای اهمیت می‌دهند، کارت طلایی می‌تواند ارزشمند باشد.

۴. آیا کارت طلایی قابل انتقال به خودروی دیگر است؟
خیر، کارت طلایی ایران خودرو قابل انتقال به خودروی دیگر نیست و مخصوص به یک خودرو خاص است.

۵. کدام گزینه برای خرید بهتر است، کارت طلایی یا بیمه بدنه؟
این انتخاب بستگی به نیازها و اولویت‌های شما دارد. اگر به دنبال پوشش‌های بیشتری مانند امداد سیار و سرویس دوره‌ای هستید و محدودیتی در قیمت ندارید، کارت طلایی مناسب است. اما اگر به دنبال پوشش‌های مالی با هزینه کمتر هستید، بیمه بدنه گزینه بهتری خواهد بود.

نمایش بیشتر

43 دیدگاه

  1. بیمه بدنه بهتره…. طلایی باید تعمیر خودرو رو به نمایندگی ها بسپاری و نمایندگی ها هم غیر الافی و کار خرابی چیزی بلد نیستن

    1. بله موافقم الانم ماشینم تو نمایندگی هست ۹ روز هست ک الافم بیمه بدنه خیلی بهتره مرگ بر کارت طلایی

  2. کارت طلایی در عمل براتون خدمتی معادل یک چهارم ارزش بیمه بدنه انجام میده ولی روی کاغذ ادعای زیاد داره

  3. بیمه بدنه پرداختی ش بنا بر مبلغی است که بیمه کردی ولی کارت طلایی کاری به مبلغ نداره قطعه تحویل می ده. تو مملکتی که همه چی هر روز گرون می شه اگه بیمه بدنی کنی هر روز باید بری الحاقی بدی در کل کارت طلایی تو این شرایط بهتره

    1. در بیمه بدنه یک پوشش اضافی هست بنام ( پوشش نوسانات قیمت تا 20% یا 50% ) که میتونید با خرید این پوشش در زمان بیمه کردن این مشکل رو حل کنید . بعبارتی اگر درطول سال قیمت خودرو 25% یا 50% بالا بره مشکلی پیش نمیاد و نیاز نیست پول اضافی برای خرید الحاقیه افزایش قیمت بدین

  4. من بیمه بدنه را ترجیح می دهم. فقط این نکته وجود دارد برای ماشینی که در گارانتی هست در صورتی که تصادفی بکند مه منجر به تعوض قطعات مرتبط با موتور شود (مثلا رادیاتور) فقط در صورتی گارانتی برقرار خواهد ماند که کارت طلایی داشته باشیم. منظور این است که بیمه بدنه درست است که خسارت تعمیر بدنه و تعویض رادیاتور را می دهد اما حتی اگر در نمایندگی ایران خودرو هم این کار را بکنید باز هم از گارانتی خارج می شود. اما اگر کارت طلایی داشته باشیم از گارانتی خارج نمی شود. ولی با این حال من تصمیم گرفتم بیمه بدنه کنم و این ریسک را بپذیرم.

    1. با سلام.
      دوست عزیز متاسفانه بنده در مورد جزئیات گارانتی و کارت طلایی اطلاعاتی ندارم. ولی به صورت کلی بیمه بدنه مزایای زیادی نسبت به کارت طلایی داره

  5. سلام من کارت طلایی سه ستاره دارم ماشینم از سمت راننده سپرش برخورد داشته فقط یکم سپرش آسیب دیده و یکم بدنه ماشین تو رفتی داشته ایا میتوان از کارت طلایی برای جبران خسارات استفاده کرد ؟؟

    1. با سلام.
      به صورت کلی خسارت تصادف توی کارت طلایی پرداخت میشه. ولی جزئیاتش رو باید از خودشون بپرسین، ما اطلاع دقیقی نداریم

    2. فکر میکنم خسارت زیر هشت میلیون بدون کروکی در نمایندگیهای ایرانخودرو انجام میشود، البته اگر بار اول استفاده از کارت طلایی باشد ده درصد فرانشیز میگیرد و برای بار دوم ۲۰ درصد و به همین ترتیب.

  6. کارت طلای بدرد نمیخوره من گرفتم بعد تصادف افسر حاضر به دادن کروکی وحتی گزارش نشد ودر حیطه اختیارات خود نداست ومن موندم و حوضم

    1. خوب اینکه افسر کروکی نداده چه ربطی به کارت طلایی داره،افسر موظف هستش درصورت تقاضای یکی از طرفین تصادف حتما کروکی ارائه بده

  7. سلام به همگی بنده شش سال کارت طلایی ماشین خودم رو تمدید نمودم امسال یک بار برای سرقت جک وزاپاس ماشین استفاده نمودم در حال حاضر زمان تمدید مجدد رسیده میگن که کل تخفیف این سالها رفته وباید بدون تخفیف کارت طلایی بگیرم که مبلغش خیلی زیاد میشه

    1. دوست عزیز در تمام بیمه ها حتی شخص ثالث زمانی که از خسارت استفاده میکنید تخفیفات عدم استفاده از خسارت را از دست میدهید کارت طلایی هم از این امر مستثنی نیست منتهی در کارت طلایی تخفیفات تمدید پیوسته دارید که هر ساله معادل عدم استفاده از خسارت این تخفیف را دریافت میکنید که میتواند در هنگام تمدید کارت به شما کمک کند .

  8. سلام در ایران خودرو
    قانون جدیدشون برا ماشینای صفر اینه که اگه بیمه ای غیر از کارت طلایی کنید و خودروتون بیرون از نمایندگی تعمیر شه
    گارانتی به ماشینتون تعلق نمیگیره و یه جورایی با کیفیت بی ارزش تولید داخلی
    زوریه که کارت طلایی رو انتخاب کنید

  9. سلام
    خودروی من کارت طلایی داشت. چپ کردم و برای تعویض خودرو اقدام کردم. 16 ماه من را معطل کردند به بهانه ی اینکه ایران خودرو فعلا ماشین تحویل نمیده.
    شکایت کردم و بعد از کلی دوندگی و بیچارگی بعد از 16 ماه 80 میلیون مابه تفاوت از من گرفتن و یک نوع ماشین دیگه ای به من تحویل دادن.

  10. بیمه بدنه بهتر از کارت طلایی هست ماشین بنده کارت طلایی داره بعد از تصادف جزئی که کاملا یی رنگ درمیاد نمایندگی به صراحت میگه ما برای کارت طلایی وقت نمیزاریم که بیرنگ دربیاریم و تماما رنگ میکنیم اگر میخوای بدون رنگ دربیاد برو پذیرش بدون بیمه بزن هزینه بده بی رنگ درست کنیم حالا اگه من ماشینم بیمه بود هرجا دلم میخواست میتونستم ببرم حتی همون نمایندگی ایرانخودرو هم میتونستم ببرم اصلا کارت طلایی بدرد نمیخوره

  11. سلام
    من هم بیمه بدنه داشته ام و هم کارت طلایی
    هرکدومشون یه مزیتهایی داره و یه نواقصی، نواقص کارت طلایی اینکه پرداخت نقدی نداره و گاها تعمیر در نمایندگی زمان بره ولی به نظرم در کل مزیتهاش از بیمه بدنه برای ماشینهای ایرانخودرویی بهتره . من ماشین جدیمو بیمه بدنه کردم و سرقت شد و الان بعد از کلی دوندگی و کسر فرانشیز به قیمت پارسال از بیمه پول گرفتم و میخوام دوباره ثبت نام کنم میگن نمیتونی تا 4 سال ثبت نام کنی و باید آزاد ماشین بخرم .

    1. اگه وقت زیاد و اعصاب راحت دارید کارت طلایی بگیرید.
      کارت طلایی فقط تبلیغه با واحد شکایاتش صحبت کردم علنا گفت هر شرکتی تو تبلیغ یه چیزی میگه و تو عمل چیز دیگه ما هم همینطور هستیم. برای اینکه بهتون ثابت بشه اگه وقت کردید یه سر به یکی از شعب پاسخگوی امداد خودرو یا مرکزشون تو خیابان شیخ بهایی (تهران) بزنید تا متوجه بشید.
      (وقتی کارت طلایی گرفتم گفتن ظرف دوماه خودرو جدید میدیم اگه سرقت بشه، متاسفانه بیش از ۹ ماه هست خودرو سرقت شده ولی میگن خودرو نداریم بدیم اگه بیمه بدنه بود نهایت ظرف یکی دو ماه ۸۰ درصد مبلغی که بیمه کرده بودم میدادن)
      در کل امداد خودرو اصلا پاسخگو نیستن

    2. سلام دوستان؛ من کارت طلایی داشتم و تو تصادف ۲۵ درصد مقصر شدم و خودروم رو با دوسال کارکرد شرکت دورکنی محسوب کرد و تعویض کرد .اگر زرنگ باشید و کارکنان امداد اذیتتون نکنن کارت طلایی بهتره . البته اونا هم از منافع شرکتشون دفاع میکنن .ولی خداروشکر یه ماشین خشک تو این شرایط بهم دادن . ممنونم ازشون بخصوص جناب عسگری

  12. من پارس ال ایکس دارم . بعد از یکسال ۵۸۰۰ کیلومتر کارکرده . کارت طلایی سه ستاره هم دارم . باید ۱۰۰۰۰ کار کنم تا تعویض روغن شاملم بشه . حتی یکبار آزاد داخل ایران خودرو روغن عوض کردم خخخخخ

  13. بيمه بدنه قابل فسخ هست ولي کارت طلايي قابليت فسخ نداره.
    کارت طلايي هرچقدر فرانشيز خواستن بايد بدون هيچ عذر و بهانه اي پرداخت بشه ولي تو بيمه بدنه پوشش حذف فرانشيز و هست.
    کارت طلايي تا 5 سال قابل ارائه هست و وقتي که خودرو وارد سال ششم ميشه قابل ارائه نيست ولي بيمه بدنه قابل ارائه هست.

  14. سلام . بعضی از مزیت های بیمه بدنه:
    بيمه بدنه قراداد داره و شفافه و قابل فسخ هست ولي کارت طلايي خیر.
    کارت طلايي هرچقدر فرانشيز (فرانشیز =سهم مالک خودرو) خواستن بايد بدون هيچ عذر و بهانه اي پرداخت بشه ولي تو بيمه بدنه پوشش حذف فرانشيز و هست.
    کارت طلايي تا 5 سال قابل ارائه هست و وقتي که خودرو وارد سال ششم ميشه قابل ارائه نيست ولي بيمه بدنه قابل ارائه هست.

  15. سلام بنظرم با رویکرد جدید بیمه ها که فقط فاکتور نمایندگی ها را جهت خسارت قبول میکنن کارت طلایی بهتره گرچه گرونتر از بیمه بدنه می باشد

  16. باسلام
    تخفیف بیمه بدنه به اتومبیل بعدی شما انتقال میابد مثلا یک اتومبیل 206داریدبه قیمت 200ملیون با تخفیف 70درصد و شما یک اتومبیل یک میلیاردی میخرید تخفیف 70درصد به اتومبیل یک میلیاردی انتقال میابد ولی در کارت طلایی انتقال نمیابد.

  17. دیدگاه ها رو خوندم اکثرا میگن بیمه بدنه خوبه ولی من خودم چپ کردم ماشین داغون شد بیمه بدنه 32 میلیون داد ولی خرج اون بالای 50 تومان بود
    حالا دوستان میگن کارت طلایی خوب نیست نمی دونم چکارکنم ولی کارت طلایی هم بستگی به فرهنگ اون شهر داره متاسفانه در اهوازتمام کارکنان ایران‌خودرو که تعمیرات انجام می دهند دستشون کجه ماشینو میدی روغن عوض کنند یا لنت عوض کنند صحفه کلاچ ماشین را درمیارن و صحفه کلاج ماشین خودشون یا فامیلشون که بدرد نمیخوره رو روی ماشین میزارن همون بیمه بهتره

    1. سلام. احتمالا کمتر از قیمت روز بیمه کردین.
      ویا اینکه الحاقیه افزایش سرمایه نگرفتین

  18. من ماشینم رفت روی جدول گفتن اتاق پیچیده و تعویض اتاق لازمه به چندتا صافکار و مکانیک نشون دادم گفتن با شاسی کشی درست میشه اما نمایندگی ایرانخودرو قبول نکرد و تعویض اتاق زد برام توی دفترچه زدن در تصادف بار اول 10درصد چه مشترک مقصر باشه چه نباشه اما کارشناس امدادخودرو زد50درصد باید من بدم خلاصه بعد4ماه تموم که ماشین تو نمایندگی بود درحالی که من پول اتاق و هم داده بود ماشین تحویل گرفتم و درعین ناباوری دیدیم سهم من از اتاق ماشین زده60درصد میگم چرا میگن 50درصد از کل پول اتاق و 10درصد هم فرانشیزش به غیر از سایر تعمیرات و قطعات که 10درصدش را من دادم حدود 40میلیون پرداخت کردم و لاشه ماشین که همه چی به جز دوتا در و رکاب جلو آسیب دیده بود را 4میلیون نمایندگی برداشت و از فاکتورم کسر کردن به هرکسی که فکر کنین گفتم اما کارکنان کارت طلایی فقط دیکته ای که بهشون گفتن تحویلت میدن تازه ماشین بعد از 4ماه تحویلم دادن با کلی ایراد که چندبار بردم هربار هم 10-15روز تو نمایندگی مونده .تازه جالب اینه که نمایندگی های ایرانخودرو کار همدیگر و قبول ندارن و تو باید ببری پیش همون نمایندگی اول که رفتی .متاسف برای مدیریت این شرکت و کارکنانش که پول مردم و اعصاب مردم را نابود میکنن

  19. من کارت طلایی داشتم ماشینم هم گارانتی بود دو درب سمت راننده و گلگیر عقب ضربه خود. افسر اومد ولی کروکی نداد. البته نمایندگی هم اصلا کروکی نخواست ظاهرا که اصلا کروکی برای کارت طلایی لازم نیست یا اینکه نمایندگی با من راه اومد . دربها را که به سادگی قابل نقاشی کردن بود تعویض کردند . گلگیر رو هم نقاشی کردند و 10 درصد هم فرانشیز کم کردن . در کل راضی بودم . نکته منفی اینجاست که متاسفانه برخورد نمایندگی ها قانونمند نیست و بستگی به خود شما و اون نمایندگی داره.
    بیمه بدنه هم داشتم ولی بیشتر به خاطر اینکه تخفیفش از بین نره سعی کردم استفاده نکنم. چند موردی هم که استفاده کردم تمام خرج رو خودم دادم فاکتور بردم و با کسر فرانشیز 10 درصد پرداخت کردن. البته روال اداریش یه مقدار سخت بود. ضمنا بخاطر بدهی عوارض و خلافی که داشتم افسر صدور کروکی را مشروط به حمل به پارکینگ کرد که حدود 2 میلیونی برام هزینه اضافی داشت.
    به نظرم کارت طلایی برای یکی دو سال اول خوبه

  20. ۳ساله که کارت طلایی ماشینمو تمدید میکنم هر سالم بجای عدم خسارت هزینه تمدیدش بیشتر و بیشتر میشه…
    چند روز پیش تصادف جزیی داشتم در حد شکستن سپر و یه کف دست کاپوت بردم نمایندگی ایرانخودرو که با کارت طلایی تعمیرات رو انجام بدم
    اما…
    متاسفانه کاپوتی که اگه یخورده روش وقت بزاری بیرنگ در میاد و از افت قیمت چند میلیونی جلوگیری میکنه رو واسم صاف نکردن
    میگن که ما تو کارت طلایی صافکاری بیرنگ نداریم
    ببر بیرون ازاد درست کن
    بردم ۹میلیون هزینه پی دی ار صافکار رو دادم باز بردم نمایندگی میگن ما لیسه کشی نداریم و هزینه لیسه ازاد حساب میشه
    اگه میخوای یه کاپوت بهت میدیم رنگش میکنیم
    پروسه تعمیرات در کارت طلایی بسیار زمان بره
    پرسنل ایرانخودرو چون از کارت طلایی چیز زیادی دستشون رو نمیگیره زیاد با دل و جون براتون مار نمیکنن اما اگه ازاد باشه پدر خودشونم قربونیت میکنن
    در کنار این معایب یه امتیاز خوبی که داره قطعات اصلی شرکتی رو بهت میدن
    و اگه کوچکترین شکستگی یا ایرادی رو ببینن دستور کار تعویض کامل قطعه رو بهتون میدن
    حالا انتخاب با خودتونه!!!!

  21. سلام
    من کارت طلایی داشتم تصادف کردم واسه درست کردن ماشینم بالای یکماه معطل شدم ، تحقیر شنیدم ، دروغ گفت ایرانخودرو واسه درصد پرداخت خسارت و ……
    خدایی سراغ کارت طلایی از هر نوعش نرید که همش فریب و دروغه صابونش به تن من خورده بجان مادرم اسم کارت طلایی میاد تنم میلرزه…..

  22. قطعااا بیمه بدنه، کارت طلایی به هیچ دردی نمیخوره، حتما باید ماشین رو ببرین نمایندگی ها و اونا هم اینقد ناز میکنن و میگن برین 10 روز دیگه بیاین و عین خیالشونم نیست، جز اعصاب خوردی هیچی نیس. بیمه بدنه راحت میبری پیش تعمیرکار مطمعن درستش میکنی

  23. سلام بنده پرسنل ایران‌خودرو هستم، با حواله ۲۰۶ گرفتم، بنظر شما کارت طلایی بگیرم یا بیمه بدنه؟ دوستان لطفا اعلام طریق فرمایید.ممنون

    1. همراه عزیز سلام
      هرکدام مزیت‌های خودش را دارند که در مقاله کامل بررسی کردیم اما در کل پیشنهاد ما خرید بیمه بدنه است.

  24. من تو واریز وجه مبلغ کارت طلایی با پوشش پایه رو انتخاب کردم … ماشین رو ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ از کارخونه بصورت حضوری تحویل گرفتم ولی شروع بیمه ی بدنه ی کارت طلایی رو از ۵ آذر برام فعال کردم یعنی ۲۶ روز زودتر از زمان تحویل ۱،۶۰۰ بابتش پول گرفتن و یه ماه زودتر فعالش کردن … یعنی من ۱۱ ماه فرصت استفاده دارم … با این مبلغی که پرداخت کردم میتونستم بیمه بدنه با کلی پوشش تهیه کنم … کاش کمی تحقیق میکردم

  25. سلام دوستان بنده چندین سال بودازبیمه بدنه استفاده می کردم بیمه کامل انجام دادم اما موقع خسارت بیمه ایران از۱۲میلیون ۶میلیون داداونم باهزارمنت فرسودگی نمدانم فراشیز چیو چی ازتون کم میکنه ولی کارت طلای فقط مالیات ۱۰ درصد تو۱۰میلیون یک میلیون کم میشه پس کارت طلایی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا