اتاق خبر

خداحافظی دکتر همتی با بیمه مرکزی در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های بیمه

به گزارش بیمه مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی از صنعت بیمه خداحافظی کرد.

دکتر همتی در روز یکشنبه 17 تیر ماه 1397، در آخرین دیدار صمیمانه با مدیران عامل شرکت‌های بیمه پس از ۲۶ ماه تصدی گری مجدد هدایت و نظارت صنعت بیمه، در سمت جدید خود به چین سفرکرد.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا 1386 به مدت 13 سال رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال 1395 نیز مجددا به این سمت منصوب شد.

دکتر همتی اقتصاد دان و رئیس کل بیمه مرکزی پس از ۲۶ ماه خدمت خالصانه و صادقانه در دوره دوم ریاست خود، به سمت سفیر فوق العاده و تام الاختیار چین منصوب شد.

دکتر همتی در نشست روز یکشنبه خود، با تاکید بر حفظ آرامش موجود در صنعت بیمه، گفت: لازمه ادامه حیات صنعت بیمه، حفظ آرامش فعلی و داشتن تدبیر است.

وی افزود: به نوبه خود تلاش کردم صنعت بیمه را از تشنج دور کنم و خدا را شکر در حال حاضر فضای آرامی حکم فرماست و امیدوارم تداوم یابد.

دکتر همتی همچنین بر یکپارچگی موجود در میان مدیران عامل اشاره کرد و گفت : تلاش همه ارکان صنعت بیمه در ایجاد این همراهی و هم دلی قابل تقدیر است و باید بیش از پیش تقویت شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه از عملکرد خوب مدیران عامل شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت حوادث اخیر تقدیر کرد و گفت : خوشبختانه عملکرد خوب مدیران عامل شرکت‌های بیمه، صنعت بیمه را سربلند کرد.

وی افزود: در حال حاضر صنعت بیمه با رشد حق بیمه ۲۴ درصدی و بهبود ضریب خسارت نسبت به سال گذشته در وضعیت خوبی به سر می برد و امیدوارم مجامع شرکت‌های بیمه همچون سال گذشته به خوبی برگزار شود.

خداحافظی دکتر همتی با صنعت بیمه
خداحافظی دکتر همتی با صنعت بیمه

پیام خداحافظی دکتر همتی ، رئیس سابق بیمه مرکزی:

در بخشی از پیام خداحافظی دکتر همتی خطاب به اهالی صنعت بیمه آمده:

تقدیر این بود که دوره 13 ساله قبلی مسئولیت اینجانب در بیمه مرکزی با دوره دو ساله اخیر تکمیل و این افتخار برای اینجانب حاصل شود که به مدت 15 سال هدایت صنعت بیمه کشور را به عهده داشته باشم و در خدمت تلاشگران و فعالین این صنعت در بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه، نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت، اکچوئرها … و بیمه‌گذاران عزیز قرار گیرم.

در این دوره دو ساله تلاش عمده من مصروف ایجاد محیطی همراه با آرامش و تفاهم برای ادامه فعالیت رشد یابنده صنعت بیمه بود. علیرغم مشکلات موجود در بازارهای مالی در این مدت، صنعت بیمه کشور بطور مستمر به توسعه خود ادامه داد و مقام ناظر توانست اقدامات اصلاحی و هدایتی لازم را برای عملکرد بهتر صنعت محقق سازد.

در دیدار خداحافظی دکتر همتی با مدیران عامل شرکت‌های بیمه، این مدیران عامل و قائم مقام بیمه مرکزی طی سخنانی مراتب قدردانی خود را از دکترهمتی اعلام و از خدمات صادقانه و تدابیر ایشان در اداره مطلوب صنعت بیمه قدردانی نموده و برای ایشان درمسولیت و ماموریت جدید آرزوی موفقیت کردند.

منبع: سایت رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا