بیمه آتش سوزی و زلزله

بیمه آتش سوزی بهتر است، بیمه زلزله یا بیمه سرقت؟

خانه شما بیمه دارد؟ اگر خدای ناکرده آتش سوزی، زلزله یا سرقتی اتفاق بیفتد و خانه یا اثاثیه شما آسیب ببیند، چه خواهید کرد؟ حتما از هزینه‌های سنگین بازسازی خانه یا خرید مجدد اثاثیه خبر دارید و حتما می‌دانید که کشور ما همیشه در معرض حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله قرار دارد.

بله…. متاسفانه ایران یکی از ۱۰ کشور آسیب‌پذیر جهان از نظر وقوع حوادث طبیعی محسوب می‌شود، به طوری که روزانه بیش از 50 حادثه آتش سوزی در کشور رخ می‌دهد.

اما بهترین راه برای جبران خسارت‌های چنین حوادثی چیست؟ به نظر شما با پرداخت 50 هزار تومان در سال، چه کار بهتری می‌توان انجام داد به جز خرید بیمه؟

بیمه آتش سوزی یکی از ارزان ترین بیمه‌ها محسوب می‌شود. یعنی شما می‌توانید برای یک خانه 100 متری با 100 میلیون تومان ارزش اثاثیه، با پرداخت 20 تا 50 هزار تومان یک بیمه آتش سوزی یک ساله بخرید. البته در این بیمه فقط پوشش‌های اصلی یعنی آتش سوزی، صاعقه و انفجار جبران می‌شود.

اما بیمه آتش سوزی فقط محدود به همین موارد نیست. بلکه پوشش‌های اضافی پرکاربردی در این بیمه‌نامه وجود دارد که شما می‌توانید با پرداخت مبلغ بیشتری (در حدود 100 تا 200 هزار تومان) بیمه کامل‌تر و بهتری داشته باشید. پوشش هایی مثل زلزله، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله و سرقت.

بیمه زلزله بخریم یا بیمه آتش سوزی؟

همانطور که گفتیم، زلزله فقط یک پوشش اضافی در بیمه آتش سوزی است و نه یک بیمه مستقل. یعنی بیمه‌ای به اسم بیمه زلزله وجود ندارد و شما برای استفاده از این پوشش، باید یک بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله خریداری کنید. البته یادتان باشد که بیمه زلزله یا همان بیمه آتش‌سوزی فقط خسارت‌های مالی را جبران می‌کند، نه جانی.

البته برای جبران خسارت‌های جانی زلزله یک راه دیگر وجود دارد و آن هم داشتن بیمه حوادث است.

بیمه سرقت چه شرایطی دارد؟

سرقت هم یک پوشش اضافی در بیمه آتش سوزی است و نمی‌توان آن را به صورت جداگانه تهیه کرد. این پوشش به «سرقت با شکست حرز» شناخته می‌شود و به این معنی است که سرقت رخ داده باید با از بین رفتن یک مانع مثل شکست در یا پنجره باشد، تا بیمه خسارت آن را پرداخت کند.

البته در کل این پوشش با شرایط خاصی صادر میشود. مثلا کارشناس بیمه باید حتما از منزل بازدید کند و منزل شما باید دوربین مداربسته داشته باشد.

مشاوره خرید بیمه آتش سوزی

اگر در مورد بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله یا سرقت (و یا به اصطلاح بیمه زلزله و بیمه سرقت) سوالات بیشتری دارید و می‌خواهید در مورد این بیمه اطلاعات کامل تری داشته باشید، کافی است با شماره تماس 02154864 تماس بگیرد تا مشاوران ازکی شما را راهنمایی کنند.

نمایش بیشتر

9 دیدگاه

  1. سلام خوب بود ممنون فقط کمی نیاز به توضیحات بیشتری هست اگر لطف کنید . ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      ممنون از توجه شما.
      لطفا بفرمایید که از چه نظر نیاز به توضیحات بیشتر داره و سوال یا ابهام شما چیه؟

  2. سلام ممکنه در مورد قوانین اخذ مبلغ از بیمه هم توضیحاتی بفرمایید . ممنون از مطالبتون

  3. سلام
    برای مورد زیر میشه در بیمه نامه عینا قید گردد؟
    سرقت در زمان وقوع بلوا یا جنگ یا زلزله

    مثلا بیمه ایران چنین استثناهایی را مطرح کرده :
    ماده 4- استثنائات:
    الف) سرقت‌های ناشی از جنگ، اعتصاب، اغتشاش، شورش و بلوا مگر آنکه مورد بیمه علاوه بر خطر سرقت در مقابل این خطرها نیز بیمه شده باشد.
    ب) سرقت هایی که در هنگام آتش‌سوزی، انفجار، سیل و زلزله رخ می‌دهد.
    ج) سرقت هایی که بوسیله خدمتگزاران یا افرادی که با بیمه‌گذار در یک جا زندگی می‌کنند روی می‌دهد. تبصره-خانواده:منظورازخانواده عبارت ازسرپرست خانواده وافرادتحت تکفل او.

    و سوال دیگر اینکه کدام شرکت بیمه در زمینه بیمه آتش سوزی و سرقت در زمان زلزله یا جنگ بهتر عمل میکنند؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      بله امکانش هست بستگی داره کدوم شرکت قبول کنه این شرایط رو.
      اطلاعی از سوال دوم شما نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا