بیمه آتش سوزی و زلزله

قیمت بیمه آتش سوزی و بیمه زلزله را چه‌طور تعیین می‌کنند؟

بیشتر مردم از قیمت بیمه آتش سوزی یا بیمه زلزله خبر ندارند و فکر می‌کنند که باید پول زیادی برای خرید این بیمه خرج کند. اما اصلا اینطور نیست.

بیمه آتش سوزی به نسبت بیمه‌های دیگر بیمه ارزانی است و همه کسانی که نگران آینده خانه و اموالشان هستند می‌توانند آن را با مبلغی کم خریداری کنند. قیمت بیمه آتش سوزی یا بیمه زلزله به چند مورد بستگی دارد که این موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

1) متراژ ساختمان:

هر چه متراژ خانه بیشتر باشد قیمت بیمه آتش سوزی آن هم بیشتر می‌شود. توجه داشته باشید که منظور، متراژ زیر بنای ساختمان است نه متراژ کل زمین.

2) هزینه ساخت هر متر مربع از ساختمان:

منظور این است که برای ساخت هر متر مربع از ساختمان مورد نظر چقدر هزینه شده است. در محاسبه هزینه ساخت، قیمت ملک و موقعیت مکانی آن در نظر گرفته نمی شود.

3) ارزش لوازم خانه:

در زمان خرید بیمه آتش سوزی شما باید ارزش لوازم خانه خود را به قیمت روز آن اعلام کنید.

4) پوشش‌های اضافی:

همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم در بیمه آتش سوزی پوشش‌های اضافی مثل زلزله، سیل، طوفان، ترکیدن لوله آب و … وجود دارد که در صورتی که بخواهید آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید باید حق بیمه بیشتری بپردازید.

5) تخفیف‌های بیمه آتش سوزی:

بعضی از شرکت‌های بیمه تخفیف‌هایی را برای بیمه آتش سوزی ارائه می‌دهند. تخفیف‌هایی مثل تخفیف مناسبتی، تخفیف داشتن بیمه عمر، تخفیف گروهی و …

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا