اطلاعات بیمه ای

آشنایی با اگریگیتور بیمه، کاربرد و مزایای آن برای کاربران

پیدا کردن و خرید یک بیمه نامه مقرون به‌صرفه که پوشش‌های کافی و سقف تعهدات مناسب داشته باشد  واقعا کار پیچیده و زمان‌بری است. همیشه قبل از خرید بیمه نامه سوال اصلی این است که بیمه نامه ایده‌آل را باید از کدام شرکت بیمه بخریم؟ خوشبختانه ظهور فناوری‌های جدید و پیشرفته در بستر اینترنت، کمک کرده تا اکثر مردم بتوانند به‌صورت آنلاین به قیمت و شرایط و تعهدات انواع بیمه نامه شرکت‌های بیمه دسترسی داشته باشند. اما بررسی تک‌به‌تک شرکت‌های بیمه برای انتخاب یک بیمه نامه با قیمت مناسب باز هم زمان‌بر خواهد بود! اینجاست که اگریگیتورهای بیمه به کمک کاربران می‌آیند. اگر شما هم می‌خواهید کارهای خرید و تمدید بیمه نامه خود را اینترنتی انجام بدهید و چیزی درباره خدمات و مزایای اگریگیتور بیمه برای کاربران نمی‌دانید، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید.

اگریگیتور بیمه (Insurance aggregator) چیست و چه کاربردی دارد؟

اگریگیتور بیمه (Insurance aggregator) درواقع  یک واسطه بین شرکت‌های بیمه و بیمه‌شده‌هاست که اطلاعات مربوط به قیمت و پوشش‌ها و سقف تعهدات شرکت‌های بیمه مختلف را در یک پلت‌فرم آنلاین مثل سایت یا اپلیکیشن یک‌جا جمع می‌کند. به زبان ساده‌تر تجمیع‌کننده‌های بیمه وب‌سایت‌هایی هستند که قیمت‌های حق بیمه را از چندین شرکت بیمه جمع‌آوری می کنند و پوشش‌ها و خدمات ارائه شده  آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنند و به کاربر نمایش می‌دهند.

تجمیع‌کننده‌های همچنین امکاناتی فراهم می‌کنند تا کاربران بتوانند کارهای مربوط به اعلام خسارت و تشکیل پرونده دریافت خسارت‌شان را هم بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه و به‌صورت اینترنتی انجام بدهند. یعنی دیگر نیازی نیست تا بعد از یک تصادف بیمه‌شده از کار مرخصی بگیرد و یک روز زمان برای تحویل مدارک و ورق‌بازی‌های اداری دریافت خسارت صرف بکند.

برخی از نمونه‌هایی جهانی اگریگیتور بیمه عبارتند از:

  • gocompare.com:

این تجمیع‌گر بیمه در نوامبر 2016 توسط تیمی از کارشناسان بیمه بریتانیایی راه اندازی‌شده است. سایت gocompare به جای فهرست کردن قیمت‌ها، بر ویژگی‌های محصول تمرکز کرده است. شعار این شرکت این است مه می‌خواهیم مردم کمک کنیم هنگام خرید بیمه خود تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

  • confused.com:

این شرکت از سال 2002 به‌عنوان سایت مقایسه‌گر بیمه در بریتانیا کار خود را آغاز کرده و طیف وسیعی از انواع بیمه نامه و خدمات مالی را ارائه می‌دهد. از بیمه ماشین گرفته تا بیمه حیوانات خانگی و حتی ارائه وام مسکن.

  • comparethemarket.com:

Compare the Market در سال 2006 راه اندازی شد و به‌سرعت رشد کرد و به یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های مقایسه قیمت در بریتانیا تبدیل شد. این تجمیع‌گر بیشتر به دلیل ارائه مقایسه مستقل و بی‌طرفانه محصولات بیمه خودرو و خانه شناخته شده  و به‌عنوان یک واسطه بیمه، انواع بیمه نامه را صادر می‌کند.

  • insurancemarket.gr:

یک سایت اگریگیتور بیمه یونانی است که در سال 2006 هدف این شرکت کمک به مقایسه، انتخاب و دستیابی به بهترین محصول و خدمات مالی و بیمه‌ای به کاربران است.

  • aqeed.com:

یک شرکت فن‌آوری با تمرکز بر بازار بیمه است که در دبی فعالیت می‌‌کند. این شرکت در سال 2016 کار خود را آغاز کرده و به کاربران کمک می‌کند تا هر چیزی که مربوط به نیازهای بیمه‌‌ای‌شان است را در یک مکان سازمان‌یافته و کارآمد پیدا کنند.

اگریگیتور بیمه چگونه کار می‌کند؟

هدف این سامانه‌ها ساده است: ارائه رقابتی‌ترین نرخ‌ها به کاربر. این پیشنهاد معمولاً به شکل جدولی که در آن قیمت‌های مختلف، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین رتبه‌بندی شده‌اند به کاربر نمایش داده می‌شوند. همه قیمت‌ها و پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه نامه‌ها در سامانه‌های تجمیع‌کننده بیمه‌ به‌صورت آنلاین به‌روزرسانی و بلافاصله پس از درخواست مشتری در اختیار او قرار می‌گیرد.

نکته مهم این است که کاربر یا همان خریدار بیمه باید حتما درهنگام پر کردن فرم‌های مربوط به تمدید و خرید بیمه نامه، اطلاعات لازم برای محاسبه قیمت را به‌درستی و با صداقت پر کند.

مزایای اگریگیتور بیمه

مزایای استفاده از اگریگیتور بیمه برای کاربران کدامند؟

گفتیم که تجمیع کنندگان بیمه به مشتریان این امکان را می دهند که فقط با یک کلیک قیمت بیمه را دریافت کنند و قبل از انتخاب گزینه ها را با هم مقایسه کنند. به این ترتیب، مزایای استفاده از اگریگیتور بیمه برای کاربران شامل موارد  زیر می‌شوند:

  • استفاده از اگریگیتور بیمه برای کاربران اینترنت رایگان است. کاربران از خدمات کاملاً رایگان استفاده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی می‌کنند.
  • نیازی نیست تا کاربر برای خرید و تمدید یا حتی دریافت خسارت کاربر به‌صورت آفلاین به شرکت بیمه مراجعه کند.
  • کاربر مجبور نیست تا وب‌سایت شرکت‌های بیمه مختلف را به صورت جداگانه جستجو کند و زمان زیادی را برای یافتن بهترین شرکت بیمه و قیمت مناسب بیمه نامه صرف کند.
  • کاربر می‌تواند از هر کجا و در هر زمانی (24 ساعته در 7 روز هفته) آنلاین بیمه بخرد یا بیمه نامه قبلی خود را تمدید کند.
  • قیمت‌ها در سیستم تجمیع‌کننده بیمه ذخیره می‌شود و مشتری می‌تواند بعداً (مثلاً تا 30 روز) برای تکمیل خرید بازگردد.
  • کاربر می‌تواند برای خرید بهترین بیمه نامه از یک کارشناس بیمه با تجربه مشاوره بگیرد.
  • علاوه بر مقایسه آنلاین قیمت بیمه نامه چندین شرکت بیمه، کاربر می‌تواند بیمه نامه‌ای که به بهترین وجه با نیازهایش مطابقت دارند را انتخاب کند.
  • دریافت سریع‌تر و راحت‌تر خسارت با استفاده از امکانات پرداخت آنلاین تجمع‌کننده بیمه.

آیا اگریگیتور‌های بیمه به شرکت‌های بیمه سود می‌رسانند؟

صرفه‌جویی در پول و به‌دست‌آوردن بهترین قیمت مهمترین وعده‌ای است که اگریگیتور‌های بیمه به کاربران می‌دهند. تجمیع‌کننده‌ها قرار است رقابت در بازار بیمه را به نفع کاربران هدف‌گذاری کنند. پس شرکت‌های بیمه از همکاری با این سامانه‌ها چه استفاده‌ای می‌کنند و اصلا چرا باید با یک اگریگیتور بیمه کار کنند؟ مخصوصا که یک اگریگیتور بیمه ابدا قرار نیست تا یک شرکت بیمه خاص را تبلیغ کند.

شرکت‌های بیمه، از تجمیع کننده‌های بیمه و سامانه‌های آنلاین آن‌ها برای تولید سرنخ و ورود به بازارهای جدید استفاده می‌کنند. درحقیقت اگریگیتور بیمه به‌دلیل ماهیت کاری خود باید مداوم و متناوب بازار بیمه را تجزیه و تحلیل کنند، برای همین  حضور شرکت‌های بیمه در سایت تجمیع‌کننده بیمه این فرصت را به آنها می‌دهد تا در مورد روندها و رفتارهای کاربران اینترنت مطالعه کنند و بینش تازه‌ای در مورد نیازهای بیمه‌ای مشتریان خود به‌دست بیاورند. تجمیع‌کنندگان بیمه همچنین به بیمه گذاران شریک اجازه می‌دهند تا محصولات بیمه‌ای خود را بهتر توسعه دهند و با نوآوری در خدمات بیمه‌ای و آزمایش و ارائه محصولات جدید خودشان را از رقبا متمایز کنند.

ازکی . کام هم یک اگریگیتور بیمه است که ازبه‌روزترین روش‌ها و استراتژی‌های تجمیع‌کنندگان بیمه برای ارائه خدمات به کاربران استفاده می‌کند.  کاربران ازکی با استفاده از این سایت می‌توانند علاوه بر خرید انواع بیمه نامه با بهترین قیمت درصورت نیاز به‌صورت رایگان از کارشناسان و تیم پشتیبانی، به وسیله تلفن، چت یا ایمیل برای خرید پوشش های کامل و کافی مورد نیاز خود مشاوره و راهنمایی‌ بگیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا