اتاق خبر

در آینده دو تا سه شرکت بیمه با هم ادغام خواهند شد

به گزارش اقتصاد نیوز، در نشست خبری غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در با خبرنگاران گفت: مجامع تمامی شرکت‌های بیمه برگزار شده است و تکالیفی که در مجمع باید بیان می‌شد، عنوان شده است، بر این اساس اصلاحات لازم نیز در رابطه با سال مالی ۹۶ انجام خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ۱۹.۳ میلیون بیمه نامه و نزدیک به ۱۶.۱ میلیون فقره خسارت نیز انجام شده است، ضمن اینکه تعداد بیمه‌های صادره و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه ۷.۷ و ۲۸.۳ درصد رشد داشته است.

همچنین سهم بخش غیردولتی از خسارت پرداختی صنعت بیمه ۶۶.۳ درصد بوده که این سهم در حال رشد می‌باشد.

دکتر سلیمانی گفت: سایز صنعت بیمه باید بزرگ شود، این در حالی است که در مجموع صنعت بیمه در کشور به غیر از بیمه ایران که درصد مناسبی از بازار را دارد، سایر شرکت‌های بیمه‌ای، کوچک به شمار می‌رود؛

به همین دلیل قصد ارائه پیشنهاد ادغام شرکت‌های بیمه‌ ای را به آن‌ها داریم، اما طبیعی است که باید قبل از اینکه بخواهیم این ادغام را انجام دهیم، آمادگی سهامداران را نیز داشته باشیم.

ما تلاش خود را در این راستا خواهیم داد و شرکت‌ها را به ادغام تشویق خواهیم کرد.

سلیمانی گفت: نسبت به ایجاد و تاسیس شرکتهای بیمه‌ای جدید به خصوص در بخش‌خصوصی استقبال خواهیم کرد؛ البته ما دستور نخواهیم داد چراکه صاحبان سهام باید در این مورد تصمیم گیری کنند.

برخی از شرکت‌ها وضعیت خوبی داشته و در حال رشد هستند اما ما در حال بررسی دو تا سه شرکت هستیم تا بتوانیم ادغام شرکت‌های بیمه‌ را تسریع کنیم.

وضعیت بیمه اتکایی بعد از خروج آمریکا از برجام

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بعد از خروج امریکا از برجام، برخی از شرکت‌های بین المللی بیمه که با شرکت‌های آمریکایی مراوده داشتند، به ما اعلام کردند که نمی‌توانند ادامه همکاری با ایران داشته باشند، اما توان شرکت‌های ایرانی و بیمه مرکزی، در آن حدی هست که اگر خارج شدند، بتواند بیمه اتکایی را به داخل منتقل کند.

منبع: سایت تحلیلی خبری اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا