اتاق خبر

رونمایی بیمه ایران از طرح جدید خود با عنوان بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان

بیمه ایران به تازگی از بیمه جدید خود با عنوان بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان رونمایی نمود.

به گزارش ایبنا و به نقل از  روابط عمومی بیمه ایران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، محسن پورکیانی، در آیین رونمایی از این طرح با اشاره به مسئولیت ویژه بیمه ایران در ارائه طرح‌های نوین بیمه‌‌ای گفت: کارشناسان این شرکت با ثبت بیمه نامه جدید خود در بیمه مرکزی موفق به ارائه طرح نوینی در صنعت بیمه کشور شدند.

موضوع این بیمه جبران در آمد مورد انتظار بیمه گذار ناشی از عدم فعالیت موقت و دائم به دلیل وقوع خطرات، حادثه، بیماری وتوقیف یا تعلیق پروانه فعالیت به علت اتهامات غیر واقع وتبرئه بیمه گذار می‌باشد.

این بیمه نامه از نوع بیمه نامه‌های عدم النفع ویژه مشاغل است که در مرحله اول در چهار سطح درآمدی برای پزشکان (جراحان، متخصصان غیر جراح، پزشکان عمومی) وپیراپزشکان (اعم از پرستاران، بهیاران، تکنسین‌های اتاق عمل و … ) اجرا‌ می‌شود.

با افزایش ظرفیت‌های بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان در آینده، برای سایر مشاغل تخصصی مثل مهندسان، هنرمندان، ورزشکاران و …‌ می‌توان بیمه نامه‌‌‌هایی را در این قالب ارائه نمود.

افراد و خطرات تحت پوشش در بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان:

این بیمه نامه برای تمامی پزشکان وپیراپزشکانی که دارای مجوز فعالیت رسمی هستند، طراحی شده است،

خطرات تحت پوشش این بیمه:

  • قطع درآمد مورد انتظار ناشی از حوادث و هرگونه واقعه ناگهانی که ناشی از یک عامل خارجی بوده و باعث ورود صدمات و منجر به عدم فعالیت حرفه‌‌ای دائم بیمه گذار بشود. البته به شرطی که این حوادث بدون قصد و اراده بیمه گذار بوده باشد.
  • همچنین قطع درآمد مورد انتظار به دلیل بروز بیماری‌‌‌هایی مثل سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضاء، هپاتیت، بیماری‌های عفونی و ام. اس که منجر به عدم فعالیت حرفه‌‌ای دائم بیمه گذار شود
  • قطع درآمد مورد انتظار در اثر توقیف و یا تعلیق پروانه حرفه‌‌ای پزشکی به علت اتهامات غیر وارد در حوزه فعالیت حرفه‌‌ای و تبرئه بیمه گذار.

علاوه بر این طرح جدید، بیمه ایران طرح‌های حمایتی دیگری از جامعه پزشکی کشور را هم ارائه نموده است. از جمله: بیمه نامه حرفه‌‌ای پزشکان، بیمه نامه مسئولیت پزشکان و بیمه نامه مسئولیت فنی مدیران و متصدیان فنی.

هدف از همه این طرح ها حمایت از درآمدها و معیشت جامعه پزشکی بوده است.

شرایط بیمه وقفه در فعالیت پزشکان و پیراپزشکان:

مدت این بیمه نامه یک سال است و تا ۱۰ سال با توجه به سرمایه‌‌ای که بیمه گذار انتخاب و حق بیمه‌‌ای پرداخت کرده است،‌ می‌تواند مشمول دریافت مستمری شود،

همچنین در این طرح جامعه پزشکی در چهار سطح طبقه بندی شده اند که در صورت وقوع هر یک از موضوعات تحت پوشش بیمه نامه، بر مبنای حق بیمه پرداختی شان و بر اساس چند برابر حداقل حقوق و دستمزد کارکنان که سالانه از سوی دولت اعلام‌ می‌شود، خسارت و مستمری دریافت خواهند کرد.

این دسته بندی به این صورت است که متخصصان و جراحان یک تا ۲۰ برابر حداقل حقوق، متخصصان غیر جراح از یک تا ۱۵ برابر، پزشکان عمومی از یک تا ۱۰ برابر و پیراپزشکان از یک تا ۳ برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده در هر سال، خسارت دریافت‌ می‌کنند.

این بیمه، مکمل بیمه مسئولیت حرفه‌‌ای است و ساختار فنی متفاوتی با بیمه‌های زندگی و عمر دارد و‌ می‌تواند باعث کاهش استرس‌های حرفه‌‌ای متولیان اقدامات درمانی یعنی پزشکان و کادر پرستاری و پیراپزشکان بشود.

منبع: سایت خبری ایبنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا