بیمه شخص ثالثبیمه موتورسیکلت

چگونه بیمه موتور سیکلت ارزان بخریم؟ + قیمت 1402

نزدیک به 11 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد. محبوبیت و استقاده از موتور روز به روز هم در شهرهای بزرگی مثل تهران و اصفهان و تبریز و … بیشتر می‌شود. یکی از نکاتی که موقع استفاده از موتورسیکلت حتما باید حواسمان به آن باشد خرید یک بیمه موتور معتبر با پوشش‌های کافی و مناسب است. درواقع برای موتورسیکلت هم مثل ماشین داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است. متاسفانه خیلی از موتورسوارها توجهی به بیمه موتورسیکلت‌شان ندارند اما این بیمه‌نامه بسیار ضروری است. اگر شما هم می‌خواهید برای موتورتان یک بیمه ثالث با پوشش‌های کافی و قیمت مناسب بخرید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

بیمه موتور سیکلت چیست؟

بیمه موتور سیکلت درواقع همان بیمه شخص ثالث برای انواع موتورسیکلت‌ است. همان‌طور که گفتیم همه موتورها از هر نوع و مدلی برای اینکه در خیابان‌های شهر تردد کنند حتما باید بیمه شخص ثالث داشته باشند.

شخص ثالث در بیمه موتورسیکلت کیست؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که به همه افرادی (اشخاص حقیقی یا حقوقی) که توسط وسیله نقلیه موتوری دچار خسارت و زیان مالی و یا بدنی شوند به جز خود راننده‌ی مقصر حادثه (که در این بیمه‌نامه راکب موتورسیکلت است)، شخص ثالث گفته می‌شود.

البته طبق قوانین جدید، بیمه راننده موتورسیکلت هم اجباری است و درصورت فوت یا نقص عضو وی در صورت مقصر حادثه بودن، هزینه‌های درمان وی پرداخت می‌شود و یا دیه به وراث وی تعلق می‌گیرد.

خسارت جانی و بدنی در بیمه موتورسیکلت

بیمه موتورسیکلت چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

پوشش خسارت‌های بیمه شخص ثالث موتور به سه دسته کلی زیر تقسیم می‌شود.

  • پرداخت خسارت مالی به دیگر افراد: بیمه خسارت‌های مالی که برای دیگران (هر کسی به جز راننده مقصر) پیش آمده‌ است را پرداخت می‌کند. مقدار پرداخت خسارت مالی به سقف تعهدات بیمه بستگی دارد. که در سال 1402 حداقل آن 30 میلیون تومان و حداکثر آن 600 میلیون تومان است.
  • پرداخت خسارت‌های جانی به دیگر افراد: بیمه هزینه خسارت‌های جانی که برای دیگران (هر کسی به جز راننده مقصر) پیش آمده را هم پرداخت می‌کند. مقدار پرداخت خسارت جانی به مقدار دیه ماه‌های حرام در هر سال بستگی دارد. تعهد جانی بیمه‌های شخص ثالث در سال 1402 برای اشخاص ثالث، حداکثر یک میلیارد و 200 میلیون تومان است.
  • پرداخت خسارت جانی به راننده: راننده موتور چه مقصر باشه و چه زیان دیده،‌می‌تواند هزینه خسارت‌های جانی خودش را از شرکت بیمه بگیرد. حداکثر هزینه پرداختی به راننده موتور در سال 1402 برابر 900 میلیون تومان (دیه در ماه‌های عادی) است.

حواستان باشد که بیمه شخص ثالث موتورسیکلت خسارت‌های وارد شده به بار یا محموله موتورسیکلت را پرداخت نمی‌کند. اگر هم خسارتی به خاطر جرایم ناشی از محکومیت قضایی یا اجرایی اتفاق افتاده باشد، پرداخت نمی‌شود.

مفهوم خسارت جانی در بیمه موتورسیکلت

به هر نوع دیه یا ارش (دیه‌ای است که مقدار و میزان آن مشخص نشده) که درصورت بروز موارد زیر، پرداخت می‌شود:

  • آسیب؛
  • شکستگی؛
  • نقص عضو و ازکارافتادگی (جزیی یا کلی ـ موقت یا دائم)؛
  • فوت شخص ثالث.

تعریف حادثه در خسارت بیمه موتورسیکلت

«حوادث شامل هر سانحه ناشی از وسایل نقلیه موتوری و محمولات آنها از قبیل تصادم، تصادف، سقوط، واژگونی، آتش سوزی و یا انفجار یا هر نوع سانحه ناشی از وسایل نقلیه بر اثر حوادث غیرمترقبه است.»

طبق تعریف فوق حادثه هر سانحه‌ایست که توسط وسیله نقلیه موتوری ایجاد شود؛ موتور سیکلت نیز جزو وسایل نقلیه موتوری زمینی است.

تعریف وسیله نقلیه موتوری در خسارت بیمه موتورسیکلت

«وسیله نقلیه موتوری شامل کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی شهری و بین شهری و واگن متصل یا غیرمتصل به آن و یدک و کفی (تریلر) متصل به آنها است.»

آیا بیمه موتورسیکلت اجباری است؟

همانطور که می‌دانید طبق قوانین داشتن بیمه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی (اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است؛ در قانون بیمه شخص ثالث، کلمه «اجباری» به صراحت دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی را موظف به تهیه این بیمه‌نامه نموده است. نداشتن بیمه شخص ثالث برای این وسایل از جمله موتورسیکلت جرم محسوب می‌شود؛ و قوانین آن با هدف حمایت از اشخاص زیان‌دیده در حوادث رانندگی تدوین شده است.

بنابراین موتورسیکلت هم حتما باید دارای بیمه شخص ثالث باشد و تمام دارندگان موتورسیکلت موظفند قبل از استفاده از هر وسیله نقلیه موتوری، اول بیمه شخص ثالث آن را کنترل نموده و از اعتبار بیمه‌نامه برای پوشش‌دهی خسارت‌های جانی و مالی حوادث احتمالی مطمئن شوند.

بیمه موتورسیکلت ارزان
بیمه موتورسیکلت ارزان

عوامل موثر بر نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت 1402

نرخ پایه بیمه موتورسیکلت

حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث را بیمه مرکزی اعلام می‌نماید که بر اساس دیه هرسال تغییر می‌کند.

در سال 1402 دیه کامل انسان در ماه حرام  یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در ماه غیر حرام 900 میلیون تومان تعیین شده است. با توجه به این امر، اگر فوت در اثر حادثه رانندگی در یکی از ماه‌های قمری ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب رخ دهد میزان دیه یک میلیارد و 200 میلیون تومان و در باقی ماه‌های سال، 900 میلیون تومان محاسبه می‌گردد. بیمه مرکزی بر این اساس حداقل و حداکثر مبلغ حق‌بیمه‌ را به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند.

نرخ پایه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها بر اساس سیلندر محاسبه می‌شود. در یک دسته‌بندی کلی موتورسیکلت‌ها به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • موتور سیکلت گازی؛
  • موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر؛
  • موتور سیکلت دو سیلندر و بالاتر؛
  • موتور سیکلت دارای سه چرخ و سایدکار.

به این ترتیب قیمت بیمه موتور در هر دسته نسبت به دسته قبلی خود بالاتر خواهد بود.

جدول زیر قیمت بیمه موتور سیکلت 1402 برای هرکدام از انواع موتور سیکلت‌های گازی، موتور سیکلت‌های دنده‌ای یک سیلندر، موتور سیکلت‌های با دو سیلندر و بالاتر یا موتور سیکلت‌های سه چرخ و سایدکار را نشان می‌دهد:

نوع موتور‌سیکلت مبلغ حق بیمه پایه در سال 1402
دنده‌ای تک سیلندر 924,300 تومان
دنده‌ای دو سیلندر و بیشتر 1,015,300 تومان
دنده‌ای سه چرخ 1,092,000 تومان
گازی 756,600 تومان

 

پوشش مالی انتخابی برای بیمه موتورسیکلت

البته مبلغ حق پرداختی شما به پوشش مالی که انتخاب می‌کنید هم بستگی دارد. پوشش مالی بیمه موتورسیکلت در سال 1402 می‌تواند بین 30 تا 600 میلیون تومان باشد و با توجه به افزایش تصادعدی قیمت ماشین‌های ساخت داخل و افزایش تردد خودروهای لوکس در خیابان‌ها بهتر است پوشش مالی حداقل ۵۰ میلیون تومانی برای بیمه‌نامه خود انتخاب کنید..

تخفیف بیمه موتورسیکلت 1401
تخفیف بیمه موتورسیکلت 1402

تخفیف بیمه موتورسیکلت در سال 1402

علاوه بر نرخ پایه بیمه موتورسیکلت و پوشش انتخابی، میزان تخفیف عدم خسارت برای موتورسیکلت‌هایی که در سال‌های قبل بیمه‌نامه داشته‌اند ولی از بیمه موتورسیکلت خود استفاده نکرده‌اند، موجب کاهش قیمت حق‌بیمه شخص ثالث موتور آنها می‌شود.

نحوه تاثیر تخفیف عدم خسارت بر حق بیمه موتورسیکلت

تخفیف عدم خسارت مربوط به تعداد سال‌های بدون خسارت بیمه‌نامه است. این عدد معمولا به صورت مخفف و با حروف «ت. ع. خ.» در بیمه‌نامه مشخص می‌شود. در جدول زیر مقدار تخفیف عدم خسارت را از سال اول تا هشتم نشان داده‌ایم:

جدول تخفیف بیمه شخص ثالث موتورسیکلت 1402

تخفیف عدم خسارت درصد
سال اول (سال دوم بیمه‌نامه) 5 %
سال دوم (سال سوم بیمه‌نامه) 10 %
سال سوم (سال چهارم بیمه‌نامه) 15 %
سال چهارم (سال پنجم بیمه‌نامه) 20 %
سال پنجم (سال ششم بیمه‌نامه) 25 %
سال ششم (سال هفتم بیمه‌نامه) 30 %
سال هفتم (سال هشتم بیمه‌نامه) 35 %
سال هشتم (سال نهم بیمه‌نامه) 40 %
سال نهم (سال دهم بیمه‌نامه) 45 %
سال دهم (سال یازدهم بیمه نامه) 50 %
سال یازدهم (سال دوازدهم بیمه‌نامه) 55 %
سال دوازدهم (سال سیزدهم بیمه‌نامه) 60 %
سال سیزدهم (سال چهاردهم بیمه‌نامه) 65 %
سال چهاردهم (سال پانزدهم بیمه‌نامه) 70 %

انتقال بیمه موتورسیکلت

بیمه موتورسیکلت نیز مثل بقیه بیمه های شخص ثالث قابلیت انتقال به صاحب جدید موتورسیکلت را خواهد داشت. برای این کار کافیست فروشنده و خریدار موتورسیکلت به نمایندگی صادرکننده بیمه مراجعه کنند. همچنین عدم انتقال رسمی بیمه نامه نیز از نظر قانونی منعی نخواهد داشت. چرا که صاحب بیمه نامه از نظر قانونی همان مالک وسیله نقلیه است. در ضمن اگر مالک قبلی بیمه نامه قصد داشته باشد بیمه نامه را برای خود نگه دارد و از تخفیف های آن استفاده کند، می تواند با مراجعه به نمایندگی، تخفیف بیمه نامه را به موتورسیکلت جدید خود منتقل نماید. همچنین انتقال بیمه نامه به بستگان درجه اول هم امکان پذیر است.

جریمه بیمه موتورسیکلت

همانطور که تخفیف عدم خسارت باعث کاهش قیمت حق‌بیمه موتورسیکلت می‌شود؛ جریمه دیرکرد نیز باعث افزایش حق‌بیمه خواهد شد. جریمه دیرکرد مربوط به موتورسیکلت‌هایی است که در گذشته بیمه‌نامه شخص ثالث نداشته و یا با تاخیر اقدام به تمدید بیمه‌نامه کرده‌اند. حداکثر جریمه خرید بیمه‌نامه برای موتورسیکلتی که تاکنون بیمه شخص ثالث نداشته، به صورت روزشمار تنها تا ۳۶۵ روز محاسبه و اعمال می‌شود؛ بنابراین جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای تأخیر بیشتر از یک سال ثابت خواهد ماند و تغییری نمی‌کند.

استثنا بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

در دو حالت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود:

  • پایان اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت در زمان توقف در پارکینگ نیروی انتظامی باشد؛
  • طرح ملی بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت فرصت مناسبی را برای موتورسواران فراهم آورد تا بتوانند با پرداخت حق‌بیمه مناسب و فاقد جریمه دیرکرد، از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار شوند.

محاسبه قیمت بیمه موتورسیکلت

چه نوع موتورسیکلتی را می‌توانم بیمه کنم؟

برطبق قوانین بیمه‌ای کشور، شما می‌توانید برای هرکدام از انواع موتور سیکلت‌ گازی، موتور سیکلت‌ یک سیلندر، موتور سیکلت‌ دو سیلندر و بالاتر یا موتور سیکلت‌های سه چرخ و سایدکار بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث تهیه کنید. البته میزان تعرفه حق بیمه برای هرکدام از انواع موتورهای مذکور متفاوت خواهد بود. در ادامه نحوه محاسبه تعیین قیمت بیمه موتور را توضیح می‌دهیم.

تاثیر کاربری در حق بیمه موتورسیکلت

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی حق‌بیمه شخص ثالث، کاربری موتورسیکلت است؛ عموما ما با کاربری شخصی موتورسیکلت آشنایی داریم و ممکن است تاکنون با این مساله مواجه نشده باشیم، اما کاربری موتورسیکلت مانند کاربری خودرو بر روی حق‌بیمه آن تاثیر دارد.

از نمونه کاربری‌های موتورسیکلت می‌توان به:

  • شخصی؛
  • اداری؛
  • دولتی؛
  • آتش‌نشانی؛
  • مسابقات/ رالی/نمایشی؛
  • بارکش؛
  • و … .

اشاره کرد.

مدت اعتبار بیمه موتورسیکلت

بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت ، معمولا به صورت یک ساله صادر می‌گردد؛ اما امکان صدور بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت مانند سه‌ماهه، شش‌ماهه و… نیز برای موتورسیکلت وجود دارد.

در حالت عادی بیمه موتورسیکلت از ساعت ۲۴ روز خریداری به مدت یک‌سال معتبر است.

تخفیف شرکت بیمه

همان‌طور که گفته شد، بیمه مرکزی هر سال، حداقل و حداکثر حق‌بیمه را طی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌نماید.

شرکت‌های بیمه، بر اساس بخش‌نامه بیمه مرکزی مبلغی را که برایشان مطلوب است به عنوان حق‌بیمه به خریداران بیمه شخص ثالث اعلام می‌کنند.

شرکت‌های بیمه می توانند با استفاده از تخفیف‌های مجاز، قیمت پایین‌تری را به بیمه‌گذاران ارائه دهند؛ متفاوت بودن قیمت بیمه موتورسیکلت در میان شرکت‌های بیمه نیز به همین علت است. نکته بسیار مهم در این بخش این است که حتی با وجود اعمال تخفیف‌، حق‌بیمه دریافتی نباید از حداقل حق‌بیمه‌ تعیین شده توسط بیمه مرکزی کمتر باشد.

جریمه نداشتن بیمه موتورسیکلت
جریمه نداشتن بیمه موتورسیکلت

عواقب دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث

  • به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خدماتی ارائه نخواهد شد و ارائه خدمات به این موتورسیکلت‌ها جرم محسوب‌ می‌شود؛
  • در سراسر کشور موتورسیکلت‌هایی که فاقد بیمه‌نامه باشد توقیف خواهند شد و نقل و انتقال آنها نیز ممکن نخواهد بود؛
  • بیمه شخص ثالث برای همه خصوصا ‌موتورسیکلت‌ها اجباری است؛
  • موتورسوار‌ها که از امنیت کمتری نسبت به رانندگان خودرو برخوردار هستند‌ و عواقب نداشتن بیمه موتورسیکلت برای آنها سنگین‌تر خواهد بود؛
  • موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث چنانچه متوقف شوند، ترخیص نخواهد شد. برای ترخیص موتور از پارکینگ باید بیمه ثالث موتور را تمدید کنیم؛
  • نداشتن بیمه‌نامه برای ‌موتورسیکلت مانند نداشتن گواهینامه برای ‌موتورسیکلت سوار است و چنانچه تصادف کند اعمال قانون‌ می‌شود و ‌موتورسیکلت تا تعیین تکلیف بیمه ترخیص نخواهد شد؛
  • در صورت شناسایی موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، موتور متوقف شده و به پارکینگ منتقل می‌شود؛
  • در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث در حوادث، اگر مالک موتورسیکلت مقصر باشد، باید کلیه هزینه‌ها را شخصا بپردازد. در صورت بروز حوادث منجر به فوت یا خسارات بدنی دیگر، خسارت‌های مالی جبران‌ناپذیری برای راننده مقصر در پی خواهد بود؛
  • امکان خرید و فروش موتورسیکلتی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیست وجود ندارد.

ارزان ترین بیمه موتور سیکلت را چطور بخریم؟

قیمت بیمه شخص ثالث موتور در تمام شرکت‌های بیمه تقریبا یکسان است و تفاوتی ندارد. اما با تمدید به موقع بیمه شخص ثالث نیازی به پرداخت جریمه دیرکرد موقع خرید بیمه ثالث موتور نخواهید داشت. درضمن با رعایت قوانین رانندگی می‌توانید تخفیف عدم خسارت بگیرید. این دو مورد به شما کمک می‌کنند تا موتورتان را ارزان‌تر بیمه کنید. البته حواستان باشد که در انتخاب بیمه ارزان‌تر بودن معیار انتخاب بهترین بیمه نیست. بلکه بیمه‌ای که پوشش‌های مالی بیشتری داشته باشد، بهترین انتخاب است.

بیمه موتور سیکلت اقساطی در سال 1402

قیمت بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها در سال 1402 حدود 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. متاسفانه خیلی از موتورسوارها توجهی به تمدید موتورشان ندارند و یک جریمه دیرکرد یک‌ساله قابل توجه هم برایشان ثبت می‌شود. اما نگران نباشید.

اگر بخواهید می‌توانید خرید بیمه موتور را قسطی انجام دهید. قیمت بیمه شخص ثالث نقد و قسطی هم یکی است. البته برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث از ازکی، باید 50 درصد مبلغ بیمه‌نامه را به صورت نقدی پرداخت کنید و بقیه مبلغ را در 1 تا 3 فقره چک و در بازه زمانی 3 تا 6 ماهه (به تناسب شرکت بیمه انتخابی) پرداخت کنید.

بهترین بیمه موتورسیکلت کدام است؟

مثل هر محصول بیمه‌ای، الزاما ارزان‌ترین گزینه همیشه بهترین نیست. سطح پوششی که برای خسارت‌های احتمالی دریافت خواهید کرد هم به اندازه قیمت حق بیمه ابتدایی مهم است. مشخصا نمی‌خواهید نه بیش از حد نیاز بیمه شوید و هزینه پوششی که به آن نیاز ندارید را بپردازید، نه تحت بیمه بدون پوشش‌های لازم قرار بگیرید. برای انتخاب یک شرکت بیمه‌گر خوب باید به تعداد مراکز پرداخت خسارت و توانایی مالی شرکت‌ توجه داشته باشید. مثلا شرکت‌هایی مثل ایران، پاسارگاد، دانا، ملت و … معمولا از سوی بانک مرکزی دارای توانگری مالی بالا معرفی می‌شوند.

برای استعلام سریع و راحت بیمه انواع موتورسیکلت در شرکت‌های مختلف، می‌توانید از سایت ازکی استفاده کنید. کافی‌ست با مراجعه به این سایت مشخصات موتورسیکلت خود را وارد کنید و ظرف چند دقیقه از میزان حق بیمه پرداختی و پوشش‌های بیمه‌ای و همچنین میزان پرداخت خسارات مالی و جانی پرداختی به اشخاص ثالث حادثه یا راننده مقصر در شرکت‌های مختلف مطلع شوید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

43 دیدگاه

      1. حداقل یک روز قبل از اتمام تاریخ انقضاء بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه موتوری و سایر بیمه ها را باید تمدید کرد که هنگام وقوع حادثه به شخص آسیب دیده بیمه دیه را پرداخت کند. در غیر اینصورت بیمه دیه را پرداخت نمیکند. برخی چند دقیقه بعد از وقوع حادثه وسیله را بیمه میکنن. در حالی که همان موقع بیمه فعال نمیشود بلکه روزی که بیمه میکنی هر چیزی را از ساعت ۲۴شب به بعد بیمه فعال میشه.

  1. با سلام و خسته نباشید من در ماه حرام این سال تصادف کردم با موتور اما ترک نشین بودم و‌پای چپم از سا جا شکستگی جدی داشت والبته بیمه موتور چند روز قبل تصادف تموم شده بود و همان روز تصادف دویاره بیمه شد در این شرایط خسرات بنده را راننده میدهد یا میشه از بیمه جانی این موتور گرفت

    1. سلام ممنون از شما.
      اگه در زمان تصادف، موتور بیمه معتبر و مرتبط داشته و موتور شما مقصر بوده، خسارت شما از بیمه ثالث موتور پرداخت مبشه.

  2. سلام من در حال ماموریت اسکورت بودم سر تقاطع ایستاده بودم که موتوسکلیت راکب آن پیاده شده و راننده متور را به سمت راست انداخت و هیچ برخودی با خودرو نداشته ولی مامور کلانتری کاه آمد خودرو من از صحنه حدودا صد من دور کرد و خودش با پای پیاده برگشت سر صحنه الان تمام گزارش ها بر علیه من نوشته شده به آنها هم گفته بروید شکایت کنید در صورتیکه هیچ نوع خسارت جانی حتی خراش کوچک ندیده بودند خلاصه پروندادادیاری چون کروکی نداشت برگشت خورد به پاسگاه با اینکه کارشناس خودرو و موتور تو پارکینگ دیده و انحا میگفت که برخوردی نداشته ولی با صحبت کردن با مامور پاسگاه محل برخورد غیر واقعی مشخص کرده بیمه هم قبول نمی کند الان حکم قعطی صادر شده به نظر شما که باید خسارت غیر واقعی موتور سوار پرداخت نماید

    1. با سلام وقت بخیر.
      موردی که فرمودید روشن نبود چون دو خط اول واضح بیان نشده بود. بعلاوه این که این موارد کاملا به نظر کارشناس و قاضی بستگی داره و ما هم نظری در این مورد نمیدیم چون جزئیات موضوع باید کاملا بررسی بشه.

  3. سلام وقت بخیر
    من با موتور سیکلت زمن خوردم و دچار شکستگی شدم و بیمه ثالث دارم
    چطور میتونم از بیمه و خسارت بدنی که دیدم استفاده کنم؟
    ممنون

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اگه اتفاقی که میفرمایید، یک حادثه رانندگی بوده باشه، باید به بیمه مراجعه کنید و خسارت راننده مقصر دریافت کنید.
      ولی اگه وسیله نقلیه دیگه ای در حادثه وجود نداشته و شما خودتون زمین خوردید، به بیمه ثالث مربوط نمیشه

  4. سلام.
    واسه بیمه کردن موتور سیکلت باید حتما سندش به نام نفر بیمه کننده باشه یا خیر ؟
    لطفا راهنمایی کنین .
    ممنون.

  5. با سلام
    من با برادرم سر پیچ با موتورسیکلت چپ کردیم و پای برادرم شکست
    آیا میشه از بیمه شخص ثالت استفاده کرد؟

      1. با سلام.در حین رانندگی واژگون نمودم و خسارت بدنی دیده ام و راننده مقصر واژگونی شناخته شدم، آیا بیمه شخص ثالث به بنده تعلق می گیرد؟یا خیر؟ راهکار چیه؟

  6. سلام وقت بخیر
    من دو ماه پیش تصادف کردم با موتور خودم زدم ب ی موتور دیگ ک داشت عرض خیابان میرفت .طرف قرار کرد و من هم رباط صلیبی پاره کردم بیمارستان رفتم و هزینه هام رایگان شد چون تصادفی بودم.
    گزارش کلانتری دارم با اورژانس ولی راهنمائی رانندگی کروکی نکشید چون طرف مقابل نبود رفت میتونم دیده بگیرم از بیمه یا ن؟؟؟
    الان میخوام دیه بگیرم از بیمه باید کار کنم

  7. سلام وقت بخیر…
    بنده با موتور با یک موتور دیگه تصادف کردم و مقصر هم طرف مقابل شد
    هم من و هم مقصر بیمه ثالث دارد
    میخواستم ببینم بیمه طرف مقابل هزینه های موتورو منو میده یا نه چون حدود 20 ملیون خرج برداشته؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      بله بیمه ثالث مقصر، خسارت شما رو پرداخت میکنه. اما مبلغ دقیق خسارت بستگی به سقف پوشش بیمه و نوع موتور شما داره. باید مراحل قانونیش رو از طریق بیمه انجام بدید تا مبلغ خسارت شما مشخص بشه

  8. سلام دوست گرامی.خسته نباشید.من موتور دارم.ولی سندوکارت موتور بنامم نیست.وطی این چند سال مرتب بیمه را پرداخت کرده‌ام.آیا مشکلی ندارد

    1. سلام و وقت بخیر.
      توی بیمه های شخص ثالث اگه مالک خودرو و بیمه گذار یک نفر نباشه مشکلی ایجاد نمیشه.

  9. سلام و وقت بخیر
    موتور سیکلت مثلا مدل 70 اگه بیمه نشده باشه الان میشه بیمه اش کرد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      بله شما میتونید از طریق سایت ازکی استعلام بگیرید قیمت بیمه نامتون رو و خرید بیمه رو انجام بدید

  10. سلام پشت گواهینامه ی همه افراد نوشته تا سه سال باید موتور زیر ۲۰۰سی سی سوار شیم اگه سانحه ای پیش بیاد ا و موتورمون بالای ۲۰۰سی سی باشه ایا باز بیمه خسارت میده یا میزنه زیرش!؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که چنین حالتی بوجود بیاد بیمه حوادث راننده رو پرداخت نمیکنه و برای حوادث مالی و جانی شخص ثالث هم باید بخشی از خسارت رو خود شخص پرداخت کنه

  11. سلام وقتتون بخیر
    بیمه در صورتی که من زیر ۲۳ سال باشم و موتور ۲۵۰سی سی سوار شده باشم و دچار صانحه بشم مشکلی برای پرداخت خسارت داره؟
    لازم به ذکر است که کمتر از سه سال از گواهینامه ی موتورم هم میگذره

    1. سلام دوست عزیز
      در این شرایط چون شرایط گواهینامه با وسیله نقلیه همخونی نداره ممکنه در روند پرداخت خسارت مشکلاتی ایجاد بشه. معمولا در صورت وجود چنین شرایطی حوادث راننده پرداخت نمیشه و خسارت مالی و جانی شخص ثالث هم بخشیش به عهده خودتون میشه و بیمه کامل خسارت رو پرداخت نمیکنه

  12. با سلام موتور من العان یک سال است که بیمه ندارد . در هنگام خرید مجدد بیمه از سایتهای خرید بیمه متوجه شدم که مبلغی بابت دیرکرد جریمه به آن خورده. در صورتیکه 2 ماه قبل همچین جریمه ای نشان داده نشده بود. آیا موتورسیکلت هم جریمه دیرکرد بیمه دارد؟ آیا امکانی دارد جریمه حذف شود؟ متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      بله موتورسیکلت هم شامل جریمه دیرکرد میشه و اون زمان که شما استعلام گرفته بودین (بازه‌ی بهمن و اسفند) زمان بخشودگی جریمه دیرکرد موتورسیکلت بوده. خارج از اون بازه قیمت با احتساب جریمه دیرکرد نمایش داده میشه.

  13. سلام
    بیمه موتور سیکلت به سال ساخت موتور ربط داره
    موتور پلاک ملی ۲۵۰ سی سی سال ۸۸ رو میشه بیمه کرد یا خیر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر به سال ساخت کاری نداره و در واقع شما باید موتور رو بیمه شخص ثالث کنید.

  14. سلام،وقت بخیر
    اگر راننده خودرو یا موتور باشی و بیمه نامه هر دو وسیله داشته باشی و بر اثر سانحه و تصادف که مقصر هم باشی فوت کنی،اما گواهینامه نداشته باشی،بیمه تعلق میگیره یا نه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر گواهینامه تاریخ نداشته باشه مشکلی نیست ولی اگر ابطال شده باشه یا به هردلیلی فرد مجاز به رانندگی نباشه ممکنه بیمه تعلق نگیره.

  15. با سلام به خدمت شما. خواستم ببینم موتور سیکلت تا چه چه سال ساخت میتونن بیمه بشن؟ مثلا مدل ۸۴ هم که ۱۶سال از عمرش میگذره بیمه میشه؟ سوال بعدی هم اینکه من موتورم سندداره ولی صاحبش در دسترش من نیست. میتونم با سند که نام اون آقا هست موتورو بیمه کنم؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه شخص ثالث به سن وسیله نقلیه ارتباطی نداره و همه وسایل نقلیه باید داشته باشن. و بله اگه سند به نام فرد دیگه‌ای باشه میتونین خریداری کنین ولی بدون سند به مشکل میخورین.

  16. با سلام خدمت شما عزیزان خواستم بپرسم موتورهایی که با مزایده خریداری شده و بجای سند برگه ی خرید مزایده داره میشه بیمه اش کرد با همون برگه ی مزایده؟؟ بعدشم اینکه موتورهای پلاک قدیمی بیمه میشن؟یا حتمابایدپلاک ملی باشن سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      در رابطه با برگه مزایده بنده اطلاع دقیق ندارم ولی تا جایی که میدونم باید سند داشته باشین. در مورد پلاک هم ممکنه در رابطه به پلاک قدیمی مشکلی ایجاد بشه و داشتن پلاک ملی بهتر هست.

  17. سلام من با موتور به یک ماشین زدم حدود ۶۰ میلیون خسارت ورداشته بیمه تا چقدر رو میده

    1. پیمان عزیز سلام
      بله می‌توانید بیمه بخرید اما اگر خدای نکرده تصادف کنید و گواهینامه نداشته باشید بیمه خسارت رو پرداخت نمی‌کند.

  18. با سلام
    موتور به اسم پدرم هست مدارکشم تکمیله
    استفاده کننده از موتور من هستم گواهینامه هم دارم
    ولی بیمه‌نامه شخص ثالث موتور به اسم پدرم هست که گواهینامه نداره.

    الان که میخواهیم تمدید کنیم، شرکت بیمه میگه قانون جدید اومده که باید راکب و مالک موتور یکی باشه و بیمه باید به اسم راکب گواهینامه دار باشه نه مالک.
    و در صورت بروز حادثه اگه مالک وسیله نباشی حتی اگه گواهینامه هم داشته باشی بیمه بهت خسارت نمیده

    آیا همچی چیزی صحت داره واقعا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا