بیمه شخص ثالثدریافت خسارت

نحوه دریافت خسارت بیمه شخص ثالث + شرایط و مدارک لازم

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که بعد از تصادف، وقتی نیاز به استفاده از بیمه شخص ثالث ماشین‌تان داشته‌اید، کاغذبازی‌های اداری و تشکیل پرونده خسارت در شرکت بیمه گیج‌تان کرده باشد. همچنین باعث می‌شود وقت زیادی بابت یک کار ساده اداری تلف کنید. یکی از سوال‌های همیشگی راننده‌ها و مالکان خودروها همین است که بعد از تصادف چگونه ازبیمه استفاده کنیم؟ اصولا هرکسی که رانندگی می‌کند و پشت فرمان ماشین می‌نشیند، بهتر است قبل از حادثه قوانین پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث و مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث را بداند. در این‌صورت می‌تواند کارهای تشکیل پرونده اعلام خسارت بیمه ثالث را به‌سرعت انجام دهد و با دست پر و همراه با مدارک کامل به مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه‌گر مراجعه کند. به همین خاطر در این مقاله از ازکی مراحل و شرایط دریافت خسارت بیمه شخص ثالث را با هم مرور می‌کنیم.

بیمه شخص ثالث چه خساراتی را پرداخت می کند؟

خسارت‌های تحت پوشش بیمه شخص ثالث به ۲ دسته خسارت‌های جانی و مالی تقسیم می‌شود:

۱. خسارت‌‌های جانی شامل هرگونه صدمه و آسیب به بدن و جسم اشخاص ثالث و راننده مقصر می‌شود. در واقع خسارت جانی بیمه ثالث هزینه‌های درمانی و دیه فرد آسیب‌دیده در تصادف را جبران می‌کند. منظور از آسیب جسمی هم شکستگی و کوفتگی تا نقص عضو و قطع نخاع و خدای نکرده فوت است.

۲. خسارت‌های مالی شامل هرگونه زیان و آسیب به اموال مردم (اشخاص ثالث) می‌شود. مثل تصادف و خسارت به خودرو فرد ثالث، شكستن شیشه مغازه یا خانه شخص ثالث، تصادف با گاردریل و درخت و جدول، خراب شدن كشت و زراعت یک مزرعه و حتی تصادف با حیوانات دارای صاحب.

سقف پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

همان طور که گفتیم خسارت‌هایی که بیمه شخص ثالث جبران آنها را بر عهده می‌گیرد، به ۲ دسته خسارت‌های مالی و جانی تقسیم می‌شود و حداکثر پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث برای هر کدام متفاوت است. سقف پرداخت خسارت‌های جانی بیمه شخص ثالث برابر با مبلغ دیه مشخص‌شده برای یک انسان کامل در ماه‌های حرام در آن سال مشخص می‌شود. میزان و مبلغ تعهدات مالی بیمه شخص ثالث بر خلاف تعهدات جانی برای همه بیمه‌ نامه‌ها یکسان نیست و بستگی به انتخاب رانندگان خودرو در زمان خرید این بیمه‌نامه دارد.

مهلت مراجعه به بیمه بعد از تصادف

برای دانستن  پاسخ این سوال که تا چند روز بعد از تصادف، می‌توانیم به بیمه مراجعه کنیم، باید به قوانین بیمه و قانون بیمه اجباری شخص ثالث مراجعه کنیم. ماده ۱۵ قانون بیمه بیان می‌کند که بیمه‌گذار باید در ظرف مدت ۵ روز از تاریخ وقوع حادثه بیمه‌گر را مطلع سازد. در غیر این صورت بیمه‌گر قبول نخواهد کرد، مگر آنکه بیمه‌گذار ثابت کند که به واسطه حوادثی که خارج از اختیار او بوده است، اطلاع دادن به بیمه‌گر برایش مقدور نبوده است.

شرایط پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

شرایط دریافت خسارت بیمه شخص ثالث باتوجه‌به میزان خسارت و نوع خسارت (مالی یا جانی) متفاوت است. هرکدام از خسارت‌های مالی و جانی مدارک متفاوتی برای دریافت خسارت نیاز دارند. همچنین بسته به اینکه میزان خسارت چقدر باشد و آیا راننده مقصر و زیان‌دیده توافقی بر سر مبلغ خسارت دارند یا نه، شرایط استفاده از بیمه شخص ثالث فرق می‌‌کند.

مدت زمان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

پرداخت خسارت مالی بیمه شخص ثالث بلافاصله پس از تمام شدن مراحل تشکیل پرونده در مرکز خسارت شرکت بیمه و ارزیابی خسارت توسط کارشناس انجام می‌شود. منتهی برای جبران خسارت جانی بیمه شخص ثالث و پرداخت دیه، باید دادگاه در مورد میزان دیه رای بدهد. سپس باید در شرکت بیمه پرونده تشکیل شود تا باتوجه‌به مدارک مورد نیاز و رای دادگاه پرداخت خسارت انجام شود.

مراحل دریافت خسارت بیمه شخص ثالث

گفتیم که نحوه استفاده از بیمه شخص ثالث در تصادف باتوجه‌به مبلغ خسارت و اینکه کسی در تصادف صدمه جانی دیده باشد یا نه، متفاوت است. منتهی اولین قدم از مراحل خسارت از بیمه مراجع به مراکز پرداخت خسارت بیمه و تشکیل پرونده اعلام خسارت است. مهلت مراجعه به بیمه بعد از تصادف در بیشتر شرکت‌های بیمه، حداکثر ۵ روز کاری است؛ یعنی درنهایت باید تا ۵ روز موضوع حادثه و خسارت را به شرکت بیمه اعلام کنیم. تعطیلات رسمی و روزهای جمعه جزء روزهای کاری محسوب نمی‌شوند.

به‌طورکلی اگر زیان‌دیده و مقصر حادثه بر سر حادثه و خسارت توافق نداشته باشند، باید بعد از دریافت کروکی غیرسازشی برای ارزیابی و تعیین میزان خسارت وارد‌شده به خودرو به شورای حل اختلاف محل سکونت مقصر مراجعه کنند و نظر این مرجع قانونی را به شرکت بیمه تحویل بدهند. اما اگر مشکلی بابت تعیین مقصر و میزان خسارت نبود، می‌توان با تکمیل فرم دریافت خسارت بدون داشتن کروکی هم خسارت‌های کمتر از ۲۰ میلیون تومان را با بیمه شخص ثالث جبران کرد.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث به نوع تصادف (مالی یا جانی بودن تصادف) و میزان خسارت بستگی دارد. در‌واقع برای دریافت خسارت هر نوع تصادفی به مدارک متفاوتی نیاز خواهید داشت. همچنین توافق صورت‌گرفته میان راننده مقصر و فرد زیان‌دیده و شدت تصادف نیز روی لزوم ارائه کروکی جهت پرداخت خسارت بیمه ثالث تاثیر می‌گذارد. در ادامه مدارک و شرایط مختلف دریافت خسارت بیمه ثالث را بررسی می‌کنیم.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده خسارت مالی شخص ثالث

مدارک لازم برای تشکیل پرونده خسارت‌های مالی بیمه‌نامه ثالث باتوجه‌به اینکه میزان و مبلغ خسارت چقدر است و یا اینکه دو طرف دعوا بر سر مقصر حادثه توافق دارند یا نه فرق می‌کند. حتی اینکه خسارت مالی به ماشین فرد دیگری وارد شده باشد یا راننده مقصر با اجسام ثابت تصادف کرده باشد هم روی فهرست مدارک لازم برای دریافت خسارت تأثیر می‌گذارد.

تصادف شخص ثالث

مدارک مورد نیاز تشكیل پرونده خسارت مالی شخص ثالث بدون كروكی

اگر در تصادف خسارت مالی واردشده به وسیله نقلیه زیان‌دیده، حداکثر تا سقف تعهدات مالی قانونی آن سال (۲۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱) باشد و هر دو خودرو در لحظه تصادف بیمه‌نامه معتبر و پیوسته شخص ثالث داشته باشند، طرفین حادثه می‌توانند بدون نیاز به کروکی خسارت تصادف را از بیمه ثالث راننده مقصر بگیرند. البته هر دو راننده حتما باید دارای گواهی‌نامه مجاز رانندگی با وسیله مورد نظر باشند و  اختلافی بین طرفین حادثه وجود نداشته باشد.

مدارک لازم جهت دریافت خسارت بیمه شخص ثالث بدون کروکی هم عبارتند از:

  • اصل و كپی مدارک مقصر و زیان‌دیده یا زیان‌دیدگان حادثه (گواهینامه، كارت ملی)؛
  • اصل و كپی كارت مشخصات خودروی مقصر و زیان‌دیده یا زیان دیدگان حادثه؛
  • اصل و كپی بیمه نامه معتبر و پیوسته شخص ثالث خودروی مقصر و زیان‌دیده یا زیان دیدگان حادثه.

مدارك تشكیل پرونده خسارت مالی شخص ثالث با كروكی سازشی

اکنون به نحوه دریافت خسارت از بیمه با کروکی می‌پردازیم. برای دریافت خسارت‌‌‌های بالای ۲۰ میلیون تومان حتی با وجود توافق طرفین درگیر هم تشكیل پرونده خسارت مالی شخص ثالث با كروكی سازشی نیاز است. برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث با کروکی سازشی مدارک زیر لازم است:

  • حضور راننده و خودروی زیان‌دیده برای رویت و تایید حادثه و ارزیابی خسارت توسط كارشناس بیمه‌گر؛
  • اصل برگ كروكی سازشی تصادف و امضا شده توسط پلیس تنظیم‌کننده؛
  • اصل و كپی گواهینامه زیان‌دیده حادثه؛
  • اصل و كپی كارت ملی زیان‌دیده حادثه؛
  • اصل و كپی بیمه نامه ثالث معتبرخودروی زیان‌دیده حادثه؛
  • اصل و كپی كارت مشخصات خودروی زیان‌دیده حادثه؛
  • اصل یك برش كوپن بیمه‌نامه معتبر مقصر حادثه؛
  • كپی گواهینامه و كارت مشخصات و بیمه نامه خودروی مقصر حادثه؛
برای اطلاعات بیشتر درباره انواع کروکی و چگونگی استفاده از آنها می‌توانید مقاله دریافت خسارت با کروکی را بخوانید.

مدارک لازم برای تشكیل پرونده و پرداخت خسارت شخص ثالث با كروكی غیرسازشی

هنگامی که به دلایل مختلفی مانند عدم توافق طرفین حادثه در مورد فرد مقصر، عدم قبول نظر پلیس و یا کامل نبودن مدارک طرفین حادثه و … کروکی از نوع عدم سازش (غیر سازشی) توسط پلیس و یا كارشناس رسمی دادگستری ترسیم می‌شود، باید زیان‌دیده یا طرفین تصادف با در دست داشتن مدارک زیر جهت تشکیل پرونده به شعب پرداخت خسارت بیمه مراجعه نمایند:

  • اصل یا كپی برابر اصل شده كروكی تصادف و یا گزارش كارشناس رسمی دادگستری توسط مرجع قضایی تایید شده؛
  • كپی برابر اصل شده مدارك مقصر (گواهی‌نامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی) كه توسط مرجع قضایی تایید شده؛
  • اصل یك برش كوپن بیمه نامه خودرو مقصر حادثه؛
  • اصل و كپی مدارك زیان‌دیده (گواهی‌نامه، كارت مشخصات خودرو، كارت ملی و بیمه‌نامه شخص ثالث).

همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که مدارک تکمیلی در شرکت‌های بیمه مختلف ممکن است متفاوت باشد؛ اما به صورت کلی مدارک ذکر شده برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث الزامی است.

مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده خسارت جانی شخص ثالث (دیه)

استفاده از بیمه شخص ثالث در تصادف منجر به فوت یا صدمه بدنی کمی پیچیده‌تر است. اگر پای صدمه جانی اعم از فوت یا نقص عضو و حتی کوفتگی و شکستگی درمیان باشد، برای تعیین میزان دیه و ارش به حکم دادگاه نیاز است. به‌طورکلی مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده خسارت جانی شخص ثالث (دیه) شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصل کوپن بیمه‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه.
  • اصل گواهینامه راننده مقصر حادثه، کارت خودرو و کارت ملی راننده.
  • کروکی تصادف (گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی یا گزارش مقامات انتظامی یا نظریه کارشناس منتخب مراجع قضایی).
  • گزارش ها و صورت جلسات نیروی انتظامی.
  • اوراق بازجویی از مقصر و زیان‌دیدگان.
  • نظریه سازمان پزشکی قانونی.
  • آرای دادگاه.
  • کارت های شناسایی مجروحین و متوفیان (شناسنامه و کارت ملی ایشان).
  • خلاصه پرونده بالینی مصدوم یا متوفی در صورتی که در مراکز درمانی بستری شده باشد.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی وراث متوفی و یا ذی‌نفعان دریافت خسارت.
  • جواز دفن، گزارش معاینه جسد و گواهی فوت به همراه شناسنامه باطل شده متوفی، در صورتی‌که در حادثه زیان‌دیده فوت نموده باشد.
  • ارائه گواهی انحصار وراثت، در حوادث منجر به فوت.

پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

مراکز پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

یک از مواردی که در هنگام انتخاب کردن بهترین بیمه شخص ثالث باید به آن توجه کنید، تعداد مراکز پرداخت خسارت است. هرچه تعداد شعب پرداخت خسات شرکت‌های بیمه یشتر باشد، امکان دسترسی بیمه‌گذار به مراکز بهتر و روند دریافت خسارت‌ هم سریع‌تر انجام می‌شود. در ادامه فهرستی از مراکز پرداخت خسارت برخی از شرکت‌های بیمه آورده شده است.

مراکز پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث آسیا

بیمه آسیا با سطح توانگری خوب و تعداد شعب جبران خسارت زیادی که دارد، یکی از شرکت‌های بیمه پرطرف‌دار در میان متقاصیان بیمه‌نامه شخص ثالث است. برای پیداکردن آدرس نمایندگی‌های جبران خسارت این شرکت در شهر محل زندگی‌تان، کافیست که به وبسایت بیمه آسیا مراجعه و نام استان و شهرتان را وارد کنید. در جدول زیر فهرستی از این نمایندگی‌ها در برخی از مراکز استان‌ها آورد شده است:

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در تهران

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در البرز

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در خوزستان

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در اصفهان

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در تبریز

مشاهده

مراکز دریافت خسارت بیمه شخص ثالث پارسیان

شرکت‌ بیمه پارسیان یکی دیگر از شرکت‌های قابل‌اعتماد در زمینه پرداخت خسارت شخص ثالث است. شما با مراجعه به وبسایت بیمه پارسیان می‌توانید از آدرس دقیق مجتمع‌های بیمه‌ای این شرکت بیمه در شهر و منطقه محل زندگی‌تان با خبر شوید. در جدول زیر آدرس مجتمع‌های بیمه‌ای تهران را مشاهده می‌کنید.

نوع خسارت

آدرس تلفن
مراکز پرداخت انواع خسارت تهران،میدان آرژانتین،ضلع شمالی پارکینگ بیهقی

 

۸۸۷۳۳۶۱۹-۸۸۵۰۷۳۱۸
تهران، میدان پونک، خیابان میرزابابایی، بعد از تقاطع خیابان عدل، نبش خیابان سردار جنگل، پارک سوار پونک

 

۴۴۴۳۹۵۹۸-۴۴۴۵۲۲۷۰
خیابان دماوند، بعد از چهارراه تهرانپارس، روبروی تعمیرگاه مرکزی شماره یک سایپا، پلاک ۱۲۹

 

۷۶۷۹۴۰۹۴-۷۷۱۴۵۳۰۸-۷۷۳۹۳۷۸۳
کیلومتر ۲۴ جاده مخصوص، روبروی پمپ بنزین گرمدره، پلاک ۱

 

۰۲۶۳۶۲۲۲۴۱-۰۲۶۳۶۱۲۲۳۴۲-۰۲۶۳۶۲۲۶۸۲
تهران، خیابان آزادی، ابتدای خوش ‌شمالی، کوچه سینا، پلاک۴

 

۶۶۹۳۰۷۱۷-۶۶۹۳۱۵۵۱-۶۶۹۳۳۰۹۲
کرج-گلشهر، گلزار شرقی، پلاک ۶۶(روبروی سازمان ثبت احوال) ۳۴۶۰۴۴۴-۶
 

 

مرکز پرداخت خسارت جانی خودرو

 

تهران، بزرگراه يادگارامام، نبش خروجي شهيدتيموري، خيابان عموزاده، پلاك۱

مراکز دریافت خسارت شخص ثالث ایران

بیمه ایران از قدیمی‌ترین و مورد اعتمادترین شرکت‌های بیمه است. در ادامه برخی از شعب مراکز دریافت خسارت شخص ثالث ایران در جدول زیر آمده است:

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در تهران و البرز

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در خوزستان

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در اصفهان

مشاهده

مراکز جبران خسارت بیمه شخص ثالث در تبریز

مشاهده

مراکز و مدت زمان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث دانا

شرکت بیمه دانا خسارت‌های بدنی را ظرف مدت ۱۵ الی ۲۰ روز پس از تکمیل مدارک پرداخت می‌کند. بهتر است که پس از مشخص شدن میزان خسارت‌های وارده با در دست داشتن مدارک خود به یکی از شعب پرداخت خسارت که در جدول زیر به آنها اشاره شده است، مراجعه بفرمایید.

شعبه آدرس تلفن
غرب تهران خیابان آزادی، ایستگاه بهبودی، روبروی وزارت کار، پلاک ۳۰۰

 

۶۶۸۹۷۵۱۴- ۶۶۳۵۹۷۵۵
میدان پونک، بلوار میرزابابایی، تقاطع سردار جنگل، پارک‌سوار پونک

 

۴۶۰۱۷۸۰۴
شرق تهران خیابان دماوند، حد فاصل چهارراه خاقانی و سی متری نارمک، نبش کوچه مهرنژاد، پلاک ۲

 

۷۷۹۵۴۲۶۲
شمال تهران

(خسارات جرحی و دیه فقط در این شعبه پرداخت می‌گردد)

خیابان گاندی، نبش خیابان ۱۵، پلاک ۳۵

 

کارشناس خسارت: ۸۸۶۷۶۶۳۹ و کارشناس خسارت دیه: ۸۸۶۷۶۶۳۱

 

جنوب تهران جاده قدیم ساوه، بعد از چهاردانگه، نرسیده به پل شاطره، ضلع جنوبی میدان مصلی، نبش کوچه کاوه، پلاک ۱۰۱

 

۵۵۲۷۲۱۷۱ – ۵۵۲۷۲۱۷۳

پرداخت خسارت آنلاین ازکی

شرکت ازکی در راستای راحتی هرچه بیشتر کاربران خود امکان پرداخت آنلاین خسارت برای بیمه‌های خودرویی ( بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ) را فراهم کرده است. در صورتی که بیمه خود را از ازکی خریداری کرده باشید و شرکت بمه شما جزو طرح پرداخت خسارت آنلاین باشد، می‌توانید خسارت وارده به خودورتان را در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کنید. البته که باید خسارت شما کمتر از ۱۶ میلیون تومان باشد و صاحب خودروی متعارف باشید.

سوالات متداول

۱. بیمه شخص ثالث چه نوع خساراتی را پوشش می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارت را پوشش می‌دهد: خسارت‌های جانی (شامل هزینه‌های درمانی، دیه فرد آسیب‌دیده و غیره) و خسارت‌های مالی (آسیب‌های وارده به اموال اشخاص ثالث، مانند خودرو، مغازه، و غیره).

۲. مهلت مراجعه به بیمه پس از تصادف چقدر است؟

بیمه‌گذار باید ظرف مدت ۵ روز از تاریخ وقوع حادثه بیمه‌گر را مطلع سازد. در غیر این صورت، ممکن است بیمه‌گر خسارت را قبول نکند، مگر اینکه بیمه‌گذار بتواند نشان دهد که به دلایلی خارج از اختیارش نتوانسته اطلاع دهد.

۳. چه شرایطی برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث وجود دارد؟

شرایط پرداخت خسارت بستگی به نوع و میزان خسارت دارد. برای خسارت‌های مالی و جانی، مدارک و شرایط متفاوتی مورد نیاز است. در مواردی که خسارت بیش از ۲۰ میلیون تومان است یا اختلاف نظر بین طرفین وجود دارد، کروکی غیرسازشی نیاز است.

۴. مدت زمان معمول برای پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث چقدر است؟

پرداخت خسارت مالی معمولاً بلافاصله پس از ارزیابی خسارت توسط کارشناس انجام می‌شود. اما برای پرداخت خسارت جانی، منتظر رای دادگاه برای تعیین دیه و سپس تشکیل پرونده در شرکت بیمه برای پرداخت خسارت است. این روند ممکن است زمان بیشتری ببرد.

 

نمایش بیشتر

392 دیدگاه

  1. سلام اینجانب در تاریخ ۲۵/۴/۱۳۹۷ با خودرویی تصادف داشتم و مقصر شناخته شدم فردی که با ایشان تصادف کردم بعد از آمدن افسر راهنمایی و رانندگی کارت خودرو و بیمه شخص ثالث بنده را به ایشان و کارت خودرو طرف مقابل را به بنده واگذار کردن برای رفتن به یکی از مراکز بیمه برای تعیین خسارت حال سوال بنده این است آیا ایشان بدون حضور بنده می توانند به مراکز بیمه برای تعیین خسارت مراجعه کنند در ضمن کروکی کشیده نشده است و تاریخ بیمه شخص ثالث بنده ۶/۵/۱۳۹۷ به اتمام میرسد لطفا بنده را راهنمایی می فرمایید با تشکر

    1. سلام وقت شما بخیر
      اگر خسارت از میزان پوشش مالی کمتر باشه نیازی به کروکی نیست و بدون کروکی هم خسارت پرداخت میشه.
      در مورد سوال اول باید بدونین که برای دریافت خسارت هر دو طرف حادثه باید حضور داشته باشن و ایشون بدون حضور شما نمیتونن اقدام کنن.

      1. سلام
        آیا موقع مراجعه به بیمه برای تعیین خسارت میتونیم درخواست کنیم که اتومبیل به نمایندگی های مجاز مانند سایپا و یا ایران خودرو با توجه به نوع اتومبیل جهت تعیین میزان خسارت و تعمیرارجاع داده بشه اصولا بیمه میزان هزینه های تعیین شده از سوی نمایندگی ها که فاکتور معتبر ارائه میدن قبول دارن؟

      2. سلام .وقت بخیر .ایا به مرکز تعیین خساراتی خارج از شهر یا محل تصادف برای گرفتن خسارت میتوان مراجعه کرد ؟

    2. سلام
      با یه پژو ت405 تصادف کردم،سپر جلو شکست ولی به نظر خودم قابل تعمیره،اما طرف مقابل میگه حتما باید سپر تعویض بشه،به نظر شما بیمه چه رایی میده

      1. سلام دوست عزیز
        رای بیمه کاملا بستگی به خسارت وارد شده داره و اگر واقعا نیاز به تعویض نباشه باشه شرکت بیمه تعمیر مشخص میکنه. در صورتی که نیاز به تعویض باشه هم به همین شکل هست و بیمه فقط با توجه به خسارت رای صادر میکنه

    3. با سلام در صورتی که در تصادف مقصر شویم و طرف از بیمه استفاده کند به چه میزان از تخفیفات کسر می گردد

      1. سلام دوست عزیز
        بستگی به نوع تصادف داره. اگه تصادف فقط خسارت مالی داشته باشه 20 درصد کم میشه و اگه خسارت جانی باشه 30 درصد.

        1. سلام یک ماشین پژو دنده عقب آمده و زده به ماشین من درب سمت راننده پلیس نبوده ومیگوید خسارترا از بیمه بگیر مراحل انجام این کار چگونه است لطفا راهنمایی کنید

      2. سلام خسته نباشید من تصادف کردم زدم ب خاک پشتک زدم ضربان هوشیم 1بود تنها بودم چقد ب نظرتون تعلق میگیره

          1. سلام بیمه به من گفته وسایل موتورو برو بخر فاکتور بیار الان همه ی وسایلو یه مغازه نداره باید از جایه دیگه بگیرم که فاکتور ۲ تا میشه مشکلی نداره؟

    4. اگه بیمتون بیمه داناست یعنی طرف رو بدبخت کردی
      بیمه دانا پول بده نیست گدا صفته چند ماه مردم بدبخت رو الاف میکنن هرموقع بری امروز فردا میکنن
      از مردم خواهش میکنم هیچوقت در بیمه دانا بیمه نکنین جایی بیمه کنین که هزینه طرف مقابل رو بروز بدن نه به قیمت چند ماه قبل حساب کنند و پول طرف رو ندن
      جایی هم تو بیمه دانا نیست حرفتو بگی چون خودشون بیکارن فکر میکنن مردم هم بیکارن
      مسئولین بیمه دانا لطفا خسارت مردم رو حداکثر همون هفته بدین نه چندماه چندماه بزیش بدین چرا پول منو نمیدی این کارا خجالت داره سپر کامل سمند دو میلیون تمن برام نه صد نوشتن چندماه گذشته هنوز پولمو ندادین شما که جریمه دیرکرد نمیدی لااقل بموقع بدین

  2. سلام خسته نباشید من با ماشین سنگین چپ شدم ومقصرشناخته شدم آسیب دیدم الان بعد استراحت دو ماه گذشته ومحکم صادر شده ولی متاسفانه هنوز دیگه پرادخت نشده چکارکنم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. ساتم وقت شما بخیر
      پروسه پرداخت خسارت بسته به شرکت بیمه متفاوته و معمولا بین 10 تا 70 روز بعد از نهایی شدن حکم پرداخت میشه.

      1. سلام خسته نباشید من با یه ماشین تصادف کردم سقف بیمه ۱۶میلیون داده الان میگه خسارتم زیاده باید بهم پول بدی ایا میتونه ازمن بخاطر خسارت شکایت کنه

        1. امیر عزیز سلام
          بله شما باید مقدار مشخص شده توسط کارشناس رو به ایشون پرداخت کنید، مگر این که ماشینشون جزو خودروهای نامتعارف باشد.

          1. سلام خسته نباشید من با پراید به پشت ۲۰۷ زدم مقصر شناخته شدم بیمه هم تا ۱۱میلیون خسارت دادحالا طرف اومده میگه بیشترشده باید بپردازی وگرنه شکایت میکنم.درصورتیکه بیمه همون ۱۱ تومان تایید کرده و سقف بیمه هم همون بوده..حالا میتونن شکایت کنن و اینکه حتی پول افت ماشینش بگیره ؟؟

          2. مهسا عزیز سلام
            ماشین ایشون احتمالا جزو خودروهای نامتعارف هست در غیر اینصورت بیمه خسارت را تا سقف پوشش مالی پرداخت می‌کند (که البته حداقلش در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۶ میلیون تومان بود). ایشون می‌توانند شکایت کنند و تصمیم افت قیمت و مقدارش هم بر عهده دادگاه هست.

      2. با سلام بنده با ماشینی تصادف کردم و مقصر اون خودرو هست ماشین بنده به نام دایم هست اما بیمه به نام من هست و راننده خودم هستم آیا بیمه پول به حساب من واریز می‌کنه یا دایم چون راننده منم بیمه گذار هم منم؟؟

  3. بنده تصادف کردم و به گفته افسر و کشیدن کروکی تصادف مقصر حادثه نشدم ولی هنوز ماشین بنده تعویض پلاک نشده و کارت و سند ماشین بنام بنده نمی باشد آیا پرداخت خسارت توسط بیمه به من که زیاندیده هستم ولی هنوز انتقال مدارک بنام خودم نشده میباشد یا به کسی که کارت ماشین بنام وی میباشد در ضمن دو ساله ماشین را خریدم بدلیل داشتن اقساط نقل و انتقال صورت نگرفته لطفا بنده را راهنمایی کنید

    1. سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که وکالت نامه داشته باشین و امور بیمه ای در وکالت نامه تعیین شده باشه خسارت به شما پرداخت میشه اما در غیر اینصورت به صاحب سند پرداخت میشه.

      1. منم همین مشکل رو دارم صاحب سنداهوازه صاحب پلاک هم نمیتونه وکالت بده اگرتعویض پلاک کنم به اسم خودم میتونم خسارت روبگیرم؟

      2. سلام من پریروز تصادف کردم یک نیسان آبی با سرعت غیر مجاز در حالی که داشتم دور میزدم در و گلگیر و تایر ماشینم به شدت داغون کرد ومن مقصر شناخته شدم اما مقصر من نبودم به علت شوکه شدن وترس زیاد از حد نتونستم به افسر راهنمایی توضیح بدم و ایشون گفتن برم از حقم دفاع کنم و دادخواست بدم بعدا من و راننده مقابل که به اشتباه زیاندیده شناخته شده را افسر راهی شرکت بیمه کرد و در انجا مراحل سپری شد و همچنان شوکه بودم تمام فرمها راننده مقصر را پر و امضا کردم اما حالا میخوام بدونم میتونم شکایت کنم از طرف مقابل یا نه؟

        1. باسلام. انگشت پای من در اثر رد شدن ماشین از روش شکست. چون راننده دوستم بود به فکر شکایت نبودم. الان ده روز از ماجرا میگذره و پای من تو گچه. یک ماه هم استراحت پزشکی گرفتم. آیا الان بعد از ده روز میتونم شکایت کنم؟

  4. سلام بنده تصادف کردم و مقصر شناخته نشدم در جریان کروکی مامور پلیس ازم خواست که اون قطعاتی که از ماشینم خراب شده مثل سپر و گلگیر و بقیه موارد رو براش بگم ولی بعدا مشخص شد که یه چیزهایی از قلم انداختم آیا کارشناس بیمه همون قطعات آسیب دیده که مامور پلیس توی کروکی نوشته رو قبول میکنه یا خود ایشان ممکنه قطعات خراب شده دیگه ای رو اضافه کنه ممنونم

    1. با سلام.
      احنمالش کم هست اما از شرکت بیمه سوال کنید و آنچه اتفاق افتاده رو توضیح بدید.

  5. سلام آیا نداشتن گواهی نامه رانندگی باعث می شه که بیمه خسارت رو پرداخت نکند

    1. با سلام.
      در صورت نداشتن گواهی نامه خسارت شخص ثالث توسط صندوق خسارات بدنی پرداخت میشه و بعدا از شخص راننده مققصر دریافت میشه. اما خسارت راننده مقصر نه توسط بیمه نه توسط صندوق پرداخت نمیشه چون راننده گواهی نامه نداشته.

  6. سلام خدا قوت ممنون میشم پاسخ سوال من رو هم بدید
    من تصادفی با شکل زیر داشتم
    ابتدا دنا به علت لغزندگی و عدم رعایت سرعت با کارد ریل تصادف میکنه . سپس ۲۰۶ نقره به اون میخوره و من هم به ۲۰۶ نقره ای . افسر کروکی میکشه . ۲۰۶ کروکی رو قبول نداره و میخواد اعتراض کنه اما متاسفانه من به دلیل نیاز به خودرو اون رو تعمیر کردم . اما از ماشین عکس و فیلم گرفتم .
    ۱) اگر بیمه در صورت مقصر بودن طرف مقابل من به علت تعمیر ماشین میتونه به من خسارت نده؟
    ۲) ایا تعمیر ماشین من برای کارشناسی شورای حل اختلاف ایجاد مشکل میکنه؟
    ممنون میشم اگه این لطف رو به من بکنید و من رو راهنمایی کنید ؟

    1. باسلام. قاعده کلی این هست که بعد از تعمیر ماشین خسارتی به شما تعلق نمیگیره. اما با توجه به این که از خودرو عکس گرفتید و کروکی افسر پلیس رو دارید شاید بتونید بخشی از خسارت رو دریافت کنید. البته نتیجه به عملکرد شرکت بیمه و تصمیم نهایی اون بستگی داره.

      1. سلام وقت بخیر بیمه من ایران هستش چرا خسارت منو تاحالا که ۶روز گذشته واریز نکرده مبلغ ۴میلیون تومنه

      2. چندروز پیش تصادف کردم طرف مقابل مقصربود، وقتی به بیمه مراجعه کردیم بیمه گفت طرف زیان دیده هم باید بیمه نامه و هم گواهینامه داشته باشه که هردو برای من منقضی شده، میخواستم بدونم حالا برای من خسارت از طرف بیمه خسارت پرداخت نمیشه؟

  7. سلام
    در صورت وجود کروکی پلیس و کوپن بیمه مقصر
    حضور ماشین مقصر در بیمه جهت تشکیل پرونده و اخذ خسارت نیازه یا نه؟
    در صورت عدم نیاز به حضور مقصر
    آیا با داشتن کپی کارت ماشین و گواهینامه امکان انجام کار هست یا نه؟

    1. باسلام وقت بخیر.
      بله هر دو ماشین باید حضور داشته باشن.
      اصل مدارک باید تحویل بشه نه کپی اون

      1. سلام ۲خودرو تصادف کردن و بعد از کروکی کشیدن هر دو طرف ۵۰_۵۰ مقصر شناخته شدن
        الان طرف مقابل کپی بیمه شخص ثالثش رو به بنده تحویل نمیده که بتونم از بیمه نصف خسارت رو بگیرم خواستم بدونم راه حلی هست یا ن

        1. با سلام و خسته نباشید .من توی کوچه فرعی مستقیم میرفتم یه ماشین دنده عقب از تو پارکینگ اومد بیرون و هر چی بوق زدم اصلا نشنید و محکم به سمت راننده زد و اونروز گفت اره مقصرم و نزاشت به پلیس زنگ بزنم و فقط برگه بیمه شخص ثالثش رو داد الان یک هفته گذشته و امروزو فردا میکنه حالا هم میگه تا چهار شنبه نیستم اصلا برو شکایت کن میخواستم بدونم با این شرایط و تنها با برگه بیمه اش میتونم کاری کنم یا نه ممنون میشم جوابمو بدید .

  8. با سلام
    بیمه من بندی به اسم تعهد بدنی راننده داره تصادف کردم و مقصر نیستم و کارهای بیمه ای با بیمه میصر در حال انجامه ایا بیمه خودم با توجه به مجروحیت بر اساس اون بند بهم خسارتی میده ؟

    1. با سلام.
      شما راننده مقصر نیستید؟ یعنی راننده دیگری با خودروی خودش با ماشین شما تصادف کرده و مقصر شناخته شده؟ در این صورت خسارت شما از محل بیمه ثالث راننده مقصر که به شما برخورد کرده پرداخت میشه. بندی که در بیمه شما برای راننده مقصر درج شده برای زمانی هست که شما مقصر شناخته بشید.

      1. سلام برای دریافت بیمه ماشین غیر مقصر حضور خود صاحب ماشین الزامی هست یا با مدارک کامل می شه شخص دیگری بره؟

  9. سلام.در تصادفی که طرف مقابل مقصر بود سپر جلوی ماشینم خیلی جزی ترک برداشت.قیمت سپر بالاست.میخواستم بدونم بیمه هزینه ی تعمیرشو میده یا اینکه میتونم هزینه تعویض کاملشو بگیرم که عوضش کنم؟

      1. سلام اگه با ماشین من که بنامم هست پسرم یا همسرم تصادف کنند بیمه پرداخت خسارت رو متقبل میشه البته بیمه نامه بنام همسرم هست

          1. سلام و خسته نباشید، من ۱۰روز قبل با سرعت کم با جدول برخورد کردم که هم ماشین زیان دید و هم سر‌و صورتم زخمی شد و یکم گردنم آسیب دید. پلیس اومد و گزارش نوشت و من رو آمبولانس برد بیمارستان. آیا میتونم خسارت جانی بگیرم از بینه شخص ثالث؟ و اینکه شرایطش چجوریاس

          2. احمد عزیز سلام
            بله شرکت بیمه خسارت شما رو پرداخت می‌کنه، با گزارش پلیس و مدارک بیمارستان به شرکت بیمه مراجعه کنید.

  10. سلام خسته نباشید آیا در تصادف شکستن پا یا دست خسارت مالی محسوب میشود یا خسارت مالی و آیا درسابقه تخفیف عدم خسارت تاثیر دارد یا نه

      1. سلام خسته نباشید ببخشید من با یه ماشین تصادف کردم مقصر من شناخته شدم افسر کروکی کشیده طرف رفته از بیمه خسارت گرفته سقف ۱۶میلیون الان میگه خسارت ماشینم زیاده باید بهم پول بدی یا میرم شکایت میکنم ایا راهی هس لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

        1. کامران عزیز سلام
          باید کارشناس قبل از تعمیر ماشین مقدار خسارت ایشون رو مشخص می‌کرد. اگر ماشین متعارف باشه (کم‌تر از ۳۲۰ میلیون تومان قیمت ماشین) شما باید همه رو پرداخت کنید. که پیشنهاد می‌کنم قبل از پرداخت حتما از کارشناس خسارت بیمه کمک بگیرید.

  11. باسلام من تصادف کردم ولی افسر نیومده کروکی بکشه میخواستم بدونم بدون کروکی هم میشه رفت بیمه وبرای طرف زیان دیده خسارت گرفت؟؟؟

    1. با سلام.
      این موضوع کاملا بستگی به خسارتی داره که به طرف مقابل وارد شده. اگر خسارت جرحی اتفاق افتاده باشه و یا در خسارت مالی وارد شده بیش از سقف تعهدات بیمه ثالث یاشه حتما باید کروکی کشیده بشه.

      1. سلام بنده در جاده به علت خواب الودگی با سزعت رفتم داخل گارد ریل وسط جاده و خسارت سنگینی به ماشینم و خودم خورد که خودم دوتا پاهام خورد شدن و پلاتین زدن سرم خونریزی کرد و …… خلاصه رفتم پزشکی قانونی 4ماه و 10روز استراحت برام نوشت خواستم بدونم چقدر بیمه باید به من پرداخت کند

        1. سلام دوست عزیز
          بخشی از هزینه شما مثل هزینه درمانی و جراحی و دیه پرداخت میشه. ولی خسارت استراحت ممکنه پرداخت نشه. مبلغ دقیق هم بنده نمیتونم مشخص کنم و باید از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین.

        2. سلام وقت بخیر من تصادف داشتم برج 10.1399 ومقصر شناخته شدم

          من ماشین را برج 6خریده بودم وتعویض پلاک کردم
          بیمه ماشین برج 12.26تمام شد ووقتی برای بیمه مراجعه کردم تخفیفات روی ماشین برای من لحاظ نشد واز پلاک خودم چند سال تخفیف داشتم گزاشتن روی ماشین حال اگر از بیمه خصارت پرداخت بشه از کدام بیمه نامه تخیفلتش کسر میشه

        3. سلام بنده تصادف کردم ورزان دیده ام اما سند به نام خودم نیس و صاحب سند تهرانه وکالتم ندارم ازشون هیچ دسترسی ام ندارم به صاحب سند الان بیمه خسارت به من پرداخت میکنه یا نه؟

  12. سلام، از پشت ماشینی با ماشین بنده برخورد داشت و پلیس کروکی کشید و اون ماشین مقصر شناخته شد. کروکی تایید شده پلیس و کپی کارت ماشین و کپی گواهینامه رانندگی و کپی بیمه شخص ثالث راننده مقصر رو به بنده دادن.
    من یه مسافر خانم میانسال داشتم صندلی عقب که فردای روز حادثه گفتن که بر اثر ضربه تصادف در ناحیه ستون فقرات درد شدیدی دارن، سوالم اینه که ایشون چطور میتونن بابت آسیبی که دیدن خسارت دریافت کنن و چه روند و مدارکی لازم دارن؟
    با تشکر

    1. با سلام وقت بخیر
      ایشون میتونن به کلانتری مراجعه و طرح شکایت کنند تا فرد مقصر برای پرداخت دیه به بیمه مراجعه کند و پرونده اولیه تشکیل شود. با مراجعه به پزشکی قانونی میزان جراحت مشخص میشه و بیمه پرداخت میکنه.

  13. سلام
    واژگونی پاشین داشتم به صورت زیر
    ب دلیل انحرف ب سمت چپ خودروی مقابل
    بنده برای جلوگیری از تصادف شاخ به شاخ مجبور به خارج شدن از جاده شدم ک منجر به واژگونی خودرو بنده شده . راننده بودم و یک نفر سرنشین .
    که شکستگی دست و در رفتگی داره و من هم پارگی صورت
    میخواستم بدونم آیا میتوانم برای خسارت جانی و مالی اقدام کنم
    در ضمن صورت جلسه مقامات انتظامی موجوده و همچنین پرونده بستری بیمارستان.
    لطفا راهنمایی کنید …

    1. با سلام.
      شما میتونید برای دریافت خسارت مالی و جانی خودتون و سرنشین ماشین اقدام کنید. بر اساس رای دادگاه و نظر پزشکی قانونی بر اساس جراحتی که به شما وارد شده دیه و یا ارش مقرر میشه که راننده مقصر باید این خسارت رو پرداخت کنه. اگر راننده بیمه داشته باشه که بیمه خسارت رو میده اگر نداشته باشه خسارت جانی شما از محل صندوق خسارات بدنی پرداخت خواهد شد.

      1. سلام منم همين مشكل برام پيش اومده ولي پرونده بسته شده قاضي ميگه نامه پزشك قانوني ببر از بيمه بگير . آيا بدون حكم قاضي بيمه ميده خسارتو؟

  14. سلام ازموقع بیمه شدن بدنه بعداز چه تاریخی میتوان برای خسارت گرفتن دراثر چپ کردن ماشین اقدام کرد

  15. سلام
    اگه بعد از طی همه مراحل مربوط به دریافت خسارت وداشتن درصد پنجاه پنجاه مشخص بشه که یکی از راننده ها موقع رانندگی تعادل روحی نداشته مثلا قرص روانگردان استفاده کرده آیا راننده طرف مقابل میتونه اعتراض کرده ومجدد شمایت کند؟؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      بله در هر صورت اگر رای نهایی دادگاه صادر نشده باشه، میتونید اعتراض کنید.

  16. سلام من سال 85 ی تصادف داشتم که تهالم رو از دست دادم اما به علت نااگاهی نتونستم برای گرفتن 30 درصد حق دیه اقدام کنم.حتی در نامه خروجی از پزشکی قانونی هم ذکر شد که میتونم 30 درصد حق دیه رو دریافت کنم آیا الان میتونم برای گرفتن دیه اقدام کنم؟

  17. سلام آیا مبلغ طول درمان را بیمه پرداخت میکنه؟من با یک خانم تصادف کردم
    طول درمان گرفته خواستم ببینم مبلغ طول درمانش هم با بیمست؟

      1. من‌تصادف کردم با یک پژو ۲۰۶خسارت خیلی جزیی به ماشین وارد شده مدارک من دست این اقاست واصرارداره که من ازبیمه استفاده کنم وکوپنم را بدم درصورتیکه خسارتش بسیارجزیی است چکارباید بکنم

        1. بهنوش عزیز سلام
          اگر خسارت جزییه پیشنهاد می‌کنم با هزینه خودتون خسارت رو پرداخت کنید. برای اطلاعات دقیق‌تر بهتر است که کارشناس خسارت ماشین رو ببینه و مقدار دقیق خسارت رو بهتون بگه تا بتونین بهترین تصمیم رو بگیرید.

          1. سلام وقت بخیر ببخشید اگر کسی تعویض پلاک نکرده باشه وبیمه نامه را به اسم خودش با پلاک و تخفیف مالک قبلی بیمه کند اگر تصادف کنه چه مقصر باشه چه زیاندیده بیمه خسارت پرداخت میکند؟

          2. مهستی عزیز سلام
            بله برای دریافت خسارت مشکلی پیش‌نمیاد.

        2. سلام من یک ماه پیش تصادف داشتم ماشینم پارک بوده من تو ماشین نبودم از توی سوپر مارکت اومدم بیرون کامیون بهم زد وبعد به ماشینم زده الان بیمه میگه خسارت ماشین ۵۰ درصدشو میدم بقیه خسارت رو از کی بگیرم راننده یا صاحب ماشین

          1. محمد عزیز سلام
            بیمه راننده مقصر این مبلغ رو پرداخت می‌کند؟

  18. سلام و خسته نباشيد پدرم راننده ماشين و بر اثر برخورد به نيوجرسى واژگون شده و از ناحيه مهره گردن اسيب ديده پرونده در پزشك قانونى طول درمان را طى ميكند و در بيمه براى خسارت جانى شخص ثالث اقدام كرديم با توجه به طولانى بودن پروسه طول درمان ايا ميشود نصف مبلغ ديه را قبل از راى نهايي دادگاه از بيمه گرفت و سئوال دوم در طى اين پروسه ميشود ماشين را فروخت؟! و اگر به نام كس ديگر شود خسارت به ما پردخت ميشود؟!

    1. با سلام وقت بخیر.
      بلهه بخشی از خسارت رو قبل از رای قطعی میتونید دریافت کنید. مشکلی در فروش بیمه وجود نداره و بیمه نامه به نام شما هست. اما مراحل اداری رو حتما و با فرد مطلع مشورت کنید تا مشکلی ایجاد نشه.

  19. سلام من یه پرایدی بهم زد ومقصر بود رفتیم بیمه قرار بود خسارت رو بریزن ب حساب من ازطرف بیمه گفتن تا ۷۲ساعت طول میکشه ولی الان نزدیک ۵روزه واریز نشده

  20. باسلام
    من تصادف کرده ام و مقصر هم بوده ام اما به دلیل ندانستن قوانین بیمه که تا ۶۰ روز وقت هست تا من پرونده بیمه را تشکیل دهم پرونده ام رو تشکیل نداده ام اما هنوز رای پزشک قانونی صادر نشده آیا بیمه میتواند از پرادخت خسارت به من امتناع کند ؟

    1. با سلام خدمت شما و همکاران گرامیتان
      من در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳تصادفی کردم ک مقصر شناخته شدم
      الان راننده خودرو خسارت دیده میگه ک باید افت ماشین من رو بدی
      خسارت وارد شده ماشین من بیشتر از اینهاست
      من میخوام بدونم ک بیمه من تا سقف۵۰میلیون تعهد مالی داره ک ایا تا این سقف رو بیمه پرداخت میکنه یا ن
      دوم اینکه افت قیمت ماشین رو چطوری باید پیگیری کنم

      1. مهدی عزیز سلام
        اگر ماشینی که خسارت دیده جزو ماشین‌های متعارف باشه (قیمت ۳۲۰ میلیون تومان یا کم‌تر) بیمه تا سقف ۵۰ میلیون رو پرداخت می‌کند. در غیر این صورت تا سقف خودرو متعارف خسارت پرداخت می‌‌شود و البته شما هم تعهدی برای پرداخت بقیه خسارت ندارید. ( این خسارت بر عهده راننده خودرو نامتعارف هست). اما ایشان می‌‌توانند برای افت قیمت درخواست بدهند و معمولا شرکت‌های بیمه این خسارت رو سخت پرداخت می‌کنند.

  21. سلام ، من یک تصادف داشتم و مقصر بودم و مامور راهنمایی ، بیمه من رو گرفته و داده به راننده زیان دیده ، و روز بعد هر دونفر با خوردروهای تصادفی رفتیم بیمه ، کارشناس بیمه نظرش رو داده و مبلغی رو که تایید کرده کمتر از سقف تعهد مالی بیمه است و راننده زیان دیده شاکیه و نظر کارشناس رو قبول نداشته و کارت ماشین من رو برداشته و رفته . سوال من اینه که اولا : اینکه کارشناس بیمه مبلغ رو کمتر از انتظار ایشون زده ، راننده زیان دیده میتونه از من شاکی باشه ؟
    دوما : اینکه آیا راننده زیان دیده این حق رو داشته که کارت ماشین من رو برداره یا نه ؟ و من میتونم از ایشون شاکی باشم ؟
    و در صورتی که ادعای افت قیمت داشته باشه تکلیف چیه ؟

    1. با سلام و وقت بخیر.
      نظر کارشناس مهمه و مقصر حادثه نمیتونن مبلغی رو مشخص کنن. و این که کارت ماشین شما رو بردن که بدون اجازه شما این کار غیرقانونی هست و میتونید شکایت کنید. چرا که شما مراحل قانونی لازم رو طی کردین و به بیمه مراجعه کردین. ایشون اگر از شما شکایت کنن با توجه به این که کارشناس بیمهخسارت رو براورد کردن، شرکت بیمه باید پاسخگو باشه. و این که راننده مقصر میتونه ادعای افت قیمت داشته باشه اما عموما شرکت ها خسارت افت قیمت رو پرداخت نمیکنن.

  22. سلام
    من هفته گذشته یک تصادف داشتم که بعد از اینکه پلیس 110 امد گفت که شما به نسبت 2 به 1 مقصر هستید چون من میخواستم از فرعی بپیچم و با اینکه ایست کامل کرده بودم ماشینی که در مسیر مستقیم عبود میکرد انتهای ماشینش به سپر ماشین من خراشیده شد خلاصه پلیس در بیمه نامه ایشان دقت نکرده بود که اعتبار ندارد و بیمه نامه من را به ایشان داد و وقتی به دفتر بیمه رفتیم مسوول پرداخت خسارت متوجه شد که ماشین ایشان بیمه نامه اش مدتهاست منقضی شده ! و گفت باید بروید از پلیس کروکی بیاورید
    حالا ان راننده رفته و بیمه نامه اش را تمدید کرده
    سوال اینست که ایا به شخصی که در هنگام تصادف بیمه شخص ثالث ندارد خسارت تعلق میگیرد ؟
    ایا مینوانم از ایشان شکایت کنم ؟
    ایشان بیمه نامه من را نمیدهد

    1. با سلام وقت بخیر.
      اولا ایشون نمیتونن بیمه نامه رو بدون اجازه شما پیش خودشون نگه دارن و قانونی نیست. نکته بعد اینه اگر شرکت بیمه ایشون خسارت رو پرداخت نکرد شما میتونید ازشون شکایت کنید و خسارت رو از خودشون دریافت کنید.

  23. سلام بنده در سال 94 با ماشین شخصی مسافر زدم و در مسیر دچار واژگونی شد و یکی از مسافرهام فوت شد
    بیمه شخص ثالث داشتم و هزینه 2.5 درصد که مقصر بودم رو هم پرداخت کردم سانحه هم کارشناسی شد و مبلغ دیه به خانواده متوفی پرداخت شد الان با گذشت 4 سال از بیمه بهم زنگ زدن که ما اشتباه کردیم و شما مسافر زدین و 20٪ درصد از مبلغ دیه رو باید برگردونین
    الان برام سوال چرا باید بنده 20٪ رو پرداخت کنم مگه مسافر جز بیمه شخص ثالث نمیشه ؟؟؟؟
    اگر هم حرفشون درسته کارشناس اشتباه کرده چرا من باید تاوان اشتباهش رو بدم مبلغ دیه که به حساب من نرفته ؟؟؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      شما با ماشین شخصی مسافر سوار کردید. در نتیجه کاربری خودرو رو به شرکت بیمه اعلام نکردید تا ریسک رو به شل درست ارزیابی کنید. چون ریسک یک خودروی شخصی که سرنشین محدود داره با ریسک یک خودروی مسافری که با سرنشینان زیادی سروکار داره کمتره.
      گاهی راننده مقصر باید بخشی از خسارت رو خودش پرداخت کنه. اگر اعمال متخلفانه انجام دادده باشه یا مثل مورد شما، اطلاعات رو به درستی در اختیار شرکت بیمه قرار نداده باشه.

  24. سلام وخسته نباشی
    من یک اردیبهشت تصادف کردم که خودم راننده بودم و واژگون شدم بعدش اورژانس اومد برد بیمارستان وبقیه کارا
    ماشین من مدل ۹۷بود که تعهد رانندش ۲۳۱میلیون هست
    حالا که برام دیه تعیین کردن رفتم بیمه برای گرفتن دیه که گفتن باید طبق همون تعهد راننده که ۲۳۱تومن محاسبه کنیم
    درحالی که رفتم بیمه مرکزی استان سوال کردم گفتن باید با نرخ بیمه سال ۹۸ محاسبه کنن
    باز رفتم واحد خسارت شهرستانمون که گفتن نخیر باید با همون ۲۳۱تومن محاسبه بشه
    توروخدا کمک یا راهنماییم کنید که چکار کنم

    1. با سلام وقت بخیر.
      دیه باید یوم الادا پرداخت بشه. اما سوال اینه که شما برای افزایش تعهد جانی راننده، درخواست الحاقیه دادید؟ یعنی درخواست دادید که سقف تعهدات راننده مقصر رو افزایش بدن؟

  25. با سلام .ممنون میشم جواب سوالم رو بدید
    من تصادف کردم و مقصر شماخته نشدم بعد از تصادف به مرکز خسارت بیمه رفته و سپر نیاز به تعویض بوده و کف صندوق نیز جمع شده و بیمه به من کفته باید تعمیر کنم و فاکتور ببرم برای دریافت خسارت یا اینکه پیش فاکتور ببرم بعد خسارت دریافت کنم .سوالاول اینکه سقف خسارت من تقریبا دو میلیون میباشد و این قانون درست است که باید فاکتور ببرم ؟ و سوال بعد اینکه فاکتور رو باید حتما از نمیایندگی مجاز بگیرم ؟ و سوال سوم اینکه الان از مراجعه به بیمه یک ماه گذشته ایا برای دریافت خسارت محدوده زمانی خاصی وجود دارد ؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      عموما رویه شرکت‌های مختلف متفاوته و گرفتن فاکتور ممکنه الزامی باشه. به مراکز معتبر باید برای تعمیر مراجعه کنید.و این که تا 60 روز میتونید پرونده تشکیل بدید برای دریافت خسارت

  26. سلام من چپ كردم خودم پشت فرمون بودم دستم شسكته با كتفم خواستم بيمه بهم خسارت ميده خسارت بدنى؟

  27. سلام،من با ماشین چپ کردم،علتش اومدن سگ تو خیابان بود،ولی داخل کروکی نوشتن خواب آلودگی،طول درمان ۳ ماه برام نوشته پزشکی قانونی،می خواستم ببینم بهم دیه تعلق میگیره؟؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      بله به شما خسارت تعلق میگیره اما نکته اینجاست که خواب آلودگی رو جزو تخلفات حادثه ساز در نظر بگیرند یا نه. چون در این صورت ممکنه بخشی از خسارت رو به شما پرداخت نکنند.

  28. با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان غزیز

    بنده در ساله ۱۳۹۶ .با موتور سیکلت در جاده در لاین خودم میرفتم که ماشینی با رعایت نکردن حق تقدم و گردش به چپ بر رویه خط ممتد باعث سعد معبر شد با برخورد به گلگیر چپ ران راست هم شکست و حکم را ۵۰ ۵۰ اعلام کردند تا الان دوبار پلاتین داخل پام گذاشته ام ۳ درصد ارش چهارپنجم از یک پنجم از یک دوم دیه کامل انسان و سه درصد هم ارش نسج و خلاصه رفتم بیمه پول را دریافت کنم و دیه را نصف کرده و بیمه گفت نصف دیگر را هم به راننده باید بدهم بیمه رازی بندرعباس آیا دیه شخص ثالث باید نصف شود و من باید خسارت ماشین او را هم بدهم و در نهایت کل مبلغی که به من داده‌اند ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به من داده اند آیا بیمه میتواند همچین کاری را انجام بدهد

    با تشکر از تمام دست اندرکاران که وقتتان را برای خواندن این مطلب گذاشته اید لطفاً نظر خود را بدهید

    1. با سلام وقت بخیر.
      بخشی از خسارت از بیمه خودتون و بخشی دیگه از بیمه طرف مقابل پرداخت میشه. اون بخشی که شما مقصرید باید از بیمه خودتون پرداخت بشه. اون بخشی که راننده مقابل مقصر بوده باید از بیمه ثالث ایشون پرداخت بشه.

  29. با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان غزیز

    بنده در ساله ۱۳۹۶ .با موتور سیکلت در جاده در لاین خودم میرفتم که ماشینی با رعایت نکردن حق تقدم و گردش به چپ بر رویه خط ممتد باعث سعد معبر شد با برخورد به گلگیر چپ ران راست هم شکست و حکم را ۵۰ ۵۰ اعلام کردند تا الان دوبار پلاتین داخل پام گذاشته ام ۳ درصد ارش چهارپنجم از یک پنجم از یک دوم دیه کامل انسان و سه درصد هم ارش نسج و خلاصه رفتم بیمه پول را دریافت کنم و دیه را نصف کرده و بیمه گفت نصف دیگر را هم به راننده باید بدهم بیمه رازی بندرعباس آیا دیه شخص ثالث باید نصف شود و من باید خسارت ماشین او را هم بدهم و در نهایت کل مبلغی که به من داده‌اند ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به من داده اند آیا بیمه میتواند همچین کاری را انجام بدهد

    با تشکر از تمام دست اندرکاران که وقتتان را برای خواندن این مطلب گذاشته اید لطفاً نظر خود را بدهید

    1. با سلام وقت بخیر.
      شرکت بیمه به اندازه تقصیر و مسئولیت شما خسارت رو پرداخت میکنه نه بیشتر نه کمتر

  30. سلام من تصادف کردم و خسارت فقط مالی بوده و اینجانب هم مقصر شدم و با زیان دیده به بیمه مراجعه کردیم و از بیمه من استفاده کرد و هفت میلیون بیمه هم پرداخت کرده.حالابعدازچندماه زیان دیده آمده سراغ من و ادعای خسارت بیشتردارد .میگه من بیشترازپولی که بیمه داده خرج کردم باید تو پرداخت کنی آیا من باید جوابگوی ایشان باشم ازلحاظ قانونی می تونه شکایت کنه .ممنون میشم اگر جواب بدین

    1. با سلام وقت بخیر.
      با توجه به این که میزان خسارت براورد مبشه و بعد توسط بیمه پرداخت میشه، فرد زیاندیده نمیتونه بعد از دریافت مبلغ خسارت از شرکت بیمه و امضای اسناد و مدارک مربوطه، ادعای خسارت بیشتر داشته باشه

  31. سلام. و خسته نباشید
    بنده با ماشین مال خواهرم بود تصادف کردم تصادف مالی بود من مقصر نبودم بیمه طرفم بیمه ایرانه سوالم اینه من خواهرم نگفتم برم بیمه واسه گرفتن خسارت باید خواهرم باسه یا نیاز نیست کارت ملی دارم اثبات میکنه خواهرمه؟من نمیخوام اون بفهمه

  32. سلام وقت بخیر
    ماشین مال خودم نبود تصادف کرذم که مالی بود بدون کروکی قرار شد بریم بیمه ایران کاسه خسارت حضورمالک ماشین الزامیه یا خیر نمیخوام طرف بفهمه و اینکه من پشت ماشین بودم امانت بود

    1. با سلام وقت بخیر.
      برای دریافت خسارت حضور ایشون لازم نیست اما مدارک شناسایی و مدارک خودرو باید تحویل شرکت بیمه بشه

  33. سلام خشته نباشید جناب من پژو مدل ۸۷ داشتم ک ۱۷ شهریور اقساطی بیمش کردم و یک چک ی ماهه دادم و بیست و ششم تصادف کردم وماشین کلا سوخت الان چ راه حلی وجود داره ک من بیمش رو باطل کنم و نخوام چکی رو ک دادم پاس کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.

  34. سلام من تازه تصادف کردم هم جرحی بوده هم مالی منتهی کارشناس بیمه مبلغ بیمه ارو با توجه به خسارت بالا متقبل نمیشه باید چیکار کنم؟؟ضمنا مقصر نیستم

    1. با سلام وقت بخیر.
      نظر کارشناس بیمه معیاره . اگر مقصر نیستید میتونید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید تا مراجعه کنید تا خسارت ارزیابی بشه

    2. با سلام بنده با عابر پیاده تصادف کردم کمی درد پا داشتن و گوشی که تازه خریده بوده و فاکتور خرید و گارانتیش هم تاییدش کرده شکشته کلی التماس کردم شکایت جانی نداشته باشن اما خسارت گوشیش میخواد بیمه بنده اسیا هست شانه خالی میکنن از دادن خسارت گوشی طرف ایا گوشی طرف جز شخص ثالث حساب نمیاد؟؟باید شکایت جانی هم کننن ازم تا خسارت گوشیشان را بیمه بدهد ؟

  35. با سلام
    من در اردیبهشت ماه ۹۸ با خودرو خودم تصادف کردم که باعث گذاشتن پلاتین در ران و خرد شدن استخوان رانم بود شرح حادثه به این صورت بود که ماشین در پارکینگ خونه پارک بود و بخاطر گیر کردن استارت مجبور بودم باطری قطع و وصل کنم ومن برای وصل کردن باطری جلوی ماشین بودم که باطری وصل شد ماشین استارت خورد و لخاطر اینکه در دنده بود حرکت کرد و من به دیوار چسبوند و بین ماشین و دیوار گیر کرده و استخوان لگنم بر اثر این حادثه خرد شد گزارش ۱۱۰ و کرکی و مدارک پزشکی قانونی هم موجود هست من اون تاریخ بخاطر اینکه نمیتوانستم حرکت کنم یه وکیل گرفتم که متاسفانه هیچ کاری نکرد و امروز دادگاه قرار منع تعقیب صادر کرد لطفا اگر ممکن هست بنده را راهنمایی کنید . پیشاپیش از لطف شما سپاسگزارم

  36. با سلام من تصادف داشتم در ماه حرام که مقصر شناخته شدم و راکب دچار شکستگی دندان جلو شد، آیا بیمه گر درصدی از خسارت را از من میگیرد یا خیر ؟ ضمنا ۱۲ سال تخفیف دارم

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه در زمان تصادف بیمه و گواهینامه معتبر داشتید، بیمه دیه آسیب دیده رو به طور کامل پرداخت میکنه

  37. با سلام
    بنده بعد از یه تصادف و مقصر شنلخته شدن مبلغی رو به راننده مقابل جهت تعمیر دادم بعد از تعمیر بیمه خسارت رو کم براورد کرده و طرف تصادف من مبلغ رو رو از من کم کرده . بیمه میگه فرانشیز مال ۱۰ درصده که باید خودم بدم . بیمه من ثالثه برا راننده ی مقابل . سوال من اینه ۱ – طرف تصادفم میتونه اون پول رو به من نده؟ ۲- فرانشیز یا پولی که من باید بدم چند درصد مبلغ خسارته؟ متشکرم.

    1. با سلام وقت بخیر.
      تخلف شما از نوع تخلف حادثه ساز بوده؟ چون این نوع تخلفات فرانشیز دارن. و بیمه بخشی از خسارت رو پرداخت نمیکنه.
      راننده اسیب دیده بیش از مبلغی که شرکت بیمه براورد کرده، از شما خسارت گرفته؟ در این صورت کار غیر قانونیه

  38. باسلام
    بنده 3ماه پیش با خودرو hسی کراس تصادف کردم .به دلیل کاری که برام پیش اومده بود منتظر افسر نشدم .وصاحب ماشین فوق به شواری حل اختلاف مراجعه کرده واینکه هیچ کروکی دال براین موضوع تصادف من ندارم . سپر عقب ماشین فوق کاملا شکسته وقابل تعمیر نیست واینکه ماشین من یه مقدار کاپوت درب موتور ضربه خورده بود که درست کردم .وایشون هیچ کاری واسه سپر ماشین خودش انجام نداده . ودرحال حاضر چیز حدود 2میلیون وشایدم بیشتر قیمت سپر و صاف کاری هست ..آیا بیمه پارداخت میکنه

    1. سلام وقتتون بخیر.
      میزان خسارت نهایی که شورای حل اختلاف یا دادگاه مشخص میکنه تعیین کننده ست و بدون داشتن کروکی هم میتونن خسارت رو برآورد کنن. البته اگه بیمه ثالث و گواهینامه معتبر داشته باشین بیمه خسارت رو پرداخت میکنه.

  39. با سلام
    بنده یک تصادف جرحی داشتم که مقصر شناخته شدم. سوالم این هست که برای مراجعه به شرکت بیمه و استفاده از بیمه ثالث بازه زمانی پس از تصادف در نظر گرفته شده یا بعداز تعیین تکلیف زیاندیده باید مراجعه کنم.
    ممنون

    1. سلام وقت شما بخیر.
      مراحل دریافت خسارت مقصر و زیاندیده همزمان با هم انجام میشه و معمولا تا 5 روز بعد از تصادف برای اعلام خسارت فرصت هست.

  40. باسلام
    می خواستم بدونم چندروز بعد از تاید خسارت.پول به حساب واریز می شود
    بیمه رازی هست خودشون گفتن چندروز ولی 10روز که نریختن می خواستم بدونم ایا مشگلی وجود داره ممنون

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر رسیدگی از طرف شرکت بیمه انجام شده که پول رو واریز میکنن. باز هم پیگیری بفرمایید.

  41. سلام خسته نباشید، بنده تصادف کردم و مجروح شدم مراحل قانونی رو طی کردم و دو بار برای معاینه به پزشکی قانونی رفتم بعد از مدتی به دادگاه احظار شدم و مدارک و برگه تایین خسارت رو به بیمه تحویل دادم و گفتن با شما تماس خواهیم گرفت اما خیلی وقته میگذره و تماس نگرفتند چه مقدار طول میکشه که پرداخت خسارت کنند؟

    1. سلام وقت بخیر. برای خسارات جانی شرکت ها باید تا دو هفته هزینه رو پرداخت کنند. بازهم پیگیری بفرمایید

  42. سلام وقت بخیر
    من با یک موتوری تصادف داشتم که افسر بنده را مقصر اعلام کرده و راکب موتور دچار شکستگی پا شده
    سوالم اینه که آیا تمام هزینه های درمان حادثه دیده توسط بیمه پرداخت میشه؟ من باید چیزی پرداخت کنم یا نه؟ ایا موتور سوار بعد از بهبودی میتونه رضایت نده و برای من دردسرساز بشه؟

    1. با سلام. خسارت جانی سقف نداره و در صورتی که شما بیمه داشته باشید پرداخت میشه. درباره رضایت هم بستگی به نوع جراحت و نوع تقصیر شما داره.

  43. سلام فامیلمون شاخ به شاخ تصادف کرده راننده مقصر شناخته شده خودشم فوت شده سه نفر سرنشینشم فوت شده از ماشین مقابل هم راننده و چهار نفر سرنشینش فوت شده هر دو ماشین بیمه دارند گواهی نامه هم دارند الان دیه چطوری حساب میشه؟

    1. سلام وقت بخیر.
      دیه راننده مقصر، سرنشینان خودروی مقصر و دیه خودروی مقابل از بیمه ثالث راننده مقصر پرداخت میشه. سقف تعهد مالی بیمه ثالث، تا 10 برابر ظرفیت قانونی ماشین هست که در این صورت قابل پرداخت خواهد بود

  44. سلام وقتتون بخیر
    من اگر با خودرویی که خودرو و بیمه نامه بنام من نیست تصادف کنم . بیمه شامل من میسود یا خیر؟
    ممنونم

  45. با سلام بنده تصادف کردم و طرف مقابل خسارت جرحی دیده الان دادگاه بجز دیه مبلغ ۳میلیون تومن را به مدت سه سال بهم فرصت داده تا ب صندوق خود دادگاه پرداخت کنم.آیا میشود برای این مبلغ اعتراض زد؟

    1. سلام وقت بخیر.
      از اونجایی که ما از پرونده شما آگاهی نداریم نمیتونیم دقیق راهنماییتون کنیم. اما اگه تصادفتون بر اثر تخلفات رانندگی حادثه ساز بوده باشه، احتمالا این سه میلیونی که میفرمایید، فرانشیزه و شما باید اون رو پرداخت کنید.

  46. سلام. همسرم با ماشین پراید به علت ترکیدن چرخ عقب از جاده خارج میشه و ماشین چپ میکنه ماشین کاملا از بین میره و همسرم هم پاشون میشکنه با توجه به اینکه ماشین بیمه بدنه نداشته آیا راهی هست از بیمه شخص ثالث خسارت مالی بگیریم ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز.
      خیر امکانش نیست. بیمه ثالث خسارت مالی مقصر رو به هیچ وجه پرداخت نمیکنه

  47. خودروی آکورد هوندای 2014 من بعلت تصادف دچار خسارت شده است و قرار شد که مقصر از محل بیمه شخص ثالث خودش 3 میلیون تومان بدهد . در روز اول کارشناس شرکت بیمه گر قبول کرد ، اما پس از انجام تعمیرات ماشین می گوید که طبق مقررات برای ماشین خارجی گران قیمت (حدود 400 تومان ) فقط 2میلیون می دهیم و برای یک میلیون باید شکایت کنید ! ایا 3 میلیون از حداقل تعهد بیمه گر کمتر است و اصولا این نوع جبران خسارت خلاف مقررات نیست ؟
    لطفا بفرمایید که در چه صورت شرکت بیمه می تواند خسارت شخص ثالث را نپردازد ؟؟؟
    با سپاس

    1. بر اساس آیین نامه جدید، تمام خسارت تا سقف تعهد مالی شرکت بیمه باید پرداخت شود. پیگیری بفرمایید انشالله بتونید کامل دریافت کنید.

  48. با سلام
    در صورت تصادف خودرویی با خودرویی دیگر و ایجاد خسارت بیش از سقف پرداخت بیمه ،آیا می شود از طریق شکایت ، مابه التفاوت خسارت را از بیمه جانی خودرو مقصر دریافت کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر، سقف جانی و مالی در بیمه شخص ثالث جداگانه و متفاوت هستن

  49. باسلام
    من تصادف کردم وبعدازکشیدن کروکی مقصرشناخته شدم وتصادف منجربه جرشد والان نزدیک یکماه رفتیم دنبال کارهای دادگاه وبیمه
    بیمه امشب پیامک زده میگه اگر تا چندروز دیگه جواب دادگاه رونیارید بیمه هیچ خسارتی روتقبل نمیکنه
    یعنی چی؟؟؟؟؟

    1. با سلاو وقت بخیر
      چه نوع جرحی بوده؟ شما چه نوع تقصیری داشتید؟ تصادف در اثر چه اتفاقی بوده؟

  50. باسلام خسته نباشین
    من چندماه پیش تصادف کردم ومقصرشناخته شدم.چون بیمه وگواهینامه مرتبط داشتم بیمه قبول کرد ک خسارت پرداخت کنه چون آسیب بدنی دیدم.الان یکماهه که نامه پزشکی قانونی رو ب بیمه دادم وگفته باید ازتهران تاییدبشه.میخواستم بدونم چقدر ممکنه طول بکشه تا دیه ب من پرداخت بشه؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام وقت شما بخیر.
      احتمالا مراحل اداری کار شما در حال طی شدنه ولی متاسفانه ما اطلاعاتی در مورد شرایط پرونده‌تون نداریم و این موضوع به پزشکی قانونی و دادگاه مربوط میشه.

  51. سلام لطف می کنید در مورد این مساله راعنمایی کنید
    بررسی مسئولیت شرکت های بیمه در خصوص پرداخت خسارت ارش ناشی از جراحی در تصادفات رانندگی با توجه به قانون شخص ثالث مصوب 1395

  52. با سلام من و دوستم در تاریخ ۷شهریور سال ۹۸ با یک موتور که دوستم راننده بود و من ترک نشین موتور که بعد از تصادف اون شخص راننده ۱۰۰درصد مقصر حادثه شناخته شد و الان پرونده داره میره بیمه ولی
    (من ساکن استان هرمزگان هستم و در استان اذربایجان شرقی تصادف کردم آیا باید در بیمه اونجا حضور داشته باشم تا خسارت به من پرداخت بشه یعنی اگر خودم نباشم دیه پرداخت نمیشه؟
    آیا میشه به شخص دیگری وکالت داد که کار های منو انجام بده؟
    اون شخص باید وکیل باشه ؟

    1. با سلام و قت بخیر.
      بله حضور خودتون الزامی هست. اما میتونید به فرد دیگری وکالت در ردیافت خسارت و وجه اون رو بدید

      1. سلام خسته نباشید من چهارماه پیش باموتورسوارتصادف کردم که پلیس من رومقصرکردن پروندبیمه تکمیل شده منتظر تعین دیه هستم راکب موتورراازپارکینگ خارج نمیکنه ایاهزینه پارکینگ به عهدراکبه یابنده ممنون میشم رآهنمایی کنید

        1. سلام خومت شمادوست عزیز بنده باماشین ۲۰۶ تصادف کردم و مقصر راننده۲۰۶ شد میخواستم بدونم نحوه پرداخت خسارت از بیمه نامه چقدرطول میکشه ویا اینکه همون روز پرداخت میشه وبه چه صورتی هست نقد یا چک و سوال بعدی من اینکه پرداخت خسارت بعد از کازشناسیی شدن تمام هزینه رو پرداخت میکنه منظور از تمام هزینه خرید قطعه های آسیب دیره و دستمزد نصب و نقاشی هست؟

          1. امیر حسین عزیز سلام
            در کارشناسی خسارت همه هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود و حتی در صورت تمایل می‌توانید به تعمیرگاه‌های معرفی شده توسط بیمه مراجعه کنید.

  53. زمانیکه بیمه دیه سرنشین به مسدوم بعداز۵ماه پرداخت میشود ایا بعد پرداخت دیه بعد از۲۸روز بیمه ایا میتواند ادا کند که درصد دیه اشتباه وارزشده؟و مجدد وازدرصد دیه پرداخت شوه بیمه یک نیم درصد کم کند؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      لطفا توضیح بدید که درصد دیه رو تغییر دادن یا اعلام کرده واریز اشتباه انجام شده. یعنی بیش از حق شما واریز شده یا مبلغی که دریافت کردید متناسب با درصد دیه بوده؟

  54. سلام چندروز پیش تواتوبان بایه ماشین سنگین تصادف کردم که با کروکی پلیس راننده ماشین سنگین مقصر شناخته شده وسرنشینان بنده که خودرو سواری داشتم جراحاتی به اونها وارد شده که به پاسگاه مربوطه شکایت کرده اند.سوال من اینه که خسارت جانی ومالی به چه طریقی پرداخت میشه واگه خسارت مالی وارد شده به خودرو سواری بیشتر از سقف بیمه باشه چگونه میتونم که ازمقصر بقیشو دریافت کنم

    1. با سلام وقت بخیر.
      باید پرونده تشکیل بشه در پاسگاه برای خسارات جانی و پزشکی قانونی میزان جراحت رو تعیین کنه.
      برای مابقی خسارت مالی هم اگر به توافق نرسیدید میتونید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.

  55. با سلام ,آیا در پرداخت خسارت میزان مبلغی که کارشناس بیمه در حضور طرفین خسارت دیده تعیین و تایید می نماید,هنگام پرداخت آن مبلغی کسر می شود? مثلا” اگر کارشناس 5میلیون تومان خسارت وارده را تایید نمود هنگام پرداخت مبلغی از آن کسر میگردد? چون بیمه دانا پرداختی هایش را بعد چند روز انجام میدهد ….ممنون

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر تخلف حادثه ساز اتفاق نیفتاده باشه و فرانشیز تعلق نگرفته باشه، بله. کامل پرداخت میشه

  56. سلام وقت بخیر ببخشید ماشین ما با سه ماشین دیگه تصادف کرده و مقصر شناخته شده سقف بیمه شخص ثالث۹ میلیون تومنه ایا ۹ میلیون جمعا برای هر سه ماشین محاسبه میشه یا برای هر ماشین ۹ میلیون پرداخت میشه؟

  57. سلام.من به یه عابر زدم و عابر پاش شکست و بیمارستان برای تصادفی هزینش رایگانه وایشون به جای پلاتین ایرانی که خوده بیمارستان رایگان میزاشت پلاتین آلمانی گذاشتند و بیمه برای ایشون ۵۵میلیون بریدن ایا ایشون حق دارن هزینه دیگری جداازبیمه به اسم ازکار افتادگی ازمن دریافت کنند؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      ازكارافتادگي عضو اعم از جزئي يا كلي ـ موقت يا دائم رو میتونن از شما مطالبه کنن که بیمه ثالث باید پرداخت کنه.

  58. مبلغ کوپن بیمه شخص ثالث خودرو دوبرابر مبلغ خسارت وارده به خودرو آسیب دیده است
    مابه االتفاوت را بهای کوپن خودرو مقصر کجا می رود؟آیا شرکت بیمه مربوطه، نباید از محل مبلغ مابه التفاوت مذکور خسارت افت قیمت خودرو زیان دیده را پرداخت کند؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      فارغ از این که پوشش مالی وجود داشته باشه یا نه, شرکت بیمه خسارت افت قیمت رو پرداخت نمیکنه.

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه مدارک شما از نظر اعتبار بیمه نامه و گواهینامه مشکلی نداشته باشه، دیه شما پرداخت میشه.

  59. سلام چند تا سوال
    ۱- در صورت تصادف فرد با خودش با انحراف از جاده و امثالهم ، اگه افراد داخل ماشین آسیب ببینندبیمه خسارت آنها را پرداخت خواهد کرد؟
    ۲- اگر خود راننده هم آسیب ببیند آیا بیمه خسارت جانی راننده را هم خواهد داد؟ بیمه بدنه چطور؟
    ۳- مبنای دادن خسارات و دیه به افراد ، سلامت راننده در هنگام رانندگی هست یا خیر؟ در صورت داشتن مشکل راننده است باز هم بیمه پرداخت را انجام خواهد داد؟
    ۴- در صورت اتمام اعتبار تاریخ گواهینامه باز هم بیمه پرداخت را انجام می خواهد داد؟ کلا برای بیمه شرط داشتن گواهینامه، دقیق بودن تاریخ صدور و اتمام و حتی عدم رانندگی در یک سال اول و امثالهم چقدر در دادن خسارات دارد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه مدارک شما از نظر اعتبار بیمه نامه و گواهینامه مشکلی نداشته باشه، دیه راننده مقصر و سرنشینان به طور کامل پرداخت میشه.
      در صورت وجود مشکل هم، تصمیم نهایی توسط رای دادگاه تعیین میشه

  60. باسلام وخسته نباشید
    من باخودروی پدرم تصادف کردم ومقصرم.حال باید برای پرداخت خسارت به بیمه مراجعه کنیم.سوال اینجاست .آیا حضور پدرم الزامیست.؟خودم گواهینامه دارم.وخسارت حدود1میلیون برآورد شده.

    1. سلام دوست عزیز.
      شما میتونید خودتون به عنوان راننده مقصر برای پیگیری خسارت به بیمه مراجعه کنید و نیازی به حضور پدرتون نیست. البته پرداخت خسارت معمولا به حساب مالک خودرو انجام میشه.

  61. سلام من با خودروی مادرم دراسفند سال۹۷بایه عابر تصادف کردم و مقصر هستم .یک ماه پیش حکم صادر شدکه ۵۰ میلیون درنظرگرفتن برای فرد مسدوم.میخواستم بدونم بیمه چقدر ازاین ۵۰ میلیون رو تقبل میکنه؟ اگه مبلغی رو من باید پرداخت کنم به چ صورته؟

    1. سلام وقت بخیر.
      اگه در زمان تصادف بیمه نامه ثالث و گواهینامه شما مشکلی نداشته، بیمه کل دیه رو پرداخت میکنه.
      البته اگه دلیل تصادف، یکی از تخلفات حادثه ساز باشه، ممکنه 2.5 درصد دیه به عهده شما باشه. در نهایت همه چیز به رای دادگاه بستگی داره.

    1. با سلام وقت بخیر
      خسارت مالی خودروی خودتون رو نمیتونید از بیمه ثالث دریافت کنید. از بیمه بدنه پرداخت میشه. البته اگر علت حادثه حوادث قهری نبوده باشه.

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر برای خودروی خودتون اتفاق افتاده باشه، بیمه ثالث هیچ خسارت مالی رو پرداخت نمیکنه. از بیمه بدنه میتونید استفاده کنید

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر تصادف در اثر عیوب ذاتی خودرو و یا مشکل فنی نبوده باشه، خیر.
      اما ممکنه تصادف بخاطر نقص فنی بوده باشه.

  62. سلام من ماشینم پارک بوده پسر کوچکم استارت زده ماشین خورده تو درب مغازه میتونم از بیمه شخص ثالث استفاده کنم

  63. سلام خسته نباشين همسرم با موتور تصادف کرده و پاشون شکس و جراحي شد 2 ماه استراحت مطلق داشتن .ميخواستم ببينم امکانش هست بعد از گذشت 2 ماه مراحل اداري رو طي کنه و براي بيمه شخص ثالث اقدام کنه؟آيا بيمه قبول ميکنه ؟آيا بيمه خسارت رو پرداخت ميکنه؟

  64. بنده تصادف کردم و زیان دیده هستم.بیمه شخص ثالث بنده یکروز بوده تموم شده ولی باز گرفتم.برای دریافت خسارت از بیمه مشکلی پیش نمیاد؟؟؟

  65. سلام خسته نباشید پدرم در ماه حرام در اثر تصادف جاده ای فوت شدن که علتش نقص فنی جاده و نبود گاردریل و ترکیدن لاستیک بود الان بیمه به ما ۲۲۰ میلیون پول دیه میخوان بدن درحالیکه دیه در ماه حرام ۴۴۰ و غیر حرام ۳۳۰ میلیونه چرا به ما دیه کمتر تعلق میگیره؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفیم بابت اتفاق تلخی که براتون رخ داده.
      ولی متاسفانه ما نمیتونیم بدون اطلاع از حکم دقیق دادگاه و شرایط پرونده شما نظر بدیم.

  66. سلام.خسته نباشید من در سال ۱۳۹۷/۷/۳۰
    پیاده بودیم ویه ماشین منو زد ومقصر شناختمش ومدارک ماشین بامقصر همه اماده شده.واز اون وقت تا حالا امروز تمومش کردم.و ۳/۵ درصد از دیه کامل برام زد..حکم دادگاه گرفتم وهمه چیز تموم شد…الان بیمه امروز بم گفت برو دیگه انتظار تماسمون ..ونمیدونم کی پولام برام واریز میشه خواهشن میشه بم بگی

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه شما سوالتون رو به شکل واضحی مطرح نکردید.
      اما مدت زمان پرداخت دیه به شرایط پرونده شما بستگی داره و ما نمیتونیم راهنماییتون کنیم.

  67. با سلام و خسته نباشین
    من سال 97 با یک عابری تصادف کردم امروز حکم صادر شده 190 در صد دیه؟ بیمه چقدر پرداخت می کنه ؟ آیا من هم چیزی باید پرداخت کنم.
    مدارک هم کامل بوده هست.
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه پرونده و مدارک شما هیچ مشکلی نداشته باشه، دیه آسیب دیده پرداخت میشه.
      البته اگه تصادف، به دلیل یکی از تخلفات حادثه ساز رخ داده باشه، شما 2.5 درصد از مبلغ دیه رو باید به عنوان فرانشیز پرداخت کنید.

    1. سلام دوست عزیز.
      اگه شرایط و قوانینی که برای گواهینامه های زیر یک سال وجود داره رو رعایت کرده باشین، مشکلی در پرداخت خسارت نیست.

  68. سلام وقتتان بخير
    ماشين بنده تو جاده چپ شده
    بنده رو صندلي عقب ماشين خواب بودم كه ماشين واژگون شد
    مشكل اينجاست من را بعنوان راننده شناختند حالا به چه دليلي ؟
    البته من بيهوش به بيمارستان رسيدم و10روز در مراقبتهاي ويژه بخاطر خونريزي مغزي
    آيا بنده كه بعنوان راننده محرز شدم ديه به من تعلق ميگيره ؟
    واينكه آيا سرنشين كه راننده واقعي بود وبعنوان سرنشين معرفي شده مثل ايشان به همان اندازه ديه تعلق ميگيره
    چون بين من سرنشين كه جابجا شده بوديم اختلاف بر سر مبلغ ديه احتمالي آينده صورت گرفته شده!

    1. سلام و وقت بخیر.
      در بیمه شخص ثالث خسارت جانی راننده مقصر و سرنشینان پرداخت میشه.
      اگه در مورد گزارش پلیس و راننده مقصر اعتراضی دارید، میتونید به یکی از مراجع حل اختلاف مراجعه کنید.

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه متوجه منظور سوالتون نشدم. اما اگه حادثه ای که میفرمایید در یک تصادف رانندگی نباشه، ارتباطی به بیمه ثالث نداره.
      اگر از طرف محل کارتون بیمه حوادث داشته باشید، میتونید از اون استفاده کنید.

  69. سلام وقت بخیر
    خودرویی با موتور سیکلت اینجانب تصادف کرده و بنده خسارت زیادی دیدم…حدود ۱۲ میلیون تومان شایدم بیشتر!!موتور اسپرت است..بیمه گر مقصر حادثه میگوید برو اول خودت میزان خسارت رو پرداخت کن بعد فاکتور و داغی بیار ما بهت پول رو پرداخت میکنیم…حقیقت امر در حال حاضر در توان من نیست که همچین مبلغی را پرداخت کنم…شرکت سازنده ی موتور سیکلت هم از دادن پیش فاکتور خودداری میکند…تکلیف چیست ؟؟؟مگر شرکت بیمه گر ضامن مقصر حادثه نیست ؟؟آیا در قانون ما بند و ماده ایی مبنی بر اینکه خود شرکت بیمه گر موتور بنده را به نمایندگی مجاز ارسال کند و تمام ضرر و زیان ناشی را با خود شرکت سازنده ساخت و ساز کند هست ؟واضح تر بگم…موتور سیکلت را ارسال کنند به تهران و زنجان آنها تعمیر کنند بیمه گر خسارت را به آنها پرداخت کند و موتور و داغی قطعات دوباره ارسال شود اینجا…

  70. سلام خدمت شما
    من سال ۹۶ به یه عابر زدم و افسر سر صحنه هم حاضر بود کروکی افسر راهنمایی رانندگی و برگه کلانتری و همه شواهد رای به مقصر بودن عابر داشت و من بی تقصیر بودم ولی ایشون به رای بارها اعتراض زد و تا کارشناسی ۵ نفره هم رفتیم درنهایت ۵۰ ، ۵۰ رای دادن .مبلغ دیه مشخص شد ولی بازم اعتراض زد در نهایت الان ۹ ماهه که پرونده رفته دادگاه تجدید نظر ولی ایشون بازم اعتراض زدن و دوباره گروه کارشناسی تقاضا کردن ۳ نفره و هنوزم ادامه دارد … ناگفته نماند که من سال۹۷ رفتم بیمه و تشکیل پرونده دادم و کوپن بیمه هم کنده شده الان دوسال گذشته از تصادف میخواستم ببینم این طولانی شدن به پرونده بیمه من لطمه نمیزنه چون هنوز رای نهایی قاضی صادر نشده برا دیه که طرف ماهم راضی بشه .البته ایشون میخواد منو ۱۰۰ ٪ مقصر کنه که بتونه دیه کامل بگیره ! ولی هیچی بنفعش نیست.
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. با سلام وقت بخیر.
      تا زمانی که رای قطعی صادر نشده باشه و خسارت از بیمه دریافت نشه به پرونده بیمه شما صدمه ای وارد نمیشه.

  71. با سلام چند روز پیش تصادف کردم و مقصر اعلام شدم حالا بعد چند روز باید برم دادگاه برای پرداخت دیه ، آیا به جز برداخت دیه توسط بیمه من هم باید جریمه پرداخت کنم

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه تصادف ایجاد شده به علت یکی از تخلفات حادثه ساز بوده باشه، شما باید به جز جریمه 2.5 درصد فرانشیز هم پرداخت کنید

  72. سلام
    من با یک خودر تصادف کردم ، طبق نظر کارشناس مقصر حادثه طرف شد و کروکی کشیده شد ، زمان امضاء کروکی دقت نکردم که زیر کروکی در محل امضاء زیاندیده چاپ شده “چون هزینه خسارت وارده از طرف شرکت بیمه مقصر تا سقف تعهدات بیمه شخص ثالث به اینجانب پرداخت می گردد از راننده مقصر هیچ شکایتی ندارم” و محل زیاندیده رو امضاء کردم ؛ حال با توجه به خسارت بالای خودروام بیمه نصف مبلغ خسارت رو پرداخت میکنه و مجبورم از بیمه بدنه خودم نیز استفاده کنم ، حال می خواهم ببینم برای دریافت افت قیمت خودرو می توانم از مقصر حادثه شکایت و مبلغ افت قیمت خودرو ام رو با نظر کارشناس شورای حل اختلاف بگیرم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه خودروی شما جزو خودروهای غیر متعارفه، بر اساس قانون خسارت شما کامل پرداخت نمیشه و شما هم نمیتونید از مقصر شکایت کنید. البته برای افت قیمت میتونید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید.

  73. چرا باید دوطزف بیمه باشن من که ماشینمو بیمه کردم اگه با کسی تصادف کنم که ماشین یا موتورش بیمه نکرده چه باید بکنم. خب اون بیمه نکرده گناه من چیه؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      شما به هر کسی که خسارت وارد کنید بیمه باید هزینشو پرداخت کنه حتی اکر اون فرد بیمه نداشته باشه. درباره بیمه نداشتن طرف مقابل باید بگیم که ممکنه جریمه بهشون تعلق میگیره اما خسارت توسط بیمه شما باید پرداخت بشه.

  74. سلام من پدرم تو تصادفی ک طرف مقصر صد درصد بوده فوت شده متاسفانه .الان ک میخوان بیمه .دیه رو واریز کنن میگن ۲۵۰ ملیون هست در صورتی ک پدرم تو محرم یعنی ماه حرام فوت شده چرا الان اینجوری میگن در صورتی ک دیه الان ۴۴۰ ملیون هس اطلاعاتم کم‌هس لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      متاسفیم بابت اتفاق تلخی که رخ داده.
      ولی متاسفانه ما نمیتونیم بدون اطلاع دقیق از شرایط پرونده شما و نظر دادگاه، راهنماییتون کنیم.
      بهتره در مورد این موضوع با یک مشاور حقوقی صحبت کنید تا اگر اعتراضی هم به رای دادگاه دارید بتونید برای شکایت و تجدیدنظر اقدام کنید.

  75. سلام بنده با ماشینی تصادف کردم که پارک کرده بود ایشان شکایت کرده نظریه کارشناسی شش میلیون خسارت بوده و شاکی ماشین رو تعمیر کرده آیا بنده میتوانم خسارت را از محل بیمه ماشینم تامین کنم یا خیر. ممنون

    1. با سلام وقت بخیر.
      از بیمه شخص ثالث نمی‌تونید خسارت بگیرید. اگر بیمه بدنه داشته باشید برای خسارت ماشینتون می‌تونید از بیمه بدنه استفاده کنید.

  76. عرض ادب واحترام من چهارسال پیش تصادف کردم که باعث ازکارافتادگی من شدوتواین تصادف راننده مقابل مقصراعلام شد.خاستم ببینم ایا شرکت بیمه یادولت میتونن بابت ازکارافتادگی من مبلغی راماهیانه برای گذران زندگی درنظربگیرن…باتشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه شما تحت پوشش هیچ بیمه ای، از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه عمر و بیمه حوادث نبوده باشید، متاسفانه بیمه نمیتونه به شما کمکی کنه

  77. سلام دو سال پیش چپ کردم با ماشین راننده بودم اسیب زیادی دیدم بیمه بدنه داشتم خسارت ماشین گرفتم ولی خسارت جانی نه الان فهمیدم به راننده هم خسارت میدن میشه الان اقدام کرد یا که پرونده بسته شده؟؟؟؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      با توجه به این که دو سال گذشته و شکایت به مراجع قضایی مسئله تخصصی هست، پیشنهاد میشه با یک کارشناس حقوقی مشورت بفرمایید.

  78. با سلام،،،یه سوالی داشتم،،اگه در تصادف طرف مقابل مقصر باشه وکارشناس بیمه ماشین و از نزدیک چک کنه ولی مبلغ و کم بنویسن درصورتیکه هزینه های درست کردن ماشین زیاد باشه،چکار میشه کرد؟ایا میشه از بیمه شکایت کرد؟اگه میشه لطف میکنین رویه قانونیش به چه شکلیه؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      خسارت چقدره؟ اگر کمتر از 10 میلیونه میتونید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید و درخواست بدی کارشناس دوباره خسارت رو ارزیابی کنه.

  79. سلام من تصادف کردم با موتور اما گواهی نامه ندارم آیا بیمه خسارت پای طرف مقابل را که پلیس نصف نصف اعلام کرده رو میده و چگونه انجام میشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه خسارت فرد مقابل رو بهش میده ولی چون گواهینامه نداشتید، بعدا مبلغ خسارت رو از شما پس میگیره.

  80. با سلام راننده من با ماشین پنج تن به گارد ریل زده و فوت کرده و در ماه ذیغده این اتفاق افتاده یعنی ماه حرام سوال من اینه که با توجه به اینکه بنده از راننده سفته دارم و بیمه گر شخص ثالثم خودم هستم دیه به حساب چه کسی واریز میشه و اینکه میتونم مبلغی از دیه رو به عنوان خسارت به ماشین بردارم متشکرم

    1. با سلام وقت بخیر.
      خیر نمیتونید از روی دیه خسارت مالی رو دریافت کنید. چون بیمه ثالث تنها خسارت جانی راننده مقصر رو پرداخت میکنه و برای خسارت مالی باید به بیمه بدنه مراجعه کنید.

  81. سلام من تصادف کردم ومقصر شناخته شدم سقف تعد مالی بیمه تا سی میلیون تومان هست ولی خسارت وارد شده بیشتر از این مقدار هست میخواستم بدونم بیمه تا سقف تعهد خود یعنی سی میلیون را پرداخت می‌کند یا خیر

    1. سلام و وقت بخیر.
      در چنین شرایطی معمولا بیمه خسارت زیان دیده رو پرداخت میکنه ولی بعد مبلغ رو از راننده مقصر دریافت میکنه

  82. سلام و وقت بخیر
    من پارسال با ماشین ب موتوری زدم و مقصر شناخته شدم
    مراحل دادگاه و تشکیل پرونده بیمه طی شد، زیان دیده ک همون موتوری هست مدارکش کامل نبوده و ظاهرا موتور سند نداره یا هر چیز دیگه ک من بی اطلاعم. الان ۸ ماه از تشکیل پرونده بیمه میگذره و زیان دیده از طرف بیمه خسارتی دریافت نکرده . میخواستم بپرسم اگه بیمه بعلت ناقص بودن پرونده خسارت نده در نهایت چی میشه ، رای دادگاه پرداخت ۵ درصد دیه بوده
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      از اونجایی که این موضوع ممکنه دچار پیچیدگی های حقوقی و قانونی بشه، بهتره که از الان و برای اطمینان خاطر خودتون، از یه کارشناس حقوقی مشاوره بگیرید و مراحل قانونی لازم رو طی کنید

  83. سلام . بنده یه تصادف داشتم . بعد که افسر اومد و بنده را مقصر اولیه دانست و مدارک جفت راننده ها را گرفت و قرار بر این شد که عصر همان روز به ادرسی که افسر مشخص کرده بود برای تعیین مقصر برویم که اون طرف دیگر نیامد و تا الان هر بار بهش زنگ میزنم میگه من کار دارم و نمیام . حال پلیس اصل مدارک تحویل را بنده داده و کپیش را گرفت

    سوال من از شما کارشناس فرهیخته این است که :
    1: الان با این شرایط که بعد از 7 روز هنوز طرف دیگر خودش را معرفی نکرده و سر قرار نیامده ، وضعیت چگونه است ؟
    2: با توجه به اینکه بیمه تا 60 روز برای تشکیل پرونده زمان میدهد ، در صورت مقصر بنده وضعیت چگونه است ؟
    3: با توجه به در جریان گذاشتن پلیس از این اتفاقات ، آیا می توان پرونده را مختومه اعلام کرد ؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      در مورد موضوعات حقوقی باید با از یک مشاور حقوقی اطلاعات بگیرید چون ما فقط مشاور بیمه ای هستیم. ولی اگه در مورد بیمه فرد اطلاعاتی دارید، میتونید برای اطمینان به یکی از شعب بیمه فرد زیان دیده مراجعه کنید.

  84. با سلام و احترام
    با ماشینی تصادف کردم که راننده برای پرداخت هزینه نمیاد ،کارت ماشین و بیمه نامه اون دست منه ولی مدارک من دست اون نیست و کروکی هم نداریم چون خسارت زیاد نبود،چی کار کنم من؟میتونم از بیمه اون شخص بدون حضورش خسارت بگیرم یا باید شکایت کنم؟کجا شکایت کنم .

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما میتونید به همراه بیمه نامه و کارن ماشین راننده مقصر به شرکت بیمه ای که روی بیمه نامه درج شده مراجعه کنید و برای دریافت خسارت پیگیری کنید

  85. سلام
    من پارسال با ماشین ب موتوری زدم و مقصر شناخته شدم، مراحل دادگاه و تشکیل پرونده بیمه طی شد. زیان دیده ک همون موتوری هست مدارکش کامل نبوده و ظاهرا موتور سند نداره یا هر چیز دیگه ای ک من اطلاع ندارم. الان ۸ ماه از تشکیل پرونده بیمه میگذره و زیان دیده از طرف بیمه خسارتی دریافت نکرده. میخواستم بپرسم اگه بیمه بعلت ناقص بودن پرونده خسارت نده در نهایت چی میشه . رای دادگاه پرداخت ۵ درصد دیه بوده
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      دلیل تأخیر پرونده رو باید از دادگاه پیگیری کنید ولی به صورت کلی اگه زیان دیده مدارکش ناقص باشه، مسئولیتی به عهده شما نیست

  86. سلام
    بنده برج ۱۱ سال گذشته با ماشین تصادف کردم طول درمان تا برج ۲ امسال بود و بعد از معاینه پزشکی قانونی تا ماه ۷ تمدید شد بعلت فشار مالی چند ماهی در یک کارگاه مشغول بکار شدم ک بیمه رو هم پرداخت کرد و در حین انجام کار مجدد آسیب دیدم میخواستم بدونم چون در مدت زمان طول درمان بیمه ام واریز شده مشکلی برای دریافت غرامت از بیمه ی تصادف ماشین پیش نمیاد و این ک بیمه میتونع از پرداخت صرف نظر کنه و بنده میتونم از بیمه حادثه ی ضمن کار استفاده کنم.

    1. با سلام.
      موردی که میفرمایید کمی پیچیده ست و به حوزه مسائل حقوقی مربوط میشه. متاسفانه ما نمیتونیم راهنماییتون کنیم و باید از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید

  87. با سلام من خودرو پراید داشتم که در پارکینگ سوخت و آتیش زد به ماشین کناری که اونم مال خودم بود و دوتا بیمه به این من بود ماشین یکیش ۴۰۰ میلیون و یکیش ۵۰ میلیون پرایده کامل سوخت اون ام وی ام طرف شاگرد سوخت و به خاطر اینکه بیمه دوتا ماشین به اسم من بود بیمه میگه هیچی بهت تعلق نمی گیره آیا این درسته من ۴۵۰ میلیون ضرر برا ۹ میلیون بیمه به من تعلق نگیره که دوتا بیمه به این منه

  88. سلام وقت تون بخیر
    ما یک سال پیش تصادف کردیم و کارهای دادگاه و بیمه رو انجام دادیم. ما چند ماه پیش ماشین رو فروختیم ولی هنوز حکم دادگاه صادر نشده است. اگر حکم دادگاه برای پرداخت دیه صادر بشه ما باید چیکار کنیم؟ چون ماشین رو فروختیم برای ما مشکلی پیش می آید؟
    ممنون از پاسخگویی تون

    1. سلام ممنون از شما.
      تا جایی که بنده اطلاع دارم با فروش ماشین مشکلی برای پرداخت دیه پیش نمیاد

  89. سلام
    بنده شهریور 98 تصادف کردم-راننده بودم و مقصر شدم-مبلع دیه حوادث راننده در بیمه نامه 230 میلیون قید شده و احاقیه هم نزده ام.بعد از گذشت یکسال و مراجعه به پزشک قانونی درصد مشخص شده 84 درصد تعیین شده.الان سوالم این هست که
    1-با توجه به این درصد، مبلغی که به من تعلق میگیره چقدر است؟و با توجه به اینکه امروز(99/6/4) نامه پزشکی قانونی تحویل من شده چه مراحل دیگیری باید طی شود و چه مقدار روند پرداخت طول میکشه؟
    2-در زمان تصادف مبلع تعیین شده در بیمه نامه 230 میلیون بوده چنانچه امسال(99) دیه پرداخت شود آیا با نرخ دیه سال 99 پرداخت می شود و یا با توجه به مبلغ مشخص شده در بیمه نامه پرداخت می شود؟
    با سپاس فراوان

    1. سلام وقتتون بخیر.
      مبلغ دیه بر اساس زمانی که قراره پرداخت بشه تعیین میشه. یعنی اگه امسال دیه شما پرداخت بشه، طبق دیه سال امسال یعنی 330 میلیون تومن محاسبه میشه.
      مبلغ دیه رو هم دادگاه براتون تعیین میکنه و متاسفانه ما نمیتونیم به شکل دقیق براتون محاسبه کنیم.

  90. سلام وخسته نباشیدمن باماشین چپ کردم ودست چپ وبینی شکسته وبرای من
    دوماه طول درمان زدن سوال من اینه من میتونم ماشینم وبفروشم وبعددیه بگیرم یابایدصبرکنم دوماه بشه بعدبفروشم لطفاراهنمایی کنید

    1. سلام ممنون از شما.
      تا جایی که بنده اطلاع دارم با فروش ماشین مشکلی برای پرداخت دیه پیش نمیاد

  91. سلام دراستان مازندران ماشین ازجاده منحرف شده وبه درخت برخورد کردم وسرنشین من دچارحادثه شده برای مراحل قانونی به محل سکونت خودبرای مراحل شکایت ودیگرکارهای اداری راانجام بدم وماشین آسیب دیده آیاازبیمه شخص ثالث وحوادث راننده برای آسیب بدنه ومالی ماشین استفاده کرد

    1. سلام وقتتون بخیر.
      بیمه شخص ثالث خسارت مالی خودروی مقصر رو پرداخت نمیکنه. اما خسارت جانی سرنشینان و راننده مقصر رو میتونید از بیمه ثالث دریافت کنید.

  92. باسلام لطفا به سوال من جواب بدید دخترم بغلم بود یهو همسرم ترمز گرفت دخترم دهن ودماغش خورد به داشبورد ماشین الان بردم دکتر گفت بینیش شکسته لطف کنید راهنمایی کنید باید پانزده شهریور بره اتاق عمل جهت گرفتن خسارت بیمه چکاری باید انجام بدم

  93. با سلام وخسته نباشید تصادف مالی بین دوخودرو بوجود امدوبعداز تماس باپلیس امدن افسر راهنمایی شخص مقابل من مقصرشناخته شد وطبق گفته افسر راهنمایی مدارک دوعدد مقرحادثه داده یک مدرک زبان دیده بین هم ردوبدل کردن حال بعدازانجام تمام مراحل بیمه وتمام شدن کارها مقصر حادثه که یک مدرک ازبنده دراختیارش بوده میگه مدرکتوگم کردم حال من بایدچیکارکنم که ازطرف مقابلم خاطرش جمع بشه و یک نکته دیگه طرفی که مقصر بوده دوباره بعدازتصادف با من هم با شخص دیگر یاچیزی دیگر تصادف کرده ممنون میشم راهنمایی کنید

  94. سلام ،یکی از بستگان ما با ماشینش چپ کرده ،و یکی از سرنشینان فوت کرده ،حدود ۴۰ روز از بیمه گذشته و ماشین فاقد بیمه بوده ،آیا دیه بهش تعلق میگیره؟؟؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر از بیمه پرداخت نمیشه. ممکنه صندوق خسارت بدنی به خانواده فوت شده دیه رو پرداخت کنه ولی بعدا کل مبلغ رو از راننده مقصر پس میگیره

  95. من تصادف کردم خسارت بابت شکستگی دست گرفتم آیا بابت بیمه ای که به سازمان خودم پرداخت کرده ومی کنم ادعائی می توانم داشته باشم و درخواست خسارت کنم یا خیر باتشکر .

  96. سلام من به تازگی تصادف کردم و 3 نفر بودیم من بغل دست راننده بودم و تصادف ب قدری شدید بود ک راننده از در خودش ب بیرون پرت شد و من هم بعد از اون از در راننده ب بیرون پرت شدم و یکی از پاهام داخل گیر کرد و من ب شدت آسیب دیدم سر صحنه پلیس بالای سرم پرسید کی راننده بوده ی آقا ک نمیدونم کی بود گفت من و من با اون حالم گفتم من نبودم ولی پلیس گزارش اشتباه نوشت و حالا تو صورت جلسه اسم من هست و تو کروکی اسم راننده اصلی ولی برای بیمه بخاطر گزارش غلط ب مشکل میخوریم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      توی بیمه شخص ثالث، خسارت جانی راننده مقصر و سرنشینان پرداخت میشه. اما اگه تصمیمتون اینه که گزارش پلیس تغییر کنه، میتونید از طریق مراجع قضایی به گزارش پلیس اعتراض بزنید.

  97. سلام اگر بیمه شخص ثالث قسطی باشد و قسط پرداخت نشود در زمان تصادف اگر مقصر باشم پرداخت خسارت چگونه است

    1. سلام و وقت بخیر.
      در این حالت شما میتونید حق بیمه های باقی مونده بیمه شخص ثالثتون رو به شرکت بیمه پرداخت کنید و بعد خسارتتون رو کامل از بیمه بگیرید. و یا در غیر این صورت خسارت شما به نسبتی که تا اون روز حق بیمه پرداخت کردید بهتون پرداخت میشه و به صورت کامل پرداخت نمیشه.

  98. سلام من دوسال پیش با یک ماشین آلفا رومئو جولیتا تصادف کردم ماشین خودم پیکان وانت بود.
    خسارت آلفا رومئو شده 80میلیون.
    بعد دوسال از بیمه ی آلفا رومئو زنگ زدن که بیا خسارتی که شرکت بیمه به ماشین پرداخت کرده رو بده. البته بیمه بدنه داشت. الانم که زنگ زدن جاییه که آلفا رومئو بیمه بدنه شده بود
    الان داستان من چجوریه من باید خسارت از جیبم بدم.

    خواهشا راهنماییم کنید لطفا

    1. سلام و وقت بخیر.
      طبق قاتون بیمه، حق با شرکت بیمه ست و میتونه خسارت رو از شما بگیره. اما دقت کنید که مبلغ خسارتی که شما باید پرداخت کنید، به ارزش همون دو سال پیشه و نه ارزش روز.
      ضمنا اگه در حال حاضر توان مالی پرداخت اون مبلغ رو نداشته باشید، میتونید درخواست بدید و به صورت اقساط پرداخت کنید.

  99. سلام وقتتون بخیر سوالی داشتم شاید خنده دار باشه ولی خیلی برام مخمه جوابش . من خانمی ۳۰ ساله هستم و مدتی سرویس مدارس بودم . به علیت رانندگی زیاد کمر درد شدید دارم در حدی که میترسم برم دکتر . اگه مشکل جدی باشه و دکتر تایید کنه به دلیل رانندگی هست . آیا بیمه به من تعلق میگیرد ؟ منظورم بیمه شخص ثالث ماشینم هست .

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      خیر دوست عزیز پرداخت نمیشه. توی بیمه شخص ثالث فقط خسارت هایی که به علت وقوع یک حادثه یا تصادف ایجاد شده باشه جبران میشه

  100. سلام
    اگر در تصادفی در ماه صفر مقصر صد در صد شناخته بشیم و فرد مقابل فوت کند. و بیمه باشیم آیا بیمه تمام دیه متوفی را پرداخت میکنه؟
    مقصر حبس باید بره؟
    ماشین چی؟

    1. با سلام.
      دوست عزیز ماه صفر جزو ماه های حرام نیست. اما در ماه های حرام هم دیه به صورت کامل پرداخت میشه.
      در تصادف منجر به فوت معمولا راننده مقصر محکوم به چند ماه حبس میشه.
      البته در نهایت همه چیز به رای دادگاه بستگی داره و در شرایط مختلف، متفاوته.

  101. سلام وقت بخیر
    سقف پرداخت بیمه بدنه ماشین من(بیمه ایران)
    ۹ میلیون تومان بوده اما بیمه به شخصی که به اون مقصر شناخته شدم ۵۹ میلیون تومان داده
    و الان بیمه از من ۵۰ میلیون تومان را میخواد
    چطور چنین چیزی ممکنه وبر اساس چه قانونی این مبلغ بیشتر از سقفش پرداخت شده ؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      تا جایی که من متوجه شدم، احتمالا بیمه بدنه زیان دیده اون 50 میلیون رو پرداخت کرده. چون بیمه بدنه شما مربوط به ماشین خودتونه و چنین چیزی ممکن نیست. بیمه شخص ثالث شما هم بیشتر از سقفش پرداخت نمیکنه.
      احتمالا اون خودرو، خودروی غیر متعارف بوده و مبلغ خسارت زیاد بوده. در این حالت چنین چیزی طبق قانون درسته.
      اگه شما توان پرداخت یکجای این مبلغ رو ندارین، میتونین درخواست کنین که بیمه براتون قسط بندی کنه

  102. سلام خسته نباشید ما یک هفته اس تصادف کردیم خوردیم ب گادریلا اتوبان بعد لاستیک ترکید کشیدیم کنار اونجا لاستیک عوض کردیم و رفتیم بعد از صحنه تصادف خارج شدیم و و ماشین گذاشتیم تعمیرگاه درست کنه من زانو خیلی درد میکرد هر ب شوهرم میگفتم پام درد میکنه میگفت کوفته شدع الان پام گچ گرفتم زانو صدمه شدید دیده ایا میتونم از بیمه خسارت بگیرم کروکی هیچی نداریم

    1. سلام و وقت بخیر.
      به هر حال شما برای دریافت خسارت به یک سری مدارک احتیاج دارید. مثلا کروکی یا گواهی پزشکی قانونی. وقتی هیچ مدرکی ندارید و مدت زمان زیادی هم از حادثه گذشته، راهی برای دریافت خسارت وجود نداره

  103. باسلام
    من ۱۳ مهر تصادف کردم ومقصر بودم و پسر۳ ساله ام توو ماشین جلو نشسته بود سرش به شیشه خورد وشیشه ترکید و دماغ پسرم قرمز شدشب بود که تصادف کردم بعد که اوردم خونه دیدم از نصف دماغش تا کنار دهنش قرمز شده و ساییده شده جراحت برداشته در اثر برخورد به شیشه.
    الان که براتون پیام میدم ۸ آبان هست قرمزی جای زخم ها رو صورتش مونده کاملا از پوستش پاک نشده سوال: ایا بعد این مدت همسرم می تونن از من با استفاده از کروکی شکایت کنن و برای دیه پسرم اقدام کنن؟ آیا بعد گذشت این مدت امکان این هس که پزشکی قانونی جراحت رو تشخیص بده؟

    1. سلام دوست عزیز.
      موضوعات این چنینی رو بهتره با یه مشاور حقوقی در میون بذارید. ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم امکان پیگیری وجود داره

  104. سلام وقت بخیر ببخشید من ۳ماه از گواهینامه ام گذشته و یک تصادف داشتم ک مصدومم داشته الان کروکی رفتم گفتن قانون جدید اومده یا گواهینامه شمارو میگیرن یا اموزشگاهتون رو تنبیه میکنن میخواستم بدونم رو خسارت بیمه هم تاثیر داره و امکان داره نصف بدن بیمه رو؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      خسارت شما به صورت کامل پرداخت میشه ولی تا جایی که بنده اطلاع دارم، از طریق راهور یک سری محدودیت روی گواهینامه تون اعمال میشه. مثلا ممکنه تا مدتی از رانندگی محروم بشید

  105. سلام
    با متور تصادف کردم زدم ب ی ماشین گواهی نامه ندارم مقصرم شدم
    اما بیمه اسیا دارم
    خودم صورتم پام اسیب دیده
    بیمه خسارت من و ماشین طرفمو پرداخت میکنه یا خیر ؟؟ ممنون میشم

    1. با سلام.
      چون گواهینامه نداشتید، خسارت شما به عنوان راننده مقصر پرداخت نمیشه.
      بیمه خسارت زیان دیده رو پرداخت میکنه، ولی بعد مبلغ خسارت رو به صورت قسطی از شما پس میگیره

  106. باسلام
    بنده تصادف کردم وسرنشینم داشتم
    ولی ماشین جلویه مقصر بود
    سرنشینم اسیب دیده
    میتواند ازبیمه من استفاده کند یا بابد ازبیمه مقصر می تواند استفاده کند

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه شخص ثالث راننده مقصر خسارت سرنشین شما رو پرداخت میکنه

  107. با عرض سلام
    اینجانب با یه پراید چپ کردم و پراید واژگون شد. (با هیچ ماشین یا شخصی برخورد نکردم)
    خودم از ناحیه مصدوم شدم و یک سرنشین هم داشتم (خواهرزادم) اونم از ناحیه ی گردن.
    پس از دوندگی های مربوطه (پلیس راه ، کروکی ، بیمه ،پزشکی قانونی ، دادگاه و …)
    الان داخل رای نهایی دادگاه فقط دیه سرنشین ذکر شده و دیه ی بنده ذکر نشده داخل رای نهایی
    سوال بنده اینه که پس تکلیف دیه ی من چی میشه ؟

    1. با سلام.
      طبق قانون باید خسارت جانی شما هم پرداخت بشه.
      البته بنده ازجزئیات پرونده تون اطلاعی ندارم ولی اگه مورد خاصی توی پرونده تون نباشه میتونید به رای دادگاه اعتراض کنید.
      پیشنهاد می کنیم از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید

  108. سلام. سوال داشتم در مورد اینکه اگر تصادف منجر به فوت داشته باشیم و بخواهیم مجددا بعد از چند ماه بیمه نامه و تمدید کنیم آیا در مبلغ آن تاثیر دارد یعنی افزایش قیمت بدلیل تصادف به بیمه نامه تعلق میگیره

    1. سلام و وقت بخیر.
      اینکه چند درصد به حق بیمه تون اضافه میشه بستگی به درصد تخفیفتون داره.
      خسارت جانی برای بار اول، 30 درصد به حق بیمه تون اضافه میکنه. ولی اگه تخفیف عدم خسارت داشته باشین، این 30 درصد از درصد تخفیفتون کسر میشه

  109. سلام من تصادف کردم زیان دیده شدم بعد بیمه گفت فاکتور پست کن بعد چند وقت پول میریزن حساب

    1. با سلام.
      اگه مدارک ارائه شده کامل شده باشه و مشکل خاصی توی پرونده وجود نداشته باشه، تا 15 روز بعد خسارت پرداخت میشه

  110. با سلام من دیروز با جدول داخل بلوار که در دست ساخت بود تصادف کردم یه سرنشین هم با من بود که در تصادف به بینی اون ضربه وارد شده بردم دکتر گفتن بینی اون ترک برداشته ماشین رو هم بردم پیش مکانیک بودن پلیس اگه اقدام کنم از بیمه چیزی به اون تعلق میگیره ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      شما میتونید از بیمه شخص ثالث برای خسارت سرنشین تون استفاده کنید. ولی خسارت وارد شده به ماشینتون از بیمه بدنه قابل جبرانه، نه بیمه ثالث

  111. من با عابر پیاده تصادف کردم ودندان مصنوعی وی شکسته شده و الاغش هم مرده ایا بیمه ایران این خصارت ها رو میدهد

    1. با سلام.
      خسارت احشام (همون الاغ که میفرمایید) توی بیمه شخص ثالث پرداخت میشه. خسارت دندان مصنوعی هم تا جایی که بنده اطلاع دارم قابل پرداخته

  112. سلام
    بنده بادارای یه خودرو پژوپارس 92هستم
    با دو ماشین گران قیمت برخورد کردم
    بیمه از طرف کسی بود و بیمه پارسیان با سقف خسارت 11میلیون تعیین شده است
    ماشین های ک تصادف کردم بی ام و 823 و سوزوکی ویتارا است که از 6سال گذشته وشامل کاهش قیمت نمیشن
    در ضمن سپر بی ام و حتی نشکسته و میگه شاید دلق داخلش باشه
    میخاستم ببینم میتونن بعد از گرفتن خسارت از بیمه،طبق قانون سال 99،از بنده شکایت و مابقی خسارت طلب کنند؟؟منظورم ضرر خودرو هست ونه کاهش قیمت و اینکه واقعا برای کاهش قیمت نمیتونن اقدام کنند؟؟

    1. با سلام.
      دوست عزیز اگه منظورتون افت قیمته، این موضوع ربطی به قانون جدید نداره و اگه کارشناس تایید کنه و راننده زیان دیده پیگیری کنه میتونه افت قیمت ماشینش رو ازتون دریافت کنه.
      اگر هم منظورتون مابه تفاوت خسارته، باز هم ربطی به قانون جدید نداره و اگه مبلغ خسارت (که بر اساس قانون خودروهای متعارف توسط بیمه تعیین شده) از پوشش بیمه نامتون بیشتر باشه، شما موظف به پرداخت مابه تفاوت هستین.

  113. با سلام یه سوال داشتم اگه در یک تصادف رانندگی راننده ی شاکی فاکتور های اشتباه و خلاف واقع به شورای حل اختلاف برای دریافت خسارت نشون بده ایا میشه ازش شکایت کرد؟

    1. با سلام.
      بله قطعا. باید از مراجع قانونی پیگیری کنید و اگر نیاز به کمک داشتید، با یک مشاور حقوقی صحبت کنید

  114. سلام وقت بخیر
    برادر من تصادف کرده و از پشت ب ماشین جلویی زده مقصر هست الان هر دو ماشین خسارت دیده
    آیا به هر دو ماشین بیمه خسارت میده یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
      در مورد ماشینی که برادرتون باهاش تصادف کردند بیمه شخص ثالث خسارت رو پرداخت می‌کنه ولی در مورد ماشین خودشون خسارت رو باید از طریق بیمه بدنه پیگیری کنند. اگر ماشین خودشون بیمه بدنه داشته باشه بله بیمه خسارت رو پرداخت میکنه.

  115. سلام وقت بخیر
    بنده مرداد 99 مسافر تاکسی بودم یک ماشین تندر ب از پشت ب تاکسی کوبید . من سمت راننده ک نشسته بودم ناگهان سر درد گرفتم بر اثر کنده شدن باند ماشین ب مخچه بشدت درد گرفت امبولانس امد و مرا بیمارستان بردن همونجا منو انداختن رفتن گفتن کرونا هست ی پرستار و بهیار بالا سرم نبود بستریم نکردن گفتن کروناس .همراهم ک امد گفتن برید کلانتری اونجا شکایت نوشته شد البته توانایی صحبت و راه رفتن نداشتم منو میکشوندن اینور و اونور و فرداد بردن پزشک قانونی و گفتن چند روز استراحت کن خوب میشی. بعد بدن درد وسردرد شدید و عدم تعادل راه رفتن طی چند روز ب یک ماه رسید قاضی تو همون چند روز اول حکم منع تعقیب زده و هزینه درمان و یکماه بیکار شدنم رو نادیده گرفتن و توجلسه رفتم و راننده نبود قاضی گفت پزشک قانونی نوشته شکستگی و خونریزی وعلایم مشهود نیست و گفتن حل اختلاف مراجعه گنم اونجا هم خوانده گفت از گلوی زن و بچه ام ببرم ب تو هزینه درمان و بیکار شدنت رو بدم برو بیمه ثالث بگیر و قاضی اونجا هم رای به رد دادخواست بنده داده . و حکم کردن ک من بروم بیمه شخص ثالث بگیرم ؟؟؟؟
    چیکار باید کنم؟؟؟؟
    ممنون از رسیدگیتون

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      دوست عزیز کل هزینه های درمانی شما باید از بیمه شخص ثالث اون تاکسی پرداخت بشه.
      بنده واقعا نمیدونم چرا دادگاه به این شکل رای داده. بهتره با یک مشاور حقوقی صحبت کنید تا بتونید هر چه سریع تر حق و حقوقتون رو دریافت کنید

  116. سلام در تصادف ۵۰ ۵۰ سقف تعهدات یک خودرو ۲۲ میلیون و میزان خسارت وارده ۵۰ میلیون و دیگری ۹ میلیون و میزان خسارت وارده ۲۵ میلیون هست نحوه محاسبه خسارت چی میشه الان

    1. با سلام.
      در تصادفی که می فرمایید هر دو خودرو جزو خودروهای متعارف (یعنی با ارزش زیر 220 میلیون) بودن؟

  117. سلام من تصادف کردم و مقصرم و ماشین طرف سپر و چراغ راهنماش شکست ماشینش 405هستش خواستم بدونم بیمه پولشو میده؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که پوشش مالی بیمه شخص ثالثتون بیشتر از مبلغ خسارت باشه بیمه خسارت رو پرداخت می‌کنه. در غیر این صورت بیمه تا سقف پوشش مالی خسارت رو میده و مابه‌التفاوت رو باید خودتون پرداخت کنید.
      در این مورد چون خسارت به احتمال زیاد کمتر از 11 میلیون تومان هست (حداقل پوشش مالی شخص ثالث) بیمه خسارت رو پرداخت می‌کنه.

  118. سلام خسته نباشید
    من چند روز پیش تصادف کردم و مقصر شناخته شدم،بیمه شخص ثالث دارم ۴نفر سرنشین بودیم هممون آسیب دیدیم یک نفر از سر نشینام حال مساعدی نداره و میگن احتمال داره مرگ مغزی شه
    و این که ما یک کارخانه خارج از شهر میرفتیم نوبتی ماشن میبردیم ،اون نفری که حال مساعدی نداره روز اول کاریش بود و رئیس کارخونه به ما گفت با خودتون بیاریدش،الان اگر خدایی نکرده براش مشکلی پیش بیاد و ما هیچکدوم قرارداد سرویس نداریم بیمه خسارت هارو میده؟

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه شخص ثالث تمام خسارات وارد شده به سرنشینان خودروی شما رو پوشش میده و به قرارداد سرویس بستگی نداره.

      1. فقط این که میگن اگر بیمه مسافری نداشته باشیم باید ۲۵ درصد دیه رو خودمون بدیم، و ما نوبتی برای راحتی خودمون ماشین میبردیم اون نفری که حال مساعدی نداره به اسرار کار فرما اون روز بردیمش ، الان یعنی من باید ۲۵ درصد دیرو بدم؟چجوری میتونم ثابت کنم که اصلا سرویس نبودم

  119. سلام تصادف کردم مقصر نیستم افسر اومد راننده مقصر هیچ مدرکی همراه نداشت ولی بیمه و گواهینامه برادرش رو افسر گرفت و گفت خسارت مو پرداخت کنند که مقصر نیومده و نمیاد میگه پرداخت نمیکنم مدارک هم میرم سرقتی اعلام میکنم.ایا میتانم از بیم

  120. با سلام
    بنده راننده خودرویی بودم که متعلق به شخص دیگری بوده و بر اثر گیر کردن زیرپایی روی پدال گاز و در زمان ازاد کردن ان با جدول برخورد کردم و خودرو واژگون شد.
    یکی از سرنشینان فوت کرده و دو نفر دیگر مجروح شده اند
    گواهینامه معتبر دارم و خودرو بیمه شخص ثالث دارد
    3 ماه از تصادف میگذرد و هنوز هیچ گونه کروکی و مدرکی دال بر تصادف ندارم که به شرکت بیمه ارایه بدهم ، از طرفی سرنشینان خودرو از من به دلیل بی احتیاطی شکایت کرده اند
    1. مالک خودرو میتواند اجازه ندهد که از بیمه شخص ثالث خودرو ( به جهت پرداخ دیون جانی ) استفاده نکنم !؟
    2. تاخیر در صدور حکم و روند قانونی مانع از پرداخت دیون جانی توسط بیمه گر نمی شود !؟
    3.بیمه شخص ثالث چه مقدار از خسارت مالی خودرو را پرداخت میکند !؟
    4. با توجه به اینکه هیچ یک از مدارک را در اختیار بنده قرار نمیدهند چگونه تسریع زمان انجام پرونده را پیگیری کنم !؟

    1. سلام دوست عزیز
      در رابطه به سوالات شما، مالک نمیتونه از پرداخت خسارت جانی جلوگیری کنه مگر اینکه ثابت کنه که شما خودرو رو بدون اجازه و رضایت برداشته بودید در غیر اینصورت بیمه خسارات جانی را پرداخت میکنه.
      در مورد روند قانونی رسیدگی به پرونده متاسفانه بنده اطلاعاتی ندارم و باید از طریق شرکت بیمه یا مراجع قانونی پیگیر بشید.
      بیمه شخص ثالث هیچ مبلغی برای خسارت مالی راننده مقصر پرداخت نمیکنه و اگر تصادف شما منجر به خسارت به خودروی دیگری شده بود بیمه شخص ثالث این خسارت رو پرداخت میکرد.
      در صورتی که مدارک رو ندارید به تنهایی نمیتونید روند رو پیگیری کنید و حضور مالک خودرو و بیمه‌گذار در روند پیگیری و دریافت خسارت الزامیه.

  121. درود
    من هفته پیش تصادف کردم و مقصر بودم رفتیم بیمه کارشناس پنج و نیم میلیون نوشت که براش واریز میشه الان راننده به من میگه من همون پنج و نیم خرجم شده ولی بیمه چهار میلیون واریز کردن و بقیه رو باید خودت بدی.اولا میشه از مبلغی که کارشناس تعیین کرده کمتر واریز بشه؟ دوما من اجباری به پرداخت این تفاوت دارم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه مبلغ خسارت از حداقل پوشش مالی ثالث کمتر هست، بیمه باید تمام خسارت رو پرداخت کنه و شما نیازی به پرداخت وجه اضافه ندارید. توصیه میکنم برای اطمینان بیشتر از این موضوع و مبلغ واری شده با شرکت بیمه تماس بگیرید و پیگیر بشید تا احیانا مجبور به پرداخت هزینه اضافه و اشتباه نباشید

  122. سلام من زیان دیده هستم و الان بیمه ایران به من گفته که یا باید ماشین بنامتون باشه یا باید حتما وکالت داشته باشید مگه قولنامه بانگاهی نشان نمیده که من صاحب ماشین هستم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه قولنامه نمیتونه مدرک موثقی باشه و در این شرایط بیمه خسارت رو به مالک قبلی که خودرو به اسمش هست پرداخت میکنه و شما باید از ایشون خسارت رو دریافت کنید یا قبل از اقدام برای دریافت خسارت وکالت مالکیت خودرو را بگیرید

  123. سلام خسته نباشید
    من با یک پژو تصادف کردم و آسیب دیدم و مقصر هم بودم الان بیمه شخص ثالث به من تعلق میگیره یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه شخص ثالث خسارتی که به خودروی فرد مقابل وارد شده و خسارت جانی که به شما وارد شده باشه رو جبران میکنه. اگر منظور شما از آسیب، آسیب جانی هست بله شخص ثالث تا بخشی از هزینه رو پرداخت میکنه اما اگر منظور شما آسیب وارد شده به خودرو هست خیر باید از بیمه بدنه استفاده کنین.

  124. با سلام و وقت بخیر
    دوست عزیز بنده با موتورسیکلت در سرعت بالا در حال حرکت بودم ک بخاطر اینکه با خودرویی ک در حال انحراف به چپ در مسیر بود برخورد نکنم متاسفانه خودم واژگون شدم ک دیگه نفهمیدم چی شد زمانیکه چشم باز کردم دیدم داخل اورژانس بیمارستان هستم و بر اثر ضربه ای ک به سرم وارد شده شبکیه یک چشمم پاره شده و چشم دیگر هم تار میدید و هم اینکه دندانهای فک بالام شکسته الان نه گزارش دارم نه چیزی چون اصلا نفهمیدم کی و چطور به اورژانس بیمارستان منتقل شدم حالا سوالم اینه آیا با همون مدارک بیمارستانی ک داخلش اورژانس نوشته ک بر اثر حادثه موتورسیکلت چنین آسیبی بهم وارد شده میتونم با همون مدارک بیمارستان به بیمه مراجعه کنم و از بیمه حوادث موتور سیکلت خودم خسارت بگیرم گواهینامه و مدارک موتورم هم کامل دارم ممنون میشم اگر یه توضیح و راهنمایی کاملی کنید چون واقعا هزینه های درمانی رو خودتون ک دیگه بهتر میدونید چقدر بالاست مضاف بر اینکه خودمم دچار نقض عضو شدم و به گفته پزشک معالج چشمم مثل سابق نخواهد شد و دوتا عمل در پیش دارم ضمنآ حدود ده روز هم از حادثه گذشته و از اون‌موقع بنده درگیر درمان و معالجه هستم .
    با تشکر از شما ??

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتونید با مدارک بیمارستان و گزارش نیروی انتظامی به بیمه مراجعه کنید و برای دریافت خسارت اقدام کنید. در صورتی هم که نیاز به کروکی باشه معمولا شرکت بیمه رسم میکنن خودشون.

      1. سلام وقت بخیر برادر من یک ماه پیش تو جاده با یک دستگاه کامیون ده تن که یکدفعه از شانه خاکی کامیون میپیچه تو جاده اصلی و تصادف میکنن، الان تشکیل پرونده شده تو بیمه برای خسارت مالی
        بیمه گفتن باید عکس از ماشین کامیون ده تن بگیری و عکس از شماره شاسی
        ماشین ده تن هم جواب نمیده عکس نمیفرسته که بدیم به بیمه
        ممنون میشم راهنمایی کنید آیا حتما باید عکس ماشین با عکس از شاسی کامیون حتما باشه یا لازم نیست
        با تشکر

  125. با سلام.
    بندا ماشینم تعیین خسارت شده و حالا بیمه گفته برو ماشینت که درست کردی،بیار تا سلامتش چک بشه و بعدش بهت مبلغ خسارتو بدیم.
    ۵تومن دستمزد ۵ تومنم قطعه
    حالا میخام صافکاری کنم و قطعه عوض نکنم.
    ایا بیمه میتونه پول قطعه رو پس بگیره چون من قطعه عوض نکردم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که شما تعویض نکنید بیمه میتونه هزینه تعویض رو بهتون پرداخت نکنه و صرفا هزینه تعمیرات رو پرداخت کنه چون معمولا برای پرداخت هزینه تعویض قطعه تعویض شده رو باید تحویل شرکت بدین.

  126. سلام ببخشید اگر شخصی که با ماشین در حال حرکت باشد و به علت ترکیدن لاستیک از جاده خارج و به ان صدمه ای وارد شود شخص راننده مشمول دریافت بیمه برای خودش یا ماشینش میشود یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که به راننده آسیب جانی وارد بشه بله میتونن از بیمه شخص ثالث استفاده کنن ولی خسارت‌های مالی که به خودرو وارد شده توسط بیمه بدنه پرداخت میشه و شخص ثالث در قبال خسارت مالی راننده مسئول نیست.

  127. من با یه پژو تصادف کردم زنگ زدیم افسر اومد من مقصر شدم مدارک مون داد به هم گفتن برین بیمه چون باید می رفتیم سرکار نرفتیم بیمه و من ماشین خودم درست کردم ماشین طرف هنوز خرابه آیا باتوجه به اینکه من ماشینم تعمیر کردم بیمه من خسارت ماشین طرف پرداخت می کنه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی در پرداخت خسارت فرد زیاندیده به وجود نمیاد چون به هر حال بیمه شخص ثالث خسارت مالی شما رو پوشش نمیده و فقط خسارت فرد مقابل رو پرداخت میکنه.

  128. سلام
    من صاحب خودروی مقصر هستم به ۲۰۶ زدم خسارت زیادی ندید ماشین طرف ، بیمه دارم ولی گواهینامه ندارم ،دوستم پشت فرمون بود که گواهینامه داره آیا دوستم میتونه با گواهینامه ی خودش برای بیمه اقدام کنه که خسارت زیان دیده رو بدیم ؟ خسارت نهایتا ۲ میلیون بشه

  129. باسلام
    من پارسال با ۲۰۶ تصادف کردم وبه موتوری زدم و مقصر شناخته شدم و طرف مقابلم اسیب بدنی دیده و براش دیه تعیین کردن
    بعد از چند ماه از یه شماره تلفن که میگه از بیمه ملت هست با من تماس گرفتن میگن شما باید مبلغ 5میلیون تومن بابت جریمه پرداخت کنید به بیمه ملت ،چونکه در اضحارات داخل کلانتری شغل خودم رو راننده کامیون اعلام کردم
    میگن چون نوشتی راننده هستی ،پس تو مسافر کش محصوب میشی و بخاطر تغییر کاربری خوردو سواری باید این مبلغ جریمه رو بدی
    میخواستم از شما بپرسم چنین چیزی صحت داره؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      رانندگی شما با خودروی شخصی ربطی به کامیون نداره و کاربریش شخصی هست با 206 که مسافربری نمیکنین. چنین چیزی اصلا صحت نداره و نیازی به چنین چیزی نیست. این در صورتی هست که شما با کامیون تصادف میکردین و بیمه کامیون با کاربریش متفاوت بود.

  130. سلام خسته نباشید من تصادف کردم و مقصر بودم هم به ماشین طرف خسارت زدم هم یکی از سرنشینای طرف که ماشینش پراید بود فکش شکست و باید عمل کنه . ایا بیمه من که بیمه ایرانه تمام هزینه های خسارت مالی و جانی رو میده؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه مالی با کسر فرانشیز پرداخت میشه ولی در مورد خسارت جانی تمام خسارت پرداخت میشه.

  131. سلام ببخشید یکی از آشناها در آتش سوزی فوت شده و خسارت زیادی به منزل هم وارد شده. بیمه چقدر هزینه برا خونه و شخصی که فوت شده میده. و هزینه ای که میده برای فوت بین فرزندان تقسیم میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که منزل بیمه آتش‌سوزی داشته باشه خسارت‌های وارد به منزل پرداخت میشه. برای خسارت فوت اگر فرد بیمه عمر داشته باشن خسارت فوت پرداخت میشه و طبق قانون به وراث و ذی نفعان میرسه.

  132. سلام
    من چند سالی است خودرو رو به صورت وکالتی خریداری کردم اما سند نزدم
    با قانون جدید بیمه ثالث ایا میتوانم از تخفیف خودرو بهرمند شوند
    سالیان گذشته بیمه نامه به نام خود بنده بوده است.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طبق قانون جدید تخفیف به شما نمیرسه و برای مالک پلاک هست.

  133. سلام. با عابر پیاده تصادف کردم. خود ایشان سالم است اما گوشی موبایل ایشان صدمه دیده. آیا بیمه شخص ثالث خسارت گوشی موبایل ایشان را میدهد؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر بیمه چنین خسارتی رو پوشش نمیده و صرفا خسارت جانی رو پوشش میده. خسارت مالی هم صرفا برای وسیله نقلیه زیان‌دیده هست.

  134. سلام.من چند روز پیش تصادف کنم و لاستیک از روی پای عابر پیاده رد شد و پاش شکست که مراحل قانونی رو انجام دادم و مصدوم رو فرستادیم بیمارستان حالا میخان از بیمه استفاده کنن ولی از بیمارستان ک مرخص شد ب نظر شخصی خودشون دوباره بردن یه بیمارستان خصوصی که حدود ۲۰ میلیون هزینه شده .بدون اجازه بیمارستانی ک پرونده تصادف داشتن.ایا میتونن از من درخواست اون ۲۰ میلیون ک خرج کردن بکنن

    1. سلام دوست عزیز
      اگر پرونده بیمه تشکیل شده باشه احتمالا نمیتونن این مبلغ رو درخواست بدن. با این وجود اگر هم چنین شرایطی باشه بیمه شخص ثالث مبلغ رو پوشش میده.

  135. سلام اگر کسی بیمه ی بدنه اش به نام مالک قبلی بوده باشد ولی سند به نام خودش باشد میتواند از ان بیمه نامه استفاده کند وخسارت وارده به ماشین را از بیمه بدون حضور مالک قبلی استفاده کند؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله اگر مدارک نقل و انتقال کامل باشه مشکلی ایجاد نمیشه و میتونین از بیمه بدنه استفاده کنین.

  136. سلام من با یک عدد پژو ۴۰۵تصادف کردم مقصر شناخته شدم ماشینم درست کردم بخاطر اینک بتونم تا بیمه ببرمش الان بیمه میگ جوابگو نیستم نباید درست میکردی خسارت ماشین مقابل رو ک بهش زدم تامین نمیکنه باید چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اولین قدم برای تعیین مبلغ خسارت، بازدید از خسارت و ارزیابی اون توسط شرکت بیمه هست. وقتی شما خودرو رو تعمیر کنین خسارت غیرقابل ارزیابی میشه و به همین خاطر بیمه نمیتونه مبلغی رو به شما پرداخت کنه.

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه منظورتون نمیشم. دقیقا چه کسی قصد استفاده از بیمه شخص ثالث چه کسی رو داره؟ شخص مقصر باید برای جبران خسارت جانی خودش و خسارت فرد زیان‌دیده از بیمه خودش استفاده کنه.

  137. سلام خسته نباشید
    ببخشید من سه ماه پیش تصادف کردم و ماشین من چپ کرد،طرف مقابل مقصر شناخته شده و سقف بیمه ی شخص ثالث طرف۱۹ میلیونه در صورتی ک خسارت ماشین من حدودا سی میلیونه میشه و حدودا ۲۰ میلیون هم افت قیمت میخوره
    سوالم اینه ک آیا ماشین مقصر میتونه از دادن مابقی خسارت طفره بره و اگر خیر من چطور میتونم مابقی خسارت و افت قیمت خودرو رو ازش بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که خودروی شما متعارف باشه فرد مقصر باید تمام خسارت رو پرداخت کنه. در صورتی که خودروی شما نامتعارف باشه فقط بخشی از خسارت پرداخت میشه و باقی رو باید از بیمه بدنه خودتون دریافت کنین. برای افت قیمت هم اگر خودروی شما شرایط دریافت افت قیمت داشته باشه بله میتونین درخواست بدین و ایشون ملزم به پرداخت هست.

  138. سلام ، ماشین بابام چپ کرده ، بابا و یک نفر دیگه فوت کردن ، بابا به علت سرعت غیر مجاز مقصر شناخته شد ، ماشین معاینه فنی نداشت . سئوالم اینه بیمه شخص ثالث ، دیه بابا رو به وراث پرداخت میکنه یا خیر ?

    1. سلام دوست عزیز
      بابت فقدان شما متاسفیم. به طور کلی دیه به اشخاص ثالث و وراث فرد مقصر پرداخت میشه مگر در شرایطی مانند تخلفات حادثه ساز که ممکنه درصدی از دیه کسر شه و کامل پرداخت نشه. باید این مورد رو از طریق کارشناس بیمه پیگیری کنین.

  139. سلام و عرض ادب و احترام
    واقعا متاسفم برای شرکت بیمه ایران ک به هر طریق ممکن و یا غیر ممکن فقط قصد داره از تعهدات خودش در قبال بیمه گذار فرار کنه و خسارت نپردازه بنده از عید سال ۱۴۰۰ ک مراجعه کردم به واحد خسارات جانی این شرکت در خیابان سعدی شمالی تهران و تشکیل پرونده دادم تا الان ک بیش از ۳ ماه از آن گذشته هفته ای یک بار به آنجا مراجعه کرده ام و متاسفانه هر مرتبه یه اشکال تراشی میکنند و هر مرتبه هم یه چیز جدید از آدم میخوان من پرونده بالینی بیمارستان رو بطور کامل گرفتم و در اختیارشون هم گذاشتم باز امروز جناب سرهنگ …. ک هفته ای یه روز تشریف میارن تماس گرفتن و میفرمایند پرونده بالینی روز حادثه رو هم براشون ببرم من نمیدونم این دیگه چه صیغه ای هست من پرونده بالینی بیمارستان رو دادم برم از کجا پرونده برای روز حادثه پیدا کنم خوب روز حادثه هم جزیی از کل همون پرونده بالینی هست دیگه قشنگ دارن میگن ک آقا جون خسارت نمیدیم برو پی کارت دیگه فقط بلد هستند پول رو بگیرن موقع پول گرفتن هیچ منفی وجود نداره ولی موقع پرداخت خسارت تا دلت بخواد اشکال تراشی میکنند و متاسفانه هیچ مرجعی هم پاسخگو نیست چون بهر حال مثل زنجیره بهم متصل هستند و هدف شون هم ک مشخص هست خواهشآ مطلب رو منتشر کنید

  140. سلام خسته نباشید ‌ببخشید پدر من تو شرکت آستان قدس کار میکنه روز عید فطر بعد از پایان بتن ریزی پیمان کارشون میگه ک من عجله دارم خودتون با یکی از کارکنا ک ماشین داره برگردین کارگاه و ساعت پایان کار بزنن بیان خانه حین برگشت تو مسیر ماشین چپ میکنه و پدر من گردنش میشکنه حالا خواستم بدونم ب پدر من خسارت ناشی از کار تعلق میگیره یا ن یا فقط دیه از طرف ماشین پرداخت میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      دیه سرنشین خودرو بهشون تعلق میگیره ولی در رابطه با خسارت ناشی از کار ایشون اگه در محل کار و ساعت کاری آسیب دیده باشن ممکنه خسارت ناشی از کار بهشون تعلق بگیره با این وجود چون بنده اطلاع دقیق از شرایط حادثه ندارم نمیتونم دقیق بهتون اطلاع بدم.

  141. سلام وقت بخیر، من حدود یک ماه پیش تصادف کردم با دوچرخه افسر راهنمایی کروکی کشید و دوچرخه رو صد درصد مقصر اعلام کرد بعد از این دوچرخه سوار به کروکی اعتراض کرد و کار به کارشناسی سه نفره کشیده شد رای کارشناسی سه نفره برعکس شد و من مقصر صد در صد شدم تو این مدت دوچرخه در پارکینگ بوده و الان که من مقصر شناخته شدم اعتراضی هم نکردم و قبول کردم الان طرف مقابل از من پرداخت خسارت اعم از هزینه پارکینگ دوچرخه و هزینه تعمیر دوچرخه و هزینه کارشناس سه نفره رو میخواد،حد اکثر تعهد مالی ثالث بیمه نامه من ۱۱ ملیون هست،الان سوال من اینه که آیا بیمه نامه شخص ثالث من این سه هزینه کارشناس سه نفره و پارکینگ دوچرخه و تعمیر دوچرخه رو پرداخت میکنه یا این که من باید از جیب خودم این سه هزینه رو پرداخت کنم؟
    یه سوال دیگه هم داشتم این که طرف مقابل دستش شکسته و کتفش در رفته هزینه بیمارستان و گچ گرفتن و فیزیوتراپی و غیره همراه دیه حساب میشه یا اونارو هم باید از جیب خودم پرداخت کنم؟
    بیمه من پارسیان هست

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه کارشناسی سه نفره به عهده کسی هست که درخواست بررسی مجدد داده. به طور کلی هم بیمه این هزینه رو پرداخت نمیکنه. هزینه تعمیر دوچرخه و دیه هم توسط بیمه پرداخت میشه ولی هزینه پارکینگ رو باید خودتون پرداخت کنین.

  142. سلام خسته نباشید من تصادف کردم مقصر هم‌من بودم کارت ماشین طرف مقابل رو‌‌گم کردم الان میخوام بدونم واسه بیمه رفتن که خسارت بدم به مشکل بر میخورم؟راه حلش چیه؟با برگ سبز میشه رفت؟

    1. سلام دوست عزیز
      برگ سبز مشکل رو حل میکنه و بهتره هرچه سریعتر برای اعلام خسارت اعلام کنین چون اگه بیشتر از 5 روز از تصادف بگذره ممکنه مشکل ایجاد بشه تو روند دریافت خسارت.

  143. با سلام
    بنده جلوی ی خونه برای دور زدن دنده عقب و جلو میکردم که وقتی دنده عقب گرفتم متوجه نشدم ب ی خانم ۳۷ ساله خورد ماشین و پای ایشون شکست دگه کروکی فرصت نشد بکشیم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و منتقل کردیم بیمارستان . الان هزینه ها و دیه رو باید بنده بدم یا بیمه ماشین تقبل میکنه و اینکه چجوری باید اقدام کرد اگه بیمه پرداخت میکنه

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه این هزینه رو پرداخت میکنه. شما باید به همراه زیان‌دیده به شرکت بیمه مراجعه کنین و تشکیل پرونده بدین و بعد از شما کروکی فرضی خواسته میشه. مدارک مختلفی هم مثل گزارش پلیس و بیمارستان و پزشکی قانونی ممکنه نیاز باشه که شرکت بیمه به شما اعلام میکنه.

  144. سلام
    یه نفر به پشت ماشین من زد و مقصر بود . ولی ماشین به نام من نیست و فقط یه قولنامه دستی نوشتیم . ایا بیمه جواب میده؟

  145. با سلام
    در تصادفی جرحی بنده مقصر محسوب شدم
    حالا هزینه موتور طرف صافکار گفته ۳ ملیون تومن بعد بیمه گفته ما فقط ۲ ملیون و دویست میدیم بقیه اش رو باید مقصر بده ؟؟ اصلا همچین چیزی هست ؟؟ مگه بیمه حداقل تعهدش ۱۶ ملیون نیست ؟؟ پس به چه درد میخوره ؟؟
    منم گفتم به طرف که شما برو از بیمه شکایت کن

    1. علی عزیز سلام
      کارشناس بیمه طبق قیمت تعمیر در تعمیرگاه‌های معتمد خسارت را مشخص می‌کند. می‌توانند برای تعمیر به این مراکز مراجعه کنند. اگر فکر می‌کنید مبلغ واقعی خسارت پرداخت نشده نسبت به آن کتبا اعتراض کنید در صورت اعتراض، شرکت بیمه موظف است ارزیابی خسارت را به کارشناس دیگری واگذار کند.

  146. سلام وخداقوت
    سال 94 با کامیون دارای بیمه معتبر کار میکردیم موتور سیکلتی باسرعت به عابر پیاده زد و ضرر جانی زیادی به عابر وارد شده پس از گذشت 5سال تا کارشناسی 7نفره 50درصد ماشین و 50درصد موتور مقصر و رایث صادر شدهخال : 1– دیه مصدوم به قیمت روز پرداخت میشه ؟2– ایا بیمه ثالث چون 5سال گذشته ودر این 5سال هم بیمه مرتب تمدید شده جوابگو هست ؟؟
    3— منظور تاریخ حادثه 24 اسفند 94 بود و الان رای صادر شده تکلیف بیمه و دیه چه میشه /

    1. مسعود عزیز سلام
      بله دیه باید به نرخ روز پرداخت بشود و شرکت بیمه هم تا سقف تعهدش اون رو پرداخت می‌کند.

  147. سلام. برادرم در جاده روستا با موتور از جاده بیرون اومده و منجر به فوت شده. شب این اتفاق افتاده ما از اداره راه شکایت دادیم. به علت نداشتن گاردریل و نداشتن سرعت گیر و نداشتن روشنایی و دید کافی نداره اون پیچ. هر سال همون پیچ کلی جونشو از دست میدن. الان اداره راه. 20 درصد مقصر شناخته شده. به نظر تون اعتراض کنیم. به رای.

    1. امین عزیز سلام
      از دست دادن برادرتون رو تسلیت می‌گیم. برای این مورد بهتره با یک وکیل که از تمام جزییات پرونده اطلاع دارد، مشورت کنید.

  148. سلام من درتاریخ 13-8-1400 درجاده حدوداً 15 کیلومتری شهرستان شیروان بعلت عدم توجه به جلو شب هنگام از جاده خارج شدم ولی خوشبختانه سرنشینام صدمه‌ای ندیدند فقط خودروام سپر جلو وعقب خسارت وارد شد تماس گرفتم افسر کارشناس پلیس راه حاضر کروکی ترسیم نمود چون مسافر بودم برگشتم تهران جهت اخذ خسارت بدنه از بیمه کوثر ده روزی از حادثه گذشته آیا بیمه خسارت آنرا میدهد
    ارادتمندشما پورمحمودی هستم

    1. همراه عزیز سلام
      اگر کم‌تر از ۱۰ روز از حادثه گذشته‌است مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر پیگیر دریافت خسارت باشید.

  149. سلام
    ببخشید من با ودرویی داخل یک خیابان تصادف داشتم و متاسفانه به دلیل استرس و ترس محل رو ترک کردم حالا میخواستم بدونم ایشون اگر پیگیری کنن و پلاک من رو از طریق دوربین پیدا کنن من میتونم از بیمه استفادع کنم یا چون مجرم هستم و محل تصادف رو ترک کردم بیمه شامل من نمیشه؟

    1. همراه عزیز سلام
      پیشنهاد می‌کنم در سریع‌ترین زمان به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید تا مشکلی براتون پیش نیاد.

  150. سلام من با یک موتور سیکلت تصادف کردم و مقصر شناخته شدم بیمه برای ضرر موتور ایشون سه میلیون و نیم بهشون داده و ایشون گرفتن حالا بعد از مدتی ایشون رفته تجدید نظر و برای من احظاریه ای اومده که برم حل اختلاف که کارشناس دادگاه برای ایشون شش میلیون خسارت نوشته آیا من باید از جیب خودم بقیشو بدم یا بیمه باز به ایشون پرداخت میکنه؟؟

  151. سلام شب خوش
    بنده با یک ام وی ام مدل X33 تصادف کردم و مقصر تصادف بودم. پلیس آمد کروکی کشید و اعلام کرد که بهتر است برگه بیمه داده بشه. برگه بیمه رو دادم و راننده ام وی ام سراغ بیمه رفتن و بیمه برای میزان خسارت رو 3 تا 3 و نیم تخمین زده. حالا ایشون با من تماس گرفته و گفته میریم تعمیرگاه و چون از اقوامشون شنیدن که هزینه بیشتر میشه مابه تفاوت رو من بهشون بدم وگرنه از من شکاینپت میکنن. آیا اصلا همچین امکانی وجود داره؟ وقتی برگه بیمه داده شده مگه طرف جساب این شخص بیمه نیست؟؟

    1. همراه عزیز سلام
      لازم نیست شما بقیه خسارت رو پرداخت کنید. خودرو ایشان جزو ماشین‌های نامتعارف هست و پرداخت بقیه خسارت بر عهده خودشان هست.

      1. تصادف کرده باشیم مقصر قبول داشته باشد مقصر است بدلیل مشکلی دوهفته ای بگذرد بعد برای گرفتن کپن به بیمه برویم برای کارشناسی مشکلی ندارد.قبول میکنند؟

        1. همراه عزیز سلام
          باید تا ۵ روز بعد به شرکت بیمه مراجعه کنید ولی احتمالا کارشناس‌ها باهاتون همکاری کنند و مشکلی نداشته باشید.

  152. سلام من زیان دیده شدم و به ماشین من کلی خسارت وارد شد و از بیمه کوثر زنگ زدن که تمام قطعات تعویضی که انجام دادی رو باید برای ما بیارید آیا درسته؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید و یک ماه بیشتر تصادف کردم هنوز خسارت منم پرداخت نشده

    1. امیر عزیز سلام
      بله بیمه‌گر مطابق اصل جانشینی مالک قطعاتی است که‌ هزینه‌ی تعویضشان را داده.

      1. سلام من دنده عقب زدم به یک عابر زنگ زدم اورژانس ولی افسر اومد باطرف صحبت کرد مدارک منو گرفت داد طرف و اورژانسو کنسل کردیم خودم بردم درمانگاه حالا طرف میگه ده تومن بده مدارکاتو بدم.حالا من گزارش اورژانس ندارم بیمه تعلق میگیره برم شکایت کنم

  153. درود برشما، بنده یک تصادف درحد خسارت نالی داشته و مقصر شناخته شده، بیمه شخص ثالث دارم و جهت انجام مراحل اداری و پرداخت خسارت دیده به شعبه مربوطه مراجعه ولی زیان دیده به بهانه های مختلف مراجعه نمی‌کند.ایا پرداخت خسارت محدوده زمانی دارد. وکلا اگر زیان دیده در زمان مقرر مراجعه نکند بعدا می‌تواند مطالبه نماید؟؟

  154. سلام
    من امروز با يه پژو ٤٠٥ تصادف كردم كه مقصر من بود و زير سپر عقب ( پلاستيكش) اسيب ديده ولي پليس نيومد و ما فقط مدارك جابه جا كرديم.
    من بلافاصله رفتم ماشينمو درست كردم و چون فكر نميكردم خسارت خاصي طرف مقابل ديده باشه زود اين كارو كردم.
    ولي حالا رفتيم نشون داديم و ما بايد سه ميليون و نيم بديم.
    حالا با توجه به اينكه من ماشينمو دزست كردم، من ميخوام كه طرف مقايل از بيمه ام استفاده كنه، ايا امكانش هست؟

  155. سلام خسته نباشین من تصادفی داشتم که موتوربرقیم دجار اسیب دیده و ایا بابت خسارت باید گواهینامه داشته باشم کل کارای کروکی اینارو هم انجام دادم و اون طرف مقصر شناخته شد اگر گواینامه نباشه مشکلی که نداره

    1. آرمین عزیز سلام
      اگر ایشون مقصر باشند بله شما خسارت رو دریافت می‌کنید البته ممکنه به خاطر نداشتن گواهینامه جریمه بشوید.

  156. سلام
    پسر بنده از روی وانت بار سایپا( در حال خالی کردن بار) سقوط کرده و یک مهره ی کمرش شکسته.( راننده و صاحب ماشین نیست)
    آیا بیمه ماشین(شخص ثالث یا هر چیزی) شاملش میشه؟
    ممنون

  157. سلام
    ماشین من ۲۰۷ هست و یک پژو آردی به من زدند و درب جلو و عقب را خراب کردند
    مقصر هم پژو آردی شناخته شده
    میخواستم بدونم در صورت مراجعه به بیمه مدت زمان دریافت خسارت از بیمه چقدر هست ؟

  158. سلام من تصادف کردم ومقصر پژو بودمدارک رو بردم بیمه ایران گفتن بعد از ظهر واریز میشه ولی چهار روزه واریز نکردن راهنمایی بفرمایید

  159. با سلام
    بنده گواهی نامه‌م حدود دو هفته‌س اومده و تصادف کردم و زدم عقب یه پراید ،کنارمم هیچ فرد گواهی نامه داری ننشسته بود
    و قراره بریم برای بیمه
    آیا چون هنوز سه ماه اول نگذشته ممکنه بیمه به من تعلق نگیره

  160. سلام وقت بخیر من دیروز تصادف کردم به خاطر لغزندگی جاده زدم به جدول.بیمه بدنه دارم.من محل تصادفم شهریار الارد بود رفتم شعبه ممتاز غرب تا ساعت ۲ منتظر موندم نوبتم بشه بعد گفتن که شما باید برین همونجا سمت اسلامشهر واسه دریافت خسارت بیمه؟؟ایا واقعا این کار درست بود یا منی که خسارت دیدم واسه دریافت بیمه بدنه هر جای شهر برم نمی تونم خسارت دریافت کنم؟؟

    1. سلام خدمت کارشناس محترم
      امروز با یک وانت پیکان تصادف کردم و مقصر شناخته شدم.
      بیمه من ایران هستش و کارای پرداخت خسارت رو انجام دادم.
      چند سوال اینجا پیش آمد ممنون میشم پاسخ بدهید:
      ۱_ راننده زیان دیده کارت خودروی من رو برداشت و میگه اگه هزینه ماشین بیش از خسارت شرکت بیمه باشه، شما باید پرداخت بکنید؟
      ۲_ میگه هزینه خوابیدن ماشین و بیکاری خودم را باید پرداخت بکنید( کار ایشان تاسیسات بوده و وسایل کارش رو با این وانت جابه جا می کن)
      ۳_ میگه هزینه افت ماشین رو نیز باید بدی ( خودروی ایشان وانت پیکان مدل ۹۰ بوده و با ور کن با این تصادف یه تعداد از قطعات ماشینش نو شد اما باز می خواد هزینه بگیره، در اصل قطعات تعویض میشن از جمله کاپوت، رادیاتور، جلو پنجره و گارد ماشین)
      ۴_ ۳۵۰ هزینه یدک کش از جیب خودم دادم آیا این قانونی هستش.
      پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم

      1. محمد عزیز سلام
        باید دادگاه این موارد رو مشخص کند که خسارت چقدره و آیا افت قیمت به ایشون تعلق می‌گیرد یا خیر! بیمه باید همه خسارت رو پرداخت کنه مگر این که بیشتر از پوشش مالی شما باشه و در این صورت باید بقیه خسارت رو شما خودتون پرداخت کنید.

  161. سلام وقتتون بخیر
    بنده سال ۹۲ باماشین چپ کردم وراننده بودم وصدمه دیدم درحالی که بیمه نامه ام کامل وباراننده بود ..ولی بعدازطی مراحل قانونی ودادگاه واینا بیمه خسارتی بهم ندادوگفتن راننده دیه تعل نمیگیره بهش …دوتاسوال داشتم خدمتتون اولی اینکه صحت داره حرفشون ؟؟دوم اینکه بخوام پیگیری کنم مدارکی ندارم چکاربایدبکنم وکجاباید پیگیری کنم؟؟؟

    1. صادق عزیز سلام
      دیه راننده مقصر به نرخ ماه‌های عادی پرداخت میشه، احتمالا با مدارک بیمارستانی و گزارش پلیس بتونید پیگیری کنید.

  162. سلام من با یه ماشین تصادف کردم که از پشت بهم زد و الان مقصره ولی من گواهینامه ندارم و ماشین هم به اسم پدر بندست آیا بیمه خسارت منو میده؟ یا بخاطر نداشتن گواهینامه نمیده و دوم اینکه اگر بیمه خسارت منو بده چقد طول میکشه که پول به من واریز بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا