بیمه شخص ثالث

با بیمه‌های ثالث بدون کوپن چه باید کرد؟

یکی از بخش‌های مهم در بیمه‌نامه‌های شخص ثالث، کوپن‌ها بودند. در این بیمه‌نامه‌ها 4 کوپن وجود داشت که موقع خسارت، مقصر حادثه باید یک برگ از کوپن خود را جدا می‌کرد و به طرف مقابل یا به شرکت بیمه می‌داد.

اما حالا با تغییر همه چیز، بیمه‌نامه‌ها هم عوض شده اند و دیگر کوپنی وجود ندارد.

 

دلیل حذف کوپن بیمه شخص ثالث چه بود؟

 

بیمه مرکزی برای استاندارد شدن اطلاعات بیمه ای و الکترونیکی شدن صنعت بیمه، تصمیم گرفت تغییراتی را در بیمه‌نامه‌ها ایجاد کند.

هدف بیمه مرکزی این بود که بیمه‌نامه‌های شخص ثالث به کارت‌های هوشمند و ساده‌ای تبدیل شوند که هر کدام یک کد QR مشخص داشته باشند. این طرح مزیت‌های زیادی دارد اما متاسفانه هنوز به صورت کامل اجرا نشده است.

 

حالا که کوپن نداریم، موقع خسارت چه کنیم؟

 

در حال حاضر بیمه‌نامه‌های شخص ثالث برگه هایی هستند با یک سری اطلاعات، شامل: اطلاعات بیمه‌نامه، اطلاعات بیمه گذار، اطلاعات ماشین، سقف تعهدات و…

با وجود حذف کوپن بیمه شخص ثالث ، نگرانِ نبودن آن نباشید! بدون کوپن هم بیمه شما معتبر است و می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر به خسارت خوردید و مقصر حادثه بودید، به جای کوپن، کپی بیمه‌نامه شما کافی است.

برای دریافت خسارت فقط باید کپی بیمه‌نامه خود را به طرف مقابل یا به شرکت بیمه ارائه بدهید. اگر سوالی در مورد خسارت بیمه شخص ثالث، کوپن یا … داشتید، از ما بپرسید!

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا