بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو در سال 1403 چه شرایطی دارد

وقتی پای معامله ماشین و خودرو وسط باشد، چگونگی انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودروی جدید یا خریدار یکی از سوالاتی اصلی فروشنده و خریدار است. انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث و تخفیف‌های عدم خسارت آن، به خصوص اگر فروشنده یک راننده قانونمند باشد که مدت‌هاست تصادفی نداشته و خسارتی دیافت نکرده، یکی از جنبه‌های مالی و اقتصادی مهم در معامله است. به همین دلیل نیاز است که از جدیدترین تغییرات قوانین انتقال بیمه شخص ثالث در سال 1403 آگاهی پیدا کنید و شرایط انتقال این بیمه‌نامه را بدانید. اگر قصد معامله خودرو را دارید، بهتر است پیش از نهایی کردن همه‌چیز ادامه این مقاله را بخوانید.

بیمه ماشینت رو با تخفیف ویژه بخر. کد تخفیف: car

آیا تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟

به‌طورکلی در ۲ صورت می‌توانید برای انتقال بیمه شخص ثالث اقدام کنید:

  • اگر خودروی شما فرسوده یا اسقاطی شده و دارای ‌بیمه‌نامه است؛
  • اگر قصد فروش خودروی دارای ‌بیمه‌نامه و خرید خودروی جدید دارید.

البته در انتقال بیمه شخص ثالث باید توجه داشته باشید که حتما انتقال سند مالکیت خودرو به صورت قطعی انجام شده باشد؛ چراکه امکان انتقال بیمه شخص ثالث خودرو با وکالت‌نامه یا قولنامه، تعویض پلاک، وکالت کاری ممکن نیست. درضمن مالک خودروی قبلی و جدید و مالک بیمه‌نامه باید یک‌نفر باشد یا مالک جدید از اعضای درجه یک خانواده مالک (مادر، پدر، همسر یا فرزند) قبلی باشد. همچنین حواستان باشد که انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث پیش از انقضای اعتبار آن صورت نمی‌گیرد. می‌توانید پیش از اتمام بیمه شخص ثالث تخفیف‌دار و انقضای آن برای انتقال اقدام کنید، منتها در زمان تمدید بیمه‌نامه تخفیفات به خودروی جدید منتقل می‌شود.

نکته مهم دیگر شرایط انتقال تخفیف بیمه و تخفیف‌های عدم خسارت آن، این است که هر دو نوع خودرو یکی باشد؛ مثلا بیمه شخص ثالث یک خودروی سواری را نمی‌توان به موتور سیکلت یا کامیون منتقل کنید. یا اگر بیمه‌نامه شما برای خودرو ۴ سیلندر ثبت شده، تخفیفات آن فقط می‌تواند به یک خودروی ۴ سیلندر دیگر منتقل شود. البته تخفیف‌ها از سواری به تاکسی و از تاکسی به سواری قابلیت انتقال دارد.

 

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در سال 1403 و تغییرات آن

در قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث که از دی ماه ۱۳۹۸ توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده است، بیمه شخص ثالث به‌طور کامل راننده‌محور شده است؛ یعنی تخفیف‌های عدم خسارت با فروش خودرو به خریدار منتقل نمی‌شود، مگر اینکه انتقال از خودروی فرد به خودروی دیگر او یا از بیمه‌شده به خانواده درجه یک او (والدین، همسر و فرزندان) باشد؛ یعنی انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به برادر هم حتی ممکن نیست!

در قانون جدید امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید وجود ندارد؛ مگر اینکه خریدار یکی از اعضای اصلی و درجه یک خانواده فروشنده یا بیمه‌شده قبلی باشد.

اگر در زمان فروش خودروی خود قصد خرید خودروی جدید و انتقال تخفیف بیمه به پلاک جدید را ندارید، می‌توانید با دریافت گواهی حفظ تخفیف‌های عدم خسارت شخص ثالث از شرکت بیمه، این تخفیفات را تا زمان خرید خودروی جدید برای خود محفوظ نگه دارید. البته باز هم مهم است که کاربری خودروی قبلی با خودروی جدید یکی باشد. وقتی محاسبه کنیم که از سال دوم به بعد، هر سال ۵ درصد به تخفیف بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود و کاهش تخفیف عدم خسارت این بیمه‌نامه برای خسارت‌های مالی تا ۴۰ درصد و برای خسارت‌های جانی حتی تا ۷۰ و ۱۰۰ درصد حق بیمه پرداختی شما خواهد بود، می‌بنیم که حفظ تخفیف بسیار پس‌انداز مالی قابل قبولی است.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

شرایط و قوانین مربوط به انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث اقساطی هم دقیقا مثل بیمه شخص ثالث نقدی است؛ یعنی هر نکته‌ای که برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث گفته شد، برای انتقال بیمه نامه شخص ثالث اقساطی هم وجود دارد. فقط احتمالا شرایط پرداخت مبلغ برای انتقال بیمه شخص ثالث فرق دارد. درضمن باید اصل و کپی گواهی اقساط را هم موقع انتقال تخفیفات همراه داشته باشیم.

آیا با تمدید بیمه‌ شخص ثالث تخفیف عدم خسارت از بین می‌رود؟

بیمه شخص ثالث سالانه باید تمدید شود. در هنگام تمدید، برای رانندگانی که در سال گذشته دچار حادثه و تصادف نشده‌اند تخفیفی به عنوان پاداش در نظر گرفته می‌شود. هرچه تعداد سال‌های عدم استفاده از بیمه شخص ثالث بیشتر باشد، تخفیف بیشتری اعمال خواهد شد. بنابراین درهنگام تمدید بیمه، با درنظر گرفتن تعداد سال‌های عدم خسارت، میزان تخفیف هم بیشتر خواهد شد. سقف تخفیف بیمه شخص ثالث ۷۰ درصد است که شامل حال بیمه‌گذاری می‌شود که تا ۱۴ سال، از بیمه شخص ثالث استفاده نکرده‌اند.

وضعیت بیمه شخص ثالث بعد از تعویض پلاک

تخفیف‌های عدم خسارت در بیمه نامه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه (صاحب پلاک انتظامی وسیله نقلیه) است و بر اساس مقررات بیمه شخص ثالث، مالکان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث پلاک قبلی خود را همزمان با انتقال مالکیت یا هر زمان پس از آن به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع (مثلا سواری به سواری) انتقال دهند که متعلق به خود، همسر، والدین و یا اولاد بلاواسطه آنها باشد. بنابراین باتوجه‌به اینکه سابقه پلاک‌ها و تخفیفات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث برای مدت نامحدود به ترتیب در بانک‌های اطلاعاتی راهور و بیمه (شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی) محفوظ است، با واگذاری پلاک‌های قدیمی به دیگری به هیچ عنوان سوابق رانندگی و بیمه‌ای از جمله تخفیفات عدم خسارت مالک قبلی پلاک از بین نخواهد رفت و افراد باتوجه‌به سوابق بیمه‌ای خود از مزایای تخفیفات بهره‌مند می‌شوند.

تغییرات قوانین انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث کدامند؟

به‌طورکلی تغییرات در بخش‌نامه جدید انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث، سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث برای هر راننده به شکل زیر ثبت می‌شود:

  • سوابق تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به شخص انتقال‌دهنده تعلق دارد. به‌هیچ‌وجه امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث به مالک جدید خودرو (گیرنده جدید بیمه شخص ثالث) وجود ندارد.
  • واحدهای صدور بیمه و سامانه‌های آنلاین خرید بیمه باید هنگام صدور بیمه‌نامه مدارک احراز مالکیت خودرو شامل کارت ماشین و برگ سبز خودرو را تحویل بگیرند و کنترل کنند.
  • اگر پلاک ماشین تغییر پیدا کرده بود، تخفیفات بیمه‌نامه شخص ثالث برای انتقال گیرنده حذف می‌شود.
  • هنگام تمدید بیمه شخص ثالث استعلام بیمه از سامانه سنهاب و درج اطلاعات براساس آن ضروری است. به خصوص که در زمان انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه‌نامه اول به بیمه نامه دوم این موضوع بسیار مهم است.
  • اگر فروشنده پلاک خودرو را به نام خود تعویض کرده باشد، سوابق تخفیفات عدم خسارت او حذف می‌شود.
  • انتقال سوابق عدم خسارت به خریدار جدید خودرو خلاف قانون است و با تخلفات برخورد قانونی می‌شود.
  • انتقال تخفیفات عدم خسارت انواع خودرو فقط به ماشین دیگری از همان نوع کاربری امکان‌پذیر است.
  • امکان صدور الحاقیه انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث قبل و بعد از انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید ماشین وجود دارد.
  • گرفتن حق بیمه مدت زمان باقی‌مانده از بیمه شخص ثالث برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث قانونی نیست.
  • امکان انتقال سوابق تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث با صدور گواهی و بدون پرداخت حق بیمه وجود دارد.
  • اگر تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید منتقل شود، حق بیمه از بیمه‌‌شده دریافت نمی‌شود.
  • فریز کردن یا حفظ تخفیفات بیمه شخص ثالث تا اطلاع ثانوی با الحاقیه اصلاحی بیمه‌نامه هیچگونه هزینه‌ای ندارد.
  • اگر فردی دو ماشین داشته باشد، نمی‌تواند تخفیف بیمه شخص ثالث ماشین‌ش را به ماشین دیگر خودش منتقل کند.
  • همه تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث تمام و کمال روی یک بیمه‌نامه منتقل می‌شوند.

مدارک لازم برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث باید حتما  مدارک زیر را به کارشناس بیمه تحویل دهید:

  • بیمه‌نامه ماشین جدید؛
  • کپی کارت ماشین قدیم؛
  • کپی بیمه شخص ثالث ماشین قدیم؛
  • اصل کارت ماشین خودروی جدید؛
  • کپی کارت ماشین جدید؛
  • اصل و کپی برگه گواهی اسقاط (برای ماشین‌های فرسوده).

نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید

برای انتقال سابقه بیمه شخص ثالث معمولا مراجعه حضوری به نمایندگی صدور بیمه‌نامه قبلی یا شعبه مرکزی شرکت بیمه‌گر گفته‌شده الزامی‌ است. در این‌ صورت شرکت مذکور بنا به‌درخواست شما با صدور یک الحاقیه تخفیف‌های بیمه شخص ثالث قبلی را حذف می‌کند و با دریافت مابه‌التفاوت هزینه بیمه شخص ثالث خودروی قدیمی در روزهای باقی‌مانده بدون لحاظ تخفیف، آن‌ را به خودروی جدید انتقال می‌دهد؛ یعنی شما باید برای انتقال تخفیف، مقدار تخفیف اعمال شده روی بیمه‌نامه را پرداخت کنید و سپس می‌‌توانید تخفیف‌ها را انتقال دهید.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به پلاک جدید

۳ نکته مهم برای انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث به پلاک جدید:

  1. همه ماشین‌های صفر از وقتی از کارخانه خارج می‌شوند، بیمه شخص ثالث دارند. شما نمی‌توانید تخفیفات بیمه ثالث ماشین قبلی‌تان به بیمه شخص ثالث ماشین صفر منتقل کنید. در واقع باید تا زمان تمدید بیمه شخص ثالث ماشین صفر صبر کنید. در آن زمان اگر اعتبار بیمه شخص ثالث قبلی تمام نشده باشد، می‌توانید تخفیفاتش را به بیمه ماشین جدید منتقل کنید.
  2. برای انتقال بیمه‌نامه شخص ثالث یک خودروی اسقاطی، شما پیش از هرچیز باید از رده خارج شدن خودرو را اثبات کنید و مدرکی ارائه کنید که نشان دهد اتومبیل فرسوده‌ از نظر قانون دیگر وجود خارجی ندارد. در چنین مواردی باید اصل برگه اسقاط خودرو و الحاقیه فسخ ‌بیمه‌نامه قبلی را برای انتقال بیمه شخص ثالث همراه داشته باشیم.
  3. در صورت فروش قولنامه‌ای یا وکالتی خودرو امکان انتقال تخفیف بیمه ثالث وجود ندارد؛ یعنی فقط با انتقال سند قطعی می‌توانیم تخفیف‌های بیمه شخص ثالث را هم منتقل کنیم. ماشین‌هایی که به‌صورت قولنامه‌ای یا وکالتی فروخته می‌شوند، امکان انتقال تخفیف بیمه‌ را ندارند.

شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث از وانت به سواری و بالعکس

یکی از شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، یکسان بودن کاربری وسایل نقلیه است. در واقع باید هر دو خودرو در یک گروه قرار بگیرند و امکان انتقال سابقه بیمه شخص ثالث از انواع وانت به سواری یا عکس آن وجود ندارد.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به همسر، فرزند، برادر یا خواهر

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث تنها به خودروی جدید فروشنده‌ اتومبیل یا اعضای درجه یک خانواده او مقدور است؛ اعضای درجه یک شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان می‌شود. در واقع امکان انتقال تخفیف‌‌ها به برادر یا خواهر وجود ندارد. برای انتقال سابقه بیمه به شخص دیگر دو روش در پیش دارید. یکی تماس با پشتیبانی و کارشناسان ازکی است که می‌توانید با این کار درخواست الحاقیه انتقال سابقه بیمه شخص ثالث دهید و بعد از آن تخفیف‌های شما منتقل شود. روش دوم هم حضوری و فیزیکی است که برای این کار کافی است به یکی از نمایندگی‌های شرکت بیمه خود مراجعه کنید. در زمان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزندان)، باید مدرکی مثل شناسنامه به همراه داشته باشید که نشان‌دهنده‌ نسبت شما باشد؛ در این صورت باتوجه‌به قانون انتقال بیمه شخص ثالث به دیگری، می‌توانید تخفیفات را به اعضای درجه یک خانواده خود منتقل کنید.

روش انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به شرکت بیمه دیگر چیست؟

ممکن است به دلایلی مثل ضعیف بودن نحوه ارائه خدمات، کیفیت خدمات، نحوه پرداخت خسارت و … از شرکتی که ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خود را خریده‌ بودید، رضایت کافی نداشته باشید. اصلا شاید با شرکت بیمه‌ای با حق بیمه کمتر یا پوشش خسارتی بیشتری آشنا شده باشید. همان‌ طور هم که می‌دانید در زمان خرید خودروی صفر از شرکت‌های خودروسازی، یک سال ‌بیمه‌نامه شخص ثالث برای خودرو ثبت شده است که حق انتخابی در مورد نوع آن ندارید. در این صورت ممکن است بخواهید بعد از اتمام این بیمه‌نامه، بیمه خودروی خود را به شرکتی دیگر بسپارید. در این صورت می‌توانید بعد از اتمام مدت ‌بیمه‌نامه خود، تمدید ‌بیمه‌نامه را در یک شرکت بیمه دیگری با خدمات و قیمت بهتر انجام دهید. اگر هم در ‌بیمه‌نامه شخص ثالث خود چند سال تخفیف عدم خسارت دارید، می‌توانید آن را به ماشین جدید و یا به بستگان درجه اول خود انتقال دهید و بیمه‌نامه‌ای جدید با حفظ تخفیف‌های عدم خسارت آن دریافت کنید.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

انتقال بیمه شخص ثالث موتور سیکلت تفاوتی با انتقال بیمه شخص ثالث خودرو ندارد و باتوجه‌به همان قوانین و مدارک انجام می‌شود. باید در نظر داشته باشید که نمی‌توان بیمه موتور را به وسیله نقلیه‌ای با کاربری متفاوت مانند سواری منتقل کرد و تخفیف‌ها فقط به موتور جدید منتقل می‌شود.

آیا عدم انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در زمان فروش مشکلی ایجاد می‌کند؟

اگر ‌بیمه‌نامه شخص ثالث به‌نام مالک جدید خودرو ثبت نشود، مشکل خاصی به‌ وجود نمی‌آید؛ یعنی متفاوت بودن فرد ‌بیمه‌گذار و مالک خودرو مانعی برای پرداخت خسارت نیست و هزینه خسارت‌های واردشده در حوادث رانندگی به مالک خودرو که نام او در سند ثبت شده است، پرداخت می‌شود. درواقع تنها شرط برای پرداخت خسارت، یکسان بودن مشخصات خودرو در ‌بیمه‌نامه و کارت ماشین است.

در صورت بروز خسارت جانی در تصادفات رانندگی هم می‌توانید از ‌بیمه‌نامه شخص ثالث به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کنید. اینجا هم تنها یکی بودن سند ماشین و نام مالک آن مهم است؛ یعنی حتی درصورتی‌که بیمه‌نامه به نام مالک خودرو نباشد، باز هم می‌توان از آن به عنوان وثیقه استفاده کرد. با وجود همه اینها حواستان باشد که اگر در زمان مناسب برای انتقال بیمه شخص ثالث اقدام نکنید، تخفیفات بیمه شخص ثالث خود را از دست خواهید داد.

به‌طورکلی در یکی از شرایط زیر نیاز به انتقال بیمه شخص ثالث وجود دارد و انتقال و حفظ تخفیف‌های آن ضروری است:

  • انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر؛
  • انتقال بیمه شخص ثالث از ماشین قدیمی و فرسوده به ماشین جدید؛
  • انتقال بیمه ثالث به خودروی صفر؛
  • انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید؛
  • انتقال بیمه شخص ثالث به ماشین جدید.

مشاوره رایگان خرید و انتقال بیمه شخص ثالث در ازکی

شما می‌توانید از طریق سامانه ازکی ضمن بررسی خدمات و توانگری شرکت‌های بیمه مختلف، با ارائه کارت ماشین و بیمه‌نامه قبلی، بیمه شخص ثالث خود را از شرکت بیمه مورد نظرتان تمدید کنید. همچنین می‌توانید در سایت ازکی قیمت بیمه شخص ثالث را در شرکت‌های مختلف بیمه مقایسه کنید و مراحل خرید آن را به‌صورت آنلاین و به‌سرعت انجام دهید. ازکی برای انتخاب و خرید بهترین بیمه شخص ثالث در کنار شماست.

سوالات متداول

  • آیا تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است؟
    بله، تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال است. اما انتقال آن تنها در دو شرایط امکان‌پذیر است: اگر خودرو فرسوده یا اسقاطی شده باشد، یا اگر قصد فروش خودروی دارای بیمه‌نامه و خرید خودروی جدید داشته باشید. همچنین، مهم است که سند مالکیت خودرو به‌طور قطعی انتقال یابد و تخفیف‌ها قبل از انقضای اعتبار بیمه‌نامه انتقال داده شوند.
  • آیا تخفیف بیمه با تعویض پلاک از بین می‌رود؟
    خیر، تخفیف‌های عدم خسارت در بیمه‌نامه شخص ثالث به مالک وسیله نقلیه تعلق دارد و حتی با واگذاری پلاک‌های قدیمی، سوابق رانندگی و بیمه‌ای از جمله تخفیفات عدم خسارت از بین نمی‌روند.
  • تغییرات قوانین انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در سال 1403 چیست؟
    در قانون جدید، تخفیف‌های عدم خسارت بیمه شخص ثالث به راننده انتقال‌دهنده تعلق دارند و امکان انتقال این تخفیف‌ها به مالک جدید وجود ندارد مگر در مواردی که انتقال بین اعضای خانواده درجه یک (والدین، همسر و فرزندان) باشد.
  • نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید چگونه است؟
    برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ماشین جدید، معمولاً نیاز به مراجعه حضوری به نمایندگی صدور بیمه‌نامه قبلی یا شعبه مرکزی شرکت بیمه‌گر است. تخفیف‌های قبلی حذف شده و با دریافت مابه‌التفاوت هزینه بیمه شخص ثالث، تخفیف‌ها به خودروی جدید انتقال داده می‌شود.
نمایش بیشتر

560 دیدگاه

  1. با سلام و روز بخیر
    من الان تیبا دارم که بیمه ثالث آنرا از خودرو قبلی ام سال 93 انتقال داده ام.
    حال می خواهم برلیانس خرید کنم و انتقال بیمه نامه شخص ثالث را به خودرو جدید انتقال بدهم.
    تاریخ انقضاء ثالث: 98/7/22 می باشد.
    لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. سلام وقت شما بخیر.
      شما باید به همراه مدارک لازم به نمایندگی بیمه خودتون مراجعه کنید و انتقال رو انجام بدید.

      1. سلام من ماشین سال ۹۴ خریدم دیپلمات به نام دیگری هست و۵ سال به نام خودم بیمه کردم الان بخوام پلاک به نام خودم بزنم تخفیفات میره یا نه

        1. سلام دوست عزیز
          اگر پلاک به نام فرد دیگری هست تخفیف به شما نمیرسه و برای مالک پلاک هست.

          1. سلام.من از پدرم یک سواری رنو تندر ۹۰ خریداری کرده و تعویض پلاک کردیم و من برای خودرو یک پلاک جدید بنام خودم دریافت کردم ولی سند هنوز به اسم پدرم میباشد.حالا چند روز دیگر بیمه خودرو تمام میشود .من برای تمدید بیمه ایا میتوانم از تخفیف ۵۰ درصدی که در بیمه نامه قبلی ولی بنام پدرم بود استفاده کنم؟

        2. سلام.ماشین پلاکش ب اسم پدرمه اگ وکالت تعویض پلاک بده هنگام تصادف برا خسارت باید اون باش یا دیگ نیازی نبست

        3. واقعا بیمه نامرده گندشو در اورده اخه بگو نامرد الان من ۳۳۰۰ میلیون تومن از کجا بیارم برم بیمه کنم این همه تخفیف رو ماشین بود رفت بدبختی من

          1. یادت باشه این قانون رو نماینده های مجلس وضع کرده اند و تمام ضربه اش را مردم خورده اند?
            هر بیمه ای که تخفیفش حذف میشه میلیون ها تومان به بیمه سود می رساند
            الان بعد از تصویب این قانون من سالی سه و نیم میلیون اضافه به بیمه میدم
            تازه اگه مطالب بالا درست باشه من که پلاکم رو تغییر دادم دوسال تخفیف جدیدم هم حذف شده?

      2. سلام وقت بخیر
        ماشین من ۷سال تخفیف دارد وقصد فروش دارم
        وحالا یک ماشین صفر با همان کاربری خرید کردم
        رفتم بیمه مرکزی که انتقال تخفیف بدم،بهم گفتن
        که بایدماشین قبلی رو بفروشی برگه سبز به نام خریدار جدید بخوره بعد کپی برگه سبز خریدار رو بیارید که ما انتقال بدیم، خوب ماشین اگه بره شهرستان خریدار جدید که دیگه به من کپی ماشین نمیده لطفا راهنماییم کنید

        1. سلام من ۱۰ سال یک پراید به اسم دخترم داشتم که همش تخفیف بوده حالا یک پژوه خریدم به نام همسرم زدم آیا میتونم تخفیف اون ماشین بزنم به نام خانمم ممنون اگر جواب بدید

          1. رضا عزیز سلام
            بله امکان انتفال تخفیف به اقوام درجه یک وجود دارد.

        2. سلام وقت بخیر دوست عزیز
          نیازی نیست وقتی شما اطلاع پیدا کردین و فک پلاک شد
          با نامه نمایندگی بیمه به مراکز تعوض پلاک برید استعلام تاریخچه پلاک رو بیارید
          با همون الحاقیه رو میدن

      3. سلام من یک پژو۲۰۶سال۹۵خریداری نموده ام وسال۹۷اخرای دی ماه فروختهام بعدش هم ماشین دیگری خریداری ننموده ام آیا تخفیف بیمه دارم؟

      4. سلام من دو تا ماشین داشتم که هر دوتا تخفیف بیمه کامل داشته یکیش رو یه ماه پیش فروختم،میخام ببینم برا اون ماشینی که فروختم تا چه زمانی تخفیف بیمه محفوظ میمونه یا اصلا محفوظ میمونه یا نه ، ممنون

        1. رضا عزیز سلام
          فعلا این تخفیف محفوظ است. البته می‌توانید به اعضای درجه یک خانواده هم منتقل کنید. بهتر است از شرکت بیمه الحاقیه تخفیف‌ها را بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

      5. سلام
        من ی پژو پارس داشتم سال 98 فروختم الان 405 خریدم بنام همسرمم هست میتونم برم دنبال تخفیفاش

    2. سلام ماشینم را چند ماه قبل فروختم الان چند روز پیش یک ماشین جدید گرفتم که فقط یک وکالت فروش گرفتم سند کارت ماشین بیمه نامه به اسم فروشنده است چون از قانون جدید هم خبر نداشتم امروز وقت بیمه نامه چون تموم شده بود به اسم فروشنده بیمه نامه را تمدید کردم الان برای تخفیفات ماشین قبلی میتونم کاری بکنم؟

      1. سلام دوست عزیز
        متاسفانه متوجه سوالتون نشدم. قصد دارین تخفیف خودروی قبلی خودتون رو انتقال بدین یا تخفیف فروشنده خودروی جدید رو؟

        1. خانم احمدیان بیمه نامه ماشین قبل را میخوام انتقال بدهم چون با قانون جدید فکر کنم تخفیف فروشنده شامل بنده نمیشه

          1. سلام جناب قاسم پور
            بیمه خودروی قبلی رو اگه به خریدار منتقل کرده باشین نمیتونین برگردونین ولی اگر فروشنده خودرو جدید تمایل داشته باشن، امکان انتقال تخفیف رو نداشته باشن یا به توافق برسین میتونین تخفیف بیمه نامه ایشون رو برای خودتون حفظ کنین و در زمان تمدید بیمه وقتی بیمه به اسم شما بشه تخفیف کاملا به شما منتقل میشه

        2. سلام وقت بخیر.
          قصد دارم تخفیف بیمه ماشینمو ،از ماشینی ک فروختم، به ماشین جدید منتقل کنم، میگن چون ۶ماه بیشتر نداشتیش،نمیشه!! واقعا به این صورته؟؟باید چیکارکرد؟

    3. سلام وقت بخیر
      من پارسال ماشین فروختم ولی تعویض پلاک نکردم امسال که بیمه ثالثم تمام شده خریدار با همان پلاک ولی بیمه نامه جدید به نام خودش دریافت کرده یعنی مشخصات در بیمه نامه جدید تغییر کرده آیا تخفیف به نام مالک محفوظ میماند یا نه،؟

      1. سلام دوست عزیز
        متوجه منظورتون نشدم الان پلاکی که روی خودرو هست به نام شماست؟ اگه پلاک به اسم شما باشه تخفیفات برای شما هست.

        1. با سلام بنده ماشین خود را فروختم و هیچ مدارکی از کارت ماشین و بیمه نامه ندارم ،چطور میتوانم برای دریافت تخفییف بیمه نامه اقدام کنم .با تشکر

          1. همراه عزیز سلام
            می‌توانید از سامانه بیمه مرکزی استعلام تمام سوابق بیمه‌ای که به نام خودتون بوده را بگیرید. اگر بیمه قبلی تمام شده،‌مدارک فروش برای دریافتی تخفیف بیمه از بیشتر شرکت‌ها کافیه، اگر هنوز بیمه ماشینی که فروختید،‌ اعتبار دارد. باید از نمایندگی الحاقیه بگیرید تا بتوانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

        2. سلام خسته نباشید من خودروم‌تاکسیه از۸۸ بیمه کردم و۷۰ درصده تخفیفش آیا اگر ماشین شخصی بخرمم میشهوانتقالش بدم رو بیمه نامه شخصی؟؟

          1. سیدمهدی عزیز سلام
            بله می‌توانید از تخفیف‌هاتون استفاده کنید.

      2. با سلام.
        من سال ۹۸ خودروی خودمو با تخفیف ۱۶ سال فروختم.و همزمان خودروی دیگری خریداری کردم.
        الان خودروی جدید من ۱۵ درصد تخفیف داره.به من گفتن خودروی فروخته شده ام رو نیز میتونم تخفیفاتشو برگردونم.
        خواستم بپرسم این قضیه درسته؟

        1. سعید عزیز سلام
          بله اگر خریدار الحاقیه بگیره و تخفیف‌هاش رو حذف کنه، شما می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

      3. با سلام
        بنده ماشینمو میخوام بفروشم تخفیف بیمه دارم اگر پلاک جدید بگیرم تخفیف بیمه ام به پلاک جدیدم منتقل میشه؟

        1. همراه عزیز سلام
          اگز بیمه و ماشین به نام خودتان باشند بله، بهتر است قبل از فروش الحاقیه بگیرید تا خریدار زمان تمدید از تخفیف‌هاتون استفاده نکند و دچار مشکل نشوید.

          1. سلام خسته نباشید
            ماشین بنام مادرم بوده و فروخته
            بیمه نامه اش ۲ ماه اعتبار داره
            چطور میتونم تخفیفاتش به ماشین خودم منتقل کنم؟
            برای الحاقیه انتقال چه مدارکی لازمه ؟ بیمه به من گفت باید برگه فعالیت پلاک یا همچین چیزی از تعویض پلاک بگیرم لطفاً بگید چه مدارکی لازم داره

          2. محسن عزیز سلام
            مدارک لازم برای شرکت‌های مختلف، فرق می‌کند اما به طور کلی مدارک زیر رو لازم دارید:
            1 – الحاقیه
            2 – برگه نقل و انتقال خودروی فروخته شده یا برگ سبز قدیم و جدید خودروی فروخته شده و یا تاریخچه پلاک مهرشده
            3 – درخواست کتبی
            4 – اگر بستگان درجه اول باشند تصاویر شناسنامه

    4. سلام وقت بخیر
      من یک ماشین مدل ۹۵ فروختم با ۴۰ درصد تخفبف الان یک ماشین مدل ۹۹ خریدم تخفیف ۴۰ درصد ب ماشین جدید منتقل میشه؟

      1. سلام دوست عزیز
        بله اگه اطلاعات بیمه خودرو قبل رو داشته باشین و کمتر از یکسال از فروشش گذشته باشه میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف بدین. البته کاربری هر دو خودرو باید یکسان باشه (هردو استفاده شخصی باشن)

    5. متاسفانه وقتی انتخابات نمایندگی مجلس فرا میرسه همه ما شایسته سالاری و انتخاب فردا صبح باسواد قانون بلد ودلسوز وعادل را کنار میذاریم به کاندیدایی رای میدیم که قوم و خویش باشه تبلیغاتش وسیع ومیلیادردی باشه ووونتیجه ش میشه همین یه قانون درست حسابی که ظلمش به مردم نره تصویب نشده و نمیشه واگر اینطوری پیش برهنخواهدشد

    6. سلام من ساینا داشتم فروختم ودیگه شاید تا دو سال دیگه نتونم خودر بخرم آیا بعد از دو سال تخفیف ۷۰درصدی خودرو ی قبلی به من تعلق میگیرد قابل انتقال به خودرو ی جدید می‌شود.لطفا راهنمایی کنید تشکر

  2. سلام من یک دستگاه سمند از پدرم خریدم با 12 سال تخفیف بیمه که متاسفانه بیمه نامه سرقت شده و الان گواهی بیمه ثالث صادر شده ، زمانی که بیمه نامه زمانش تموم شه آیا امکان صدور بیمه نامه جدید به نام بنده با ارایه گواهی بیمه ثالث با سنوات تخفیف ممکن هست؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز در صورت گم شدن بیمه شخص ثالث یا صدور گواهینامه، تخفیف های عدم خسارت از بین نمیره. یعنی اگه بقیه شرایط و مدارک شما برای انتقال تخفیف مشکلی نداشته باشه، گم شدن بیمه شخص ثالث مشکلی ایجاد نمیکنه.

      1. من ماشینی که خریدم بیمه نامه ش بنام صاحب قبلی بوده والان که بیمه نامه رو گم کردم بیمه میگه تخفیف ها ازبین میره .چرا اخه؟؟

        1. با سلام وقت بخیر.
          تخفیف بیمه ثالث 6 ماه اعتبار داره برای این که به مالک جدید منتقل بشه، ایا بیش از 6 ماه گذشته؟

    2. سلام انتقال تخفیف بیمه ثالث و بدنه خودو از پدر به فرزند وبالعکس زمانی مورد قبول هست که فرزند زیر سن قانونی«۱۸سال»نباشه،

  3. سلام خودرو من را دزدیده اند و بیمه نامه آن را آیا می توانم انتقال دهم یا خیر ؟ آیا می توانم باز خریدکنم

      1. سلام
        من یه ماشین خریدم که ۳۵ درصد تخفیف داره. بیمه این ماشین تا برج ۵ سال آینده‌س. حالا اگه سال بعد بخوام بیمه‌نامه رو تمدید کنم تخفیف‌ها به من تعلق نمبگیره و باید پول بیمه برپدون تخفیف رو بدم؟

        1. نیمای عزیز سلام
          تخفیف متعلق به کسی هست که در حال حاضر بیمه به نام ایشونه. در واقع تخفیف به شما تعلق نمی‌گیرد.

          1. چرا جواب اشتباه به مردم میدی
            تخفیف متعلق به کسی هست که پلاک بنامشه

          2. حمید عزیز سلام
            کجا اطلاعات اشتباهی داده شده؟

    1. سلام وقت بخیر
      من دوسال پیش از پدرم ماشین خریدم. نه تعویض پلاک کردم نه سند زدم همه به اسم پدرم هست .الان می‌خوام بفروشم ماشین جدید بخرم .
      چجوری تخفیفات بیمه شو انتقال بدیم به اسم من .
      البته پدرم خودش یه ماشین دیگه هم داره که اونم تخفیفش کامله ؟؟

  4. با سلام ووقت بخیر من دوتا ماشین دارم میخواستم تخفیف یکی از ماشین هارو که از سال 87تخفیف داره به ماشین دیگریم انتقال بدم البته همه سال های تخفیف نباشه مثلا 5سالش رو ایا امکان پذیر هست؟

      1. سلام
        ماشین پژو با12 سال تخفیف دارم که گذاشتم بنگاه بفروشم وهنوز فروخته نشده والان ماشین توسان خریدم که بیمه داره ولی بنام صاحب قبلبه.راهنمایی کنید کی وچگونه میتونم تخفیف بیمه پژورو به توسان منتقل کنم
        باسپاس ِ

        1. کاظم عزیز سلام
          شرط انتقال تخفیف اول فروش خودرو هست،‌ اگر بیمه خودرو پژو شما تمام شده یا بزودی تمام می‌شود با مدارک فروش می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید. اگر بیمه خودرو پژو هنوز اعتبار دارد بهتره الحاقیه حذف تخفیفات بگیرید تا زمان تمدید بیمه ماشین جدید بتوانید از تخفیف‌های قبلی استفاده کنید.

  5. سلام
    من خودروی پراید دارم که اتمام بیمه نامه ان بهمن ماه است ، حال قصد انتقال سوابق بیمه ان به خودروی پدرم را دارم ، ایا میتوانم این کار را انجام دهم یا باید تا اتمام بیمه نامه خودرو خودم ( پراید ) صبر کنم و بعد از اتمام بیمه نامه اقدام کنم
    تشکر

    1. با سلام وقت بخیر.
      لزومی نداره که تا پایان بیمهنامه منتظر بمونید میتونید قبل از اتکام برای انتقال سوابق اقدام کنید.

      1. سلام. من خودرو را برج 11سال 99خریدم الان بیمه تموم شده چطور میتونم تخفیف که داشته را برگردونم حتی صاحب قبلی هم برا انتقال به من موافقه

        1. محمود عزیز سلام
          متاسفانه شما امکان استفاده از تخفیف‌های قبلی را ندارید.

  6. سلام، برای ماشین فروخته شده بعد انتقال تخفیف چی میشه؟ چون الان در خریدو فروش خودرو یکی از موارد مانور دادن فروشنده خودرو تخفیف ان است

    1. سلام و وقت بخیر.
      بعد از خرید ماشین تا زمانی که قصد انتقال بیمه نامه به اسم خودتون رو نداشته باشین، تخفیف ها حفظ میشه و مشکلی برای دریافت خسارت به وجود نمیاد.

  7. سلام
    آیا امکان انتقال تخفیف ثالث از یک خودرو به خودروی دیگر با یک مالک وجود دارد؟ یا اینکه حتما باید خودرو فروخته و سند به نام شخص دیگری ثبت شود تا بتوان تخفیف را انتقال داد؟
    من برای انتقال تخفیف ثالث اقدام کردم و الحاقیه هم از بیمه گذار دارم اما بیمه گذار خودروی جدید میگه که حتما باید خودروی قبلیت فروخته بشه و با کپی برگه سبز به نام مالک جدید مراجعه کنی تا این انتقال انجام شه
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام و وقت بخیر.
      یکی از شرایط انتقال تخفیف بیمه ثالث اینه که هر دو ماشین به اسم یک نفر باشه و انتقال سند مالکیت به صورت قطعی انجام شده باشه.

      1. سلام
        وقت بخیر
        من ماشین سواری داشتم سال 96 فروختم
        چند سال تخفیف داشت و بیمه بنام خودم بود
        امسال ماشین خریدم میتونم از چند سال تخفیف ماشین قبلیم استفاده کنم
        با تشکر

        1. همراه عزیز سلام
          متاسفانه خیر. اگر اگر بعد از برج ۱۱ سال ۹۷ بیمه و ماشین به نام خودتون باشد می‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

          1. زهرا عزیز سلام
            متاسفانه نمی‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  8. سلام وقتتون بخیر
    زمان اتمام هردو بیمه نامه باید یک زمان باشه یا نه؟
    مثلا بیمه ماشین جدید دی ماه باشه ولی ماشین قدیم اردیبهشت سال بعد

      1. سلام خسته نباشید من سال 98یک خودرو پراید مدل 88خریداری کردم تمام تخفیفاتشم داشت الان 24.12.1400بیمش تموم شد رفتم بیمش کنم گفت ک تخفیفات بیمه را صاحب قبلی برداشته 5سال بیمه ب اسم صاحب قبلی بوده مابقیش هم ب اسم دای فرد بوده میشه همه تخفیفاتشم ب اسمه خودش بزنه

  9. سلام
    امکان این هست که تخفیف بیمه ی ماشین اوراقی که 1-2 سال بیمه نشده و بدون بیمه هست هنوز رو انتقال بدیم ؟

    با تشکر/-_/

    1. من یه ماشین سال ۹۸خریدم که۷۰درصد تخفیف داشت دیروز تعویض پلاک کردم رفتم بیمه که تخفیف ها رو انتقال بدم به بیمه جدید (دیروز بیمه ثالث خودروی جدید تموم شده )گفتن نمیشه باید انتقال سند سال ۹۷باشه اونم برج ده که بتونم انتقال بدم همچین چیزی میشه؟

      1. علی عزیز سلام
        بله متاسفانه تخفیف‌ها متعلق به فروشنده‌ است، البته ممکنه بعضی از شعبه‌ها این مورد رو چک نکنند و بیمه‌اتون رو با تخفیف تمدید کنند.

  10. سلام. ماشین قبلی ما پراید بود که 8 سال تخفیف کامل داشت. الان ام وی ام مدل 95 که سه سال تخفیف دارد. حال اگه بخوام انتقال تخفیف صورت بگیره برا خودروی قبلی(پراید) تخفیف 8 سال محاسبه میشه یا صفر میشه؟

    1. سلام وقت شما بخیر.
      اگه تخفیف ماشین پراید رو به ماشین جدیدتون منتقل کنید، تخفیف پراید صفر میشه

  11. امروز رفتم یه خودرو بخرم. صاحب خودرو گفته که ماشینش به علاوه ماشینهای دیگه که قبلا داشته 12 سال تخفیف داره. اینجوری که می‌گفت با فروش و انتقال خودرو به من، این تخفیف شامل بنده میشه و حق بیمه چیزی حدود 250 تومن بیشتر نمیشه. حالا سوالم اینه که آیا این حرفش صحت داره یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      اگه منظورشون این بوده که میخوان تخفیف های چندتا ماشین رو بدن به ماشین شما، همچین چیزی ممکن نیست از نظر قانون بیمه شخص ثالث. اما امکان انتقال تخفیف از یک ماشین به ماشین دیگه و تجمیع میزان تخفیف ها وجود داره.

      1. کارشناس محترم امکان تجمیع تخفیفات وجود ندارد و فقط میزان تخفیف انتقالی روی بیمه جدید درج میگردد

      2. خوب الان من امروز میخواستم بیمه کنم با اینکه میگه میشه تخفیف از ماشینه قدیمی بده به این پلاک جدیدم ولی میگه امسال تخفیفی به ماشینت نمیرسه 3تومن باید بدی اینجوریاست یا داره ….

  12. سلام
    من تخفیفات رو از خودرو قبلیم برداشتم و الحاقیه اش دستمه ، ماشین تیبا صفر به تازگی گرفتم، آیا میتونم این تخفیفات رو به بیمه ای که معتبر هستش انتقال و مابهالتفاوت رو دریافت کنم؟

    1. سلام دوست عزیز.
      اگه ماشین قبلی با ماشین جدیدی که میخواین تخفیف رو بهش منتقل کنید، از نظر تعداد سیلندر یکسان باشه، مشکلی برای انتقال تخفیف وجود نداره. البته اگه ماشین جدید هم به اسم خودتون باشه یا به اسم یکی از بستگان درجه اول.

  13. سلام. من موضوع انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را از بیمه پارسیان پرسیدم. ظاهرا قانون عوض شده و نمی شود تخفیف را از یک خودرو به خودروی دیگر خود انتقال داد. ایشان گفتند باید خودرو را فروخته و سپس به همراه خریدار به شعبه بیمه مراجعه نماییم تا بتوانیم تخفیف بیمه را به خودروی جدید خود منتقل کنیم. آیا این موضوع صحت دارد ؟ چطور میشه خریدار را ملزم کرد که به بیمه مراجعه کرده و تخفیف را منتقل کند ؟

    1. سلام وقت شما بخیر.
      شما باید قبل از انتقال سند ماشین به نام خریدار، برای انتقال تخفیف به شرکت بیمه مراجعه می کردید. در این حالت دیگه به حضور خریدار نیازی نبود.
      اما بعد از انتقال سند ماشین، نمیشه تخفیف رو انتقال داد. مگر به بستگان درجه اول.

      1. بیمه میگوید باید خودرو فروخته شود و مدارکی که نشان دهد ماشین فروخته شده ارائه شود.در غیر این صورت نمیشود.مدارکی که انتقال هودرو را نشان میدهد چیست؟باید از کسی که ماشین و بهش میفروشیم چی بخواییم که بهمون بده؟

        1. با سلام با قولنامه ماشین به شرکت بیمتون مراجعه کنید تخفیف رو معلق کنید و باقی حق بیمه رو پرداخت کنید سپس برای تعویض پلاک و سند اقدام کنید.این کار باید قبل از انتقال مالکیت بشه.سپس بعد از انتقال اسناد از طرف مقابل کپی سند جدید به نام طرف خریدار را گرفته و به بیمه خودروی جدید خودتون مراجعه کنید به همراه کپی سند و الحاقیه تخفیف تا روی خودروی شما اعمال شود و باقی حق بیمه رو از بیمه پس بگیرید

        2. سلام. من 3سال پیش ماشین خریدم با70درصد تخفيف ولی پلاک به نامم نزدم هر3سال بیمه به نام خودم صادر شده با تخفیف الان فک پلاگ کنم به نامم تخفیف میره یا میتونم تخفیف ها را حفظ کنم تشکر راهنمائی

          1. محمدعلی عزیز سلام
            متاسفانه تخفیف‌های شما از بین می‌رود.

      2. سلام من وکالت تمام دارم از فروشنده وحدود ۱۰ سال میشود که خودم بیمه رو به اسم خودم پرداخت میکنم ایا میتوانم با بردن وکلت نامه به دفتر بیمه وتعویض پلاک تخفیف بیمه را انتقال بدهم

  14. سلام وقت بخیر ، 70 درصد تخفیف بیمه پراید میشه به خودروی سواری دیگری مثل هایما یا مزدا 3 انتقال داد یا فقط به انواع پراید میشه ؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      پراید یک ماشین 4 سیلندره و تخفیف اون رو میشه به هر ماشین 4 سیلندر دیگه ای مثل مزدا3 منتقل کرد. البته کاربری ماشین ها (شخصی، تاکسی و …) هم باید یکسان باشه.

      1. سلام من ماشین قبلیم 206 بوده و 10 سال تخفیف داشته ، بیمه نامه به نام خودم بوده اما کارت ماشین به نام کس دیگه ای بوده ، حالا من ماشین و فروختم . ماشین دیگه ای خریدم ، میتونم تحقیقاتش و انتقال بدم ؟ بیمه نامه هنوز اعتبار داره

  15. سلام
    من روی ماشین قبلیم 70 درصد تخفیف بیمه شخص ثالث داشتم و روی ماشین جدیدم ، انتقال دادم
    برای دریافت الحاقیه ، از شرکت بیمه ی قبلی ،حدود 1.300.000 پرداخت کردم . ولی پس از تحویل الحاقیه به شرکت بیمه ی جدید ، حدود 1.050.000 تومان دریافت کردم

    میخوام بدونم چرا 250 هزار تومان به من برگشت داده نشد ؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه برای انتقال تخفیف شرکت بیمه تون رو عوض نمی کردید، این اتفاق نمیفتاد. این هزینه بابت یک سری از هزینه های اداری انتقال شرکت بیمه ازتون کسر شده.

      1. سلام خسته نباشید بنده ماشین فروختم تمام مدارک مورد نیاز همرو دارم بیمه ماشین که فروختم تمام شده امروز رفتم تخفیف انتقال بدم که کسی که ماشین خرید زودتر رفته با تخفیف من ماشین بیمه کرده من سوال پیش اومده که بیمه که به اسم من این اقا چجور تخفیف برداشته به اسم خودش بیمه کرده الان من باید چیکار کنم کل مدارکام تکمیله

        1. علیرضا عزیز سلام
          شما باید به نمایندگی یا شعبه‌ای که ایشون بیمه‌اشون رو تمدید کردند مراجعه کنید تا براشون الحاقیه صادر بشه و مابقی قیمت رو پرداخت کنند.

  16. سلام
    یه پیکان داشتیم که 10 سال تخفیف داشت و اسقاطش کردیم و به جاش یه پراید گرفتیم در سال 91 ولی تخفیف بیمه رو انتقال ندادیم؛ آیا الان میتونیم از تخفیف اون بیمه 10 ساله استفاده کنیم یا نه؟
    و اینکه این پراید از سال 91 تا الان تخیف داره؛ اگه بخوایم یه پراید صفر بگیریم و اینو بفروشیم میشه انتقال بیمه کرد؟
    شرکت های بیمه تو این مدت فرق داشتن و آخرین بارم همین ماه توسط شما بیمه کردم و یک سال اعتبار داره هنوز.

  17. سلام
    تخفیف بیمه پرایدم میخوام ازبیمه آسیا الحاقیه بگیرم برای پراید صفر که خریدم بیمش پارسیان هست
    بیمه آسیا میگه چون بیمه 180 روزه کردی این کار امکان پذیر نیست

    1. سلام دوست عزیز.
      کوتاه مدت بودن بیمه نامه نمیتونه مانعی برای انتقال تخفیف باشه. اما چون بیمه تون 6 ماهه بوده، تخفیف یک سال کامل نشده. یعنی شما یا باید یه بیمه 6 ماهه بگیرید تا تخفیف یک سال آخر به بیمه نامتون اضافه بشه و یا میتونید تخفیف سال های قبل بیمه تون رو ، به استثنا اون 6 ماه، به ماشین جدید منتقل کنید.

  18. سلام
    من یه ماشین خریدم تخفیفش کمه میشه تخفیف ماشین دوستمو انتقال بدم به ماشین خودم هر دو 4 سیلندر هستن ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      خبر نمیشه. فقط انتقال تخفیف از بستگان درجه اول وجود داره

      1. سلام.ماشینی هست که مالکش کس دیگریه و من بیمه گذارشم.چند روز دیگه باید بیمه مو تمدید کنم درضمن که ماشین رو هم بعدش میخوام به نام خودم کنم.چند سال تخفیف بیمه دارم.آیا اگر الان باز به نام خودم بیمه رو بگیرم و به نام مالک فعلی نباشه بعد از گرفتن سند همین ماشین و پلاک گذاری تخفیف ها سرجاش میمونه؟چون خیلی برام مهمه.و اینکه الان بیمه رو که تمدید کنم با شماره پلاک مالک فعلی هست چند روز دیگه که به نامم بشه و پلاک به نام من بشه باید چکار کنم که مشخص بشه این بیمه به نام همین ماشین با پلاک جدیده؟

        1. سلام و وقت بخیر.
          میتونید قبل از به نام زدن سند و تعویض پلاک، بیمه رو بگیرین و بعدش الحاقیه بزنین. اینجوری تخفیفاتون حفظ میشه.
          اگه تمدید بیمه تون رو از طریق سایت ازکی انجام بدید یا با شماره 02154864 تماس بگیرین، همکاران ما تمام مراحل رو براتون انجام میدن و میتونید بیمه تون رو با تخفیفاش تمدید کنین

        2. باسلام و خسته نباشید،یه سوال داشتم،من از سال ۹۴ پرشیا داشتم،سال بهمن ۹۸ فروختم یه پراید برداشتم،تخفیف پراید ۱۵ سال است،الان با یه برلیانس۹۵ معاوضه کردم،خاستم بدونم چطور تخفیف بیمه رو انتقال بدم ؟

      2. سلام من ماشینمو سال 98 تعویض پلاک کردم الان میخوام تخفیفشو انتقال بدم بیمه میگه نمیشه
        اگه سال 97 انتقال داده بودی میشد.
        الان من باید چیکار کنم؟

  19. سلام من یک پراید خریدم که تخفیف بیمه نداره وخسارت مالی هم امسال گرفته.یک شرکت بیمه بهم گفته برگ سبزماشینموببرم وبیمموباتخفیف مالی70 وجانی80درصدبرام تمدیدکنه.وبگفته خودش ببرم ازبیمه اصالت بیمه ای راهم که کرده استعلام کنم.لطف میفرمایین دراین مورد توضیح بفرمایین واینکه چطور این کارومیکنه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      با توجه به برداشتی که من از سوال شما داشتم، به نظر میاد که این کار غیر قانونی باشه. لطفا بفرمایید کدوم شرکت بیمه بوده تا ما بتونیم کمی دقیق تر پیگیر بشیم.

      1. باسلام وخسته نباشید
        ماشین به اسم خواهرم قرعه کشی درامده
        ماشین مال منه ماشین قبلی روفروختم ۱۸سال تخفیف داره میتونم انتقال بدم روماشین خواهرم یانه

        1. سلام دوست عزیز
          خیر متاسفانه انتقال تخفیف بین خواهر و برادر ممکن نیست. میتونین اول به یکی از والدین انتقال بدین و بعد ایشون به خواهرتون

  20. سلام
    یه سمند مدل 87 دارم میفروشم که 11 سال تخفیف بیمه داره و میخوام یه ام وی ام 95 بخرم که سه سال تخفیف داره – برای انتقال تخفیف به بیمه باید سند سبز سمند و سند جدید ام وی ام رو ببرم؟ چکار باید بکنم – بیمه پارسیان هستم و الان 560 تومن میدم ولی بیمه ام وی ام شده 1300

    1. با سلام وقت بخیر.
      مدارک لازم برای انتقال تخفیف بیمه بدنه خودرو:
      سند خودروی خریداری شده و سند فروش خودروی قبلی بیمه‌گزار
      کارت خودرو
      مدارک شناسایی بیمه‌گزار مانند کارت ملی یا شناسنامه وی
      بیمه‌نامه خودروی قبلی بیمه‌گزار

  21. سلام.پیکان با تخفیف ۷۰٪ دارم که چند روز دیگه بیمه اش منقضی میشه و قصد فروشش رو دارم ، همچنین یک تیبا ثبت نام کردم که ۴ ماه است تحویلش به تعویق افتاده است .لطفاً بفرمایید چطوری میشه از تخفیف بیمه پیکان برای تیبا استفاده کنم.

    1. سلام وقتتون بخیر.
      شما باید یه بیمه شخص ثالث کوتاه مدت، مثلا سه ماهه یا شش ماهه برای خودروی پیکانتون تهیه کنید و بعد از تحویل ماشین تیبا و تموم شدن بیمه پیکان، میتونید تخفیف ها رو انتقال بدید.

  22. من موتور سیکلتم به نام پدرمه و بیمه اش بنام خودم برای انتقال تخفیف بیمه به یک موتور جدید بنام خودم امکانش هست ؟بعد اگر موتور جدید خودش بیمه داشته باشه چجوری میشه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      شما باید اول برای انتقال بیمه نامه از پدرتون به نام خودتون اقدام کنید و بعد از اون میتونید تخفیف ها رو به موتور جدیدتون منتقل کنید. به شرکت بیمه تون مراجعه کنید تا مراحلش رو بهتون توضیح بدن.

      1. با سلام من ی پیکان ۸۲ خریدم در تاریخ ۱۱/۲۱ با ۱۰ سال تخفیف بیمه به تازگی تعویض پلاک کردم راهی هست تخفیف بیمه رو برگردونم یا خیر

  23. سلام من یه ماشین خریدم که 7 سال تخفیف داره آیا امکان داره فروشنده 5 سال تخفیف رو برداره و 2 سال رو نگه داره؟

  24. سلام.ببخشید من یه خودرو سمند مزایده خریدم که تخفیف بیمه نداشت.براش تخفیف بیمه آوردم.ایا مشکلی داره یا نه؟ با تشکر

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه متوجه منظور سوالتون نشدم. لطفا سوال رو واضح تر بپرسید

  25. سلام ،خسته نباشید یه سوال دارم اینکه ما یه خودرو پیکان داریم که میخایم اسقاط کنیم،بیمه اش تمام تخفیفه حالا میخام بدونم در صورت اسقاط اون میشه بیمه اون رو به یه خودرو نیسان انتقال داد؟هر دو بیمه نامه به نام یه نفر هست

    1. سلام و وقت بخیر.
      برای انتقال تخفیف باید گروه وسیله نقلیه یکسان باشه. اگه منظورتون از نیسان، وانت نیسان هست، متاسفانه نمیشه تخفیف سواری رو به وانت منتقل کرد.

  26. باسلام
    وباتشکرازاطلاع رسانی شما
    من قبلایک پژو405 با 12 سال تخفیف عدم خسارت داشتم که تاپایان 1399/01/07 بیمه دارد .
    درآبانماه سالجاری خودروی پژوپارس ثبت نامی جدیدخودراازایران خودروتحویل گرفتم که تاآبانماه سال 1399 دارای بیمه شخص ثالث ازهمان شرکت بیمه میباشد .
    باهماهنگی قبلی بانمایندگی بیمه وبعدازفروش 405 درتاریخ 98/11/10 بامدارک مورد نیاز به نمایندگی بیمه مراجعه ودرخصوص انتقال تخفیف اقدام نمودم ونمایندگی بیمه نیز مبلغ 13042493 ریال ازمن گرفت والحاقیه ای تنظیم کرد.
    این درحالتیست که برای بیمه شخص ثالث پژوپارس نیزقبلا مبلغ 18154386 ریال به ایران خودروپرداخت نموده ام.
    سوال : 1 _ چراوازچه بابت مبلغ 13042493 راازمن گرفته اند؟
    2 _ آیااقدام نمایندگی بیمه درست ومطابق مقررات است ؟
    قبلا ازپاسخ کارشناسی شماکمال تشکردارم

    1. سلام دوست عزیز.
      معمولا شرکت های بیمه برای انتقال تخفیف هزینه ای رو از بیمه گذار دریافت میکنن.
      اگه در مورد جزئیاتش سوال یا اعتراضی دارید، بهتره که به یکی از شعب بیمه تون مراجعه کنید.

    2. سلام وقت بخیر
      من ماشین پرایدم رو۴سال قبل از کسی بصورت وکالتی خریدم یعنی بنگاه واسطه بود. سه سال از تخفیف بیمه ای فروشنده استفاده کردم. در هنگام خرید بیمه شخص ثالث به نام من شد و ۶ماه از بیمه قبلی استفاده کردم امسال که خواستم بیمه کنم گفتند فروشنده تخفیف بیمه ای خودش رو ۶ ماه قبل برداشته و من الان اصلا تخفیف بیمه ای ندارم و باید ۴میلیون ماشین پرایدم رو بیمه کنم من چکار میتونم بکنم

  27. سلام.
    ماشین پراید 81 پدرم دست منه و بیمه ثالث کامل یعنی هفتاد درصد از بیمه ایران داره. این چند سال اخیر هم بیمه نامه ثالثش رو به نام خودم گرفته ام. الان همسرم یک ساینا گرفته که بیمه پارسیان داره.

    با توجه به اینکه پراید به نام پدرم و بیمه اش به نام خودم و ساینا به نام همسرم هست، آیا امکان انتقال تخفیف پراید به ساینا وجود داره؟؟

    اگر نداره، آیا راهی به نظرتون میرسه که بتونم این اتقال تخفیف رو انجام بدم؟

    متشکرم

  28. سلام من یک ۴۰۵ داشتم حدود ۱ ماهه به سرقت رفته ۸سال تخفیف بیمه ثالث داره؛ در صورت استفاده از بیمه بدنه چطور میتونم تخفیفات بیمه ثالثو ب ی ماشین دیگه انتقال بدم لطفا راهنمایی بفرمایید

  29. با سلام ،خودروی وانت پیکان خریدم ۶۰٪تخفیف بیمه داره،آیا برای انتقال تخفیف به نام خودم نیاز هست به بیمه مراجعه کنم؟از کجا متوجه بشم فروشنده تخفیفات رو بر نداشته

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه شما بخواین بیمه نامه رو به اسم خودتون منتقل کنید، تخفیف های بیمه نامه از بین میره. چون هر فردی میتونه تخفیف های بیمه ثالث رو فقط به ماشین خودش یا بستگان درجه اولش منتقل کنه.

  30. با سلام،
    تخفیف خودرو من 10 سال تمام است. الآن قصد فروش دارم و احتمالاً تا چند ماه بعد، امکان خرید خودرو جدید ندارم. امکان نگه داشتن تخفیف برای خودرویی که در آینده خواهم خرید وجود دارد؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      در صورتب که بیمه نامه رو به مالک جدید منتقل نکنید احتمال بتونبد تخفیف رو منتقل کنید.

  31. سلام و خداقوت.
    من یه پراید با 12 سال تخفیف دارم که 4 ساله خریدم. الان میخوام تیبای صفر بخرم. دوتا سوال دارم.
    یکی اینکه کل 12 سال رو میتونم منتقل کنم یا فقط 4 سالی که بیمه به نام خودم بوده؟
    دوم اینکه وقتی تخفیف رو به ماشین صفر منتقل کردم آیا چیزی از پول بیمه ای که برای ماشین صفر دادیم به ما برمیگردونن یا تخفیف رو از سال بعد میتونیم استفاده کنیم؟

    1. سلام. ممنون از شما
      کل 12سال تخفیف رو میشه انتقال داد ولی برای بیمه تیبا نمیتونید پول بگیرید و باید منتظر بمونید تا بیمه تیبا تموم بشه بعد انتقال تخفیف رو انجام بدید

  32. سلام .من قبلا یه پراید داشتم 70درصدتخفیف داشت حالا فروختمش. بعد یه ماه یه تیبا صفر گرفتم .حالا بعد اینکه بیمه تیبا تموم بشه میتونم تخفیفم را انتقال بدم

    1. سلام و وقت بخیر.
      تخفیفات بیه ثالث فقط تا 6 ماه حفظ میشه و قابل انتقاله. اگه هنوز 6 ماه از فروش ماشینتون نگذشته، میتونید به بیمه مراجعه کنید.

  33. سلام من یه پراید دارم ۱۲ سال تخفیف بیمه داره الان یه پراید دیگه خریدم ۴ سال تخفیف داره می تونم ۴ سال از اونو انتقال بدم به این که بشه ۷۰درصد و اینکه تخفیف اون صفر نشه؟

      1. سلام یه روشی بگید برای انتقال تخفیف بیمه من این 13 ساله دارم پول بیمه میدم به اسم برادرم بود ماشین چون بیخیال بودم مشکلم زیاد بود نتونستم بزنم بنامم ولی الان میگن تخفیف بیمه مال اونه چرا وقتی خودش بیاد بگه مال من نیست چرا نمیش انتقال داد واقعا این چه بخشنامه ایه به نظرتان خدا خوش میاد آدم از خرج زن بچش بده بیمه الان تخفیف برای یکی دیگه خواهشا یه کاری بکنید قانونی بتونه انتقال بده

        1. سلام دوست عزیز
          متاسفانه این قانون خیلی ناگهانی ابلاغ شد و شرکت‌ها ملزم به اجراش هستن. با این وجود برادر شما میتونن اول تخفیف رو به پدر یا مادرتون انتقال بدن و بعد ایشون تخفیف رو به شما منتقل کنن.

  34. سلام.من ماشینمو تاریخ 98/05/30 اسقاط کردم و تحویل مرکز اسقاط دادم ولی سامانه اسقاط خودرو توسط دولت بسته شده و برگه اسقاط خودرو صادر نمیشه ولی من از شرکت اسقاط خودرو نامه ی سربرگ دار همراه با توضیحاتی که دادم رو در اون نامه نوشته اند و همراه مهر شرکت و امضاء رئیس شرکتم داره ولی بیمه قبول نمیکنه . حالا باید چه کار کنم من مقصر نیستم که دولت سامانه رو بسته و میخوام تخفیف بیمه رو ببرم رو ماشین صفر.لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام وقت بخیر.
      این مسئله به سیستم اداری شرکت بیمه مرتبطه و اگر از اون طریق پیگیری کنید بهتره.

  35. سلام
    من شهریور سال92 بیمه ایران بودم بمدت سه سال ،بعد اداره محل کارم قراردادشو با بیمه ایران لغو کرد و با بیمه معلم قرارداد بست منم بدلیل نزدیکی و راحتی و اقساطی تغییر بیمه دادم از متصدی پرسیدم من سه سال تخفیف ایران دارم گفت اگر تخفیف میخوای همون بیمه ایران باید بمونی وگرنه بیمه معلم از صفر میشی الان متوجه شدم امکان انتقال تخفیف بوده و ایشون اشتباهی راهنمایی کردن
    من الان باید چیکار کنم تخفیف بیمه امو 6 ساله بشه در حال حاضر سه ساله اس تخفیفم و شهریور ماه بیمه ثالثم تموم میشه از بیمه ایران باید الحاقیه بگیریم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      احتمالا امکان انتقال اون سه سال تخفیف وجود داره. بهتره که به بیمه ایران مراجعه کنید تا دقیق راهنماییتون کنن.

  36. سلام دو ماشین به نام خودم دارم یکی پراید با 70% تخفیف هست و دیگری پژو با 45% تخفیف و چون پژو نسبت به پراید حق بیمه اش بیشتره میخواستم تخفیف بیشتر بگیرم آیا امکان جابه جایی تخفیف بین این دوتا هست؟

    1. سلام دوست عزیز.
      بله امکان پذیر هست ولی مراحلش کمی پیچیده و زمان بره. شما باید شرکت بیمه تون مراجعه کنید تا دقیق راهنماییتون کنن.

  37. سلام،وقت بخیر
    من موتور مدل ۹۰دارم با ۷سال تخفیف بیمه
    می‌خوام موتوری مدل ۹۳بخرم و بیمه رو انتقال بدم به موتور جدید،به چه صورته؟یکمی سردرگم شدم
    چون کارشناس بیمه بهم گفت باید تخفیفات این هفت سال رو پرداخت کنی تا بیمتو انتقال بدیم،این صحت داره؟!!!

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      همه شرکت های بیمه برای انتقال تخفیف مبلغی رو از بیمه گذار دریافت میکنن.البته این مبلغ توی شرکت های مختلف متفاوته

  38. سلام
    ماشینی دارم تخفیف 70 % دارم می خواهم بفروشم می توانم تخفیفش را بردارم نزد شرکت بماند تا بعدا ماشین خریدم به آن منتقل کنم؟
    ممنون اگر زودتر جواب دهید در حال معامله ایم

    1. سلام. دوست عزیز تخفیف ها تا 6 ماه برای شما حفظ میشه. فقط حتما موضوع رو به شرکت بیمه اطلاع بدید.

  39. باسلام
    بنده یک خودروی۴سیلندرنیوpkمدل85دارم.بیمه اش بیمه ایران هستش ودارای ۷۰درصدتخفیف.بیمه قبلی شم بیمه ایران بوده.تازه دوسه هفته ای هست که مجدداًبیمه اش کردم.میخام یک خودرو۴سیلندرپرایدهاچبک بخرم مدل۹۲.این پرایدهم بیمه داره و تخفیف۳۰درصد. آیامیشه تخفیف های پیکی را انتقال بدم به پرایدجدیدم؟؟
    واینکه تخفیف های پیکی چی میشه؟آیاپیکی سال بعد بخاد بیمه کنه تخفیف داره یانه؟؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز امکان تجمیع تخفیف ها وجود نداره و اگه شما میخواید تخفیف ماشین قبلی رو منتقل کنید، تخفیف ماشین جدیدتون از بین میره.
      ماشینی هم که تخفیفش منتقل بشه رو باید بدون تخفیف تمدید کنید.

  40. سلام . من 8 ماهه ماشین خریدم که فروشنده بیمه نامه رو هم تحویل خودم داد . الان برای انتقال تخفیفات باید چه اقدامی انجام بدم؟ هنگامی در زمان تمدید بیمه نامه مشخصات من در بیمه نامه درج شود تخفیفات هم ثابت میماند؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه قصد دارید که بیمه نامه رو به نام خودتون بزنید، امکان انتقال تخفیف ها وجود نداره و تخفیف ها از بین میره. البته نیازی به تغییر اسم بیمه گذار در بیمه نامه نیست و به همین شکل هم خسارت پرداخت میشه.

    2. سلام خسته نباشید
      من ماشین بنام خودم که 6 سال تخفیف داشته فروختم بعد ماشين جدید خریدم و فک پلاک کردم بنام خودم با پلاک جدید و ماشین قبلیم هم فک پلاک شده حالا برای تخفیفات چکار کنم

      1. سلام دوست عزیز
        شما میتونین از تخفیف پلاک خودتون استفاده کنین. برای انتقال تخفیف میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف روی پلاک جدیدی که به نام خودتون هست رو بدید.

  41. سلام
    من یک ماشین خریداری کردم که صاحبش موقع فروش بخاطر تخفیف 60% بیمه قیمت ماشین رو یک میلیون گرونتر داد. حالا الان از من میخواد برم و بیمه شخص ثالث رو به نام خودم تغییر بدم آیا با این تعویض نام تخفیف بیمه از بین میره? هنوز سند نزدیم و فقط برگه سبز گرفتیم. آیا بدون اجازه و حضور من هم میتونه اینکار رو انجام بده با توجه به اینکه هنوز هم ماشین نداره?

    1. سلام دوست عزیز.
      انتقال تخفیف حق مالک قبلی ماشین شماست و اگه بیمه نامه به اسم شما منتقل بشه تخفیف ها از بین میره چون انتقال تخفیف فقط به همون شخص یا بستگان درجه اولش امکان پذیره.

  42. سلام، یه هفتس ماشین رو فروختم بیمه به نام خودم هست تا سال دیگه و تخفیف بیمه 70%هم داشته ولی انتقال ندادم، ایا الان میشه انتقال بدم؟! راهی داره؟

  43. سلام و وقت بخیر. در مورد انتقال بیمه از شرکتی به شرکت بیمه دیگر بیشتر توضیح بدید. اینکه آیا تخفیف ها هم منتقل میشه؟
    متشکرم

    1. سلام دوست عزیز.
      بله، در زمان تمدید بیمه شما میتونید شرکت بیمه تون رو عوض کنید بدون اینکه مشکلی برای تخفیف های بیمه نامتون ایجاد بشه.
      این کار از طریق سایت ازکی هم به راحتی امکان پذیره.

  44. سلام
    خودرو من پراده ولی به نام پدرم و میخوام بفروشم
    ثبت نام کردم و تا ۳ ماه دیگه تیبا تحویل میگیرم راهی هست تا تخفیف رو نگه دارم و به ماشین جدید بعد از تحویل منتقل کنم

    1. سلام و وقت بخیر.
      تخفیفات شما تا 6 ماه میتونه حفظ بشه. فقط حتما قبل از فروش ماشین به شرکت بیمه مراجعه کنید

  45. با عرض سلام
    من تخفیف بیمه نامه ماشین از بیمه ایران رو سال قبل بهمن ماه در زمان فروش ماشین حذف کردم و نامه برای اعمال تخفیف برای ماشین صفر با شرکت پارسیان گرفتم. آن زمان مبلغ یک میلیون تومان به بیمه ایران پرداخت نمودم و نمایندگی اعلام کرد هر زمان الحاقیه به ماشین جدید صادر شود این مبلغ توسط شرکت پارسیان به بنده پرداخت خداهد شد و زمان مراجعه هم مهم نیست. اردیبهشت امسال که به بیمه پارسیان مراجعه کردم مبلغ 700 هزارتومان به من برگشت دادند و گفتند ما از زمان تحویل مدارک به بیمه پارسیان مبلغ را محاسبه و برگشت می دهیم. این در حالی است که سال گذشته تخفیف ماشین قبلی صفر شده و انتقال سند هم انجام شده بود. آیا نباید از زمان صدور الحاقیه در بیمه ایران تخفیف محاسبه می شد.
    با تشکر

    1. با سلام وقت بخیر.
      این مسئله رو از طریق بیمه ایران پیگیری کنید چون در نهایت به سیاست اون شرکت و روال انتقال تخفیف بستگی داره.

  46. با سلام
    من یک ماشین ۲۰۶ داشتم که ۷ سال تخفیف داشت .سال گذشته ماشین صفر خریدم و اونو به ماشین جدید انتقال دادم و بیمه ایران برگه جدید صادر نکرد و یک برگه الحاقیه به من داد که توش نوشته انتقال ۷ سال تخفیف انجام شده . حالا ماشین جدید رو فروختم .چجوری میتونم اون ۷ سال رو دوباره منتقل کنم ؟ چون به بیمه ایران مراجعه کردم گفتن چون هنوز ۶ ماه تا انقضای بیمه مونده نمیتونید بیمه جدید برای خریدار صادر کنید . لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      میتونین تخفیف رو برای خودتون حفظ کنین و بعدا انتقال بدین.

  47. سلام من تخفیف ماشین پراید مدل 86 برداشتم و رو ماشین دیگه بخرم انتقال بدم الان ماشین بدون تخفیف نمیخرن میخواهم تخفیف بردارم دوباره بزارم روی ماشین بیمه ایران میگه نمیشود الان باید چکار کنم . میخواهم تخفیف دوباره برگردد .

    1. با سلام وقت بخیر.
      اگر شرکت بیمه شما قبول نکرده ما هم نمیتونیم نظر قطعی داشته باشیم.

  48. سلام و عرض احترام
    بنده یک دستگاه روا با تخفیف کامل بیمه خریدم (70%)
    بعد از خریداری، فروشنده از بنده بیمه نامه، سند، برگ سبز، و کلا تمام مدارک خودرو رو گفتن بده برای امور مالیات و عوارض و محضر میخوام اما بعد متوجه شدم این شخص دنبال تخفیفات بیمه نامه بوده تا انتقال بده
    سوال دارم از شما ک آیا میشه این شخص بدون حضور من و در حالی که ماشین رو فروخته اقدام به انتقال تخفیف های بیمه کنه؟!
    آیا ممکنه چند ماهه آینده که مراجعه میکنم متوجه شم که طرف تخفیفات رو ب نحوی دزدیده و انتقال داده؟!
    آیا چنین چیزی ممکنه؟!
    و اینکه برای انتقال سند از طرف ایشون بنده باید چکار کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      برای انتقال بیمه ثالث و تخفیف های اون، حضور شما و درخواستتون الزامیه و اون فرد نمیتونه بدون اطلاع شما تخفیفات رو مننقل کنه.
      مراحل انتقال سند رو هم لطفا از مشاوران حقوقی بپرسید

  49. باعرض سلام و وقت بخیر
    بنده پارسال تصادف کردم جانی مجبور شدم بیمه رو پاره کنن 25 دزصد تخفیف کسر شد حالا بخوام تمام تخفیفش کنم باید چبکارکنم؟پارس مدل 90 هست تخفیف هم 15 سال دارم

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      در بیمه شخص ثالث، با هر بار خسارت میزانی از تخفیف عدم خسارت کم میشه. منظور شما رو از تمام تخفیف متوجه نشدم

  50. سلام من سال ۹۴ از یکی از دوستانم ماشین خریدم و هنوز برای انتقال سند و پلاک اقدام نکردم ولی بیمه نامه به نام خودم هست ایا الان بعد از انتقال مالکیت تخفیف بیه سرجاش هست یا نه واگر نه راهی هست برای انتقال تخفیف

  51. سلام وقت بخیر برای انتقال بیمه ثالث ماشین قبلی چه مدت باید بنامت باشه تا بشه انتقال داد

  52. سلام
    1- آیا برای انتقال تخفیف بیمه، هر دو کارگذاری بیمه باید یکی باشند؟
    2- در صورتیکه مثلا 6 ماه از بیمه جدید گذشته باشد، چگونه می توان تخفیف را انتقال داد؟
    منون از راهنماییتان

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر نیازی نیست که هر دو کارگزاری یکسان باشه.
      برای سوال دوم هم، مدت بیمه نامه باید به اتمام برسه تا بشه سوابق رو متنقل کرد

  53. سلام.من بهرام گل محمدی هستم و سوالی دارم که اگر بهم جواب بدید لطف بزرگی در حقم کردید
    سه روز پیش با یه ماشین مدل بالا که رانندش خانم بود از پشت توی چراع قرمز برخورد خیلی کوچیکی داشتم.پیاده شد و آی زدی داغونش کردی کولی بازی دراورد.پشتش دونفر گردن کلفت بودند و ناچار از ترس اونا بیمه نامه ماشینم بهمراه گواهینامه دادم بهش.امروز رفتیم بیمه من مقصر شناخته شدم ولی از دست خوب روزگار شانس بد اون مادر مرده انگار اون موقع که من بهش برخورد کردم بیمه نداشته و فرداش تازه بعداز شیش ماه نداشتن بیمه برده تمدید کرده
    رفتیم بیمه گفت چون بیمه نداشته باید برید کروکی بیارید.من کولی بازی دراوردم و مدارکم رو گرفتم و اومدم بیرون
    اینا رفتند ظاهرا نتونستند کروکی بگیرند
    حالا حکم من چی میشه.از بیمه من استفاده شد یا نه
    من همه کپی مدارک رو دادم
    ولی بیمه پولی نداد و گفت باید کروکی بیاری

    فقط میخوام بدونم تخفیف من تازمانی که ایشون پول نگیره سر جاشه؟
    یا پرونده که تشکیل دادیم پرید؟
    یا حق

    1. سلام و وقت بخیر.
      اینکه زیان دیده گواهینامه نداشته دلیل نمیشه که خسارتش پرداخت نشه. به احتمال زیاد خسارتشون پرداخت میشه ولی ایشون باید به پلیس جریمه بدن.
      در مورد کروکی فرضی هم که بیمه انجامش میده، حضور مقصر و زیان دیده اجباریه.
      بهتره که مراحل رو طبق قانون پیش برید تا مشکلی براتون ایجاد نشه
      ضمنا نیاز نیست انقدر نگران تخفیفتون باشید، چون با یه بار خسارت مالی تخفیفتون صفر نمیشه و فقط 20 درصد ازش کم میشه

  54. سلام
    من خودرو پژو ۴۰۵ مدل ۸۹ با ۷۰ درصد تخفیف بیمه در تاریخ اول دیماه ۹۸ خریدم.
    پلاک خودرو به نام مالک قبلی هست و دو سال هست که بیمه به نام همین آقا که به من فروخته صادر شده….حالا این آقا بدون داشتن مدارک، بدون اینکه پلاک و برگ سبز به نامش باشه رفته و از یکی از نمایندگی های بیمه دانا در اواخر تیر ۹۹ تخفیفات رو انتقال داده…جالب تر اینکه من مراجعه کردم به دفتر مرکزی بیمه دانا در خراسان جنوبی و اونا از نماینده خودشون حمایت میکنن و میگن تخلفی صورت نگرفته و شما باید از فروشنده خودرو شکایت کنید.
    سوال اینه که اگر اینطور باشه سنگ روی سنگ بند نمیشه،هر کس خودرو خرید همزمان با پلاک زدن باید بیمه رو هم انتقال بده چون ممکنه مثل من بخواد بیمه رو تمدید کنه ببینه از تخفیف خبری نیست.الان من می‌خوام از نمایندگی خاطی شاکی بشم چیکار کنم؟
    سامانه ای برا ثبت شکایت هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      شما یک جا فرمودید که پلاک ماشین به نام مالک قبلیه و یک جا فرمودید که نیست. کدومش درسته؟

  55. سلام وقت بخیر
    من تخفیف بیمه شخص ثالث ماشینو برداشتم و ماشین تعویض پلاک شده آیا امکان برگردوندن تخفیف بیمه روی همون ماشین هستش؟

  56. باسلام یک پراید 95 با70 درصد تخفیف دارم و میخوام بفروشم چطوری میتونم تخفیفاتش بردارم تاوقتی که ماشین جدید گرفتم به اون انتقال بدم

    1. سلام وقت بخیر.
      شما باید به شرکت بیمه تون مراجعه کنید و درخواستتون رو مطرح کنید تا طبق شرایط بیمه نامه، به صورت دقیق مراحل اداری رو براتون توضیح بدن و کارتون انجام بشه

  57. سلام رضا هستم آیا بعد از اینکه تخفیفها را روی خودرو دیگه گذاشتیم خودرو قبلی برای تمدید بیمه، مانند خودرو صفر حساب میشه ؟یا مانند خودرویی که بیمه داشته و لی عدم خسارت نداشنه و مثلا بیمه 6 ماهه پراید با برداشتن عدم خسارت چقدر می شود؟ تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر، تعریفی که خودروی صفر داره مشخصه. برای موردی که شما میفرمایید باید گزینه دارای بیمه نامه رو انتخاب کنید ولی تخفیف رو صفر درصد در نظر بگیرید.
      برای استعلام قیمت بیمه ماشینتون هم لطفا از طریق سایت ازکی اقدام کنید.

  58. سلام
    من می خواهم سندماشینموانتقال بدم ولی تخفیف بیمه ام باشه واین به طوری هست که من فعلا ماشین نمی خوام بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین با داشتن بیمه نامه به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست حفظ تخفیف بدین. به این شکل تخفیف تا زمانی که خودروی جدید بخرید براتون حفظ میشه. البته بسته به شرکت بیمه مدت زمان مشخصی داره که شما میتونین از شرکت بیمتون بپرسین.

      1. سلام من ماشینم را امروز به برادرم فروختم وبا هم رفتیم پلاک را به اسم اون زدم آیا ایشون می تواند از از بیمه نامه ای که الان در دست دارد وبه اسم بنده است استفاده کند یا باید برای استفاد از بیمه کاری انجام بدهد واگر من کاری نکن م برای انتقال بیمه نامه بیمه برادرم به قوت خودش باقی می ماند چون من فعلا تا یکی سال به علت مهاجرت قصد خرید ماشین ندارم ماشین رو ندارم

  59. با سلام
    من تیبا صندوق دار صفر خریدم و میخوام 14سال تخفیف بیمه ثالت آردی رو که اونم بنام خودمه انتقال بدم به تیبا
    موعد اتمام بیمه آردی برج 12 و موعد اتمام بیمه تیبا برج 3سال دیگست
    آیا میشته برج12 آردی رو بیمه کنم و بعدش تخفیفات رو انتقال بدم روی تیبا؟
    و اینکه بابت این انتقال چه مبلغی باید مازاد بپردازم؟

    1. با سلام.
      بله شما میتونید با مراجعه به نمایندگی بیمه ماشین آردی، انتقال تخفیف رو انجام بدید.
      محاسبه مبلغ هم به موارد زیادی بستگی داره که همونجا براتون انجام میدن

  60. سلام
    آیا ماشین من ۷۰ درصد تخفیف ثالث دارد و میخواهم برای بیمه بدنه اقدام کنم آیامیشود تخفیف ثالث را به بیمه بدنه هم تسری داد؟
    ممنون

    1. با سلام.
      بله، توی برخی از شرکت های بیمه، تخفیف بیمه شخص ثالث روی قیمت بیمه بدنه تاثیرگذاره و قیمت نهایی بیمه بدنه تون رو کاهش میده.

  61. اگر ماشین را بدون بیمه شخص ثالث که تخفیف دارد بفروشیم تا چه مدت میتوان آنرا به ماشین بعدی خود انتقال داد؟ ودر زمان فروش خودرو لازم است به شرکت بیمه مراجعه کرد؟

    1. با سلام.
      توی بیشتر شرکت های بیمه تا 6 ماه امکان انتقال وجود داره.
      در مورد سوال دوم هم شما باید قبل از فروش خودرو موضوع رو به شرکت بیمه تون اطلاع بدید و جزئیات مراحل بعد رو از خودشون بپرسین

  62. سلام، من یه تیبا دارم که میخوام بفروشم و تخفیفات بیمه رو به یه کوییک صفر انتقال بدم. کوییک که از نمایندگی میاد خوب بیمه هست، چجوری میتونم اینکارو بکنم. اگر الحاقیه برای تخفیف بگیرم باید صبر کنم تا سال دیگه بیمه کوییک تموم میشه بذارمش رو بیمه قبل؟ تیبا 25 بهمن 99 بیمش تمومه و کوییک 28 آبان 1400

    1. با سلام.
      بله شما میتونید قبل از اتمام بیمه نامه تیبا، به نمایندگی بیمه تون مراجعه کنید و انتقال تخفیف رو انجام بدید.

  63. سلام بنده،در تاریخ۹۷/۱۲/۷ خودرو خودم رو فروخته و طی الحاقیه بیمه پارسیان ۵ سال تخیف رو برداشتم،در تاریخ ۹۹/۹/۲۳به همان کارگزار بیمه پارسیان مراجعه کردم برای انتقال تخفیف رو خودرو جدیدم که بیمه نامه اونم به اتمام رسیده و ۵ سال تخفیف رو الحاق کنم روی خودرو جدید بهم میگن از تاریخ الحاقیه با مدت یک سال اعتبار داره این درحالیه که در موقع صدور الحاقیه بهم گفتن که مدت زمان مشخصی نداره، آیا شما تائید میکنید و اگه میشه شرکت شما این کار رو انجام میده؟ با تشکر

    1. با سلام.
      بله الحاقیه انتقال تخفیف، اعتبار زمانی مشخصی داره که توی هر شرکتی متفاوته.
      ما برای تمدید بیمه میتونیم در خدمتتون باشیم. یعنی شما باید مشکل تخفیفتون رو به صورت حضوری از بیمه پارسیان برطرف کنید و بعد میتونید برای تمدید آنلاین بیمه از سایت ما استفاده کنید

      1. سلام بنده یک خود رو پراید دارم با ۱۲ سال تخفیف بیمه الان یک ماشین دیگه خریدم که ۱۵ سال تخفیف روشه دارم میرم تعویض پلاک پراید تا برج ۹ امسال بیمه داره و ماشین جدید تا آخر برج ۲ سال آینده باید چکار کنم

        1. رضا عزیز سلام
          بیمه شخص ثالث ماشینی که خریدید به نام خودتونه؟ در حال حاضر شما نمی‌توانید از تخفیف‌های ماشین جدید استفاده کنید‌،‌ اما اگر بیمه ماشین پرایدتون به نام خودتون باشه می‌توانید تخفیف‌های بیمه رو به ماشین جدیدتون منتقل کنید. یادتون باشه که حتما این کار رو انجام بدید در غیر این صورت با گذشت زمان تخفیف‌هاتون از بین می‌رود.

  64. سلام.من ماشینمو برج ۲سال ۹۹ فروختم.سند قطعی هم انتقال دادم. بعد از گذشت تقریبا ۸ ماه میتونم تخفیف ۹ ساله ماشینی که فروختم رو پس بگیرم و به ماشین جدیدم انتقال بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      تا جایی که بنده اطلاع دارم بعد از انتقال سند قطعی خودرو، اگر در ابتدا تخفیف‌ها منتقل شده باشند در حال حاضر امکان بازگرفتن وجود نداره. ولی برای اطمینان بیشتر میتونید با شرکت بیمتون تماس بگیرید تا با توجه به سوابق این امکان بررسی بشه براتون

  65. سلام ؛ از سال ۹۰ تا الآن ۳ عدد ماشین سواری خریدم و فروختم و خدارو شکر از بیمه شخص ثالث استفاده نکردم تازه در جریان انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث قرار گرفتم ؛ چطوری میتونم این چندسال تخفیف بیمه را زنده کنم…؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. سلام دوست عزیز
      اگر در این نقل و انتقالات تخفیف را به مالک جدید منتقل کرده باشین، متاسفانه امکان برگشت نیست. اما ممکنه اگر بیمه شما از یک شرکت باشه به دلیل عدم خسارت امکان بررسی سوابق بیمه‌نامه و برگشت دادن تخفیف‌ها وجود داشته باشه. در این مورد بهتره با شرکت بیمه تماس بگیرین و امکان برگشت تخفیف‌هارو بررسی کنین.

  66. سلام
    من یه پراید با تخفیف دارم که میخام تخفیفشو به تیبای بدون تخفیف که از قبل دارم انتقال بدم تیبا مهلت بیمش تموم شده ولی پراید هنوز بیمه داره . انتقال تخفیف چجوری میشه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      برای انتقال تخفیف باید به شرکت بیمه خودتون مراجعه کنین و با داشتن مدارک هر دو خودرو و بیمه‌نامه‌های هر دو تخفیف بیمه رو انتقال بدین

  67. سلام وقت بخیر
    من یک ماشین با تخفیف 70 درصد دارم که به تازگی بیمه شده، و یک ماشین از نمایندگی خریداری کردم، بیمه اولی ایران و دومی پارسیان هستش، مراجعه کردم به بیمه ایران، گفتن که امکان انتقال تخفیف به بیمه پارسیان وجود نداره،اون یکی ماشینم باید بیمه ایران باشه، اگه امکانش هست راه حلی پیشنهاد بدید که من بتونم این تخفیف بیمه رو نگه دارم، چون قصد فروش ماشین قبلی رو دارم

    1. سلام دوست عزیز
      بهتره مجدد از طریق بیمه ایران پیگیر بشید و بگید که قصد فروش دارید. اگر هم عجله ندارید میتونید تا پایان بیمه خودروی جدید صبر کنید و بعد با فروش خودروی قبلی تخفیفات رو به خودرو جدید انتقال بدید. در حالت عادی تا زمانی که شرکت مبدا تایید نکنه انتقال رو متاسفانه نمیتونید تخفیف رو انتقال بدید.

  68. سلام
    الان با بخشنامه جدید برای انتقال تخفیفات ،بیمه ماشین اول که 70 درصد تخفیف داره و می خوایم تخفیفش رو انتقال بدین باانتقال تخفیف که صفر میشه باید دوباره پول بدیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله بعد از انتقال تخفیف تخفیف خودروی اول صفر میشه و شما باید حق بیمه رو کامل پرداخت کنید.

  69. با سلام
    من یه تاکسی اسقاطی دارم یک سال هست ک بنام خودمه،دو سال هم هست که بیمه شو خودم بنام خودم پرداخت کردم،الان میخوام بدم تحویل‌ماشین نو بگیرم،به دفتر بیمه مرکزی ایران مراجعه کردم میگه باید ۳ سال پلاک بنامت باشه،چنین چیزی صحت داره؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون به احتمال زیاد به اتحادیه شما و شرایط اسقاط تاکسی برمیگرده. میتونین از طریق اتحادیه پیگیری کنین.

  70. با سلام من با یه ماشینی تصادف کردم که از قصد زد رو ترمز که ماشینش دور رنگ وکارش صاف کار نقاش بود انگاری کارش اینه که واسه خودش کار تراشی میکنه وپولی هم از مقصر میگیره یا ازبیمه شخص ثالث مقصر، بیمه تا چه حدی خسارت میده بهش ویا چند بار چون بیشتر راضی نبود بره شرکت بیمه خسارت نقدی میخواست.هستند چنین ادمایی

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. بیمه شما بستگی به مقدار آسیب خسارت فرد رو پرداخت میکنه. اگر تخفیف بیمه شما زیاد هست توصیه ما اینه که حتما از بیمه استفاده کنین چراکه در قانون جدید تخفیف پلکانی کم میشه و در نهایت شما نیازی به پرداخت هزینه اضافه ندارین اما در صورتی که تخفیف بیمه شما کمتر از 20 درصد هست و مبلغی که فرد به عنوان خسارت میخواد براتون قابل پرداخته بهتره که از بیمه استفاده نکنید تا تخفیف شما از بین نره.

  71. سلام من یه ام وی ام 315 خرید م با تخفیف بیمه آیا مالک قبلی می تونه تخفیف بیمه نامه رو برای خودش انتقال بده؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه رو به شما انتقال داده باشن خیر. ولی اگر خودرو هنوز به نام شما زده نشده و بیمه نامه منتقل نشده میتونن به خودروی جدیدشون انتقال بدن.

  72. سلام. بنده پراید داشتم تخفیف کامل داشت فروختم. هنوز سند قطعی توی محضر نزدم.الان دقیقا چ مدارکی نیازه ک ببرم برای انتقال تخفیف؟و اینکه تیبا صفر خریدم قابل انتقاله ب تیبا؟؟؟تیبا خودش بیمس ایا پول میدن یا ن؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر خودروی تیبا خودش بیمه داره نمیتونین انتقال بدین مگر اینکه شرکت بیمه هردو خودرو یکسان باشه یا در صورت تفاوت، تاییدیه انتقال از شرکت بیمه پراید بگیرین. برای مدارک هم در مقاله نوشته شده که چه مدارکی برای انتقال لازم هست.

  73. سلام بنده شش ماه پیش پرایدی خریم که بیمه نامه آن ۴۵ درصد تخفیف داره حالا قصده تمدیده بیمه نامه را دارم آیا تخفیف بیمه نامه فبلی در بیمه جدید لحاظ خواهد شد.لطفا بنده را راهنمایی فرمائید

  74. با سلام من خودرو داشتم بنام خودم الانم فروختم میخوام تخفیف هاتو به ماشین پسرم انتقال بدم ایا میشه یا نه ضمنا اون ماشین هم دست خودم هست هردوتا هم پراید هست لطفا راهنمایی کنید تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله امکان انتقال تخفیف وجود داره و میتونین با مراجعه به شرکت بیمه تخفیف رو انتقال بدین

  75. باسلام
    من ۶ماه پیش پراید خریدم با تخفیف کامل بیمه. هنوز سند بنامم نزدم. بیمه هم ۱۰روز داشت که تا الان تمدید نکردم.الان باقانون جدید چطور اقدام کنم.
    با تشگر

    1. سلام دوست عزیز
      با قانون جدید تخفیف ها به شما منتقل نمیشه و ازونجاییه که زمان بخشودگی جرایم دیرکرد هم تموم شده شامل جریمه میشین.

  76. سلام،خسته نباشید
    من یه پراید قولنامه کردم که تخفیف بیمه ثالثش از اوله،فقط بیمش یک ماه دیگه تموم میشه،چجوری باید این تخفیفو به خودم انتقال بدم،یا میشه به مالک خودرو بگم به نام خودش بیمه ثالث بگیره تا از تخفیفش استفاده کنم،بعد سند رو انتقال بده،ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      قانون جدید بیمه مرکزی اجازه انتقال تخفیف موقع انتقال مالکیت رو نمیده. حتی اگه فروشنده هم امسال تمدید کنه سال بعد شما باید بدون تخفیف تمدید کنین و ممکنه تو این یکسال هم نتونین درست از بیمه استفاده کنین چون به نام خودتون نیست. بهتره که بعد از انتقال خودرو خودتون بیمه رو به نام خودتون تمدید کنین. فقط باید توجه کنید که متاسفانه دیگه تخفیف منتقل نمیشه.

  77. سلام من یه پراید ۸۸خریدم با ۱۰سال تخفیف الان فهمیدم تخفیف بیمه به نام فروشنده هست اگه باهم توافق کنیم تخفیف میتونه روی همین ماشین بمونه

    1. سلام دوست عزیز
      در قانون جدید با انتقال مالکیت تخفیف منتقل نمیشه و زمانی که شما بخواید بیمه رو تمدید کنین باید بدون تخفیف تمدید کنین.

  78. سلام.من حدود یک ماه پیش یک ماشین مدل 95خرید کردم با سه سال تخفیف و پلاک و سند محضریش هم بنام خودم کردم اما بیمه نامه اش چون سر رسیدش نیومده به نام صاحب قبلیس.ایا ایشون می تواند تخفیف بینه را بدون اطلال بنده بردادر براری خود؟درحالی که ماشین را با این امتیاز فروخته است؟

    1. سلام دوست عزیز
      قانون جدیدی که به تازگی توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده اجازه انتقال تخفیف رو در زمان انتقال مالکیت نمیده یعنی به هر شکل زمانی که شما بخواید بیمه رو تمدید کنین تخفیف به شما منتقل نمیشه.

  79. سلام من یه ماشین دارم تخفیف کامل داره و یه صفر هم خریدم هر دو به نام خودم هستن الان میتونم تخفیف ماشین اول را به ماشین صفر ببرم ممنون میشم راهنمایم کنین با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگه سند، شرکت بیمه، بیمه گذار و تمام اطلاعات مربوط به دو خودرو یکسان باشه بله میتونین انتقال بدین.

  80. با سلام
    ماشین پراید داشتم الان برگ سبز بنام همسرم هست ولی بیمه گذار خودم هستم و از اول تخفیف داره (مدل 87) میخواستم بدونم
    1-اگه ماشینو فروختیم و ماشین دیگه نخریم تخفیفها را میشه نگه داشت هر وقت ماشین بگیرم الحاقیه ماشین جدید کنم؟
    2-من که بیمه گذار هستم و همسرم مالک حالا بیمه ذاتا ماله منه یا همسرم که مالکه؟
    باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتونین تخفیف رو موقع فروش خودرو حفظ کنین تا بعدا به خودروی جدید منتقل کنین. البته هر شرکت تا زمان مشخصی تخفیف رو حفظ میکنه که باید از شرکت بیمتون بپرسین.
      در مورد اینکه تخفیف دقیقا برای مالک هست یا بیمه‌گذار با توجه به شرایط انتقالی که از سمت بیمه مرکزی اعلام شده تخفیف برای مالک هست.

  81. با سلام خودروی پراید داشتم شهریور 99 فروختم و همان روز به بیمه اسیا مراجعه کردم جهت انتقال تخفیفات بیمه از بنده یک میلیون سیصدهزار تومان بابت محفوظ ماندن سنوات گرفتندتا اینکه امروز ماشین جدید بنام خودم خریداری کردم اما بیمه میگه ما پولی رو که نزد ما سپردی طبق قانون جدید به شما عودت نمی دهیم.بنده در قانون قبلی انتقال تخفیفات رو انجام دادم چرا با قانون جدید با من برخورد می شود.ممنون راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      شما مطمئن هستید که این مبلغ به عنوان سپرده پرداخت شده؟ به طور کلی شما زمانی که قصد انتقال تخفیف دارید باید مابه‌التفاوت قیمت بیمه بدون تخفیف و قیمت پس از تخفیف رو به شرکت پرداخت کنید (برای مثال اگر قیمت بیمه خودروی شما بدون تخفیف 2میلیون باشه و بعد از تخفیف 1 میلیون شده باشه، شما باید اختلاف 1 میلیونی رو زمان انتقال تخفیف به شرکت پرداخت کنین) در شرایطی که شما می‌فرمایین اگه مطمئن هستین که مبلغ سپرده بوده باید از طریق خود شرکت پیگیری کنین و اگر ازین بابت مطمئن نیستین بهتره مجدد از شرکت بیمه پرس‌وجو کنین تا دلیل پرداخت مبلغ رو به شما توضیح بدن

  82. سلام.من خودرو ریو خریداری کردم به اسم 14 سال تخفیف سند هم زدم تعویض پلاک هم کردم آیا با این شرایط صاحب قبلی می‌تونه تخفیف رو به نام خودش بزنه ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام دوست عزیز
      در هر صورت زمانی که شما بخواین بیمه رو تمدید کنید چون به اسم شما زده میشه تمام تخفیف‌ها از بین میره و فروشنده دیگه اینجا نقشی نداره چون خودرو کاملا منتقل شده.

        1. سلام دوست عزیز
          این قانون توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده و شرکت‌های بیمه صرفا مجری قانون هستن.

  83. سلام بنده ی ماشین تقریبا ۴ ماه پیش فروختم ک بیمه نام اش ب نام خودم هست و ۷۰درصد تخفیف داشته ک تا ۲۸اسفند اعتبار دارد و یک ماشین خریدم ک بیمه نامه ب نام مالک قبلی هست و ۷۰ درصد هم اعتبار داره هر دو بیمه ایران هست الان باید چکار کنم میتونم از تخفیف کدام استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه قبلی خودتون رو با تخفیف انتقال داده باشین نمیتونین مجدد اون تخفیف رو برگردونین. در مورد خودرو جدید هم با توجه به قانون جدید متاسفانه امکان استفاده از تخفیف نیست. اگه تخفیف بیمه قبلی رو انتقال ندادین هنوز میتونین با مراجعه به بیمه ایران پیگیری کنین تا بیمه خودروی قبلی براتون حفظ بشه و بعد از انتقال خودروی جدید به این بیمه جدید منتقل بشه.

  84. سلام
    پدر من یه خودرو آردی با ۱۰ سال تخفیف رو ۷ سال پیش فروخته و الان یه سمند از مادرم که ۷ سال تخفیف بیمه داره خریده.میخواستم بدونم کدوم یک از این تخفیفات رو میتونه به سمند منتقل کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیفی که برای خودروی قبل بوده رو نمیتونن منتقل کنن ولی با خرید خودروی مادرتون، ایشون میتونن تخفیف رو در هنگام انتقال مالکیت به پدرتون منتقل کنن.

  85. سلام من سه سال پیش یه پراید خریدم بیمه بنام خودم میزدم دور روز پیش تموم شد الان میخوام بیمه کنم نمیشه میگن چون تعویض پلاک کردم تخفیفات تموم حذف شده یازده سال تخفیف حذف شده پارسال با پانصد تومن بیمه کردم الان دوملیون صد هزار میخوان ببخشید من الان چیکار کنم تخفیفا برگردنم حذف نشه

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون جدیدی هست که توسط بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده و شرایط رو سخت کرده. در واقع این قانون در جهت راننده محور شدن بیمه شخص ثالث تصویب شده و به همین خاطر دیگه امکان انتقال تخفیف در نقل و انتقال خودرو وجود نداره.

  86. سلام وقتتون بخیر بنده یک ماشین دارم قصد فروش دارم همه چیش به اسم خودمه آیا میتونم تخفیفشو تو دفتر بینه حفط کنم وبعد ازاینکه ماشین دیگه ای گرفتم از اون استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بله این امکان وجود داره و شما میتونین با مراجعه به شعب اصلی شرکت بیمه خودتون، تخفیف بیمه رو حفظ کنین تا بعدا بتونین ازش استفاده کنین ولی باید توجه داشته باشین که این تخفیف ها مدت محدودی حفظ میشن.

  87. سلام خسته نباشید
    من چند ساله یه پژو پارس مدل84خریدم الان تخفیفش هفتاد درصده بیشتر تخفیفش هم مال وقتیه که من رانندش بودم ولی پلاکش به اسمم نیست فقط سند محضری زدیم الان تکلیف این تخفیف بیمه چی میشه من احتیاط کردم تخفیف میره برای صاحب پلاک؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق شرایط انتقال تخفیف یکی از ملاک‌های اصلی مالک و سند خودرو هست. ولی در شرایطی که شما میفرمایین بهتره از شرکت بیمه خودتون به طور دقیق بپرسین چون این امکان هست که بشه تخفیف به شما که راننده هستین منتقل بشه. به هرحال این قانون در راستای راننده محور شدن و هنوز در حال تغییر و به روز شدنه و اگه در سالهایی که خودرو دستتون بوده اطلاعات گواهینامه رو موقع خرید بیمه ثبت کرده باشین امکانش هست که اون تخفیف‌ها رو براتون حفظ کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر این قانون جدید برای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث هست و ممکنه همی قانون تغییراتی داشته باشه ولی قانون قبلی برنمیگرده.

  88. با سلام.
    من سال ۹۶ ماشین رو وکالتی خریدم و تا بهمن ۹۹ تعویض پلاک نکردم و پلاک همچنان بنام مالک قبلی بود.
    الان ۷۰ درصد تخفیفم از بین میره یا برای من حساب میشه.
    چون اگه حساب نشه دیگه بیمه نمیکنم ماشینو.
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه تخفیف به شما نمیرسه ولی با این وجود پیشنهاد ما اینه که بیمه رو تهیه کنین چون حادثه هیچ‌وقت مشخص نمیشه و ممکنه مشکلات بزرگتری ایجاد بشه.

  89. سلام ماشینی هست که چند ساله دارم که پلاکش به نامه شخص دیگری هست به نام خودم نیست تا سال قبل بیمه نامش به نام دوستم بوده اما امسال قبل از اینکه میخواستم برم تعویض پلاک ماشین به نام خودم بیمه کردم و الان تعویض پلاک کردم وسند هم زدم به نام خودم آیا حالا که پلاک تعویض شده امکان انتقال تخفیفات به پلاک جدید که به نام خودم شده هست؟اگر هست باید چکار کنم فقط الحاقیه پلاک بگیرم کافیه؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید تخفیف برای شما نمیشه و معمولا داشتن الحاقیه هم تاثیری نداره.

  90. سلام من هشت ماه پیش خودروی خودم رو فروختم و سند قطعی و انتقال پلاک هم زده ام و نمیدونستم میشه تخفیفات رو حفظ کرد.
    اول اینکه با انتقال پلاک تخفیفاتمون حفظ میشه یا انتقال پیدا میکنه به دیگری؟
    الان تخفیفات خودروی قبلی رو میشه به خودروی جدیدم انتقال بدم؟یا خیر امکان ندارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه خریدار تو این بازه و قبل از اجرایی شدن قانون جدید بیمه رو به نام خودشون تمدید کرده باشن ممکنه که دیگه نتونین از تخفیف استفاده کنین. با این وجود بهتره که از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین موضوع رو تا در صورت امکان از تخفیف استفاده کنین.

  91. با سلام ‌ .
    بتده یه ماشین خریدم که خلافیش زیاد بود و تا امروز نتونستم تعویض پلاک کنم .
    برج ۴ بیمه رو تمدید کردم و ب اسم خودم زدم . با تعویض پلاک امکان انتقال تخفیفات بیمه وجود داره .
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      خیر این تخفیف به شما نمیرسه چون پلاک به نام مالک قبلی هست.

  92. سلام‌ خسته نباشید من یه ماشین‌پارس دارم ده ساله زیر پامه و همه تخفیفش در زمان رانندگی خودم بوده ولی پلاک بنام شخصی دیگر هست الان تکلیف این تخفیف بیمه چی میشه میتونم‌با تعویض پلاک برای‌خودم حفظش کنم

  93. سلام اگر فروشنده ماشین اصراری بر حفظ تخفیف ها برای خود نداشته باشد، آیا تخفیف ها به طور خودکار به خریدار منتقل میشود?، یا فرد خریدار برای ماشینی که خریداری کرده باید بیمه را از اول مشابه بیمه صفر پرداخت کند؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در هر صورت امکان انتقال تخفیف وجود نداره حتی در صورت رضایت فرد

  94. سلام من ده سال پیش یک ماشین خریدم از دوستم وتعویض پلاک نکردم وتو این ده سال بیمه نامه به اسم خودم صادر شده الان چند روز میشه که تعویض پلاک انجام دادم آیا تخفیفات بیمه صفر میشه یانه وایا این تخفیفات به پلاک جدید که به نام خودم هست انتقال میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید تخفیف برای دوستتون هست و به شما نمیرسه

  95. سلام من یه ماشین دارم که سندوپلاکش بنام خودم نیست امابیمه نامه جدیدبنام خودمه آیامیتونم تخفیف بیمه روبه ماشین جدیدانتقال بدم

    1. سلام دوست عزیز
      دقیق متوجه شرایط نشدم، در حال حاضر خودرویی دارین که به نام خودتون نیست ولی بیمه‌ی این خودرو به نام خودتونه و حالا که خودروی جدید به نام خودتون گرفتین میخواین تخفیف انتقال بدین؟

      1. سلام بنده ب تازگی یک دستگاه سمند مدل ۸۳ خریدم ، وکالت بهم دادن ک بزنم ب نام خودم ماشینو میخاستم بدونم تکلیف بیمه نامه ماشین ک هفتاد درصده چی میشه ؟ این خوردرو و بیمه نامه هاش فقط ب اسم یک نفر هم نبوده چند دست چرخیده ، آیا امکانش هست تخفیف بیمه نامه 70 در صدیم بپره ؟
        یا فروشنده میتونه بگه من ماشینو دادم ب ایشون و میخام تخفیفات بیمه برای صاحب جدید خودرو باشه ؟
        راه حل اینکه تخفیفات بیمه بعداز تعویض پلاک و سند برای من نپره ک ماشینو خریدم چیه ؟

        1. سلام دوست عزیز
          طبق قانون جدید به هیچ عنوان امکان انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار وجود نداره و طبق شرایطی که شما میفرمایین عملا تخفیف از بین میره.

  96. سلام.من یه سمند نود خریدم که هنوز پلاک و سندش به نام من نیست ولی بیمه نامه قبلیش به اسم من صادر شد.الان هم موعد تمدید بیمه فرا رسیده.ایا اگر به نام خودم دوباره صادر بشه بیمه پرداخت خسارت احتمالی رو میده؟ایا تخفیفاش حفظ میشه؟به اسم خودم فعلا بیمه کنم یا صاحب قبلیش؟اخه شرایط تعویض پلاک فعلا فراهم نیست.من باید چیکار کنم که به مشکل بر نخورم.ممنون اگر راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      خسارت در هر صورت پرداخت میشه ولی تخفیف به شما نمیرسه و به مالک قبلی میرسه.

  97. سلام یک سوال دارم من ماشین پراید با ۵۵ درصد تخفیف خریدم دقیقا دو روز بعد از خرید بیمش تموم میشد رفتم با وکالت نامه بیمه کردم به نام خودم ولی پلاک رو هنوز تعویض نکرده بودم و با نام من و پلاک فروشنده بیمه نامه تمدید شد مطابق با ۵۵ درصد امسال که بیمه رو دارم با اون تخفیف آیا برای سال آینده تخفیفم صفر میشه؟؟؟؟ چون من زمان خرید بخاطر بیمش خرید کردم ماشین رو میشه لطفا راهنماییم کنید ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله طبق قانون جدید تخفیف به مالک پلاک میرسه و چون پلاک ثبت شده در بیمه نامه شما به نام مالک قبلی هست به ایشون میرسه.

  98. سلام یک سوال دیگه من هر ماشینی رو در هر تاریخی فروخته باشم مثلا دو سال پیش الان میتونم تخفیفاتش رو بگیرم ؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که ماشین رو وکالتی فروخته باشین (پلاک هنوز به نام خودتون باشه) بله میتونین. در غیر اینصورت خیر چون به مالک جدید منتقل شده.

  99. سلام من 1ساله ماشینم رو فروختم بیمه نامه مهرماه 99تمام شده الان ماشین گرفتم بیمه نامه بنام صاحب هست الان میتونم بیمه ماشین قبلیم را انتقال بدم یا امکان نداره

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پلاکی که توی بیمه نامه ثبت شده به نام مالک جدید باشه خیر نمیتونین تخفیف رو برگردونین.

  100. سلام، من ۲ ماه پیش ماشینم سواری شخصی بود فروختم با۱۴ سال تخفیف الان یه تاکسی خریدم آیا الان تخفیف ها رو میشه انتقال داد به تاکسی ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چون کاربری متفاوت هست (سواری و تاکسی) نمیشه تخفیف رو انتقال داد.

  101. سلام ماشین تازه خریدم بیمش تخفیف نداره اگه با رضایت صاحب بیمه اولی بخاد بیمشو انتقال بده برامن میشه

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طبق قانون انتقال تخفیف به هیچ عنوان ممکن نیست حتی با رضایت فروشنده.

  102. سلام وقت بخیر من سال ۸۷یه ماشین خریدم والان تعویض پلاک کردم تمام این سالها من بیمه گذاربودم وپلاک به اسم مالک قبلی بوده ۰آیا تخفیفات عدم خسارت مال من هست یا مال صاحب قبلی لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف به مالک پلاک میرسه و در شرایطی که شما میفرمایین تخفیف برای مالک قبلی هست.

  103. با سلام
    بنده اردیبهشت ماه یک ماشین خریدم با 9 سال تخفیف . خرداد ماه تمدید بیمه انجام دادم بنام من شد بیمه نامه اما هنوز تعویض پلاک نکرده بودیم ./
    مهرماه تعویض پلاک کردیم. حتی نمایندگی بیمه هم رفتم برای دریافت الحاقیه گفتند که لازم نیست و سال بعد پلاک هم درست میشه موقع تمدید.

    الان با این قانون جدید تخفیف بیمه به من میرسه یا خیر ؟
    بیمه نامه به نام من با 70 درصد صادر شده امام پلاک قبلی …

  104. سلام
    پدر بنده در سال ۹۵ یک خودروی پراید که بنام خودش بوده را فروخته با بیمه نامه تخفیف۶۰ درصد، ولی خریدار تا الان برای تعویض پلاک و انتقال سند آن خودرو اقدامی نکرده و همچنان با پلاکی که بنام پدرم هست،از اون ماشین استفاده میکنه.
    پدرم هم در همان سال ۹۵ یه ماشین جدید، با پلاک جدید بنام خودش گرفته.
    حالا سوال من اینه آیا من میتونم با رضایت پدرم، تخفیفات بیمه‌ شخص ثالث ماشینی که فروخته و همچنان با پلاک خودش در حال استفاده هست رو به بیمه نامه ماشینی که خودم تازه خریدم منتقل کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله امکانش هست ولی بهتره برای اطمینان بیشتر با شرکت تماس بگیرین تا کارشناسان فروش ما در این مورد راهنماییتون کنن.

  105. سلام من یه خودرو پراید دارم پلاک وسند بنام من نیست ولی سه سال هست بیمه بنام خودم میگیرم اگه سند انتقال بدم تخفیف هم ازبین می ره یا نه و سوال دوم پژوپارس دارم که ۴سال پیش فروختم و لی پلاک وسند هنوز بنام خودم هست فقط بیمه بنام خریدار هست این تخفیف رو میتونم انتقال بدم بنام خودم

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف پراید به شما منتقل نمیشه ولی تخفیف خودروی قبلی خودتون رو بعد از تعویض پلاک میتونین حفظ کنین و بعد از سند زدن پراید به اون منتقلش کنین. فقط باید توجه کنین که اول باید خودروی قبلی رو انتقال بدین و تخفیف رو نگه دارین و بعد زمانی که پراید رو سند زدین در زمان تمدید بیمه تخفیف براتون لحاظ بشه.

  106. سلام وقت بخیر من یه پراید مدل 91درتیرماه سال جاری فروختم تمام تخفیف حالا می‌خوان یه پراید 97خریدم تخفیف بیمه روانتقال بدم نمایندگی میگه کپی برگ سبز خودرو فروخته شده رو بیار اما من ندارم چکار باید کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر شما تخفیف خودروی قبلی رو انتقال داده باشین به فرد جدید و تعویض پلاک هم صورت گرفت باشه نمیتونین تخفیف رو برگردونین.

  107. درود
    پارسال یه ماشین از برادرم خریدم ولی تعویض پلاک نکردم.
    همون پارسال بیمه نامش رو که تمدید کردم به نام من صادر شد. ینی الان تو بیمه نامه، بیمه گذار و مالک من هستم ولی پلاک برادرم ثبت شده.
    حالا اگه تعویض پلاک کنم این تخفیف بیمه برای من هست یا برادرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید باید تمام مدارک یعنی بیمه‌نامه و پلاک و .. همه به نام یک فرد باشه.

  108. من یه پراید خریدم که ۸ سال تخفیف داشت سری قبل هم خودم بیمه کردم ماشین رو و بعد تعویض پلاک کردیم و الان موعد بیمه شده و مراجعه کردم به شعب بیمه در جواب من میگن تخفیفات رفته واسه مالک قبلی و شامل شما نمیشه این چه قانون مسخره ایه ؟ نه اطلاع رسانی نه تبصره ای نه چیزی …حالا من باید ماشین ۹ سال کارکرد رو سوار بشم و بیمه یه ماشین صفر رو پرداخت کنم …هیچ راهی نیست که بتونم تخفیف رو داشته باشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانونی هست که توسط بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده و ما نمیتونیم تغییری درش ایجاد کنیم.

      1. سلام من ماشینم رو طی عید ۹۹ خریدم حالا تعویض پلاک رو در مورخه ۹۹/۸/۱۳ به نام خودم زدم قبل از اومدن قانون سند قطعی و بیمه نامه هم در سند قطعی قید شده وبیمه نامه در۱۴۰۰/۲/۲۲ تموم میشه موقع تمدید بیمه تخفیفات به من منتقل میشه؟

        1. سلام دوست عزیز
          اگر پلاک ثبت شده در بیمه‌نامه به نام مالک قبلی باشه تخفیف قانونا برای ایشون هست. اما در صورتی که الحاقیه انتقال داشته باشین یا پلاک خودتون ثبت شده باشه تخفیف برای شما میشه.

  109. سلام من ماشینم پراید کارت سبز به اسم خودم است ولی بیمه شخص ثالت به اسم داداشم الان تخفیف هام چی میشه اون موقع گفتند هر وقت بیمه تمام میشه به اسمت میزنیم حالا تخفیف ها چی میشه

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه با توجه به سند و مالک اصلی خودرو صادر میشه و بیمه گذار میتونه هر کسی باشه. شما میتونین زمان تمدید بیمه رو به اسم خودتون بزنین و تخفیف رو هم حفظ کنین.

  110. سلام من یه پراید مدل95 داشتم که 5سال تخفیف بیمه داشت فروختمش یه سمند 89 گرفتم ک 11 سال تخفیف داره ایا میشه تخفیف سمندو انتقال بدم چطور ؟یا اینکه تخفیف پرایدو انتقال بدم

    1. سلام دوست عزیز
      شما چه زمانی نقل و انتقال رو انجام دادین؟ به این شکل من نمیتونم دقیق پاسخ بدم بهتون بستگی به زمان نقل و انتقال خودروها داره و زمانی که باید بیمه رو تمدید کنین.

  111. سلام، من یه ماشین اسفند ۹۸ خریدم ولی تعویض پلاک انجام ندادم، زمان اتمام بیمه نامه اسفند ۹۹ بود که چند روز پیش رفتم و ماشین رو به نام خودم بیمه کردم، الان میخوام تعویض پلاک کنم، آیا فروشنده می‌تونه تخفیفات بیمه و بگیره؟؟ اینکه سال بعد این تخفیفات برای ماشینم حفظ میشه یا نه؟؟بطورکلی میخوام بدونم حتی با رضایت فروشنده، این تخفیفات با تعویض پلاک به من انتقال پیدا میکنه؟؟ و اینکه تکلیف کسی که قبلاً ماشین و فروخته و این قانون نبود حالا بخواد ماشین جدید بخره، باید ماشین بدون تخفیف همیشه بیمه کنه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون توسط بیمه مرکزی برای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث ایجاد شده. در شرایطی که شما میفرمایین سال آینده بعد از تعویض پلاک که بخواین بیمه رو تمدید کنین تخفیف از بین میره و راهی نیست که به شما انتقال پیدا کنه مگر اینکه مجدد تغییر کنه قانون که احتمالش کمه.
      در رابطه با ماشین فروخته شده هم متاسفانه نمیشه تخفیف رو برگردونین چون قبل از تغییر قانون بوده.

      1. سلام وقت بخیر
        من سال ۹۸ یه ماشین خریدم و موعد سررسید بیمه ماشین برج ۱۲هست
        تا الان ۲بار بیمه کردم ماشین رو (توی بیمه نامه بخش بیمه گذار به اسم منه اما مشخصات مالک صاحب قبلی خودرو هست)
        چون من سند زدم ماشین رو به نام من هست ولی پلاک نکردم
        هنوز پلاک صاحب قبلی روی ماشینه اما سند مالکیت ب اسم منه
        دیروز هم ماشین رو مجدد برای سال دوم که دستمه بیمه کردم و مشکلی هم نبود
        میخواستم بدونم وقتی تعویض پلاک برم و پلاک هم به اسم خودم باشه میتونم تخفیفات رو برای خودم حفظ کنم؟

        1. سلام دوست عزیز
          خیر طبق قانون حدید در صورتی که تعویض پلاک انجام بدین تخفیف به مالک قبلی تعلق میگیره.

      2. سلام وقتتون بخیر خسته نباشید من 6سال پیش یه پراید مدل ۸۴ از برادرم خریدم و حق بیمه رو تا الان خودم پرداخت کردم حتی توو این ۶ سال از طرف بیمه برای خودم sms میومد که مدت بیمم به پایان رسیده و باید تمدید کنم
        شرکت بیمه گرم هم بیمه ی ایران بوده
        بنا به دلایلی نمیرسیدیم که ماشینو بنام کنیم چون نه من میرسیدم تو اون ۶ سال که بریم سند بنام بزنیم نه برادرم چون کارمون جوری بود که همش به تداخل میخوردیم برای انتقال سند پارسال برج 12 تعویض پلاک کردم و همون روزم بیمه کردم ماشینو ولی به نام برادرم بیمه رو صادر کردن میخواستم بدونم که الان برادرم میتونه این 70% تخفیفو که ۱۴ ساله داره به بنده انتقال بده چون نه پلاکشو نیاز داره نه تخفیف بیمه رو ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. سلام دوست عزیز
          اگر پلاکی که در بیمه ثبت کردین پلاک شما باشه تخفیف برای شما میشه در غیر اینصورت ایشون نمیتونن بیمه رو به شما انتقال بدن چون انتقال فقط به والدین همسر و فرزندان امکان پذیره.

    2. سلام من سه سال پیش یک کامیونت فروختم به صورت وکالتی میخوام ببینیم میتونم الان تخفیف بیمش رو به ماشین جدید انتقال بدم در ضمن هیچ مدارکی از ماشین ندارم ولی پلاک بنام منه

      1. سلام دوست عزیز
        اگر خریدار بیمه رو به نام خودشون تمدید کرده باشن امکان انتقال تخفیف وجود نداره چون مغایرت بین پلاک و بیمه‌گذار به وجود میاد. با این وجود میتونین از طریق شرکت بیمه خودتون پیگیری کنین تا اگه امکانش بود انتقال بدین.

  112. بنده ی پراید خریدم شهریور ماه هم تعویض پلاک رفتیم وهم سند قطعی رو بنام خودم زدم .بیمه خودرو برای خرداد ماه بود . آیا با رضایت صاحب قبلیش تخفیف ها رو میشه انتقال داد. وبرای تمدید بیمه مجبور بودم ک تا برج ۳ دست نگا دارم . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه طبق قانون جدید تخفیف به نام ایشون میشه مگه اینکه در زمان انتقال خودرو الحاقیه انتقال به بیمه زده باشین که در اینصورت برای خودتون میشه تخفیف ها

  113. سلام خسته نباشین، بنده ماشین اولم هست و چند ماه پیش گرفتم و تمام تخفیف بوده، الان میگن تمام تخفیف شامل من نمیشه،میشه راهنمایی کنین که بنده چیکار میتونم بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      با قانون جدید بیمه شخص ثالث امکان انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار وجود نداره به همین دلیل شما نمیتونین از این تخفیفات استفاده کنین.

  114. سلام و وقت بخیر خدمت شما
    ۸ سال پیش یه ماشین از عموم خریدم،اما سند ماشین و تعویض پلاک به نام بنده نشده و فقط یه وکالت فروش از عموم دارم،اما از همون روز اول که خودرو رو خریدم بیمه رو به اسم خودم صادر کردم،الان اگه بخوام خودرو رو اسقاط کنم امکان انتقال سوابق بیمه به خودم با اون وکالت فروش هست(بیمه نامه حدود ۸ ساله به اسم خودمه).
    ممنون.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه با قانون جدید بیمه شخص ثالث امکان انتقال سوابق براتون وجود نداره چون برای اینکار باید پلاک و بیمه‌نامه هردو به نام یه نفر باشه.

  115. من الان خودم مالک هستم و پلاک بنام من هست و بیمه نامه سال قبل بنام فرد دیگر در صورت صدور بیمه نامه جدید آیا تخفیفات بیمه نامه به بنده منتقل خواهد شد؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه خیر چون در قانون جدید باید تمام مدارک یعنی بیمه‌نامه قبلی و سند همه به نام یک فرد باشه مگر اینکه در زمان خرید یا انتقال خودرو الحاقیه انتقال زده باشین.

  116. سلام وقت بخیر
    من یه ماشین سه سال گرفتم که صاحب قبلیش واسم پلاک نزد چند بار هم بهاش تماس گرفتم حاضر نشد بیاد شهرستانه منم سه ساله دارم بیمه به نام خودم میزنم اگر الان پلاک بزنم تخفیف ها میپرن

  117. سلام من برای انتقال تخفیف های بیمه ثالث خودروی قبلیم مراجعه کردم ولی بیمه دانا در جواب گفتند چون خریدار بیمه رو تمدید کرده نمیشه تخفیف پلاک انتقال داد مگه قانون از سال نودو هفت تا حال نیست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون به طور جدی از بهمن سال 99 اجرایی شده و اگر قبل از اون فرد بیمه رو تخفیف کرده باشه نمیشه کاریش کرد و تخفیف به اون فرد منتقل شده.

    2. سلام ، من سال ۹۸ ماشینم تصادفی کرد که طبق نظریه کارشناس بیمه۵۰+۵۰ اعلام شد و هر کدام بصورت مجزا از بیمه هم استفاده کردیم ، آیا با توجه به درصد خسارت تمام تخفیف بیمه اوون سال من باید کامل از بین بره در صورتی ۵۰ درصد بوده ؟ اگرخیر چجوری و از کجا پیگیری کنم ؟ چون سال بعد تنها ۵ درصد تخفیف گرفتم بدلیل عدم خسارت و استفاده از بیمه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ،مدل ۹۸ برج ۹ و حدود یکی دو ماه از تصادف و استفاده ۵۰ درصدی استفاده کردم

  118. سلام وقت بخیر
    من ی هفته پیش پژو ۴۰۵ گرفتم که هفت سال تخفیف بیمه ثالث داره و تا برج ۲ بیمه داره
    هنوز تعویض پلاک نکردم ولی میخواستم بدونم بعد تعویض پلاک برم بیمه کنم تخفیف بیمه از بین میره؟
    راهی هست بخوام تخفیف بیمه رو به اسم خودم بزنم ؟
    با فروشنده برم بیمه و بگم بزنه به اسمم؟
    چون من بخاطر تخفیف بیمه قیمت بالاتر خریدم ماشین رو

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید هیچ راهی برای انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار وجود نداره.

  119. سلام من یه ماشین ال۹۰ دارم که فروختم ولی هنوز تعویض پلاک و سند نزدم بجاش یه برلیانس خریدم که اونم تخفیف داره میخواستم ببینم میشه قبل از سند زدن تخفیفات ال ۹۰ رو ببرم روی برلیانس و اینجوری تخفیفاتم دوبرابر بشه

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف برلیانس به شما نمیرسه و برای مالک قبلی هست. شما فقط میتونین تخفیف خودروی قبلی خودتون رو به خودروی جدید انتقال بدین.

  120. سلام من ماشین تیبا قبلی خودم رویک سال پیش فروختم وهمون وقت یه ماشین تیبادیگه خریدم ولی بیمه ماشین قبل خودم راتخفیفش انتقال ندادم به خودم واین ماشین که خریدم تعویض پلاک کردم وبزرگ سبزخودرووپلاک بنام من هست ولی سندقطعی وبیمه بنام همون صاحب قبلی هست که به من فروخته است الان آخرماه زمان تمدیدبیمه نامه هست ولی بیمه نامه روبخوام تمدیدکنم تخفیف بیمه که الان در بیمه نامه هست اگرتمدیدکنم بنام خودم برای من تخفیف داده میشه این ماشین که خریدم

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید در صورتی که خودرو انتقال داده بشه تخفیف برای فروشنده باقی میمونه و به خریدار منتقل نمیشه.

  121. سلام من یک ماشین سمند 86 داشتم که در اسفند ماه 99 فروختم و حالا تعویض پلاک انجام شده .من رای اینکه تخفیف شخص ثالث را بر روی ماشین جدید انجام بدم باید چکار بکنم .ضمنا هیچ مدرکی از ماشین سمند در دست ندارم

    1. سلام دوست عزیز
      قانونا تخفیف برای شما هست و میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف به خودروی جدید رو بدین.

  122. سلام خسته نباشید.
    بنده ماشینمو در تاریخ ۹۹/۹/۲۸ با ۸ سال تخفیف بیمه فروختم و یک ماشین جدید خریدم که پلاک جدید دریافت کردم. (پلاک خودرو قبلی نصب نشد روی خودرو جدید). بیمه نامه خودروی قبلی اس ام اس داده که الحاقیه حذف شده. الان من چجوری باید تخفیف هامو انتقال پلاک جدیدم بکنم؟ از یک شرکت بیمه پرسیدم گفتن انتقال داده نمیشه. لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه خودروی قبلیتون به نام مالک جدید نشده باشه میتونین تخفیف رو انتقال بدین به پلاک جدیدتون در غیر اینصورت تخفیف طبق قانون قبل به ایشون منتقل شده.

  123. سلام خسته نباشید
    من جدیدا یک ماشین خریدم که بیمه نامه به اسم مالک قبلیه و انتقال هم نمیده
    از قبل هم یک ماشین دارم که بیمه نامه به اسم خودمه با تخفیف کامل
    آیا میتونم از تخفیف ماشین قبلی همزمان برای هر دو ماشین استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر نمیتونین برای دو ماشین استفاده کنین. در مورد خودروی جدید حتی اگه مالک جدید انتقال بدن هم برای شما قابل استفاده نیست و نمیتونین از تخفیف استفاده کنین.

  124. سلام
    میشه لطفا من را راهنمایی کنید ممنونم
    من سال ۹۸ ماشینم رو فروختم پژو ۲۰۶ بود،
    سال ۹۹ با یک سال وقفه رفتم ماشینی دیگر پژو پارس خریدم،
    تعویض پلاک کردم، پلاک های ۲۰۶ را روی پارس نصب کردم که با این پلاک تخفیف بیمه کامل داشتم، الان میخوام بیمه پژو پارس را که به نام مالک قبلی و پلاک های قبلی که به نام وی بوده به نام خودم با پلاک های جدیدی که نصبه تمدید کنم، آیا میتوانم از تخفیف های پلاکم استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید تخفیف مالک قبلی پژو پارس به شما تعلق نمیگیره و چون دوسال از فروش خودروی 206 گذشته و مالک جدید اون رو به نام خودش بیمه کرده احتمال اینکه بتونین تخفیف خودتون رو برگردونین هم کم هست. با این وجود بهتره به شرکت بیمه‌ای که خودروی قبلیتون رو باهاش بیمه میکردین مراجعه کنین و مجدد جویای شرایط بشین تا در صورت امکان تخفیف پلاکتون برگرده.

  125. سلام
    من ماشینمو فروختم با 50 درصد تخفیف و ماشین جدید گرفتم تخفیف بیمه ماشینی که فروختم رو چجوری میتونم انتقال بدم سند ماشین رو به اسم خریدار زدم و دسترسی به خریدار ندارم.

    1. سلام دوست عزیز
      چه زمانی خودروی خودتون رو فروختین؟ اگر بیش از یکسال هست و بیمه در این بازه تمدید شده (به نام مالک جدید) احتمال اینکه بتونین تخفیف خودتون رو برگردونین کم هست.

  126. سلام خسته نباشید
    من یک پراید سال ۹۴از دوستم خریداری کردم واز سال ۹۴ به بعد بیمه نامه به نام خودم گرفتم .ولی هنوز سندرو انتقال ندادم.الان حدود ۱۴سال سابقه بیمه داره ،اگر بخواهم سند انتقال بدم سابقه بیمه هم برای من ثبت میشود .لطفا راهنمای کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید چون پلاک خودروی شما به نام مالک قبلی هست تخفیف به شما تعلق نمیگیره و برای ایشون هست.

  127. سلام من پارسال برج ۶ یک پراید با ۵۵ %تخفیف خریدم بعد یک ماه بیمه کردم و انتهای برج ۱۱ فروختم و دوباره پراید دیگه گرفتم با همون پلاک میگن نمیشه تخیف ها رو انتقال داد باید کسی که تخفیف بهش تعلق میگیره از اول دست خودش باشه میخواستم ببینم به من تعلق نمیگره تخفیف ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      من دقیق متوجه شرایط شما نشدم. اگه بیمه پراید قبلی (که برج 6 خریداری کردین و یکماه بعد بیمه کردین) به نام و پلاک خودتون باشه یعنی اول تعویض پلاک کرده باشین و سند قطعی زده باشین و بعد بیمه کرده باشین احتمالا میتونین از اون تخفیف برای خودروی جدیدتون استفاده کنین ولی اگه پلاک خودروی قبلی به نام مالک قبلیش بوده پس خیر طبق قانون جدید نمیتونین از تخفیف استفاده کنین.

  128. سلام وقت بخیر
    یک 206sd توی شهریورماه 99خریدم وهمون موقع سند رو بنام کردم و تعویض پلاک انجام شد اما بیمه تا 14فروردین 1400مهلت داشت.حالا باتوجه به اینکه به موعد اتمام بیمه نزدیک میشیم آیا میتونم تخفیفات بیمه رو هم استفاده کنم و تخفیفات رو انتقال بدیم روی پلاک جدید که به نام خودمه.

    1. سلام دوست عزیز
      خیر امکان استفاده از تخفیف رو ندارین و تخفیف برای مالک قبلی خودرو هست.

  129. درود
    برادرم تابستان ۹۹ یک دستگاه پراید به نام خودش رو که چندین سال داشت فروخت و اون پراید اردیبهشت ۱۴۰۰ بیمش تموم میشه . الان میتدنیم تخفیفات اون پراید رو به پراید خودم انتقال بدیم ؟؟؟ اون پرایدی که تخفیفات داشت سند خورده و پلاکشبنام خریدار جدیده . ولی بیمه نامه بنام برادرم هستش

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین با داشتن مدارک نقل و انتقال و مدارکی که ثابت کنه خودرو قبلا مال شما بوده به شرکت بیمه مراجعه کنین و تخفیفات رو حفظ کنین. ولی امکان انتقال اون تخفیف به خودروی شما وجود نداره و برادرتون فقط میتونن تخفیف رو به والدین همسر یا فرزندشون انتقال بدن.

  130. باسلام،این داستان بیمه رو درست کردن چون برتشون نمی صرفید والان دود توچشم مردم میره ،براشونم مهم نیست ،یعنی من قبلا ماشین داشتم ،الان بخوام یه خودرو مدل پایین بخرم باید پول بیمه کامل بدون تخفیف بپردازم!؟مگه میشه؟چه قانونیه،چه عدالتیه!؟

  131. سلام وقت بخیر
    برای انتقال بیمه نامه حتما باید سند بنام خودم باشه یا نه؟
    ماشینم پراید هستش و نزدیک ده سال تخفیف داره ولی هنوز سند و تعویض پلاک نکردم
    میشه انتقال داد؟

    1. سلام دوست عزیز
      در شرایطی که شما میفرمایین طبق قانون تخفیف به شما تعلق نداره و به دارنده پلاک تعلق داره بنابراین نمیتونین تخفیف رو انتقال بدین.

  132. سلام من یه خودرو با پلاک شهر اهواز جدیدا فروختم و پلاک را فک کردیم که 7سال تخفیف دارد
    الان یه ماشین دیگه خریدم با پلاک یه شهر دیگه
    که قراره فردا پلاک جدید بگیرم
    هر دو بیمه دی ماه اعتبار دارند
    ایا تخفیف ۷ سال با توجه به اینکه پلاک قبلی و جدیدم یک شماره نیست به من تعلق میگیرد ???

    1. سلام دوست عزیز
      اگه به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست حفظ تخفیفات پلاک قبل رو بدین میتونین در زمان تمدید بیمه پلاک جدیدتون تخفیف رو انتقال بدین. لازمه انتقال بین دو پلاک این هست که هر دو پلاک و هردو خودرو به نام خودتون باشه.

  133. با سلام دو ماه پیش خودرو فروختم پلاک زدم فروردین خودرو صفر از نمایندگی تحویل میگیرم آیا تخفیفات بیمه خودرو قبل را میتوان انتقال داد

    1. سلام دوست عزیز
      اگه هنوز پلاک شما در بیمه خودروی قبل ثبت باشه (خریداری تمدید یا تعویض نکرده باشه) بله میتونین تخفیف رو به خودروی جدید منتقل کنین.

  134. سلام وقت بخیر من ماشینم 7 سال تخفیف بیمه داره کامل.
    ایا در زمان فروش ماشینم تخفیف بیمه شخص ثالث به خریدار منتقل میشه ؟

    ایا تخفیف بیمه شخص ثالث برای من میمونه و بعد از فروش خودرو قابل انقال به خودروی جدیدم هست ؟

    ایا توافقی میشود تخفیف بیمه را انتقال داد یا که کلا قانون منع کرده؟
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طبق قانون جدید از فروشنده به خریدار منتقل نمیشه
      بله شما میتونین برای مدت محدود (میانگین 1 سال که با توجه به شرکت بیمه متفاوت است) تخفیف رو برای خودتون حفظ و بعدا به خودروی جدید منتقل کنین
      خیر به هیچ عنوان امکان انتقال وجود نداره و اگر صورت بگیره نقض قانون هست.

  135. سلام من یک سال هست که ماشینو خریدم و تعویض پلاک هم کردم و سند به نامم زدم ولی بیمه ماشین رو به نامم نزدم و الان این قانون اومده الان این تخفیفهارو میشه به اسم خودم بزنم یا خیر ؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر پلاک مالک قبلی در بیمه‌نامه درج شده باشه خیر امکان استفاده از تخفیف رو ندارین و تخفیف به مالک قبلی میرسه

  136. سلام
    الان خیلی ها ماشین دارن ولی پلاک به اسم خودشون نیس چرا یه مهلتی تعیین نشده تا این گونه انتقالات انجام بشه

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون توسط بیمه مرکزی تصویب شده و شرکت‌های بیمه هم ملزم به اجراش هستند.

  137. سلام
    من در فروردین 99ماشینی خریداری و به علت اینکه ماشین بیمه اش تمام شده بود برای کارهای تعویض پلاک ابتدا بیمه ماشین را به نام خودم اما پلاک فروشنده انجام داده بعد به تعویض پلاک و انجام سند ماشین اقدام کردم و دیگر برای اصلاح پلاک خودرو در بیمه نامه اقدام نکردم حال زمان تمدید بیمه نامه نزدیک است آیا با وجود اینکه کارت ماشین به نام بنده و بیمه نامه هم به نام بنده هست به علت اینکه پلاک تغییر کرده تخفیفات را از دست میدهم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله با توجه به قانون جدید تخفیف برای شما از بین میره و برای پلاک فروشنده حفظ میشه

  138. سلام خسته نباشید
    من یه خودرو دارم که 7 سال تخفیف داره الان میخوام یه ماشین دیگه بخرم با فرض اینکه فروشنده خودرو جدید تخفیفاتشو انتقال نده به من
    بیمه ماشین جدید از تخفیف صفر محاسبه میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید فروشنده حتی اگر بخوان هم امکان انتقال تخفیف به شما رو ندارن و باید بدون تخفیف بیمه رو تمدید کنین.

  139. با سلام من ماشین قبلی ام که روا بوده رو فروختم وتمام تخفیف بود والان یک ر وای دیگر خریدم که به نام همسرم زدم آیا می توانم تخفیفات بیمه ماشین قبلی رو در این ماشین ارایه داده لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که بیمه‌نامه خودروی قبلی هنوز به اسم شما باشه یا پلاک خودرویی که فروختین به اسمتون باشه میتونین تخفیف رو به خودروی جدید انتقال بدین در غیر اینصورت امکانش نیست.

  140. سلام من بخاطر مسائل کرونا فقط پلاک ماشینم رو تغییر دادم از پلاک تهران به پلاک شهرستان. حالا سوالم اینه که تخفیف بیمه ام چطوری قابل انتقال به این پلاک جدیدم هستش ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه شرایط شما نشدم. هر دو پلاک به اسم خودتون هست؟ اگه هردو پلاک به اسم خودتون باشه میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و تخفیف رو از یه پلاک به پلاک دیگه انتقال بدین. اگر پلاک تهران به اسم شخص دیگه‌ای هست نمیتونین تخفیفش رو انتقال بدین طبق قانون جدید.

  141. بنام خدا
    مصطفی شهابی:
    خودروی سواری بنام برادرم می باشد ولیکن بیمه نامه شخص ثالث خودرو بنام بنده می باشد و از تخفیف آن در حال استفاده می باشم اگر خودرو را بنام خودم منتقل کنم ، آیا تخفیفات بیمه ای ادامه می یابد و یا قطع میشه ؟.(چی کار کنم که هم خودرو را به نام خودم منتقل کنم وهم تخفیف سالانه بیمه ای قطع نشه .)( ادامه داشته باشه ).؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که خودرو رو به صورت قطعی انتقال بدین تخفیف برای برادرتون حفظ میشه و با توجه به قانون جدید متاسفانه امکان انتقال تخفیف وجود نداره.

  142. سلام وقت بخیر خسته نباشید من پراید سال گذشته فروختم 15سال تخفیف شخص ثالث داشت همون موقع ماشین گرفتم چون بیمه اش روبه اتمام بود مجبور شدم قبلا از تعویض پلاک بیمه اش کنم الان که میخوام بیمه بگیریم هیچکدوم از تخفیفات میگن شامل ما نمیشه حالا من چکار کنم به نظرتون

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این به دلیل قانون جدید هست و شرکت‌های بیمه هم ملزم به اجرای قانون هستن.

  143. سلام وقت بخیر
    تخفیف سوابق بیمه ای شخص ثالث من روی خودرویی که در تابستان گذشته فروختم رفته وحالا ماشینی که خریدم 5سال تخفيف داشت که رفتم برای تمدید بیمه ماشین تخفیف آنرا لحاظ نکردند گفتم که این ماشين باید 6 سال بیمه داشته باشد جواب داد که سوابق بیمه را فروشنده برداشته حالا شما فقط یک سال بیمه دارید. پرسیدم سوابق قبلی بیمه ام چه میشه که روی ماشین قبلی رفته. جواب داد که خریدار ماشین شما از تخفیف بیمه استفاده کرده. حالا من هم سوابق بیمه ماشین خودم رو از دست دادم و هم سوابق ماشینی که خریدم را فروشنده اش برداشته. چه میشه کرد

    1. سلام دوست عزیز
      این شرایطی هست که به دلیل قانون جدید بیمه به وجود اومده و شرکت‌های بیمه هم ملزم به اجرای قانون هستن.

  144. با سلام،همسر من خرداد سال 99 یه پراید خریدن که بنا به دلایلی مجبور شدیم 6 ماه بعد به نام من یعنی همسرشون زدن الان تخفیف اون چی میشه یعنی ماشینی که ما بخاطر تخفیف کامل گرونتر خریدیم بخاطر این قانون باید از دست بره؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه‌نامه فعلی خودرو به اسم همسرتون و پلاک ایشون باشه میتونن تخفیف رو به شما منتقل کنن. اما اگه بیمه به نام و پلاک مالک قبلی باشه تخفیف از بین میره.

  145. سلام وقت بخیر خودرو بنده ۷۰درصد تخفیف داره که البته سند هنوز بنام مالک قبلیه اما تعویض پلاک انجام دادم
    آیا میتونم بیمه رو بنام مالک قبلی تمدید کنم .
    مالک قبلی از دوستان بنده هستند و این اجازه رو میدم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      توصیه ما اینه که چنین کاری نکنین چون ممکنه در آینده دچار مشکل بشین کماکه از نظر قانونی هم ممکنه مشکل ایجاد کنه چنین حالتی.

  146. سلام وقت بخیر من یه پراید داشتم که فروختم و بیمه ماشین که 9 سال تخفیف داره و تاریخ انقضاش تا 5 اردیبهشت 1400 هست آیا این تخفیفات با تموم شدن تاریخ منقضی میشه یا باید چیکار کنم؟؟؟
    از طرفی پدر خانمم که پراید دارن تخفیف بیمه ندارن و منم برای اینکه بیمه منقضی نشه خواستم بیمه رو به ایشون انتقال بدم که گفتن باید اعضای درجه یک باشن و قرار شد من بیمه رو به خانمم و ماشین پدر خانمم رو به اسم همسرم کنن آیا این کار امکان پذیره؟ممنون میشم سریع راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین تخفیف بیمه خودتون رو تا زمان خرید مجدد خودرو حفظ کنین. البته به طور متوسط یکسال میشه (بعضی شرکت‌ها بیشتر از یکسال و بعضی هم کمتر)
      اگر هم قصد انتقال به ماشین پدر همسرتون رو داشته باشین باید اول ماشین به نام همسرتون بشه بعد تخفیف بهشون منتقل بشه.

  147. سلام من ماشین پراید مدل ۹۰ با تخفیف کامل رو برج ۶ فروختم و ماشین ال۹۰ مدل ۹۰ با تخفیف کامل خریدم الان من برای انتقال تخفیفات بیمه چه کار باید بکنم تاریخ سررسید بیمه پراید مرداد و ال ۹۰ تیر میباشد

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه پراید هنوز تمدید و به نام خریدار نشده باشه میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست انتقال به خودروی جدیدتون رو بدین. البته باید مدارک نقل و انتقال و بیمه نامه قبلی رو داشته باشین که باید از خریدار مدارک رو برای انتقال بخواین.

  148. سلام من یه پراید داشتم که ۷ سال تخفیف داشت،که هفته اخر دی ماه ۹۹فروختم وسند به نام خریدار زدم ولی بیمه نامه به نام من است و تا برج ۱۴۰۰.۱۰.۱۰ اعتبار دارد الان که ماشین جدید خریدم میتونم از تخفیف ان برای این ماشینم استفاده بکنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که مدارک نقل و انتقال رو داشته باشین میتونین به شرکت بیمه خودرتونو مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف به خودروی خودتون رو بدین. فقط باید توجه کنین که مقدار تخفیف باهم جمع نمیشه و تخفیف بیشتر لحاظ میشه. و اینکه برای انتقال تخفیف همونطور که داخل متن نوشته شده باید تمامی مدارک به اسم خودتون باشه.

  149. سلام من ی اردی مدل 84 داشتم 70درصد تخفیف بیمه داشت با وکالت فروختمش
    الان ی پارس خریدم رفتم تعویض پلاک پلاک جدید گرفتم برای انتقال بیمش باید چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پلاک خودروی اردی هنوز به نام شما باشه میتونین با مراجعه به شرکت بیمه درخواست انتقال تخفیف به خودروی جدیدتون رو بدین.

  150. با سلام و خسته نباشید …بنده دو تا ماشین همزمان به نام خودم دارم و هر دو بیمه نامه هاش به اسم خودمه ..اما امروز یکی از ماشین ها رو فروختم …میخوام بدونم امکان انتقال تخفیفات بیمه ماشین فروخته شده رو به ماشین دیگرم دارم …واگه امکان انتقال باشه آیا تخفیفات با تخفیفات ماشین زیر پام جمع میشه یا جایگزین میشه

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتونین تخفیف رو انتقال بدین و در نهایت تخفیف بیشتر جایگزین میشه یعنی اگه یکی 50 درصد و یکی 20 درصد باشه باهم جمع نمیشن و در نهایت تخفیف شما همون 50 درصد میشه.

  151. سلام وقت بخیر بنده قبلا پراید داشتم ۴سال پیش فروختم و۲ سال پیش هم ی تیبا خریدم میخواستم بپرسم بدونم که آیا میتونم بیمه پراید رو بیارم رو تیبا یا نه ممنون میشم راهنمایی ام کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر پراید به طور کامل منتقل شده باشه (پلاک و سند به نام خریدار باشه) نمیتونین از تخفیفش استفاده کنین.

  152. با سلام من ماشینمو فروختم ی ماشین جدید گرفتم و میخام ی پلاک جدید بگیرم آیا میتونم تخفیف پلاک قبلیمو منتقل کنم به پلاک جدید یا نمیشه ممنونم از راهنماییتون

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه نامه خودروی قبلی هنوز به اسم شما باشه یا پلاک ثبت شده در بیمه نامه به اسمتون باشه میتونین تخفیف رو به خودروی جدیدتون انتقال بدین.

  153. سلام من ماشین صفر مدل ۹۹ فروختم،باید بیمه نامه هم به خریدار بدهم؟
    من یک ماشین دیگه هم دارم اگه خریدار با ماشین فروخته شده تصادف کنه آیا تاثیری در بیمه ماشین دیگر من داره؟اصلا به نفع خریداره که بیمه نامه را عوض کنه یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      تفاوتی نداره اگه بیمه رو به خریدار بدین یا خیر. چون اون بیمه برای شما بی استفاده هست. در مورد سوال دومتون زمانی که شما ماشین رو فروختین دیگه مسئولیت با خریدار هست و هیچ تاثیری روی بیمه خودروی دیگه شما نداره.

    1. سلام دوست عزیز
      سند خودرو، بیمه‌نامه، برگ سبز یا کارت خودرو و مدارک شناسایی برای انتقال لازم هست.

  154. سلام وقت بخیر
    بزرگوار بنده برج ۹۹/۱۰ ماشین فروختم با۴سال تخفیف که چند روز بیشتر مهلت بیمه نداشت و خبر از این قانون جدید نداشتم و خریدار اول رفته بیمه کرده وبعدش رفته تعویض پلاک والان که من ماشین جدید خریدم برج ۱۴۰۰/۳ تموم میشه چطور میتونم از بیمه قبلی استفاده کنم (باید منتظر باشم برج ده بیمه ماشین قبلی تموم بشه بعد انتقال بدم یا از بین رفته) ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که پلاک در بیمه نامه هنوز به اسم شماست احتمال اینکه بتونین انتقال بدین برای شما وجود داره. بهتره به شرکت بیمه مراجعه کنین مدارک انتقال رو ارائه بدین تا اگه امکانش هست تخفیف براتون به خودروی جدید منتقل بشه.

  155. سلام،من اردیبهشت ۹۹یه پراید خریدم بیمه نداشت از تاریخ ش گذشته بود و خودم بیمه ش کردم بنام خودم و خرداد ۹۹تعویض پلاک هم انجام دادم ایا الان تخفیف هاش برقرار هست یا نه؟ و یه پراید دیگه دارم فروختم ولی تعویض پلاک انجام ندادم و قبل از عید خریدار بیمه نامه رو با نام خودش تمدید کرده ایا تعویض پلاک انجام بدم و خودرو رو بنام خریدار بزنم می تونم تخفیف هاش رو انتقال بدم به خودرویی که در حال حاضر دارم

    1. سلام دوست عزیز
      در رابطه با تخفیف خودرویی که خریداری کردین فکر نمیکنم بتونین از تخفیف استفاده کنین چون پلاک در بیمه نامه به اسم مالک قبلی هست. در رابطه با خودرویی که فروختین امکان انتقال وجود داره و باید با داشتن مدارک انتقال و مدارک شناسایی به شرکت بیمه مراجعه کنین تا امکان انتقال تخفیف براتون بررسی بشه و اگر شدنی بود به خودروی جدید منتقل بشه.

  156. سلام پارسال من تاکسی خریدم اما چون گواهینامه نداشتم به نام برادرم سند زدیم وبعد از این که گواهینامه گرفتم بعنوان کمک راننده مشغول به کار شدم ماشین حدودا ۱۱سال تخفیف بیمه داره اگر امسال بخوام به نام خودم سند بزنم ماشین رو تخفیف بیمه برای من صفر میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که انتقال بدین طبق قانون جدید تخفیف صفر میشه. شما میتونین اول خودرو رو به یکی از والدین انتقال بدین تا تخفیف به ایشون منتقل بشه و بعد ایشون به ما منتقل کنن تا بتونین تخفیف رو حفظ کنین. البته این پروسه خیلی زمانبر هست و ممکنه در نهایت بیمه قبول نکنه.

    1. سلام دوست عزیز
      منظور در زمان خرید خودرو هست. البته با قانون جدید دیگه امکان استفاده از الحاقیه وجود نداره و تخفیف برای فروشنده باقی میمونه

  157. سلام منظور از سند خودرو که میگین برگ سبز میباشد یا کل سندو باید از خریدار بگیریم ،،، در ضمن مال ماشینی که فروختیمو میگم

  158. سلام.یه پراید با 6 سال تخفیف از برادرم به صورت قولنامه ای خریداری کردم.زمان بیمه اسفند سال قبل بیمه رو به نام خودم زدم ولی همچنان با پلاک قبلی
    چون تعویض پلاک نکردم و سند نزده بودم. امسال اون ماشین رو فروختم و ماشین جدید به نام خودم خریدم. ایا میتونم تخفیف پراید رو به گاشین جدید انتقال بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چنین چیزی ممکن نیست چون پلاک اون خودرو به نام شما نبوده و عملا تخفیف برای شما ثبت نشده.

  159. سلام پراید 93 دارم با هفت سال تخفیف بیمه می خوام بفروشمش چگونه میتوانم به ماشین جدید که اونم پراید 99 تخفیف بیمه رو انتقال دهم

    1. سلام دوست عزیز
      به شرکت بیمه پراید قبلیتون مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف به خودروی جدید بدین. البته ممکنه بعضی از شرکت‌ها شرط یکسان بودن شرکت بیمه هر دو خودرو رو داشته باشن با این وجود بهتره سریعتر برای انتقال تخفیف اقدام کنین.

  160. سلام یه پراید خریدم سند وپلاک رو به نام خودم زدم
    دوساله بیمه نامه به نام خودمه به70درصد تخفیف
    برج6میخوام بیمه رو تمدید کنم میخواستم ببینم این 70درصد اعمال میشه ممنون

  161. درضمن مالک قبلی میتونه تخفیفو برداه
    الانم بیمه نامه بنام خودمه ماشین هم سال98 خریدم پلاک خودم هم توبیمه نامه خورده

  162. سلام من یه وانت نیسان مدل ۸۸ در سال ۹۴ خریدم واز سال ۹۴ تا۱۴۰۰ خودم بیمش کردم وسند به نام فروشنده است میگن اگر تعویض پلاک کنم تخفیفات میپره آیا امکان انتقال تخفیفات به نام خودم هست یاخیر با پلاک جدید همون نیسان
    در ضمن از سال ۸۸ تا ۱۴۰۰ تخفیفات کامل هست

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید اگر تعویض پلاک انجام بدین تخفیف از بین میره. با این وجود اگر الحاقیه انتقال داشته باشین امکانش هست که بتونین تخفیف رو حفظ کنین در غیر اینصورت خیلی احتمالش کم هست که تخفیف بمونه.

  163. سلام
    من یه پراید دارم که به نام مادرم هست و ۶۰درصد تخفیف داره و بیمه آسیاست
    یه پرشیا سال قبل گرفتم به نام خانمم ۱۰ روز دیگه موقع تمدید بیمش هست که بیمه ایرانه
    الان میتونم بیمه پراید که به اسم مادرم هست بیارم روی پرشیا که به اسم خانممه؟
    چیکار باید بکنم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر امکانش نیست که تخفیف رو انتقال بدین. تخفیف فقط بین بستگان درجه 1 یعنی والدین، همسر و فرزندان جابجا میشه.

  164. سلام
    من ماشینم با۱۱سال تخفیف سال۹۸فروختم وطرفم برج ۱۲سال ۹۹ب نفربعدی بدون تخفیف فروخته یعنی بایکسال خریدخودروصاحب تمامی تخفیفای من شده وباتوجه به اینکه قانون انتقال تخفیفات ازدیماه سال ۹۷ازبیمه مرکزی ب بیمه هاابلاغ شده بودولی اجرانمیکردن میتونم روخودرویی که دوسال پیش خریدم انتقال بدم یعنی طرح شکایت ب بیمه کنم والحاقیه روب نامم برگردونم چون قانونش از۹۷ بوده وسال ۹۸ فروختم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      همونطور که خودتون میفرمایید چون شرکت‌های بیمه اجرایی نمیکردن قانون رو تا اخر سال 99 تخفیف ها به شیوه قبلی جابجا شدن. با این وجود صحبت شما درست هست و طبق قانون نباید تخفیف‌ها منتقل می‌شدند. اما پیشنهاد من اینه که اول بدون شکایت به شرکت بیمه مراجعه و پیگیری کنین تا اگه شرایط اوکی بود تخفیف رو برگردونین هرچند شانسش کم هست متاسفانه، چون طرح دعوی علاوه بر وقت زیادی که ازتون میگیره هزینه زیادی هم داره.

  165. سلام.وقت بخیر.بنده پراید برادرم را خریدم که از سال ۹۰که صفر خریده تا الان تخفیف بیمه داره.الان تعویض پلاک کردیم .بیمه هم تا برج ۸اعتبار داره .من باید چیکار کنم؟ایا تخفیف بیمه قبلی برای پلاک جدید قابل انتقاله؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر انتقال تخفیف بین بستگان درجه یک فقط شامل والدین، همسر و فرزندان میشه بنابراین نمیتونین تخفیف رو از برادرتون بگیرین و ایشون میتونن تخفیف رو برای خودشون حفظ کنن یا به خودروی جدیدشون انتقال بدن.

      1. سلام وقت بخیر من یه پراید داشتم بیمه البرز ۸ سال تخفیف داشت سال ۹۸ فروختم و یه پراید صفر خریدم دوسال ماشین جدیدو بدون تخفیفدبیمه کردن الان فهمیدم که میتونستم تخفیف بیمه ماشین قبلی رو رو این ماشین جدیده بیارم رفتم بیمه گفتن که دوساله خریداره قبلی با تخفیف بیمه شما ماشینشو بیمه میکنه الان تکلیف من چیه شکایت کنم یا چی؟؟؟؟

  166. سلام من یه پراید داشتم ۹۲ تمام تخفیف فروختم تیبا خریدم خریدار پراید من ۲۵ ام برج ۱۱ تعویض پلاک و انتقال سند انجام داده و بیمه پراید من فروردین تمام میشد الان نمیدونم طرف با تختف بیمه کرده یا نه میخوام بدونم تخفیفات پرایدم برام مونده یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      اگر پلاک شما در بیمه‌نامه قبلی بوده تخفیف برای شما هست و میتونین به شرکت بیمه مراجعه کنین و تخفیف رو به خودروی جدیدتون انتقال بدین.

    2. باسلام من بیمه ماشینمو به پدرم انتقال دادم میتونم دوباره همون ماشین با بیمه به من انتقال بده

  167. سلام و عرض احترام
    من یک پراید 81 داشتم با 70درصد تخفیف که تا شهریور 1400 بیمه داره (دی ماه 99یک تصادف خسارتی داشتم که بیمه پرداخت کرد) اسفندماه فروختمش و تیبا خریدم
    حالا میخوام بیمشو انتقال بدم به تیبا
    بیمه پارسیان میگه چون خسارت داشته نمیشه
    مگر غیر ازینه که به واسطه خسارت چند درصد از تخفیف کم میشه
    خب چرا الباقی تخفیفو برام انتقال نمیدن

    درضمن تا جایی که خوندم قانون انتقال جدید حرفی از خسارتی بودن نزده

    آیا پارسیان داره تخلف میکنه؟

    با سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      مشکلی برای انتقال در چنین شرایطی وجود نداره و باقی مانده تخفیف پس از خسارت میتونه به خودروی جدید منتقل بشه.

  168. سلام من یک نیسان وانت یخچالدار خریدم که مالک میگه تخفیفو بیمه انتقال میدم بهت ایا ممکنه ممنون میشم راهنمایی کنید ویا من سال94یه نیسان یخچالدار داشتم تخفیف کامل و اسقاط کردم ولی برگه اسقاط ندارم میشه تخفیف اونو برگردونم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در رابطه با خودروی جدید خیر طبق قانون جدید شما نمیتونین از تخفیف مالک قبلی استفاده کنین. در رابطه با خودروی اسقاطی که میفرمایین بنده دقیق اطلاع ندارم ولی اگر برگه اسقاط ندارین احتمال اینکه بتونین از تخفیف استفاده کنین خیلی کم هست.

  169. سلام وقت بخیر
    من یه ماشین خریدم که هشت سال تخفیف داره و برج هفت بیمه نامه منقضی میشه آیا تخفیف ها به من تعلق میگیره یا خیر البته صاحب قبلی خودرو مشکلی با این ندارن که بنده از تخفیفات استفاده کنم
    بنده قبلاً تخفیف زیاد داشتم ولی تقریبا دو سالی هست که بیمه نامه بنام اینجانب نبوده و نمیدانم کدام شرکت ها بوده که بتوانم پیگیر باشم
    لطفا راهنمایی بفرمایید که اول آیا تخفیف این خودرو به بنده تعلق میگیرد یا خیر
    دوم اینکه من میتوانم بیمه های گذشته را پیگیری کنم یا خیر
    ممنون از لطف و محبت شما گروه خوب و زحمت کش ازکی خسته نباشید

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم بابت نظر شما. با توجه به قانون جدید متاسفانه نمیتونین از تخفیف خودروی جدید استفاده کنین چون حتی اگه فروشنده هم رضایت داشته باشن طبق قانون چنین انتقالی ممکن نیست. در رابطه به بیمه نامه قبلی که میفرمایین اگر کاملا به خریدار خودروی قبلی شما منتقل شده باشه احتمال اینکه بتونین پیگیری کنین و برش گردونین کم هست. با این وجود اگر اطلاعاتی از بیمه نامه قبلی دارین میتونین به بیمه مراجعه کنین و درخواست بررسی سوابق بدین.

  170. سلام سه سال پیش پیکانی فروختم طرف تعویض پلاک نکردشکایت گذاشتم روپلاک الان دیگه به نام خودش بیمه میشه ایاهروقت اومد تعویض پلاک کردتخفیفات برای من میشه یا برای اون طرف

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که پلاک خودرو هنوز به نام شما باشه تخفیف برای شما هست و میتونین با داشتن مدارک ماشین یا اطلاعاتش به شرکت بیمه مراجعه کنین و تخفیف رو برای خودتون حفظ کنین

  171. سلام من ماشینمو فروختم سند و پلاک به اسم من بود الان ماشین جدید خریدم و ماشین قبلی که فروختم هنوز تعویض پلاک نکرده است و من برای ماشین جدیدی که گرفتم به من پلاک جدید میدهند ایا پلاک جدید بگیرم تخفیف بیمه ماشینی که فروختم پلاکش به اسم منه تخفیف به به پلاک جدیدم منظور میشه

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که مدارک ماشین قبلی رو داشته باشین ازونجایی که هنوز به نام خریدار نشده میتونین تخفیف رو به پلاک جدیدتون انتقال بدین.

  172. سلام خسته نباشید من یکسال ونیم پراید مدل۸۸ خریدم همون اولم سندزدم تموم شدبعدبرج ۹ سال ۹۹ به نام خودم بیمه جدیدکردم باتخفیف کاملی که داشت بعدالان مالک قبلی خودرو میگه تخفیف بیمه بایدبه من برگرده،خاستم بدونم بعدازاین مدت وقتی تخفیف وبیمه به نام منه مگه میشه تخفیف به اسم ایشون برگرده؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در شرایطی که شما میفرمایین تخفیف برای شما هست و احتمال اینکه مالک قبلی بتونن تخفیف رو بگیرن خیلی کم هست.

  173. سلام من یه پراید دارم که یک ماه دیگه بیمش تموم میشه میخوام بفروشم و یه ماشین جدید بخرم حالا اگر ماشین جدید 6یا 7 یا حالابیشتراز بیمه من اعتبار داشته باشه باید صبر کنم اعتبار بیمه ماشین جدیدم تموم بشه تا بتونم تخفیف بیمه ماشین قبلیمو انتقال بدم و زمان اعتبار تخفیف بیمم چقدر یه جا نوشته بود 6 ماه یعنی اگر بیشتر از شش ماه تخفیف ماشینمو انتقال ندم تخفیف بیمم میپره

    1. سلام دوست عزیز
      6 ماه زمان میانگین هستش و ممکنه شرکتی بیشتر از 6 ماه یا حتی کمتر حفظ کنه. باید از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین این موضوع رو.

  174. سلام آیا میتونم از تخفیف بیمه ماشین پدرم برا ماشین خودم استفاده کنم؟
    ماشین پدرم فک پلاک شده و الان پاک فعالی ندارن

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی داره که چه زمانی فک پلاک کرده باشن.اگر مدت زیادی پلاک غیرفعال باشه احتمالا تخفیف از بین رفته ولی اگه تخفیف هنوز وجود داشته باشه بله میتونین انتقال بدین.

  175. سلام من یه خودرو با پلاک تهران دارم الان یه خودرو صفر با پلاک شهرستان به اسم خودم خریدم میتونم بیمه پلاک تهران رو انتقال بدم به پلاک شهرستان

    1. سلام دوست عزیز
      اگه هردو پلاک و خودرو به نام خودتون باشه (تمامی مدارک به نام خودتون باشه) میتونین تخفیف رو انتقال بدین.

  176. سلام
    من الان یک خودرو سواری دارم می‌خوام در 10 روز آینده بفروشم
    و بلا فاصله یک سواری بخرم
    دی ماه 1400بیمه ماشین منقضی میشه سه سال تخفیف داره
    برای انتقال قبل از فروش چکار کنم

    ممنون میشم راهنما سی کنین

    1. سلام دوست عزیز
      میتونین تخفیف رو به خودروی جدیدتون منتقل کنین و مشکلی ایجاد نمیشه.

  177. باسلام و عرض خسته نباشی. دو سوال دارم :
    حدود ۱۲ سال است که یک خودروی پارس از پسر خواهرم خریده ام ولی سند و پلاک نزده ام و همچنان به نام ایشان است ولی ۹ سال است که بیمه ثالث ایران را بنام خودم میزنم ، آیا اگر الآن پلاک جدید بنام خودم بزنم ، تخفیفات بیمه حذف میشود؟
    اگه جواب بله هست، چطور میشه تخفیفات ماشینم رو که تازه پلاک بنام خودم زدم بدست بیارم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه تخفیف به شما منتقل نمیشه. تقریبا هم راهی برای انتقال تخفیف وجود نداره چون فقط میشه تخفیف رو به همسر، والدین و فرزندان انتقال داد.

  178. سلام بردم ماشین و بیمه کنم گفتن چون تعویض پلاک انجام شده تخفیفات ۷۰ درصدی که داشتم شامل نمیشه خواستم ببینم آیا راهی داره تخفیفات ماشین قبلی رو روی ماشین بیمه نامه جدید انتقال بدم یا اینکه از بیمه نامه قبلی دوباره بیمه تمدید کند آیا امکان دارد و تایید می شود ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      دقیق متوجه شرایط شما نشدم. به طور کلی اگه تعویض پلاک کرده باشین و پلاک قبلی به نام خودتون نباشه نمیتونین از بیمه استفاده کنین.

  179. باسلام من ۵سال پیش ماشین عموم راخریدم وچهار ساله بیمه ماشین به نام خودم صادر میشه تازه هم میخوام برم تعویض پلاک .راه حلی هست که تخفیف هابرای خودم باشه

    1. سلام دوست عزیز
      خیر متاسفانه راهی وجود نداره چون ایشون از اقوام درجه یک محسوب نمیشن.

  180. سلام وقتتون به خیر
    من یه ماشین پراید داشتم ک ۸ ماه پیش فروختم ولی الان متوجه انتقال تخفیف بیمه شدم آیا راهی برای انتقال تخفیف بیمه ماشین پراید ک داشتن به ماشین پژو ک همون ۸ ماه پیش خریدم‌هست چون الان درخواست بیمه کردم ولی به خاطر انتقال پلاکی ک انجام دادم‌و بیمه‌نامه به نام شخص قبلی پژو بوده تخفیف بیمه پژو ک خریدم صفر شده ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه پرایدتون به نام خریدار تمدید نشده باشه میتونین از تخفیفش استفاده کنین در غیر اینصورت متاسفانه راهی وجود نداره

  181. سلام من پرایدمو فروختم وحدود۸سالدبیمه بنام خودم بود الان سمندخریدم تعویض پلاک کردم صندم قطعی بنام خودم زدم ولی شرکت بیمه میگه برومرکزتعویض پلاک وسوابق بیمه رو دربیار
    یک نماینده دیگه بیمه میگه برو الحاقیه وبیمه فعلیتو صفرکن من دوروزه سردرگمم با۷سال تخفیف مجبورم فردا ازاد بیمه کنم راهی هست که قطعی برم تخفیفهامو بدن چون خوددفاتربیمه تامیری تماس مبگیرن باجای دیگه ویک چیزی میپرونن لطفا راهنمای کنید تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی داره که سوابق بیمه شما به خریداری پراید منتقل شده باشه یا خیر. اگه منتقل شده باشه ممکنه دیگه نتونین از تخفیف استفاده کنین.

  182. باسلام.بنده فروردین ماه پرایدمو فروختم.و چند روز پیش یه پراید جدید گرفتم و پلاک همون ماشین قبلی رو نصب کردم.خودرو قبلی تخفیفاتش کامل بود.الان بیمه نامه ماشین جدیدم تموم شده.آیا شامل تخفیفات میشم یا نه

    1. علیرضا عزیز سلام
      بله شما می‌تونید با مدارک فروش ماشین قبلی از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  183. سلام و خسته نباشید تصادف کردم مقصر هم نبودم ماشینو فروختم به یه نفر اونم داد اقساطی ۱۷سال تخفیف داشت بیمه نامه هم خودم نگه داشتم باید ۹۹/۱۲/۲۶تمدید میکردم چون پام شکسته بود نتوانستم از بیمه هم پیام اومده بود حالا من اگه بخوام تخفیف این بیمه روکه به نامم بود به خودروی جدید انتقال بدم باید جریمه دیرکرد اونو پرداخت کنم ممنون میشم اگه جواب بدین

  184. سلام وقتتون بخیر من پراید فروختم به وکالت۳ماهه یعنی ۳ماه دیگه تعویض پلاک میکنه الان من پژو خریدم وپلاک جدید به نامم گرفتم آیا اگر بعد۳ماه که خریدار پراید تعویض پلاک کند من میتونم تخفیف بیمشو بیارم واسه پژو یا نه؟؟

  185. سلام وقت بخیر
    من یک ماشینی خریدم، مالک قبلی ماشین میگه برای اینکه بتونه از تخفیف استفاده کنه، نیاز به برگ سبز ماشین من داره، درسته این ؟

  186. سلام ماشین من مدل90هست وقتی خریدم 60درصدتخفیف داشت الان دوساله من بیمه میکنم وتخفیفش شده70درصدسندقطعی زدم وپلاک هم به نام خودم هست آیامالک قبلی میتونن اون60درصدروازم بگیره یانه؟!

  187. سلام من ماشینم را خرداد ۹۹ خریدم و سند قطعی هم همون ماه زدم اما اعتبار بیمه نامه اش تا۱۵ اسفند۹۹ بود که رفتم بیمه کردم تخفیف هم داشت از سال ۸۳ الان بعد از گذشت ۱/۵ سال مالک قبلی اومده تخفیف هاش رو میخواد امکانپذیر هست بردارد یا نه؟الان بیمه نامه از اسفند ماه به نام من هست

  188. سلام پدرم ماشینشو با قول نامه دستی و بدونه انتقال سند و حتی وکالت فروخته همه مدارک از قبیل سند برگ سبز و کات ماشین هنوز به نام پدرمه آلان من ماشین خریدم آیا میتونه تخفیفات بیمه رو به من منتقل کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بفرمایید خودم ماشینی خریدم پارسال برج 6 و تو همون ماه بیمش تموم شد و رفتم به نام خودم بیمه کردم از صاحب قبلی هم وکالت داشتم و برج 7 تعویض پلاک کردم من ماشینو بدونه بیمه فقط به خاطر تخفیفات 70 درصد خریدم الان باید چکار کنم که تخفیفات به من برسه ممنون میشم

      1. سلام دوست عزیز
        متاسفانه طبق قانون جدید این تخفیف برای مالک قبلی هست که پلاکشون در بیمه ثبت شده.

    2. سلام دوست عزیز
      بله شما میتونین از تخفیفای پدرتون استفاده کنین. باید به همراه ایشون به شرکت بیمه مراجعه کنین و درخواست انتقال تخفیف بدین.

  189. من ماشینمو فروختم امروز بهش وکالت قطعی فروش ۳۰ روزه دادم که بره تعویض پلاک و بعدم خودش بیاد محضر به نام بزنه ، از وکالت فروش یه کپی برابر اصل از محضر گرفتم، کپی برگه سبز و بیمه رو هم گرفتم، با اینا میتونم تخفیف بیمه رو قبل از اینکه فک پلاک بشه بردارم؟

  190. سلام خسته نباشید سوالی داشتم در خصوص اینکه ماشین 206 همسرم را میخوام بفروشم واینکه بیمه این خودرو تخفیف 45 درصد داره و تا یک هفته دیگه اعتبار داره لذا خودم خودرو رانا پلاس ثبت نام کردم ، سه ماهه دیگه تحویل می دهند و پلاک بنام خودم میشود نه همسرم من میتونم از تخفیفش استفاده کنم

  191. سلام. متاسفانه با این قانون یکطرفه ممنوعیت انتقال تخفیفات، حق خیلی از مردم مثل بنده ضایع شده، امیدوارم با پیگیری شما کارشناسان محترم و پیگیری بیمه شدگان متضرر، از طریق دیوان عدالت اداری، شاید برای کسانی که قبل از اجرای قانون، معامله خودرو انجام داده اند تمهیداتی در نظر گرفته شود و قانون اصلاح گردد.
    باتشکر

  192. با سلام بنده ماشین پراید مدل 90 خود را به نام همسر زدم و تعویض پلاک هم شده در حال حاضر ماشینی نخریده ام انتقال تخفیفات به نام همسرم چگونه میباشد . پایان بیمه نامه قبلی 1400/7/30 میباشد

    1. عبدالرضا عزیز سلام
      با مدارک شناسایی و مدارک نقل و انتقال ماشین می‌تونید تخفیف‌ها رو به همسرتون منتقل کنید.

  193. سلام من پراید ۱۱۱ داشتم که فروختم ۲سال تخفیف بیمه داشت با سالی که داخلش بودیم مشد ۳سال ماه خرداد ۱۴۰۰بیمه پراید تموم شد حالا تیبا۲ خریدم که شهریور ماه بیمه اش تموم شد رفتم بیمه پراید رو انتقال بدم به تیبا ولی بازم برام ۲سال تخفیف رد کردن علت رو میخوام بدونم چون میگن سال اخر بیمه جزو تخفیف حساب نمیشه

    1. مهدی عزیز سلام
      یعنی از چه سالی شما ماشین خودتون رو بیمه کردید و تو این مدت تصادف نداشتید؟

  194. با سلام من سال ۹۵ سمند خریدم سند وپلاک به نام خودم زدم . سال۹۵ و ۹۶ و ۹۷ بیمه ثالث به نام خودم بوده.وسال ۹۸ ماشین رو فروختم و ۸سال تخفیف رو بر نداشتم .همون وقتی که سمند رو فروختم بلافاصله ساینا خریدم و بعد از تعویض پلاک همون پلاک رو روی ساینا زدم و سال ۹۹ ساینا رو که بیمه کردم نمیدونستم میشه تخفیفهارو انتقال داد و بیمه گر نامرد هم راهنمایی نکرد.الان که رفتم دوباره بیمه کنم گفتن چون قبل و بعد سال ۹۷ بیمه به نام خودت صادر شده میتونی تخفیف های سمند رو انتقال بدی.آیا میشه؟؟

  195. سلام
    پراید دارم و میخوام تخفیف ماشینو انتقال بدم به شخص دیگری که هنوز ماشبن نخریده و داره میخره
    امکانش هست !؟؟

    1. همراه عزیز سلام
      امکان انتقال تخفیف‌ها فقط به اعضای درجه یک خانواده وجود دارد.

      1. سلام چرا اینقدر این قانون پر نقصه درست پلاک ماشین بنام شخص دیگه ای بوده ولی سالها ماشین با کد ملی من بیمه شده و بیمه گذار من بودم .و نقص دیگه هم اینه کسایی که یکسال و نیم پیش خودرو خریدن تخفیفات صاحب قبلی رو مالک شدن . ونقص دیگه اینه که اگه من مشتری خوش حساب بیمه هستم چرا باید تخفیفات فقط روی یک پلاک باشه

        1. آرش عزیز سلام
          بله متاسفانه این قانون باعث شده بعضی از مشتریان خوش‌حساب بیمه متضرر بشوند. امیدواریم بیمه مرکزی برای این مشکلات راه حلی ایجاد کند.

  196. سلام خسته نباشید من یه ماشین چند روز پیش تعویض پلاک کردم به نام بابام بوده.خواستم بدونم برای انتقال تخفیف بیمه ماشین بابام به ماشین خودم چه مدارکی لازم است. ممنون.

  197. سلام.ببخشید اگر انلاین بیمه رو تمدید کرده باشم(مثلا از سایت شما) بعد از فروش ماشین برای نگهداری تخفیفات بابد به کجا مراجعه کنم؟

    1. منصور عزیز سلام
      با ما تماس بگیرید تا براتون الحاقیه صادر بشود.
      تلفن: 54864 – 021

  198. سلام من ۲۰۶ دارم اولین ماشینی بوده که یه نامم هست از نفر قبلی که خریدم ۳ سال پیش تخفیف داشته تا الان
    الان بفروشم چی میشه تخفیف هاش

  199. سلام من اردیبهشت سال ۹۷ یه پراید مدل ۸۷ بیمه تمام تخفیف خریدم و برج دوم سال۹۸ فروختم و امثال یه پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ گرفتم تخیف بیمه پراید رو از بیمه الحاقیه گرفتم و حذف تخفیف زدن الان با اون الحاقیه میتونم ماشین خودمو بیمه کنم؟؟

    1. سیاوش عزیز سلام
      اگر بیمه پراید رو به نام خودتان زده باشید، بله می‌توانید از تخفیف‌هاش استفاده کنید.

  200. سلام من چند سال پیش آردی مو فروختم و بیمه نامه رو که دارای ۵سال تخفیف بود دادم به خریدار
    بعدش پراید نو خریدم و براش بیمه گرفتم
    الان میتونم اون تخفیفی که برای آردی بود رو انتقال بدم به پراید؟
    البته از اون خریدار خبری ندارم و کپی بیمه ی قبلیم هم ندارم
    میشه آیا؟

    1. همراه عزیز سلام
      اگر بعد از برج ۱۱ سال ۹۷ بیمه و ماشین به نام خودتان بودند بله می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید اما برای ماشینی که قبل از این تاریخ فروخته شده، امکان استفاده از تخفیف وجود ندارد.

      1. سلام
        بهمن سال 98 آردی فروختم با 15 سال عدم خسارت از بیمه ایران ، همون سال یعنی ابان 98 خودرو صفر خریدم با بیمه اسیا ، الان چطور میتونم اون تخفیف 15 ساله رو منتقل کنم ، راهی هست ؟ مرسی

        1. وحید عزیز سلام
          اگر مالک بعدی خودرو از تخفیف‌ها استفاده نکرده باشد می‌توانید با برگه فروش خودرو از تخفیف‌ها استفاده کنید اما اگر ایشون با این تخفیف‌ها بیمه‌اشون رو تمدید کردند باید اول الحاقیه بگیرند و بقیه حق بیمه رو پرداخت کنند تا شما بتوانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

          1. ببخشید برگه فروش خودرو دقیقا یعنی کدوم برگه؟ مبایعه نامه ای که بین خریدار و فروشنده نوشته شده قابل قبوله؟

          2. محمد عزیز سلام
            هربرگه‌ای که ثابت کند ماشین شما فروخته شده قابل قبوله اما بعضی از شرکت‌ها ممکنه سختگیری کنند و مدرک خاصی از شما بخوان.

  201. سلام من ماشین تازه گرفتم و با فروشنده توافق کردم که تخفیف بیمه ایشان برای من لحاظ گردد و بیمه فوق 5 روز دیگر تمام می شود ایا می شود تخفیف پلاک قبلی بنام بنده بشود

    1. ابراهیم عزیز سلام
      متاسفانه چنین امکانی وجود ندارد و تخفیف‌ها متعلق به شخصی هستند که سال قبل بیمه به نامشون بوده است.

  202. سلام،پدرم ماشینشو که 70 درصد تخفیف داشت فروخت و تعویض پلاک کرد و از بیمه قبلیش الحاقیه حذف تخفیفات گرفته،من خودم بیمه ماشینم بهمن ماه تموم میشه چطور میتونم از تخفیف بیمه پدرم استفاده کنم؟به کارمند بیمه گفتم میخوام تخفیفات بیمه پدرم را برا خودم انتقال بدی ولی اون الحاقیه حذف داد،حالا برا انتقال تخفیفات دوباره باید مراجعه کنم یا زمان تمدید ماشین خودم کارگزاری ها این کار رو خودشون انجام میدن؟

    1. زهرا عزیز سلام
      نیازی به مراجعه حضوری نیست اما قبل از تمدید حتما تماس بگیرید و شرایطتتون رو اطلاع بدید. می‌تونید مدارک لازم رو برای بیمه ارسال کنید.

  203. سلام وقت بخیر/ تخفیف من رو ی پلاکه میخام همون تخفیفو بیارم برای ی پلاک دیگه که اینم ب اسم خودمه/ امکان پذیره؟

    1. همراه عزیز سلام
      در صورت فروش خودرو میتونید تخفیف خودروی فروخته شده رو به خودروی دیگه خودتون انتقال بدید.

  204. سلام من یک سواری داشتم در سال 97 فروختم و در سال 98تعویض پلاک کردم اگر بخواهم تخفیف اون ماشین رو برای خودم بگیرم امکانش هست یا نه

    1. آرش عزیز سلام
      اگر بعد از برج ۱۱ سال ۹۷ بیمه و ماشین به نام خودتون باشد می‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  205. سلام من یه پراید داشتم با 70 درصد تخفیف بیمه که به دامادمون فروختم ولی هنوز تعویض پلاک یا سند انجام ندادم و سند و پلاک به اسم من هستش. اون رفته به اسم خودش ( بعنوان بیمه گذار)بیمه رو با تخفیف 70 درصدتخفیف تمدید کرده ( ولی شماره پلاک داخل بیمه نامه به اسم منه), حالا من چطور میتونم تخفیفات رو بنام خودم انتقال بدم؟ و اینکه برای انتقال تخفیفات حتما باید سند دفترخانه ایی به اسمش بزنم یا با تعویض پلاک هم میشه؟

    1. جعفر عزیز سلام
      باید برای ایشان الحاقیه صادر بشه و شما با مدارک فروش ماشین، می‌تونید تخفیف رو به ماشین جدیدتون منتقل کنید. امکان انتقال تخفیف‌ها به دامادتون هم وجود ندارد.

  206. سلام من ماشینمو فرختم طرف نمیره پلاک عوض کنه با شکایت روی پلاک میتونم تخفیف رو انتقال بدم

  207. سلام
    ماشین به نام من بوده و الان به مادرم انتقال دادم.چجوری میتونم تخفیف بیمه رو به ایشون انتقال بدم؟

    1. سعید عزیز سلام
      در زمان تمدید مدارک انتقال سند و مدارک شناسایی رو ارائه بدید تا تخفیف‌ها منتقل بشه.

  208. سلام 12 ساله یه پراید 87 گرفتم و بیمش میکنم به نام خودم ولی به دلایلی سند هنوز به نامم نخورده تخفیف بیمه 12 سال من بعد سند خوردن صفر میشه ؟

    1. ابوالفضل عزیز سلام
      بله متاسفانه شما دیگه نمی‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  209. سلام وقت بخیر . پارسال اسفند ماه 1399 ماشینم را فروختم بیمه داشت تا تیر ماه 1400 . بعد ماشین جدید که خریدم اسفند 1400 باید بیمه کنم -سوال اول اگر شخصی که ماشین قبلی بنده را خریده در تیر ماه 1400 با پلاک جدید که به نام خودشان بوده بیمه را کرده باشد ,بیمه من در سوابقم ثبت شده و می توانم تخفیفاتم را انتقال دهم؟ سوال دوم اینکه با مدارک نزد بیمه برم قابل انتقال هست یا باید از بیمه مرکزی الحاقیه بگیرم و نیاز به برگ سبز مالک جدید می باشد ؟

    1. مسعود عزیز سلام
      با توجه تخفیف‌ها به شما تعلق دارد و حتی اگر ایشون ماشین را با تخفیف بیمه کرده باشند باید الحاقیه بگیرند. شما با مدارک فروش می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید و نیاز به مراجعه حضوری نیست. می توانید از آدرس زیر بیمه‌اتون رو آنلاین بخرید:
      https://www.azki.com/car-insurance/third-party-insurance

  210. سلام خسته نباشید
    من قبلا پراید داشتم اسم خواهرم بود تخفیف به اسم اون ثبت شده بعد الان ماشینو فروختم میخوام تخفیف رو به ماشین جدید که به اسم پدرم هست انتقال بدم
    ماشین جدیدم یک سال بیمه داره بعد خواستم بدونم الان میشه تخفیف رو انتقال بدم یا باید صبر کنم بیمه تموم بشه بعد انتقال انجام میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. رضا عزیز سلام
      بهتره الان الحاقیه بگیرید و تخفیف‌ها رو به نام پدرتون انتقال بدید، (البته ماشین باید به نام پدرتون باشه) تا هنگام تمدید دچار مشکل نشوید.

      1. سلام من خودرو سواری با 10سال تخفیف در دی 1400فروختم و تا 6ماه قصد خرید خودرو ندارم بعد 6ماه که ماشین خریدم .چگونه از تخفیف ماشین قبل خود استفاده کنم . تا 6ماه بعد تخفیف نمیسوزه

        1. مسعود عزیز سلام
          تخفیف‌های شما محفوظ می‌ماند، بهتر است زودتر الحاقیه تخفیف‌ها را بگیرید تا خریدار ماشین با تخفیف بیمه رو تمدید نکند و با مشکل مواجه نشوید. مدارک فروش خودرو را هم برای استفاده از تخفیف‌ها نگه دارید.

  211. سلام
    من در سال ۹۸ خودرویی خریده و در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۹ پلاک رو به نام خودم تعویض کردم و ۲ سال هم بیمه ثالث به نام خودم خریدم الان در اسفند ۱۴۰۰ همه تخفیفات بیمه به مالک قبلی انتقال یافته است الان این کار درسته و قانونی ؟

    1. همراه عزیز سلام
      بله این قانون از برج ۱۱ سال ۹۷ امکان اجرا شدن دارد و قانون میگه تخفیف‌ها متعلق به صاحب قبلی ماشین است. شما فقط می‌توانید از تخفیف‌های دو سال اخیر استفاده کنید.

  212. سلام و ادب و احترام
    بنده اسفند 93 خودروی خودم را فروختم و خودروی صفر خریداری کردم سوال من این است که آیا از تخفیف خودروی قبلی می توانم استفاده کنم یا خیر در ضمن شماره پلاک تغییری نکرده. سپاس از شما

    1. یعقوب عزیز سلام
      خیر این قانون از اواخر سال ۹۷ اجرا می‌شود و شما شاملش نمی‌شوید.

  213. سلام من ۲ ساله که ماشین دارم که پلاک بنام مادرم هست الان میخوام ماشینو عوض کنم باید چیکار کرد که تخفیف بیاد بنام خودمم با پلاک جدید خودم

    1. مهرداد عزیز سلام
      قبل از فروش خودرو الحاقیه بگیرید تا تخفیف‌ها به نام خودتان باشه، از برگ سبز و سند خودرو عکس داشته باشید تا در زمان بیمه ماشین جدید بتوانید از این مدارک استفاده کنید.

  214. سلام.بنده خودرو را فروخته ام و الان هیچ مدرکی دستم نیست.فقط یه عکس از کارت ماشین دارم.چگونه الحاقیه برای تخفیف بیمه بگیرم؟

  215. سلام وقت بخیر
    من یه خودرو دارم که 7 سال تخفیف داره الان میخوام یه ماشین دیگه بخرم با فرض اینکه فروشنده خودرو جدید تخفیفاتشو انتقال نده به من
    بیمه ماشین جدید از تخفیف صفر محاسبه میشه؟

  216. سلام من ماشین قبلیمو چند سال پیش فروختم ن کپی کارتشو دارم ن کپی بیمشو الان می خوام تخفیف بیمشو انتقال بدم به ماشین جدیدم چکار باید بکنم؟

  217. سلام، من آبان 99 ماشین فروختم تا الان هم ماشین نگرفتم الان که یه ماشین خریدم تخفیفات اون چی میشه

  218. سلام من ماشینم پنج سالہ بہ اسم خودم بیمہ بودہ اما پلاکھاش بہ اسم یکی دیگہ بودہ الان تعویض پالکش می کنم ایا تخفیف این چند سال بہ من تعلق می گیرہ یا بہ صاحب پلاکھا

  219. همه ماشین‌های صفر از وقتی از کارخانه خارج می‌شوند بیمه شخص ثالث دارند. شما نمی‌توانید تخفیفات بیمه ثالث ماشین قبلی‌تان به بیمه ثالث ماشین صفر منتقل کنید. درواقع باید تا زمان تمدید بیمه ثالث ماشین صفر صبر کنید. در آن زمان اگر اعتبار بیمه ثالث قبلی تمام نشده باشد می‌توانید تخفیفات‌ش را به بیمه ماشین جدید منتقل کنید.
    ببخشید با توجه به این چیزی که اینجا گفتید، پس من که یک ماه از اعتبار بیمه نامه ثالث قبلی گذشته دیگه نمیتونم انتقالش بدم به ماشین جدیدم چون هنوز زمان تمدید بیمه ثالث ماشین صفر نرسیده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا