بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

سقف جدید تعهدات و پوشش‌های بیمه عمر پاسارگاد چقدر است؟

بیمه پاسارگاد تقریبا سهم 40 درصدی در صدور و فروش بیمه‌نامه‌های عمر دارد. این شرکت بیمه در سال 1397 نزدیک به 7 درصد سهم فروش کل بیمه‌‌های کشور را در داشت. بیمه پاسارگاد در سال‌های قبل بین 23 تا 28 درصد سود به بیمه‌نامه‌های عمر پراخت کرده است. از همه مهمتر اینکه طرح‌های متنوعی برای بیمه عمر دارد، از بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان، بیمه عمر و بازنشستگی بگیر تا بیمه عمر و تامین آتیه زنان خانه‌دار. تعهدات پرداختی و پوشش‌های درمانی و مکمل بیمه عمر پاسارگاد برگ برنده این شرکت است. اگر شما هم می‌خواهید یکی از طرح‌های بیمه عمر پاسارگاد را بخرید و از آخرین تغییرات و سقف جدید پوشش های بیمه عمر پاسارگاد مطلع شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پوشش های بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد

خرید بیمه عمر از شرکت پاسارگاد هم مثل هر بیمه عمری درواقع باز کردن یک صندوق سرمایه‌گذاری و پس‌انداز برای آینده بیمه‌شده و عزیزانش است. یکی از مهمترین پوشش‌های بیمه‌های عمر در کنار پرداخت غرامت فوت به بازماندگان، پوشش‌های مکمل مثل جبران هزینه‌های درمانی و پزشکی برای بیمه‌شده است.

اصلی‌ترین پوشش‌های درمانی و مکمل بیمه‌های عمر پاسارگاد عبارتند از:

  • جبران هزینه‌های درمان بیماری‌های خاص تا سقف 30% سرمایه بیمه عمر.
  • پوشش نقص عضو در اثر حادثه و از کارافتادگی تا سقف 700 میلیون تومان
  • پوشش آتش سوزی منزل مسکونی تا مبلغ 800 میلیون تومان

پوشش آتش سوزی بیمه عمر پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد پاسارگاد برای رفاه و آسایش بیشتر به افرادی که بیمه عمرشان را از این شرکت خریداری می‌کنند، این امکان را می‌دهد که پوشش بیمه آتش سوزی برای منزل خود را تا زمان اعتبار بیمه به بیمه‌نامه خود اضافه کنند. به این معنی که اگر منزل مسکونی شما به علت آتش‌سوزی، صاعقه یا انفجار خسارت ببیند، شما در سال اول تا حداکثر 200 میلیون تومان و از سال دوم به بعد تا حداکثر 800 میلیون تومان خسارت را تحت پوشش بیمه عمر و تامین آتیه دریافت می‌کنید. این پوشش شامل خسارت مستقیم به علت آتش، صاعقه و انفجار، اقدامات جلوگیری از گسترش خسارت و هزینه‌های مرتبط با نجات از خطرات بیمه شده نیز می‌شود. شما می‌توانید میزان پوشش مورد نیاز خود را انتخاب کرده و آدرس دقیق منزل مسکونی خود را در فرم پیشنهاد بیمه درج کنید.

بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر و زندگی پاسارگاد کدامند؟

هزینه‌های بستری و درمان مخصوصا برای بیماری‌های خاص و مزمن بسیار زیاد است. برای همین بیشتر بیمه‌های عمر پوشش ویژه‌ای برای جبران این هزینه‌ها دارند. بیماری‌های تحت پوشش بیمه عمر پاسارگاد هم موارد زیر هستند.

  • سکته‌های قلبی و مغزی
  • جراحی عروق قلب
  • سرطان
  • پیوند اعضای اصلی بدن

مبلغ غرامت فوت بیمه عمر پاسارگاد چقدر است؟

بیمه عمر پاسارگاد اگر بیمه‌شده به هر دلیلی فوت کند، اندوخته صندوق سرمایه‌گذاری بیمه‌نامه را به علاوه ی حداکثر 360 برابر حق بیمه پرداختی ماهانه او به ذینفعان پرداخت می‌کند.

به‌طور کلی در بیمه‌نامه‌های سرمایه بیمه عمر پاسارگاد ضریب قدرت پرداخت حق بیمه، می‌تواند به انتخاب بیمه‌شده ۱۲۰ ،۱۵۰ ،۱۸۰ ،۲۱۰ ،۲۴۰ ، ۲۷۰ ،۳۰۰ ،۳۳۰ و ۳۶۰ برابر باشد.

نرخ پوشش های درمانی و تکمیلی بیمه عمر و تأمین آتیه پاسارگاد

استعلام بیمه عمر پاسارگاد نشان می‌دهد که این شرکت در طرح جدید خود سقف تعهدات بیمه عمر و زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در این افزایش نرخ پوشش های بیمه عمرو تأمین آتیه پاسارگاد مبلغ سرمایه فوت به هرعلت یا نقص عضو در اثر حادثه از 4 میلیارد ریال به 7 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

همچنین این شرکت سقف هزینه‌های پزشکی در اثر حادثه را از 400 میلیون ریال به 700میلیون ریال (حداکثر 10% سرمایه بیمه فوت در اثر حادثه) رسانده است. سقف پوشش بیماری های خاص بیمه عمر پاسارگاد هم که قبلا 600 میلیون ریال بود به 1 میلیارد ریال (حداکثر 30 %سرمایه بیمه عمر) رسیده است. این پوشش برای بیمه‌شده‌های 3 ساله تا سن 60 ساله و و به ازای هر بیماری جداگانه قابل استفاده است.

علاوه بر این‌ها بیمه پاسارگاد سقف پوشش آتش‌سوزی منزل مسکونی در سال اول را از 1 میلیارد ریال تا 4 میلیارد ریال بالا برده است. این مبلغ برای سال‌های بعد حتی تا مبلغ 8 میلیارد ریال هم می‌رسد. بیمه‌شده می‌تواند درخواست پوشش اضافی زلزله و آتشفشان هم داشته باشد. سقف این پوشش حداکثر 50 % تعهد سرمایه بیمه آتش‌سوزی خواهد بود.

سقف-جدید-پوشش-های-بیمه-عمر-پاسارگاد

شرایط پوشش فوت در اثر حادثه و بیماری های خاص برای افراد ۳ تا ۱۲ سال

بیمه عمر و آتیه پاسارگاد شرایط و سقف تعهدات ویژه‌ای هم برای بیمه‌شده‌های 3 تا 12 ساله دارد. برای این دسته از بیمه‌شده‌ها پوشش فوت در اثر حادثه تا دو برابر سرمایه بیمه عمر، حداکثر 1/500/000/000 ریال است.

سقف پرداخت برای این گروه سنی در سایر موارد شامل موارد زیر است:

  • پوشش نقص عضو در اثر حادثه، یک برابر سرمایه بیمه عمر، حداکثر 1/000/000/000 ریال.
  • پوشش هزینه پزشکی در اثر حادثه تا ۱۰% سرمایه فوت در اثر حادثه، حداکثر 150/000/000 ریال.
  • پوشش بیماری های خاص تا ۳۰% سرمایه بیمه عمر، حداکثر 450/000/000 ریال.

درواقع در طرح جدید بیمه عمر پاسارگاد حداکثر سرمایه بیمه عمر برای سنین 3 تا ۱۲ سال از 750/000/000 ریال به 1/500/000/000 ریال افزایش پیدا کرده است. البته پوشش‌های تکمیلی بیمه‌های عمر معمولا برای سنین کمتر از ۵ سال محدودیت‌هایی دارند.

شرایط انصراف و بازخرید بیمه عمر پاسارگاد

بیمه عمر یک بیمه نامه طولانی مدت است و بیمه شونده‌ها ممکن است به دلایل متعددی دیگر تمایلی به پرداخت حق بمیه نداشته باشند. به همین علت این بیمه قابل بازخرید است و برای این کار باید درخواست بازخرید را به شرکت بیمه ارسال کرد. بازخرید این بیمه معمولاً قبل از اتمام تاریخ بیمه عمر صورت می‌گیرد و مبلغ بازخرید کمتر از اندوخته پایانی است. در بیمه پاسارگاد بعد از ۶ ماه از شروع بیمه نامه امکان بازخرید بیمه عمر وجود دارد. اگر این عملیات در ۵ سال اول انجام شود، شرکت بیمه درصدی از اندوخته را به عنوان هزینه‌های اداری کسر کرده و باقی مبلغ را به حساب بیمه‌شونده واریز می‌کند. با توجه به محدودیت برداشت از اندوخته در بیمه عمر پاسارگاد، بازخرید تنها راهی است که برای دسترسی به اندوخته وجود دارد.

اگر نیاز ضروری به سرمایه ندارید، بهتر است از بازخرید خودداری کنید، زیرا اندوخته‌های بیمه عمر در سال‌های آخر معمولاً سود بیشتری دارند. با بازخرید بیمه عمر، بیمه نامه به پایان می‌رسد و تمامی پوشش‌های آن از بین می‌روند.

 

افزایش سقف سنی بیمه شدگان در طرح جدید بیمه عمر پاسارگاد

شرکت پاسارگاد در طرح جدید بیمه عمر خود فقط سقف تعهدات و پرداختی‌ها را بالا نبرده، بلکه سقف سنی افراد تحت پوشش بیمه‌نامه را هم افزایش داده است. به این ترتیب سقف سنی برای خرید بیمه پاسارگاد از ۷۰ سال به ۸۰ سال  می‌رسد. البته حداکثر سن برای متقاضی تهیه بیمه‌نامه ۶۵ سال است.

نحوه محاسبه سرمایه پوشش‌های حادثه برای سنین ۷۰ تا ۸۰ سال به‌صورت زیر است:

  • پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه تا دو برابر سرمایه بیمه عمر، حداکثر : 3/000/000/000 ریال.
  • پوشش نقص عضو در اثر حادثه، یک برابر سرمایه بیمه عمر، حداکثر: 1/500/000/000 ریال.
  • پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه تا ۱۰% سرمایه فوت در اثر حادثه، حداکثر: 300/000/000 ریال.

نکته مهم اینکه پوشش‌های بیماری‌های خاص و ازکارافتادگی کامل و دائم برای این گروه سنی ارائه نمی‌شود.

دیگر ویژگی‌های‌ بیمه‌های عمر پاسارگاد

  • مدت بیمه‌نامه می‌تواند از ۵ سال تا ۳۰ سال متغییر باشد.
  • ضرایب پوشش بیماری‌های خاص بیمه عمر پاسارگاد ۵% – ۱۰% – ۱۵% -۲۰% – ۳۰% سرمایه بیمه عمر است.
  • با توجه به درصد بالای تورم در کشور بیمه‌شده می‌تواند مبلغ حق بیمه پرداختی خود را به میزان ۳ تا ۵۰ درصد در هر سال افزایش بدهد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا