بیمه بدنه

استفاده همزمان از بیمه ثالث و بیمه بدنه چگونه است؟

اگر سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث مقصر حادثه، توان پرداخت همه خسارت شما را نداشته باشد، می‌توانید به صورت همزمان از بیمه بدنه ماشین خود هم استفاده کنید. این موضوع را با زبان ساده و با یک مثال توضیح خواهیم داد.

استفاده همزمان از بیمه ثالث و بیمه بدنه یعنی چه؟

فرض کنید ماشین شما در تصادفی 30 میلیون تومان آسیب می‌بیند و در این تصادف طرف مقابل مقصر حادثه است. همچنین فرض کنید که سقف تعهدات مالی در بیمه ثالث ماشین فرد مقصر، تا 16 میلیون تومان را پوشش می‌دهد… یعنی شما از بیمه شخص ثالث مقصر فقط می‌توانید 16 میلیون تومان خسارت بگیرید.

حالا سوال این است که تکلیف ما‌به‌التفاوت این دو مبلغ، یعنی 14 میلیون تومان چه می‌شود؟ اینجاست که بیمه بدنه می‌تواند به کمک شما بیاید! یعنی اگر ماشین شما بیمه بدنه داشته باشد، می‌توانید بخشی از خسارت را که در تعهد بیمه ثالث ماشین مقصر نیست، از بیمه بدنه ماشین خود بگیرید.

البته این نکته را بدانید که پرداخت این مبلغ از نظر قانونی به عهده شخص مقصر است و اگر بیمه بدنه شما آن را پرداخت کند، می‌تواند مبلغ آن را بعدا از مقصر حادثه پس بگیرد.

چگونه باید به صورت همزمان از بیمه ثالث و بیمه بدنه استفاده کنیم؟

در این شرایط بیمه بدنه همه خسارت شما را پرداخت می‌کند و بعد از طریق واحد حقوقی خود، خسارت مربوط به بیمه شخص ثالث را از شرکت بیمه مربوطه دریافت می‌کند.

برای استفاده همزمان از بیمه ثالث و بیمه بدنه ، شما باید برای خسارت بیمه بدنه خود تشکیل پرونده داده و علاوه بر آن، مدارک مرتبط با بیمه شخص ثالث ماشین مقصر را هم به شرکت بیمه تحویل بدهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا