بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی دانشجویی ارزان | بیمه مسافرتی دانشجویی ملت، سامان و آسماری

هر ساله تعداد زیادی از افراد با اهداف مختلف مثل گردشگری، شرکت در کنفرانس‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و یا برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر‌ می‌کنند. در سفر شما با هر هدف و مقصدی که باشد، ممکن است اتفاقات بسیاری رخ دهد؛ اتفاقاتی که به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست. به عنوان مثال ممکن است دچار بیماری شوید، مدارک و وسایل شما به سرقت برود و یا یک مشکل حقوقی و قانونی برایتان به وجود بیاید. در واقع باید گفت که تنها راه حل موجود برای مقابله و جبران چنین حوادثی بیمه مسافرتی است.

بیمه مسافرتی چیست؟

یکی از برنامه‌ریزی‌های مهم و ضروری که حتما باید قبل از سفر به آن توجه داشته باشید، خرید بیمه مسافرتی است؛ به طوری که رفتن به یک سفر خارجی بدون داشتن بیمه مسافرتی، ریسک بزرگی خواهد بود.

بیمه مسافرتی را تمام کسانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند،‌ می‌توانند برای خود تهیه کنند تا در برابر حوادث تحت پوشش در بیمه‌نامه و در طول سفر خود توسط شرکت بیمه حمایت شوند.

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به یکی از کشورها سفر‌ می‌کنند. در چنین سفرهایی هم امکان بروز خطرات و اتفاقات مختلف وجود دارد و این افراد‌ می‌توانند با داشتن بیمه مسافرتی دانشجویی، با خیالی آسوده‌تر به تحصیل بپردازند.

بیمه مسافرتی دانشجویی

یکی از انواع بیمه‌های مسافرتی، بیمه مسافرتی دانشجویی است که دانشجویان با خرید آن تحت پوشش بیمه قرار‌ می‌گیرند.

یکی از شرایط مهم بیمه‌های مسافرتی توریستی، 92 روزه بودن آن‌ها است. یعنی شما در طول 92 روز متوالی تحت پوشش بیمه هستید و در صورتی که سفر شما بیشتر از این مدت باشد‌ نمی‌توانید از بیمه خود استفاده کنید، مگر اینکه بعد از 92 روز به ایران بازگشته و پس از آن به سفر خود ادامه دهید.

البته در بیمه مسافرتی دانشجویی چنین شرطی وجود ندارد و شما‌ می‌توانید حداکثر تا 1 سال تحت پوشش بیمه باشید بدون اینکه نیاز باشد به کشور بازگردید.

همچنین شما‌ می‌توانید پس از اتمام بیمه‌نامه خود، آن را برای یک سال دیگر هم تمدید کنید. البته برای این کار باید به ایران بازگردید و برای تمدید بیمه خود اقدام نمایید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی:

بیمه مسافرتی دانشجویی در بیشتر شرکت‌های بیمه ارائه دهنده آن، در مورد پوشش‌های زیر به بیمه‌گذاران خود متعهد هستند:

  • هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در تحویل چمدان‌ها
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در حرکت
  • پرداخت هزینه‌های لازم در صورت سرقت یا گم شدن مدارک شناسایی ‌بیمه‌گذار
  • پرداخت هزینه‌های فوری دندانپزشکی
  • جابجایی یا بازگرداندن ‌بیمه‌گذار به کشورش در صورت بروز حادثه یا بیماری
  • بازگرداندن اعضای خانواده بیمه‌گذار به کشور مقصد در صورت فوت یا بستری شدن او
  • بازگرداندن جسد متوفی به کشور در صورت فوت ‌بیمه‌گذار
  • ارائه مشاوره، پرداخت هزینه و پیگیری مسائل حقوقی در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه بازگشت ‌بیمه‌گذار به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده
  • پرداخت هزینه‌های ارسال دارو برای ‌بیمه‌گذار
  • و…

بیمه ویزای تحصیلی

یکی از دلایل اهمیت بیمه مسافرتی دانشجویی این است که برای گرفتن ویزای تحصیلی، در بیشتر سفارتخانه‌ها ارائه بیمه‌نامه معتبر الزامی است. به همین دلیل هم به این بیمه، بیمه ویزای تحصیلی گفته‌ می‌شود.

همانطور که گفتیم بیمه مسافرتی دانشجویی شما باید معتبر باشد. در واقع سفارتخانه‌ها هر بیمه مسافرتی را برای اخذ ویزای تحصیلی تأیید‌ نمی‌کنند. پس حتما قبل از خرید بیمه مسافرتی دانشجویی، شرکت‌های بیمه مورد تأیید سفارتخانه خود را استعلام بگیرید.

بیمه مسافرتی دانشجویی
بیمه مسافرتی دانشجویی

بهترین بیمه مسافرتی برای دانشجویان خارج از کشور

بیمه مسافرتی دانشجویی در حال حاضر توسط چند شرکت بیمه معتبر ارائه‌ می‌شود. شرکت‌هایی مثل بیمه سامان، بیمه ملت و بیمه آسماری.

برای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی دانشجویی از بین این شرکت‌ها، باید به تعداد پوشش‌ها و سقف تعهدات هر کدام از آن‌ها توجه داشته باشید. به عنوان مثال در بیمه مسافرتی دانشجویی سامان، سقف پوشش هزینه‌های پزشکی 70 هزار یورو است، در بیمه آسماری 30 هزار یورو و در بیمه ملت 50 هزار یورو. در نتیجه در صورتی که در طول سفر خود به دریافت خدمات پزشکی نیاز پیدا کنید، بیمه سامان نسبت به بیمه ملت و بیمه آسماری، خدمات بهتری را به شما ارائه خواهد داد.

بیمه مسافرتی دانشجویی ارزان

یکی از معیارهای انتخاب بهترین بیمه مسافرتی دانشجویی برای بسیاری از افراد، قیمت و یا ارزان بودن آن است. البته باید توجه کنید که ارزان‌ترین بیمه لزوما کامل‌ترین خدمات را به شما ارائه‌ نمی‌دهد و شما باید علاوه بر قیمت، به پوشش‌ها و تعهدات شرکت بیمه هم دقت کنید. در جدول زیر قیمت بیمه مسافرتی دانشجویی در بیمه سامان، بیمه ملت و بیمه آسماری را مقایسه کرده‌ایم.

شرکت بیمه سقف تعهدات بیمه‌نامه 3 ماهه
(قیمت به تومان)
6 ماهه
(قیمت به تومان)
1 ساله
(قیمت به تومان)
بیمه ملت (همه کشورهای جهان) 50.000 یورو 259.000 470.000 754.000
بیمه سامان (همه کشورهای جهان) 70.000 یورو 550.450 1.219.437 1.771.250
بیمه آسماری (کشورهای حوزه شنگن) 30.000 یورو 249.600 367.400 648.600

نحوه دریافت خسارت بیمه مسافرتی دانشجویی

از آن جایی که شرکت‌های بیمه ایرانی در کشورهای خارجی شعبه ندارند، خدمات مربوط به بیمه‌گذاران بیمه مسافرتی را شرکت‌های کمک رسان انجام‌ می‌دهند. در واقع هر شرکت بیمه با یک یا چند شرکت کمک رسان قرارداد دارد.

برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی دانشجویی ، برخی از شرکت‌های کمک رسان امکان پرداخت خسارت را در محل حادثه فراهم کرده اند. به این معنی که اگر در طول اقامت شما در خارج از کشور، حادثه‌ای برایتان رخ دهد،‌ می‌توانید با شماره تماس شرکت کمک رسان که روی بیمه‌نامه نوشته شده است، تماس بگیرید و حادثه رخ داده، شماره بیمه‌نامه و اطلاعات لازم را اعلام کنید تا شرکت کمک رسان اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. در این حالت معمولا هزینه خسارت به صورت مستقیم یا از طریق ارگان مربوطه (مثل بیمارستان و …) به شما پرداخت‌ می‌شود.

البته برخی از شرکت‌های کمک رسان چنین امکانی را ندارند و شما باید هزینه‌های رخ داده را خودتان پرداخت کنید و پس از بازگشت به ایران، صورت حساب هزینه‌ها و مدارک خود را به شرکت بیمه تحویل دهید و خسارت خود را دریافت کنید.

بیمه مسافرتی دانشجویی را ازکی بگیریم؟

پس از آشنایی و مقایسه بیمه‌های مسافرتی دانشجویی، احتمالا این سوال برایتان پیش خواهد آمد که کدام بیمه را بخریم و چگونه؟ شما‌ می‌توانید به جای صرف وقت و هزینه زیاد و خرید حضوری این بیمه‌نامه، خرید آن را به صورت اینترنتی، از طریق azki.com و در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

مزیت اصلی خرید بیمه از ازکی، امکان مقایسه قیمت و شرایط بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف بیمه و همچنین دریافت مشاوره‌های تخصصی و رایگان، قبل و بعد از خرید بیمه‌نامه است. مشاوران ازکی از طریق شماره تماس 54864-021 در خدمت شما هستند تا بتوانید بهترین بیمه مسافرتی دانشجویی را انتخاب و خریداری کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا