بیمه تکمیلی درمان

راهنمای جامع سوابق و شرایط بیمه تکمیلی در بیمه‌های تکمیلی گروهی و انفرادی

از آنجایی که در سال‌های اخیر هزینه‌های پزشکی از بستری و جراحی تا آزمایش و دندانپزشکی، افزایش زیادی پیدا کرده است و از طرف دیگر بیمه‌های پایه مثل بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، خدمات درمانی محدودی دارند، ضرورت داشتن بیمه تکمیلی بیش از پیش مشخص شده است. البته قبل از خرید این بیمه شما به اطلاعات مختلفی از جمله شرایط بیمه تکمیلی نیاز پیدا خواهید کرد که در این بخش تلاش کرده‌ایم تا با بررسی جامع و کامل شرایط این بیمه، به پرسشهای شما پاسخ دهیم.

چگونه بیمه تکمیلی شویم

بیمه تکمیلی یکی از رشته‌های بیمه‌ای است که بسیاری از شرکت‌های بیمه آن را ارائه می‌کنند. این بیمه در حال حاضر به شکل انفرادی، خانوادگی و گروهی صادر می‌شود. به این معنی که اگر شما عضو گروه، صنف، شرکت یا سازمانی هستید، می‌توانید از این طریق بیمه تکمیلی شوید. در غیر این صورت هم اگر می‌خواهید برای خود یا خانواده تان بیمه تکمیلی بگیرید، می‌توانید به صورت انفرادی یا خانوادگی اقدام کنید.

صدور بیمه تکمیلی در گذشته تنها به صورت حضوری انجام میشد و افراد باید برای خرید این بیمه، با مدارک خود به دفاتر بیمه مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر سایت ازکی این امکان را فراهم کرده است تا به صورت اینترنتی و با صرف زمان و هزینه کمتر برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنید.

شرایط سنی بیمه تکمیلی

یکی از مهم‌ترین شرایط بیمه تکمیلی ، شرایط سنی است.

از آنجایی که با بالا رفتن سن، مشکلات جسمانی و بیماری‌های بیشتری برای افراد رخ می‌دهد، شرکت‌های بیمه محدودیت‌های سنی برای صدور بیمه در نظر می‌گیرند تا از این طریق ریسک خود را مدیریت کنند.

شرایط سنی در بیمه‌های تکمیلی مختلف متفاوت است. مثلا برای بیمه تکمیلی گروهی بالای 1000 نفر، محدودیت سنی در نظر گرفته نمی‌شود. اما برای گروه‌های زیر 1000 نفر، متقاضیان بیمه که بالای 60 سال سن دارند، باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

در بیمه‌ تکمیلی انفرادی هم معمولا برای افراد بالای 60 سال، با تایید پزشک معتمد بیمه و با پرداخت حق بیمه بیشتر، امکان صدور بیمه تکمیلی وجود دارد. البته در بیمه‌های انفرادی معمولا شرکت‌های بیمه افراد بالای 70 سال را بیمه نمی‌کنند.

شرایط سنی بیمه تکمیلی برای فرزندان

یکی از شرایط بیمه تکمیلی که بسیاری از افراد در مورد آن از کارشناسان ما سوال می‌کنند، شرایط سنی فرزندان است. شرایط بیمه تکمیلی گروهی  و انفرادی مشابه بیمه تأمین اجتماعی است. یعنی فرزندان پسر تا سن 22 سالگی و به شرط عدم اشتغال به کار تحت تکفل پدر هستند و بعد از آن هم در صورت اشتغال به تحصیل، بیمه آنها ادامه پیدا خواهد کرد. فرزندان دختر هم تا سن 18 سالگی تحت تکفل پدر هستند و بعد از آن هم تا زمان ازدواج یا اشتغال به کار.

شرایط بیمه تکمیلی

سوابق بیماری قبل از خرید بیمه تکمیلی

اگر همه افرادی که بیمه تکمیلی دارند بخواهند از تمامی پوشش‌های بیمه خود تا بالاترین سقف استفاده کنند، شرکت‌های بیمه متضرر می‌شوند و به سرعت ورشکست خواهند شد. به همین دلیل شرکت‌های بیمه به دنبال این هستند که با ایجاد محدودیت‌هایی در صدور بیمه ریسک خود را کنترل کنند.

به این صورت که این شرکت‌ها برای افرادی که بیماری‌های سخت و پر هزینه‌ای مثل سرطان، ام اس، بیماری قلبی و … دارند، بیمه صادر نمی‌کنند.

در واقع افرادی که قبل از خرید بیمه تکمیلی بیماری مهمی دارند و با هدف درمان همان بیماری و دریافت هزینه‌های آن می‌خواهند بیمه بخرند، معمولا برایشان بیمه تکمیلی صادر نمی‌شود.

البته این محدودیت‌ها بیشتر در بیمه‌های تکمیلی انفرادی اعمال می‌شود. چون قبل از صدور این بیمه، افراد یک فرم پرسشنامه سلامت پر می‌کنند که باید در این فرم به تمام سوابق پزشکی خود با دقت و صداقت اشاره کنند. در صورتی که افراد، با وجود آگاهی از بیماری خود، آن را به شرکت بیمه اطلاع ندهند، در هنگام دریافت هزینه درمان یا همان خسارت خود با مشکل رو به رو می‌شوند. چون شرکت بیمه از طریق پرونده‌های پزشکی فرد، متوجه خواهد شد که شروع آن بیماری به قبل از خرید بیمه تکمیلی برمی گردد و در این حالت هزینه‌ای به او پرداخت نخواهد کرد. حتی در چنین شرایطی شرکت بیمه می‌تواند بدون بازگرداندن مبلغ حق بیمه، بیمه نامه آن فرد را فسخ کند.

البته در بیمه‌های تکمیلی گروهی، مخصوصا برای گروه‌های با تعداد بالا، معمولا چنین سختگیری‌هایی برای سوابق بیماری بیمه شده‌ها وجود ندارد.

شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین پوشش‌های بیمه تکمیلی، پوشش زایمان است. در شرایط بیمه تکمیلی برای زایمان، موضوع مهمی وجود دارد به اسم دوره انتظار. دوره انتظار یعنی مدت زمان مشخصی که بعد از خرید بیمه نمی‌توانید از این پوشش استفاده کنید.

در بیمه‌های تکمیلی انفرادی دوره انتظار بین 9 تا 12 ماه است و در بیمه‌های تکمیلی گروهی، با توجه به تعداد افراد بیمه شده، این دوره از صفر تا 9 ماه متغیر است.

مثلا اگر در یک بیمه نامه دوره انتظار زایمان 9 ماه باشد، به این معنی است که تا 9 ماه بعد از خرید بیمه شما نمی‌توانید از این پوشش استفاده کنید. پس شما باید حتما قبل از بارداری برای خرید این بیمه اقدام کنید.

همچنین اگر شما باردار باشید، ممکن است برخی از شرکت‌ها برای شما بیمه تکمیلی انفرادی صادر کنند، اما شما نمی‌توانید هزینه زایمان و یا هر هزینه دیگر مرتبط با آن مثل سونوگرافی، ویزیت و دارو را از بیمه بگیرید.

شرایط بیمه تکمیلی اصناف

بیمه تکمیلی گروهی تنها برای شرکت‌ها و سازمان‌ها صادر نمی‌شود، بلکه تمام گروه‌ها و اصناف می‌توانند برای اعضای خود این بیمه را تهیه کنند. بیشتر شرکت‌های بیمه این نوع بیمه نامه را ارائه می‌کنند اما شرایط بیمه تکمیلی اصناف در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

اگر شما مدیر یک صنف یا اتحادیه هستید و یا اگر به عنوان عضو یک گروه یا صنف فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای دریافت مشاوره، آگاهی از شرایط بیمه تکمیلی و سفارش بیمه تکمیلی گروهی به سایت ازکی مراجعه کنید یا با شماره تماس 02154864 تماس بگیرید.

شرایط بیمه تکمیلی ایران

بیمه ایران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در کشور است که در کنار سایر بیمه‌ها بیمه تکمیلی را هم به متقاضیان خود ارائه می‌کند. بیمه ایران بیمه تکمیلی را تنها به شکل گروهی و برای شرکت‌های حداقل 50 نفری صادر می‌کند.

به طور کلی شرایط بیمه تکمیلی گروهی مثل حق بیمه، پوشش‌ها و سقف تعهدات، دوره انتظار، فرانشیز و … در شرکت‌های مختلف متفاوت است. اگر شما برای خرید بیمه تکمیلی گروهی ایران، نیاز به اطلاعات دقیق تری دارید، ازکی با متخصصان بیمه‌های گروهی خود در خدمت شماست.

ازکی علاوه بر بیمه تکمیلی ایران، بیمه‌های دیگری مثل بیمه تکمیلی دانا، بیمه تکمیلی سامان، بیمه تکمیلی البرز و … را نیز ارائه می‌کند.

سوابق بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی جزو سوابق بیمه‌ای محسوب نمی‌شود و فقط برای جبران خسارت یا هزینه‌های درمان است. اما برای دریافت اطلاعات در مورد بیمه نامه یا پیگیری دریافت خسارت، باید به سایت شرکت بیمه خود مراجعه کنید. معمولا در سایت بیشتر شرکت‌های بیمه بخشی با عنوان استعلام بیمه درمان وجود دارد که شما می‌توانید با وارد کردن کد ملی یا کد بیمه نامه خود، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

همچنین برای دریافت سوابق بیمه تکمیلی خود می‌توانید به صورت حضوری به نمایندگی بیمه‌ای که بیمه خود را از آن خریده‌اید مراجعه کنید.

خرید بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی از ازکی

ازکی به عنوان یک مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، انواع بیمه از جمله بیمه درمان تکمیلی را ارائه می‌کند. این بیمه در ازکی هم به شکل انفرادی و هم به شکل گروهی عرضه می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات جامع در مورد شرایط بیمه تکمیلی و خرید آن به سایت ازکی مراجعه کنید و یا با شماره تماس 02154864 تماس بگیرید. همچنین شما می‌توانید از طریق فرم زیر اطلاعات سازمان خود را وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند. ازکی برای ارائه بهترین بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه در خدمت شماست.

نمایش بیشتر

42 دیدگاه

  1. سلام و احترام
    من متولد 1356 هستم از طرف محل کارم بیمه تکمیلی درمان دارم، و جدیدا (از خرداد 97)بیمه عمر نیز دارم. بنده 2 تا دخترخانم (متولدین1380 و 1387 دارم) با توجه به وضعیت معیشتی که متاسفانه روز به روز بدتر هم میشه. میخواستم خیالم از آینده فرزندانم یه کوچولو راحت باشه. بنظر شما خرید چه نوع بیمه عمری برایشان خوب میباشد(البته با در نظر گرفتن حقوق کارگری که در شرکت خصوص مشغول و مستاجر هستم )

    1. سلام دوست عزیز.
      پیشنهاد ما برای خرید بیمه عمر با مبالغ کم، بیمه عمر پاسارگاد هست.
      لطفا برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02154864 تماس بگیرید تا همکاران ما به صورت دقیق راهنماییتون کنن.

  2. سلام وقت بخیر بنده به تا از طرف شرکتم بیمه شدم و قصد دارم بیمه تکمیلیم رد کنم مادرم ۷۴ سالشه کدوم بیمه میتونه ایشونو ساپورت کنه؟

  3. سلام مادرم باید عمل بشه کیست داره میخوام بیمه تکمیلی براش رد کنم که راحت عمل بشه وهزینش کمتر بشه . چه بیمه ای خوبه وباید چیکار کنم

  4. سلام

    این امکان وجود داره که کارگاهی که بیمه تامین اجتماعی رو برای فرد رد میکنه، با کارگاهی که بیمه تکمیلی درمان رو برای فرد رد میکنه، متفاوت باشه؟

  5. سلام ،شوهرم بیمه تامین اجتماعی هست ،ایا میشه فقط من بیمه تکمیلی انفرادی برای دندانپزشکی انجام بدم .

    1. با سلام.
      بله شما میتونید بیمه تکمیلی انفرادی رو به تنهایی تهیه کنید، البته فقط توی بیمه تکمیلی سامان این امکان وجود داره.
      ضمنا هیچ شرکتی بیمه دندانپزشکی رو به صورت یه بیمه جدا نداره. یعنی شما باید بیمه تکمیلی انفرادی رو خریداری کنید و در کنارش از پوشش یا طرح دندانپزشکی هم استفاده کنین

  6. سلام

    مادر من ۶۴ساله هستن و نیاز به جراحی زانو دارن و بیمه تکمیلی نداریم.

    میشه راهنمایی کنید که آیا امکانش هست بیمه بشن و از کدوم شرکت؟ و یا اینکه باید سالم باشی تا بیمه بشی!
    ایشون بیماری قلبی هم دارن اما جراحی قلب نیاز نداره.

    خیلی ممنون.

    1. سلام و وقت بخیر.
      با توجه به سن مادرتون و بیماری هایی که دارن، نمیتونن تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرن.
      مگر اینکه بتونن از طریق بیمه های تکمیلی گروهی با تعداد بالا اقدام کنن. چون بعضی از شرکت ها برای بیمه گروهی تعداد بالا، سختگیری کمتری دارن.

      1. سلام من بیمه تکمیلی انیه سازان زیر پوشش پدرم بودم الان فوت کردن بیمه من قطع شده حالا نیخوام بیمه خودم رو تکمیلی کنم‌چکار باید بکنم

        1. فاطمه عزیز سلام
          می‌توانید از سمت محل کار بیمه بشوید یا خودتان را بیمه تکمیلی انفرادی کنید.

  7. سلام دخترم کم شنوایی داره میتونیم براش بیمه تکمیلی بگیریم که هزینه های تربیت شنوایی و گفتار درمانی کاهش پیدا کنه بیمه.تامین اجتماعی داریم .ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

    1. با سلام.
      خیر دوست عزیز متاسفانه چون این بیماری مادرزادیه و از قبل دخترتون این مشکل رو داشته، بیمه تکمیلی اون رو پوشش نمیده.
      مگر اینکه شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی رو با تعداد بالا داشته باشید، در اون صورت ممکنه سختگیری کمتری در مورد سوابق بیماری بشه.

  8. سلام خسته نباشید من جز اصناف هستم همسرم عمل تیرویید داره می تونم همسرم را به تنهایی بیمه تکمیلی کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتونید به صورت انفرادی براشون بیمه تکمیلی تهیه کنید. در صورتی که خودتون بیمه تکمیلی دارید و ایشون تحت پوشش شما هستند هم میتونید از بیمه تکمیلی خودتون استفاده کنید که نیاز به پرداخت مجدد حق بیمه نداشته باشید

    2. اگر بنده بیمه تکمیلی باشم میتوانم برای زایمان همسرم استفاده کنم یا باید حتما وی را هم بیمه تکمیلی نمایم اگر چهار ماه از بارداری وی گذشته باشد و من بیمه تکمیلی نمایم هزینه هایش پرداخت میشود

      1. سروش عزیز سلام
        همسرتان باید خودشان بیمه تکمیلی داشته باشند. دوره انتظار بیمه زایمان ۹ ماه است یعنی اگر در حال حاضر باردار هستند متاسفانه تمی‌توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

  9. سلام و وقت بخیر
    من دچار چاقی مفرط با bmi 47 هستم. میخوام که عمل اسلیو انجام بدم. خانه دار هستم و فقط بیمه تامین اجتماعی دارم. چه بیمه تکمیلی برام وجود داره که بتونم هزینه های درمانم رو بدم

    1. سلام دوست عزیز
      در اکثر بیمه‌های تکمیلی انفرادی پوشش جراحی وجود دارد و هزینه جراحی با توجه به سقفی که تعیین میشه قابل پرداخته. شما میتونین در صورت تمایل با کارشناسان بخش تکمیلی ما تماس بگیرین تا بیمه‌ی مناسب شما رو بهتون معرفی کنن

  10. سلام خسته نباشید
    من خودم بیمه تکمیلی هستم.مدارک دادم که خانومم رو بیمه تکمیلی کنن.از چه طریقی میتونم متوجه بشم که واسه خانومم رد میشه؟
    باتشکر

    1. سلام دوست عزیز
      از طریق منابع انسانی شرکت خودتون یا از طریق شرکت بیمه میتونین پیگیری کنین.

  11. سلام ، برای ثبتنام در صندوق تعاون ،به دو روش انجام میشه :یکی حق بیمه دومی هم سپرده
    لطفا درباره اینکه حق بیمه باید چقد باشه و همچنین برای سپرده گذاری ،چقد باید پرداخت بشه میدونم اختیاریه.
    اقساطش هر طور که خودمون انتخاب کنیم هستش؟
    اگه دو میلیون تو صندوقمون باشه ،چقد بمون وام میدن یا برا بیمه تکمیلی چند بمون میدن مثلا برای هزینه جراحی

    1. سلام دوست عزیز
      بنده به طور دقیق از شرایط این صندوق آگاهی ندارم میتونین با شماره 02154864 بخش بیمه تکمیلی تماس بگیرین تا همکاران بنده به طور دقیق و کامل شما رو راهنمایی کنن.

      1. سلام ،بنده دیسک کمر دارم معلوم نیست کی بخوام عمل کنم اگه بیمه بشم بعد ۶الی ۷ماه از بیمه شدنم بگذره آیا برای پرداخت عمل مشکلی بوجود میاد،ممنون

        1. محمد عزیز سلام
          قبل از خرید بیمه تکمیلی،‌ شرکت بیمه از شما می‌خواهد که چکاپ انجام بدهید و بیماری‌های فعلی شامل بیمه تکمیلی نمی‌شوند.

  12. سلام خسته نباشید ایا میتوان یکی از آشنایان که از وابستگان درجه اول نیستند را بیمه تکمیلی نمود .با تشکر

  13. سلام مادرم مستمری بگیر هستن .قصد دارند بیمه تکمیلی داشته باشند .در این خصوص چگونه باید اقدام کنم از چ طریقی

    1. فرزانه عزیز سلام
      اگر شما یا خواهر و برادرهاتون بیمه تکمیلی دارید،‌می‌توانید مادرتان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بدهید. در غیر این صورت میتوانید از آدرس زیر بیمه تکمیلی انفرادی را تهیه کنید.
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

    2. فرزانه عزیز سلام
      اگر شما یا خواهر و برادرهاتون بیمه تکمیلی دارید،‌می‌توانید مادرتان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بدهید. در غیر این صورت میتوانید از آدرس زیر بیمه تکمیلی انفرادی را تهیه کنید.
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

  14. سلام
    تعداد نفرات دوره انتظار دربیمه تکمیلی فقط افراد اصلی شرکت اند یا افراد تحت تکفل پرسنل که بیمه تکمیلی شده اند هم جز نفرات دوره انتظار به حساب می آیند؟
    باتشکر

    1. ایمان عزیز سلام
      افراد تحت تکفل هم شمرده می‌شوند و شامل دوره انتظار هستند. البته اگر تعداد بالای ۱۰۰۰ نفر باشد معمولا دوره انتظار حذف میشه، برای اطلاعات دقیق از قراردادتون به منابع انسانی شرکت مراجعه کنید.

  15. سلام بنده بدلیل اضافه وزن با bmi ۴۱ میخوام عمل اسلیو انجام بدم سن ۱۷ و پدرم بیمه تکمیلی هستند میخواستم بدونم بیمه پدرم بنده رو هم تحت پوشش قرار میده؟

  16. سلام
    برای اینکه بیمه تکمیلی ایران هزینه زایمانم رو قبول کنه چقدر باید از زمان بیمه شدنم بگذره؟

  17. سلام مادر من قراره عمل حذف عینک انجام بده ولی بیمه تکمیلی نداریم میتونم بیمه تکمیلی خانواده رو خریداری کنم بعد مدت انتظار امکان استفاده از این بیمه هستش؟یا باید فرد سالم باشه تا اقدام به خرید بیمه تکمیلی بشه؟

    1. آسمان عزیز سلام
      باید فرد قبل از خرید بیمه این مشکل رو نداشته باشه وگرنه شامل استفاده از این پوشش نمیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا