بیمه تأمین اجتماعیبیمه تکمیلی درمان

چگونه میتوان بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شد؟

همه مردم با بیمه تامین اجتماعی و خدماتی که ارائه می‌دهد، کم و بیش آشنا هستند. در صنعت بیمه به بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌های دیگر مانند سلامت ایرانیان، خدمات درمانی و … به اصطلاح بیمه‌گر پایه گفته می‌شود. به طور کلی یکی از خدماتی که بیمه‌های پایه به بیمه‌شدگان خود ارائه می‌کنند، خدمات درمانی از جمله، ویزیت و دارو، آزمایش‌ها و … است. اما متاسفانه این خدمات درمانی محدود هستند.

همانطور که میدانید این روزها هزینه‌های درمانی نسبت به قبل افزایش چشمگیری پیدا کرده است و به همین دلیل تنها داشتن بیمه پایه برای پرداخت هزینه‌های درمانی کافی نیست و بیمه‌شده تامین اجتماعی بخش زیادی از هزینه‌های درمانی را خودش باید بپردازد. از این رو وجود پوشش بیمه ای برای خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه پایه تامین اجتماعی قرار نمی گیرند لازم و ضروری به نظر می رسد.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چیست؟

بیمه درمان تکمیلی راه حلی است که بیمه‌شده با استفاده از آن و با حق‌بیمه‌ای نه چندان زیاد، پرداخت حدود 70 تا 90 درصد هزینه‌های درمانی خود را به شرکت‌های بیمه منتقل می‌کند و تنها 10 تا 30 درصد آن را خودش باید بپردازد. شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را به صورت‌ خانوادگی یا گروهی و یا هر دو ارائه می‌کنند. بیمه تامین اجتماعی هم برای کامل کردن تعهدات درمانی پایه خود، با همکاری بیمه آتیه سازان حافظ، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی کرده است.

در ادامه، خدمات درمانی پایه‌ای که بیمه تامین اجتماعی به بیمه‌شده‌های خود عرضه می‌کند و پس از آن تمامی شرایط و پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی را بطور کامل بررسی می کنیم.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل چه مواردی است؟

بیمه‌شده‌های تامین اجتماعی می‌توانند با استفاده از دفترچه‌های تامین اجتماعی از خدمات درمانی پایه آن استفاده کنند. تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های درمانی سقف ندارد، به این معنا که اگر بیمه‌شده‌ای 10 بار و یا بیشتر هم برای ویزیت به پزشک مراجعه کند، تامین اجتماعی موظف است که هزینه هر 10 بار ویزیت پزشک او را طبق تعرفه‌ای که دولت تعیین کرده است، بپردازد.

نکته دیگری که برای استفاده از خدمات درمانی پایه بیمه‌ تامین اجتماعی باید به آن توجه داشته ‌باشید این است که این سازمان فقط هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کند که بیمه‌شده برای انجام آن‌ها به مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی مراجعه کرده باشد. البته برای انجام خدمات بستری و جراحی، در صورتی که بیمه‌شده به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هم مراجعه کند، باید هزینه‌های درمانی را خودش پرداخت کند و بعد می‌تواند همراه با مدارک پزشکی و فاکتورهای مهر شده به یکی از شعب تامین اجتماعی برای دریافت هزینه‌های درمانی خود مراجعه کند. در این حالت هم، تامین اجتماعی هزینه‌ها را طبق تعرفه دولت پرداخت می‌کند.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی
بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

شرایط بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم خدمات درمانی پایه تامین اجتماعی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های بالای درمانی این روزها باشد و خرید بیمه‌ تکمیلی بسیار مهم و ضروری است.

در کنار سایر شرکت‌های بیمه که به صورت خصوصی در صنعت بیمه فعالیت می‌کنند، سازمان تامین اجتماعی هم با همکاری شرکت بیمه آتیه سازان حافظ، به منظور کامل کردن تعهدان درمانی پایه خود، اقدام به ارائه بیمه درمان تکمیلی برای بیمه‌شدگان خود کرده است. مدت اعتبار و تعهدات این بیمه‌نامه یکساله است.

اما چه کسانی می‌توانند بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را خریداری و از آن استفاده کنند؟

  • این بیمه‌نامه فقط برای مستمری بگیران، بازنشستگان و ازکارافتادگان تامین اجتماعی به همراه خانواده‌هایشان و سایر افراد تحت تکفل آن‌ها قابل استفاده است.
  • اعضای خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران فقط در صورت داشتن دفترچه درمان تامین اجتماعی می‌توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی این سازمان استفاده کنند.
  • فرزندان مونث بیمه‌شدگان بازنشسته و مستمری بگیر تنها در صورت مجرد بودن، طلاق یا فوت همسر و همچنین اشتغال به کار می‌توانند از این بیمه‌نامه استفاده کنند.
  • فرزندان مذکر هم در صورت عدم ازدواج و اشتغال به کار امکان استفاده از این بیمه‌نامه را دارند.
  • بیمه‌شدگان این بیمه‌نامه می‌توانند حداکثر 3 ماه بعد از شروع قرارداد و به شرطی که از خدمات این بیمه‌نامه استفاده نکرده باشند، از ادامه آن انصراف دهند.
  • همچنین در طول 3 ماهه اول قرارداد، بیمه‌شده اصلی می‌تواند افراد تحت تکفل خود را با شرایطی که ذکر کردیم، به قرارداد درمان تکمیلی خود اضافه کند. فقط دقت داشته باشید که در این صورت شروع تعهدات بیمه‌نامه برای افراد جدید از همان تاریخ شروع قرارداد خواهد بود.

در صورتی که متقاضیان این بیمه، دفترچه درمان دیگر بیمه‌گران پایه به غیر از تامین اجتماعی، از جمله سلامت و… را داشته باشند، نمی‌توانند از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی استفاده کنند و به جای آن می‌توانند بیمه تکمیلی مورد نیاز خود را از دیگر شرکت‌های بیمه به صورت انفرادی، خانوادگی و یا گروهی خریداری کنند. مثلا بیمه سامان یکی از شرکت‌هایی است که بیمه تکمیلی را به هر سه صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی برای متقاضیان صادر می‌کند.

تعهدات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی در سال 1401 پوشش‌های زیر را تا سقف‌های مشخص شده به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند. همچنین پرداخت مقداری از هزینه‌های درمانی بر عهده‌ی خود بیمه‌شده است که به آن فرانشیز می‌گویند و در جدول زیر فرانشیز هریک از پوشش‌ها را بیان کرده‌ایم.

شرح تعهدات سقف تعهدات طرح برنزی (تومان)
فرانشیز 30 درصد
سقف تعهدات طرح نقره‌ای (تومان)
فرانشیز 20 درصد
سقف تعهدات طرح طلایی (تومان)
فرانشیز 10 درصد
هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی (بستری سرپایی)، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Careتبصره: اعمال جراحی Day Care به جراحی هایی اطلاق می‌شود که مدت زمان مورد نیاز برای مراقبت‌های بعدازعمل در مراکز درمانی کمتر از یک روز باشد.

هزینه همراه افراد زیر 7 سال و بالاتر از 70 سال در بیمارستانها به جز زایمان و جراحی فک

4.000.000 7.000.000 15.000.000
هزینه اعمال جراحی اصلی مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوندکبد، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان و جراحی سرطان (با احتساب بند 1) 8.000.000 14.000.000 30.000.000
افزایش سقف تعهدات بند 1 و 2 و همچنین جبران هزینه‌های دارویی سرطان و صعب العلاج (شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، ام اس، پارکینسون، ایدز، سوختگی، هپاتیت، کوتونومی، آلزایمر، بیماری‌های خود ایمنی)، کشیدن ناخن،
تزریق داخل مفاصل با هزینه دارو، پمفیکوس، پسوریازیس، بیماریهای ضعف عضله،
ALS ، MLS ، درمان خونریزی بینی، بستری اورژانس کمتر از 6 ساعت شامل
تزریقات و تعویض پانسمان، پنکسیون مایع نخاع و کمری، تست تیلت، نوار تست قند خون، سرنگ انسولین، کولپوسکپی، پریمتری، طب سوزنی، بلوک عصبی،
EBR، گفتار درمانی، رفتاردرمانی و کار درمانی(20 جلسه)، بادی باکس،
ارگوسپیرومتری، رینومانومتری، برونکوگرافی، تست متاکولین، شکافتن آبسه،
تامپونادو، جراحی فک، اوزون تراپی، تمپانومتری، پیس میکر قلب، نوار عصب
چشم، شستشوی گوش، برداشتن میخچه، خارج کردن و برداشتن جسم خارجی، جراحی دیسک ستون فقرات، هزینه اتاق خصوصی، پاپ اسمیر، ارب اسکن،
فوندوسکپی، کانفو اسکن، انتروپیون، پاکیمتری، تزریق آوستین، جبران اکسیژن
هایپربار، کایروپراکتیو، توانبخشی، مگنت تراپی، نور درمانی
_ _ 20.000.000
هزینه زایمان طبیعی و عمل سزارین 1.000.000 3.000.000 4.000.000
پاراکلینیکی شامل: انواع سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، انواع آنژیوگرافی (بجز چشم و قلب) 600.000 800.000 1.000.000
هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی (اسپیرومتری – PFT) نوارعضله (EMG)، نوارعصب (NCV)، نوارمغز (EEG)، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، آنژیوگرافی چشم و هولترمانیتورینگ قلب 300.000 600.000 1.000.000
هزینه‌های آمبولانس داخل شهر و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی و یا نقل و انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشک معالج 150.000 150.000 300.000
هزینه‌های آمبولانس خارج شهر و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط به بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی و یا نقل و انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشک معالج 250.000 250.000 500.000
هزینه خدمات آزمایشگاهی (به غیر از چکاپ و غربالگری جنین) شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، آسیب شناسی، ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی،
نوار قلب و فیزیوتراپی
400.000 600.000 1.000.000
هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری (هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی) و اعمال جراحی مرتبط ، IUI, ZIFT, GIFT، میکرواینجکشن و IVF _ 2.500.000 3.500.000
سمعک گوش راست و چپ _ 350.000 1.300.000
انواع لنز، عدسی و عینک _ 140.000 200.000
هزینه‌های دندانپزشکی به استثنای جراحی لثه، هزینه ارتودنسی، ایمپلنت و دست دندان _ 500.000 1.000.000
لیزیک چشم (راست و چپ) و جبران هزینه‌های جراحی مربوط به رفع عیوب
انکساری چشم در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر درجه نزدیک بینیِ
دوربینیِ آستیگمات یا یا جمع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم (درجه نزدیک بینی
یا دوربینی به علاوه نصف آستیگمات) 3 دیوپتر یا بیشتر باشد
_ 1.400.000 2.500.000
داروها و انواع ویزیت (به استثنای داروهایی که جنبه درمانی ندارند- داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند براساس تعرفه داروهای داخلی محاسبه می‌شود.) _ _ 500.000
هزینه اروتز و پروتز، تهیه اعضای طبیعی بدن (با تأییدیه انجمن مربوطه) _ _ نامحدود
مبلغ حق بیمه با احتساب مالیات برارزش افزوده (تومان) 21.500 67.000 197.000

در تمام پوشش‌های گفته‌شده در جدول، فرانشیز ابتدا بر اساس تعهد بیمه‌گر اول (یعنی همان تامین اجتماعی) از بیمه‌شده دریافت می‌شود، و اگر در قرارداد اول، بیمه‌شده متعهد به پرداخت فرانشیز بیمه نباشد در بیمه تکمیلی خود، طبق درصدهای مشخص شده در جدول باید فرانشیز را پرداخت کند. به عبارت دیگر فرانشیز فقط یک بار از بیمه‌شده دریافت می‌شود، یا از طرف بیمه‌گر پایه و یا از طرف بیمه تکمیلی.

با توجه به هزینه‌های بالای پزشکی ممکن است سقف تعهدات ذکرشده در جدول بالا، کافی نباشد که شما میتوانید در کنار بیمه‌نامه تکمیلی تامین اجتماعی و یا به جای آن از شرکت های دیگر با پوشش‌ها و تعهدات بیشتر،بیمه تکمیلی خریداری کنید.

استثنائات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

موارد زیر تحت پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند:

  • هزینه‌های مربوط به خدمات نازایی و سزارین
  • هزینه‌های مربوط به بیماری‌های روانی
  • هزینه خدمات جدید که جنبه تحقیقاتی دارند و فاقد تاییدیه و تعرفه از سوی وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی هستند.
  • هزینه سپتوپلاستی (انحراف بینی) در صورتی قابل پرداخت می‌باشد که قبل و بعد از عمل به تایید پزشک معتمد بیمه‌گر رسیده باشد و بر اساس مستندات و مدارک پاراکلینیکی، جنبه درمانی آن تأیید شده و در تعهد بیمه پایه باشد.

هزینه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

حق‌بیمه این بیمه‌نامه برای هر فرد در جدول فوق نوشته شده است که از حقوق و مستمری که از طرف تامین اجتماعی به آن‌ها پرداخت می‌شود به صورت مستقیم کسر خواهد شد.

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی
بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

انواع بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی برای افراد و سلیقه‌های مختلف طرح‌های متفاوتی دارد، در ادامه انواع بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را بررسی می‌کنیم.

بیمه تکمیلی خانوار تامین اجتماعی

همانطور که گفتیم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی فقط مخصوص افراد بازنشسته و مستمری بگیر این سازمان است. و این افراد می‌توانند افراد تحت تکفل (همسر، فرزندان و والدین) خود را هم در صورتی که شرایط ذکر شده در مطلب بالا را داشته باشند، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار دهند.

اگر اعضای خانواده‌ای به دلایل مختلف شرایط لازم برای استفاده از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را نداشته باشند و نتوانند آن را خریداری و تهیه کنند، می‌توانند از طرح‌های خانوادگی بیمه تکمیلی شرکت‌های دیگر استفاده کنند. مثلا شرکت سامان بیمه تکمیلی انفرادی و خانوادگی خود را در قالب 6 طرح به متقاضیان ارائه می‌کند. در بیمه‌نامه تکمیلی خانوادگی سامان تمامی اعضای خانواده فقط یک طرح را می‌توانند انتخاب و خریداری کنند.

در جدول زیر سقف تعهدات هریک از این 6 طرح را آورده‌ایم:

تعهدات شرح تعهدات طرح نسیم طرح مهر طرح سروش طرح شمیم طرح وصال طرح عقیق
بیمارستانی جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف و انواع سنگ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود Daycare.
تبصره: عمل‌های جراحی Daycare، به جراحی‌هایی اطلاق می‌شود که مدت زمان مورد نیاز برای مراقبت بعد از عمل در مراکز درمانی، کمتر از یک روز باشد.
۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۷٫۵۰۰٫۰۰۰
عمل‌های جراحی عمل‌های جراحی مهم مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، مغز استخوان ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ۷۵٫۰۰۰٫۰۰۰
پاراکلینیکی گروه 1 جبران هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانستیومتری ۳۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۸۰۰٫۰۰۰ ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
پاراکلینیکی گروه 2 جبران هزینه‌های مربوط به تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی اسپیرومتری (PFT)، نوار عضله (EMG)، نوار عصب (NCV)، نوار مغز (EEG)، نوار مثانه )سیستومتری، یاسیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی ، هولترمانیتورینگ قلب، آنژیوگرافی چشم ۱۵۰٫۰۰۰ ۲۵۰٫۰۰۰ ۴۰۰٫۰۰۰ ۷۵۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
جراحی‌های مجاز سرپایی شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه و کشیدن بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزردرمانی ۱۵۰٫۰۰۰ ۲۵۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
خدمات آزمایشگاهی آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی، آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی و نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنا چکاپ) ۱۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۷۵۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
آمبولانس شهری و بین شهری هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری ۱۵۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰ ۳۰۰٫۰۰۰ ۴۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰
زایمان هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰
ویزیت و دارو هزینه ویزیت و دارو ۱۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۸۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
دندانپزشکی هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی (به استثنای ایمپلنت و ارتودنسی و دندان مصنوعی و جراحی لثه) ۱۰۰٫۰۰۰ ۲۰۰٫۰۰۰ ۵۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰
نازایی درمان‌های مربوط به نازایی ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰
رفع عیوب انکساری دو چشم هزینه‌ها‌ی مربوط به رفع عیوب انکساری دو چشم ۶۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ۱٫۶۰۰٫۰۰۰ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰
سمعک هزینه‌های مربوط به خرید سمعک ۱۵۰٫۰۰۰ ۲۵۰٫۰۰۰ ۴۰۰٫۰۰۰ ۶۰۰٫۰۰۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰

برای خرید بیمه‌نامه‌های تکمیلی خانوادگی سامان نیازی نیست متقاضی شرایط خاصی داشته باشد فقط کافی است سن او کمتر از 70 سال باشد و بیماری مادرزادی نداشته باشد.

همچنین بیمه سامان تخفیف‌هایی از جمله تخفیف 15 درصدی برای خانواده‌های 3 نفر به بالا، تخفیف 10 درصدی برای خرید نقدی و تخفیف 10 درصدی برای دارندگان بیمه عمر سامان در بیمه تکمیلی خود در نظر گرفته است. البته حداکثر تخفیفی که به یک نفر تعلق خواهد گرفت، 25 درصد است.

بیمه تکمیلی انفرادی تامین اجتماعی

بیمه آتیه سازان که ارائه کننده خدمات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی است، طرح جداگانه و مجزایی با عنوان طرح انفرادی بیمه تکمیلی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد و بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانند همین طرح را به صورت انفرادی برای خود و یا به صورت خانوادگی به همراه خانواده خریداری کند.

اما ممکن است سقف تعهدات و پوشش‌های طرح تکمیلی تامین اجتماعی برای متقاضیان کافی و کامل نباشد که در این صورت می‌توانند از طرح‌های بیمه تکمیلی سامان که مطرح شد به صورت انفرادی و خانوادگی ، استفاده کنند. اگر سن متقاضی بیمه تکمیلی سامان 80 تا 100 سال باشد، 50 درصد حق‌بیمه آن اضافه می‌شود.

خرید انواع بیمه‌های تکمیلی از ازکی

همانطور که در متن بالا هم گفته شد همه شرکت‌های بیمه، بیمه درمان تکمیلی را با خدمات و امکانات ویژه‌ای ارائه  می‌کنند. بیمه درمان تکمیلی هم یکی از بیمه‌های مهم و کاربردی است که داشتن آن برای هر فرد ضروری است. اما با وجود تنوع در امکانات و خدمات ممکن است انتخاب مناسب‌ترین و بهترین بیمه تکمیلی که متناسب با شرایط فرد متقاضی باشد، کمی دشوار به نظر برسد.

ازکی با ارائه خدمات مختلفی از جمله مقایسه شرایط بیمه تکمیلی انفرادی، خانوادگی و شرکتی در تمام شرکت‌های بیمه، انجام نیازسنجی و ارائه مشاوره‌های تخصصی با توجه به نیازهای متقاضی، ارائه قیمت‌های مناسب و … مسیر خرید این بیمه‌نامه را بسیار راحت و سریع کرده است.

این خدمات در ازکی تنها محدود به بیمه تکمیلی نیست. شما می‌توانید از میان رشته‌های بیمه مختلف  دیگر مثل: شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، عمر، مسافرتی و … هم توسط مشاوران و متخصصان ازکی به متقاضیان ارائه می‌شود.

سوالات متداول:

۱. چطور می‌توانم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، هر سال از آذرماه تا سه ماه بعد فرصت دارید.

۲. هزینه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی را چطور باید دریافت کنیم؟

برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی باید به نمایندگی شرکت بیمه رفته و مدارک لازم را ارائه دهید.

۳. آدرس سایت بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چیست؟

نشانی سایت بیمه تکمیلی تامین اجتماعی atiyehsazan.ir است.

نمایش بیشتر

341 دیدگاه

    1. باسلام من اطلاعاتم را جهت بیمه تکمیلی وارد میکنم وپاسخ میدهید اطلاعات تکراری است یعنی چه ؟

      1. باسلام من بازنشسته تامین اجتماعی هستم خودم و همسرم تحت پوشش بیمه تکمیلی هستیم و دخترم را حدود پنج ماه پیش تحت تکفل خودم درآوردم رفتم بیمه ثبت نامش کردم ومدارک مورد لازم راهم به بیمه تحویل دادم الان میخواستم بدونم آیا دخترم هم از بیمه تکمیلی میتواند استفاده کند یا نه یا برای بیمه تکمیلی مجدداً ثبت نام انجام بدم اگر کسی واقف دراین خصوص است لطفاً راهنماییم کنید ممنون میشوم

        1. محمد عزیز سلام
          می‌توانید وارد حساب کاربریتون در سایت تامین اجتماعی بشید و اطلاعات دقیق رو آنجا مشاهده کنید.

      2. با سلام و احترام
        آیا خانمی که بازنشسته شده می تواند اعضای خانواده خود شامل مادر، فرزند، همسر چه بیمه تامین اجتماعی و تحت تکفل باشند یا مثلا همسر خود بیمه باشد را بیمه تکمیلی کند. چون شنیدم آقایان بازنشسته می توانند اعضا خانواده را بیمه تکمیلی نمایند ولی خانمهای بازنشسته نمی توانند. اگر صحت داشته باشد چه فرقی می کند حق بیمه تکمیلی کسر می گردد. تشکر

    2. خواستم بدونم من هزینه کردم مچ دستم شکسته بود فاکتور مهر دکتر هست اما رسید کارتخوان ندارم بیمه قبول میکنه یا نه

      1. حسن عزیز سلام
        رسید کارتخوان برای دریافت هزینه از بیمه تکمیلی نیاز نیست.

        1. سلام من مشغول کار ومشمول بیمه تامین اجتماعی هستم چطور میتونم بیمه تکمیلی بگیرم

  1. سلام بیمه آتیه بازنشستگان چیزی جز کلاهبرداری وپرکردن جیب دست اندکاران نیست خدالعنت کنه

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفیم بابت تجربه تلخی که براتون رخ داده و امیدواریم که بهش رسیدگی کنن

      1. سلام
        من خیلی خیلی از خدمات بیمه آتیه سازان راضی هستم و هر دفعه مادرم بستری شدند و تحت جراحی قرار گرفتند ۹۰درصد هزینه ها را آتیه سازان پرداخت کرده
        خدا خیرشون بده که میشه برای بستری و جراحی به بهترین بیمارستانهای درجه یک مراجعه کرد و هزینه خیلی کمی پرداخت کرد و در حد رایگان مریض جراحی میشه

          1. سلام من خودم بیمه کارگران ساختمانی هستم تامین اجتماعی.مادرم هم تحت پوشش منه.الان زانو هاش از کار افتاده هزینش خیلی زیاده.لطفا منو راهنمایی کنید برا تکمیلی.هر جا گشتم نتونستم مشکلم را حل کنم.تو رو خدا بهم زنگ بزنید و راهنمایی کنید۰۹۱۳۹۰۶۲۷۱۸

          2. حسین عزیز سلام
            با آرزوی سلامتی برای مادرتان، متاسفانه خرید بیمه تکمیلی بعد از بیماری هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند.

        1. سلام وقت بخیر
          مادرم سرپرست خانواده هستن
          و مستمری بگیر.
          بعد از چندسال تازه متوجه شدیم تامین اجتماعی بیمه تکمیلی انجام میده،
          میتونیم تازه اقدام کنیم یا شرایط خاصی داره؟
          جایی خوندم نوشته بود حداکثر تا ۳ماه بعد از صدور حکم میتونیم بیمه کنیم،
          صحت داره این موضوع؟

          1. فریماه عزیز سلام
            درباره چنین حکمی تا به حال چیزی نشنیدم. پیشنهاد می‌کنم حتما از سایت تامین اجتماعی اقدام کنید به احتمال زیاد مشکلی وجود ندارد و مادرتان می‌توانند خودشان و اعضای خانواده را بیمه کنند.

        2. سلام پدرمن بازنشسته تامین اجتماعی هست میخواد تکمیلی کنه اگه مثلا یکی دوساله دیگه منصرف بشه میتونه ازحالت تکمیلی به حالت قبلیش دربیاد؟
          واینکه تا آخر هرسال ازحسابشون پول کم میکنن؟

          1. همراه عزیز سلام
            بله قرارداد بیمه تکمیلی به صورت سالانه است.

      1. دوست عزیز متاسفانه ما به اطلاعات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی دسترسی نداریم چون این بیمه مستقیما به سازمان تامین اجتماعی مرتبط میشه و شما باید از اون طریق پیگیری کنید

    2. دقیقا همینطوره،نوشتن ۷۰ تا۹۰ درصد هزینه هارو بیمه میده،در صورتی که دختر من ازمایش هایی که برای تشخیص سرطان داد هیچکدوم رو ندادن و قبول نکردن.فقط سونو گرافی ها که جمع کلش یک ملیون و ششصد بود امروز فقط صد و هفتاد هزار تومن ریختن.

    3. سلام. بنده بیماری خاص(ام اس) دارم و درحال تحصیل نیستم. همچنین مشغول به کار هم نیستم.میخواستم ببینم میتونم به صورت ازاد حق بیمه ی تکمیلی آتیه سازان را پرداخت کنم و از خدمات تکمیلی بیمه ی آتیه سازان استفاده کنم؟!!

        1. سلام خواهر من من از کدام بیمه تکمیلی شوم لطفا راهنمایی کنید با نشسته هستم از تامین اجتمایی

          1. حسین عزیز سلام
            می‌توانید از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی استفاده کنید و در کنارش اگر مایل باشید بیمه تکمیلی انفرادی بخرید.

    4. منم کاملا با نظرتون موافقم
      متاسفانه عده ای کلاهبردار با سواستفاده از کم سوادی و نا آگاهی مستمری بگیران و بازنشستگان به راحتی از پرداخت هزینه خودداری میکنن

      1. سلام مادرم بیمه تامین اجتماعی هستند با ۱۸ سال و نیم سابقه که گفتند میتونه با ۲۰ سال سابقه و ۲۰ روز حقوق بازنشسته بشه و دفترچه تامین اجتماعی هم داره. آیا بیمه تکمیلی تامین اجتماعی بهش تعلق میگیره?
        آیا با بیمه تکمیلی میتونه جراحی تعویض مفصل زانو را انجام بده?

        1. حکیمه عزیز سلام
          بله مادرتون می‌تونن از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی یا همون بیمه آتیه سازان حافظ استفاده کنند. باید آنلاین درخواست داشتن بیمه تکمیلی رو از پروفایل تامین اجتماعیشون بدید.
          شرایط جراحی هم به نظر پزشک معتمد بیمه بستگی دارد.

      2. باید در این موارد ک بیمه کلاه برداری میکنه ب کدوم مرجع باید شکایت کرد…من مادرم عمل زانو انجام داد همه مدارک و عکس رو بردیم قبول کردن اما از سه و نیم میلیون کلا هشصت هزار دادن…انگار برعکس شده سی درصد تقبل کردن هفتاد در صد رو بیمار متقبل میشه…با احترام

        1. وحید عزیز سلام
          مبلغ پرداختی با توجه به تعرفه و میزان پوشش انجام میشه. اگر در این باره شکایت دارید می‌تونید به سامانه بیمه مرکزی مراجعه کنید.

    5. برای انهایی که مریض دارند خوبه اما برای من که ده سال پدرم مریض نشده اشتباه بود الان میخوام انصراف بدم

      1. شکر کنید که سالم هستید. بیمه بیماری چیزی هست که اگر هزینه نشه باید خدا رو شکر کرد. ضمنا یک کار جمعی هست که کسانی که بیمار میشوند با کمک کسانی که بیمار نشده اند حمایت شوند. و اگر خدای نکرده بیمار شدند، ناگهانی گرفتار هزینه سنگین نشوند.
        ما نمیدانستیم که بالای ۷۰ سال بیمه تکمیلی نمیکنند. بالای ۶۰ سال هم در صورت سلامت کامل بیمه تکمیلی میکنند.

        1. همراه عزیز سلام
          امکان داشتن بیمه تکمیلی برای افراد بالای ۶۰ و ۷۰ سال هم وجود دارد فقط باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

      2. سلام وقتتون بخیر ، من که بیمه رانندگانم میتونم بیمه تکمیلی خریداری کنم ؟؟

        1. میثم عزیز سلام
          اگه از سمت شرکتی که بیمه شدید با بیمه تکمیلی قرارداد دارید،‌ می‌تونید از این طریق اقدام کنید. در غیر این صورت می‌توانید بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنید.

    6. سلام ،مدتهاست مدارک آندوسکوپی را به بیمه تکمیلی داده ام ولی هنوز در سیستم ثبت هزینه نشده است،چثدر طول می کشد؟

  2. سلام
    من به بیمه سامان مراجعه کردم و چون مادرم بالای 70 سال بودند ایشان گفتند بیمه نمی کنیم…چطور الان نوشتید می توانند بیمه خانوده سامان شوند؟

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه حداکثر سن برای تکمیلی انفرادی یا خانوادگی سامان، 70 سال هست.

  3. من 29سال ده ماه سابقه بیمه دارم حال شیمی درمانی میشم. چکونه میتوانم ازتامین اجتماعی جهت کمک هزینه درمانیم کمک بگیرم دوماه کمتر مانده بازنشسته بشم

    1. سلام دوست عزیز.
      شما میتونید به همره مدارک پزشکی و دفترچه بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کنید تا به شکل دقیق راهنماییتون کنن

      1. سلام برای گرفتن هزینه از بیمه تکمیلی چند۸ ماه بعد از انجام آزمایش یا سونو گرافی فرصت داریم،؟

  4. سلام خسته نباشید .آیا هزینه یک دست دندان مصنوعی کامل هم پرداخت میکنن؟

    1. سلام، ممنون.
      متاسفانه خیر. در بیمه تامین اجتماعی هزینه دندان مصنوعی پرداخت نمیشه

        1. سلام دوست عزیز
          اگه از طرف محل کارتون بیمه تکمیلی دارین میتونین از اون استفاده کنین در غیر اینصورت باید به صورت انفرادی بیمه تکمیلی خریداری کنین. توجه کنین که چنین عملی اگه به دلایل زیبایی باشه به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه نیست و فقط در صورتی ممکنه بیمه پرداخت کنه که تجویز پزشک به دلایل سلامتی براش داشته باشین. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر در زمینه خرید بیمه تکمیلی دارین میتونین با شماره 02154864 بخش بیمه تکمیلی تماس بگیرین.

        2. سلام من بیمه تامین اجتماعی هستم و 30 سالمه مریضی خاصی هم دارم میخوام بدونم میتونم خودمو بیمه تکمیلی بکنم؟

          1. همراه عزیز سلام
            بله، می‌توانید خودتون رو بیمه کنید ولی بیماری‌ فعلیتون تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

    2. سلام وقت بخیر.من ۲۷ سالمه میخواستم بدونم میتونم بیمه تامین اجتماعی رو الان دو ساله میریزم تکمیلی کنم؟

      1. امیر عزیز سلام
        بله شما می‌توانید بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنید یا از طریق شرکت‌تون بیمه تکمیلی بشین.

      1. وقت بخیر، هزینه اوزون تراپی یک میلیونُ چهارصد شده، بعد از گذشت یک هفته فقط مبلغ ۲۴۰ هزار تومان پرداخت کردن.!! اشتباه شده و یا شیوه پرداخت تغییر کرده؟

  5. پرداختی بیمه ها خیلی ناچیزه و برای پوشش های ده سال قبل نه الان که هزینه های پزشکی سر به فلک کشیده

    1. سلام دوست عزیز.
      حق با شماست، هزینه های درمانی خیلی بالا رفته اما اگه انتخاب درستی داشته باشید و یه بیمه تکمیلی خوب با پوشش های بالا رو انتخاب و خریداری کنید، در زمان بیماری میتونید بخش زیادی از هزینه هاتون رو از بیمه دریافت کنید.

      1. سلام من ۱۳ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم برای بیماری که دچارشم میخوام بیمه تکمیلی کنم چه کارکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. سلام دوست عزیز
          اگر در حال حاضر شاغل هستین میتونین از طریق شرکت خودتون تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی قرار بگیرین در غیر اینصورت میتونین به صورت انفرادی برای خرید بیمه تکمیلی اقدام کنین. از طریق سایت بخش بیمه تکمیلی و درمان میتونین بیمه رو استعلام کنین و در صورت نیاز به راهنمایی یا هر سوال تخصصی در این زمینه میتونین با شماره 02154864 تماس بگیرین تا همکاران بنده به طور دقیق شمارو راهنمایی کنن.

      2. بیمه تکمیلی تامین اجتماعی همان بیمه آتیه سازان است؟ من تازه مستمری بگیر شدم. برای ثبت نام بیمه تکمیلی باید به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنم یا شعبه آتیه سازان؟

  6. سلام .اینجا نوشتید سزارین شامل بیمه ی تکمیلی نیست اما من فرزند اولم رو سزارین انجام دادم و بیمه تکمیلی بیشتر هزینه رو پرداخت

    1. سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      اما تا جایی که ما اطلاع داریم هزینه زایمان سزارین در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی پرداخت نمیشه.

      1. سلام مادرم مشکل چشم داشتن میخواستم ببینم برای دریافت عینک به دستور پزشک بیناسنجی هزینه عینک رو میدن بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ هستندگفتن مبلغ عینک ۵۷۰تومان میشه ممنونم از راهنمایتون

        1. سلام دوست عزیز.
          لطفا جدولی که توی متن هست رو مشاهده کنید. سقف پوشش عینک توی بیمه آتیه سازان 200 هزار تومنه

  7. من دو بیمه تکمیلی دارم که دومی که پارسیانه از طریق کارکرد بالای دستگاه پوز بهم داده شده آیا میتونم همه هزینه های درمان رو از هر دو بگیرم.

    1. سلام دوست عزیز.
      شما میتونید تا حد زیادی از هزینه های درمان رو دریافت کنید.
      بعد از مراجعه به شرکت بیمه اول و تحویل مدارک، باید کپی برابر اصل فاکتور و مدارک رو به شرکت بیمه دوم تحویل بدید

  8. سلام دختر من عمل کیست سر انجام داده که حدودا ۳۰ملیون بیمارستان خصوصی پرداخت کردم میخواستم بدانم بیمه پایه بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی چه مبلغی به من پرداخت میکنند ممنون از شما

    1. سلام و وقت بخیر.
      میزان پوشش بیمه تامین اجتماعی کاملا به پرونده پزشکی و نوع عملشون بستگی داره و متاسفانه ما نمیتونیم به شکل قطعی اظهارنظر کنیم

  9. سلام .من جز مشاغل آزاد هستم.هزینه دفترچه تامین اجتماعی برای من یک سال چقدر میشود؟

  10. سلام و خسته نباشید

    ما دیشب از طریق اینترنت ثبت نام بیمه تکمیلی انجام دادیم…
    جسارتا شما اطلاع دارید که از چه تاریخی میتوان از امتیاز آن استفاده کرد؟؟؟؟
    پس از ثبت نام نیاز به انجام کاری است؟

    1. سلام دوست عزیز.
      اگه منظورتون ثبت نام بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هست، متاسفانه ما اطلاعی نداریم و باید از طریق تامین اجتماعی پیگیری کنید.

  11. سلام سوالم اینه که در خصوص بیمه تکمیلی اگر شخصی بخواد یک نفر را به اشخاص تحت تکفلش اضافه کنه باید چه اقدامی انجام بده؟ چون در سایت فقط نوشته باید به تامین اجتماعی اعلام کنه. آیا باید شخص جدید را ثبت نام کنه؟ شخص جدید فرزند دختر هست که طلاق گرفته.

      1. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم عمل زیبایی بینی با کارت طلایی امکان داره یا فقط چند درصد کم میکنن

  12. سلام می خواستم بدونم من بیمه کشاورزی هستم ایا می تونم بیمه تکمیلی درست کنم برای خودم

    1. سلام و وقت بخیر.
      قرار بوده صندوق بیمه‌های اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر، بیمه تکمیلی کشاورزان رو ارائه کنه. شما میتونید به صورت حضوری مراجعه کنید و اطلاعات بگیرید.
      البته امکان خرید بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی هم برای شما وجود داره.

  13. سلام.من مستمری بگیر هستم.میخواستم بدونم سقف استفاده از هریک از درمان ها مال یک ماه هست یا یکسال.مثلا من که ماه قبل از بیمه رادیولوزی که حدود۱۸۰هزاربوداستفاده کردم این ماه میتونم دوباره از این گزینه استفاده کنم یااینکه سال بعد میتونم استفاده کنم لطفاراهنماییم کنید؟ مرسی

  14. سلام من از برج 8 بازنشسته شدم وبرج 10 درخواست بیمه تکمیلی دادم چرا از اول برج 8 برای من کم کردن تو فیش حقوقی برج 11 یکدفه 3 ماه را کم کردن

  15. باسلام
    سوال دارم خدمتتون. لطفا راهنمایی کنید.
    پدر بنده 64سالشه، شغل ازاد هستن 7سال سابقه بیمه تامین داشتن. مابقیش 19و600مییلون شد واریز کرد، کارت بازنشستگی گرفت و دفترچه مستمری. در خواست بیمه تکمیلی هم دادن. ولی نگفتن اسم بیمه تکمیلی چیه؟ و مبلغ مستمری چقدره؟ چون فیش حقوقی نداره بابام. و اینکه طرف قرارداد ما چه مراکزی هستن. کارمندان اداره تامین متاسفانه جواب سربالا میدن، کانون هم ما رو پاس دادن اداره .
    لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی به عهده شرکت بیمه آتیه سازان حافظ هست. مراکز طرف قرارداد این بیمه رو هم میتونید از سایت بیمه آتیه سازان مشاهده کنید.
      در مورد مبلغ مستمری هم منطقیه که ما اطلاعی نداشته باشیم.

  16. با سلام وخسته نباشید ….آیا میتوان چند بیمه تکمیلی داشت از چند شرکت مثلا بیمه تکمیلی حافظ و بیمه تکمیلی سامان و بعداز هر هزینه بیمارستانی از هر کدوم جدا گانه هزینه بیمارستانی را دریافت کرد برا مثال برای عمل زانو با گرفتن معرفی نامه از بیمه تکمیلی حافظ در یکی از بیمارستان های طرف قراداد عمل کنیم و هزینه ای پرداخت نکنیم بعد مدارک بیمارستای رو برای بیمه تکمیلی سامان ببریم هزینه های عمل وبستری وغیره را از بیمه تکمیلی سامان دریافت کنیم…تشکر

    1. سلام ممنون از شما.
      شما میتونین دو تا بیمه تکمیلی داشته باشید ولی به شرطی که مجموع خسارت‌های دریافتی شما از دو شرکت بیمه، از کل هزینه‌های درمانی که پرداخت کردید بیشتر نشه.

      1. سلام ممنون میشم راجب مشاوره درمانی یا روان درمانی که جلسه ای ۲۵۰ هزار تومان هست توضیح بدید که جز بیمه تکمیلی محسوب میشه؟
        ممنون

  17. سلام من مستمری بگیر تامین اجتماعی و دارای بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ میباشم و علاوه بر همسرم دختر مجردی دارم که به تازگی قرار است در یک شرکت خصوصی مشغول بکار شود و برایش بیمه رد کنند و مثل اینکه باید از زیر مجموعه من خارج و به طبع بیمه تکمیلی اش قطع شود میخواستم بپرسم آیا راهی نداره بیمه تکمیلی اش قطع نشود و اینکه اگر از این کار جدید بیرون بیاید مجددا میتوانم ایشان را بیمه تکمیلی نمایم ، ممنونم

    1. سلام و وقت بخیر.
      طبق قانون یک نفر نمیتونه به صورت همزمان تحت پوشش دو بیمه پایه مثل بیمه تامین اجتماعی باشه.
      دختر شما هم تا زمان ازدواج و در صورت عدم استقلال مالی، میتونه تحت تکفل شما قرار بگیره

    1. سلام و وقت بخیر.
      برای استفاده از خدمات دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی، شما باید به بیمارستان های مخصوص تامین اجتماعی مراجعه کنید

    1. سلام دوست عزیز.
      بله پرداخت میشه. البته اگه شروع بیماری سرطان، بعد از خرید بیمه تکمیلی باشه نه قبل از اون.

  18. سلام. من بیمار ام اس هستم و مستمری بگیر تامین اجتماعی و دارای دفترچه سبز و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ هستم. من دچار افتادگی و لنگیدن پای راست هستم. طبق پیشرفت های جدید درباره مشکلات نخاعی و ام اس، پزشک من وسیله کمک حرکتی به نام T1 معرفی کرده که خیلی توسط پزشکان دیگر و حتی بصورت جمعی، همه به استفاده از اون تاکید میکنن و معتقد هستن کارایی خیلی خوبی برای حفظ تعادل و راه رفتن داره. متاسفانه مبلغ این وسیله بیشتر از ۵ میلیون تومان هست و نمایندگی آتیه سازان گفته که این هزینه رو بیمه تقبل نمی کنه. خواستم دلیلش رو بدونم.

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه در بیشتر بیمه های تکمیلی هزینه تجهیزات درمانی پرداخت نمیشه.
      البته گاهی ممکنه بعضی از شرکتای بیمه با توجه به دستور پزشک (که داشتن اون تجهیزات رو برای شما ضروری اعلام میکنه) بخشی از هزینه رو پرداخت کنن.

  19. سلام وقت بخیر
    من 13 سال سابقه بیمه دارم که اختیاری پرداخت میکنم و سال بعد 60 ساله میشم میخواستم بپرسم من میتونم بقیه سابقه رو با پول بگیرم تا بیمه تکمیلی شامل حقوق بازنشستگی من بشه

    1. سلام ممنون از شما.
      برای فرزندان پسر در صورتی که شما مشغول تحصیل باشید میتونید تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرید.

  20. بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای مستمری بگیران،با یک بار درخواست هرسال تمدید میشه یا باید خودمون هرسال باز درخواست بدیم؟

  21. سلام آیا بیمه تکمیلی بازنشستگان اجباری است؟
    چون من تحت پوشش فرزندم که شاغل است بیمه تکمیلی خریداری کرده ام اما تامین اجتماعی هم بابت بیمه تکمیلی از حقوقم کم کرده است و در حقیقت در دو جا بیمه تکمیلی هستم . لطفا راهنمایی کنید واقعا با توجه به این تورم ظلم است که دو جا هزینه بیمه تکمیلی بدهم.

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر اجباری نیست، شما میتونید به تامین اجتماعی مراجعه کنید تا بیمه تکمیلی تون رو فسخ کنن.
      البته شما میتونید برای هزینه های درمانیتون از هر دو بیمه تکمیلی استفاده کنید.

  22. درود و قت بخیر
    بنده در تاریخ 21/08/1398 جهت بیمه تکمیلی ثبت نام کردم ولی هنوز هیچ مبلغی از حقوق تا این تاریخ 09/02/1399 از من کسر نشده
    خواهشمندم راهنمایی فرمایید
    کد رهگیری هم دارم

  23. با سلام.برای هزینه دندان مصنوعی هم برای بازنشستگان مبلغی در نظر گرفته شده یا نه؟و مبلغ آن چقدر است؟

    1. سلام دوست عزیز.
      در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، هزینه ایمپلنت یا دندان مصنوعی پوشش داده نمیشه

  24. سلام.چراآتیه سازان به صورت اس واس بامراکزدرمانی کارنمیکنه.معمولا افراتحتپوشش این سازمان که اکثرا بازنشسته وکهنسال هستندهمش اسیرکاغذبازی بروکراسی هستند.یابایدبری معرفینامه بگیری یابایست هزینه کنی بعدباارائه فاکتورپولتوبگیری.اخه الان دیگه عصراین بروبیانیست که دنبال این کارهابری.ممنون.

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز متاسفانه تامین اجتماعی عملکرد خوبی در غیر حضوری کردن خدماتش نداره

  25. سلام همسرمن کارنامه تاکسیرانی داره البته کمک راننده برادرش هستش آیا ماهم ازطرف تاکسیرانی بیمه میشویم.یازدهم اردیبهشت 99

  26. سلام همسر من بیمه تآمین اجتماعی وکارمند شرکتی هستن .۱۰سال هم سابقه بیمه دارن .خواستم ببینم میشه برا بیمه تکمیلی اقدام کنیم.

  27. سلام
    مادر من 8 ساله که بیمه تامین اجتماعی هستن
    کمیته امداد بیمشون کردن و قراره در 55 سالگی بازنشسته بشن
    کمیته امداد گفته 2 سال رو خودشون میخرن که بشه 10 سال
    میخواستم بدونم آیا میشه خودمون بقیه رو بخریم که بشه 30 سال سابقه ؟

  28. سلام . پدرم بازنشسته تامین اجتماعی هستن که بیمه اتیه سازان هم بودن ولی متاسفانه اتیه سازان هیچ چیز رو شامل نمی شد ، نه دارو نه آزمایش نه سی تی نه ام ار ای هیچ چیز رو و فقط هر ماه از حساب پدرم پول کسر میشد . دوبار فقط برای عینک یه مبلعی رو برگردوندن بعد از سه سال و نیم با نارضایتی کامل اومدن بیرون، هیچ پولی بهشون برگشت داده نشد الان پدرم باید چیکار کنه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه تکمیلی مثل بیمه تامین اجتماعی یا بیمه عمر نیست که بعد از بازخرید یا تموم شدن بیمه، پولی به بیمه گذار پرداخت بشه.
      شما باتوجه به حق بیمه ای که پرداخت کردید میتونستید از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنید. در واقع الان پولی به شما تعلق نمیگیره

    2. دقیقا فقط پول هر ماه میبرن پول عینک سیصد و هشتاد تومنی رو سی تومن بهمون داد. بعد کلی کاغذ بازی .مادرم بیمارستان بستری بود.پنجاه تومن دادن از پنصد تومن. مسخرست الان میخواد بابام بعد سه سال و نیم قطش کنه هیچ پول دارو نمیدن .ویزیت نمیده .با هیچ جا هم قرار داد نداره .

  29. با سلام
    با توجه به اینکه مادرم مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند و بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ رو دارند لطفا بفرمائید آیا بیمه تکمیلی حافظ هزینه ی دارو و ویزیت رو به ایشون بر می گردونن؟

  30. سلام ببخشید مادرم دیسک کمر گرفته بیمه تکمیلی مستمری بگیران تامین اجتماعیه میخواستم بدونم سقف بیمه تکمیلیش چققدره مچکر

    1. با سلام وقت بخیر.
      به شرایط سنی ایشون و حق‌بیمه ای که پردات میکردن بستگی داره دوست عزیز

  31. سلام. من بیمه تامین اجتماعی دارم ولی بازنشسته نیستم. بیمه تکمیلی دارم. خواستم بپرسم میتونم ازبیمه تکمیلی استفاده کنم؟ یا فقط باید بازنشسته بشم؟

  32. سلام .من پدرم سی سال بیمه تامین اجتماعی مشاغل ازاد پرداخت کرد و باز نشسته شد.و بیمه تکمیلی شدیم سه سال پیش …هر وقت برا بیمه فاکتور میگیریم و میبریم خیلی درصد کمی پرداخت میکنه خیلی کم مثلا من عینک گرفتم فاکتور بردم سیصد و هشتاد .بهم سی تومن داده .یا آزمایش صد و خورده ایی بیست تومن داده .خیلی درصد پایین چرا…بعد از کلی کاغذ بازی با هیچ جا هم قرار داد ندارن .بیمارستان بستری بودیم هزینه پنصد تومن رو پنجاه ریخت ب حساب اصلا با عقل جور در میاد.هیچ کسم جواب نمیده کارمندا اونجا ک کلا میگن همینه میخوای برو لغو کن بیمتو و ب ما چ .الان من پاراسکوپی هفصد هزار تومن انجام دادم و بیمارستان بستری بودم نعصد تومن هزینش شد حتما ببرم براش میاد صد تومن میده

  33. دختر مجرد که خودش مستقل کار میکنه و از طرف کارفرما بیمه شده و دفترچه جداگانه داره ،می تونه فقط از بیمه تکمیلی پدر استفاده کنه. ؟

      1. سلام من از زنم جدا شدم میخوام بیمه تکمیلش را قطع کنم میشه زودتر انجام داد یا باید تا اذر ماه صبر کنیم

        1. سلام دوست عزیز
          اگر بیمه تکمیلیتون گروهی هست باید از طریق منابع انسانی شرکتتون اقدام کنین تا به موضوع شما رسیدگی کنن. اگر هم بیمه تکمیلی انفرادی دارین از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین تا در صورت امکان سریعتر به کارتون رسیدگی بشه

  34. سلام خسته نباشید
    من مادرم بیمه تکمیلی است مدتی است متوجه شدم دکترمیروم یک پیامک به شماره خواهرم آیاازدکتررضایت داریدارسال میشود به تامین اجتماعی انارک زنگ زدم گفته به دلیل بیمه تکمیلی است مادرم بیمه تکمیلی است مادرم مریض شود بیمه هزینه مریض شدن مادرم رابایدبدهد من بیمه تکمیلی نیستم دلیل این پیامک چیست
    مریم دستان
    انارک نایین

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه مادرتون بیمه تکمیلی تامین اجتماعی دارن، طبق پوشش ها و سقف تعهدات بیمه تامین اجتماعی میتونن از بیمه تکمیلیشون استفاده کنن.

  35. با سلام بیمه شده تامین اجتماعی هستم ولی بیمه تکمیلی ندارم.
    شما از بیمه های تکمیلی اس او اس کمک رسان و عقیق سامان کدوم رو پشنهاد میکنید؟
    امسال بازنشسته میشم و میتونم بیمه تکمیلی تامین اجتماعی رو هم داشته باشم در اون صورت کدوم بیمه تکمیلی مذکور رو پیشنهاد میکنید؟ آیا میشه همزمان از دو پوشش استفاده کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بیمه تکمیلی تامین اجتماعی پوشش های محدودی داره ولی شما میتونید در کنارش یک بیمه تکمیلی خانوادگی مناسب هم داشته باشید.
      قیمت و پوشش های بیمه تکمیلی خانوادگی سامان و تعاون رو از طریق لینک زیر مشاهده کنین:
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance
      شرایط بیمه sos رو هم میتونید از طریق سایت این شرکت بررسی کنید.
      به صورت کلی بیمه sos نسبت به بیمه سامان و تعاون سقف تعهدات بالاتری داره ولی در عین حال باید حق بیمه بالاتری هم برای sos بپردازید.

  36. سلام، خسته نباشید. پدر من فوت شده و دو خواهر مجرد دارم که حقوق پدرم را دریافت میکنند آیا می توانند بیمه تکمیلی آتیه سازان را داشته باشند؟

  37. باسلام.من شاغل فرهنگی هستم و میخواستم بپرسم که ایا بیمه اتیه هزینه پساری (بارداری)که پزشک تجویز کرده را پرداخت میکند؟اگر بلی چقدر؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      پیشنهاد میشه از مسئول رفاهی ببپرسید چون ما در جریان پوشش های بیمه ای موردنظر نیستیم.

  38. سلام من آشپز هستم بیمه هم هستم آیا بیمه من تکمیلی است اگه نیست چکارباید بکنم ممنون از زحمات شما عزیزان

  39. با سلام و درود
    با توجه به سن پسرم دیگه تحت تکفل من نیست خواستم بدونم چه اقدامی باید انجام بدم تا از لیست بیمه تکمیلی تامین اجتماعی خارج و دیگه مبلغ بیمه بابت این موضوع از حقوق من کسر نشده
    با تشکر

    1. با سلام وقت بخیر.
      به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید چون ما به اطلاعات تامین اجتماعی دسترسی نداریم.

  40. سلام من آرتروز شدید زانو دارم دکتر گفت باید عمل بشی و برای هر زانو سی میلیون هزینه اش هست میخواستم بدونم بیمه تکمیلی چه مقدار از این هزینه رو پرداخت میکنه؟ بعد من باید سی میلیون و بپردازم بعد از بیمه تکمیلی بگیرم؟؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. با سلام وقت بخیر.
      این که بیمه تکمیلی چه مبلغی برای عمل آرتروز پرداخت میکنه به سقف پوشش شما بستگی داره و باید ببینید در قرارداد بیمه تکمیلی شما چه میزان تعهد وجود داره.
      اگر به مرکز طرف قرار بیمه مراجعه کنید هزینه‌ها رو بیمه پرداخت میکنه، ولی اگر به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه کنید اول باید هزینه‌ها رو خودتون پرداخت کنید بعد مدارک و فیش پرداختی رو به بیمه تحویل بدید و هزینه رو بگیرید.

  41. سلام من مبتلا به ام اس هستم با بیمه تکمیلی اجباری گروهی چقدر از هزینه های دارویی را بيمه تقبل میکنه، ماهی 2 میلیون هزینه دارو میشه

    1. سلام وقتتون بخیر.
      به طرح بیمه ای که خریداری کردید بستگی داره دوست عزیز. اگه از طرف محل کارتون بیمه شدید، باید به واحد منابع انسانی یا شرکت بیمه مراجعه کنید تا ببینید ویزیت و دارو جزو پوشش های شما هست یا نه

  42. سلام بیمه اتیه سازان عمل “”کشیدن ناخن پا “”رو پرداخت میکنه ؟؟؟؟
    هزینه ویزیت و دارو رو که پرداخت نکردن متاسفانه .
    فقط هزینه عکس و ام ار ای رو میده .

    1. سلام و وقت بخیر.
      کشیدن ناخن جزو پوشش عمل های سرپاییه و هزینه اون در بیمه آتیه سازان پرداخت میشه.

  43. سلام.اوقاتتون بخیر
    خواستم بدونم براتون مقدورهست منو رو راهنمایی کنید؟
    پدر من بیمه تامین اجتماعی و آتیه سازان حافظ هستن
    منم تحت تکفل پدرم هستم و میخوام شامل بیمه تکمیلی بشم تا چشمم رو عمل کنم
    باید چه کارکنم؟
    ترجیحا به صورت غیرحضوری
    تشکر??

  44. سلام بیمه تکمیلی آتیه سازان برای بازنشگان تامیین اجتماعی برای کسی که درسن ۶۰سال به بالا که فوت کند با ۱۰ سال سابقه بیمه چطور هست غرامت فوت یا هزینه ای میدهند

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه آتیه سازان بیمه درمان تکمیلیه و در مورد فوت پوششی نداره

  45. با سلام پدرم مستمری بگیر ھست وپروندہ اش تو استان خراسان شمالی ھست وبیمہ تکمیلی اتیہ سازان حافظ دارہ ایا میشہ مدارک پزشکی برای دریافت ھزینہ دارو و ویزیت رو بہ بیمہ اتیہ سازان حافظ در تھران تحویل داد تا مبلغ اش واریز بشہ؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله شما میتونید به شعب بیمه آتیه سازان حافظ در کل کشور مراجعه کنید

  46. سلام . میخواستم بدونم آیا بیمه تکمیلی تامین اجتماعی (آیته سازان حافظ) تعرفه های مختلفی برای ارایه خدمات دارد ، مثلا” هزینه سالانه بیشتری بگیرد و درعوض پوشش بیمه ای گسترده ای داشته باشد.
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر.
      طرح های بیمه تکمیلی آتیه سازان محدود به همین سه طرحه که در جدول ذکر شده

  47. سلام
    من بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دارم… جراحی زیبایی بینی دارم.. و همراه همان جراحی انحراف شدید و پولیپ دارم.. سوالی که داشتم اینه می شه از بیمه تکمیلی برا انحراف و پولیپ استفاده کرد؟ ینی با یه جراحی که مربوط به زیبایی هستش فقط بیمه تکمیلی هزینه ی انحراف بینی و پولیپ و تقبل کنه؟ می شه این کارو کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله دوست عزیز، اون بخشی از هزینه عملتون که مربوط به انحراف و پولیپه رو بیمه تکمیلی و بیمه تأمین اجتماعی از پوشش جراحی بهتون پرداخت میکنه.

  48. سلام خسته نباشید
    آیا استفاده از بیمه تکمیلی آتیه سازان واسه هزینه های بیمارستان اجباریه؟؟
    یعنی اینکه آیا ما میتونیم از بیمه تکمیلی استفاده نکنیم
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام ممنون از شما.
      شما قصد دارید از یه بیمه تکمیلی دیگه به جای بیمه آتیه سازان استفاده کنید؟

  49. سلام .من خانومم میخاد سزارین کنه کدوم بیمه تکمیلی بهتره یا اصلا تهت پوشش قرار میگیره

    1. سلام وقتتون بخیر. به صورت کلی اگه سزارین بر اساس دستور پزشک الزامی باشه، خسارت اون در پوشش زایمان پرداخت میشه. البته اگه الان خانومتون باردار هستید، نمیتونید تازه برای خرید بیمه و استفاده از پوشش زایمان اقدام کنید

  50. با سلام
    متاسفانه بیمه آتیه سازان خیلی خوب عمل نمی کند، همسرم به بیماری سرطان مبتلا شدند و هزینه های بالایی باید پرداخت می کردیم و هنوز که هنوز پرداخت نکردند و متاسفانه قبل از فوت همسرم گفتند که سقف شما پر شده است و نمی توانیم هزینه های پزشکی ش ما را پرداخت کنیم، خودتون می دونید سرطان درمانش خیلی هزینه بر است و همسر من بازنشسته سازمان تامین اجتماعی بودند. متاسفم…

  51. سلام مادر بنده یک ماه پیش به علت تنگی نخاع ودیسک کمر عمل آندوسکپی نخاع در یک کلینیک انجام دادن که حدود 19 میلیون تومان هزینه ادوات و تجهیزات شده و شش میلیون نهصد هزار تومان هم هزینه عمل.(تحت پوشش بیمه تمیلی آتیه سازان حافظ هستن)
    امروز کلا 600 هزار تومان به حساب ما ریختن میخواستم بدونم چطوری حساب کردن که این مبلغ کم رو به حساب ما ریختن؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      طبق جدولی که در متن نوشته شده، به نظر میاد که باید تامین اجتماعی برای آندوسکپی 6 میلیون تومن پرداخت کنه. بهتره که شما به تأمین اجتماعی مراجعه و پرونده تون رو پیگیری کنید.

  52. سلام، وقت بخیر؛
    ضمن تشکر از شما میخواستم دو نکته عرض کنم و سه سوال خدمتتون بپرسم:
    نکته1: در مورد هزینه این بیمه تکمیلی فرمودین که: “حق‌بیمه این بیمه‌نامه برای هر فرد سالانه مبلغ 38,200 تومان است ” فکر میکنم منظورتون ماهانه باشه، که البته امروز (سال 1399) ماهانه به 44.000 تومان افزایش پیدا کرده.
    نکته2: در مورد غرامت فوت هم ظاهرا بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ مبلغ 5 میلیون تومان درنظر گرفته از سال پیش.

    سوال1: پدر من 65سالشون هست و بیماری دیابت نوع2 و فشارخون دارن، بیمه پایه شون تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی شون همین آتیه سازان حافظ هست که سقف بستری خیلی کم و خدمات ضعیفی داره، آیا با این شرایط امکانش هست بیمه تکمیلی شون رو عوض کنم؟ بیمه تکمیلی سامان و تعاون و SoS تست سلامت نمیگیرن؟ با توجه به بیماری پدر چه پیشنهادی میکنین؟
    سوال2: آیا همزمان میشه 2 تا بیمه تکمیلی داشت؟
    سوال3: چرا تو لینک مقایسه بیمه های تکمیلی تون فقط سامان و تعاون رو مقایسه کردین و سایر شرکت ها حضور ندارن؟

    بسیار ممنون از راهنمایی های شما

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      در مورد نکته اول حق با شماست و اطلاعات این مطلب مدتیه که آپدیت شده.
      برای داشتن دو تا بیمه تکمیلی مشکلی نیست ولی موضوع اینه که بیمه های تکمیلی انفرادی برای صدور بیمه سخت گیری های بیشتری دارن. به خصوص برای افرادی با سن بالا و بیماری های زمینه ای به احتمال زیاد صدور بیمه انجام نمیشه.
      توی سایت ازکی بیمه تکمیلی انفرادی تعاون و سامان به فروش میرسه، چون فقط این دوتا شرکت بیمه انفرادی رو ارائه میدن.

  53. سلام وقت بخیر من بیمه تامین اجتماعی دارم
    تازه متاهل شدم خرید بیمه ای که پوشش بیشتری بده
    چجوری باید ارزیابی کنم که کدوم بیمه بهتره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  54. سلام خواهرم ۶سال ازمن بزرگتروبیمه تامین اجتماعی من مردم آیا به هر طریقی میتونه منو زیر مجموعه خودش بیمه کنه اگه نمیشه چطور میتونه بیمه تکمیلیم کنه من۴۳سالمه پدرومادرمان زمان بچگی فوت شدند اگه بازهم نمیشه چطوری با کمترین هزینه بیمه پایه وتکمیلی بشم. ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر.
      برای بیمه تأمین اجتماعی امکانش نیست. اما شما میتونید بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کنید.

  55. سلام وقت شما بخیر
    برای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی ۳تا طرح مختلف در جدول آورده شده ، یعنی هر کسی به دلخواه میتونه هر کدام از طرح ها که مدنظرش هست خریداری کنه ؟
    سوال بعدی اینکه حداکثر مبلغ پرداخت ذکر شده بسته به هزینه احتمالی ست؟مثلا خدمات بیمارستانی مبلغ ۶میلیون هست اگر هزینه‌ ۷میلیون بشه ۶تومن که برگردونده نمیشه ؟؟مبلغ کمتری هست

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      در مورد انتخاب و خرید طرح ها، لطفا از تامین اجتماعی اطلاعات بگیرید.
      اما در مورد سقف پوشش ها، برای هر کدوم از خدمات درمانی تعرفه مشخصی وجود داره. بهتره که به مراکز طرف قرارداد بیمه حافظ مراجعه کنید تا مشکل تفاوت تعرفه ها براتون ایجاد نشه

  56. بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ برای پرداخت هزینه های بستری دربیمارستان گفته که بایدبعدازدریافت هزینه ازبیمه پایه که تامین اجتماعیه مبلغ دریافتی روتائیدکنه بعدبرای اخذهزینه تکمیلی اقدام کنیم حالابایدبرای دریافت تائیدیه به تامین اجتماعی مراجعه کردیاکارگزاری؟

    1. با سلام.
      تا جایی که بنده اطلاع دارم باید به کارگزاری های پرداخت خسارت تامین اجتماعی مراجعه کنید

  57. سلام.میشه بیستر توضیح بدید” تامین اجتماعی ببمه تکمیلی انفرادی نداره”یعنی چی؟
    من دو سال پیش بازنشسته شدم و هیچ فردی تحت تکفل ندارم و فقط یک نفر هستم.حال چطور میتونم برای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی اقدام کنم؟آیا آنلاین میشه؟یا به ادارات تامین اجتماعی باید مراجعه کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی یک بیمه تکمیلی گروهیه چون همه بیمه شده های تأمین اجتماعی رو شامل میشه. شما هم میتونید برای ثبت نام بیمه تکمیلی برای خودتون اقدام کنید. این کار رو باید در سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی انجام بدید. لطفا در گوگل سرچ کنید

  58. سلام وقت بخیر
    من بتازگی در بیمارستان خصوصی ابدو و ماموپلاستی انجام دادم . هزینه بیمارستان 36 م شده است . بیمه تامین اجتماعی هستم و بیمه تکمیلی اس او اس .سوالم اینه که آیا می تونم از بیمه تکمیلی یا از بیمه تامین اجتماعی و یا هر دو اقدام کنم تا بتونم مقداری از هزینه ها رو بگیرم؟
    باگر جوابتون مثبت هست ! برای کدوم اول اقدام شود؟با سپاس وافر

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اگه منظورتون عمل کوچک کردن سینه هست و اگه به دلیل مشکلات پزشکی مثل دیسک گردن عمل رو انجام داده باشین، در صورت تأیید پزشک معتمد بیمه بخشی از هزینه بهتون پرداخت میشه.
      در مورد اینکه بیمه تأمین اجتماعی این عمل رو پوشش میده یا خیر، اطلاعی نداریم و باید از تامین اجتماعی بپرسید.

  59. سلام، پدر بنده مستمری بگیر تامین اجتماعی است و خودم مجرد هستم و تحت پوشش بیمه پدرم، بیمه تکمیلی ما آتیه سازان است، امروز پدرم برای گرفتن هزینه آزمایشات رفتن بیمه آتیه سازان ولی گفتن دخترتون شامل نمیشن؟ کسی هم علتش رو به پدرم نگفته؟ چرا بدون اطلاع بیمه تکمیلی من قطع شده؟ الان تکلیف هزینه ازمایشات چی میشه؟ گفتن از آذر ماه باید بیام برا بیمه تکمیلی، لطفا پاسخگو باشید

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز ما نه نماینده تأمین اجتماعی هستیم و نه از شرایط شما اطلاع داریم، پس نمیتونیم پاسخگوی شما باشیم. باید دلیلش رو از تأمین اجتماعی پیگیر بشین

  60. سلام و وقت بخیر
    چند سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدید:
    1- آیا فرزند دختر مجرد و شاغل یک مستمری بگیر تامین اجتماعی که خود دارای بیمه پایه خدمات درمانی است شامل بیمه تکمیلی پدر میشود؟
    2-آیا جراحی فک تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیرد؟
    3- آیا مستمری بگیر در هر موقع از سال مثلا شهریور ماه میتواند خانواده را به بیمه تکمیلی خود اضافه کند؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      در مورد سوال اولتون خیر، یک فرد نمیتونه دوتا بیمه پایه داشته باشه.
      جراحی فک هم تحت پوشش نیست.
      در مورد بقیه جزئیات بیمه تکمیلی تأمین اجتماعی هم باید از تأمین اجتماعی اطلاعات بگیرید.

      1. سلام.
        در وب سایت رسمی صندوق بازنشستگی کشوری در قسمت مربوط به بیمه تکمیلی و شرایط بیمه شدگان نوشته شده:
        تبصره- فرزندان ذکور و اناث که در طول مدت قرارداد شرایط پوشش بیمه ای را از دست می دهند در صورت پرداخت حق بیمه تا خاتمه قرارداد، پوشش بیمه ای آنان بلامانع است

        آیا این مطلب در مورد فرزندی(دختر مجرد) که شاغل شده و دفترچه تامین اجتماعی گرفته و قبلا تحت پوشش پدر بازنشستش بوده و دارای دفترچه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه سازان بوده صدق میکنه؟ در واقع من میخوام ببینم الان که دفتر خدمات درمانیمو باطل کردم و بیمه تامین اجتماعی شدم و مهلت قرارداد بیمه تکمیلی پدرم تا اخر اسفند 99 هست میتونم از بیمه تکمیلی تا آخر اسفند استفاده کنم یا خیر؟

        1. با سلام.
          موردی که می فرمایید به جزئیات قوانین بیمه تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بستگی داره که ما اطلاعات دقیقی در موردش نداریم. باید از طریق شعب مربوطه اطلاعات بگیرید

  61. سلام بیمه تکمیلی داروهای الزایمرم بهش تعلق میگیره یعنی هزینه داروشون پرداخت میشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      به نوع دارو بستگی داره. اگه از نوع داروهای درمانی و ضروری باشه، پرداخت میشه. البته برای داروهای خارجی درصدی از هزینه پرداخت میشه نه همه‌ش

  62. سلام و وقت بخير،سؤالى داشتم.آيا اگر در دوره ى انتظار مشكلى پيش بياد و نياز به بيمه ى تكميلى باشه،مثل جراحى،بيمه ى تكميلى هزينه رو تقبل خواهد كرد؟يا اين كه بعد از اتمام دوره ى انتظار،هزينه رو به عنوان خسارت ميشه گرفت؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اگه پوشش های بیمه نامتون دوره انتظار داره، باید اون مدت طی بشه تا بتونید از پوششتون استفاده کنید. یعنی اگه توی مدت دوره انتظار موردی براتون پیش بیاد، خسارتی بهتون پرداخت نمیشه.

  63. سلام.یه سوال داشتم.ممنون میشم جواب بدین
    ما بیمه تامین اجتماعی داریم وشرکتی که همسرم کار میکنن قراردادبابیمه تکمیلی ندارن
    سوالم اینه مامیتونیم خودمون بیمه تکمیلی بگیریم

  64. سلام قبض بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی را باید به شعب بیمه تامین اجتماعی ببریم یا دقاتر بیمه حافظ؟

    1. با سلام.
      تا جایی که بنده اطلاع دارم باید به کارگزاری های پرداخت خسارت تامین اجتماعی مراجعه کنید

  65. سلام خسته نباشید آیا بیمه تکمیلی آتیه سازان شامل افرادی که بیمه تامین خویش فرما دارند میشه؟

    1. سلام ممنون از شما.
      خیر این بیمه فقط برای بیمه شده های اجباریه، اون هم فقط برای بازنشستگان و مستمری بگیران. شما میتونید برای خودتون بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی تهیه کنید.

      1. سلام من بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هستم ویزیت و آزمایش انجام دادم برای دریافت هزینه ای که خرج کردم ب کجا مراجه کنم هر جا که زنگ میزنم جواب نمیدن در ضمن شعبه ما شعبه هفت هست اگه امکانش هست آدرسش رو بهم بگید از لطف جنابعالی تشکر میکنم

        1. با سلام.
          شما باید به کارگزاری های تامین اجتماعی مراجعه کنید. اگه در گوگل سرچ کنید، آدرس شعب مختلفش رو میتونید مشاهده کنید

  66. سلام

    پدر بازنشسته تامین اجتماعی است میخواستم بدونم طبق جدول تعهدات که شامل برنزی و نقره ای و طلایی هست، بازنشتگان تامین اجتماعی جز کدام دسته هستند؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      این طرح ها برای همه افرادی که مشمول این بیمه هستن، قابل انتخابه. لطفا اطلاعات بیشتر رو از بیمه تامین اجتماعی دریافت کنید

  67. با سلام تاریخ دقیق برای شخص که بازنشسته میشود در طول سال برای برقراری بیمه تکمیلی چه تاریخ است آیا فرقی دارد در چه ماهی بازنشسته میشوی .؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      لطفا این جزئیات رو از بیمه تامین اجتماعی بپرسید تا دقیق راهنماییتون کنن

  68. سلام من برای بیمه تکمیلی سامان رفتم قبولم نکردن چون در گذشته بیماری داشتم
    شرمنده پس من بیمه رو برای چکاری می خوام؟؟؟؟
    اگر نشه موقع مریضی ازش استفاده کرد، الان مریضی ندارم،

    1. با سلام.
      دوست عزیز فراموش نکنید که شرکت های بیمه یک نوع بنگاه مالی هستن که به صورت خصوصی دارن فعالیت میکنن. شما میتونید از بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت توقع داشته باشید که از عموم مردم حمایت کنن چون این بیمه ها دولتی هستن، اما شرکت های بیمه قوانین خودشون رو دارن و باید به فکر ریسک هایی که از بیمه شده ها قبول میکنن، باشن. چون در غیر این صورت خیلی زود ورشکست میشن.
      در مورد شما هم، چون برخی از بیماری ها حتی بعد از بهبود، امکان بازگشتشون وجود داره یا ممکنه تاثیرات زیادی روی میزان سلامت فرد گذاشته باشه، بیمه در موردش سختگیری میکنه

  69. سلام.شما طرحی از طرف وزارت صنعت ومعدن دارید برای بیما تکمیلی انفرادی اتیه که وزارت خونه تایید کرده؟؟؟تماس گرفتن که بیمه تکمیلی کردیم شمارو و درب خونه کارت هوشمند بیمه آتیه رو تحویل بگیرید و مبلغ ۴۰۰ هزار تومن بدید آیا درسته این طرح یا کلاهبرداری هست
    تاکید هم میکردن مبلغ بیمه رو کامل میدن وبرای دندانپزشکی و حتی زیبایی ۵۰ درصد مبلغ رو اونها میدن و ۵۰ درصد ما !

    1. سلام دوست عزیز.
      همونظور که بهتون اعلام شده، بیمه ای که بهتون معرفی کردن بیمه آتیه بوده. و ارتباطی با مجموعه ازکی نداره. بهتره اطلاعات دقیق تر بگیرید که بعد براتون مشکلی ایجاد نشه

  70. سلام من عمل جراحی بیمارستان اتیه کردم ۷۰میلیون خرج کردم بیمه تکمیلی چقدر بهم بر میگردونه

    1. با سلام.
      دوست عزیز پاسخ سوال شما توی متن هست.
      طبق جدول موجود در متن، سقف عمل جراحی که در بیمه تکمیلی تامین اجتماعی تحت پوششه، 30 میلیونه. البته به نوع جراحی و پرونده پزشکیتون بستگی داره

  71. سلام
    من میخواستم علاوه بر خودم وهمسرم، دخترم رو هم بیمه کنم ولی به من گفتن که امکان بیمه کردن فقط یک نفر از فرزندان نیست و باید هر سه فرزندم رو بیمه کنم! برای حل این مشکل باید به کجا مراجعه کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      شرایط و قوانینی که میفرمایید مربوط به بیمه تامین اجتماعیه و باید از همون طریق پیگیر بشید و راه دیگه ای نداره

  72. سلام بنده خودم وهمسرم بیمه تکمیلی اتیه سازان حافظ را چند سالی هست داریم امروز دخترم را از طریق سایت ثبت نام کردم و اسم همسرم را برای بیمه تکمیلی نوشتم ایا چون همسرم قبلا بیمه تکمیلی داشته از این پس دو بار حق بیمه کم میکنند یا تو سیستم چک میشود اگر قبلا عضو بوده دیگر ثبت نام نمیکنند .ممنون میشم راهنمائی کنید .

    1. سلام دوست عزیز.
      ما وابسته به تامین اجتماعی نیستیم و به سیستمش دسترسی نداریم. واسه همین در مورد جزئیاتی که میفرمایید نمیتونیم بهتون کمکی کنیم. باید از شعب تامین اجتماعی پیگیری کنید

  73. سلام روزتون بخیر
    من با گوشی اطللعات پدرمو وارد و تبت نام کردم
    گزینه ای برای سیو نداشت
    اشتباهی که کردم اسکرین نگرفتم
    الان کد رهگیری ندارم
    چی کار باید کنم؟

    1. با سلام.
      لطقا مستقیما از طریق شعب بیمه تامین اجتماعی پیگیری کنید.
      ما بیمه تامین اجتماعی نیستیم و دسترسی به اطلاعاتشون هم نداریم.
      این مطلب هم صرفا جهت اطلاع رسانی منتشر شده

  74. سلام یه سوال داشتم ما دیروز رفتیم درمانگاه الزهرا و برای بیمه تکمیلی پیش هر پزشکی که رفتیم بهمون فاکتور میداد که منگنه میزد به دفتر چه بعد که اومدیم خونه حواسم نبود الکل روش ریخت و نوشته های روی فاکتور از بین رفته الان اگه ببریم پیش سازمان بیمه میتونیم هزینه ها رو دریافت کنیم؟یا باید بریم پیش پزشک دوباره برامون فاکتور بزنه

    1. با سلام.
      اگه اطلاعات روی فاکتور کاملا از بین رفته، بله باید دوباره به درمانگاه مراجعه کنید تا بهتون فاکتور بدن

  75. سلام پدربزرگ من در بیمارستان خصوصی بستری هستند و بیمه آتیه سازان دارند،میخواستم بدونم هزینه بیمارستان رو باید پرداخت کنند و بعد از بیمه بگیرند یا نه احتیاجی نیست؟ کلا شرایطش چجوریه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      بله ایشون باید بعد از درمان مدارک و فاکتورهای لازم رو ببرن شعب بیمه تامین اجتماعی تا درصدی از هزینه ها بهشون پرداخت بشه. البته توجه داشته باشید که چون توی بیمارستان خصوصی هستن و پوشش های بیمه آتیه سازان هم پایینه، احتمال مبلغ خیلی کمی از هزینه ها بهشون برمیگرده

  76. سلام
    من خیلی گله مندم از سازمان تامین اجتماعی به این دلیل که دقیقا سه سال و نیمه که بازنشست شدم ولی تا امروز خبر نداشتم که بدون هیچ گونه درخواستی وحتی بدون هیچ اطلاعی در زمان بازتشستگی عضو بیمه تکمیلی آینده سازان هستم ودقیقا ۴۲ ماه هست که حق بیمه از حقوق من کسر میشه بدون اینکه تاکنون کسی در این رابطه با من هماهنگی کرده باشه یا حتی یک ریال از این بیمه استفاده کرده باشم چون سازمان مطبوع من بازنشسته را بیمه تکمیلی میکند بنابراین به نظرم این دزدی آشکاره لطفا یکی بگه برای حذفش بعد از نزدیک ۴ سال بایستی چیکار کنم

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه بیمه تامین اجتماعی در زمینه اطلاع رسانی ضعیف عمل میکنه.
      شما باید برای پیگیری کارتون به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید

  77. سلام من بیمه تامین اجتماعی هستم زیر پوشش پدرم که فوت کردن مادرم بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی رو دارا هست ولی من رفتم گفتن شما بیمه تکمیلی نیستین چطور مادرم بیمه تکمیلی هست من نیستم که از همون بیمه بیمه شده ام باید کجا برم و چه کاری انجام بدم ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      احتمالا شما شرایط لازم رو برای تحت تکفل بودن مادرتون ندارید.
      متاسفانه ما اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات و قوانین بیمه تامین اجتماعی نداریم.

  78. سلام
    مادرم میخواد عمل دیسک انجام بده،البته بیمارستان خصوصی میخواستم بدونم چه مقدار از هزینه بیمارستان و پزشک جراح و پلاتین و بیمه تکمیلی تامین اجتماعی ،پرداخت میکنه؟
    ممنونم

    1. با سلام.
      دوست عزیز سقف تعهدات بیمه تکمیلی تامین اجتماعی توی جدول این متن نوشته شده.
      اگه قصد دارید به بیمارستان خصوصی مراجعه کنید، باید اول خودتون هزینه ها رو پرداخت کنید و بعد با مدارکتون به بیمه تامین احتماعی مراجعه کنید تا طبق تعرفه هزینه ها رو بهتون پرداخت کنن. البته در نظر داشته باشید که مبلغ چشمگیری نمیشه.

  79. سلام من میخوام بیمه تکمیلی ثبت نام کنم بازنشسته ام ولی شماره مستمری توی دفترچه ام نیست و توی برگه ها ام نیست چیکار کنم آیا زمان خاصی هست برای ثبت نام بیمه تکمیلی یا هروقت میشه؟

    1. با سلام.
      دوست عزیز لطفا از مراکز بیمه تامین اجتماعی اطلاعات بگیرید، ما از این جزئیات اطلاعات دقیقی نداریم

  80. با سلام . مادر من ۷۰ ساله هست و دو تا زانوی ایشون نیاز به تعویض مفصل زانو دارد . ایشون بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دارند . ایا بیمه هزینه مفصل رو پرداخت میکنه؟ با تشکر

    1. با سلام.
      دوست عزیز همه اطلاعاتی که ما در مورد بیمه تکمیلی تامین اجتماعی داریم توی همین مطلب نوشته شده. چون ما شعبه یا وابسته به تامین اجتماعی نیستیم، اطلاعات دقیق تر رو باید از شعب تامین اجتماعی دریافت کنید

  81. سلام من ۳۵سالم و سابقه شش تا هفت سال واریز بیمه تامین اجتماعی دارم در حال حاضرم هم واریز میکنم آیا میتونم از بیمه تکمیلی استفاده کنم ؟؟
    میشه یه بیمه تکمیلی خوب ب من معرفی کنید

    1. با سلام.
      خیر دوست عزیز، بیمه تکمیلی تامین اجتماعی که با بیمه حافظ ارائه میشه، فقط مربوط به مستمری بگیران و بازنشستگانه.
      شما میتونید به صورت انفرادی یا خانوادگی بیمه تکمیلی تهیه کنید. قیمت و شرایط طرح های بیمه تکمیلی رو میتونید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

  82. سلام من یک سوال دارم من و شوهرم هر دو بازنشسته تامین اجتماعی هستیم ولی دخترم تحت پوشش شوهرم هست و پسرم تحت پوشش من ایا من میتوانم پسرم را بیمه تکمیلی کنم و شوهرم دخترم را یا باید پسرم از تحت تکفل من بیرون بیاد و تحت تکفل شوهرم شود .مرسی

    1. با سلام.
      اگه منظورتون بیمه تکمیلی تامین اجتماعیه، جزئیات و قوانینش کمی متفاوت و پیچیده ست و متاسفانه ما اطلاعات دقیقی در موردش نداریم. باید از شعب تامین اجتماعی بپرسید

  83. من یکم آذر 99 برای بیمه ی تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی ثبت نام کردم و کد رهگیری هم دریافت کردم ولی از فیش حقوقی آذر ماه هزینه ی بیمه کسر نشده. چه کار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه ما به اطلاعات تامین اجتماعی دسترسی نداریم. برای کسب اطلاعات جزیی در زمینه بیمه تامین اجتماعی میتونید با شماره 1420 تماس بگیرید.

  84. من بازنشسته تامین اجتماعی هستم ایا من وهمسرم اتوماتیک وار بیمه تکمیلی هستیم یابایدجهت بیمه تکمیلی به جایی مراجعه کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      برای خرید بیمه تکمیلی آتیه‌سازان باید از طریق سامانه تامین اجتماعی یا شعب تامین اجتماعی اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونید با شماره 1420 تماس بگیرید و از روش و مدارک لازم برای ثبت نام مطلع بشید.

  85. سلام وقت بخیر
    من بازنشسته ام و از این ماه بیمه تکمیلیم فعال شده و از حقوقم حق بیمه کسر شده. آیا همین ماه میتونم برم چشممو عمل کنم یا باید یه دوره ای بگذره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      دوره انتظار بستگی به پوشش‌های بیمه و شرایط قرارداد شما داره. بهتره برای اطمینان بیشتر با شرکت بیمه تماس بگیرید و شرایط رو جویا بشید

  86. سلام من 6 سالە که خودم رو بیمه تامین اجتماعی حرف ومشاغل آزاد کردم گفتم ببینم شرایط بیمه تکمیلی رو دارم چجوری خودم رو بیمه تکمیلی کنم ممنون میشم راهنمای کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تکمیلی تامین اجتماعی صرفا برای بازنشستگان تامین اجتماعی هست. اما اگه قصد تهیه بیمه تکمیلی از شرکت دیگه ای رو داشته باشید میتونید اقدام کنید و مشکلی وجود نداره. برای دریافت مشاوره در این زمینه میتونین با مشاورین ما در بخش بیمه تکمیلی سایت ازکی تماس بگیرید و یا با ثبت سفارش منتظر تماس همکاران ما باشین

  87. سلام من شرکت فراموش کرده اسم منو برای بیمه تکمیلی رد کنه خودم میتونم پیگیری کنم؟؟؟ لطفاً راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه در این حالت امکان اضافه کردن اسم بعد از عقد قرارداد بیمه وجود نداره. مگر اینکه از شرکتتون بخواید تا با یه قرارداد صوری شما رو به عنوان نیروی جدید به شرکت بیمه معرفی کنه تا شماهم شامل بیمه تکمیلی گروهی بشین

  88. لطفا بفرمایید آیا بیمه شده و افراد تحت تکفل در طول یکسال بیش از یکبار میتوانند عمل جراحی تحت حمایت ببمه تکمیلی داشته باشند؟

    1. سلام دوست عزیز
      پرداخت بیمه به سقف تعهدات بستگی دارد نه تعداد پرداخت ها. اگر سقف تعهد پرداخت بیمه پر نشده باشد بیمه هزینه درمان و جراحی را پرداخت می‌کند.

  89. سلام لطفا راهنمایی کنید ممنون
    من درخواست قطع بیمه تکمیلی آتیه را دادم. بیمه عمر را نیز قطع کردند.چرا؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظور شما بیمه عمر تامین اجتماعی است باید از خود سازمان در این باره سوال کنید. ممکن است یک مشکل سیستمی باشد و با تماس و پیگیری رفع شود.

  90. با سلام
    مدت ۸سال است بیمه قالیبافی انفرادی شده ام ودرمنزل مشغول قالیبافی هستم و دفترچه تامین اجتماعی دارم همسرم هم در شرکتی مشغول به کار میباشد ودر حال حاضر مدارک خود و بنده و دختر کوچکم را هم به شرکت ارائه داده برای اینکه بیمه تکمیلی شویم ،سوال بنده این است که ایا من میتوانم بیمه تکمیلی همسر خود را استفاده کنم مشکلی ندارد؟ یا چون خودم بیمه جداگانه پرداخت میکنم و دفترچه هم دارم شامل من نمیشود راهنمایی کنید ممنون میشم.

    1. سلام دوست عزیز
      برای بیمه تکمیلی داشتن بیمه تامین اجتماعی ضروریه و مشکلی ایجاد نمیکنه و شما میتونین به راحتی تحت پوشش تکمیلی همسرتون قرار بگیرین و ازش استفاده کنین.

  91. سلام وقتتون بخیر. بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه عمل لیزیک یا لیزر چشم رو هم تقبل میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در عمل‌های چشم برای استفاده از بیمه تکمیلی باید حتما عمل و ضرورت انجامش به تایید پزشک معتمد بیمه برسه. در صورتی که عمل برای زیبایی تشخیص داده بشه متاسفانه بهش بیمه تعلق نمیگیره

  92. سلام چرا هزینه روانشناسی جزو بیمه تکمیلی نست؟ چون واقعا هزینهش زیاده و برای بعضی از افراد واقعا این مبلغ زیاده

    1. سلام دوست عزیز
      تعداد کمی از شرکت‌ها هستن که برای ویزیت‌های روانشناس و روانپزشک پوشش بیمه تکمیلی صادر میکنن. معمولا اگه بیمه شما بیمه تکمیلی گروهی باشه دریافت خسارت راحت تره و در صورتی هم که فردی هست می‌تونین با توافق شرکت بیمه و پرداخت حق‌بیمه پوشش روانشناسی رو به بیمه‌نامه خودتون اضافه کنین

  93. بیمه کارافرین به تازگی طرح بیمه درمان تکمیلی خانواده را اورده که حق بیمه ان از بیمه سامان خبلی کمتره و پوشش های بیمه ایش بیشتر

  94. سلام من برای گرفتن گواهی مبلغ تو سایت asnad pezeshki
    اطلاعات کد ملی و شماره بیمه رو وارد میکنم و میگه هیچ هزینه ای پرداخت نشده در صورتیکه چنین نیست. چه کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممکنه که مشکل سیستمی باشه. شما میتونین با شماره 1420 تماس بگیرین و مشکلتون رو مطرح کنین و در صورت نیاز به صورت تلفنی استعلام بگیرین

  95. سلام. 4 ماه پیش پدرم در بیمارستان بستری شد بیمه گری بیمارستان بعد 2 ماه مدارک فرستاد به مرکز آتیه سازان تماس گرفتم گفتن 2 ماه بعد تماس بگیرید تماس گرفتم گفتن فرستادن به شعبه مالی و باید به اون شعبه مراجعه کنم توی این فاصله پدرم فوت شد الان که تماس میگیرم که چیکار باید انجام بدم نه جواب درستی میدن نه راهنمایی می کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      بابت فقدان شما متاسفیم. در مورد بیمه تکمیلی آتیه سازان همونطور که شرکت گفته مراحل رو طی کنید چون معمولا مراحل دریافت هزینه کمی زمانبر هست. در صورت برخورد به مشکل هم میتونید با پشتیبانی و ارتباط با مشتریان شرکت آتیه سازان تماس بگیرید تا راهنمایی لازم رو بهتون ارائه کنن

  96. باسلام.بیمه تکمیلی فقط مخصوصه بازنشستگان و مستمری بگیرانه؟یعنی تا بازنشسته نشدیم نمیشه بیمه تکمیلی بشیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تکمیلی تامین اجتماعی مخصوص بازنشستگان این بیمه هست ولی سایر افراد هم میتونن قبل یا بعد از بازنشستگی از شرکت‌های بیمه خصوصی بیمه تکمیلی خریداری کنن یا تحت پوشش بیمه همسر، والدین یا فرزندان قراربگیرن.

  97. سلام و خسته نباشید
    من مادرم عضو بیمه تکمیلی هستش الان یکی از مهرهای کمرش شکسته و گفتن باید عمل جراحی بشه و ‌پلاتین بزارن ۶ عدد پیج به همراه ۲ عدد راد هستش و مبلغ آن ۶/۰۰۰/۰۰۰ تومان پول میخوان چند درصد اون رو پرداخت میکنن و هزینه عمل ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیون هستش و هزینه آن چقد پرداخت میشه !؟

    1. سلام دوست عزیز
      درصدی از هزینه جراحی ایشون با توجه به سقف بیمه تکمیلیشون پرداخت میشه اما در مورد پلاتین و پروتزهای لازم بستگی به طرح بیمه و شرایط شرکت بیمتون داره. در این مورد بهتره از خود شرکت سوال کنید تا جواب دقیق‌تری بهتون بدن

  98. سلام ببخشید پدرم بازنشسته تامین اجتماعی هستن بیمه تکمیلی دارن. برای کشیدن دندان و گذاشتن دندان مصنوعی هزینه ای که پرداخت میکنن بیمه بهشون پرداخت میکنه؟ بیمه آتیه سازان حافظ هستن. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه دندان مصنوعی تحت پوشش بیمه نیست ولی هزینه کشیدن دندان در طرح نقره‌ای و طلایی بیمه آتیه سازان پرداخت میشه.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که این پوشش رو داشته باشین و از مراکز تحت قرارداد برای فیزیوتراپی مراجعه کنن و به تایید پزشک بیمه برسه بله پرداخت میشه. شما باید مدارکی رو ارائه بدین که تایید کنن که امکان مراجعه به مرکز درمانی ندارین.

  99. سلام ببخشید اگه فردی دارای کارت ایثارگری باشه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی تعلق میگیره یا نه؟

    1. المیرا عزیز سلام
      همه بازنشسته‌های تامین اجتماعی می‌تونند از بیمه تکمیلی استفاده کنند.

  100. سلام
    من بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی هستم. اگر در بیمارستانی بجز بیمارستانهای طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری شویم آیا هزینه پرداخت شده را تامین اجتماعی پرداخت می کند و باید فاکتور ارائه دهیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      دقیق متوجه منظورتون نشدم منظورتون بیمه تکمیلی تامی اجتماعی هست؟ اگر بیمه تکمیلی نباشه در صورتی که در بیمارستانی خارج از قرارداد بستری شوید یا از خدمات استفاده کنید تنها بخش کمی از هزینه به شما برگردانده میشه. بهتره از بیمه تکمیلی استفاده کنید تا بخش زیادی از هزینه رو بتونید جبران کنید.

  101. سلام من بیمه اتیه سازان دارم
    یک بار عمل جراحی رکتوم روده انجام دادم و از بیمه مبالغی دریافت کردم مجددا میتونم از بیمه اتیه سازان برای عمل رکتوم روده مجدد استفاده کنم ؟؟؟
    بیماری عود کرده

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که هنوز به سقف استفاده از بیمه‌نامه نرسیده باشین میتونین مجدد از بیمه استفاده کنین.

  102. با سلام
    من امروز فاکتور داروهایی که خریداری کردیم رو بردم بیمه آتیه سازان تو میدان خراسان تهران میگن هزینه داروها رو بیمه تکمیلی پرداخت نمی کنه یعنی چی اونوقت دارو جزو درمان بحساب نمیاد؟؟؟
    دقیقا پول چی رو از مستمری ماهیانه کم میکنند؟؟؟
    جا داره یه خسته نباشید به مدیر کل سازمان تامین اجتماعی بگیم با این شرایطی که هر سال داره برامون درست میکنه!!!

    فکر نکنم یه درصد از کسانی ک از بیمه تکمیلی آتیه سازان استفاده کردند از خدمات رسانی این شرکت راضی باشن?

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه بجز برخی از داروهای خاص بقیه موارد از پوشش‌های بیمه تکمیلی نیستن و یا ممکنه تو قرارداد بیمه شما پوشش دارو نوشته نشده باشه. بهتره قرارداد بیمه خودتون رو چک کنید تا اگر پوشش دارو ندارید در اولین فرصت این پوشش رو اضافه کنید.

  103. سلام من دوسال سابقه بیمه دارم ولی الان بیمه نیستم و یه عمل جراحی کمر میخوام انجام بدم اگه بیمه رو بصورت آزادانه بریزم میتونم تو همون ماه اول بیمه شدن بیمارستان تامین اجتماعی عمل و انجام بدم که هزینه هام زیاد نشه

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که خودتون بیمه رو به صورت خویش‌فرما ادامه بدین و جراحی هم در بیمارستان طرف قرارداد تامین اجتماعی باشه میتونین از بیمتون استفاده کنین و هزینه رو کاهش بدین.

  104. سلام من مادرم در بیمارستان فوت کرد برای پرداخت پول به بیمارستان مبلغ ۹۶۰۰ هزار تومان از گرفتند مادرم بازنشسته و بیمه تامین اجتماعی بود حالا نامه امده که شما از این مبلغ می توانید دو سوم ان را دریافت کنید من باید چکار کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بابت فقدان شما متاسفیم. شما میتونین با شماره 1420 تماس بگیرین و راجع به مدارک لازم و کارهایی که باید انجام بدین سوال کنید. بعد از تکمیل و دریافت مدارک میتونین به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کنید و مبلغ رو دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تکمیلی تامین اجتماعی فقط برای بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان هست و تا زمانی که فرد بازنشسته نشده باشه نمیتونه از بیمه تکمیلی این سازمان استفاده کنه.

  105. سلام. دختر مجرد شاغل می تواند تحت بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی پدر باشد؟
    (بیمه اجباری تامین اجتماعی هست. کارفرما بیمه تکمیلی نمی کند‌. هزینه های بیمه های تکمیلی خصوصی دیگر نیز خیلی بالاست)

  106. سلام
    خواستم بدونم که من بیمه صندوق روستاییان و عشایر هستم آیا میتوانم سابقه ام را به بیمه تامین اجتماعی انتقال دهم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتونین سوابق خودتون رو به بیمه تامین اجتماعی انتقال بدین.

  107. سلام وعرض احترام
    من یک سال است بازنشسته تامین اجتماعی هستم .
    برای بیمه تکمیلی مراجعه کردم و گفتند آذر ماه برای ثبت نام مراجعه کنم
    راهنمایی بفرمایید راهی هست که زودتر بتوانم بیمه تکمیلی را بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد استفاده از بیمه تکمیلی آتیه سازان تامین اجتماعی رو داشته باشین احتمالا به دلیل شلوغی باید مدتی رو صبر کنین با این وجود میتونین مجدد با خود شرکت آتیه سازان تماس بگیرین و شرایط خرید بیمه تکمیلی رو بررسی کنین. اگر هم قصد استفاده از بیمه تکمیلی به صورت انفرادی رو دارین میتونین با شما 02154864 تماس بگیرین تا همکاران بنده در بخش بیمه تکمیلی شمارو راهنمایی کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      بعضی از پوشش‌ها دوره انتظار دارن که یعنی تا حداقل 3 ماه نمیشه ازشون استفاده کرد ولی بعضی از پوشش‌ها مثل ویزیت و دارو و … به محض فعال شدن میتونین ازشون استفاده کنین.

  108. سلام
    من بازنشسته هستم و میخوام بیمه تکمیلی بشم ، ۴نفر هستیم ،ماهیانه چقدر هزینه باید بپردازم؟
    مقادیری که تو جدول بالا گفتین برای هرنفر هست یا کل خانواده؟مثلا دندان پزشکی نفری یک میلیون یا کل خانواده؟
    روکش برای دندان عصب کشی جزء پرداختی بیمه تکمیلی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که ممکنه امسال این قیمت‌ها تغییر کرده باشن و بنده نیز اطلاعات دقیق در این زمینه ندارم پیشنهاد می‌کنم که با شماره 02154864 بخش بیمه تکمیلی تماس بگیرین تا همکاران ما شمارو به طور دقیق راهنمایی کنن.
      در رابطه با روکش هم چون جزو هزینه‌های زیبایی هست معمولا جزو پوشش بیمه تکمیلی نیست.

  109. سلام.کسایی که هنوز بازنشسته ی تامین اجتماعی نشدن امکان دریافت بیمه تکمیلی ندارند؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما از بیمه تکمیلی تامین اجتماعی (آتیه سازان) نمیتونین استفاده کنین ولی میتونین از بیمه تکمیلی سایر شرکت‌ها استفاده کنین و مشکلی پیش نمیاد. در صورتی که خودتون، همسرتون، فرزندتون و یا والدین در حال حاضر شاغل باشن شما میتونین تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی که از طرف شرکت محل کار ارائه میشه قرار بگیرین. در غیر اینصورت میتونین به صورت انفرادی با تمام شرایط و پوشش‌هایی که مد نظرتون هست بیمه رو خریداری کنین. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه هم میتونین با شماره 02154864 تماس بگیرین تا همکاران بنده دقیقتر شمارو راهنمایی کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      باید به شرکت بیمه خودتون مراجعه کنین و درخواست استعلام و مفقودی بدین.

  110. سلام ببخشید هزینه که برای بیه تکمیلی پرداخت میشه اول کامل هزینه درمان پرداخت میشه؟ واین که برای برگردوندن پول به حساب چه شخصی، خود اون شخص؟یا حساب سرپرست خانوار

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی داره شما به چه مرکز درمانی مراجعه کرده باشین. اگه مرکز طرف قرارداد باشه مبلغ همون اول پرداخت میشه در غیر اینصورت باید مبلغ رو شخصا پرداخت کنین و بعد با داشتن فاکتور به بیمه مراجعه کنین تا مبلغ به حسابتون برگرده. شماره حساب هم شماره حسابی هست که تو بیمه‌نامه ثبت شده.

  111. سلام من بازنشسته تامین اجتماعی هستم ولی تکمیلی اتیه سازان طرح نقره ای هستم چطوری میتونم از طرح طلای استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      میتونین به شعب بیمه آتیه سازان مراجعه کنین و با پرداخت حق بیمه بیشتر طرحتون رو تغییر بدین.

  112. سلام.پدرم بازنشسته تامین اجتماعی هست و بیمه تکمیلی اره.الان اگه بخواهیم برای خواهرمم بیمه تکمیلی بگیریم باید پدرمم حضور داشته باشه؟و اینکه همینکه بیمه تکمیلی براش بگیریم شامل خدمات بیمه تکمیلی میشه یا باید یک زمانی بگذره؟به کجا باید مراجعه کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      میخواین خواهرتون تحت پوشش بیمه پدر باشن؟ اگه این هست منظورتون بله پدر باید حضور داشته باشن. به طور کلی پوشش بلافاصله فعال میشه بجز پوشش عمل جراحی و زایمان که به ترتیب 3 و 9 ماه دوره انتظار دارن.

      1. سلام سال ۸۶ چند ماه بیمه ریختم بعد نریختم تا ۹۴ابعد ۹۴کامل تا الان ریختم الان میتونم از ۸۶ تا ۹۴ رو بخرم ؟؟

  113. سلام پدرم بازنشسته تامین اجتماعی هستن …بیمه تکمیلی آتیه سازان هم دارن ..الان میتونن بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هم داشته باشن؟
    مبلغ پرداختی ماهیانه چقدره؟
    تعهدات پرداختشون به چه صورته؟

  114. سلام مادرم تحت تکفل برادرم است در حال حاضر برای برادرم بیمه پرداخت نمیشود چطور میتوانم مادرم را تحت تکفل خود در آورم

  115. سلام وقتتون بخیر
    بیمه من تامین اجتماعی هست ولی بیمه تکمیلیم دانا هستش الان چند ماهی هست که نتونستم بیمم رو واریز کنم،هنوز میتونم از بیمه تکمیلیم که تا اخر امسال قرارداد دارم و واریز میشه استفاده کنم؟

  116. سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو هستم و بیمه تامین اجتماعی زیر نظر پدرم هستم .آیا میتونم جدا گانه و به صورت فردی بیمه تکمیلی پرداخت کنم و چه مدت از پرداخت بیمه تکمیلی باید گذشته باشه تا بتونم از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنم؟!

    1. علیرضا عزیز سلام
      بله شما می‌توانید جداگانه خودتون رو بیمه تکمیلی کنید. بیمه تکمیلی شامل بیما‌ری‌های فعلی شما نمی‌شود و بعضی هزینه‌ها مانند جراحی و زایمان دوره انتظار دارند به طور کلی می‌توانید از سایر پوشش‌ها بلافاصله بعد از خرید بیمه تکمیلی استفاده کنید.

  117. سلام من در پایان سال 1399 بازنشسته تامین اجتماعی شدم . میخواستم ببینم ایا ثبت نام بیمه تکمیلی اتیه سازان حافظ برای سال 1401 اعلام شده یا نه ؟ چه زمانی اعلام میشه ؟ چرا بیمه های تکمیلی برای ایمپلنت هیچ تسهیلاتی ندارن ؟

  118. سلالم وقت بخیر من تحت پوشش بیمه پدرم هستم که بیمه تکمیلی اتیه سازان دارند ایا میشه بیمه دی کنیم خودمون رو و اتیه سازان رو حذف کنیم؟

  119. سلام . یکماه پیش عمل کردم . بازنشسته تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی دانا هستم برای هزینه عمل و دادن مدارک باید به کدام بیمه ابتدا مراجعه کنم ؟

    1. همراه عزیز سلام
      اگر برای عمل از بیمه تامین اجتماعی استفاده کردید باید مدارک رو برای بیمه دانا ببرید.

  120. سلام وقتتون بخیر، آیا شخصی که بیمه بیکاری دریافت میکنه میتونه از بیمه تکمیلی هم استفاده کنه؟

  121. سلام وقتتون بخیر.
    پدر من 67 سالشونه و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستن.ما اخیرا متوجه شدیم سنگ کلیه دارن و پزشک گفته که باید جراحی باز انجام بده.حالا سوال من اینه اگر الان اقدام کنیم برای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی ایا بیمه تکمیلی هزینه ی جراحی رو پرداخت میکنه یا هزینه ی بیماری های فعلی به عهده خودمونه؟

    1. حنانه عزیز سلام
      بیمه تکمیلی بیماری‌های فعلی رو پوشش نمی‌دهد اما برای اطلاعات دقیق‌تر با بیمه تامین اجتماعی تماس بگیرید.

  122. سلام. لطفا لطفا منو کمک کنید و بگین چکار کنم؟مادرم و بنده مستمری بازماندگان رو دریافت میکنیم.
    متاسفانه این ماه متوجه شدم با اینکه برای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هیچ فرمی پر نکردیم و ثبت نام انجام ندادیم و مدرکی برای درخواست بیمه تکمیلی تحویل ندادیم همینجور سرخود بیمه تامین اجتماعی ۱۰ ساله که از حقوق ما بابت این مسئله کم کرده! و برای بیمه عمر هم از سال ۹۴ تا الان.. با اینکه بازم درخواستی و ثبت نامی نکردیم از حقوقمون کسر شده!! حالا آیا این پولای کسر شده با توجه به اینکه ما هیچ درخواستی ندادیم برمیگرده؟ آخه رو چه حسابی باید همچین کاری کرده باشن؟ اونم سرخود؟؟ لطفا کمک و راهنماییم کنید که دقیقا چطور پیگیر بشم؟

  123. سلام وقتتون بخیر
    بنده ده سال است مشغول به کار هستم و سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و ۴ سال است پدر و مادرم تحت تکفل بنده هستن میخواستم بدونم میتونم از طریق بیمه تامین اجتماعی پدر و مادرم رو بیمه تکمیلی کنم؟

  124. سلام. پدر من 5 سال پیش فوت کردن و بازنشسته تامین اجتماعی بود و بیمه تکمیلی هم داشت. در آن زمان خبر نداشتم برای فوت، بیمه تکمیلی هم مبلغی را پرداخت میکند.ایا بعد از 5سال که از فوت پدرم گذشته می توانم برای دریافت مبلغ از بیمه تکمیلی اقدام کنم؟؟

    1. علی عزیز سلام
      معمولا تا مدت زمان محدودی هزینه رو پرداخت می‌کنه ولی پیشنهاد می‌کنم حتما با شرکت بیمه‌اشون تماس بگیرید و از این طریق پیگیری کنید.

  125. سلام آیا با بیمه تامین اجتماعی معمولی با ارائه فاکتور امکان دریافت هزینه آزمایش هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا