بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه خودرو 1402 را از کجا بخریم؟

برخلاف بیمه ثالث که بیمه‌ای اجباری است، خرید بیمه بدنه برای رانندگان اختیاری می‌باشد. اما اختیاری بودن آن به معنای عدم نیاز رانندگان به این بیمه‌نامه نیست. بخصوص زمانی که در یک حادثه‌ی رانندگی، بیمه ثالث تنها خسارت مالی شخص زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. اگر شما راننده‌ی مقصر حادثه بوده و بیمه بدنه نداشته باشید، خسارت وارد شده به وسیله‌ی نقلیه‌تان را باید خودتان بپردازید. با توجه به این که تعداد شرکت‌هایی که بیمه بدنه ارائه می‌کنند زیاد است انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو کاری دشوار خواهد بود. بخصوص اگر قیمت آن برای شما اهمیت داشته باشد. در این مطلب به فاکتورهایی پرداخته ایم که در تعیین ارزان‌ترین بیمه بدنه و بهترین آن نقش مهمی دارد.

بیمه ماشینت رو با تخفیف ویژه بخر. کد تخفیف: body

کدام بیمه بدنه بهتر است؟

بهترین بیمه بدنه با توجه به نیازهای هر شخصی تعیین می‌شود. مثلا برای فردی قیمت در اولویت قرار دارد اما شخص دیگری ترجیح می‌دهد پوشش‌های کاملی داشته باشد و در زمان حادثه کاملا آسوده خاطر باشد. برای انتخاب و خرید بهترین بیمه بدنه ماشین باید مواردی مانند قیمت بیمه بدنه را در نظر بگیرید. برخلاف قیمت بیمه شخص ثالث که نرخ ثابتی دارد و شرکت‌ها نمی‌توانند بیش از 2.5 درصد تخفیف بر حق‌بیمه اعمال کنند، آن‌ها می‌توانند برای بیمه بدنه تخفیفات بیشتری درنظر بگیرند. به طور کلی عواملی مثل نوع خودرو، مدل، سال ساخت، پوشش‌های اضافی، تخفیف عدم خسارت و تخفیفات ویژه‌ی دیگر حق‌بیمه را تعیین می‌کند.

همچنین قیمت بیمه بدنه بر اساس کاربری خودرو متفاوت است. خودروهای شخصی، عمومی، وسایل نقلیه‌ی بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند. در نتیجه با توجه به این که فاکتورهای مختلفی در محاسبه‌ی حق بیمه موثر است، بررسی فرمول محاسبه‌ی آن کاری پیچیده و تخصصی می‌باشد. برای محاسبه دقیق حق‌بیمه و استعلام قیمت بیمه بدنه می توانید به سایت ازکی مراجعه کنید.

بهترین بیمه بدنه 1402 را کدام شرکت ها ارائه می‌دهند؟

میزان فروش شرکت‌ها، توانگری مالی آن‌ها، پوشش‌های ارائه شده، تخفیفات ویژه و درصد فرانشیز کسر شده در خسارت قابل پرداخت، از عواملی است که در تعیین بهترین بیمه بدنه تاثیر دارد. البته باید توجه داشت ارزان‌ترین بیمه بدنه همیشه بهترین بیمه نیست.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ فروش بیمه‌نامه

تعداد بیمه‌نامه‌هایی که هر شرکت در طول یکسال فروخته و سهم آن از بازار بیمه می‌تواند معیار خوبی برای سنجش موفقیت شرکت و محبوبیت آن در میان مردم باشد. بر اساس سالنامه‌ی آماری منتشر شده توسط  بیمه مرکزی، سهم شرکت‌ها از فروش بیمه بدنه در سال 97 به شرح زیر است:

نام شرکت سهم از بازار تعداد بیمه‌های صادرشده
بیمه ایران 44.61% 1.628.163
بیمه آسیا 13.33% 486.382
بیمه پارسیان 7% 255.563
بیمه البرز 6.21% 226.721
بیمه دانا 5.93% 216.331
بیمه معلم 4.5% 164.283
بیمه پاسارگاد 2.52% 91.901
بیمه سامان 0.78% 28.546

بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه پارسیان، بیشترین فروش بیمه‌نامه را به خود اختصاص داده اند و سه شرکت  اول در فروش بیمه بدنه هستند. بیمه معلم، پاسارگاد و سامان علی‌رغم فروش پایین، رشد بالایی را در بیمه بدنه تجربه کرده‌اند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ توانگری مالی

توانگری مالی شرکت‌ها، نشان‌دهنده‌ی توانایی آن‌ها در پرداخت خسارت و انجام تعهدات است. در جدول زیر جدید ترین آمار از توانگری مالی شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. توانگری سطح یک، بسیار خوب و توانگری سطح چهار ضعیف‌ترین آن است.

نام شرکت نسبت سطح توانگری
بیمه سامان 132 یک
بیمه پاسارگاد 122 یک
بیمه دانا 110 یک
بیمه آسیا 107 یک
بیمه البرز 101 یک
بیمه پارسیان 100 یک
بیمه معلم 77 دو
بیمه ایران 100 یک

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ کسر فرانشیز

شرکت‌ها برای پوشش‌های اصلی بیمه بدنه مبلغی به عنوان فرانشیز از خسارت قابل پرداخت کسر می‌کنند. علاوه بر این برای بعضی از پوشش‌های اضافی هم درصدی به عنوان فرانشیز درنظر گرفته می‌شود. باید توجه داشت برای انتخاب ارزان‌ترین بیمه بدنه، فرانشیزی که هر شرکت تعیین می‌کند،  مدنظر قرار گیرد.

به طور مثال بیمه آسیا برای پوشش سرقت فرانشیز 20% درنظر می‌گیرد. یا فرانشیز پوشش بلایای طبیعی در بیمه سامان 10% است در حالی که همین پوشش در بیمه پارسیان فرانشیز 30 درصدی دارد.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ سهولت در صدور بیمه‌نامه

سال تولید خودرو در تعیین ‌حق‌بیمه موثر است. همچنین بعضی شرکت‌ها خودروهایی که از تولیدشان چندین سال گذشته باشد را بیمه نمی‌کنند و برای صدور بیمه بدنه محدودیت درنظر می‌گیرند. به طور مثال بیمه ایران بر حق‌بیمه‌ی خودروهایی که 10 سال از تولیدشان گذشته باشد، نرخ بالاتری اعمال می‌کند یا بیمه پاسارگاد خودروهای بالای 20 سال را بیمه نمی‌کند.

ارزان ترین بیمه بدنه
ارزان ترین بیمه بدنه

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ پرداخت خسارت

هر چه تعداد مراکز پرداخت خسارت وپراکندگی آن در سطح شهر بیشتر باشد، افراد امکان دسترسی بهتری برای دریافت خسارت خواهند داشت. همچنین مراکز پرداخت خسارت سیار توسط بعضی از شرکت‌ها ایجاد شده تا امکان رسیدگی سریع‌تر به خسارات بیمه‌گذاران فراهم شود. بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت شرکت‌هایی هستند که مراکز پرداخت خسارت سیار دارند.

در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است.

نام شرکت تعداد مراکز
بیمه ایران 192
بیمه آسیا 79
بیمه پارسیان 60
بیمه پاسارگاد 62
بیمه دانا 78
بیمه البرز 54
بیمه سامان 28
بیمه ملت 211

بهترین از لحاظ ارائه‌ی بیشترین پوشش و دریافت کم‌ترین حق‌بیمه

خسارت هایی که در اثر برخورد خودرو با وسیله نقلیه یا جسم دیگر، چپ کردن یا سقوط آن، آتش سوزی، صاعقه، انفجار و سرقت کلی ایجاد می‌شوند تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرند. اما برای استفاده از پوشش‌های اضافی دیگر مثل پوشش سرقت در جای قطعات، ایاب و ذهاب، شکست شیشه، نوسانات قیمت، بلایای طبیعی و… باید حق‌بیمه‌ی بیشتری پرداخت کنید.

بعضی از پوشش‌ها تنها توسط شرکت‌های خاصی ارائه می‌شوند. مثلا پوشش کشیدن میخ که بیمه ایران آن را ارائه می‌کند یا پوشش حذف فرانشیز که مخصوص بیمه سامان و پاسارگاد است. اگر به دنبال کامل‌ترین بیمه بدنه هستید شرکتی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش را ارئه می‌کند.

از طرفی اگر پرداخت هزینه‌ی کم‌تر و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه برای شما اهمیت دارد و در عین حال می‌خواهید از پوشش‌های اضافی آن بهره‌مند شوید شرکتی را انتخاب کنید که به ازای افزایش پوشش‌های اضافی مبلغ کم‌تری را به حق‌بیمه‌ی شما اضافه کند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ تخفیفات ویژه

قیمت بیمه بدنه به تخفیفاتی که شرکت‌های بیمه به صورت جداگانه اعمال می‌کنند هم، بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین تخفیفات، تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر آن هر شرکت می‌تواند شرایط ویژه‌ای برای ارائه‌ی تخفیف بیمه بدنه درنظر بگیرد.

به طور مثال شرکت‌ها به مالکان خودروهای صفر تخفیف 20 تا 30 درصدی می‌دهند. بعضی شرکت‌ها این امکان را در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهند که اگر بیمه ثالث یا عمر خود را از همان شرکت خریده باشند، بتوانند برای بیمه بدنه از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند. همچنین برخی شرکت‌ها به افرادی که پوشش‌های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند ، تخفیفات قابل توجهی ارائه می‌دهند.

بیمه بدنه کدام شرکت بهتر است؟

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه به تخفیفات ویژه‌ی هر شرکت توجه کنید. شرایط هر بیمه و تخفیفات ویژه‌ای که هر یک اعمال می‌کنند به طور کامل در همین مطلب مورد بررسی قرار گرفته است.

بیمه بدنه سامان

بیمه سامان جزو شرکت‌هایی است که برای بیمه بدنه تخفیفات قابل توجهی اعمال می‌کند. تخفیفات بیمه بدنه سامان به شرح زیر است:

  • تخفیف برای دارندگان حساب در بانک سامان
  • تخفیف توافقی با بیمه گذار
  • تخفیف برای افرادی که بیمه عمر سامان خریده‌اند
  • تخفیف برای افرادی که بیمه آتش سوزی خود را از بیمه سامان خریده اند
  • تخفیف برای خودروی صفر کیلومتر با ارزش بیش از 100 میلیون
  • تخفیف برای خودروهای صفر بیش از 50 میلیون و کمتر از 100 میلیون
  • تخفیف بر ارزش خودرو
  • تخفیف عدم خسارت

البته باید توجه داشت که نمی‌توان از همه‌ی این تخفیفات به طور همزمان استفاده کرد. به طور مثال اگر  تخفیف خودروی وارداتی بر حق بیمه بدنه شما اعمال شد دیگر نمیتوانید از تخفیف ارزش خودرو استفاده کنید.

بهترین بیمه بدنه خودرو
بهترین بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه ایران

برای مشاهده‌ی شرایط و تخفیفات ویژه‌ی بیمه بدنه ایران، ویژگی‌های آن به طور کامل در این قسمت توضیح داده شده است.

  • تخفیف عدم خسارت
  • تخفیف توافقی با بیمه گذار
  • تخفیف خودروهای صفر کیلومتر
  • تخفیف گروهی
  • تخفیف ویژه ایثارگران (جانبازان، آزادگان و اعضای خانواده شهدا)
  • تخفیف ویژه اعضاء هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور
  • تخفیف ویژه به خودروهای با کیفیت
  • تخفیف پرداخت حق‌بیمه به صورت نقدی 10%

به منظور استعلام بیمه بدنه ایران و محاسبه دقیق حق‌بیمه آن به سایت ازکی مراجعه کنید.

بیمه بدنه آسیا

برای محاسبه‌ی بیمه بدنه آسیا ابتدا باید شرایط و تخفیفات ویژه‌ای که این شرکت برای بیمه بدنه به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند را بررسی کنیم. تخفیفات ویژه بیمه بدنه آسیا به طور کامل در این مطلب قید شده است.

  • تخفیف خودروی وارداتی 2014 به بالا با قیمت 100 میلیون به بالا
  • تخفیف توافقی با بیمه‌گذار
  • تخفیف خودروی صفر
  • تخفیف پرداخت نقدی حق‌بیمه
  • تخفیف برای مشاغل مختلف
  • تخفیف برای دارندگان بیمه ثالث آسیا
  • تخفیف عدم خسارت

بیمه بدنه دانا

در این قسمت اطلاعات بیمه بدنه دانا به طور کامل درج شده است تا بتوانید با توجه به شرایط و تخفیفات ویژه آن برای انتخاب قطعی بیمه بدنه‌ی خود اقدام کنید.

  • تخفیف توافقی با بیمه‌گذار
  • تخفیف برای دارندگان بیمه ثالث دانا
  • تخفیف خودروهای صفر
  • تخفیف پرداخت نقدی حق بیمه
  • تخفیف عدم خسارت
  • تخفیف ارزش خودرو
  • تخفیف برای افرادی که پوشش‌های اضافی زیادی برای بیمه بدنه می‌خرند

ارزان‌ترین بیمه بدنه سال 1402

به طور کلی برای کاهش حق‌بیمه‌ی بدنه می‌توانید کم‌‌ترین پوشش اضافی را انتخاب کنید. همچنین از شرکت‌هایی بیمه بخرید که بیشترین تخفیفات ویژه را برای بیمه‌گذاران درنظر می‌گیرند. علاوه بر آن هر چه سال‌های عدم خسارت خودروی شما بیشتر باشد تخفیف بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

با وارد شدن به سایت ازکی و استعلام قیمت بیمه بدنه برای انواع خودرو، مشاهده می‌کنیم بیمه آرمان، سامان و بعد از آن بیمه تعاون و تجارت نو ارزان‌ترین بیمه بدنه را ارائه می‌کنند. به طور مثال برای خودروی 206، تیپ 5، سال ساخت 96 و به ارزش 400 میلیون تومان و بدون تخفیف عدم خسارت، قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف به شرح زیر است.

گران‌ترین بیمه بدنه

باید توجه داشت که درباره‌ی گران یا ارزان بودن بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف نمی‌توان نظر قطعی داد. چرا که با توجه به مطالب گفته شده، قیمت بدنه به مشخصات خودرو بستگی دارد. در نتیجه قیمت بیمه بدنه‌ی هر خودرو با توجه به ویژگی‌های آن در شرکت‌های مختلف بسیار متفاوت است.

البته ممکن است بعضی شرکت‌ها تخفیفات ویژه‌ای بر حق‌بیمه اعمال نکنند. همین موضوع باعث می‌شود قیمت بیمه بدنه در این شرکت‌ها گران‌تر باشد. لازم به ذکر است که ارزان‌ترین بیمه بدنه همیشه بهترین آن نیست.

با بررسی قیمت خودروهای مختلف در سایت ازکی به این نتیجه می‌رسیم که شرکت‌های پاسارگاد و ایران، نسبت به شرکت‌های دیگر حق‌بیمه‌ی بیشتری را برای بیمه بدنه دریافت می‌کنند.

بهترین بیمه بدنه خودرو را ازکی بگیریم؟

برای خرید بهترین بیمه بدنه خودرو و دریافت جدیدترین اطلاعات درباره‌ی شرکت‌های بیمه به سایت ازکی مراجعه کنید. همچنین اگر قصد دارید ارزان‌ترین بیمه بدنه را خریداری کنید با مشاوران ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط و فاکتورهای مدنظرتان مناسب‌ترین ان را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

24 دیدگاه

  1. سلام من برای بیمه بدنه ماشین بین ایران و البرز موندم کدومشو انتخاب کنم . پیشنهاد شما کدومه؟ کدومش خسارت را پرداخت می‌کنه؟

    1. با سلام.
      هر دو شرکت واقعا خوب هستن و مشکلی برای پرداخت خسارت ندارن. ولی پیشنهاد بنده بیمه البرزه. چون بیمه البرز در کل کشور پرداخت خسارت سیار داره و طبق تجربه در پرداخت خسارت خوب عمل کرده

      1. سلام خانم پورمقدم وقت بخیر
        شما باچه منطقی میگیدالبرز مثلا من که در شهرستان شوشتر هستم استعلام گرفتم البرز نداره قطعا شهرهای بزرگ وکلان شهرها چنین مزایایی دارن
        ولی توصیه من به همه عزیران اینه که ابتدا اسیا چه خسارت ثالث وچه بدنه بسیار بسیار کارشناسان دلسوز وباانصاف داره من چندساله بیمه میکنم وهمه دوستان وهمکارام هم رضایت دارن

    2. دوستم بیمه البرز داشت خیلی سخت تونست خسارت بگیره اما بیمه ایران رو خواهر دوستم داشت پرداخت در محل داشت و خسارت گرفتن و راضی بودن. اول ایران بعد آسیا

  2. استفاده از دوربین های هوشمند خودرو یکی از بهترین راه کارهای پیشگیری یا پیگیری مراحل بعدی در حوادث یا سوانح رانندگی است .
    به خصوص زمانی که در یک حادثه‌ی رانندگی، شاهد عینی درست و دقیقی وجود ندارد ، وجود دوربین هوشمند به عنوان یک شاهد عینی درست و قابل استناد برای مراحل بعدی توسط پلیس یا کارشناسان بیمه و غیره … فوق العاده خواهد بود .

    تنها مرجع تخصصی دوربین های هوشمند خودرو در ایران .

  3. نظر شما در رابطه با بیمه بدنه شرکت بیمه سرمایه چیست؟ کجا می تونم نظرات دیگران در این رابطه رو بخونم؟

  4. نظر شما در انتظار تایید مدیر می باشد
    ‌هیچ موقع گول بیمه بدنه پارسیان به دلیل تخفیف هایی که می گذارند و باعث وسپه مشتریان میشوند را نخورید به خودرو بنده وقتی پارک بود زدند رفتند که جهت تعیین خسارت به واحد مربوطه به بدنه پارسیان مراجع کردم بعداز کلی کاغذ بازی و اتلاف وقت سه روز جهت نظر کارشناسی طول کشید بعد گفتند باید شخص متواری شده را پیدا کنید و از او شکایت کنید بنده باید شش ماه دنبال شکایت کردن باشم و هزینه کنم تا شاید به خسارتم برسم پس نقش اساسی بیمه بدنه چیست بجای اینکه کمک حال بنده باشد نقش کشک را دارد

  5. بدترین بیمه و افتضاح ترین بیمه نوین است .
    بدترین بیمه و افتضاح ترین بیمه نوین است
    فقط ایران

  6. سلام خسته نباشید ببخشید برای ماشین سنگین کدام بیمه بدنه بهتره ؟ و بین بیمه بدنه پاسارگاد و بیمه ایران کدام بهتره؟

    1. ابوالفضل عزیز سلام
      هر دو بیمه شرکت‌های معتبری هستند، اما بیمه ایران خدمات بیشتری رو تو بیمه بدنه ارائه میده و شعب پرداخت خسارت بیشتری هم داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا