بیمه آتش سوزی و زلزله

بهترین بیمه آتش سوزی و جدول مقایسه‌ی طرح ‌های مختلف

بیمه آتش سوزی از جمله بیمه های اموال است که بنا و اثاثیه شما را در برابر خطرات مختلف، بیمه می‌کند. برخی از خطرات جزو پوشش‌های اصلی و برخی پوشش فرعی هستند. این بیمه تنها خسارات مالی را جبران می‌کند و صدمات جانی عموما پرداخت نمی‌شود. البته خسارت جانی به شخص ثالث (همسایگان) در صورت انتخاب این پوشش در بیمه‌نامه قابل جبران است. در بیمه آتش سوزی مانند سایر بیمه‌های اموال قاعده جانشینی، اصل حسن نیت، اصل غرامت و اصل نفع بیمه‌ای اجرا می‌شود.

با توجه به این که تمام شرکت‌ها بیمه آتش سوزی را ارائه می‌کنند انتخاب بهترین آن آسان نخواهد بود. این مطلب برای آشنایی بیشتر با معیارهای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی تهیه شده است.

مزایای بیمه آتش سوزی

صاعقه، انفجار و آتش از جمله پوشش‌های اصلی بیمه آتش سوزی هستند. علاوه بر این پوشش‌های اصلی، بیمه آتش سوزی خطرات دیگری را به انتخاب بیمه‌گذار، جبران می‌کند. جبران خسارت های مالی در نتیجه ترکیدگی لوله‌ی آب، زلزله، ضایعات ناشی از سنگینی برف و آب برف باران، و بسیاری خطرات دیگر از مزایا و پوشش های فرعی بیمه آتش سوزی است. همچنین با پرداخت حق‌بیمه اضافی، در صورت بروز حادثه آتش سوزی، هزینه‌های پاکسازی را می‌توانید از بیمه آتش سوزی دریافت کنید. پرداخت خسارت اشخاص ثالث(همسایگان)، از جمله مهم ترین پوشش‌های فرعی بیمه آتش سوزی است.

با خرید بیمه آتش سوزی می‌توانید، محل کار یا خانه خود را در برابر اصلی‌ترین خطرات طبیعی و غیر طبیعی بیمه کنید.

محاسبه بیمه آتش سوزی

ارزش بنا و اثاثیه دو عامل مهم در تعیین قیمت بیمه آتش سوزی است. همچنین برای اضافه کردن هر پوشش به بیمه آتش سوزی حق‌بیمه بر اساس ضریب معینی افزایش می‌یابد.

به طور مثال برای بنایی به ارزش ساخت 1 میلیون ، با متراژ 100 متر و ارزش اثاثیه 50 میلیون، حق بیمه پایه در شرکت آسیا برابر با 18 هزار تومان است. با اضافه کردن پوشش زلزله، حق‌بیمه 50 هزار تومان بیشتر می‌شود. در حالی که اضافه کردن پوشش سرقت حق بیمه را تنها 10 هزار تومان افزایش می‌دهد؛ و یا پوشش سرقت حق بیمه را 170 هزار تومان گران‌تر خواهد کرد.

نکته مهم این است که این ضریب در شرکت‌های مختلف، متفاوت است که همین موضوع در تعیین بهترین بیمه آتش سوزی تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین بیمه آتش سوزی ساختمان

برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی باید فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته شود. البته بیمه آتش سوزی و خدماتی که در آن ارائه می‌شود در شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با وجود این بررسی عواملی مثل سرعت پرداخت خسارت، سرعت رسیدگی به شکایات و تعدد مراکز پرداخت، اعمال محدودیت برای پوشش‌های اضافی و محبوبیت شرکت‌ها در انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی موثر است.

بهترین بیمه آتش سوزی
بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش سوزی از لحاظ محبوبیت شرکت‌ها

بررسی تعداد بیمه‌نامه‌هایی که هر شرکت در طول یکسال فروخته است، می‌تواند معیار خوبی برای سنجش محبوبیت شرکت و موفقیت آن در ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای باشد. در جدول زیر سهم فروش هر شرکت در بازار بیمه و میزان رشد آن‌ها نسبت به سال قبل به تفکیک درج شده است.

نام شرکت سهم از بازار نرخ رشد
بیمه ایران 29.04% 3.05-%
بیمه البرز 14.34% 0.59%
بیمه دانا 9.40% 12.96-%
بیمه آسیا 9.23% 29.89%
بیمه پاسارگاد 4.43% 72.5%
بیمه ملت 3.92% 40.65%
بیمه پارسیان 2.16% 4.06%
بیمه رازی 1.77% 82.15%
بیمه سامان 1.61% 138.82%

بهترین بیمه آتش سوزی از لحاظ ارائه‌ی پوشش‌های اضافی

همان طور که در متن بالا گفته شد، از مزایای بیمه آتش سوزی، پوشش‌های متنوع آن است. اما نکته‌ی مهم این است که بعضی شرکت‌ها برای ارائه‌ی پوشش‌های اضافی، محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند.

به طور مثال بعضی شرکت‌ها اضافه کردن پوشش زلزله به بیمه‌نامه آتش سوزی را، مشروط بر اخذ مجوز «آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله» می‌کنند. برخی پوشش سرقت را به ساختمان‌هایی اختصاص می‌دهند که نگهبان و دوربین مداربسته داشته باشند. بعضی شرکت‌ها پوشش ترکیدگی لوله آب را فقط برای ساختمان هایی که حداکثر 10 سال از ساختشان گذشته باشد؛ ارائه می‌کنند.

البته باید توجه داشت اعمال این محدودیت‌ها تا حدی به نفع بیمه‌گذاران خواهد بود. چرا که نشان می‌دهد بررسی ریسک در این شرکت‌ها به درستی انجام می‌شود. در نتیجه‌ی ارزیابیِ دقیق ریسک، خسارت هم به طور کامل و در جای درست پرداخت خواهد شد.

بهترین بیمه آتش سوزی از لحاظ کسر فرانشیز

شرکت‌‌ها عموما برای خطرات اصلی مانند آتش سوزی، فرانشیز درنظر نمی‌گیرند. اما برای پوشش‌های اضافی مثل زلزله مبلغی به عنوان فرانشیز از خسارت کسر می‌شود. بر اساس شرایط عمومی بیمه آتش سوزی، فرانشیز خطرات فرعی در جدول زیر به تفکیک پوشش دسته بندی شده است. البته بعضی شرکت‌ها فرانشیز متفاوتی در مقایسه با جدول زیر درنظر می‌گیرند. مقایسه فرانشیز شرکت های مختلف ازطریق جدول زیر در انتخاب بهترین بیمه اتش سوزی موثر است.

طوفان سقوط هواپیما عدم النفع ترکیدگی لوله آتش سوزی همسایه شکست شیشه ریزش چاه خودسوزی رانش زمین سرقت زلزله سیل
10% 15% 20% 10% 10% 20% 20% 10% 20% 20% 10% 10%

بهترین بیمه آتش سوزی از نظر سرعت پرداخت خسارت و مبلغ آن

از آنجایی که پوشش‌های بیمه آتش سوزی در شرکت‌های مختلف یکسان است؛ سرعت پرداخت خسارت و رضایت مشتریان از مبلغ دریافتی می‌تواند معیار خوبی برای تعیین بهترین بیمه آتش سوزی باشد. دریافت خسارت کافی بعد از بروز حادثه برای بسیاری از مردم موضوع با اهمیتی است که در مقایسه شرکت‌های بیمه موثر می‌باشد.

نام شرکت رضایت مالی از خسارت دریافتی سادگی و سرعت دریافت خسارت
بیمه ایران 2 2
بیمه آسیا 3 1
بیمه البرز 19 15
بیمه دانا 4 3
بیمه معلم 6 4
بیمه پارسیان 8 5
بیمه کارآفرین 15 13
بیمه ملت 13 9
بیمه سامان 18 14

بهترین بیمه آتش سوزی مغازه

موضوع بیمه در بیمه آتش سوزی به سه گروه بیمه آتش سوزی صنعتی، غیر صنعتی و مسکونی تقسیم می‌شود. برای بیمه کردن مغازه و فروشگاه باید بیمه‌ آتش سوزی اداری و تجاری را تهیه کرد.

صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها می‌توانند تاسیسات، بنا و ساختمان، موجوی و اثاثیه، دکوراسیون و شیشه‌های ملک خود را بیمه کنند.

حق‌بیمه فروشگاه‌ها بر اساس نوع کالایی که می‌فروشند متفاوت است. به طور مثال فروشگاه پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان و خواروبار فروشی نرخ حق‌بیمه یکسانی ندارند.

لازم به ذکر است که پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی برای مغازه و فروشگاه‌ها در همه شرکت‌ها یکسان نیست. برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی، خرید از شرکتی که بیشترین پوشش را ارائه می‌دهد بسیار مهم است. با توجه به سرمایه هنگفتی که در مقایسه با منازل مسکونی، در فروشگاه‌ها وجود دارد، خرید بیشترین پوشش بیمه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

بیمه آتش سوزی ایران، معلم، دانا، سامان و….

به طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه آتش سوزی منازل مسکونی، در شرکت‌های مختلف یکسان است. اما اکثر شرکت‌ها برای ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، طرح‌های خاص بیمه آتش سوزی را ارائه می‌کنند. به طور مثال، پرداخت هزینه‌های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو اعضای خانواده در هنگام بروز حادثه از مواردی است که در اکثر این طرح‌ها برای بیمه‌گذاران درنظر گرفته می‌شود. در جدول زیر مهم‌ترین طرح‌ها در شرکت‌های مختلف با یکدیگر مقایسه شده است.

باید توجه داشت که در بعضی از شرکت‌ها با افزایش سرمایه پایه برای بنا، سایر پوشش‌ها به همان نسبت افزایش پیدا نمی‌کند. به طور مثال با افزایش 5 برابری سرمایه بنا، سایر پوشش‌ها ( هزینه پزشکی، مسئولیت در مقابل همسایگان، غرامت و نقص عضو) با ضریب 5 افزایش نمی‌یابد. بلکه سیستم محاسبه حق‌بیمه، بر اساس ضریب 5، سایر پوشش‌ها را با نسبت مشحصی افزایش می‌دهد.

بیمه آتش سوزی ارزان

نرخ خطرات بیمه آتش سوزی در شرکت‌های مختلف یکسان نیست. هر چه نرخی که شرکت برای پوشش بیمه ای در نظر می‌گیرد کمتر باشد حق‌بیمه ای که باید پرداخت شود کمتر خواهد بود. همچنین بعضی شرکت‌ها تخفیفات متنوعی برای بیمه‌گذاران در نظر می‌گیرند. به طور مثال دارندگان بیمه عمر بعضی شرکت‌ها برای خرید بیمه آتش سوزی می‌توانند تخفیف دریافت کنند.

در بعضی شرکت‌ها امکان خرید بیمه آتش سوزی به شکل قسطی وجود دارد. البته ممکن است شرکت، جبران کل خسارت را، مشروط به پرداخت باقی حق‌بیمه کند؛ که این مسئله بستگی به سیاست شرکت بیمه دارد.

برای خرید بیمه آتش سوزی ارزان و پرداخت کمترین حق بیمه از ازکی کمک بگیرید.

خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی

با توجه به این که ارزان ترین بیمه آتش سوزی همیشه بهترین آن نیست، مشاوره با متخصصان و مقایسه شرکت‌های بیمه اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.برای بهره مندی از پوشش‌های بهترین بیمه آتش سوزی و اطلاع از جدیدترین طرح‌ها در شرکت‌های بیمه به سایت ازکی مراجعه کنید. همچنین برای انتخاب و مشاوره در زمینه خرید بیمه آتش سوزی بر اساس جدیدترین اطلاعات می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

22 دیدگاه

  1. بدترین بیمه سینا است مواظب باشید دچارش نشید
    من خسارت دیدم بعد از ۶ ماه از مبلغ۱۰۰میلیون تومان ۲۰ میلیون دادند تازه سند بیار اجاره نامه بیار و…. هزار قر آقا مراقب باشید من تجربه خودم را گفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا