بیمه تکمیلی درمان

هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می‌کند؟ عمل لیزیک و لازک چشم جزو جراحی‌های پر کاربرد است که برای رفع مشکلات بینایی مثل نزدیک بینی، قوز قرنیه و … انجام می‌شود. در برخی موارد بعضی از شرکت‌های بیمه که این عمل‌ها را در دسته عمل‌های زیبایی می‌دانند، از پرداخت هزینه آن اجتناب می‌کنند. اینجاست که جبران هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی می‌تواند ایده خوب و مناسبی باشد. بیمه تکمیلی چشم طرح جداگانه‌ای نیست، بلکه پوششی از بیمه تکمیلی است. در نتیجه افراد برای جبران هزینه‌های درمانی چشم باید بیمه‌نامه تکمیلی خریداری کنند. در ادامه، اطلاعات و راهنمایی‌هایی که می‌توانند برای اطلاع از هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۲و  انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم، جبران هزینه‌ جراحی‌های چشم، عینک، لنز و عمل لیزیک در بیمه تکمیلی و بیمه‌های پایه مفید باشند را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شرایط پرداخت هزینه عمل چشم در بیمه تکمیلی

همانطور که اطلاع دارید، خدمات بیمه تکمیلی یا به صورت گروهی برای افراد شاغل در شرکت‌ها یا به صورت انفرادی ارائه می‌شود. خدمات بیمه تکمیلی گروهی بر اساس قرارداد بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه مشخص می‌شود. اگر در قرارداد، پوشش رفع عیوب انکساری  (مثل عمل لیزیک، لازک، عینک و …) در تعهد بیمه قرار بگیرد، این هزینه‌ها قابل جبران خواهد بود. اما در بیمه تکمیلی انفرادی از طرف هر شرکت طرح‌های متنوعی ارائه می‌شود. این ویژگی بررسی این که کدام شرکت هزینه عمل جراحی چشم را جبران می‌کند و سقف تعهدات آن به چه صورت است را ممکن می‌کند.

آیا عمل لیزیک چشم شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

عمل‌های چشم به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: دسته اول عمل لیزیک و لازک است و دسته دوم عمل‌های جراحی درمانی. هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۲ در مراکز خصوصی برای یک چشم حدود چهار میلیون و پانصد هزار تومان است. البته این مبلغ تمام هزینه نیست! باید هزینه بستری، آزمایش‌ها و داروهای مورد نیاز هم را یه این مبلغ اضافه کنید. بنابراین بی‌شک داشتن بیمه تکمیلی برای جبران هزینه‌ها به ما کمک ‌خواهد کرد.
برخی از شرکت‌های بیمه عمل لیزیک را جز عمل‌های زیبایی محسوب می‌کنند و برای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. اما برخی دیگر از شرکت‌ها، این عمل را به عنوان عملی در راستای رفع عیوب انکساری چشم می‌دانند و با توجه به سقف تعهداتی که دارند هزینه آن را جبران می‌کنند.

پوشش عمل چشم در بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی به عنوان نوعی بیمه پایه، هزینه‌ آن دسته از عمل‌های چشم که از نظر آن‌ها جنبه زیبایی دارند را بر عهده نمی‌گیرد. همچنین لنز طبی و زیبایی جزو تعهدات بیمه تامین اجتماعی نیست. آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک مثل عکس برداری از قرنیه  هم توسط این بیمه پرداخت نمی‌شود. اما جراحی‌های درمانی چشم مثل آب سیاه و مشکلات چشمی ناشی از دیابت، توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و در تعهدات این شرکت قرار دارد.

هزینه عمل لیزیک با بیمه تامین اجتماعی

هزینه عمل لیزیک و لازک حتی در مراکزی که طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند هم با توجه به تعهدات این بیمه، تحت پوشش قرار نمی‌گیرد. همچنین آزمایشات قبل از جراحی و داروهای که برای مراقبت بعد از انجام این عمل تجویز می‌شوند هم اکثرا آزاد هستند و در نتیجه تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرند.

هزینه عمل لیزیک با بیمه سلامت

بیمه سلامت یکی از بیمه‌های پایه در ایران است که هزینه عمل لیزیک و لازک را پرداخت نمی‌کند. البته هزینه‌ی آزمایش‌های قبل از جراحی مثل عکس برداری از قرنیه در تعهدات بیمه سلامت است. البته تنها در شرایطی که برای انجام آزمایشات قبل از جراحی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه شود.

لنز چشم جزو زیبایی محسوب می‌شود و در تعهدات بیمه سلامت قرار ندارد. همچنین هزینه‌های خرید قاب عینک و شیشه توسط این بیمه پرداخت نمی‌شود. اما هزینه‌های جراحی درمانی چشم در تعهدات بیمه سلامت است و مواردی چون آب مروارید، آب سیاه و مشکلات ناشی از دیابت در این بیمه پرداخت می‌شود. با توجه به این که هزینه عمل لیزیک و لازک در تعهد بیمه‌ای سلامت و تامین اجتماعی نیست، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم اهمیت پیدا می‌کند.

هزینه عمل انحراف چشم با بیمه سلامت

عمل انحراف چشم در تعهدات بیمه‌های پایه از جمله بیمه سلامت قرار دارد. اگر برای عمل انحراف چشم و بستری به بیمارستان دولتی دانشگاهی (طرف قرارداد) مراجعه شود تنها 10% کل هزینه‌ها باید توسط فرد پرداخت شود. در صورتی که به بیمارستان خصوصی طرف قرارداد مراجعه شود فرد باید بجز 10% کل هزینه‌ها مابه تفاوت تعرفه بخش خصوصی و دولتی را هم پرداخت کند. چنانچه به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه شود شخص باید کل هزینه‌ها را خود پرداخت کند و تنها می‌تواند بخش ناچیزی را تحت عنوان «خسارت متفرقه» از بیمه سلامت دریافت کند.

با توجه به این که بیمه سلامت در تمام مراکز درمانی هزینه را پرداخت نمی‌کند، خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم ضرورت پیدا می‌کند.

هزینه عمل آب مروارید با بیمه تکمیلی

هزینه عمل آب مروارید به فاکتورها و عوامل مختلفی مانند تکنیک انتخاب شده برای جراحی، نوع بیمارستان یا کلینیکی که برای عمل انتخاب می‌کنید و تجهیزات مورد استفاده در زمان جراحی بستگی دارد. هزینه این عمل در سال 1402 از 3 میلیون تومان تا 20 میلیون است. بیمه‌های تکمیلی با توجه به سقف تعهدات و مبلغ فرانشیزی که دارند قسمتی از این هزینه جبران می‌شود. تعرفه‌های درمان و جراخی برای عمل آب مروارید از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. هزینه‌های جانبی عمل کاتاراکت و به کار گیری برخی از روش‌ها و تجهیزات از سوی بیمه ضروری شناخته نمی‌شود و به همین دلیل تحت پوشش آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

بهترین بیمه تکمیلی برای عمل لیزیک چشم را کدام شرکت ها ارائه می دهند؟

هرکدام از شرکت‌های بیمه‌‌های تکمیلی با توجه به قوانین و تعهداتی که دارند شرایط و طرح‌های  متفاوتی به بیمه‌گذاران خود ارائه می‌دهند. برای انتخاب بهترین شرکت بیمه برای بیمه تکمیلی لیزیک چشم باید به مواردی مانند سقف تعهدات شرکت بیمه در جای چشم، سرعت بازپرداخت و جبران هزینه‌های عمل و مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه باید توجه شود. در ادامه شرایط عمل لیزیک بیمه‌های تکمیلی برخی از شرکت‌های بیمه بررسی شده است.

عمل چشم

هزینه عمل لیزیک با بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان هزینه‌های عینک را پرداخت نمی‌کند. با توجه به این که لنز طبی جزو زیبایی محسوب می‌شود، این هزینه توسط بیمه سامان پرداخت نمی‌شود.

عمل لازک و لیزیک جزو پوشش عیوب انکساری است که در بیمه تکمیلی انفرادی سامان تحت پوشش قرار می‌گیرد. البته کاشت لنز ثابت جزو تعهدات بیمه نیست و نوعی عمل زیبایی محسوب می‌شود. قبل از انجام عمل لیزیک چشم، لازم است پزشک به روش‌های مختلف شرایط چشم را بررسی کند. بسیاری از پزشکان قبل از انجام عمل لیزیک، انجام بعضی از آزمایش‌ها مثل عکس برداری از قرنیه و بینایی سنجی را لازم می‌دانند. در بیمه‌های تکمیلی انفرادی آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک به شکل محدودتری پرداخت می‌شود. اما در بیمه تکمیلی چشم سامان هزینه بینایی سنجی و  OCT  قبل از عمل لیزیک قابل جبران است.

در بیمه تکمیلی عمل لیزیک و لازک جزو پوشش عیوب انکساری محسوب می‌شود. بینایی سنجی جزو پوشش پاراکلینیکی 1 و عکس برداری از قرنیه (OCT) جزو پاراکلینیکی 2 است. سقف تعهد بیمه تکمیلی چشم سامان در طرح‌های مختلف به شرح زیر است:

نوع پوشش طرح‌ مهر سامان طرح‌ سروش سامان طرح شمیم سامان طرح وصال سامان طرح عقیق سامان
عیوب انکساری ( لیزیک و لازک) 600،000 1،000،000 1,600,000 2،000،000 3،000،000
پاراکلینیکی 1 (برای هزینه‌های OCT و …) 300،000 500،000 800,000 1،500،000 2،000،000
پاراکلینیکی 2 ( بینایی سنجی، آنژیو چشم و …) 150،000 250،000 400,000 750،000 1000،000

دوره انتظار این عمل 3 ماه است و تنها افرادی که شماره چشم آن‌ها بیش از 3 دیوپتر است می‌توانند از این پوشش استفاده کنند.

در بیمه تکمیلی اگر متقاضی، قبل از خرید بیمه مشکل یا بیماری خاصی داشته باشد، نمی‌تواند از آن پوشش بیمه‌ای استفاده کند. به همین دلیل در بیمه تکمیلی چشم ، برای پوشش رفع عیوب انکساری (عمل لیزیک و لازک) لازم است شماره چشم متقاضی بیمه صفر بوده و ضعیف نباشد. بیمه سامان برای بیمه کردن افرادی که چشمان ضعیفی دارند انعطاف بیشتری به خرج می‌دهد. به این ترتیب اگر فرد درصد کمی ضعف چشم داشته باشد درصورت تایید پزشک معتمد بیمه، می‌تواند از پوشش رفع عیوب انکساری بهره‌مند شود.

انعطاف شرکت بیمه در جبران خسارت و تحت پوشش قراردادن افراد، در خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر خواهد بود.

بیمه تکمیلی سامان و عمل چشم

سایر جراحی‌های چشم مثل آب سیاه و آب مروارید که صرفا جنبه درمانی دارند با بیمه تکمیلی سامان قابل پرداخت است. پوشش بیمارستانی بیمه تکمیلی این هزینه‌ها را جبران می‌کند.

بعضی از شرکت‌ها برای فروش بیمه تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش را الزامی کرده اند تا مشخص کنند آیا فرد می‌تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه.  اما بیمه سامان این موضوع را ضروری نمی‌داند. بلکه متقاضیان موظف اند پرسشنامه‌ی وضعیت پزشکی خود را پر کنند و تنها در صورتی که پزشک بیمه لازم بداند باید آزمایش بدهند.

سقف تعهد پوشش بیمارستانی برای جبران هزینه‌های مربوط به جراحی چشم (بجز لیزیک و لازک) در بیمه تکمیلی سامان:

طرح‌ مهر سامان طرح‌ نسیم سامان طرح‌ سروش سامان طرح شمیم سامان طرح وصال سامان طرح عقیق سامان
3,000,000 15,000,000 5،000،000 8,000,000 15،000،000 37،500،000

تعدد مراکز درمانی طرف قرارداد در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر است. لازم به ذکر است که بیمه سامان برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به 30  مرکز درمانی قرارداد دارد.

بیمه تکمیلی تعاون و عمل چشم

در بیمه تکمیلی انفرادی تعاون پوشش رفع عیوب انکساری وجود ندارد. در نتیجه هزینه‌ی عمل لیزیک و لازک توسط این بیمه پرداخت نمی‌شود. همچنین آزمایش‌های قبل از عمل لیزیک مثل عکس برداری از قرنیه جزو تعهدات بیمه تکمیلی چشم تعاون نیست و تنها هزینه‌های بینایی سنجی (اپتومتری) در این بیمه جبران می‌شود. با توجه به این که هزینه OCT ، پنتاکم و … به شکل آزاد بسیار بالاست، انتخاب طرحی که این هزینه‌ها را پرداخت کند در خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر خواهد بود.

در طرح‌های بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هزینه‌ی عینک و لنز طبی قابل پرداخت نیست.

سایر جراحی‌های درمانی مربوط به چشم مثل آب مروارید زیرمجموعه پوشش بیمارستانی است و هزینه‌های آن تا سقف تعهدات بیمه پرداخت می‌شود. البته درباره مشکلات ناشی از دیابت باید گفت، چنانچه شخص در زمان خرید بیمه‌نامه، بیماری دیابت داشته باشد، نمی‌تواند برای جبران هزینه‌های درمانی از بیمه تکمیلی چشم خود استفاده کند.

پوشش بیمارستانی بیمه تکمیلی تعاون برای جبران هزینه های جراحی چشم در طرح‌های مختلف:

پوشش اقتصادی جامع ویژه ممتاز
بیمارستانی (برای جراحی آب موارید، آب سیاه و … ) 4,000,000 6،000،000 10,000,000 40،000،000
پاراکنیکی گروه 2 (بینایی سنجی، آنژیوچشم و …) 200,000 300,000 500,000 1,000,000

لازم به ذکر است، در بیمه تکمیلی چشم تعاون انجام آزمایش قبل از خرید بیمه الزامی نیست. افراد تنها لازم است پرسشنامه وضعیت پزشکی را تکمیل کنند و در صورت درخواست پزشک معتمد بیمه، آزمایش بدهند.

بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم
بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا یکی از معتبرترین و بهترین شرکت‌های بیمه برای خرید بیمه تکمیلی است. این شرکت بیمه هزینه‌های مربوط به رفع عیوب انکسازی چشم مانند عمل لیزیک و لازک را تحت پوش قرار می‌دهد. این بیمه طرح‌های متنوعی از لحاظ دوره انتظار، فزانشیز و سقف تعهدات دارد که پیش از خرید باید به بررسی آن‌ها بپردازید.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی کوثر

بیمه کوثر در دو حالت گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. این شرکت برای بیمه‌های انفرادی برای جبران هزینه رفع عیوب انکساری چشم به تشخص و تایید پزشک معتمد نیاز دارد. افرادی که قصد جبران هزینه‌های عمل لیزیک چشمانشان با بیمه تکمیلی کوثر هستند نباید جمع قدر مطلق نقص بینایی هرچشم‌شان (درجه نزدیک‌ بینی یا دوربینی به اضافه نصف آستیگمات) کمتر از ۴ دیوپتر باشد. شرکت بیمه کوثر برای گروه‌های کمتر از 50 نفر، پوشش رفع عیب انکساری چشم را ارائه نمی‌دهد.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی ایران

خدمات درمانی تکمیلی بیمه ایران به صورت گروهی ارائه می‌شود و افراد نمی‌توانند به شکل انفرادی این بیمه را خریداری کند. در نتیجه پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه تکمیلی بستگی به نوع قراداد شرکت بیمه و شرکت متقاضی دارد. این شرکت یکی از کامل‌ترین پوشش‌ها را در قالب طرح‌های متفاوت ارائه می‌دهد.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آسیا

بیمه تکمیلی آسیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خصوصی بیمه در کشور است. این شرکت بیمه هزینه رفع عیوب انکساری چشم برای اصلاح موارد نزدیک بینی، دوربنی و آستیگماتیک بینایی را پوشش می‌دهد.

 عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی دی

شرکت بیمه تکمیلی دی سه نوع بیمه تکمیلی انفرادی، گروهی و خانوادگی ارائه می‌دهد. پوشش‌های این شرکت در دو دسته پوشش‌های اصلی و اضافی ارائه می‌شود. رفع عیوب انکساری چشم در دسته پوشش‌های اضافی قرار می‌گیرد که شخص یا اشخاص متقاضی بیمه می‌توانند بسته به نیازهای خود آن را خریداری کنند. در این پوشش هزینه عمل لیزیک در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد شرکت بیمه دی درجه نزديك‌بيني، دوربيني، آستيگمات يا جمع قدر مطلق نقص بينايي هر چشم (درجه نزديك بيني يا دوربيني به‌علاوه نصف آستيگمات‌) ۳ ديوپتر يا بيشتر باشد، جبران می‌شود.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

ببیمه آتیه سازان حافظ، تحت شرایطی خاص با توجه به پوشش‌ها و طرح‌هایی که برای بیمه گذار انتخاب شده است، هزینه عمل لیزیک چشم را پوشش می‌دهد. در حالت پایه این شرکت بیمه برای جبران هزینه این عمل، 600 هزارتومان در نظر گرفته است.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی SOS

بیمه sos هزینه عینک و لنز را پرداخت نمی‌کند. پوشش پاراکلییکی شامل عمل لیزیک و لازک بوده در طرح بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود دارد. این بیمه هزینه لیزیک و لازک را برای چشم بالای 3 دیوپتر پرداخت می‌کند. همچنین هزینه آزمایش‌های قبل از انجام عمل مثل OCT و پنتاکم توسط بیمه sos قابل پرداخت است.

دوره انتظار عمل لیزیک و لازک در بیمه تکمیلی چشم sos سه ماه است. در بیمه sos شماره چشم متقاضی بیمه قبل از خرید آن باید صفر باشد در غیر این صورت نمی‌تواند از پوشش رفع عیوب انکساری استفاده کند. گرچه دوره انتظار کم تر در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر است اما دوره انتظار عمل لیزیک و لازک در همه بیمه‌ها ثابت و برابر با 3 ماه می‌باشد.

سقف پوشش بستری و پاراکلینیکی برای جبران هزینه های لیزیک، لازک، OCT، پنتاکم، جراحی آب مروارید، آب سیاه و … در بیمه تکمیلی چشم SOSبه شرح زیر است:

  • هزینه بستری (برای جبران جراحی آب مروارید، آب سیاه و ..) 100,000,000 میلیون تومان
  • پاراکلینیکی ( برای پنتاکم و OCT ، لیزیک، لازک و …) 3،000،000 میلیون تومان

بیمه تکمیلی SOS  یک طرح مشخص دارد. همچنین برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی sos انجام آزمایش الزامی است و این شرکت تنها نتیجه‌ای را معتبر می‌داند که در آزمایشگاه sos انجام شده باشد. این شرکت برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به 30 مرکز درمانی قرارداد دارد.

مقایسه و خرید بیمه تکمیلی لیزیک چشم از ازکی

اکنون که در مورد هزینه عمل لیزیک چشم سال ۱۴۰۲ و دیگر عمل‌ها اطلاع یافتید،‌ اگر به دنبال بیمه برای جبران هزینه عمل چشم با بیمه تکمیلی هستید، می‌توانید از مشاوره‌های کارشناسانه ازکی استفاده کنید. ازکی به عنوان مرکز مشاوره و بستری برای مقایسه شرکت‌های بیمه و خرید آنلاین بیمه در زمینه ارائه خدمات بیمه‌های تکمیلی در قالب انفرادی، خانوادگی و گروهی فعالیت می‌کند. همچنین ازکی این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان بیمه‌ای متناسب با شرایط خود، بهترین بیمه درمان را انتخاب کنند.

سوالات متداول

۱. آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک چشم را پوشش می‌دهد؟

پوشش هزینه عمل لیزیک چشم، بستگی به شرایط بیمه و نوع بیمه‌نامه دارد.

۲. آیا بیمه تکمیلی هزینه عینک و لنز را پرداخت می‌کند؟

برخی از بیمه‌ها هزینه‌های مربوط به عینک و لنز را پوشش می‌دهند.

۳. آیا عمل‌های جراحی چشم به عنوان پوشش در بیمه تکمیلی قرار دارد؟

پوشش عمل‌های جراحی چشم، بستگی به نوع عمل و شرایط بیمه دارد.

۴. آیا بیمه‌های پایه هزینه عمل لیزیک چشم را پوشش می‌دهند؟

معمولاً بیمه‌های پایه هزینه‌های عمل لیزیک را پوشش نمی‌دهند.

نمایش بیشتر

99 دیدگاه

  1. با درود خدمت اساتید محترم
    وقتی سقف عینک 2000000ریال باشد با 10% فرانشیز وهزینه عینک 2600000ریال باشد مبلغ قابل دریافت من چقدر می باشد

    1. سلام دوست عزیز.
      به طرح بیمه ای شما، سقف تعهدات پوشش عینک و نحوه محاسبه شرکت بیمه بستگی داره

  2. سلام من بیمه تکمیلی ندارم و میخوام عمل لیزر انجام بدم شماره چشمم 3به بالا هست سوال:در صورت داشتن بیمه تکمیلی آیا تحت پوشش بیمه خواهم بود و لطفا بفرمایید چه بیمه ای؟

    1. سلام دوست عزیز.
      از اونجایی که شماره چشم شما در حال حاضر بیشتر از 3 هست، نمیتونید برای عمل چشم از بیمه های تکمیلی انفرادی استفاده کنید. اما اگر شرایط خرید بیمه تکمیلی گروهی رو داشته باشید، میتونید از این بیمه استفاده کنید.

  3. سلام.من هیچ نوع بیمه ای ندارم.شماره چشم هام هردوتا بالای 8 هست.اگه بخوام چشمهام رو عمل کنم از چه نوع بیمه ای میتونم استفاده کنم و هزینه بیمه چقدر میشه و چقدر از هزینه عمل رو پوشش میده

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه با شماره چشمی که شما میفرمایید، نمیتونید از بیمه تکمیلی انفرادی استفاده کنید. اگر عضو گروه یا شرکتی هستید میتونید از اون طریق بیمه تکمیلی گروهی با پوشش رفع عیوب انکساری چشم تهیه کنید

  4. سلام .خسته نباشید
    شماره چشمهای من بالای ۳ هستش و والدینم دارای بیمه تکمیلی هستند ولی خودم بیمه تکمیلی نیستم
    میتونم الان از شرایط بیمه تکمیلی برای عمل لازک استفاده کنم؟؟؟

    1. سلام ممنون از شما.
      برای استفاده از پوشش های بیمه، شما باید خودتون بیمه تکمیلی داشته باشید.
      اگه بیمه تکمیلی پدر و مادرتون بیمه گروهی هست، پوشش رفع عیوب انکساری رو داره و شما هم شرایط خرید اون بیمه رو دارید، میتونید هزینه عمل چشمتون رو از بیمه بگیرید.
      ولی اگه منظورتون بیمه تکمیلی انفرادی هست، متاسفانه در حال حاضر هیچ کدوم از شرکت ها برای شماره چشم بالای 3 بیمه رو صادر نمیکنن

  5. سلام وقت بخیر
    من در یک شرکت خصوصی فعالیت دارم
    که از طریق همین شرکت بیمه تامین اجتماعی و پاسارگاد برام پرداخت میشه
    نمره یکی از چشمام2.5ویکی2.25هستش
    چطور میتونم عمل لیزیک انجام بدم که بیمه حمایت کنه؟
    ممنونم میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اگه شما از طرف شرکت بیمه تکمیلی دارید و بیمه نامه شما پوشش رفع عیوب انکساری رو داره، شما میتونید برای عمل چشم از بیمه استفاده کنید.
      اطلاعات دقیق تر رو باید از واحد منابع انسانی شرکت و یا از طریق تماس با شرکت بیمه دریافت کنید.

  6. سلام وقت بخیر ،جراحی پیوند قرنیه جزو تعهدات بستری بیمارستانی هست یا پاراکلینیک ؟ یعنی میخام بدونم سقف تعهد چنده واسه این جراحی؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      منظورتون بیمه تکمیلی گروهی هست یا خدمات درمانی که روی بیمه‌نامه عمر دریافت می‌کنید ؟

  7. سلام خسته نباشیدوقت بخیردوست عزیز من بیمه تکمیلی البرزدارم چشمم 3به بالا هست خواستم بدونم عمل کنم چقدازهزینه رو میتونم دریافت کنم از بیمه تکمیلی.ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      به طرح بیمه ای شما بستگی داره. باید از شرکت بیمه تون بپرسید که آیا پوشش عمل چشم رو داره؟ و سقفش چقدره؟

      1. سلام
        من بیمه تکمیلی ایران طرح ابن سینا دارم و شماره چشم من 3 هست و میخوام عمل لیزیک فمتو اسمایل انجام بدم هزینه عمل رو بیمه چقدر پرداخت میکنه؟

  8. سلام خسته نباشید
    برای جراحی چشم با نمره ۴ و داشتن بیمه تکمیلی ایران چه مبلغی باید پرداخت کنیم؟
    باتشکر

    1. سلام ممنون از شما.
      شما بیمه تکمیلی ایران رو دارید یا تازه میخواید برای خرید اقدام کنید؟

        1. پس باید به اطلاعات بیمه نامتون مراجعه کنید و ببینید که پوشش رفع عیوب انکساری چشم جزو پوشش ها هست یا نه. و اگر هست سقف تعهد این پوشش چقدره

  9. سلام خسته نباشید من میخام عمل لیزیک انجام بدم شماره چشمم یکی ۴ و اون یکی ۵ هست آیا بیمه روستایی شامل هزینه عمل میشه یا ته ؟اگه بیمارستان فارابی برم چی لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر.
      تا جایی که ما اطلاع داریم، بیمه درمان روستاییان عمل لیزیک چشم رو شامل نمیشه. برای اطمینان اطلاعات دقیق رو از دفاتر بیمه روستایی دریافت کنید

  10. سلام من مشکل انحرافی چشم دارم اگه خودم رو بیمه تکمیلی کنم بیمه هزینه عمل جراحی روپرداخت میکنه؟

    1. با سلام.
      در بیمه های تکمیلی گروهی، انحراف چشم از پوشش جراحی قابل پرداخته. اما در بیمه تکمیلی انفرادی تحت پوشش نیست

      1. با سلام برای عمل استرابیسم آیا تامین اجتماعی مبلغی پرداخت می‌کنه و باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  11. سلام وقت بخیر بیمه تکمیلی تامین اجتماعی بیمارستان نور برای عمل اب مروارید،چقدر هزینه را پوشش میده

  12. سلام
    من چشمم ۱/۵ دوتاش بیمه شرکتی تامین اجتماعیم .
    ایا هزینه بیمه میدهد ک عمل کنم

    1. سلام و وقت بخیر.
      متوجه سوالتون نشدم. الان شما بیمه تکمیلی هم دارید یا فقط بیمه تأمین اجتماعی؟

  13. سلام من بیمه آسیا دارم و هم تکمیلی از طرف شرکتم
    ماره چشم من بالای 3 هستش
    هزینه ای که با بیمه پرداخت میشه چقدره

    1. با سلام.
      سقفی که بهتون پرداخت میشه به پوشش بیمه نامتون بستگی داره، چون توی طرحای مختلف متفاوته. شما باید به بخش منابع انسانی شرکتتون مراجعه کنیدو در مورد بیمه نامتون اطلاعات بگیرید

  14. با سلام بنده فرهنگی هستم و حال حاضر بیمه تکمیلی ندارم اگر بیمه خود رو تکمیلی کنم آیا هزینه جراحی ناخنک را می پردازد ناخنک بزرگ هست و بر روی مردمک رسیده است؟

    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      بله بیمه تکمیلی هزینه عمل جراحی چشم رو پرداخت میکنه ولی مبلغ پرداختی بستگی به پوشش‌های شما داره و عمل باید به تایید پزشک بیمه برسه

  15. سلام
    من شماره چشمم چهارو نیم هست هرکدوم و غوز قرنیه دارم و دکتر تشخیص دادن ک باید پیوند قرنیه انجام بدم آیا بیمه ای هست که با این تفاسیر تکمیلی انجام بده؟ و اینکه آیا بیمه سامان پوشش میده این قضیه رو و جز کدوم گروه میشه این عمل
    سپاس

    1. سلام دوست عزیز.
      چون شماره چشمتون بیشتر از 3 هست و همونطور که گفتین مشکلات دیگه ای هم دارین، هیچ شرکتی شما رو تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی قرار نمیده.
      اگه عضو گروه یا شرکتی هستین و میتونید از اون طریق بیمه تکمیلی گروهی تهیه کنید، احتمالش هست که بتونید برای عمل چشمتون از بیمه استفاده کنید.

  16. سلام لطفاً بگید که اگه آستیگمات بالای ۴باشه هزینه عملش الان چقدر در میاد ….ممنون میشم

    1. با سلام.
      دوست عزیز هزینه عمل رو که ما نمیتونیم بهتون بگیم، باید خودتون قیمت بگیرید.
      سقف پوشش عمل چشم هم توی طرح های مختلف بیمه تکمیلی متفاوته

    1. با سلام.
      به صورت کلی هزینه عمل انحراف چشم از پوشش جراحی و بستری قابل پرداخته. البته برای پرداخت، به انجام آزمایش ها و تایید پزشک معتمد بیمه نیازه.
      در مورد بیمه میهن هم، پوشش های بیمه ای در شرکت های بیمه مختلف و طرح هایی که ارائه میدن باهم متفاوته، ما اطلاعی در مورد طرح بیمه ای شما نداریم و باید از شعب بیمه میهن اطلاعات بگیرید

  17. سلام جمع شماره ۲تا چشم باهم ۳بشه بیمه تکمیلی گروهی هزینه عمل جراحی رو میده لطفاً راهنمایی کنید

  18. سلام من چشام هر کدوم ۴ هستن با بیمه فرهنگیان میتونم عمل کنم و اگر میتونم چقدر هزینش کمتر میشه برام؟

    1. با سلام.
      دوست عزیز ما از شرایط بیمه تکمیلی فرهنگیان اطلاعی ندارم. شما باید از طریق دفاتر مربوط به فرهنگیان اطلاعات بگیرید

  19. سلام وقت بخیر
    من در یک شرکت خصوصی بیمه تکمیلی البرز هستم میخواستم همسرم‌رو هم تحت پوشش بیمه قرار بدم برای عمل لیزیک، میخام بپرسم هزینه عمل رو بیمه تکمیلی البرز قبول میکنه؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      هزینه عمل چشم جزو پوشش عیوب انکساریه که همه شرکت های بیمه میتونن این پوشش رو داشته باشن. ولی نکته مهم اینه که نوع پوشش ها و سقف تعهدشون، توی طرح های مختلف هر شرکت متفاوته.
      از اونجایی که ما اطلاعاتی در مورد طرح بیمه ای شما نداریم، نمیتونیم راهنمایتتون کنیم. شما باید به واحد منابع انسانی شرکتتون مراجعه کنید و اطلاعات دقیق در مورد پوشش های بیمه تون رو دریافت کنین

  20. سلام وقت بخیر من ميخوام بیمارستان رسول اکرم تهران عمل انحراف چشم انجام بدم با توجه ب اینکه بیمارستان دولتی و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هست چقدر از ۱۴ میلیون هزینه عمل رو باید از جیب بدم پدرم بازنشسته مشاغل آزاد و مستمري بگیر هستند و بیمه تکمیلی دانااز محل کارم و آتيه سازان حافظ از طرف پدرم هم دارم

    1. سلام دوست عزیز
      چون خود شما شاغل هستین و بیمه تکمیلی دارین نمیتونین از بیمه پدرتون استفاده کنین. بیمه خودتون هم بستگی به سقف پرداخت بیمتون داره و میتونین قبل از مراجعه به بیمارستان از شرکت بیمه دانا جویای سقف هزینه پرداختی بشید.

  21. سلام وقت بخیر من هر دو چشمم ضعیف است چون در مدرسه اتفاق هایی افتاد که چشمام ضعیف شد بعد من پوشش بیمه معلم یا همان بیمه مدرسه هستم این بیمه عمل لازک رو کلا پرداخت میکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به طرح بیمه شما داره اگه بیمه شما پوشش رفع عیوب انکساری رو داشته باشه بخشی از هزینه جراحی رو پرداخت میکنه.

  22. سلام.
    بیمه برای نمره چشم بالای 3 ( هر چشم)، جبران هزینه می کنه.
    ولی نمره چشم بالای 3 شامل دور/نزدیک بینی و شماره چشم هست.
    ولی فرمول محاسیه شماره چشم نهایی معلوم نیست.
    مثلا شماره چشم من 2.25 + 1.25 استیگمات هست.
    ایا شامل بیمه میشود یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای محاسبه نمره چشم و همچنین بررسی پرداخت یا عدم پرداخت هزینه، عمل جراحی باید به تایید پزشک بیمه برسه و گواهی لزوم جراحی وجود داشته باشه. برای محاسبه نمره نهایی باید از پزشکتون سوال کنید که در تجویز جراحی چه نمره ای ذکر میشه

  23. سلام من یکی چشمام ۵ یکی دیگه دو بینه هزینه چگونه محاسبه میکنه بیمه تکمیلی کوثر هستم

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه جراحی و درمان با توجه به پوشش شما و تجویز پزشک محاسبه میشه.

  24. سلام خسته نباشید من تو فروشگاه زنجیره ای مشغول به کارم که منو بیمه تکمیلی sos کردن و نمره چشمم بالای ۱۰ میخواستم ببینم میتونم عمل کنم هزینه عمل چقد میشه

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرایط بیمه‌نامه شما داره و میتونین از طریق شرکتتون یا شرکت بیمه ارائه دهنده sos پیگیری کنین.

  25. سلام وقت بخیر من مامانم از طرف ادارشون بیمه تامین اجتماعی اند و من هم تحت پوشش بیمه ایشون هستم میخواستم ببینم اگه بیممو تکمیلی کنم بیمه تکمیلی شامل عمل لیزیک برای من میشه من چشام ۲.۵ هستن هر کدوم ۳ نیس بیمه پرداخت میکنه یا نه؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به شرایط چشم شما امکان اینکه هزینه عمل پرداخت بشه بسیار کم (تقریبا صفر) هست چون بیمه تکمیلی به خصوص تکمیلی انفرادی هزینه عمل رو برای افرادی که نمره چشم بالای 3 دارن پرداخت میکنه. با این وجود میتونین با کارشناسان بخش بیمه تکمیلی ازکی تماس بگیرین تا شما رو دقیق‌تر راهنمایی کنن.

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش بیمه شما و نمره چشم شما داره. به طور کلی بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم زیر 3 نمره رو پرداخت نمیکنه. اگر شرایط تحت عمل قرار گرفتن رو دارین باید از طریق شرکت بیمه خودتون شرایط و سقف پرداخت رو پیگیری کنین.

      1. سلام خسته نباشید.
        من همسرم بیمه تامین اجتماعی هستن از طرف شغلشون بیمه تامین اجتماعی هستن ومن هم بیمه تامین اجتماعی هستم .اما بیمه تکمیلی ندارم .نمره هردو چشم 3 هستن میخوام بدونم خودم بخوام تنهاخودمو بیمه تکمیلی کنم برای عمل لازک آیا ب من هزینه پرداخت میکن بیمه تکمیلی یا ن؟؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله میتونین به صورت انفرادی بیمه تکمیلی تهیه کنین یا حتی با همسرتون به صورت خانوادگی این بیمه رو تهیه کنین که به صرفه تر باشه. در مورد نمره چشم هم حداقل نمره چشم 3 هست که شما اون حداقل رو دارین و میتونین از بیمه استفاده کنین.

    1. سلام دوست عزیز
      منظور شما چه عملی هست؟ به طور کل بستگی به پوشش و سقف پوشش بیمه شما داره. باید از طریق منابع انسانی نیروهای مسلح پیگیری کنین.

  26. سلام عمل کاشت لنز شامل بیمه تکمیلی میشه؟ من نمیتونم لیزیک کنم قرنیه چشمم نازه باید لنزدائمی بذارم

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه هزینه جراحی رو تا سقف بیمه شما تقبل میکنه ولی هزینه لنز به صورت آزاد هست مگر اینه بیمه شما پوششی داشته باشه که هزینه لنز رو پوشش بده.

  27. با سلام
    جراحی قوز قرنیه و تهیه رینگ برای عمل جز کدام یک از پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی می شه ؟ می خواستم بدونم سقف پرداختی چقدر هست

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی هزینه جراحی توسط پوشش جراحی جبران میشه ولی بستگی به پوشش‌های بیمه تکمیلی شما داره. میتونین از طریق بیمه‌نامه خودتون به طور دقیق شرایط رو مطالعه کنین.

      1. سلام خسته نباشید
        من تحت پوشش بنیاد (بیمه دی )هستم
        و شماره چشمامم هرکدوم ۳هست خواستم بدونم ایا تحت پوشش این بیمه هست که من چشمام عمل کنم و باید از کجا درموردش اطلاعات بگیرم ممنون

        1. سلام دوست عزیز
          اگه بیمه شما پوشش عمل چشم رو داشته باشه چون نمره چشمتون 3 هست بیمه پرداخت میکنه

          1. سلام اگر یکی از جشما ۲.۷۵ و اونیکی ۳.۲۵ باشه و بیمه تکمیلی گروهی باشه آیا نضف هزینه پرداخت میشه یا کامل یا هیجی پرداخت نمیشه

          2. محمد عزیز سلام
            اگر شما پوشش عمل چشم را داشته باشه تا سقف قابل پرداخت می‌توانید از بیمه‌اتون استفاده کنید. البته حتما باید توسط پزشک معمتمد بیمه معاینه بشوید.

  28. سلام خسته نباشید .نمره چشمهای من هر کدوم ۲۵صدم نزدیک بینی و ۳/۵ آستیگماته.نمره چشم من چجوری حساب میشه؟بیمه تکمیلی دارم آیا نمره چشمم بالاتر از ۳ هست و بیمه هزینشو پرداخت میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی چون نمره آستیگمات شما بالای 3 هست بیمه تکمیلی هزینه عمل رو پرداخت میکنه و مشکلی ایجاد نمیشه.

  29. سلام خسته نباشید من شماره چشمم هر کدوم ۵م ،اگر بخام عمل آرتیزان انجام بدم شامل بیمه تکمیلی میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به پوشش‌های بیمه شما داره. به طور کلی بخشی از هزینه رو میتونین از بیمه تکمیلی بگیرین ولی دقیقش به پوشش بیمه شما بستگی داره.

  30. با سلام و خسته نباشید
    من بیمه نیروی مسلح دارم
    آیا بیمه نیروی مسلح هزینه عمل لیزیک چشم رو میده یانه ؟؟؟؟
    چند درصد از هزینه رو میده بیمه ؟؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    و یه سوال دیگه منظورتون از بیمه انفرادی و گروهی چیه من متوجه نشدم ؟؟؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      اینکه هزینه عمل رو پرداخت میکنه یا خیر بستگی به پوشش‌های بیمه شما و سقف پوشش داره.
      منظور از بیمه انفرادی و گروهی هم این هست که اگر شما خودتون خودتون رو بیمه تکمیلی کرده باشین میشه انفرادی و اگر از جانب سازمانی تحت پوشش بیمه باشین میشه گروهی.

  31. سلام من دریک شرکت دولتی کارمیکنم هم بیمه تامین اجتماعی هستم وهم بیمه تکمیلی تجارت نو نمره هرکدوم ازچشمام بااستیکمات از۳بیشترمیشه ایابیمه تکمیلی همه هزینه هارو میده

    1. سلام دوست عزیز
      در حالت کلی بیمه تکمیلی نمره چشم بالای 3 رو قبول میکنه. البته بستگی به پوشش بیمه شما و سقف پرداخت این بیمه داره

  32. سلام
    من تحت پوشش بیمه جانبازان نیروهای مسلح هستم .
    شماره هرچشمم 6هستش .میخواستم بدونم بیمه کل هزینه عمل رو پرداخت میکنه ؟درغیر این صورت چن درصد پرداخت میکنن؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه پرداخت میشه ولی اینکه چه درصدی ازش پرداخت بشه بستگی به سقف پوشش بیمه شما داره. اگه هزینه عمل از سقف پوشش شما کمتر باشه تمام مبلغ پرداخت میشه در غیر اینصورت ممکنی فقط بخشی ازش پرداخت بشه.

      1. سلام وقت بخیر. من چه بیمه ای بشم ک بتونم چشممو با کمترین هزینه لیزیک کنم. شماره چشمم 1/75و 2هست. و بیمه سلامت هستم فقط. چه بیمه ای انجام بدم. و چقدربایذ صبرکنم تابستونم از بیمه استفاده کنم؟

        1. پرستو عزیز سلام
          متاسفانه در بیمه تکمیلی اگر متقاضی، قبل از خرید بیمه مشکل یا بیماری خاصی داشته باشد، نمی‌تواند از آن پوشش بیمه‌ای استفاده کند.

  33. سلام وقتتون بخیر من برای انجام عمل PRKنوبت گرفتم در حال حاضر بیمه تامین اجتماعی ام و کارای آزمایش ام رو انجام دادم. برای کاهش هزینه عمل کدوم بیمه مناسب تره؟ میتونم الان بیمه امو عوض کنم؟
    خیلی ممنون

  34. باسلام از کامنتا خوندم ک گفتید عمل انحراف چشم تکمیلی انفرادی پوشش نمیده من یکبارهم عمل کردم
    تو توضیحات سایت نوشته بود که بیمه سلامت بیمارستان های دولتی بخوام عمل کنم ده درصد باید بدم درسته؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. سارا عزیز سلام
      پیشنهاد می‌کنم با بیمه سلامت تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و مدارک مورد نیاز برای قبل از عمل رو بهتون توضیح بدهند.

    1. همراه عزیز سلام
      بستگی به پوشش‌های بیمه‌ایتون دارد. اگه این پوشش رو داشته باشید و جمع شماره‌های هر دو چشم‌تان ۳ باشد، بیمه هزینه‌ رو پرداخت می‌کند. البته حتما قبلش تماس بگیرید تا برای مدارک به مشکل نخورید.

      1. سلام من بیماری مادرزادی چشم دارم (دیستروفی قرنیه اندوتلیال) میخواستم بدونم که اگر بیمه کنم و در آینده چشمم نیاز به عمل داشته ایا بیمه هزینه عمل رو میدهد؟
        بیمه تکمیلی سامان طرح عقیق برای عمل چشم مناسب است؟

  35. سلام
    در بیمه تکمیلی هزینه عمل لیزیک رو ۳ میلیون زده .
    این سقف هزینه برای هر چشم میباشد ؟
    یا این ۳ میلیون برای هر دو چشم است؟

  36. سلام خسته نباشین نمره چشم من۲.۲ میباشد جزو بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی اسماری شرکتی خصوصی هستم طرحvip سقف بیمه تا ۶ ملیون میده میخواستم بدونم که هزینه عمل چشم منو پرداخت میکنه یا اینکه نمره چشم باید بالا ۳ باشد و اینکه چه مبلغی پرداخت میکنه؟

    1. حسن عزیز سلام
      به نظر پزشک معتمد بیمه بستگی دارد البته احتمالا هزینه پرداخت بشه. مبلغش هم طبق تعرفه وزارت بهداشت تا سقف ۶ میلیون پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا