بیمه بدنه

هزینه ایاب و ذهاب ، هزینه‌ای برای روزهای بی ماشینی!

یکی از پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه پوششی است به اسم پوشش ایاب و ذهاب. اگر ماشین شما به دلیل خطرهایی مثل: آتش سوزی، تصادف و … آسیب جدی ببیند و در تعمیرگاه باشد، در آن مدت هزینه هایی برای شما به وجود خواهد آمد. مثلا ممکن است به جای استفاده از ماشین خود مجبور شوید از تاکسی، آژانس و … استفاده کنید.

این هزینه در واقع هزینه ایاب و ذهاب است که توسط بیمه بدنه پرداخت می‌شود. یعنی به ازای تعداد روزهایی که ماشین در تعمیرگاه است، بیمه مبلغ مشخصی را به مالک خودرو پرداخت می‌کند.

هزینه ایاب و ذهاب چقدر است و چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه ایاب و ذهاب در شرکت‌های مختلف بیمه فرق می‌کند. این هزینه به صورت روزانه محاسبه می‌شود و حداکثر تا 30 روز را پوشش می‌دهد.

نحوه محاسبه آن به دو صورت است:

  • در حالت اول شرکت بیمه درصدی از ارزش خودرو را به عنوان هزینه ایاب ذهاب در نظر می‌گیرد. مثلا 0.3 درصد ارزش ماشین در زمان صدور بیمه.
  • در حالت دوم شرکت بیمه حداکثر مقدار یا مقدار مشخصی را تعیین می‌کند. مثلا روزی 10 هزار تومان. این مبلغ هم به شرکت‌های مختلف بستگی دارد.

البته ممکن است بعضی از شرکت‌های بیمه چند روز را به عنوان فرانشیز در نظر بگیرند و هزینه کل 30 روز را به شما پرداخت نکنند.

توجه داشته باشید که این پوشش یک پوشش کاملا اختیاری است و می‌توانید بر اساس شرایط خود آن را انتخاب کنید. البته با خرید این پوشش مبلغی به بیمه نامه بدنه شما اضافه می‌شود که مبلغ زیادی هم نیست.

نمایش بیشتر

3 دیدگاه

  1. بیمه سامان بابت 15 روز دوره تعمیرات ماشین مجموعا 100 هزار تومان خسارت ایاب و ذهاب دوره تعمیرات پرداخت کرد. :-))))
    فکر کنم بر اساس مترو حساب میکنن :-))

  2. این پوشش کاملا کلاه برداری و دروغ هست.
    بیمه پارسیان برای هر روز ۳ هزار تومان پرداخت میکنه.
    یعنی اگه من از درب آپارتمانم بیام بیرون و کلید آسانسور رو بزنم برم تا پارکینگ پول برق بیشتر میشه ?
    پس عملا ایاب و ذهاب در بیمه نامه یه اسم پر طمطراق و ذهن پر کن و تبلیغی هست که هیچ کاربردی نداره.
    در ضمن کلا قوانین بیمه در مورد پرداخت خسارت بیمه های بدنه کاملا کاربردی نیست یعنی فقط تبلیغات هست و وقتی خدای نکرده مشکلی برای بیمه گذار پیش میاد کارشناسهای بیمه فقط بچشم دلال نگاه میکنن و دنبال پرداخت نکردن خسارات و یا کم کردن هزینه ها هستن براشون اصلا مهم نیست ماشین با چه کیفیتی و چطور درست میشه

    1. علی عزیز سلام
      در زمان خرید مبلغ این پوشش ذکر شده و البته در بیشتر شرکت‌ها چندان کاربردی نیست.
      البته در موارد سرقت و خسارت‌های بالا بیمه بدنه بسیار کاربردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا