بیمه تکمیلی درمان

چگونه می‌شود همزمان از چند بیمه تکمیلی استفاده کرد؟ شرایط استفاده از دو بیمه تکمیلی

بعضی از افراد هستند که به دلایل مختلف دو یا چند بیمه تکمیلی دارند. این افراد می‌توانند از همه بیمه‌های خود استفاده کنند اما استفاده از دو بیمه تکمیلی شرایطی دارد که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم.

شرایط استفاده از دو بیمه تکمیلی چیست؟

برای استفاده از چند بیمه تکمیلی یک شرط مهم وجود دارد و آن هم این است که مجموع خسارت‌های دریافتی شما از شرکت‌های بیمه نباید از کل هزینه‌های درمانی که پرداخت کرده اید بیشتر بشود. یعنی مثلا اگر هزینه عمل جراحی شما 30 میلیون تومان شده باشد، مجموع خسارت هایی که از بیمه پایه و بیمه‌های تکمیلی خود دریافت می‌کنید، نباید از 30 میلیون تومان بیشتر باشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که مبلغ فرانشیزی را که در بیمه تکمیلی اول خود پرداخت می‌کنید، فقط می‌توانید از بیمه پایه دریافت کنید نه از بیمه‌های تکمیلی دیگرتان.

 

مراحل استفاده از دو بیمه تکمیلی چگونه است؟

برای استفاده از دو بیمه تکمیلی دو حالت وجود دارد:

در حالت اول اگر قصد دارید با دریافت معرفی نامه برای درمان خود اقدام کنید، باید به شرکت بیمه ای که تعهدات آن بالاتر است مراجعه کرده و برای مرکز درمانی مورد نظر خود معرفی نامه دریافت کنید. اگر هزینه درمانی شما از سقف تعهدات بیمه‌گر تکمیلی اولتان بیشتر شد، باید هزینه آن را خودتان پرداخت نمایید و بعد با پرونده پزشکی و صورت حساب بیمارستانی خود به بیمه‌گر تکمیلی دومتان مراجعه کرده تا مابقی هزینه‌ها را دریافت نمایید.

در حالت دوم بعد از پرداخت هزینه‌های درمانی، باید به همراه پرونده پزشکی و صورت حساب بیمارستانی به شرکت بیمه ای که تعهدات آن بالاتر است مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنید و بعد برای بقیه هزینه‌ها به بیمه تکمیلی بعدی خود مراجعه کنید.

اگر قصد دریافت خسارت از بیمه‌گر پایه خود را دارید، حتما باید قبل از مراجعه به بیمه‌گر تکمیلی به بیمه‌گر پایه مراجعه کنید. یعنی اولویت در دریافت خسارت با بیمه پایه است.

نمایش بیشتر

90 دیدگاه

  1. بعنوان استادتمام بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی تهران- چگونه می‌توانم بیمه دوم تهیه کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر. اگه منظورتون اینه که بیمه اولتون بیمه تکمیلی گروهیه، میتونید از بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی به عنوان بیمه تکمیلی دوم استفاده کنید.

      1. سلام من بیمه دی انفرادی بیمه تکمیلی هستم ایا میتونم از بیمه جای دیگه بیمه استفاده و هرینه درمان بهم پرداخت میشه از دوجا

        1. محمد عزیز سلام
          شما می‌توانید از یک بیمه استفاده کنید، سپس مدارک کامل رو به شرکت بیمه دیگرتون تحویل بدهید و برای دریافت مابقی خسارت از اون استفاده کنید.

  2. با سلام
    من بیمه تکمیلی در شرکت محل کارم هستم ایا امکان استفاده ار بیمه تکمیلی که ویژه هنرمندان و مترجمان هم هست را میتوان داشته باشم ؟و از هر دو بیمه تکمیلی استفاده کنم؟

    1. سلام….مادر من مستمری بگیر بیمه تامین اجتماعی هستش و بیمه تکمیلی ایشون آتیه سازان می باشد..‌بنده در محل کارم بیمه تکمیلی دی هستم…میتوانم مادرم را به عنوان بیمه تکمیلی دوم تحت پوشش قرار بدم؟ ینی ایشون یک بیمه پایه تامین اجتماعی داشته باشند و یک بیمه تکمیلی اتیه سازان و یک بیمه تکمیلی دی؟؟؟ ممنون از شما

        1. سلام من پام و کمرم درحین کارصدمه دیده کلا۱۳تومن دیه بریدن بعدبیمه تکمیلی معلم هم داشتم خودش اومده کارشناسی کرده و رفته درصورتی که پزشکی قانونی نماینده اداره کار رو فرستادن شرکت۱۰۰درصدمقصر زد حالا میتونم از بیمه تکمیلی شکایت کنم برا دیه؟هزینه های درمان روتا۷۰درصدشو داره ولی برای دیه هیچ کاری برای من نکردن میشه شکایت کنم؟

      1. سلام.من پدرومادرم عضوبیمه تامین هستندباسرپرستی من.حالاداداشم میخوادبیمه تکمیلیشوانجام بده.آیامیشه یانه؟

        1. بهمن ماه جشنواره بیمه دی هست اگر تمایل داشتید بصورت آنلاین میتونید بیمه را انجام بدید

  3. مادر من تحت پوشش دو بیمه تکمیلی فرهنگیان و رانندگان هست.الان عمل تعویض مفصل ران انجام داده و هزینه های عمل ایشون بیشتر از چیزی هست که این دو بیمه روی هم رفته تقبل میکنن.ما میتونیم از هر دو بیمه هزینه های درمان رو پس بگیریم؟؟

    1. سلام و وقت خیر.
      بله شما باید اول به بیمه ای که پوششش بالاتره مراجعه کنید و بعد به بیمه دومتون.

      1. سلام ، من بیمه پایه تامین اجتماعی دارم ، از طرف شرکت بیمه تکمیلی دانا هستم ولی سقف جراحی برای زانوی پام کمه ، میخوام بیمه ای رو بعنوان تکمیلی دومم انتخاب کنم که سقف جراحی بالاتری داره چون بیمه دانا ۳۰ تومن میده ، آیا وقتی خواستم عمل کنم میتونم از بیمه گر تکمیلی دومم کل هزینه ها رو دریافت کنم؟

        1. مرتضی عزیز سلام
          بله شما می‌توانید تا سقف ۳۰ تومن از بیمه دانا استفاده کنید و بقیه را از شرکت بیمه دوم خودتان بگیرید. (البته بیمه تکمیلی بیماری‌های فعلی شما را پوشش نمی‌دهد)

  4. سلام. یسوالی دارم. بنده دوتا بیمه تکمیلی دارم، بیمه تکمیلی اولم که سقف بیمارستانیش ۱۰ میلیون تومن بود بابت عمل جراحی که انجام دادم فقط ۳ میلیون پرداخت کرد و بیمه پایه هم مبلغی رو پرداخت کرده. آیا بیمه مکمل دومم مابه تفاوت هزینه دریافتی از بیمه پایه و مکمل اولم رو کامل میده یا نه مکمل دوم هم پرونده رو انالیز میکنه و ممکنه کمتر پرداخت کنه؟؟

    1. با سلام.
      بیمه تکمیلی دومتون با توجه به سقف پوشش و پرونده تون هزینه رو بهتون پرداخت میکنه.

  5. سلام من بیمه تامین اجتماعی بیماران خاص دارم و تکمیلی بنیاد شهید از طرف پدرم محل کار جدیدم میخواد منو بیمه کنه چطور میشه بیمه خاص من سرجاش بمونه و آیا بیمه ای که از طرف کارفرما میشم خاص می‌تونه باشه و کارفرما باید حتما اینو بدونه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      موضوعات این چنینی رو بهتره از تامین اجتماعی بپرسید. چون اطلاعات ما در مورد این موضوعات ممکنه دقیق نباشه

    2. سلام وقت بخیر
      من ازدواج کردم و میخواستم بدونم میتونم همزمان هم از بیمه تکمیلی حکمت تحت پوشش پدرم و هم تکمیلی دانا از همسرم استفاده کنم؟

      1. سلام دوست عزیز
        به طور کلی استفاده از 2 بیمه تکمیلی مانعی نداره ولی اینکه بتونین همزمان تحت پوشش بیمه پدر و همسرتون باشید رو بنده اطلاع ندارم.

  6. سلام،پدر مادر من بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ دارند می تونن علاوه بر بیمه تکمیلی خودشون از طرف محل کار برادرم بیمه تکمیلی بشن،؟

  7. سلام. عمل جراحی زانو داشتم از بیمه تکمیلی استفاده کردم الان میتونم از بیمه ورزشیم استفاده کنم

    1. با سلام.
      کل هزینه های جراحی تون از سقف بیمه تکمیلی پرداخت نشده؟

  8. باسلام من بیمه تکمیلی وبیمه عمردارم میخواهم در بیمارستان خصوصی جراحی کنم که هزینه عمل را بیمه تکمیلی کامل به خودبیمارستان پرداخت میکندآیابیمه عمرنیزاین هزینه رابه من دوباره باید پرداخت کندیانمیشود؟

    1. سلام دوست عزیز.
      بستگی داره توی بیمه عمر شما پوشش جراحی و بستری وجود داشته باشه یا نه. و یا بیماری ای که به علتش قصد جراحی دارید، جزو بیماری های خاص در بیمه عمر محسوب میشه یا نه

  9. با سلام من در یک شرکت مشغول هستم و بیمه تامین اجتماعی هستم واز طرف همسرم هم بیمه تکمیلی دارم آیا مشکلی پیش میاد در اینده؟و باید چی کار کنم؟؟؟لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی پیش نمیاد فقط میتونید به شرکت خودتون بگین که براتون تکمیلی رد نکنن و از تکمیلی همسرتون استفاده کنین. بیمه تامین اجتماعی پایه هست و تضادی با تکمیلی نداره

  10. با سلام . من یک فرهنگی هستم و بیمه تکمیلی (طلایی فرهنگیان ) دارم آیا میتوانم مادرم را که بیمه پایه اش بیمه سلامت روستایی است بیمه تکمیلی کنم
    با توجه به اینکه در بیمه پایه سرپرست پدرم هست .ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی ایجاد نمیشه ولی بهتره با این وجود از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین تا مشکلی در روند بیمه پیش نیاد.

  11. سلام وقت بخیر . من با توجه به دو شغله بودنم از هر طرف هر دو مجموعه بیمه تکیمیلی سامان و آسماری شدم .برای دندان پزشکی میتونم جداگانه از یک بیمه و دوباره برای ترمیم دندان دیگرم از بیمه دیگه استفاده کنم ؟

  12. سلام خسته نباشید من تو شرکتم بیمه تکمیلی دارم وچند روز رفتم تویک ساختمان کار کردم دستم اسیب دیده من میتونم هزینه عمل و هم از بیمه خسارت بگیرم هم از تکمیلی شرکتم

    1. سلام دوست عزیز
      منظور شما کدوم بیمه هست؟ شما از تکمیلی شرکتتون میتونین استفاده کنین ولی متوجه بخش اول نشدم که منظورتون کدوم بیمه هست.

  13. سلام و روز بخیر من بیمه تکمیلی درمان انفرادی دارم حالا محل کارمون هم بیمه تکمیلی گروهی قراره انجام بده منتها بیمه تکمیلی ها هرکدام فرق دارند یعنی نام شرکت بیمه گر فرق میکنند میشه از بیمه تکمیلی گروهی هم استفاده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      بله استفاده از دو بیمه تکمیلی هیچ مشکلی نداره و فقط در زمان استفاده باید برخی اولویت‌ها و سقف پوشش‌ها رعایت بشه.

  14. سلام. روز بخیر. در خصوص استفاده از دو بیمه تکمیلی: من هم از شرکت خودم بیمه تکمیلی دانا هستم و حق بیمه تکمیلی میپردازم و هم از طریق شرکت همسرم به عنوان تحت تکفل یک هزینه مجزا بابت بیمه تکمیلی میپردازم. آیا در این حالت هم امکان استفاده از دو بیمه در اعمال جراحی برای من وجود داره اگر سقف مجموع این دو از هزینه جراحی انجام شده کمتر باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین از هردو استفاده کنین به خصوص که میفرمایین مجموع سقف پرداخت از هزینه عمل کمتر هست. با این وجود بهتره از طریق هردو شرکت بیمه پیگیری کنین تا احیانا بعدا مشکلی ایجاد نشه.

  15. سلام روز خوش ..من پدرم بیمه تکمیلی آتیه سازان هست و خودم هم اورا تحت بیمه تکمیلی ایران خودم کردم …چند روز پیش بالون و آنژیو قلب کرد که بیمه تکمیلی خودش آتیه سازان حول و حوش هشت میلیون تقبل کرد و هفت میلیون دیگه اش خودم پرداخت کردم ایا با گرفتن صورت حساب از بیمارستان برای بیمه ایران می توانم برای دریافت مابقی پول اقدام کنم .متشکرم

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به سقف و نوع پوشش بیمه شما داره. اگه بیمه تکمیلی شما چنین پوششی داشته باشه و 7 میلیون به سقف پوشش نرسه میتونین مبلغ رو از بیمه بگیرین در غیر اینصورت ممکنه فقط بخشی از هزینه پرداخت بشه یا در صورت نداشتن پوشش اصلا پرداخت نشه.

  16. سلام میخواستم بدونم من بیمه نیروی های مسلح از طرف پدرم هستم ولی سر کار برای سابقه کارم باید بیمه
    کنم که سابقه کارم بشه ایا بیمه ای که از طرف پدرم قطع میشه اگه خودم رو بیمه کنم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر مشکلی ایجاد نمیشه چون همونطور که در متن گفتیم میتونین از دو بیمه تکمیلی استفاده کنین.

  17. سلام وقت بخیر. من تا الان بیمه پایه سلامت و بیمه تکمیلی دی از سمت پدرم بودم و الان که مشغول به کار شدم بیمه تامین اجتماعی برام رد میشه و انگار بیمه پایه سلامت از سمت پدرم رو نمیتونم دیگه استفاده کنم. میخواستم ببینم جدای از بیمه پایه من آیا میتونم بیمه پایه تامین اجتماعی از سمت کار و بیمه تکمیلی از سمت پدرم رو داشته باشم؟

  18. یعنی عادلانه است یک بازنشسته با حقوق ناچیز فعلی وبا این گرانی حتی با داشتن بیمه تکمیلی آتیه سازان که مبلغ ناچیزی از هزینه های درمان را میپردازد ، نتواند جای دیگری خود را مجددا بیمه تکمیلی کند و بابت درمان خود دچار مشکلات مالی فراوان شود؟
    نه میتواند درخواست افزایش خدمات تکمیلی نماید حتی با دادن هزینه اش ، ونه میتواند جای دیگری مجددا خودرا بیمه تکمیلی نماید بدلیل سنش که بالای 70 سال شده ؟خانوادهای این افراد هم که پولدار نیستند که ناراحتی بابت این مطلب نداشته باشند، پس چه کنند؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه بیمه‌های مختلف شرایط خاصی دارن و برخی از شرایط هم در تمام بیمه‌ها مشترک هستند مثل محدودیت سنی. بهرحال امیدواریم که بعضی از مشکلاتی که برای مردم وجود داره حل بشه در نهایت

      1. سلام وقت بخیر
        به فرض برای درمان یک میلیون پرداخت کردم. بیمه تکمیلی اول من ، ۷۰ درصد این مبلغ رو پرداخت کرد. اگر مدارک برای بیمه تکمیلی دوم هم ببرم ۷۰ درصد پرداخت میکند. (یعنی در مجموع ۴۰ درصد بیشتر از پرداخت اولیه، دریافت می کنم)
        حالا سوال این هست بیمه گر دوم چطور متوجه دریافت من از بیمه گر اول میشود؟!

        یک فرآیند اداری شناسایی دارد یا بحث اخلاقی مطرح هست؟
        ممنون

  19. سلام
    من خودم بيمه تكميلي پاسارگاد هستم و مادرم رو هم بيمه كردم و ايشون از طرف محل كارشون بطور جداگانه بيمه البرز هستند
    من مدارك هزينه هايي رو كه بابت پزشكي پرداخت كردم دو سري گرفتم و به هر دو بيمه به صورت همزمان ارائه كردم، آيا بيمه ها متوجه ميشن كه من دارم دو بار خسارت بابت يك هزينه دريافت مي كنم؟ با توجه به اينكه مادرم در بيمه پاسارگاد تحت پوشش من هستن و من بيمه شده اصلي مي باشم ولي در بيمه البرز خودشون بيمه شده اصلي هستن.

    1. محمد عزیز سلام
      شما می‌توانید هزینه‌ها رو از یکی از بیمه‌های تکمیلی دریافت کنید و سپس مدارک کامل و گواهی‌های پرداختی رو به شرکت بیمه دیگرتون ببرید تا بخشی از هزینه که هنوز پرداخت نشده رو دریافت کنید. یعنی نمی‌توانید هزینه رو دوبار دریافت کنید.

    2. باسلام من بیمه دانا هستم ومادرم تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح ایاامکان دارد ایشان توسط من در بیمه دانا ثبت نام بشوند؟

  20. سلام من وهمسرم هردو شاغلیم هر۲ بیمه تکمیلی کردیم همدیگرو.یعنی همزمان ۲تا تکمیلی داریم. همسرم عمل جراحی داشتن بیمارستان هزینش ازاد پرداخت شدش.الان برای استفاده از۲تا تکمیلی ۲سری صورتحساب اصلی داریم ولی بیمارستان یکبار بیشتر نمیده.چطور میتونم از هردو تکمیلی استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      همونطور که تو متن نوشته شده اول باید با همون فاکتور به بیمه پایه مراجعه کنین و بعد از تایید مبلغ مربوط به بیمه پایه، باید به شرکت بیمه‌ای که پوشش بیشتری داره برین. بعد از این مرحله هم اگه مبلغی باقی موند باید به شرکت تکمیلی بعدی برین. تو تمام این مراحل باید بگید که برای شرکت بعدی فاکتور مبلغ باقی مونده میخواین تا شرکت بهتون فاکتور بده.

  21. سلام.بنده فرهنگی هسنم و بیمه تکمیلی آتیه سازان و بیمه پایه تامین اجتماعی دارم.چون آتیه سازان بعضی هزینه ها مثل دتدانپزشکی رو تقبل نمیکنه آیا من میتونم همزمان از آتیه سازان برای درمان های دیگه و یه بیمه تکمیلی دیگه برای دندان پزشکی و موارد دیگه استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله مشکلی ایجاد نمیشه و شما میتونین بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگی تهیه کنین و از پوشش‌هاش در کنار آتیه سازان استفاده کنین.

  22. سلام وقتتون بخیر،جناب بنده تحت تکلف بابامم و بیمه تکنیلی بانک ملت دارم هنوز دانشجو ام ولی همزمان مشغول به کار هم شدم میخواستن ببینم اگه تو محل کارم بینه رد بشه برام بینه ی تکمیلیم حذف میشه؟

  23. باسلام بنده دو بیمه تکمیلی ملت و ما را از دومحل کارم قرارداد دارم. آیا میتوانم برای یک اقدام پزشکی مثل ویزیت پزشک یا داروخانه و آزمایشگاه برای هردو بیمه فاکتور ارسال کنم؟
    و سوال دوم اینکه بیمه ملت دفترچه دارد، آیا برای برخورداری از این بیمه حتما باید در دفترچه آن نسخه نوشته شود یا با فاکتور و رسید هم جبران خسارت انجام می گیرد؟ باتشکر

    1. امیر عزیز سلام
      نمی‌توانید هزینه رو دوبار دریافت کنید، اما اگر از یک شرکت هزینه رو دریافت کردید و کم‌تر از مبلغی بود که برای درمان پرداخت کرده‌اید، مدارک رو به شرکت بیمه دیگرتون ببرید و بقیه هزینه رو از آن شرکت دریافت کنید.

  24. سلام خسته نباشید
    من از بیمه پایه و بیمه تکمیلی اولم برای همسرم بخشی از هزینه عمل رو دریافت کردیم.
    حالا می‌خوام مدارک پزشکی رو ببرم برای بیمه تکمیلی دوم .
    این مدارک پزشکی کپی هستن حالا نیازی به مهر شدن دارن یا همین کپی ها رو بدم به بیمه تکمیلی؟

    1. مهدی عزیز سلام
      شما باید مدارک رو از شرکت بیمه تکمیلی اول دریافت کنید و مدارک پرداختی آن هم موجود باشد تا بقیه خسارت رو بتونید از بیمه دوم دریافت کنید.

  25. سلام ، پدران میتوانند پسران بالای 18 سال خود را که نزدشان زندگی میکنند و مجرد هستند بیمه تکمیلی کنند ؟ فارغ از اینکه پسران خود شاغل باشند و بیمه گر پایه و تکمیلی داشته باشند یا فقط بیمه سلامت داشته باشند .

    1. سلام خانم بنده بیمه تامین اجتماعی است بیمه خودشه الان من میتونم بیمه تکمیلی رو برای ایشون انجام بدم با بیمه خودم یعنی از یه شماره دفترچه دیگه براش تکمیلی بگیرم از طرف خودم

  26. سلام وقت بخیر
    پدر بنده بازنشسته فرهنگیان بیمه تکمیلی دارن
    مم امسال میخوام پدر و مادرم رو تحت پوشش بیمه تکمیلی محل کارم قرار بدم
    یکی از دوستان میگه اگه اینکار بکنی اگه بعدا خدای ناکرده اتفاقی برا پدرتون پیش اومد مادرتون نمیتونه از حقوق پدرتون استفاده کنه

    1. مسعور عزیز سلام
      خیر داشتن بیمه تکمیلی چنین مشکلی رو براشون ایجاد نمی‌کند و می‌تونند همزنان دو تا بیمه تکمیلی رو هم داشته باشند.

  27. سلام
    در کل چندتا بیمه تکمیلی همزمان میتوان داشت؟ آیا محدودیتی ندارد؟ مثلاً 10 تا همزمان داشته باشیم

    1. رضا عزیز سلام
      محدودیتی وجود نداره، اما شما حداکثر خسارتی که می‌گیرید معدل هزینه‌ای هست که پرداخت کردید، مثلا اگر یکی از شرکت‌های بیمه تکمیلی بخشی از خسارت رو پرداخت کنه، شرکت دوم باقی خسارت رو پرداخت می‌کنه و عملا بقیه بیمه‌ها براتون کاربردی نخواهند داشت.

  28. سلام آیا میشه یکنفر که از دوشرکت بیمه تکمیلی شده بخواد یکیشو قطع کنه امکان انصراف هست و راهش چیه
    چون شرکت میگه نمیشه درست میگن یا نه

    1. همراه عزیز سلام
      درحالت کلی امکان انصراف از بیمه تکمیلی وجود دارد، اما بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه آسماری در صورت استفاده از بیمه، امکان انصراف را نمی‌دهند.

  29. سلام من فتق م را عمل كردم هزينه هاش شده حدود ٢٥ ميليون تومان بيمه پايه ٥ ميليون به بيمارستان پرداخته است حال با توجه به اينكه داراي دو بيمه تكميلي هستم كه يكي ٧٠٪؜ و ديگري ٩٠٪؜ پوشش دارم لطفا با توجه به اينكه بيمه ها هزينه ها طبق تعرفه پرداخت مي كنند لطفا بفرماييد تا چگونه مي توان هزينه ها تا سقف ٢٥ ميليون تومان را از بيمه هاي تكميلي دريافت كرد با سپاس فراوان

    1. حسین عزیز سلام
      شما می‌توانید از یکی از بیمه‌های تکمیلی خسارت را بگیرید و بعد از دریافت مدارک کامل رو به شرکت بیمه تکمیلی دیگر ببرید تا بقیه خسارت پرداخت شود.

  30. سلام
    من بیمه تکمیلی البرز دارم و مادرم تحت پوشش پدرم بوده وایشون فوت کرده و الان بیمه تکمیلی آتیه سازان خافظ رو داره من خواستم مادر رو ار طرف خودم بیمه تکمیلی کنم گفتن نمیشه آیا راه حلی وجود دارد؟؟؟

  31. سلام ببخشید همسرم سه ماه دیگر بیمه تکمیلی میشن از طرف شرکت کارشون خودم میتونم بیمه تکمیلی انفرادی داشته باشم واز بیمه تکمیلی همسرم هم استفاده کنم چون برای زایمان بیمه تکمیلی خودم فکر کنم نتونم استفاده کنم میشه از بیمه تکمیلی همسرم برای زایمانم استفاده کنم ؟

    1. عاطفه عزیز سلام
      برای زایمان باید دوره انتظار ۹ ماه گذشته باشد. البته برای سازمان‌های بزرگ ممکنه دوره انتظار درنظر گرفته نشود، برای اطلاعات دقیق بهتره همسرتون از مسئول بیمه تکمیلی شرکت سوال رو بپرسند.

  32. سلام وقت بخیر
    از طرف محل کارم خودم و همسرم رو بیمه تکمیلی دانا هستیم.
    آیا همسرم هم از محل کارش امکان ثبت نام بیمه تکمیلی برای خودش و من رو داره؟ و اینکه برای جبران هزینه درمان ایراد نمیگیرن؟

    1. سعید عزیز سلام
      محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از هر دو بیمه استفاده کنید. فقط یک خسارت رو یک شرکت بیمه پرداخت می‌کند و برای دریافت مابقی هزینه‌ها می‌توانید به شرکت بیمه دوم مراجعه کنید.

  33. با سلام
    من بازنشسته ی اموزش و پرورش هستم بیمه ما آتیه سازان هست مبلغ بسیار کمی کم میشه همون طور هم خدمات کمی ارائه میده می خوام بیمه تکمیلی بهتری داشته باشم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

  34. با سلام
    اگر قرار باشه مبلغ پرداختی بیمه های تکمیلی مشخص باشه پس فایده ی بیمه ی تکمیلی دوم چی هست ؟آخه من می خوام دوتا بیمه ی تکمیلی داشته باشم .

    1. فهیمه عزیز سلام
      شما می‌توانید تا سقف مشخص از یکی از بیمه‌ها استفاده کنید و اگر هنوز همه هزینه پرداخت نشده بود، مدارک رو از شرکت بیمه اول بگیرید و به شرکت بیمه دوم ببرید تا بقیه خسارتتون رو پرداخت کنند.

  35. سلام و وقت به خیر
    ممنون میشم سریع جواب بدید یکم باید سریع تصمیم بگیرم
    از طرف پدر خانومم بیمه پایه نیروی مسلح هستیم
    حالا شرکتمون که بیمه پایه تامین اجتماعی داره، داره برای بیمه تکمیلی حکمت صبا ثبت نام میکنه
    آیا میتونم مثلا برای زایمان از هر دو استفاده کنم؟
    یعنی مثلا بیست تومن اگر بشه 12 تومنش رو پایه نیرو مسلح بده و مابقیش رو از تکمیلی حکمت صبا که روی پایه تامین اجتماعیم ثبت شده، دریافت کنم؟

  36. اصلا راضی نیستم از این خرید بیمه اینترنتی سه روزه معطل شدم تازه حالا هم که هزینه بیمه ام زیاد تر شد با اینکه من طبق مراحل قرارداد شما پیش رفتم و عمل کردم ولی حالا باید تو قسط بندی بجا ۱۰۰ و خورده ای باید ۴۰۰ و خورده ای پول بدم اگه همون دو روز پیش حضوری رفته بودم تو شعبه همون موقع بیمه نامم صادر شده بود دیگه این دردسرا را هم نداشتم اصلا راضی نیستم از این سایت و از پرداخت الکترونیکیالکترونیکی

    1. موسوی عزیز سلام
      لطفا شماره پیگیری خودتون رو بگید تا با شما تماس بگیریم.

  37. سلام من قبلاً توسط پدرم که جانباز هستن بیمه تکمیلی دی بودم ولی 2سال پیش ازدواج کردم واز تحت پوشش در اومدم الان باردارم و بیمه تکمیلی ندارم میتونم دوباره از بیمه تکمیلی دی پدرم از بنیاد اقدام کنم ؟؟؟

    1. نگار عزیز سلام
      متاسفانه زمانی که باردار هستید دیگه نمی‌تونید از بیمه تکمیلی استفاده کنید و باید قبلش تحت پوشش بیمه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا