بیمه تکمیلی درمان

همه چیز درباره پوشش ویزیت و دارو در بیمه تکمیلی

چه داروهایی را بیمه تکمیلی پوشش می‌دهد؟ آیا هزینه داروهای خارجی را هم بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند؟ بیمه تکمیلی هزینه‌های ویزیت و دارو را تا چه میزان پرداخت می‌کند؟ چگونه هزینه‌های ویزیت و دارو را از بیمه تکمیلی دریافت کنیم؟ ممکن است هر یک از شما با این سوالات در زمان استفاده از بیمه‌نامه تکمیلی خود مواجه شده باشید. یکی از پوشش‌های بسیار پرکاربرد و لازم در بیمه تکمیلی، پوشش ویزیت و دارو است. برای استفاده از این پوشش، شرایط خاصی وجود دارد که ما در ادامه این مطلب به .بررسی آن می‌پردازیم

بیمه تکمیلی چیست؟

همان طور که از اسم این بیمه‌ مشخص است، بیمه تکمیلی کامل‌کننده تعهدات شرکت‌های بیمه پایه از جمله تامین اجتماعی، سلامت ایرانیان، نیروهای مسلح و … است. بیمه‌های پایه دارای خدمات محدودی است که باتوجه‌به زیاد بودن هزینه‌های درمانی، در حال حاضر تنها داشتن بیمه‌های پایه برای جبران هزینه‌های پزشکی شما کافی نیست؛ به همین دلیل می‌توانید بیمه تکمیلی را با پوشش‌ها و خدمات بیشتر در کنار بیمه‌ پایه خود خریداری کنید. در بیشتر شرکت‌های بیمه برای خرید بیمه تکمیلی داشتن بیمه‌ پایه ضروری است. اما در حال حاضر بیمه سامان با افزایش ۱۸ درصدی حق‌بیمه برای افرادی که بیمه‌ پایه ندارند، بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی صادر می‌کند. بیمه S.O.S هم بیمه تکمیلی خود را بدون نیاز به داشتن بیمه‌ پایه و بدون افزایش حق‌بیمه (به دلیل نداشتن بیمه‌گر پایه)  ارائه می‌کند.

آیا بیمه تکمیلی هزینه ویزیت را می دهد؟

بیمه تکمیلی دارای پوشش‌های فراوانی است که یکی از آن‌ها پوشش ویزیت و دارو است و برای بسیاری از افراد هدف از خرید بیمه تکمیلی استفاده از این پوشش است. بنابراین اطلاع از فهرست دارو‌ها و سقف تعهدات شرکت بیمه بسیار مهم است. اگر از طرف سازمانتان بیمه تکمیلی می‌خرید، باید بپرسید که بیمه شما پوشش ویزیت و دارو را دارد یا خیر. اگر هم بیمه تکمیلی انفرادی تهیه می‌کنید، حتما به این مورد توجه کنید تا بعد دچار مشکل نشوید.

پوشش ویزیت و دارو در بیمه تکمیلی

یکی از پوشش‌هایی که استفاده زیادی در بیمه تکمیلی دارد، پوشش ویزیت و دارو است. طبق قراردادی که با شرکت بیمه بسته می‌‌بندید، پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص؛
  • هزینه دارو طبق فهرست داروهای مجاز کشور؛
  • انواع تزریق و سرم درمانی؛

سقف تعهدات شرکت‌های بیمه برای پوشش ویزیت و دارو

شرکت‌های بیمه در حال حاضر بیمه تکمیلی را به ۳ صورت انفرادی، خانوادگی و گروهی (سازمانی) توسط ارائه می‌کند. شرایط بیمه تکمیلی گروهی از جمله تعداد پوشش‌ها، سقف تعهدات شرکت بیمه در هرکدام از پوشش‌ها، دوره انتظار و … کاملا به‌صورت توافقی بین شرکت بیمه و گروه یا سازمان متقاضی تعیین می‌شود. اما در بیمه تکمیلی انفرادی که در حال حاضر فقط دو شرکت سامان و تعاون ارائه می‌کند، چند طرح‌ با شرایط مشخص وجود دارد که هر فرد طرح متناسب با شرایط خود را می‌تواند انتخاب کند. بیمه S.O.S هم در شرایط خاص و با انجام چکاپ‌های پزشکی، طرح تکمیلی خانوادگی خود را به صورت انفرادی صادر می‌کند. در ادامه سقف تعهدات این ۳ شرکت را در این پوشش بیان کرده‌ایم (تمام مبالغ به تومان است).

بیمه تکمیلی انفرادی سامان

نام طرح سقف تعهد پوشش ویزیت و دارو
نسیم این پوشش را ندارد.
مهر 100,000
سروش 200,000
شمیم 500,000
وصال 800,000
عقیق 1,000,000

میزان فرانشیز این پوشش در بیمه تکمیلی انفرادی سامان ۱۰ درصد است و به این معناست که شما باید ۱۰ درصد هزینه‌های ویزیت و دارو را خودتان پرداخت کنید. یکی از مزایای بیمه تکمیلی سامان این است که برای خرید این بیمه‌نامه شما نیازی به انجام آزمایش‌های پزشکی و چکاپ ندارید.

بیمه تکمیلی انفرادی تعاون

نام طرح سقف تعهد پوشش ویزیت و دارو
اقتصادی 1.000.000
جامع 2.000.000
ویژه 4.000.000
ممتاز 10.000.000

فرانشیز این پوشش در هریک از طرح‌های بالا ۳۰ درصد است؛ یعنی شما ۳۰ درصد هزینه‌ها را خودتان باید پرداخت کنید. بنابراین هرچه مقدار فرانشیز کمتر باشد، به نفع شما خواهد بود.

بیمه تکمیلی خانوادگی S.O.S

همان طور که گفته شد، شرکت S.O.S بیمه تکمیلی خود را به‌صورت گروهی، خانوادگی و در شرایط خاص به صورت انفرادی صادر می‌کند و در طرح خانوادگی، پوشش ویزیت، دارو و آزمایش را تا سقف ۵۰۰.۰۰۰ تومان و فقط در بازه‌ یک ماه قبل و دو ماه بعد از بستری در بیمارستان پوشش می‌دهد.

پوشش دارو در بیمه تکمیلی
پوشش دارو در بیمه تکمیلی

داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی

تمام داروهایی که تحت پوشش بیمه‌گران پایه است و سازمان غذا و دارو (وزارت بهداشت) آنها را تایید کرده است، توسط بیمه‌های تکمیلی هم پوشش داده می‌شود؛ به این صورت که اگر بیمه‌ پایه داشته باشید و بخواهید از آن استفاده کنید، ابتدا بیمه‌ پایه تعهد خود را پرداخت می‌کند و هر مقداری از هزینه‌های این پوشش را که باقی ماند، بیمه تکمیلی پرداخت می‌کند. در حال حاضر ۱۹۵۳ قلم دارو تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار دارد.

به‌طورکلی ۳ نوع دارو وجود دارد:

  • داروهای عمومی؛
  • داروهای آزاد؛
  • داروهای تخصصی.

در تمام شرکت‌های بیمه، داروهای عمومی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد و هزینه‌های این پوشش را شرکت بیمه تا سقف مورد تعهد خود به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کند. بااین‌حال ممکن است در برخی از شرکت‌های بیمه شرایط دیگری هم برای استفاده از این پوشش وجود داشته باشد؛ برای مثال در بیمه تکمیلی انفرادی سامان، علاوه بر تحت پوشش بودن داروها در بیمه‌نامه تکمیلی، باید از طرف پزشک معتبر هم تایید شده باشد. همچنین اگر دارویی خارجی باشد، هزینه داروی ایرانی معادل آن را بیمه پرداخت می‌کند. اما در بیمه تکمیلی خانوادگی S.O.S، هر دارویی که از داروخانه‌های ایران خریداری شود (ایرانی یا خارجی) مشمول این پوشش می‌شود.

همان طور که گفتیم، در بیمه تکمیلی گروهی همه شرایط بیمه‌نامه از جمله تعداد پوشش‌ها، سقف تعهدات هرکدام از آنها، میزان دوره انتظار و … به‌صورت توافقی بین شرکت و خریدار بیمه تعیین می‌شود. بنابراین یکی از مزایای بیمه تکمیلی گروهی این است که همه شرایط و پوشش‌ها به صورت توافقی و دقیقا بر اساس نیاز بیمه‌گذاران بیمه تعیین می‌شود؛ بر همین اساس، برای مثال در بیمه تکمیلی گروهی سامان علاوه بر ارائه پوشش ویزیت و دارو می‌توانید با پرداخت حق‌بیمه بیشتر داروهای آزاد و تخصصی را هم به پوشش‌های بیمه تکمیلی خود اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید که برای بهره‌مندی از این امکان ویژه حتما باید پرونده درمانی داشته باشید.

چه داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست؟

در حال حاضر ۷۹ قلم از داروهای معمولی و یا همان (OTC (over-the-counter مانند استامينوفن‌ها، قرص‌های سرماخوردگی سبک و برخی از شربت‌های ارزان‌قيمت از پوشش بیمه‌ای خارج شده‌اند و هزینه‌های مربوط به این داروهای معمولی و ارزان که تاثیر چندانی هم بر سبد اقتصادی خانواده‌ها ندارد، به داروهای مورد نياز بيماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج اختصاص داده می‌شود. البته نسخه‌های کودکان کمتر از ۱۲ سال مشمول این قانون نمی‌شود؛ یعنی اگر هرکدام از این داروهای OTC حذف شده از لیست داروهای تحت پوشش شرکت‌های بیمه در نسخه کودکان کمتر از ۱۲ سال نوشته شده باشد، شرکت بیمه هزینه‌های مربوط به این داروها را تا سقف تعهد خود پرداخت می‌کند.

طبق آمارهای سازمان غذا و دارو، مصرف دارو در ایران بیش از حد استاندارد است و بیشتر داروهایی که مصرف آن‌ها بی رویه است، جزء همین داروهای OTC هستند؛ بنابراین حذف داروهای OTC از پوشش‌های بیمه‌ای علاوه بر ایجاد امکان انتقال هزینه‌های بیمه‌ای این داروها به داروهای خاص، باعث اصلاح رفتارهای دارویی افراد مانند کاهش دادن استفاده‌های بیش از اندازه از مسکن‌ها می‌شود. همچنین هزینه داروهای مکمل و تقویتی جزء تعهدات بیشتر شرکت‌های بیمه نیست، ولی ممکن است در بعضی از بیمه‌های گروهی این داروها هم پوشش داده شود.

پوشش ویزیت و دارو بیمه تکمیلی
پوشش ویزیت و دارو بیمه تکمیلی

چگونه هزینه‌های دارویی خود را از بیمه می‌توانید دریافت کنید؟

پس از پرداخت هزینه‌های دارویی و ویزیت پزشک، شما می‌توانید به یکی از شعب پرداخت خسارت شرکت بیمه مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم (در ادامه ذکر می‌کنیم)، هزینه‌های خود را تا سقف تعهد شرکت بیمه و تعرفه‌های مشخص شده توسط وزارت بهداشت از شرکت بیمه دریافت کنید.

همان طور که گفته شد، یکی از شرایطی که در بیمه تکمیلی وجود دارد، فرانشیز است که بر اساس آن بیمه‌گذار باید درصدی از هزینه‌های درمانی را خودش پرداخت کند. اما در بیشتر شرکت‌های بیمه برای پوشش ویزیت از بیمه‌گذار فرانشیز دریافت نمی‌شود.

مدارک لازم برای دریافت هزینه ویزیت و دارو از بیمه تکمیلی

  • قبض مهر خورده داروخانه؛
  • نسخه پزشک.

البته ممکن است در برخی از شرکت‌های بیمه برای پرداخت خسارت به شما مدارک دیگری هم نیاز باشد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه، با شرکت بیمه‌گر خود تماس بگیرید و لیست مدارک مورد نیاز را از آن بپرسید. در ادامه جدول‌های مربوط به تعرفه ویزیت و دارو را آورده‌ایم که وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است.

تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱

تعرفه ویزیت پزشکان در بخش دولتی و خصوصی در سال ۱۴۰۱ با درصدی افزایش نسبت به سال‌های قبل طبق جدول‌های زیر است.

جدول تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱

شرح خدمات مقدار تعرفه (ریال)
پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه (PHD) پروانه‌دار 690.000
پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه (MD-PHD) 1.040.000
پزشکان فوق تخصصی، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و متخصص روان پزشکی 1.580.000
پزشکان فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشکی 1.570.000
کارشناس ارشد پروانه‌دار 560.000
کارشناس پروانه‌دار 480.000

لیست داروهای تحت پوشش بیمه تکمیلی

در تعریف بیمه درمانی در مجموع ۳ نوع دارو وجود دارد: داروهای عمومی، داروهای آزاد و داروهای تخصصی. شرکت‌های بیمه هزینه مربوط به داروهای عمومی را تا سقف تعهدات خود به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. اکثر شرکت‌های بیمه شرایط دیگری برای استفاده از این پوشش قائل شده است و آن هم این است که پزشک معتبر باید داروها را تایید کرده باشد. همچنین در صورت تجویز داروهای خارجی و وجود نسخه داخلی، بیمه‌ها هزینه داروی ایرانی معادل آن را به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. نکته مهم این است بیمه‌های تکمیلی، تمام داروهای تحت پوشش بیمه‌گر پایه را که توسط سازمان غذا و دارو نیز تایید شده‌اند، تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه‌گذار در صورت برخورداری از بیمه‌ پایه می‌تواند بخشی از هزینه ویزیت و دارو را بر اساس تعهد بیمه‌گر پایه دریافت کند. سپس بیمه تکمیلی هزینه باقی‌مانده را طبق تعهداتش به بیمه‌گذار پرداخت کند.

خرید بیمه تکمیلی با پوشش ویزیت و دارو از ازکی

شما می‌توانید با کمک مشاوره‌های تخصصی، دقیق و بی‌طرفانه متخصصان ازکی، بیمه درمان تکمیلی را با پوشش‌های مورد نیاز خود به صورت انفرادی، خانوادگی و یا گروهی از ازکی خریداری کنید. azki.com به عنوان مرکز مشاوره و انتخاب بیمه آماده ارائه انواع بیمه‌های تکمیلی به صورت آنلاین است. تیم پشتیبانی ما برای انتخاب و خرید بهترین بیمه به صورت ۲۴ ساعته در تمام طول هفته پاسخگوی شما است.

سوالات متداول

۱. بیمه تکمیلی چیست؟
بیمه تکمیلی، نوعی بیمه است که به منظور کمک به جبران هزینه‌های درمانی که توسط بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی، سلامت ایرانیان، و نیروهای مسلح پوشش داده نمی‌شود، طراحی شده است. این بیمه امکان افزودن پوشش‌های بیشتری را فراهم می‌کند تا نیازهای درمانی فردی یا خانوادگی را برآورده سازد.

۲. آیا بیمه تکمیلی هزینه ویزیت و دارو را پوشش می‌دهد؟
بله، یکی از پوشش‌های اصلی بیمه تکمیلی، هزینه‌های ویزیت و دارو است. این شامل هزینه ویزیت پزشکان عمومی، متخصص، و فوق تخصص، همچنین داروهایی که طبق فهرست داروهای مجاز کشور تعیین شده‌اند، می‌باشد.

۳. بیمه تکمیلی هزینه‌های ویزیت و دارو را تا چه میزان پرداخت می‌کند؟
میزان پوشش ویزیت و دارو توسط بیمه تکمیلی بستگی به شرایط قرارداد بیمه و سقف تعهدات مشخص شده توسط شرکت بیمه دارد. برخی از طرح‌ها ممکن است سقف‌های تعهد متفاوتی برای پوشش ویزیت و دارو داشته باشند.

۴. چگونه هزینه‌های ویزیت و دارو را از بیمه تکمیلی دریافت کنیم؟
برای دریافت هزینه‌های ویزیت و دارو از بیمه تکمیلی، باید به شعبه‌ای از شرکت بیمه مراجعه کنید و مدارک لازم مانند قبض مهرخورده داروخانه و نسخه پزشک را ارائه دهید. شرکت بیمه پس از بررسی مدارک، هزینه‌ها را تا سقف تعهدات خود و طبق تعرفه‌های مشخص شده توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌کند.

۵. آیا بیمه تکمیلی هزینه داروهای خارجی را هم پرداخت می‌کند؟
بیمه‌های تکمیلی معمولاً داروهایی را پوشش می‌دهند که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده و در فهرست داروهای مجاز کشور قرار دارند. اگر داروی خارجی دارای معادل ایرانی باشد، بیمه‌ها ممکن است هزینه معادل داروی ایرانی را پرداخت کنند. شرایط پوشش داروهای خارجی بستگی به قوانین و طرح‌های خاص هر شرکت بیمه دارد.

نمایش بیشتر

51 دیدگاه

  1. سلام.میخواستم بدونم شرایط تعرفه دندانپزشکی سال 98 تجمیعی هست برای سازمان بنادر

      1. سلام آیا بیمه هزینه داروهای ویتامین رو هم پرداخت می کنه؟ مثل d3 و … که برای کرونا تجویز میشن

        1. آیا تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی برای داروهای مانند آمپول نوروبیون و ویتامین ها پولی می دهد

          1. صادق عزیز سلام
            تقریبا هیچ بیمه‌ای هزینه این موارد رو پرداخت نمی‌کنه.

      2. سلام خسته نباشید بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هزینه
        امپول های هورمون رشد رو هم میده یا خیر اگه جواب بدید ممنون میشم

        1. امیر عزیز سلام
          بستگی به نظر پزشک معتمد بیمه دارد. حتما با شرکت آتیه سازان حافظ تماس بگیرید.

  2. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم این که در ویزیت اینترنتی نام دارو ها برای سرپرست خانوار ارسال میشه؟

  3. سلام آیا قرص دپاکین طرف قرارداد با بیمه تکمیلی دارد لطفا جواب دهید موضوع مهم و حیاتی است .

    1. سلام وقتتون بخیر.
      داروهای تحت پوشش در بیمه های مختلف متفاوته. شما باید از طریق شرکت بیمه تون این موضوع رو جویا بشید

  4. سلام همسرم ارتشی بازنشسته هست برای ثبت نام بیمه تکمیلی آتیه سازان طلایی که بتوانیم پول دارو بگیریم چگونه هستچون دخترم ام اس داره وداروش کرانه چکاربایدکرد وکجا مراجعه کنیم سپاس از پاسخ شما

    1. سلام و وقت بخیر.
      برای ثبت نام باید از طریق سایت صندوق بازنشستگی اقدام کنید و یا از طریق سازمان نیروهای مسلح پیگیری کنید.

  5. با سلام و وقت بخیر
    اینجانب آمپول سینورا بانام تجاری آدالیمومب هر دو هفته یکبار تزریق می کنم که توسط بیمه تایید شده و بصورت سهمیه دریافت می کنم . در بیمه تکمیلی سال های قبل تعهد دارویی نداشتند اما چون این دارو جزء داروهای خاص محسوب می شد، بیمه تکمیلی هزینه رو پرداخت می کرد. اما امسال که طرف قرارداد ما بیمه تعاون هست هزینه این دارو رو پرداخت نمیکه می خواستم علت رو بپرسم با این هزینه های سنگین چرا این بیمه پرداخت نمیکنه؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      طرح های بیمه تکمیلی و پوشش های اون توی شرکت های مختلف بیمه متفاوته و متقاضی بیمه بر اساس نیازش میتونه طرحی رو انتخاب کنه که براش مفیدتر باشه.

    2. سلام آیا بیمه ای هست که هزینه داروهای خارجی که معادل داخلی ندارند پرداخت کنه؟ همسرم باید هر دوماه یک بار امپول برای کبدش بزنه که خارجی هست و اگه نزنه کبد تخریب و بزرگ میشه که قیمتش هم خیلی بالاست و دیگه توان پرداخت نداریم

      1. زهرا عزیز سلام
        متاسفانه بعد از ابتلا به بیماری نمی‌توانید از پوشش‌های بیمه استفاده کنید. می‌توانید از مساعدت دارویی بیماران خاص که توسط سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود، کمک بگیرید.

  6. سلام. می‌خواستم بپرسم بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ داروی سینوپار رو جزآ تعهداتش داره؟

    1. با سلام.
      اگه این دارو جنبه درمانی داشته باشه و طبق دستور پزشک باشه، هزینه ش بهتون پرداخت میشه. البته اگه داروی خارجی باشه هزینه ش به صورت کامل پرداخت نمیشه

  7. سلام وقتتون بخیر
    آیا بیمه ی تکمیلی البرز هزینه ویزیت روانشناس و روانپزشک رو پوشش میدهد؟
    ممنون از زمانی که میگذارید.

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول بیمه تکمیلی هزینه‌های ویزیت روانشناس و روانپزشک رو پوشش نمیده بجز در بعضی از بیمه‌های تکمیلی گروهی و با توجه به توافق شرکت بیمه و شرکت بیمه‌گذار

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول شرکت‌های بیمه هزینه درمان‌های زیبایی رو پوشش نمیدن، بجز در بعضی از مواقع و بیمه‌های تکمیلی گروهی که ممکنه به توجه به توافق و قرارداد این مبلغ رو پوشش بدن

  8. سلام
    چرا بیمه مکمل (آتیه سازان حافظ) هستم و هزینه درمان بردم برای داروی Sinnora ، گفتند که پرداخت نمیکنیم. منیکه بیماری خاص دارم. احتیاج به کمک بیمه مکمل دارم. لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه تکمیلی شما پوشش بیماری خاص داشته باشه درصدی از هزینه‌های درمان پرداخت میشه. در غیر اینصورت معمولا بیمه بدون داشتن این پوشش مبلغی پرداخت نمیکنه.

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه شما پوشش داروی خاص داشته بیمه بخشی از هزینه داروها رو پرداخت میکنه.

      1. سلام
        آیا این دارو در تامین اجتماعی سقف داره؟ ینی تا یه تعدادی رو بیمه تقبل میکنه یا خیر و تا زمانی که پزشک تشخیص بده بیمه تایید میکنه و متقبل میشه؟

  9. سلام
    میخواستم بپرسم ایا داروهای زنان مثل پماد های واژینال یامحلول های شست و شو جز پوشش بینه اسیا هست یاخیر؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول چنین جزو پوشش بیمه نیستن اما شما میتونین از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین که آیا چنین پوشش دارید یا خیر. میتونین با مطالعه بیمه‌نامه خودتون هم پوشش‌ها رو بررسی کنین.

      1. سلام
        همسر بنده به دنبال درگیری کرونا دچار قارچ سیاه شدند.
        داروهای مصرفی که در بیمارستان تزریق میشد خیلی گران قیمت و جزو داروهای نایاب بود همچنین بعد از مرخصی ۲۱ روز داروی پوساکونازول مصرف میکنن که تا سه ماه باید ادامه داشته باشه.
        این شربت هم نایاب و گران قیمت را ما به سختی تهیه میکنیم
        آقای بیمه تکمیلی آتیه این هزینه هارو به ما پرداخت میکنه.
        ممنون از پاسخگویی شما

  10. سلام وقتتون بخیر ، بنده بیمه تکمیلی دی ،وبا تعهدات بدون سقف و بافرانشیز ده درصدی دارم، وتازه بیمه تکمیلی شده ام وهیچ اطلاعاتی ندارم خواهش میکنم درمورد این دوتا سوال بنده رو رانمایی ننید،
    ۱- ایا هزینه ویزیت پزشک برای بنده رایگانه ؟ یعنی اینکه باید هزینه ویزیت رو پرداخت کنم بعد بیمه بهم پرداختش میکنه ویا ن، برای ویزیت اگ طرف قرارداد بابیمه من باشه نیازی نیست هزینه ویزیت بدم؟
    ۲- برای داروهای تقویتی مثل قرص های ویتامین هم ایرانی و خارجیش و یا امپول های ایرانی و هزینه سرم و ست ان،چگونه هست برای بیمه دی ؟رایگانه یا خیر تحت پوشش نیست؟

    خیلی ممنون میشم ب دوتاسوال بنده رو راهنمایی کنید

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه ویزیت بستگی به مرکزی که شما در اون ویزیت میشین داره و هر دو حالتی که گفتین مقدور هستش (با توجه به اینکه فرمودین تعهدات بدون سقف هست)
      برای دارو‌ی تقویتی هم بستگی به پوشش بیمه شما داره که اصلا چنین داروهایی رو تحت پوشش قرار میده یا خیر. باید به قرارداد بیمه‌نامه خودتون مراجعه کنین و بررسی کنین. اگر بیمه تکمیلیتون گروهی هست (از جانب محل کارتون) باید از بخش منابع انسانی شرکت پرس‌وجو کنین.

  11. سلام وقتتون بخیر
    اگر داروی تخصصی را پزشک عمومی بنویسد
    و داروخانه آزاد با ما حساب کند
    بعد فاکتور از داروخانه بگیریم
    اونوقت بیمه هزینه به ما برمیگرداند؟؟؟
    ممنون میشم پاسخگو باشید…

    1. سلام دوست عزیز
      این مورد به عوامل زیادی بستگی داره ولی به طور کلی چون پزشک عمومی اجازه تجویز برخی از داروها رو نداره به احتمال زیاد بیمه پرداخت نمیکنه. با این وجود میتونین پیگیری کنین تا در صورتی که امکان پرداخت وجود داشت وجه رو دریافت کنین.

  12. سلام و درود، وقتتون بخیر
    آیا داروی اکتمرا کرونا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار میگیره؟ همسرم بازنشسته و مبتلا به کرونا بود، این دارو را آزاد تهیه کردم

    1. مریم عزیز سلام
      بستگی دارد به قراردادتون با شرکت بیمه دارد. احتمالاً اگر پزشک متخصص تجویز کند تحت پوشش قرار می‌گیرد.

  13. سلام. مادرم بیمه تامین اجتماعی هست و آتیه سازان حافظ هم داره، قلبش رو آنژیو کرده و باید قرص پلاویکس بخوره. قرص پلاویکس ایرانی نمیتونه مصرف کنه، مجبوریم قرص پلاویکس خارجی تهیه کنیم. بیمه آتیه سازان، هزینه ش
    رو نمیده؟؟

  14. سلام .فلوشیپ درد به کمر مادرم با آمپول سدیم هیدرولونیک اسید تزریق انجام داده ، مشمول بیمه پایه و تکمیلی هست؟ پایه تامین اجتماعیه . ممنون

  15. سلام داروهای آمولودیپین فاموتدین ،نیستاتین، پنتوپرازول و پردنیزولون رو بیمه تکمیلی آتیه سازان پوشش میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا