بیمه عمر زمانی آسیا

بیمه عمر زمانی آسیا چیست؟

بیمه عمر زمانی آسیا دارای خصوصیات و مزایایی است که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم:

  • بیمه عمر زمانی آسیا ، پوشش  24 ساعته شخص ‌‌‌بیمه‌شده در مقابل خطر فوت (به هر علت، اعم از بیماری و حادثه) طی مدت زمان معین و در تمام نقاط دنیا است.
  • در صورت فوت ‌‌‌بیمه‌شده در طول مدت اعتبار‌‌‌بیمه‌نامه، سرمایه انتخابی به ذی‌نفعان ‌بیمه‌نامه که در زمان تنظیم ‌بیمه‌نامه توسط ‌‌‌بیمه‌شده انتخاب شده‌اند، پرداخت می‌شود.
  • در بیمه‌های عمر زمانی با توافق بیمه‌گر حق بیمه به صورت اقساط قابل پرداخت است.
  • با توجه به اینکه تعهدات این ‌بیمه‌نامه صرفا مشروط به فوت ‌‌‌بیمه‌شده خواهد بود، چنانچه ‌‌‌بیمه‌شده‌ای پس از مدت انقضا ‌بیمه‌نامه در قید حیات باشد، بیمه‌گر هیچ گونه تعهدی نخواهد داشت و حق بیمه‌های پرداختی قابل بازگشت نمی‌باشند‌‌‌.
  • از جمله مزیت‌های ‌‌بیمه‌نامه‌های عمر زمانی حق بیمه نازل و امکان خرید ‌بیمه‌نامه برای هر گروه سنی می‌باشد‌‌‌.

رشته‌های مختلف بیمه عمر زمانی آسیا

بیمه عمر زمانی انفرادی آسیا

با خرید بیمه عمز زمانی انفرادی، بیمه‌گذار می‌تواند خود و یا فرد دیگر را در مقابل خطر فوت (به هر علت، اعم از بیماری و حادثه) با سرمایه دلخواه بیمه نمایند. با خرید این ‌بیمه‌نامه ‌‌‌بیمه‌شده در طول مدت اعتبار ‌بیمه‌نامه و طی مدت 24 ساعت شبانه روز در هر نقطه جهان در مقابل خطر فوت به هر علت تحت پوشش قراردارد.

در صورتی که ‌‌‌بیمه‌شده در طول مدت ‌بیمه‌نامه به هر علت فوت نماید سرمایه انتخابی توسط شرکت بیمه به ذی‌نفع تعیین شده پرداخت می‌گردد.

مبنای تعیین نرخ در این رشته بیمه سن ‌‌‌بیمه‌شده و وضعیت سلامتی وی می‌باشد.

بیمه عمر زمانی گروهی آسیا

کلیه کارخانجات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌توانند با انعقاد قرارداد بیمه عمر گروهی، کارکنان و کارگران خود را در قبال خطر فوت به هر علت تحت پوشش بیمه قرار دهند‌‌‌. در صورت فوت هر یک از بیمه‌شدگان سرمایه انتخابی بیمه توسط شرکت بیمه به وراث قانونی و یا ذی‌نفعان منتخب پرداخت می‌شود.

مبنای تعیین نرخ این قراردادها میانگین سنی بیمه‌شدگان می‌باشد.

بیمه عمر زمانی مانده بدهکار انفرادی آسیا

چنانچه ‌‌‌بیمه‌شده‌ای از بانک و یا موسسه مالی و اعتباری وام و یا تسهیلاتی دریافت و قبل از تسویه کامل آن بر اثر حادثه و یا بیماری فوت نماید، مابقی اقساط وام توسط شرکت بیمه به صورت یکجا به بانک و یا موسسه مالی پرداخت می‌گردد و از عین مرهونات فک رهن به عمل می‌آید.

مبنای تعیین نرخ در این نوع‌‌‌بیمه‌نامه‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سن بیمه شده
  • مدت بازپرداخت وام
  • وضعیت سلامتی ‌‌‌بیمه‌شده در زمان اخذ ‌بیمه‌نامه

بیمه عمر زمانی مانده بدهکار گروهی آسیا

کلیه بانک‌ها، موسسات مالی و یا سازمان‌ها می‌توانند افرادی را که از آنها وام و تسهیلات دریافت می‌نمایند به صورت گروهی و جمعی در قبال خطر فوت به هر علت بیمه نمایند‌‌‌. بدین منظور چنانچه در طول مدت باز پرداخت وام، وام گیرنده فوت نماید پرداخت مابقی اقساط توسط شرکت بیمه به صورت یکجا انجام می‌پذیرد و در نتیجه بازماندگان متوفی و ضامنین هیچ مسئولیتی در قبال بانک و یا موسسه پرداخت کننده وام نخواهند داشت‌‌‌.

مبنای تعیین نرخ قراردادهای عمر گروهی مانده بدهکار، میانگین سنی بیمه شدگان و مدت باز پرداخت وام‌ها می‌باشد.

راهنمای دریافت خسارت بیمه عمر زمانی آسیا

در صورت فوت هر یک از بیمه‌شدگان، ذی‌نفعان ‌بیمه‌نامه می‌توانند در اولین فرصت (حداکثر یک ماه از تاریخ وقوع فوت، مگر در موارد غیر عادی) ضمن مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بیمه آسیا و یا با ارسال درخواست کتبی نسبت به اعلام خسارت و ارائه مدارک جهت تشکیل پرونده اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده و دریافت خسارت بیمه عمر زمانی آسیا:

  • کارت ملی باطل شده متوفی
  • کلیه صفحات شناسنامه باطل شده متوفی‌‌‌.
  • گواهی فوت صادره توسط پزشک معالج، بیمارستان و یا پزشک قانونی.
  • آخرین حکم کارگزینی ممهور به مهر بیمه گذار (در خصوص بیمه شدگان قراردادهای گروهی).
  • فیش حقوقی یا لیست تامین اجتماعی مربوط به تاریخ فوت ‌‌‌بیمه‌شده ممهور به مهر بیمه گذار. (در خصوص بیمه شدگان قراردادهای گروهی).
  • گزارش مشروح حادثه مبنی بر علت، چگونگی، مکان و زمان وقوع خسارت منجر به فوت ‌‌‌بیمه‌شده که به تایید مراجع ذیربط رسیده باشد. (چنانچه ‌‌‌بیمه‌شده به علت حادثه فوت کرده باشد).
  • شناسنامه و کارت ملی ذی‌نفعان
  • قیم نامه ( در صورتی که ذی‌نفع صغیر باشد)

سایر مدارک بسته به نوع خسارت از ‌بیمه‌گذار درخواست می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا