بیمه خودرو

نکات مهمی که باید قبل از خرید انواع بیمه خودرو بدانیم!

خودرو یا اتومبیل وسیله ای است که اهمیت آن در قرن‌های اخیر برای همه مردم آشکار شده است و در حقیقت نبود آن در زندگی انسان مدرن اختلال‌های جدی ایجاد‌ می‌کند. اهمیت این وسیله نقلیه باعث ایجاد بیمه ای به نام بیمه خودرو شده است.

قطعا هر کسی که خودرویی دارد، بارها با موضوعات مربوط با آن مثل حوادث، تصادفات و … رو به رو شده است.

آیا‌ می‌دانید که ایران در میان 190 کشور از نظر تصادف رتبه 189 را دارد؟ آیا‌ می‌دانید که سالانه بیش از 15 هزار تصادف رانندگی در ایران اتفاق‌ می‌افتد؟

با توجه به آمار بسیار بالای تصادفات و حوادث رانندگی در کشور ما، به نظر‌ می‌آید ضرورت داشتن بیمه خودرو موضوعی کاملا واضح و روشن است.

در حوادث مربوط به خودرو دو نوع خسارت کلی وجود دارد: خسارت به وسیله نقلیه و خسارت به اشخاص ثالث. به همین دلیل بیمه خودرو هم به سه دسته بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه حوادث راننده تقسیم‌ می‌شود.

در حال حاضر بیمه حوادث راننده همراه با بیمه شخص ثالث ارائه‌ می‌گردد.

تفاوت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه:

همان طور که‌ می‌دانید بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است. یعنی همه دارندگان خودرو باید برای خودروی خود بیمه شخص ثالث تهیه کنند و در غیر این صورت با جریمه‌ها و مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

در بیمه شخص ثالث در صورت تصادف با اشخاص و خودروی دیگر، خسارت‌های مالی و جانی فرد خسارت دیده جبران‌ می‌شود.

بر خلاف بیمه شخص ثالث بیمه بدنه بیمه ای اختیاری است که فقط خسارت‌های مالی وارد شده به اتومبیل را پرداخت‌ می‌کند.

باید بدانید که بیمه بدنه‌ می‌تواند تکمیل کننده بیمه شخص ثالث باشد. به این صورت که اگر در تصادفی مبلغ خسارت از سقف تعهد بیمه شخص ثالث مقصر حادثه بیشتر باشد، ما به تفاوت مبلغ خسارت وارد شده را‌ می‌توان از بیمه بدنه دریافت کرد.

6 نکته مهم در مورد بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه:

  • در صورتی که در حادثه ای سرنشینان اتومبیل بیمه شده دچار حادثه شوند، تحت پوشش بیمه سرنشین قرار‌ می‌گیرند. این بیمه همراه با بیمه شخص ثالث و بدون نیاز به پرداخت هزینه بیشتر ارائه‌ می‌شود.
  • قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس معیارهایی مثل: کاربری خودرو، سال ساخت و تعداد سیلندر محاسبه‌ می‌شود. در قیمت بیمه بدنه علاوه بر این معیارها، ارزش یا قیمت ماشین هم تأثیرگذار است.
  • قیمت بیمه شخص ثالث بر اساس قانون بیمه مرکزی تعیین می‌شود و در شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد اما قیمت بیمه بدنه با توجه به تخفیف‌های مختلف ارائه شده در شرکت‌های بیمه‌ می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
  • در بیمه خودرو در صورتی که در طول یک سال حادثه ای برای فرد اتفاق نیفتد، در زمان تمدید بیمه نامه تخفیف عدم خسارت  به او تعلق‌ می‌گیرد.
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه،‌ می‌تواند 10 تا 70 از مبلغ حق بیمه را کاهش دهد.
  • پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل: حادثه، آتش سوزی و دزدی کلی و پوشش‌های اضافی آن شامل سرقت قطعات خودرو، شکست شیشه، بلایای طبیعی، نوسانات قیمت و…‌ می‌باشد.

خرید بیمه خودرو:

برای خرید بیمه خودرو دو راه وجود دارد. خرید حضوری و خرید آنلاین.

در روش خرید آنلاین بیمه خودرو شما‌ می‌توانید با ورود به وب سایت «ازکی» بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به سرعت و در ساده ترین شکل ممکن خریداری کنید و بیمه نامه خود را به صورت رایگان تحویل بگیرید.

در ازکی امکان مقایسه آنلاین قیمت این بیمه‌ها در شرکت‌های مختلف بیمه و همچنین مقایسه معیارها و شرایط شرکت‌های مختلف بیمه وجود دارد.

علاوه بر این شما‌ می‌توانید از مشاوره‌های متخصصان بیمه ازکی در انتخاب بیمه خودروی خود استفاده نمایید.

نمایش بیشتر

12 دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    بیمه تعهدات خود را انجام نمیدهد بیمه اجباری شده بد بختی مردم

    1. سلام بر شما.
      تا به حال مشکلی در مورد دریافت خسارت یا تعهدات برای شما پیش اومده؟ در مورد چه بیمه ای؟ از کدوم شرکت بیمه؟
      اگه موردی بوده به ما بفرمایید تا نظر شما رو منعکس کنیم.
      ضمنا در صورتی که همه افراد بیمه هاشون رو با آگاهی کامل خریداری کنن و در مورد پوشش ها، تعهدات و شرایط اون اطلاعات لازم رو داشته باشن، با این مشکلات رو به رو نمیشن.

  2. بیمه به تعهدات خودش خوب عمل نمیکنه بنده چند وقت پیش شش ملیون‌خصارت مالی خورد‌ماشینم بیمه فقط۳ملیون‌و ۲۰۰هزار تومن بهم خصارت داد.

    1. با سلام.
      احتمالا مشمول قاعده نسبی خسارت شدید بهتر است از طریق شرکت بیمه پیگیری نمایید.

  3. با سلام ماشین من ۷ماهه به دستورقضایی تو پارکینگه من تو این ۷ماه بیمه کردم ماشینمو چون نمی دونستم جریمه شاملش نمیشه الان که می خوام ماشینو ازاد کنم می خواستم ببینم می تونم اون هفت ماه رو برگردونم یا سوخت شده ممنون

  4. سلام
    آیا برای استفاده از بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه، فردی که تصادف کرده حتما باید گواهی نامه داشته باشد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      منظورتون در مورد خسارت به راننده مقصره یا اشخاص ثالث؟

  5. سلام
    اگر شخصي بعد از بيمه موتور ماشين را تعويض كند( تغيير كاربري) ايا شامل بيمه ميشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا