بیمه باربری دی

بیمه باربری یکی از قدیمی ترین رشته های بیمه ای می باشد در این نوع بیمه ها خسارت وارده به کالای مورد بیمه در طول مسیر حمل در اثر وقوع خطر بیمه شده جبران می گردد . بیمه باربری دی می تواند پشتوانه قوی جهت ایجاد اطمینان برای وارد کنندگان و صادر کنندگان کالا باشد که باعث رونق خدمات بازرگانی و صنعتی می گردد .

قوانین حاکم در بیمه باربری در اکثر کشورهای دنیا یکسان می باشد.

بیمه‌ حمل و نقل کالا همچون‌ سایر پدیده‌‌های اجتماعی‌ سیر تکاملی‌ خود را در ط‌ول‌ زمان‌ سپری‌ نموده ‌تا به ‌شکل ‌امروزی‌ در آمده‌ است.

در این شکل گیری‌، عوامل، مراجع‌ و مؤسسات‌ مختلفی‌ نقش‌ مؤثر داشته ‌که معروف‌ترین ‌آنها ‌مؤسسه ‌بیمه‌گران‌ لندن‌‌ می‌باشد. مؤسسه‌ نامبرده‌ شرایط‌ و مقرراتی‌ را تدوین‌ نمود که ‌حاوی‌ مسائل‌ فنی‌ و حقوقی‌ بیمه‌ بیمه باربری و حمل و نقل بوده‌ و در زمینه‌ کشتی‌ و کالا، مبنای‌ صدور بیمه‌نامه‌ در بسیاری‌ از کشورهای‌ جهان‌ از جمله‌ کشور ما قرارگرفت‌.

دربیمه‌ حمل‌ ونقل‌ آخرین‌ شرایط‌، مربوط‌ به‌ سال‌ ۱۹۸۳ میلادی‌‌ می‌باشد که‌ به‌ شرایط‌:

  • C ،B ،A  معروف‌ و به‌ ترتیب
  • جایگزین‌ شرایط‌ قدیمی‌ F.P.A ،W.A ،ALL RISKS  شده است.

بیمه باربری و حمل و نقل کالا چیست؟

بیمه ‌بیمه باربری و حمل و نقل کالا (زمینی، دریایی و هوایی) ‌بیمه‌ای‌ است‌ که‌ به موجب‌ آن‌ ‌بیمه‌گر در مقابل‌ دریافت حق‌ بیـمه‌ ‌از ‌بیمه‌گذار، متعهد‌ می‌شود درصورتی که در جریان‌ حمل‌ کالا از نقطه ‌ای‌ (مبداء حمل‌ کالا) به‌ نقطه دیگر (مقصد حمل‌ کالا)، در اثر وقوع‌ خطرهای‌ موضوع‌ بیمه‌، کالا تلف‌ شده‌ و یا دچار خسارت شود و یا ‌بیمه‌گذار هزینه هایی در رابطه‌ با این‌ خطرات ‌متحمل‌ شود، تمام خسارت‌های وارد را جبران‌ نماید. علاوه‌ برآن‌ در بعضی‌ موارد زیان‌ وارده‌ به ‌اشخاص‌ ثالث‌ نیز از طریق‌ این‌ بیمه‌ جبران‌‌ می‌شود.

انواع بیمه باربری دی

بیمه های وارداتی :

دراین نوع بیمه نامه ها مبدا حرکت یکی از کشورهای خارجی و مقصد حمل کشور ایران می باشد .

بیمه های صادراتی :

در این نوع بیمه نامه ها مبدا حرکت کشور ایران و مقصد حمل یکی از کشورهای خارجی می باشد .

بیمه های ترانزیت :

در این نوع بیمه نامه ها مبدا و مقصد حرکت خارج از ایران می باشد و فقط کالای مورد بیمه از یکی از مبادی ورودی و خروجی کشور در حرکت می باشد .

بیمه های داخلی :

در این نوع بیمه نامه ها مبدا و مقصد حرکت داخل کشور ایران می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا