بیمه خودرو

بیمه قسطی بخریم یا نقدی؟

وقتی خودروی جدیدی می‌خرید، یکی از مهم‌ترین اقدامات خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خواهد بود. باتوجه‌به افزایش هزینه‌های زندگی، گاهی افراد نمی‌توانند هزینه خرید بیمه‌ شخص ثالث و بدنه را به‌صورت یکجا پرداخت کنند. بنابراین تنها به خرید بیمه شخص ثالث که اجباری است اکتفا می‌کنند و از خرید بیمه‌ بدنه منصرف می‌شوند. اگر فردی می‌خواهد پوشش‌های کاملی دریافت کند، باید هر 2 نوع بیمه را داشته باشد. ازکی شرایطی را فراهم کرده تا افراد بتوانند برای خرید بیمه قسطی اقدام کنند، اما قبل از هر چیز لازم است مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی انجام شود تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

بررسی خرید بیمه قسطی

طبق قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه‌ی موتوری الزامی است. اگر وسیله‌ای بیمه شخص ثالث نداشته باشد، مشمول جریمه‌هایی سنگین خواهد شد و از طرفی باید جریمه دیرکرد بیمه را هم پرداخت کند. باتوجه‌به اینکه ممکن است برخی از افراد توانایی مالی کافی برای پرداخت نقدی هزینه‌ بیمه را نداشته باشند، امکان خرید قسطی هم فراهم شده است. خرید نقدی و اقساطی بیمه هر کدام مزایا و معایبی دارد که ممکن است برای برخی از افراد مهم باشد، چون روی تصمیم آنها برای انتخاب نحوه‌ پرداخت حق‌بیمه تاثیر می‌گذارد.

مدت‌هاست که امکان خرید آنلاین بیمه‌ فراهم شده است. اما گاهی افراد ترجیح می‌دهند برای خرید حضوری اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ی خرید آنلاین انواع بیمه می‌توانید مقاله مزایا و معایب خرید آنلاین بیمه چیست؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

برای مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی باید مزایا و معایب این 2 روش به‌خوبی بررسی شود. تنها در این شرایط است که می‌توانید خریدی درست و مطمئن داشته باشید. در ادامه به بررسی مزایای خرید بیمه قسطی و معایب آن می‌پردازیم.

مزایای خرید بیمه قسطی

  • یکی از مواردی که در مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی مطرح می‌شود، نحوه‌ پرداخت است. در خرید قسطی بیمه، بیمه‌گذار مبلغ کلی بیمه‌نامه را در چند قسط و به‌تدریج پرداخت خواهد کرد. پرداخت در چند قسط باعث می‌شود فشار مالی خرید بیمه کاهش پیدا کند و توان خرید بیمه را افزایش می‌دهد.
  • با خرید قسطی و کاهش فشار مالی روی بیمه‌گذار، او می‌تواند پوشش‌های بیشتری را به بیمه‌نامه خود اضافه کند، چون نیازی به پرداخت یکجای هزینه‌ پوشش‌های اضافه نخواهد بود.
  • بیمه‌گذار با خرید قسطی بیمه‌نامه نه‌تنها می‌تواند پس‌انداز خود را در شرایط تورم کشور محفوظ نگه دارد، بلکه می‌تواند با پرداخت تدریجی قسط‌ها، مبلغی را هم صرفه‌جویی کند. در چنین شرایطی نه‌تنها از مزیت داشتن بیمه‌ بهره‌مند شدید، پس‌اندازی هم برای روز مبادا حفظ کردید.
  • برای خرید اقساطی بیمه‌ نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. بنابراین مانند دیگر روش‌های قسطی خرید کالا و خدمات، دیگر نگران افزایش قیمت بیمه در صورت خرید قسطی آن نخواهید بود.
  • خرید بیمه شخص ثالث اجباری است و نداشتن یا تمدید نکردن به‌موقع آن در سررسید، علاوه‌بر جریمه شدن توسط پلیس راهنمایی‌ و رانندگی ممکن است منجر به انتقال خودرو به پارکینگ شود. از طرفی، شرکت‌های بیمه‌گر برای هر روز تاخیر در خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث، جریمه دیرکرد لحاظ می‌کنند. با خرید قسطی بیمه شخص ثالث دیگر نگران این مشکلات را نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جریمه دیرکرد می‌توانید مقاله جریمه بیمه شخص ثالث روزی چقدر است و چگونه تعیین می‌شود؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

  • تنها با پرداخت بخشی از مبلغ می‌توانید بیمه‌نامه خود را دریافت کنید.
  • بسته به نحوه‌ ضمانت و قوانین شرکت‌های بیمه‌گر، تعداد قسط‌ها و مبلغ هر قسط در طرح‌های مختلف، متفاوت خواهد بود. بنابراین حق‌ انتخاب زیادی دارید.

معایب خرید بیمه قسطی

  • برای خرید بیمه‌نامه به‌صورت قسطی باید سفته یا چک ارائه کنید. این موضوع برای کسانی که دسته‌چک ندارند، مانعی بزرگ است.
  • اگر اقساط بیمه‌ به‌موقع پرداخت نشود، شرکت بیمه‌گر برای بیمه‌گذار جریمه در نظر می‌گیرد. مبلغ جریمه به‌ازای هر ماه تاخیر درصدی مشخص خواهد بود که توسط شرکت بیمه‌گر در زمان عقد قرارداد بیمه‌نامه تعیین می‌شود.
  • در صورت خرید قسطی بیمه‌ بدنه، در صورت بروز حادثه، بیمه‌گذار تنها در شرایطی می‌تواند خسارت دریافت کند که تسویه حساب کامل انجام شده باشد. اما این قانون در مورد بیمه شخص ثالث وجود ندارد. البته این قانون در مورد بیمه شخص ثالث استثنائاتی هم دارد، چون برخی از شرکت‌های بیمه‌گر تنها در صورت تسویه حساب کامل قسط‌ها، خسارت بیمه شخص ثالث را پرداخت خواهند کرد.

یکی از مشکلاتی که صاحبان خودرو دارند، هزینه خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. با وجود اجباری بودن بیمه شخص ثالث، آن‌ها ترجیح می‌دهند تنها برای خرید این بیمه اقدام کنند و از مزایای بیمه‌ بدنه محروم می‌شوند. برای انتخابی آگاهانه می‌توانید مقاله بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه؛ کدام انتخاب بهتری است؟ را در بلاگ ازکی بخوانید.

بررسی خرید بیمه قسطی

بررسی خرید بیمه نقدی

پیش از اینکه شرکت‌های بیمه‌گر امکان خرید بیمه‌ به‌صورت قسطی را فراهم کنند، تنها روش خرید بیمه‌نامه‌ها، پرداخت نقدی بود. بنابراین بیمه‌گذار باید قبل از خرید آنلاین، تمامی مبلغ بیمه را در حساب بانکی خود واریز می‌کرد تا خرید انجام شود. با این وجود، خرید نقدی بیمه در مقایسه با خرید قسطی آن، مزایا و معایبی دارد. در ادامه‌ مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی بهتر است با مزایا و معایب خرید نقدی بیمه‌نامه آشنا شوید تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

مزایای خرید بیمه نقدی

  • با خرید بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه به‌صورت نقدی دیگر نگران قسط‌ها نخواهید بود.
  • با پرداخت نقدی دیگر دغدغه اضافه شدن جریمه در صورت عدم پرداخت به‌موقع قسط‌های بیمه را نخواهید داشت.
  • با پرداخت نقدی بیمه‌نامه دیگر نیازی نیست برای دریافت خسارت منتظر تسویه حساب باشید.

معایب خرید بیمه نقدی

  • باید تمامی مبلغ بیمه‌نامه را به‌صورت یکجا و آنلاین پرداخت کنید.
  • اگر پوشش‌های بیشتری بخواهید باید هزینه‌ آن در همان زمان عقد قرارداد بیمه‌نامه پرداخت کنید که می‌تواند فشار مالی بیشتری برای بیمه‌گذار باشد.

خرید بیمه قسطی و نقدی از ازکی

ازکی یکی از اولین شرکت‌هایی است که امکان خرید بیمه قسطی را برای بیمه‌گذارها فراهم کرده است. پس از مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی، اکنون به‌راحتی می‌توانید روش خرید بیمه‌ را مشخص کنید. ازکی شرایطی فراهم کرده تا بیمه‌گذارها بتوانند بیمه‌نامه مورد نظر خود را به‌صورت نقدی و قسطی خریداری کنند. در این بخش نحوه‌ خرید نقدی و قسطی بیمه از ازکی آموزش داده می‌شود.

خرید بیمه قسطی از ازکی با چک

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های خرید قسطی بیمه‌ شخص ثالث، استفاده از چک است. در این روش خرید باید بخشی از مبلغ بیمه‌نامه را در زمان خرید پرداخت کرده و مبلغ باقی‌مانده را در چند فقره چک با تاریخی مشخص پرداخت کنید. لازم است بدانید که هر شرکت‌ بیمه‌گر قوانین خاص خود را برای تعیین مبلغ اولیه و تعداد چک‌ها دارد. در ادامه می‌توانید شرایط خرید بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه قسطی با چک در برخی شرکت‌های بیمه‌گر را ببینید.

شرایط خرید بیمه شخص ثالث با چک در ازکی

نام شرکت بیمه‌گر شرایط خرید بیمه شخص ثالث قسطی با چک
شرکت بیمه ایران –        پرداخت 50% مبلغ بیمه‌نامه به‌صورت نقدی و در زمان خرید بیمه

–        پرداخت 50% باقی‌مانده مبلغ بیمه‌نامه در 5 فقره چک با تاریخ مشخص

شرکت بیمه پارسیان –        پرداخت 28% مبلغ بیمه‌نامه به‌صورت نقدی و در زمان خرید بیمه

پرداخت 72% باقی‌مانده مبلغ بیمه‌نامه در 4 فقره چک با تاریخ مشخص

شرایط خرید بیمه بدنه با چک در ازکی

نام شرکت بیمه‌گر شرایط خرید بیمه بدنه قسطی با چک
شرکت بیمه ایران –        پرداخت 40% مبلغ بیمه‌نامه به‌صورت نقدی و در زمان خرید بیمه

پرداخت 60% باقی‌مانده مبلغ بیمه‌نامه در 3 فقره چک با تاریخ مشخص

شرکت بیمه پارسیان –        پرداخت 30% مبلغ بیمه‌نامه به‌صورت نقدی و در زمان خرید بیمه

پرداخت 70% باقی‌مانده مبلغ بیمه‌نامه در 5 فقره چک با تاریخ مشخص

شرکت بیمه رازی –        پرداخت 40% مبلغ بیمه‌نامه به‌صورت نقدی و در زمان خرید بیمه

پرداخت 60% باقی‌مانده مبلغ بیمه‌نامه در 2 فقره چک با تاریخ مشخص

پس از مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی، لازم است پوشش‌ها و سقف تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر را بررسی کنید تا بیمه‌ای متناسب با نیازهای خود خریداری کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای کامل سقف تعهدات بیمه شخص ثالث و اهمیت افزایش آن را در بلاگ ازکی بخوانید.

خرید بیمه قسطی از ازکی با ازکی وام

مدت‌هاست که امکان خرید بیمه قسطی و نقدی از ازکی فراهم شده است. خرید اقساطی بیمه در ازکی وام مراحل ساده‌ای دارد و کاملا به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد. در گذشته برای خرید بیمه قسطی باید سفته‌ الکترونیکی به‌نام صاحب بیمه‌نامه صادر می‌شد. د‌رحال‌حاضر دیگر نیازی به سفته نبوده و حتی بیمه‌گذار می‌تواند بدون چک برای خرید بیمه از ازکی اقدام کند. بیمه‌گذار به‌جای ارائه چک و سفته می‌تواند از ازکی وام برای خرید قسطی بیمه‌ها استفاده کند.

برای خرید بیمه قسطی بدون چک از ازکی باید امضای الکترونیک انجام دهید که خود به‌عنوان ضمانت شناخته می‌شود. لازم است بدانید که این روش خرید قسطی در حال گسترش است، اما در‌حال‌حاضر تنها شرکت بیمه‌ای آسیا این روش را می‌پذیرد.

راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه قسطی از ازکی وام

 

برای خرید بیمه شخص ثالث قسطی بدون سفته و چک باید مراحل زیر را طی کنید.

  • پس از ورود اطلاعات پلاک خودرو و کد ملی صاحب پلاک وسیله‌ نقلیه در azki.com، گزینه‌ ادامه و مقایسه بیمه‌ها را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ جدید باید مشخصات خودرو را وارد کنید که شامل نوع، کاربری، برند، تیپ و سال ساخت است. تمامی این اطلاعات را می‌توانید روی کارت خودرو خود مشاهده کنید. پس از ورود اطلاعات روی گزینه‌ تایید و ادامه کلیک کنید.
  • در صفحه‌ جدید باید شرکت بیمه‌گر قبلی خود را انتخاب کنید. در صورتی‌که برای اولین‌بار بیمه‌ شخص ثالث خریداری می‌کنید، گزینه‌ فاقد بیمه را انتخاب و سپس روی گزینه‌ مرحله بعد کلیک کنید.
  • در این مرحله باید شماره تماس خود را وارد و سپس روی گزینه‌ی مقایسه بیمه‌ها کلیک کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود.
  • از میان شرکت‌های بیمه‌گر پیشنهاد شده، می‌توانید نوع و شرکت بیمه‌گر را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب شرکت‌ بیمه‌گر، باید روش خرید اقساطی بدون چک (ازکی) وام را انتخاب کنید.
  • در این مرحله می‌توانید بازه‌ زمانی دلخواه را انتخاب کنید که سقف آن، 11 ماه است.
  • در مرحله‌ی بعدی باید وارد پنل ازکی وام شده و پس از احراز هویت برای پرداخت هزینه‌ عملیات اقدام کنید.
  • اطلاعات هویتی درخواستی را تکمیل کنید.
  • امضای الکترونیکی خود را ارسال کنید.
  • خرید قسطی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در ازکی به پایان رسیده و بیمه‌نامه برای شما صادر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازکی وام می‌توانید مطلب «ازکی» امکان خرید اقساطی بیمه بدون چک و سود را فعال کرد را در اتاق خبر ازکی بخوانید.

راهنمای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه نقدی از ازکی

برای خرید بیمه شخص ثالث و بدنه نقدی از ازکی کافی است وارد سایت شده و بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه را انتخاب کنید. با ورود اطلاعات خودرو و شماره ملی صاحب پلاک مانند روش خرید بیمه‌ به‌صورت قسطی، می‌توانید لیستی کامل و متنوع از شرکت‌های بیمه‌ای را ببینید. در صورت تمایل از گزینه‌ افزودن برای مقایسه استفاده کنید تا مقایسه‌ای بین شرکت‌های بیمه‌ای داشته باشید.

پس از مقایسه بین شرکت‌های بیمه‌گر، با انتخاب گزینه‌ی سفارش، صفحه‌ جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد روش پرداخت را انتخاب کنید. گزینه‌ پرداخت نقدی را انتخاب و سپس روی گزینه‌ تایید سفارش کلیک کنید.

در مرحله‌ بعد باید اطلاعات خود را تکمیل و سپس نحوه‌ ارسال بیمه‌نامه را انتخاب کنید تا وارد درگاه پرداخت بانک شوید. با پرداخت آنلاین مبلغ بیمه‌نامه، بیمه‌نامه شخص ثالث یا بیمه‌ بدنه برای شما صادر و ارسال خواهد شد.

مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی از ازکی

باتوجه‌به هزینه‌های سرسام‌آور روزانه، گاهی پرداخت کامل مبلغ یک کالا برای برخی از افراد دشوار است. بیمه یکی از مهم‌ترین مواردی است که همه‌ افراد جامعه باید برای دریافت آن اقدام کنند؛ به‌خصوص بیمه‌ای مانند شخص ثالث که دریافت و تمدید به‌موقع آن اجباری است. خرید قسطی بیمه شرایطی را فراهم کرده تا تمامی افراد جامعه با هر سطحی از توان مالی امکان بهره‌مندی از مزایای آن را داشته باشند. در این مقاله مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی انجام شد و حالا می‌توانید باتوجه‌به شرایط و بودجه‌ خود از طریق خرید قسطی یا نقدی برای بیمه کردن خودروی از سایت ازکی خود اقدام کنید.

سوالات متداول

  • در مقایسه خرید بیمه قسطی و نقدی مهم‌ترین ویژگی خرید قسطی چیست؟
    امکان پرداخت درصدی از مبلغ بیمه‌نامه در چند قسط یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خرید قسطی بیمه‌نامه است.
  • نحوه پرداخت قسط‌ها در خرید قسطی بیمه به چه صورت است؟
    برای پرداخت مبلغ بیمه‌نامه در خرید قسطی، بیمه‌گذار باید درصدی را به‌صورت نقدی در زمان خرید بیمه‌نامه پرداخت و مابقی را در چند فقره چک با تاریخ مشخص پرداخت کند.
  • مبلغ و تعداد قسط‌ها در خرید قسطی بیمه‌نامه چطور تعیین می‌شود؟
    شرکت‌های بیمه‌گر قوانین مختص خود را در تعیین مبلغ و تعداد قسط‌ها دارند. بنابراین پیش‌پرداخت می‌تواند درصد مشخصی داشته باشد و قسط‌ها با 2 تا 5 فقره چک پرداخت شوند.
  • آیا امکان خرید قسطی بیمه‌نامه با چک در ازکی وجود دارد؟
    بله. بیمه‌گذار پس از انتخاب شرکت‌ بیمه‌گر در ازکی می‌تواند روش پرداخت قسطی را انتخاب که شامل ارائه چک و سفته خواهد بود.
  • آیا امکان خرید قسطی بیمه‌نامه بدون سفته و چک در ازکی وجود دارد؟
    ازکی شرایطی را فراهم کرده تا بیمه‌گذارها بتوانند بدون چک و سفته و از طریق ازکی وام برای خرید بیمه‌ شخص ثالث و بدنه خودرو اقدام کنند.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا