بیمه‌های خاص ملت

بیمه ملت علاوه بر بیمه‌های رایج در سایر شرکت‌های بیمه، بیمه‌های خاصی را هم مشتریان خود ارائه می‌دهد. انواع بیمه‌های خاص ملت شامل: بیمه وجوه در صندوق ملت، بیمه وجوه در راه ملت، بیمه عمر و حادثه اسب ملت و بیمه اعتباری ملت.

بیمه وجوه در صندوق ملت:

در این بیمه‌نامه که یکی از انواع بیمه‌های خاص ملت است،، خسارت وارد شده به وجوهی که در محل موضوع بیمه در گاو صندوق(ها)یی که در شرایط خصوصی و فرم پیشنهاد بیمه‌نامه تعیین شده است؛ نگهداری می‌شوند، تحت پوشش قرار می‌گیرند.

همچنین اگر وجوه (پول‌های) روی پیشخوان بیمه‌گذار در اثر حوادثی مثل سرقت مسلحانه و غیرمسلحانه با شکست حرز، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، تصادف و یا تصرف وسیله نقلیه حامل وجوه، تصادف و یا تصادم شناورهای دریایی و کشتی و غرق شدن آن‌ها و دزدی دریایی و سوانح مربوط به قطار و هواپیمای حامل وجوه و هواپیما ربایی از بین برود، خسارت آن توسط بیمه وجوه در صندوق ملت جبران خواهد شد.

در این بیمه‌نامه منظور از وجوه:

  • پول (اسکناس‌ها و مسکوکات رایج داخلی و خارجی)
  • انواع شمش و سکه (طلا و نقره)
  • انواع چک‌های بانکی تضمین شده
  • انواع اوراق بهادار (اوراق مشارکت، اوراق قرضه دولتی، اوراق سهام، گواهی سپرده و…)
  • تمبر
  • سفته‌ها و برات‌های تمبر شده و تحریر شده
  • چک‌های واگذاری مشتریان
  • همچنین وجوه موجود در دستگاه‌های خودپرداز داخل بانک‌ها می‌باشد.

کلیه شرکت‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری کنند.

بیمه وجوه در راه ملت:

در این بیمه‌نامه خسارت وارد شده به وجوه در راه که حمل آن‌ها توسط عوامل بیمه‌گذار انجام می‌شود، و در اثر حوادثی مثل سرقت مسلحانه و غیرمسلحانه با شکست حرز، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، تصادف و یا تصرف وسیله نقلیه حامل وجوه، تصادف و یا تصادم شناورهای دریایی و کشتی و غرق شدن آن‌ها و دزدی دریایی و سوانح مربوط به قطار و هواپیمای حامل وجوه و هواپیما ربایی، تحت پوشش بیمه وجوه در راه ملت قرار می‌گیرد.

در این بیمه‌نامه منظور از وجوه، همان تعریفی است که در بیمه وجوه در صندوق ذکر شد.

بیمه عمر و حادثه اسب ملت:

در این بیمه‌نامه که یکی از انواع بیمه‌های خاص ملت است، خسارت وارد شده به بیمه‌گذار که به علت تلف شدن یا نقص عضو اسب (های) متعلق به بیمه‌گذار در محوطه باشگاه، اصطبل، پیست سوارکاری، محل تمرینات، مسیر حمل و نقل و در اثر تحقق خطرات زیر اتفاق بیفتد، تحت پوشش بیمه عمر و حادثه اسب ملت قرار می‌گیرد.

خطراتی شامل:

  • تلف شدن و نقص عضو ناشی از حادثه بدون پوشش حمل و نقل
  • تلف شدن و نقص عضو ناشی از حادثه با پوشش حمل و نقل
  • تلف شدن ناشی از بیماری
  • تلف شدن و نقص عضو ناشی از سخت‌زایی

در این بیمه‌نامه خسارت وارد شده به بیمه‌گذار که ناشی از تلف شدن جنین قبل و بعد از تولد باشد هم می‌تواند تحت پوشش قرار بگیرد.

اسب‌هایی که این بیمه‌نامه برای آنها درخواست می‌شود، الزاماً باید میکروچیپ‌گذاری شده باشند. در مورد جنین داخل رحم هم بیمه‌گذار حداکثر تا یک ماه بعد از تولد کره، ملزم به میکروچیپ‌گذاری و اعلام شماره میکروچیپ آن به صورت کتبی به بیمه‌گر است.

بیمه اعتباری ملت:

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و بنگاه‌های اقتصادی، که کالا را به صورت غیرنقدی می‌فروشند، و همچنین مؤسسات دولتی یا وابسته به دولت یا نهادهای عمومی غیردولتی که به اعطای وام و تسهیلات به افراد می‌پردازند، همیشه نگران این هستند که نتوانند اقساط وام‌ها و تسهیلات اعطایی یا کالاهایی که به صورت غیرنقدی به فروش رسیده‌اند را از وام‌گیرندگان یا خریداران خود وصول کنند.

در بیمه‌ اعتباری ملت، ریسک عدم بازپرداخت مطالبات بیمه‌گذار از وام‌گیرندگان یا خریداران کالاهای اقساطی، تحت پوشش قرار می‌گیرد.

فرآیند صدور بیمه‌های خاص ملت:

بیمه‌گذاران می‌توانند درخواست صدور بیمه‌نامه خود را برای هر یک از این بیمه‌نامه‌ها، با تکمیل فرم پیشنهاد در دفاتر نمایندگان صدور شرکت در سراسر کشور ارائه و نرخ و شرایط مربوطه را دریافت کنند.

دکمه بازگشت به بالا