اتاق خبر

با ازکی موتورسیکلت خود را بیمه بدنه کنید | پوشش سرقت کلی موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت به جمع خدماتی که ازکی ارائه می‌کند، اضافه شده است. پیش‌تر ازکی فقط بیمه شخص ثالث را برای بیمه‌های موتورسیکلت ارائه می‌کرد اما حالا ارائه بیمه بدنه موتورسیکلت را هم به محصولات و خدمات خود اضافه کرده است.

بیمه بدنه موتورسیکلت البته بیمه‌ای اجباری محسوب نمی‌شود اما با توجه به افزایش استفاده از موتورسیکلت در کشور (حدود 12 میلیون دستگاه) و قیمت‌ بالای برخی از موتورسیکلت‌ها، بیمه بدنه‌ آن‌ها امر ضروری به نظر می‌رسد. همچنین بیمه بدنه ارائه شده توسط ازکی، علاوه بر پوشش موارد معمول بیمه بدنه موتورسیکلت، سرقت کلی موتورسیکلت را هم پوشش می‌دهد.

شرایط خرید و استفاده از بیمه بدنه موتورسیکلت ازکی

  • کارگزاری برخط ازکی در همراهی با شرکت‌های بیمه این امکان را به مشتریان خود می‌دهد تا ضمن مقایسه حق‌بیمه‌های مختلف (به دلیل تفاوت در قیمت موتورها)، در شرایطی مناسب اقدام به خرید بیمه بدنه کنند.
  • در حال حاضر بیمه بدنه این وسیله نقلیه برای موتورسیکلت‌های صفر یا کارکرده‌ای صادر می‌شود که تا سال 1398 پلاک شدند و بر اساس آنچه که در نظر گرفته شده؛ موتورهایی که تا شش ماه از زمان خریدشان گذشته باشد، صفر محسوب می‌شوند. این بیمه در حال حاضر برای موتورهایی با قیمت 50 تا 500 میلیون تومان صادر می‌شود.
  • قیمت بیمه بدنه موتورسیکلت به موارد متعددی وابسته است و بیمه‌ها در قالب چند بسته و با طرح‌های متنوع ارائه شده است. ازکی شرایطی را در سایت خود فراهم کرده که مناسب‌ترین طرح‌های بیمه بدنه موتورسیکلت پس از استعلام قیمت به خریدار بیمه ارائه شود.
  • تمامی طرح‌های بیمه بدنه موتورسیکلت امکان جبران خسارات آتش سوزی، صاعقه، انفجار و حادثه را دارند، اما در بعضی طرح‌های دیگر این امکان فراهم شده که خسارت موتورسیکلت در صورت افزایش قیمت وسیله نقلیه نیز جبران شود؛ یعنی اگر زمان وقوع حادثه ارزش موتورسیکلت بر اثر نوسانات قیمتی افزایش یافته باشد، بیمه تا 50 درصد آن را پوشش خواهد داد.

طرح ویژه برای جبران خسارت سرقت کلی موتورسیکلت

علاوه بر موارد فوق، بعضی طرح‌های بیمه بدنه موتورسیکلت خسارات ناشی از پاشیدگی مواد شیمیایی، اسیدی و حوادث طبیعی را نیز جبران خواهد کرد؛ اما ویژه‌ترین پوشش ارائه شده در ازکی، «جبران خسارت در برابر سرقت کلی موتورسیکلت» است. در صورتی که کارگزار بیمه پوشش سرقت کلی موتورسیکلت را خریداری کرده باشد، هزینه خسارت سرقت موتورسیکلت به او پرداخت خواهد شد.

قیمت طرح بیمه‌ای که سرقت کامل موتورسیکلت را پوشش می‌دهد نسبت به سایر طرح‌ها بالاتر است؛ اما این طرح، ریسک خسارت را تا مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. البته این امکان در سایت ازکی.دات.کام فراهم شده که پوشش سرقت کلی موتورسیکلت به همراه پوشش آتش سوزی، صاعقه و انفجار نیز در یک طرح جداگانه نیز قابل خریداری باشد. در واقع پوشش پایه دو قسمت شده است.

نحوه بازدید موتورسیکلت

پس از وارد کردن قیمت موتورسیکلت، طرح‌های پوشش‌‌ای بیمه‌ای متناسب با وسیله نقلیه خریدار ارائه خواهد شد. پس از انتخاب طرح مورد نظر از سوی خریدار بیمه، پروسه پیگیری و بازدید موتورسیکلت‌ آغاز و بازدید رایگان از سوی کارشناسان ازکی در محل انتخابی کاربر انجام خواهد شد. کاربر طی این پروسه، محل مورد نظر خود برای بازدید را انتخاب کرده و سپس هماهنگی‌های لازم توسط ازکی برای بازدید صورت خواهد گرفت. همچنین در زمان بازدید، کارت موتور و فاکتور خرید (در صورت صفر بودن کیلومتر) نیز باید به رویت کارشناس بازدید برسد.

این بیمه نامه فقط به نام مالک موتورسیکلت صادر خواهد شد و پس از طی شدن مراحل فوق، بیمه بدنه موتورسیکلت در مرحله صدور قرار خواهد گرفت.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا