بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

مقایسه جامع و کاربردی بیمه عمر پاسارگاد و ایران

بیمه عمر کاربردهای فراوانی دارد و از خدمات جذابی است که شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه در نظر می‌گیرند. با بهره‌مندی از آن، در ازای حق بیمه‌ای که می‌پردازید، از خدماتی مانند سرمایه فوت یا غرامت از کارافتادگی بهره‌مند می‌شوید. این بیمه می‌تواند حکم نوعی سرمایه‌گذاری هم داشته باشد. شرکت‌های متنوعی خدمات بیمه عمر را در اختیار مشتریانشان قرار می‌دهند. دو شرکت معتبر پاسارگاد و ایران هم در این زمینه فعال‌اند. در این مقاله، دست به‌مقایسه دقیق این دو بیمه عمر در شرکت‌های مذکور زده‌ایم تا با آگاهی بیشتر در صورت نیاز خرید کنید.

بیمه عمر ایران

این شرکت از گذشته‌های دور در حوالی سال ۱۳۱۴ شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است. رمز ماندگاری بیمه عمر خدمات مطلوبی است که در اختیار بیمه‌گذاران خود قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم شاخصه‌های مهم برای ارزیابی وضعیت خدمات بیمه عمر ایران را نگاه کنیم، باید به موارد زیر بپردازیم:

سطح توانگری مالی ایران

منظور از سطح توانگری هر شرکت، نسبت سرمایه آن به مقدار بودجه‌ای است که برای اجرای تعهدات نسبت به مشتریان لازم است. هرچقدر که این سطح عدد بالاتری را نشان بدهد، یعنی وضعیت شرکت بهتر است.

بیمه ایران سطح توانگری مطلوبی دارد و در دسته‌ شرکت‌های معتبر و برتر قرار می‌گیرد. اعتمادکردن به چنین شرکتی برای مشتریان ساده است، چون می‌دانند که با توجه به بودجه و توانمندی مالی، شرکت قادر به پرداخت هزینه‌ها خواهد بود.

سود قطعی ایران

منظور از سود قطعی مجموع سود تضمین‌شده از سوی شرکت بیمه برای اعطا به مشتری و سود مشارکتی است. این سودها به حق بیمه‌های پرداختی و اندوخته‌های بیمه عمر تعلق می‌گیرد. سود تضمینی نرخ مشخصی دارد که شرکت بیمه مرکزی تعیین می‌کند، اما سود مشارکتی شرکت‌های مختلف با هم متفاوت است. میانگین پرداختی این سود در بیمه ایران در سال‌های اخیر مطلوب به‌نظر می‌رسد.

وام‌دهی ایران

بعد از پرداخت حق بیمه بعد از چند سال، شرکت‌های بیمه بدون نیاز به ضامن به شما وام می‌دهند. معمولا بعد از حدود دو سال، به‌اندازه ۹۰درصد اندوخته بیمه‌گذار به او وام تعلق می‌گیرد. بیمه ایران هم چنین امکانی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. بعد از گذر ۲ سال، امکان دریافت وام برای آن‌ها مقدور می‌شود.

پوشش‌های مختلف ایران

بیمه عمر پوشش‌های مختلفی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد که این موارد در بیمه ایران هم ارائه می‌شوند:

  • پوشش فوت؛ تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان، سرمایه فوت بیمه‌گذار به خانواده او اعطا می‌شود.
  • پوشش بیماری‌های خاص؛ در صورت ابتلای بیمار به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، بازه ۲۰ تا ۳۰ میلیون هزینه پرداخت می‌شود.
  • پوشش از کارافتادگی؛ ناتوانی فرد از کارکردن منجر به دریافت حقوقی معادل ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداختی سالیانه می‌شود.
  • پوشش نقص عضو؛ بیمه ایران به قربانیان نقص عضو به‌طور سالانه تا سقف ۵ میلیون هزینه پزشکی می‌پردازد و تا سقف ۱۰۰ میلیون هم پوشش کلی هزینه‌های نقص عضو را پرداخت می‌کند.

بیمه عمر پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد از اواسط دهه ۸۰ شمسی شروع به فعالیت کرده اما در مدت حضور خود توانسته به چهره‌ای اثرگذار در حوزه بیمه بدل شود. ویژگی‌هایی مانند توانگری مالی بالا از این بیمه‌گر گزینه‌ای متمایز در بازار ساخته است.

سطح توانگری مالی پاسارگاد

شرکت پاسارگاد از نظر توانگری مالی در دسته‌بندی برترین‌ها قرار می‌گیرد. شرکت‌های بیمه از لحاظ توانگری به ۵ سطح تقسیم می‌شوند،‌ که سطح یک بالاترین رتبه است. شرکت پاسارگاد در سطح یکم قرار دارد. این جایگاه بسیار مطلوب است و اعتماد به پاسارگاد را راحت‌تر می‌کند.

سود قطعی پاسارگاد

درصد سود قطعی پرداختی از سوی شرکت بیمه پاسارگاد در ۵ سال اخیر، نسبت به شرکت‌های مختلف رقم قابل‌توجهی بوده است. این یعنی بیمه‌گذاران توانسته‌اند، نتایج و سود خوبی از دریافت بیمه عمر شرکت پاسارگاد از آن خود کنند.

وام‌دهی پاسارگاد

بیمه پاسارگاد هم به مشتریان خود وام می‌دهد. بعد از مدتی که از عقد قرارداد و بیمه‌پردازی مشتریان می‌گذرد، شرکت به‌اندازه ۹۰درصد اندوخته وامی فراهم می‌کند که نیازی به ضامن و سازکارهای مرسوم بانکی برای گرفتن آن نیست. مدت‌زمانی که برای دریافت وام به مشتریان در نظر گرفته می‌شود، کوتاه‌تر از شرکت‌های دیگر و در حدود ۶ ماه است.

پوشش‌های مختلف پاسارگاد

پاسارگاد هم مانند ایران و شرکت‌های دیگری که بیمه عمر ارائه می‌کنند، پوشش‌های مختلفی برای بیمه‌گذاران خود در نظر می‌گیرد:

  • پوشش فوت؛ تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، سرمایه فوت بیمه‌گذار به خانواده او اعطا می‌شود.
  • پوشش بیماری‌های خاص؛ در صورت ابتلای بیمار به بیماری‌های مختلف از جمله سرطان از ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون هزینه پرداخت می‌شود.
  • پوشش از کارافتادگی؛ ناتوانی فرد از کارکردن منجر به دریافت حقوقی تا سقف ۶۰ میلیون می‌شود.
  • پوشش نقص عضو؛ بیمه ایران به قربانیان نقص عضو به‌طور سالانه تا سقف ۲۵ میلیون هزینه پزشکی می‌پردازد و تا سقف ۲۵۰ میلیون هم پوشش کلی هزینه‌های نقص عضو را پرداخت می‌کند.
  • پوشش‌های اضافی؛ مواردی مانند درمان تکمیلی یا حوادثی نظیر آتش‌سوزی منزل از سوی بیمه پاسارگاد پشتیبانی می‌شوند. برای درمان از ۵ تا ۱۰ میلیون و برای آتش‌سوزی تا سقف ۵۰۰ میلیون پرداخت می‌شود.

مقایسه جامع بیمه ایران و پاسارگاد

با مرور ویژگی‌ها و شرایط هریک از دو شرکت بیمه ایران و پاسارگاد به دیدی کلی درباره آن‌ها دست پیدا کردیم. حالا بهتر است که با نگاهی مقایسه‌ای میان این دو، راحت‌تر درباره انتخاب هریک نتیجه بگیریم.

نام شرکت توانگری مالی سود قطعی(متوسط پنج‌ساله) اعطای وام پوشش فوت پوشش بیماری‌های خاص پوشش از کارافتادگی پوشش هزینه پزشکی و نقص عضو پوشش‌های اضافی
بیمه ایران سطح ۲ ۷.۲۳ درصد ۹۰درصد اندوخته پس از پایان سال دوم تا سقف ۴۰۰ میلیون از ۲۰ تا ۳۰ میلیون ۱ تا ۳ برابر آخرین حق بیمه پرداختی ۵ تا ۱۰۰ میلیون تا سقف ۵ میلیون
بیمه پاسارگاد سطح ۱ ۹.۱۹ درصد ۹۰درصد اندوخته پس از پایان ماه ششم تا سقف ۵۰۰ میلیون از ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تا ثقف ۶۰ میلیون ۲۵ تا ۲۵۰ میلیون تا سقف ۵۰۰ میلیون

برای خرید بیمه عمر کدام را انتخاب کنید؟

برای خرید بیمه عمر باید کیفیت خدماتی را در نظر بگیرید که هر بیمه‌گر ارائه می‌کند. در کنار این موضوع، توجه به شرایط شخصی‌تان هم مهم است. برای اینکه بتوانید به بهترین تصمیم برسید، لازم است که شرایط خرید بیمه‌های مختلف را در کنار یکدیگر مقایسه کنید. با مراجعه به ازکی به اطلاعات انواع شرکت‌های بیمه دسترسی پیدا می‌کنید. در این صورت، مقایسه برایتان ساده‌تر می‌شود و می‌توانید از طریق همین سامانه اقدام به خرید آنلاین کنید. برای خرید بیمه عمر پاسارگاد، ایران یا هر شرکت دیگری هم می‌توانید از ازکی کمک بگیرید. انتخابتان چیست؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا