اطلاعات بیمه ای

مزایا و معایب خرید آنلاین بیمه چیست؟

اینترنت و فضای آنلاین تقریبا بسیاری از بخش‌های زندگی ما را تغییر داده‌ است. از آموزش و سرگرمی و گپ‌وگفت با دوستان بگیر تا انجام کارهای بانکی و خرید! واقعیت این است که این روزها خرید آنلاین انواع کالاها و محصولات از فروشگاه‌های مختلف اینترنتی بسیار همه‌گیر شده است. بیمه‌های مختلف هم یکی از پراستفاده‌ترین خدمات و محصولاتی هستند که خرید راحت‌‌تر و سریع‌تر آن‌ها برای شهروندان امروزی اهمیت بالایی دارد. برای همین هم اپلیکیشن‌ها و سایت‌های بیمه‌ای مختلفی وجود دارد تا امکان خرید امن و بدون دغدغه آنلاین بیمه را برایمان فراهم کنند. اگر شما از آن دست افرادی هستید که شاید هنوز چندان با خرید اینترنتی آن هم خرید انواع بیمه راحت نیستید و نگرانی‌هایی دراین‌باره دارید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا مزایا و معایب خرید آنلاین بیمه را با هم بررسی کنیم.

چه راه‌هایی برای خرید بیمه وجود دارد؟

برای خرید بیمه‌نامه‌های مختلف از بیمه بدنه و ثالث گرفته تا بیمه‌های عمر و حتی بیمه‌های تخصصی‌تری مثل بیمه مسئولیت، مثل هر چیز دیگری، دو روش اصلی وجود دارد:

  • خرید حضوری بیمه: مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه و تشکیل پرونده
  • خرید آنلاین بیمه: ثبت‌نام و عضویت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بیمه‌ای

واقعیت این است که این‌روزها تقریبا دیگر بیشتر خریدها از غذا و مواد خوراکی گرفته تا لباس، لوازم بهداشتی و … آنلاین انجام می‌شود. حتی می‌توانید پول کرایه تاکسی‌ها را به‌کمک اینترنت و نرم‌افزارهای موبایلی آنلاین پرداخت کنید. اما شاید هنوز خرید و تمدید آنلاین بیمه‌ برای خیلی‌ها ناآشنا و عجیب باشد. اما خرید آنلاین بیمه نه‌تنها راحت‌تر و سریع‌تر از خرید حضوری آن است که امن هم هست و مزایای زیادی دارد.

مزایای خرید اینترنتی بیمه

مزایای خرید آنلاین بیمه چیست؟

مثل هر خرید اینترنتی دیگری، خرید آنلاین بیمه هم سریع‌تر و راحت‌تر است. بیایید کمی جزیی‌تر به این امتیازات نگاهی بیندازیم:

۱- خریدی بدون محدویت زمانی و مکانی

می‌توانید خرید اینترنتی بیمه را از هر سیستم خانگی، لپتاپ یا تلفن همراهی انجام دهید. مهم نیست که در چه ساعتی از روز هستید. حتی در پایان روز کاری که در حال استراحت گشتی در فضای مجازی می‌زنید هم می‌توانید اپلیکشین یا وب‌سایت بیمه‌ای برای خرید آنلاین را باز کنید و تنها با چند کلیک و پرکردن چند فرم کوتاه خرید بیمه‌نامه خود را انجام بدهید. از هرکجا و در هر ساعت از شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل می‌توانید آنلاین بیمه‌نامه بخرید و نهایتا در زمانی کوتاه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه هم برایتان ارسال می‌شود و به‌دستتان می‌رسد. البته خیالتان راحت که اساسا بیمه‌نامه‌های فیزیکی و دیجیتال هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند و بیمه‌نامه‌های دیجیتال هم معتبر هستند.

۲- خرید بیمه تنها با چند کلیک

خرید بیمه‌نامه کاری زمان‌بر است اما با انتخاب خرید آنلاین می‌توان در کمتر از چند دقیقه استعلام آنلاین انواع بیمه را انجام داد و با مقایسه، بهترین بیمه متناسب با نیازهای خود را خرید.

۳-  امکان مقایسه آنلاین قیمت بیمه

خرید اینترنتی بیمه یعنی دسترسی به طرح‌ها و پوشش‌های متنوع بیمه‌ای مختلف از چندین و چند شرکت‌ بیمه به‌صورت همزمان و تنوع در انتخاب بیمه مناسب و دلخواه. خوشبختانه تمام شرکت‌های فعال بیمه در کشور که مجوز رسمی از بیمه مرکزی دارند با ا وب‌سایت‌های فروش آنلاین بیمه همکاری می‌‌کنند. از همه‌ مهم‌تر اینکه شما لیست کاملی از پوشش‌های بیمه‌ای مختلف هرکدام از این شرکت‌ها و حق بیمه‌های دریافتی‌شان در اختیار خواهید داشت. پس می‌توانید با مقایسه قیمت و پوشش‌ بهترین بیمه‌نامه را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

البته این فقط قیمت بیمه نیست که می‌توانید مقایسه کنید. بلکه نوع و کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه هم در خرید آنلاین قابل مقایسه است. کافی‌ست تا نگاهی به نظرات دیگران و توصیه‌‌های خریداران قبلی یک طرح بیمه خاص بیندازید. بهترین گزینه برای تصمیم‌گیری درباره کیفیت خدمات و پاسخ‌گویی یک شرکت بیمه همین بازخوردهای مشتریان قبلی آن‌هاست.

۴- پشتیبانی تمام وقت و پاسخگویی سریع

دریافت مشاوره خرید بیمه از کارشناسان کاربلد همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی مشتریان بیمه است. واقعیت این است که قوانین و تبصره‌های بیمه‌ای برای خیلی از مردم گنگ و ناآشنا است. به همین دلیل ممکن است نتوانند بیمه‌نامه‌ای با پوشش حداکثری خریداری کنند یا در زمان نیاز به استفاده از بیمه خود به‌خوبی از مزایای آن استفاده کنند. با خرید بیمه به‌صورت آنلاین، اگر سوالی برای نحوه دریافت خسارت یا حتی خرید بیمه‌نامه داشتید می‌توانید در کمترین زمان ممکن، بهترین پاسخ را از کارشناسانی باتجربه دریافت کنید.

۵- امکان خرید قسطی بیمه

با افزایش حق بیمه‌ها و بالا رفتن قیمت‌ها، پرداخت یکجای حق بیمه برای بعضی‌ها دشوار است. در خرید آنلاین انواع بیمه امکان پرداخت قسطی فرآهم شده است تا مشتری‌ها با خیال راحت‌تری بیمه را تهیه کنند.

۶- دریافت خسارت آنلاین

با خرید آنلاین بیمه‌ شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین، برای دریافت خسارت هم نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های و شعب دریافت خسارت بیمه‌گر نخواهید داشت.

یعنی می‌توانید تمام مراحل تشکیل پرونده مثل ارسال مدارک، ارزیابی خسارت و واریز مبلغ تعیین‌شده کاملا اینترنتی انجام بدهید. پس پرداخت خسارت به بیمه‌شده هم در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. البته برای دریافت خسارت‌های بدون کروکی و کم‌تر از ۱6 میلیون تومان می‌توانید از دریافت خسارت آنلاین استفاده کنید و برای خسارت‌های بالاتر از این میزان باید همچنان به‌صورت حضوری مراجعه کنید.

۷- کمک به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا

مزایای خرید اینترنتی بیمه مثل سایر امکانات آنلاین، فقط محدود به مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت یا دسترسی سریع به امکانات نمی‌شود. درحقیقت استفاده از سامانه‌ها و پلت‌فرم‌های خرید بیمه آنلاین با جلوگیری از ترددهای غیر ضروری شهروندان برای رسیدن به نمایندگی‌های بیمه، باعث کاهش ترافیک و کمتر شدن آلودگی هوا هم می‌شود. از دیگر کمک‌های محیط‌زیستی که خرید آنلاین بیمه به زمین می‌کند، کم‌تر مصرف‌شدن کاغذ است! با خرید اینترنتی شما کمتر درگیر کاغذ بازی‌های اداری می‌شوید و هم میزان کاغذ کمتری مصرف می‌کنید!

مزایای خرید اینترنتی بیمه

۸- خرید آگاهانه بیمه

قوانین بیمه سخت، پیچیده و پر از استثنا است. معمولا قوانین بیمه مخصوصا در مورد بیمه‌های ثالث و … هرسال تغییراتی دارد. مثلا ممکن است سقف تعهدات پرداخت بیمه‌گر تغییر کند یا مدارک جدید‌تری به‌ لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت اضافه شود. سایت‌های خرید آنلاین بیمه اطلاعات کامل، جامع و دقیق را درباره انواع بیمه در اختیارتان می‌گذارند تا آگاهانه بهترین انتخاب را انجام دهید.

۹- پرداخت سریع از طریق درگاه‌های امن و معتبر

در خریدهای اینترنتی، یکی از نگرانی‌های اصلی این است که آیا پرداخت‌های ما از طریق درگاه‌های امن و اصلی بانک‌ها انجام می‌شود؟ آیا مشکلی در روند پرداخت به‌وجود می‌آید که باعث از دست رفتن پول ما بشود؟ خبر خوب اینکه اگر از سایت‌های بیمه‌ای معتبر استفاده کنید خیالتان راحت است که پرداخت‌های شما از طریق درگاهی ایمن و مطمئن انجام می‌شود. نیازی هم نیست تا در صف شلوغ بانک‌ها یا دستگاه‌های خودپرداز بایستید تا قبض بیمه‌نامه خود را پرداخت کنید. حواستان باشد که برای خرید بیمه‌نامه و اساسا هر خرید اینترنتی حتما از سایت‌هایی استفاده کنید که نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند.

۱۰- خرید بیمه با تخفیف خوب

سایت‌های فروش بیمه‌ نیازهای مشتریان مختلف را ارزیابی می‌کنند و امکان خرید از بهترین‌ شرکت‌ها و انتخاب طرح‌های بیمه‌ای را برایشان فراهم می‌کنند، آن هم با اعمال تخفیف‌های مناسب یا قسط‌بندی حق بیمه. با خرید آنلاین همچنین می‌‌توانید با اطلاع از زمان کمپین‌های فروش فوق‌العاده از تخفیف‌های دوره‌ای عالی برای خرید بیمه‌نامه استفاده کنید.

معایب خرید آنلاین بیمه چیست؟

اگر بدون تحقیق کافی آنلاین خرید کنید، ممکن است به سایت‌های نامعتبر برسید و چیزی که می‌خرید، همان‌چیزی نباشد که سفارش داده‌اید. همچنین شاید سایت‌ برای کلاهبرداری راه اندازی شده باشند و بعد از خرید اصلاً خدماتی که سفارش داده‌اید به دستتان نرسد. البته جای نگرانی نیست. برای خرید بیمه سایت‌های معتبری وجود دارند که اسمشان را شنیده‌اید و با داشتن مجوز از بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید.

چرا خرید آنلاین بیمه با ازکی دات کام؟

ازکی وب‌سایت و اپلیکیشن خرید و مقایسه بیمه با تجربه کاربری آسان است. برای استفاده از ازکی تنها کافی‌ست تا به اینترنت دسترسی داشته باشید تا از هرجایی که هستید، بتوانید قیمت‌ها و شرایط شرکت‌های مختلف بیمه را مقایسه کنید و بعد از تصمیم‌گیری درخواست خرید بیمه‌ خود را ثبت کنید. همچنین ازکی تمام مجوزهای لازم مثل مجوز کارگزاری، مجوز ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی و… را هم دارد. یعنی می‌توانید در امنیت کامل برای خرید و تمدید بیمه‌های خود روی ما حساب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا