اتاق خبربیمه شخص ثالث

قانون جدید بیمه شخص ثالث در سال 1403 و جزئیات آن

هرساله قوانین جدیدی توسط بیمه مرکزی و سایر مراجع مربوط برای بیمه شخص ثالث تصویب می‌شود. در این مقاله ما قانون جدید بیمه شخص ثالث در سال 1403 را برای شما توضیح می‌دهیم تا به بخشی از سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

بیمه ماشینت رو با تخفیف ویژه بخر. کد تخفیف: car

بخشنامه جدید بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۳ درمورد دیه

نرخ دیه هرسال توسط رییس قوه قضاییه اعلام می‌شود. بر همین اساس دیه کامل انسان برای سال 1403 در ماه‌های حرام معادل ۱ میلیارد و 600 میلیون تومان و در ماه‌های دیگر سال 1 میلیارد و 200 میلیون تومان است. مبلغ خسارت جانی بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ یا پرداخت دیه بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ هم براساس همین مبلغ بیمه محاسبه می‌شود.

اگر می‌خواهید دقیقا بدانید که در سال ۱۴۰۳ نهایتا تا چقدر خسارت جانی و مالی توسط بیمه شخص ثالث ماشین شما پوشش داده می‌شود می‌توانید مقاله سقف خسارت بیمه شخص ثالث در ۱۴۰۳ را بخوانید.

قانون انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در سال ۱۴۰۳ امکان انتقال تخفیف در زمان فروش خودرو وجود ندارد. به این معنا که دیگر داشتن تخفیف بیمه شخص ثالث در زمان فروش خودرو امتیاز نیست و هیچ تخفیفی به خریدار منتقل نمی‌شود.

این قانون در راستای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث ایجاد شده است. در قانون جدید فروشنده خودرو می‌تواند تخفیف بیمه شخص ثالث را به خودروی دیگر خود انتقال دهد یا آن را تا زمان خرید خودرو برای خود حفظ کند. البته به طور متوسط تا یکسال می‌توانید این تخفیف را حفظ کنید.

علاوه بر این فرد می‌تواند تخفیف خود را به خانواده درجه یک خود یعنی والدین، همسر و فرزندان منتقل کند. امکان انتقال تخفیف بین دو خودرو که به نام یک فرد است هم وجود دارد. اما برای این انتقال باید پلاک و سند و بیمه‌نامه‌ دو خودرو، همه به نام یک فرد باشد و مبنای محاسبه تخفیف جدید تخفیف بیشتر است؛ برای مثال اگر یک خودرو 50 درصد تخفیف داشته باشد و یک خودرو 20 درصد، پس از انتقال، تخفیف نهایی همان 50 درصد است و تخفیف‌ها باهم جمع نمی‌شود.

همچنین در زمان انتقال تخفیف به خودروی خود فرد یا خانواده درجه یک، کاربری دو خودرو باید یکسان باشد، یعنی امکان انتقال تخفیف خودروی سواری به خودرو با کاربری تاکسی وجود ندارد.

در مطلب زیر می‌توانید شرایط و مدارک انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را به طور کامل بخوانید.

قانون جدید ثبت اطلاعات گواهینامه در بیمه شخص ثالث

قانون ثبت اطلاعات گواهینامه، یکی از قوانین مهم بیمه شخص ثالث در سال 1403 است که در سال‌های اخیر اجرا می‌شود. طبق این قانون در زمان خرید بیمه شخص ثالث، بیمه‌گذار باید اطلاعات گواهینامه افرادی که قصد استفاده از خودرو دارند را در بیمه‌نامه ثبت کند.

این قانون برای شخصی‌سازی یا همان راننده محور کردن بیمه شخص ثالث است. اضافه کردن گواهینامه رانندگی به بیمه شخص ثالث باعث می‌شود تا تخفیف عدم خسارت برای تمامی رانندگان خودرو محاسبه شود و یا در صورت تصادف و خسارت تنها راننده‌ مقصر مشمول قانون شود. با وجود این وارد کردن اطلاعات گواهینامه تمام افراد الزامی نیست و تنها یک گواهینامه (بهتر است برای فردی باشد که بیشترین استفاده را از خودرو دارد) برای خرید بیمه شخص ثالث کافی است.

باید توجه کنید که در صورتی که فقط گواهینامه یک نفر ثبت شده باشد و تصادف در زمان استفاده فرد دیگری رخ بدهد، هیچ تفاوتی در پرداخت خسارت ایجاد نمی‌شود و خسارت به صورت کامل پرداخت می‌شود. این قانون جدید صرفا برای شخصی‌سازی تخفیفات بیمه شخص ثالث است.

راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در سال 1403

قانون راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، چند سالی در دست بررسی بود و در سال ۱۴۰۱ به طور جدی به مرحله اجرایی رسید. در حال حاضر، این قانون در سال 1403 نیز اجرا می‌شود. در این قانون، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث، درصد فرانشیز و … باتوجه‌ به سوابق رانندگی و خسارت مالک خودرو تعیین می‌شود.

یکی از اقدامات در زمینه راننده محور شدن بیمه شخص ثالث، قانون جدید انتقال تخفیف است که در بالا توضیح دادیم. همچنین اضافه کردن گواهینامه رانندگی به بیمه شخص ثالث باعث می‌شود تا تخفیف عدم خسارت برای تمامی رانندگان خودرو محاسبه شود و یا در صورت تصادف و خسارت تنها راننده‌ی مقصر مشمول قانون شود.

در واقع طبق قانون بیمه شخص ثالث 1403، شرکت‌های بیمه در کنار ارگان‌های نظارتی (مانند نیروی انتظامی، پلیس راهور و …) می‌توانند به اطلاعات رانندگی افراد دسترسی داشته باشند و با توجه به رانندگی کم‌خطر یا پرخطر افراد بیمه آن‌ها را تنظیم کنند.

آیا بیمه شخص ثالث باید به نام صاحب ماشین باشد؟

طبق قوانین مربوط به بیمه، فرقی نمی‌کند که بیمه شخص ثالث به نام چه کسی باشد. بنابراین برای دریافت خسارت هنگام تصادف لازم نیست که بیمه شخص ثالث حتما به نام صاحب ماشین باشد. برای دریافت خسارت فقط کافی است ماشین شما بیمه شخص ثالث داشته باشد؛ اینکه چه کسی پشت فرمان بوده و بیمه شخص ثالث به نام کیست اهمیتی ندارد.

قانون خودروی نامتعارف

قانون خودروی نامتعارف در سال 1395 برای جبران هزینه‌های سنگین خسارت خودروهای لوکس تصویب شد. در این قانون دو نوع خودروی متعارف و نامتعارف تعریف می‌شود. خودروی متعارف در هرسال، خودرویی است که قیمت آن معادل با نصف قیمت دیه در ماه حرام یا به عبارتی برابر با سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث باشد. در سال 1403 این مقدار برابر با 800 میلیون تومان است.

در قانون خودروی نامتعارف هزینه خسارت توسط یک فرمول تعیین می‌شود.

میزان تعهد مقصر حادثه = خسارت مالی وارد به خودروی نامتعارف* قیمت روز گران ترین خودروی متعارف تقسیم بر قیمت خودروی نامتعارف زیاندیده

اگر به عنوان مثال دارنده خودروی پراید با خودروی نامتعارف یا خودروی گران‌قیمت نظیر لکسوز با ارزش بیش از یک میلیارد تومان تصادف می‌کرد و کارشناس ارزیاب بیمه، میزان خسارت را به عنوان مثال ۱۰ میلیون تعیین می‌کرد، حداکثر خسارت که با بیمه شخص ثالث راننده پراید پرداخت می‌شد، ۳ میلیون و دویست هزار تومان بود و مابقی خسارت یعنی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عهده مالک لکسوز بود.

در سال‌های قبل پس از محاسبه مقدار خسارت، حتی اگر سقف تعهدات مالی راننده مقصر بیشتر از مقدار خسارت بود بیمه تنها همان مقدار را پرداخت می‌کرد اما در قانون جدید بیمه شخص ثالث 1403 مقدار خسارت تا سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت می‌شود و باقی هزینه‌ها باید توسط بیمه بدنه راننده زیان‌دیده پرداخت شود. برای همین بهتر است اگر ماشین لوکس دارید حتما بیمه بدنه برای خودرو لوکس بخرید.

اگر می‌خواهید مبلغ دقیق قیمت بیمه شخص ثالث برای ماشین‌های متعارف و نامتعارف را در سال 1403 بدانید، مقاله نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1403 چقدر است؟ + نحوه محاسبه را بخوانید.

برابری دیه بانوان و آقایان

یکی از قوانین مهم بیمه شخص ثالث، پرداخت دیه و خسارت جانی بدون توجه به جنسیت و دین فرد آسیب‌دیده است. در این قانون، با وجود تفاوت بین مبلغ دیه بانوان و آقایان، همه اشخاص ثالث که در یک تصادف آسیب می‌بینند یا فوت می‌کنند دیه برابر دریافت می‌کنند.

پرداخت خسارت بدون کروکی

در حوادثی که مبلغ خسارت از حداقل پوشش مالی (برابر با 40 میلیون تومان در سال 1403) کمتر است، برای دریافت خسارت نیازی به کروکی نیست و فقط لازم است هردو طرف بیمه شخص ثالث معتبر داشته باشند. مدت زمان پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث هم بسته به اینکه خسارت جانی باشد یا مالی متفاوت است.

قانون فرانشیز بیمه شخص ثالث برای رانندگان متخلف

رانندگانی که به دلیل تخلف حادثه‌ساز باعث ایجاد خسارت مالی یا جانی شوند، باید بخشی از خسارت را خودشان پرداخت کنند. این قانون برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز و رعایت هرچه بیشتر قانون و مقررات است.

جریمه دیرکرد پرداخت خسارت برای شرکت‌های بیمه

از زمانی که پرونده تصادف تشکیل و خسارت ارزیابی و تایید می‌شود، شرکت‌های بیمه با توجه به نوع و میزان خسارت باید در بازه‌ زمانی مشخصی خسارت را پرداخت کنند در غیر این صورت به دلیل عدم پرداخت به موقع خسارت مشمول جریمه می‌شوند. اطلاع داشتن از قانون جدید بیمه شخص ثالث و جزئیات بیمه شخص ثالث برای تمام بیمه‌گذاران و نمایندگان بیمه الزامی است. با دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث می‌توانید به‌صورت آنلاین از وضعیت بیمه نامه خود استعلام بگیرید و اینترنتی بیمه شخص ثالت خود را تمدید کنید تا مجبور به پرداخت جریمه دیرکرد نباشید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در سایت ازکی

شما با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید بیمه شخص ثالث را طبق قوانین جدید بیمه خریداری کنید. درضمن در سال 1403 می‌توانید برای خسارت‌های بدون کروکی و کمتر از 40 میلیون تومان به کمک سامانه خسارت آنلاین ازکی دریافت کنید. فرقی هم نمی‌کند که خودتان خسارت دیده‌اید یا مقصر حادثه هستید. منتها حتما باید بیمه‌نامه خود را به‌صورت آنلاین از وب‌سایت یا اپلیکیشن ازکی خریده‌ باشید.

نمایش بیشتر

441 دیدگاه

  1. درود بر شما
    در ایران متفاوت با کشوری که در آن زندگی میکنم می‌باشد در اینجا کسی حق رانندگی دارد که نامش وشماره لایسنس او در بیمه به ثبت رسیده باشد در غیر اینصورت دیگری حق رانندگی ندارد وعواقب آن بعهده مالک می‌باشد، اما در ایران خودرویی که مالکیت وبیمه آن والدین باشند و فرزند حق رانندگی در قانون داشت ، البته تا ده سال پیش که در ایران بودم چنین آزادی بود نه تنها آن بلکه با داشتن گواهینامه معتبر آزادی برای رانندگی بر خودروهای دوست ودیگران داشتید ،اما سابقه ای بنام فرد ثبت نمی‌گردید، حال این فرد چگونه میتواند سابقه رانندگی داشته باشد ؟
    سپاسگزارم از پاسخ

    1. سلام و وقت بخیر.
      موضوعی که شما میفرمایید کاملا درسته و متاسفانه راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در ایران، ضعف ها و مشکلات فراوانی داره که باید به مرور برطرف بشه

      1. با سلام ، سال قبل این موقع چنین موردی نبود که تخفیف بیمه منتقل نمیشه و ما چند میلیون بیشتر دادیم برای تخفیفات، حال که می خواهیم دوباره بیمه کنیم می گن بیمه منتقل نمیشه،چطوری میشه از بیمه شکایت کنیم برای چنین تصمیمات خلق الساعه شون بابت ضرر و زیان به ما

        1. رسول عزیز سلام
          متاسفانه افراد زیادی با این قانون متضرر شدند، (البته عده‌ای هم توانستند از تخفیف‌هاشون استفاده کنند) اما برای شکایت باید با بیمه مرکزی تماس بگیرید.

      2. سلام خسته نباشید من ماشین با 70درصد تخفیف خریدم برج10سال1397
        1397/12/6هم سند زدم میخواستم ببینم تخفیفارو میتونم انتقال بدم ب ماشین جدیدم یا ن؟
        برج 5همین امسال ماشینو فروختم پلاکی هم ک تو بیمه نامه هس برای خودمه.

        1. سعید عزیز سلام
          بله اگر بیمه و ماشین به نام خودتان باشد می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

      3. با عرض سلام
        پدرم با سرنشین که داشت با خودروی خودمون تصادف کرده و فقط هم بیمه شخص ثالث داشته
        حالا برای هزینه ها برای پدرم و سرنشین
        بیمه هزینه ای پرداخت میکنه ؟

        1. حبیب عزیز سلام
          بله بیمه شخص ثالث همه هزینه‌های خسارت جانی که به پدرتون و سرنشین پرداخت شده رو پرداخت می‌کنه اما خسارت ماشین رو خودتون باید پرداخت کنید.

      1. سلام وقت بخیر
        من خودرویی رو اول سال ۹۹گرفتم که هنوز قانون جدید بیمه نبود و قبل از اتمام بیمه نامه ماشین رو فروختم، زمانی که بیمه ماشین تمدید شده پلاک خودرو هنوز به نام من بوده، و پلاک ماشین سه ماه بعد تعویض شده است. میخواستم بدونم که میتونم تخفیفات بیمه رو روی پلاک خودم اعمال کنم یا خیر؟

          1. سلام ببخشید من گواهینامه ندارم میتونم بیمه رو ب اسم خودم ثبت کنم

          2. سعید عزیز سلام
            بله این امکان وجود دارد ولی موقع پرداخت خسارت ممکنه با مشکل مواجه بشوید.

          3. با عرض سلام
            بیمه ماشین تموم شده و طرف تصادف کرده مقصرم هست آیا بیمه چیزی تقبل میکنه؟

          4. امین عزیز سلام
            خیر بیمه تنها برای مدت زمان اعتبار خسارت رو پرداخت می‌کنه.

      2. خداوکیلی یه مشت بی سواد جمع شدن واسه یه ملت تصمیم میگیرین توی ایرانی که هزینه سنو و تعویض پلاک بالاست و به دلیل بی کیفیتی خودروهای تولید داخل اکثر مردم تعویض پلاک نمیکنن اما بیمه شخص ثالث رو با کد ملی خود نزد بیمه گذارها بیمه میکنه پس راننده محور کردن بیمه یعنی اینکه شما تخفیف بیمه رو باید براساس گواهینامه یا کد ملی بیمه کننده در نظر بگیرین نه شماره پلاک خودرو واقعا این مسله ساده رو نمیفهمین یا فقط فکر پرکردن جیب شرکت های بیمه این

        1. علی عزیز سلام
          تمدید بیمه با توجه به کد ملی و پلاک انجام میشه. اگر پلاک به نام راننده نباشه ممکنه با مشکلات حقوقی مختلف مواجه بشه.

        2. واقعا حرف علی آقا درسته قانون جدید نواقص و کاستی های خیلی زیادی داره، واقعا راننده محور شدن بیمه یعنی بیمه به نام بیمه گذار و شماره ملی و گواهینامه بیمه گذار باشه نه شماره پلاک خود من حدود هشت سال بود خودرویی از یه آشنا خریدم و به خاطر مشکلاتی که داشتیم نیومد ماشین و به نام بزنه من خودم ماشینمو بیمه کردم هشت سال تموم با احتیاط رانندگی کردم تصادف شد مقصرمون کردن تووی شهر غریب خودم از جیب خسارت دادم که تخفیف بیمه ام نره حالا امسال که ماشین و اومده به نام زده میگن تخفیف بیمه مال شماره پلاکه نه بیمه گذار آخه واقعا معنی بیمه گذار یعنی چی؟ چرا باید حق منو امثال من که کم هم نیستیم به خاطر یه قانونه ناقص و مزخرف ضایع بشه با عرض شرمندگی قانونگذار ها یا سواد قانون گذاری ندارن یا قانون گذاری رو به نفع خودشون میخوان تموم کنن

          1. مهراد عزیز سلام
            متاسفانه این مشکل برای خیلی از افراد پیش اومد و تخفیفشون رو از دست دادند.

          2. اگه وکالت تعویض پلاک داشته باشی از تاریخ اون وکالت… تخفیف رو به تو میدن هر چند سال که باشه انتقالش میدن به شما …. ولی اگر نگرفتی مال صاحب پلاکه

          3. باسلام بنده هم بانظرتون کاملاموافقم اگه سوادداشتن وضعمون این نبود

          4. دقیقا” مشکل شما رو من الان دارم. تخفیف 70 درصدی من به مالک قبلی که پلاک بنامش بوده منتقل شده بجای 600 تومان باید 3 میلیون پرداخت کنم . اگر قانون جدید راننده محور هست . چرا تخقیف 10 سال رانندگی با احتیاط من باید سوخت بشه ؟!

          5. واقعا چه مسله ای ، واقعا که در جایی زندگی میکنیم که رییس جمهورش ۶ کلاس سواد داره و کولبر کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد و از همه جالبتر اینکه وزیر اقتصاد همین ۶ کلاسه رو براساس انقلابی بودن و متدین بودن انتخاب میکنن بعد توقعات ماعه که انگار خیلی بالاست چون خود ما صف میکشیم و رای میدیم حالا بگو من رای ندادم .

        3. سلام خودرومدل ۸۴ دارم اصلااز ابتدا از بیمه ان استفاده نکردم و هرسال میگن تخفیف وبخشودگی داره اما در عمل هرسال گرانتر بیمه پرداخت میکنم چون هرسال مبلغ بیمه را افزایش می دهند این همه سال بیمه پرداخت کردیم چرا قانونی نیست که بازنشستگی بیمه شخص ثالث وجود داشته باشه و ماشینهای سن بالا وبی خطرکه تصادفی نداشته اند وبیش،از۱۶ یا ۱۷ سال بیمه استفاده نکرده اند دیگه بیمه پرداخت نکنند ویا حداقل درصد پرداختی انها در حد ۲ تا ۵ درصد باشد

          1. زهرا عزیز سلام
            اگه از بیمه‌اتون استفاده نکرده باشید الان ۷۰٪ تخفیف عدم خسارت می‌گیرید و در نتظر داشته باشید که ریسک تصادف و خطر تو ماشین‌های قدیمی خیلی بیشتره.

      3. در متن نوشته شده در قسمت قانون خودروهای نامتعارف ،پاراگراف دوماز لحاظ مفهومی به هذیان شبیه است تا قانون!!
        دو سه بار پاراگراف دوم را بخونید و ببینید از لحاظ حقوقی و قانونی قابل درکه؟!

        1. ابراهیم عزیز سلام
          این قانونی هست که توسط بیمه مرکزی تصویب شده، اگر جایی از اون برای شما سوال هست مطرح بفرمایید تا بیشتر توضیح بدیم.

          1. سلام.یه سوال دارم کسی جوابم میده..من یه پراید سال 98 خریدم با 50 در صد تخفیف،،تعویض پلاک و انتقال سند هم کردم همون سال..دو سال پراید رو داشتم و دو تا بیمه کردم رو پلاک خودم و اون پراید.‌پراید رو برج 8 همین امسال فروختم و پلاک رو گرفتم نصب کردم رو ماشین جدید.‌مکه تخفیفات اون پلاک نباید بیاد رو ماشین جدید…نیومد

          2. همراه عزیز سلام
            باید مدارک فروش بیمه قبلی رو به شرکت بیمه ارائه بدید تا تخفیف‌ها منتقل شوند.

          3. وقتی قیمت خیلی از خودروهای معمولی داخلی از ۳۲۰ میلیون بیشتر هست مثل ۲۰۷ یا دنا پلاس یا ساندرو …. این قانون مصداق کامل ظلم و کلاهبرداری شرکت های بیمه هست برای پرداخت نکردن خسارت . و اینکه چرا یکنفر که ماشین بالای ۳۲۰ تومن سوار میشه مجبور میشه حتما بیمه بدنه انجام بده که خسارت از بیمه خودش بگیره و درواقع از جیب خودش هرسال باید خسارت بی توجهی اتوموبیلهای دیگه رو بده علاوه به اینکه تخفیفات بدنه هم ازبین میره
            به اسم قشر ضعیف ولی به کام بیمه که خسارت پرداخت نکند حتی تا سقف بیمه مقصر،

          4. احمد عزیز سلام
            این قانون برای مشکل خسارت‌های سنگین ماشین‌های گران تصویب شد و البته تخفیف‌های خودروی نامتعارف در این حالت از بین نمی‌رود.

          5. سلام.من یه 206 تو سال 96 خریدم توسال97 فروختمش و در تاریخ 1397/۱۱/3 پلاکم از روی ماشین فک شد امروز رفتم تخفیفم رو بزارم رو ماشین جدیدم میگن طرف خریدار قبل لز تمام شدن بیمه نامه شما و در تاریخ 5 اسفند 1397 تصادف داشت با پلاک خودش و الحاقیه زدو تو بیمه نامه هم اسم خودش رو به عنوان بیمه گذار و هم پلاک خودش رو گذاشت و شما نمیتونین تخفیف رو بگیرین!!!!منی که یسال بیمه کردم تخفیف کامل رو نمیتونم بگیرم ولی ایشون که اصلا بیمه نزده تخفیف کامل گرفته؟!پلاک من رو ماشیننصب نبوده چطور تخفیف پلاک من رو گرفتن؟

      4. سلام خسته نباشید من سوار ماشین آژانس شدم تو راه راننده خوابش برد انداخت تو دره من ازش شکایت کردم بعد رفتم دادگاه گفتن که پزشک قانونی طول درمان واست ننوشتن آیا دیه تعلق میگیرم یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    2. سلام وقت بخیر
      یه سوال دارم
      چرا مبلغ بیمه شخص ثالث ماشین شاسی بلند چهار سیلندر با ماشین سواری چهار سیلندر مثل پژو اختلاف قیمت بالایی دارن
      ولی موقع تصادف منجر به فوت هر دو ماشین بیمه یک مبلغ پرداخت میکنه
      اینجام با توجه به پرداخت حق بیمه باید فرق داشته باشه که متاسفانه نداره
      ممنون میشم توضیح بدین
      سپاسگزارم

      1. همراه عزیز سلام
        این قیمت‌ها توسط بیمه مرکزی تعیین می‌شوند و با توجه به ریسک تصادف در ماشین‌های مختلف اختلاف قیمت وجود دارد.

      2. بنظرت اگه با دوستت داری میری و حالا هر اتفاقی افتاد و خودت حالت بد شود و درحال مرگ بودی،بخاطر اینکه دوستت گواهینامش تو بیمه شما ثبت نشوده،باید همونجوری نگاه کنه و منتظر باشه تا آمبولانس بیاد،تا اون موقع که مردی،یا اگه موبایل نبود زنگ بزنه،نباید رانندگی کنه،حرف و قانون مسخره ای

    3. سلام علیکم ببخشید من با ماشینم تصادف کردم و مقصر شناخته شدم
      حالا خواستم برای جبران خسارات شاکی به بیمه مراجعه کنم در حالی که متوجه شدم تاریخ اعتبار گواهینامه رانندگی تمام شده آیا بیمه زیر بار پرداخت خسارت می رود یا نه
      ممنون میشوم اگه راهنمایی کنید با تشکر

      1. سید مصطفی عزیز سلام
        شما می‌توانید خسارتتون رو از شرکت بیمه بگیرید.

      2. سلام سید مصطفی خوبید.
        بله بیمه خسارت را پرداخت میکنه چون اتمام اعتبار تاریخ گواهینامه مبنی بر نداشتن گواهینامه نیست،شما گواهینامه داشتید .

  2. چرا در مورد اضافه خسارت به خودروی غیر متعارف کمتراز قیمت 220 میلیون تومان اشاره ای نشده است؟
    اگر خسارت مالی وارده بیشتر از سقف تعهد مالی بیمه ثالث مقصر باشد و خودرو آسیب دیده جز خکدروهای لوکس نباشد چطور عمل میشود؟؟

      1. اگر راننده بخواد بخشی از دیه یا خسارت را بدهد چرا پول بیمه در سال تیلیاردها پول به حساب بیمه مردم واریز کنند کمی قانونگذار مغزش را به کار بندازد چون وقتی که قرار باشد بخشی از خسارت را مقصر بده هیچ کس بیمه نمیکند چون وقتی چه 100میلیون ویا چه600میلیون خسارت باشد کسی که ندارد واسش فرقی نمیکند امیدوارم که قانونگذار کمی فکرش را بکار بندازد

        1. علی عزیز سلام
          با این مورد حق بیمه به شدت ارزان‌تر شده و قیمت آن با مقدار خسارتی که بیمه برای جبران خسارت می‌پردازد قابل مقایسه نیست. البته امکان خرید پوشش حذف فرانشیز هم وجود دارد.

        2. سلام ببخشید پلاک ماشین به نام پدرم هست و گواهینامه برادرم ثبت شده در بیمه نامه اما من ازش استفاده میکنم آیا مشکلی در بیمه شخص ثالث ایجاد میشه جهت پرداختی؟

      2. سلام دریک تصادف موتور سیکلت باماشین اگر راننده موتور سیکلت فاقد گواهینامه باشد وماشین مقصر باشد ایا بیمه شخص ثالث به موتور سوار تعلق میگیرد

  3. سلام ماشین سندش به نام خودمه و بیمه نامه فعلی هم به نام خودم فقط پلاک به نام دیگری است میخوام بیمه نامه تمدید کنم با مشخصات خودم و چند ماه بعدش بفروشم ایا امکان انتقال تخفیفات وجود دارد ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه دقیق متوجه شرایط شما نشدم. اما به خوام کلی توضیح بدم برای انتقال تخفیف به خودروی دیگه خودتون و یا حفظ تخفیف باید تمامی مدارک به نام خودتون باشه. در چنین شرایطی که شما میفرمایین که پلاک برای خودتون نیست ممکنه برای انتقال تخفیف مشکلی ایجاد بشه. میتونین در صورت نیاز با کارشناسان ما بخش بیمه شخص ثالث تماس بگیرین تا به طور دقیق راهنماییتون کنن.

      1. سلام من ۹۹/۷/۱۰ ماشین خریدم ماشین تازه بیمه شده بود و من هم تعويض پلاک انجام دادم و سند زدم آیا برای تمدید بیمه تخفیفات صفر میشه یا به من میرسه چون قبل از تصویب قانون بوده

        1. میلاد عزیز سلام
          این قانون از سال ۹۸ تصویب شده و شامل شما هم میشه. یعنی نمی‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

          1. سلام چرا الکی میگید این قانون از ۱۴۰۰ اجرا شده بنده از بیمه مرکزی استعلام کردم کسانی که قبل ۱۴۰۰ ماشین خریدن و تخفیف دارن تخفیف های که روی بیمه خودرو بود نمیپره و جهت اطمینان از سایت بیمه مرکزی استعلام بگیرید

          2. محمدرضا عزیز سلام
            اگر صاحب قبلی ماشین از تخفیف استفاده نکند مشکلی پیش نمیاد.

        2. سلام وقت بخیر دختر خالم هنوز گواهی نامه نگرفته ولی ماشین خریده میگه بیا با گواهی نامه تو ماشین رو بیمه کنم بعدا که گواهی نامم اومد بیمه رو انتقال بده ایا این کار برای من دردسر ایجاد نمیکنه ؟اگر تصادفی کنه یا اتفاقی بیوفته پای من گیر هست؟چون بیمه به نام من هست

          1. سارا عزیز سلام
            ایشون می‌تونند به نام خودشون بیمه بخرند تا در سال‌های بعد برای استفاده از تخفیف دچار مشکل نشوند. در حال حاضر سختگیری برای داشتن گواهینامه وجود ندارد. در غیر این صورت بهتره به نام اقوام درجه یک بیمه بخرند تا تخفیف این یک سال از بین نرود.

        1. سلام من ماشین سواری مزایده مواد مخدر از بیمه ایران بیمه کردم برام دو میلیون هفتصد جریمه دیر کرد زده شده و میخواستم بدونم صحت دار که ماشین هایی که مال مواد مخدر هست جریمه دیر کرد به انها طعلق نمی گیره

        2. دقیقا حق با شما است
          من اتوبوس خریدم سه سال قسط داشتم قولنامه دارم که اتوبوس راخریدم ولی چون بدهکار بودم سند را صاحبش تا اخرین قسط را نگیرد به نام من نکرده .
          الان که قسط ها تموم شده میخوام‌بهنام خودم کنم بااینکه سه سال هست که خودم‌بیمه کردم
          ولی الان میگن تخفیف برای صاحب پلاک هست واقعا اینجا من منضرر شدم و خیای ها که مثل من قسطی ماشین خریریدن

    2. بیمه ماشینم ۴ ماهه گذشته جریمه تاخیرش روزی چنده؟؟ضمن اینکه بیمه نامه ب نام صاحب قبلیه و ماشین از ۹ دی بنام خودم شده

  4. سلام من سال قبل ماشین بیمه کردم پلاک به نامم نبود
    بعد از عوض کردن پلاک به نمایندگی گزارش دادم یک الحاقیه روی بیمه نامه گذاشتند پیامش برام اومد روی گوشی
    ولی الان استعلام که میگیرم هنوز همون پلاک قبلی درج شده یعنی همه تخفیفات از بین رفته؟

    1. سلام دوست عزیز
      امکانش هست که سیستم به مشکل خورده باشه ولی به طور کل اگه مجدد بیمه رو تمدید کنین احتمال حفظ تخفیف خیلی زیاده.

      1. سلام.درتاریخ۱۳۹۹.۹.۶ماشین پلاکش وسندش به اسم خانومم شده قبل از این تاریخ مال داییم بوده. ولی نزدیک به ۵سال بیمه نامش به اسم خودمه. لطفا راهنمای کنید.الان بیمه نامه باتخفیفات به کی میرسه.به من میرسه به خانومم یاداییم.مرسی

        1. سلام دوست عزیز
          اگه با پلاک جدید هم به نام خودتون بیمه کرده باشین (یعنی با پلاک همسرتون یه دور بیمه تمدید شده باشه و تخفیف از بین نرفته باشه) احتمال خیلی زیاد تخفیف برای خودتون باقی میمونه و مشکلی ایجاد نمیشه.

      2. اينجانب پلاك ماشين به نام خودم است ماشين به نام خودم است ٧٠ درود هم تخفيف دارم وليتك در زمان تمديد بيمه نامه من در ايران نيستم و دسترسي به كپي سند و كپي كواهينامه هم ندارم و ماشين هم از صفر كيلومتر دست خودم بوده و ٩ سال تصادفي نداشتم چكونه بيمه خود را تمديد كنم در ايران

        1. علی عزیز سلام
          در حال حاضر بدون داشتن این مدارک می‌توانید از سایت ازکی بیمه خودتان را تمدید کنید.

    2. سلام من خودرو خودم را که شش سال بنامم بود در سال 99 برج دو فروختم میخاستم بدانم میتوانم تخفیفات بیمه اش را برای ماشینی که تازه خوحیذریدم بردارم یا خیر؟. ممنون

  5. سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم این قانون از سال جدید اعمال میشه یا فرقی نمیکنه.ماشینی که دارم چندسال دستم بوده بعد سند زدم بنام خودم و بیمه نامه ماشینم هم این چندساله بنام خودم بوده و برج دوازده ۱۳۹۹ سند زدم میخواستم ببینم برای بنده هم اعمال میشه یانه از سال جدید این قانون اجرا میشه مرسی متشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پلاکی که در بیمه نامه ثبت هست به نام شما نباشه تخفیف به صاحب پلاک میرسه و شما نمیتونین از تخفیف استفاده کنین.

      1. سلام من ۶سال ماشین پژو اردی خریدم متاسفانه فروشنده نمی آمد سند بزنه یا تعویض پلاک کنه ماشین هم تخفیف کامل داره ۲۰روز پیش امد پلاک زد به نامم امروز بیمه نامه اش تمام شده بود رفتم بیمه کنم نمایندگی گفت تخفیف نداری ۳میلیون حق بیمه شده بعد متوجه شدم صاحب قبلی رفته الحاقیه برای خودش گرفته بدون اینکه به من اطلاع بده من میتونم از دستش شاکی بشم ؟شش سال ماشین دست منه خودش نمی امد سند بزنه درضمن از کارت سوخت هم استفاده میکرد.لطف میکنید راهنمایی کنید؟

        1. محمد عزیز سلام
          متاسفانه راه حلی وجود ندارد، امیدوارم بتوانید با شکایت به نتیجه برسید.

      2. سلام . من پارسال ماشین خریدم و پلاکی که قبلاً روی ماشین های قبلی نصب شده بود نصب کرده ام یعنی از سال 95تا 97روی یه ماشین از 97تا 99روی ماشین دیگه و از سال 99روی این ماشین جدید . تخفیف من چند سال است ؟!و چجوری تخفیفات را به بیمه ارایه کنم

        1. مجتبی عزیز سلام
          آخرین بیمه شما چقدر تخفیف داشته؟ بیمه ماشین و خود ماشین به نام خودتان هست؟

      3. ماشین ال نود را سال قبل به مبلغ هشتصد تومان با پلاک ده سال تخفیف بیمه کردیم. ولی بعد از تعویض پلاک امروز که برای بیمه رفتیم سه میلیون وپانصد تومان شد. گفتند بیمه روی پلاک و فرد صاحب پلاک اعمال میشه و شما تخفیف بیمه ندارید

        1. همراه عزیز سلام
          پلاک و بیمه ماشین قبلی به نام خودتون بود؟
          پلاک و بیمه ماشین جدید چطور؟

  6. سلام خسته نباشید و ممنون از مقاله مفیدتون
    در صورت فروش خودرو و نخریدن خودروی جدید گفتین به طور متوسط تا یکسال تخفیفات می مونه؟ مگه تا پایان قرار داد تخفیفات نمیمونه و بعدش از بین میره؟ پس به طور متوسط یعنی چی؟ منظورتون حداکثر هست؟ ممنون می شم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      ممنونیم از نظر شما. منظور از متوسط این هست که تمام شرکت‌های بیمه مدت یکسانی برای حفظ تخفیف ندارن و برخی ممکنه بیش از یکسال و برخی کمتر از یکسال تخفیف رو حفظ کنن. به همین خاطر ما اینجا میانگین رو یکسال در نظر گرفتیم. بهتره برای اطمینان بیشتر قبل از اقدام به حفظ تخفیف از شرکت بیمه خودتون به طور دقیق سوال کنین.

  7. سلام من قبل عید امسال سند بنام زدم‌میخواستم ببینم این قانون ازسال جدید اجرا میشه برای منم ااعمال میشه یانه ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون برای شماهم اعمال میشه اگه بیمه نامه و پلاک ثبت شده توی اون به نام مالک قبلی باشه تخفیف برای ایشون میشه.

      1. سلام خسته نباشید من یکساله ک گواهی نامه گرفتم ماشینی ک خریدم بیمه شده ب اسم کسی دیگه ای الان من بخام بیمه کنم تخفیفی ک داره شامل منم میشه یا باید کامل پرداخت کنم

        1. علی عزیز سلام
          تخفیف‌ها متعلق به صاحب قبلی ماشین هستند و شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

        2. سلام و وقت بخیر، من گواهینامه ندارم و میخوام ماشین بخرم، آیا سند و پلاک و بیمه خودرو به نامم میشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

          1. همراه عزیز سلام
            بله مشکلی براتون پیش نمیاد.

  8. مسئولین مملکت شبونه تا اون نوک سوزن به نفع خودشون قانون مینویسن صبم اجرایی میشه .حقوق شهروندیم که هیچی

    1. دقیقا،واقعا خنده داره،یعنی هر کی اولین گواهینامه رو بگیره بیمه یه بیمه نامه کامل باهاش حساب میکنه،یعنی یه ماشین مدل ۸۴ میتونه برای بیمه ای ها تا چندین بار بیمه کامل بخوره و چقدر زیبا پول در می آورند بیمه ای ها

    2. سلام و درود ماشين ٢سال دست منه و ٦ سال تخفيف داره بلاك بنامم نيست ولي آخرين بلاك شخصيم مربوط به آذر ٩٦ هست آيا ميتونم به آن بلاك انتقال بدم يا اكنون با بلاك موجود بيمه كنم وبعد از الحاقيه استفاده كنم؟ تشكر از مقاله خوبتون

      1. نادر عزیز سلام
        متاسفانه خیر نمی‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  9. سلام ماشینمو فروختم باتخفیف بیمه وسند به نام خریدار زدم ولی بیمه نامه اش به نام خودم هست وتا برج۱۴۰۰.۴.۱۰ اعتبار دارد، برای انتقال تخفیف به ماشین جدید فقط کپی بیمه نامه را دارم،خریدار همکاری نمیکنه ومدارک نمیده، ایا میشه بدون مدارک انتقال ، بعد از اتمام اعتباربیمه نامه، از تخفیفش استفاده بکنم؟ ممنون از پاسخگویی شما

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه‌نامه قبلی کاملا به اسم خودتون باشه (پلاک خودتون توی بیمه نامه باشه) میتونین تخفیف رو برای خودتون حفظ کنین چون حتی در صورتی که همکاری نکنن باز تخفیف برای ایشون نیست و برای شماست که پلاک به اسمتون هست.

      1. سلام وقت بخیر
        من آبان 99 خودرو همسرم را خریدم و یک ماه بعد فروختم ولی خرداد 1400 پلاک رو بنام خریدار تغییر دادم با توجه به اینکه تمام مدارک خودرو بنام بنده بود ولی خریدار دی ماه 99 اقدام به تمدید بیمه نموده، بفرمایید تخفیفات به بنده یا همسرم منتقل میشه یا نه؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله تخفیف به شما یا همسرتون میرسه. بستگی داره که در زمان فروش سند قطعی به نام کدومتون بوده باشه.

          1. سلام
            این چه قانونیه تصویب شده
            چراتخفیف هابه جای پلاک روی کدملی اعمال نمیشه که هیچ کس متضررنمیشود. خواهشمندم پیگیری کنین ازنواقص این قانون تافردامطلب دارم که بگم.این نماینده هاحتما توخواب تصویبش کردن وگرنه یه آدم عاقل بیدارچنین قانونی تصویب نمیکنه. قانون بایدعادلانه باشه نه اینکه یه عده سودکنن یه عده ضرر. خواهشمندم رسیدگی کنین

      2. با سلام
        پلاک‌ درج‌شده در بیمه قبل از تعویض پلاک بوده والان تخفیف ۷۰% دیگه بهم تعلق نمیگیره!!!
        حالا سوال اینه من این پلاکی که به اسم خودمه و روی ماشین نصب کردم از سال ۹۴تا حالا نه تصادف کرده و نه موردی داشته
        ایا تخفیف پلاک خودم شامل حالم نمیشه که الان این همه پول داده نشه

        1. مسعود عزیز سلام
          پلاک درج شده در بیمه‌نامه را از سال ۹۴ تا به حال تغییر ندادین؟

      3. سلام خسته نباشید من داداشم ماشین پارسال خریده یه پراید و فقط پلاک به اسم خودش نخورده ولی بیمه نامه به اسم خودشه و طرفی ک ازش خریده کلا وکالت داده به داداشم تا هرزمان بخواد بره پلاک ماشینو بزنه به اسم خودش تا الان نرفته الان چون پلاک به نام خودش نیست و ۷۰ درصد ام تخفیف بیمه داره اگ بخواد بره به نام بزنه پلاک رو تخفیف بیمه واسه صاحب قبلی میشه یا داداشم

        1. امیرحسین عزیز سلام
          متاسفانه بیمه تا سال قبلش به صاحب قبلی تعلق می‌گیره.

  10. سلام من یک ماشین در سال ۹۷ خریدم با ۷۰٪تخفیف بیمه و درهمان زمان انتقال سند انجام شد اما بیمه در هر سال توسط برادرم و بنام خودش تمدید شد الان اون ماشینو به برادرم فروختم تکلیف تخفیفاتش چی میشه ایا تخفیفات برا من حفظ میشه یا برا برادرم ؟ممنون میشم راهنمای کنید

    1. سلام دوست عزیز
      طبق قانون جدید اگه پلاک به اسم شما باشه تخفیف برای شما حفظ میشه و نمیتونین به برادرتون انتقال بدین. اما امکانش هست که والدین اگر خودرو دارن تخفیف رو به ایشون انتقال بدن و شما تخفیف خودتون رو به والدین انتقال بدین.

  11. سلام
    کسی که بیمه پردازی داشته بایدازمزایایش بهره مند بشه یاصاحب پلاک؟ بنده 15سال سابقه بیمه پردازی داشتم ولی چون پلاک فعال نداشتم تمام تخفیفات برای صاحب پلاک میره این کجاش عدالته؟ اصلا چراتخفیف روی کدملی اعمال نمیشه تاهیچکس متضرر نشه؟چراکسی که قبل سال یه ماشین مدل پایین خریده وپلاک زده وتالان سابقه بیمه پردازی هم نداشته الان صاحب 15سال تخفیف اه ولی من که 15سال بیمه پردازی داشتم تخفیفم صفره چون پلاک بنامم نبوده چراقانون ها همش باید به نفع پولدار باشه وهمیشه قشر ضعیف پایمال بشه طرف با هزار قرض یه پراید مدل پایین خریده الان ازکجا بیاره سالی 3میلیون پول بیمه بده؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانونی هست که توسط بیمه مرکزی تصویب شده و شرکت‌های بیمه هم چاره‌ای جز اجرای قانون ندارن. ازونجایی که این قانون جدید هست امیدواریم در آینده تغییراتی داشته باشه تا شرایط بهتری برای مردم فراهم بشه.

      1. من سال۹۱ ماشین خریدم پلاکشوعوض نکردم پارسال عوض کردم ۱۰سال بیمه نامه بنام خودم بوده الان تخفیف هابنام من هست یاصاحب قبلیش امسال تخفیفاش کامل میشده لطفا راهنمایی کنین بدبخت شدیم بخدا چرااینطورقانونا بدون اطلاع رسانی وکارشناسی میزارین بفکر ملت بدبخت یامن مسافرکش الان چکارکنم ازکجا بیارم ۳تومن بیمه کنم

        1. اسماعیل عزیز سلام
          پلاک سال قبل به نام خودتون شده؟ اگر بیمه سال قبل با پلاک خودتون تمدید شده می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

          1. سلام منم ازسال ۸۸تا الان ی پراید دارم که بیمش خودم وبه اسم خودم انجام میدادم خدارو شکر تاالان ازبیمش استفاده نکردم وسال ۹۷پلاک ماشین روبه اسم خودم کردم امروز رفتم بیمه میگه بیمه ماشینت ۲۷۰۰اخه این چه قانونی که گذاشتید فقط میخاید حق مظلوم روبخورید مگه من کدملی ندارم چرا باکد ملی بیمه نمیکنیدفقط قانون رو به نفع خودتون میذاریدفکری به حال ما بدبخت بیچاره هاهم بکنیدماچ گناهی کردیم

          2. اسحق عزیز سلام
            یعنی شما از سال ۹۷ ماشین و بیمه ماشین هر دو به نام خودتون بودند؟ اگر اینجوری باشه برای تمدیدش مشکلی ندارید و می‌تونید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

      2. سلام ببخشید من چندسال بود که یه ماشین خریده بودم پلاک به نامم نبود ،ولی بیمه نامه بنام خودم بود حالا تعویض پلاک کردم ازمدت اعتباربیمه قبلی پنج ماه مونده ،کاری به تخفیف ندارم میخاد تخفیفات مال صاحب پلاک قبلی باشه ایرادی نداره ولی چون پنج ماه دیگه بیمه که با پلاک قبلی که تعویض شد بنام من بوداعتبارداره آیا حالا دیگه اونه بیمه اعتبار نداره چون پلاک بنام من خورده وباید فوری برم بیمه کنم دوباره؟ یا اعتبارش معتبره وفقط بایدبیمه نامه روانتقالش بدم یانیازی نیست لطفا راهنمایی بفرمایید باتوجه به اینکه بیمه باپلاک قبلی که بنامم نبود ولی خودم بیمه کردم پنج ماه دیگه معتبره
        ممنون میشم راهنمایی کنید

  12. سلام ماشین قبلیم رو در سال ۹۹ تو عید فروختم خریدار تعویض پلاک ۹۹/۱/۱۷ انجام داده بیمه رو در ۹۹/۵/۱۷ تمدید کرده حالا میخواستم ببینم چطور تخفیفاتشو به ماشینی که تازه خریدم منتقل کنم لطفا راهنمایی کنید؟

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که پلاک و بیمه‌نامه هردو به مالک جدید منتقل شدن امکان انتقال تخفیف رو ندارین.

  13. سلام
    1_چراتخفیف بیمه رو براساس کدملی محاسبه نمیکنندتاکسی متضررنشود؟
    2_مگه تخفیفات یه سقف نداره وبیشترازاون تخفیف نمیدن ماشینای مدل پایین که تاالان20سال بیمه شدندباتعویض پلاک ازصفربیمه میشوند یعنی روزازنوروزی ازنویعنی کلاهبرداری توی روزروشن!!!!
    20سال شده بیمه پرداخت میکنیم چون پلاک نداشتیم تخفیفات صفروسالی 3میلیون تاچندسال بایدپرداخت کنیم این کجاش عدالته؟
    3_الان هرجامیریم کدملی کاربردداره چرابیمه براساس کدملی نباشه؟ تازه اینطوری شخصی که به خسارت میخوره هم دوندگی نداره کدملی کدی هست که تغییرنمیکنه وثابته!!!

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانونی هست که توسط بیمه مرکزی تصویب شده و شرکت‌های بیمه هم باید این قانون رو اجرا کنن. متوجه شرایطی که شما میفرمایین هستیم ولی متاسفانه قانون هست و فعلا غیرقابل تغییر.

  14. سلام
    برادرم ۸ سال سابقه پرداخت بیمه و رانندگی بدون حادثه و بدون استفاده از بیمه داشته اواخر سال ۹۹ اقدام به تعویض پلاک کرده و بعد برای بیمه اقدام کرد ، بیمه گفت تخفیفات صفر شده و با پلاک قبلی بوده ، این کجاش عدالته کسی که چند سال بدون خسارت و تصادف رانندگی کرده و حق بیمه پرداخت کرده الان هزینه چند برابری برای حق بیمه پرداخت کنه. الان همه کارها با کد ملی انجام میشه . چرا سوابق بیمه شخص ثالث رو روی کد ملی نمیذارن ؟ ایجوری دیگه حق کسی ضایع نمیشه …

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون توسط بیمه مرکزی تصویب شده و شرکت‌های بیمه ملزم به اجرای قانون هستن.

      1. سلام ممنون از مطلب مفیدتون
        ببخشید من چند روز پیش در حال رانندگی دراثر برخورد به مانع درون جوب افتادم و با یک درخت برخورد کردم که ماشین خسارت دید .. ولی چون نمی دونستم عکس از صحنه تصادف نگرفتم .. حالا بعد از چند روز بیمه خسارت بهم تعلق میگیره؟

        1. سارا عزیز سلام
          اگر مدت کمی از تصادف‌تون گذشته، بله می‌توانید به شرکت بیمه مراجعه کنید.

  15. اخه کی دیدین که این ارگان های دولتی و مسئولین یه کاری کرده باشن که به نفع مردم باشه.فقط به فکر اینکه چطوری بتونن پول بیشتری بخورن. نمیتونن یه طرح خوب بدن.حالا تا ۱۰سال باید عیب و‌نقص بر طرف بکنن. فقط یه کاری کردن که چطور تخفیف بیمه مردم رو بسوزونن

    1. سلام دوست عزیز
      این قانونی هست که از طرف بیمه مرکزی تصویب شده و شرکت‌های بیمه ملزم به اجراش هستند.

    2. یعنی من الان بخوام ماشینمو بفروشم مالک جدید بعداز تعویض پلاک باید دوباره ماشین رو بیمه کنه؟

      1. مهرداد عزیز سلام
        نه نیازی نیست اما تخفیف‌ها متعلق به شما هستند و در تمدید سال بعد تخفیفی به ایشون تعلق نمی‌گیرد.

  16. سلام من چند روز پیش تصادف کردم ماشین بنام مادرم هست و بیمه نامه بنام همسرم و از پشت با یک ماشین برخورد کردم ک خودم و سرنشین ماشین من هر دو زخمی شدیم آیا بیمه دیه کامل پرداخت میکنه

      1. من ده ساله ماشینوبیمه میکردم برج۷سال پیش فقط تعویض پلاک کردم الان تخفیف داره یان

  17. سلام من یه ماشیتی خریدم تا برج ۸ بیمش اعتبار داره تعویض پلاکم انجام دادم به نام خودم میخواستم بدونم باید برم بیمه نامه جدید به اسم خودم بگیرم یا اینکه تا برج ۸ بیمه نامه اعتبار داره؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بیمه تا برج 8 اعتبار داره و مشکلی نیست ولی در زمان تمدید چون تعویض پلاک انجام دادین تخفیف از بین میره.

  18. سلام من یه ماشین سال گزشته خریدم که تعویض پلاک رو همون وقت انجام دادم اما بیمه نامه به نام صاحب قبلی تا برج ۳ امسال هست الان چند روز دیگه تموم میشه ولی پلاک بنام خودمه تخفیف شامل من میشه یا اون صاحب قبلی؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      به احتمال زیاد تخفیف برای شما باقی میمونه ولی احتمال کمی وجود داره که به دلیل مغایرت نام بیمه‌گذار و مالک پلاک تخفیف از بین بره. میتونین در زمان تمدید با همکاران ما در شرکت تماس بگیرین تا دقیق شما رو راهنمایی کنن.

  19. سلام وقت بخیر
    من دوسال قبل یک ماشین سواری از عموم خریدم با ۱۲سال تخفیف و سند و همه چیز این ماشین به اسم عمومه الان اگه بخوام ماشین رو به اسم خودم بزنم برایرگرفتن تخفیف ماشین چکار کنم ؟ ؟ عموم راضیه که این تخفیف به من برسه ایا راهی هست تا تخفیف رو بگیرم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه امکان انتقال تخفیف برای شرایط شما وجود نداره چون از بستگان درجه یک عموتون نیستین.

      1. سلام دوست عزیز
        خیر متاسفانه امکانش نیست که عموشون به پدرشون انتقال بدن (انتقال فقط بین والدین، همسر و فرزندان ممکنه)

      1. سلام دوست عزیز
        این راه برای حفظ تخفیف خوبه ولی در واقع ممکنه مشکلات جدی‌تری ایجاد کنه. هم در زمان پرداخت خسارت و هم در زمان نقل و انتقال و … بهرحال بهتر هست که از این روش‌ها استفاده نشه چون به نوعی دور زدن قانون هست.

        1. سلام وقت بخیر،،
          سند و پلاک اولیه خودرو به نام دخترم است و بیمه نامه با 35٪ تخفیف به نام خودم هست،، آخرین بیمه را شهریور ۱۳۹۹ انجام دادم و کمتر از یک ماه به تمدید آن باقیمانده است،، آبان ماه ۱۳۹۹ یعنی دوماه بعد از بیمه کردن خودرو با۳۵٪ تخفیف به نام خودم،، پلاک خودرو بنام مادرم شده است،، الان میتوانم مجدد بیمه با تخفیفات کامل ماشین را برای خودم یا برادرم استفاده نمایم؟

        2. سلام ، خواستم بگم فعلا که این قانون مسخره چندین میلیون ایرانی رو دور زده ، ایشون اگر پدر بزرگ یا مادر بزرگشون در قید حیات باشند عموشون باید تخفیف رو به یکی از آنها واگذار کند و بعد پدر بزرگ یا مادر بزرگ تخفیفات رو به پدر این آقا واگذار کنند و از پدر ایشون هم به خود این آقا واگذار بشه ، یعنی با بلایی که سر مردم آوردن باید بشینیم دور هم معما حل کنیم بجای اینکه داریم پول میدیم و بیمه پرداخت میکنیم که آسایش فکری داشته باشیم ، بجاش فقط استرس و نگرانی داریم ، چرا کسی از مسئولین پاسخگو نیست ؟ چرا نمیان بر اساس کد ملی تخفیفها رو اعمال کنند ؟ چرا بدون اطلاع رسانی از طریق رسانه های عمومی و ملی یک شبه قانون خالی کردن جیب مردم را اجرایی میکنن و حق چندین میلیون آدم را در این اوضای بد اقتصادی پایمال میکنند ؟

    2. سلام بله شما میتونین بیمه تونو به خودتون برگردونین عموتون به اسم پدر تون می نه پدرتون هم به اسم شما

    3. این قانون من درآوردی را ازکجا درآوردید بنده الان یک خودرو چندساله خریداری کردم که سندش بربه مشکل خورده پلاک ما فروشنده است وبندت 5 ساله که خودم حق بیمه راپرداخت کردم وبیمه نامه بنام خودم چندساله که صادر گردیده تکلیف ما چی میشه متوجه نمیشم یعنی 5 سال من حق بیمه را پرداخت کردم دخقیقش رو صاحب پلاک میبره واقعا چقدر مسخره است ازنمایندگان محترم مجلس خواهشمندم دراین حوزه ورود بفرمایند چون بیمه مرکزی داره کلاه سر مردم می‌گذاره باسپاس واحترام

  20. سلام من ده ساله که پلاک دارم
    و تو این چند سال ماشین های مختلفی خریدم و همیشه بیمه کردم و اصلا تا حالا از بیمه استفاده نکردم
    الان ۴ ساله که یک ماشین ۲۰۶ دارم
    و تا برج ۱۰ سال ۱۴۰۰ بیمه داره
    میخاستم ببینم من اگه ماشین و بفروشم و ماشین جدیدی بخرم و تعویض پلاک بکنم و پلاک خودم و روی ماشین جدید بندازم این تخفیف بیمه هام چی میشه برای این که ماشین تا برج ۱۰ هنوز بیمه داره
    با تشکر

  21. سلام
    بنده پراید دارم که حدود13ساله من بیمه میکنم.بیمه ب اسم من هست .ولی تعویض پلاک نکردم وپلاک بنام کسی دیگه هست .ایا این تخفیف برای من هست یا نه .اگه تعویض پلاک کنم تخفیفات شامل من میشه یا صفر میشه چون بیمه نامه بنام من هست .اگه تعویض پلاک نکنم مثل سال های قبل بیمه کنم باز تخفیفات سرجاشه یا نه لطفا جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      اگر تعویض پلاک انجام بدین تخفیف بیمه برای مالک قبلی (که پلاک فعلی به اسمش هست) لحاظ میشه و برای شما صفر میشه. اگر هم بخواین با همون پلاک ادامه بدین ممکنه در اینده مشکلی ایجاد بشه.

  22. سلام وقت بخیر من ماشینم وقبل سال۱۴۰۰فروختم یعنی سال۱۳۹۹وخریداردیربه تعویض پلاک اقدام کردن ومنم قبل تعویض پلاک اون وماشین خریدم و تعویض پلاک کردم یه پلاک دیگه بهم دادن ایاتخفیف بیمه به این این پلاک جدیدم هس یارواون یکی پلاکم هس؟ویه سوال دیگه من چون قبل۱۴۰۰ماشین فروختم وخریدم الان کدوم تخفیف به نامم هس؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه‌نامه‌ی خودروی قبلی هنوز به اسم و پلاک شماست میتونین از تخفیف اون برای خودروی جدیدتون استفاده کنین. بهتره از طریق شرکت بیمه اقدام کنین تا اگه هنوز پلاک بیمه به اسم شماست سریعتر تخفیف به خودرو و پلاک جدیدتون منتقل بشه

      1. من سال۹۱ ماشین خریدم پلاکشوعوض نکردم پارسال عوض کردم ۱۰سال بیمه نامه بنام خودم بوده الان تخفیف هابنام من هست یاصاحب قبلیش امسال تخفیفاش کامل میشده لطفا راهنمایی کنین بدبخت شدیم بخدا چرااینطورقانونا بدون اطلاع رسانی وکارشناسی میزارین بفکر ملت بدبخت یامن مسافرکش الان چکارکنم ازکجا بیارم ۳تومن بیمه کنم

  23. سلام ی پیکان سواری داشتم برج دوازده بیمش کردم ب اسم خودم فروختم گفتن تخفیف بیمه رو ولاک میمونه حالا میخام ی وانت پیکان بخرم بیمش س ماه مهلت داره بخام وانت رو بیمه کنم تخفیف شامل حال من میشه یا باید صبر کنم اون بیمه نامه قبلیم تموم بشه ؟یا کلا بهم نعلق نمیگیره ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      اگه به شرکت بیمه خودروی قبلیتون مراجعه کنین و درخواست حفظ تخفیف بدین میتونین در زمان تمدید بیمه خودروی جدید اون تخفیف رو به خودروی جدید انتقال بدین.

  24. سلام خسته نباشید من یک پراید مدل88با تخفیف 70درصدبرج چهارسال98 خریدم وهمان موقع سند مالکیت وتعویض پلاک را به نام خود انجام دادم الان دوسال است که خودم ماشین را بیمه کردم باهمان 70درصدتخفیف ایا مالک قبلی میتواند از بیمه ماشین که به نام من است استفاده کند

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پلاک داخل بیمه‌نامه به اسم خودتون باشه خیر نمیتونن تخفیف رو بگیرن مجدد. تخفیف برای خودتون باقی میمونه

    2. سلام دوباره مزاحم شدم نفر قبلی که ماشین رو خریدم ازش رفته بیمه ایران گفته بهش میشه الان امده به من میگه پول بیمه ماشین جدیدمو بده وگرنه تخفیف بیمه رو بر میدارم ممنون میشم موضوع رو روشن کنید برام

      1. سلام دوست عزیز
        قانونا چنین چیزی نمیشه چون اگر پلاک فعلی و بیمه‌نامه به نام شما باشه عملا تخفیف برای شما هست ولی ممکنه شرایطی که میفرمایید در بیمه ایران متفاوت باشه. بهتره برای اطلاع دقیق‌تر با بیمه ایران تماس بگیرین.

  25. باسلام
    من خردادسال قبل ماشینموعوض کردم وپلاک قبلیموروی ماشین جدید نصب کردم اماالحاقیه نگرفتم وماشین قبلیم هم مرداد۹۹ باپلاک جدیدوکدملی طرف بیمه شد.اسفند۹۹ خودم ماشینم رابیمه کردم بازم یادم رفت که پلاک خودم رابیمه کنم بیمه هم اشتباهن همون پلاک قبلی رازد الان هرجامیرم میگن مانمیدونیم چی میشه بایدالحاقیه بزنیم یاتخفیفت ازبین میره یامیمونه نمیدونم بایدچکارکنم

    1. سلام دوست عزیز
      با شرایطی که شما میفرمایین احتمال از بین رفتن تخفیف‌ها زیاد هست. با این وجود بهتره الحاقیه بزنین ولی باز ممکنه تخفیف از بین بره.

  26. باسلام من سال ۹۴ تاسال ۹۷ماشین داشتم وپلاک وببمه بنام خودم بوده ماشین رو فروختم برج ۶سال ۹۹ماشین جدید خریدم باهمون‌پلاک میشه تخفیف پلاک قبلیم رو انتقال بدم به این پلاک…الان پلاک وبیمه نامه ماشین جدید به نام خودم نیست ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام دوست عزیز
      اگه خریدار خودرو رو با پلاک خودشون بیمه کرده باشن نمیتونین از تخفیف استفاده کنین با این وجود بهتره مجدد از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین تا اگه امکانش بود به خودروی جدید انتقال بدین.

  27. سلام ممنون از مطلب آموزنده، من ماشین مدل 98 خریدم بیمه به نام خودم، الان دارم میفروشمش 2 سال تخفیف داره، یک ماشین دیگه خریدم با 70 درصد تخفیف، منتهی اون تا برج 10 بیمه داره، بیمه من برج 4 تموم میشه، الان واسه بیمه ماشین چیکار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما میتونین 2 سال بیمه‌ای که برای پلاک خودتون و به اسم خودتون هست رو به خودروی جدید انتقال بدین. 70 درصد تخفیفی که برای خودروی جدید هست برای مالک قبلی اون حفظ میشه و قانونا به شما منتقل نمیشه

      1. سلام،پدرم یک ماشین خریده،،قبل تعویض پلاک،من با ماشینش تصادف کردم و مقصر بودم،،بیمه نامه طبیعتا به نام صاحب قبلی هستش،،آیا بیمه خسارت میده به اونیکه ما باهاش تصادف کردیم؟

  28. یک خودرو سواری از مادرم خریداری کرده ام که بیمه ثالث با تخفیف کامل دارد
    در صورتی که تعویض پلاک انجام شود و سند در دفترخانه تنظیم بشود ، تا پیش از سررسید بیمه نامه نیاز به اقدام خاصی در خصوص بیمه ثالث وجود دارد یا خیر؟

    در خصوص همین خودرو آیا بیمه بدنه این خودرو بعد از تعویض پلاک و تنظیم سند در دفترخانه ، همچنان معتبر است یا نیاز به اقدام خاصی دارد؟
    آیا تخفیفات بیمه بدنه همانند بیمه شخص ثالث بین اعضای درجه یک خانواده قابل تبادل است یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که فروشنده مادر شما هستند (بستگان درجه 1) نیازی به اقدام خاصی ندارین با این وجود بهتره که پس از انتقال کامل و تعویض پلاک به همراه مادر به شرکت بیمه مراجعه کنید و بیمه شخص ثالث رو به همراه تخفیف به نام خودتون انتقال بدین.
      بیمه بدنه هم مشکلی براش ایجاد نمیشه و متعبر هست و تخفیف ها هم از بین نمیره.

    2. با سلام بنده یه ماشین دارم و ۱۳ سال تخفیف داره الان می خوام بفروشم و احتمال داره تا یک سال و شاید بیشتر نتونم خودرو بگیرم میخواستم بپرسم که امکان انتقالش بعد چه مدت هست(بیمه ایران) و اینکه از سال ۹۳ فقط بصورت تعویض پلاک خوردو رو گرفتم سند قطعی به نامم نخورده شرایطش رو توضیح بدید ممنون میشم

      1. امین عزیز سلام
        متاسفانه اگر پلاک به نام خودتان نباشد، تخفیف‌ها از بین می‌رود.

  29. سلام ماشینم رو در۹۹خریدم وتعویض پلاک رو انجام دادم ودر صند قطعی همراه شماره بیمه نامه در تصرف من نوشته موقع تمدید تخفیفات به من منتقل میشود??

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه‌نامه رو بعد از تعویض پلاک با پلاک و مشخصات خودتون تمدید کرده باشین (قبل از اجرایی شدن قانون جدید یعنی تا قبل از بهمن ماه 99) بله تخفیف به شما منتقل شده و باقی میمونه. در غیر اینصورت اگه پلاک داخل بیمه‌نامه هنوز به نام مالک قبلی باشه امکان اینکه بتونین تخفیف رو انتقال بدین تقریبا صفر هست با این وجود چون الحاقیه بیمه دارید (که نشون میده شما خودرو رو خریداری کردین) بهتره به شرکت بیمه مراجعه کنین و شرایط رو بررسی کنین تا اگه شانسی هست از بین نره.

  30. با عرض سلام و خسته نباشید . راستش من خیلی متوجه نمیشم قوانین جدید رو . شرح وضعیت میدم اگر لطف کنید راهنمایی کنید
    من یه ماشین داشتم که 9 سال تخفیف بیمه دست خودم داره . حالا قراره این ماشینو بدم به خواهرم ولی نمیخوام سند بزنم یا تعویض پلاک کنم .میدم فقط اون استفاده کنه . در عوض قراره یه خودرو دست دوم بخرم که هنوز مشخص نیست چیه .الان اگر پلاکم رو از خودروی قبل بردارم که باز برای خواهرم صفر میشه فکر کنم .از طرفی خودرو جدید رو هم که بخرم با تعویض پلاک اینطور که من فهمیدم صفر میشه . ایا امکان داره من از تخفیف خودروی حاضرم به خودروی ایندم منتقل کنم بدون اینکه خودروی قبلیم تخفیفش بپره؟ به عبارت ساده تر هر دو بیمه نامه به اسم من خواهد بود ایا این 9 سال تخفیف رو میشه برای هر دو خودرو لحاظ کرد . اگر هم راه دیگری وجود داره که خودرو تازم تخفیفش رو حفظ کنه از صاحب قبلیش بفرمایید .در مجموع اگر ممکنه ی راه حل ارایه بدین که از هیچ طرفی متضرر نشم .با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه چنین چیزی که میفرمایید امکان نداره. شما یا باید تخفیف پلاک خودتون رو استفاده کنید یا بدون تعویض پلاک خودرو رو به خواهرتون بدین. طبق قانون هم به هیچ عنوان (حتی رضایت فروشنده) نمیشه تخفیف به خریدار منتقل بشه پس نمیتونین روی تخفیف خودروی جدید حساب کنین.

  31. سلام.من یه خودرو سال ۹۷ خریدم با ۱۵ درصد تخفیف به نام همسرم.ولی این دو سال که بیمه کردم بیمه نامه به نام خودمه.الانم ماشینو فروختیم با ۲۵ درصد تخفیف ولی هنوز سند و پلاک انتقال ندادیم.و الانم یه ماشین دیگه خریدیم آیا میتونم تخفیف خودرو قبلی رو به خودرو جدید که بازم به نام همسرم خریدم انتقال بدم

    1. سلام دوست عزیز
      بله هیچ مشکلی نیست و میتونین تخفیف رو به خودروی جدیدتون منتقل کنین.

  32. سلام من دیماه سال 99ماشین خریدم با 70 درصد تخفیف و بهمن ماه اقدام به تعویض پلاک بنام خودم کردم، وتوی بیمه نامه پلاک قبلی که بنام من نیست درج شده، والان میخوام ماشین رو بفروشم و ماشین دیگه بخرم راهی وجود داره که بتونم تخفیف 70 درصد رو به ماشین جدید انتقال بدم، یعنی میتونم برم گزارش پلاک جدید رو به بیمه بدم و الحاقیه بگیرم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طبق قانون جدید این تخفیف به شما تعلق نمیگیره و برای مالک قبلی هست و نمیتونین از الحاقیه استفاده کنین.

  33. باسلام بنده یک سال و نیم هست که ماشینوخریدم ۸سال تخفیف بیمه داشته تخفیف کامله الان فروشنده زنگ زده میگه تخفیف بیمه بدردت نمیخوره ونمیتونی ازش استفاده کنی باید انتقال بدی به ایا درست میگه ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که سند قطعی به نام شما شده و بیمه نامه هم با پلاک شما و اسم شما هست میتونین تخفیف رو حفظ کنین در غیر اینصورت اگه وکالتی خریدین و یا پلاک ثبت شده در بیمه به نام مالک قبلی هست تخفیف به شما نمیرسه و به مالک قبلی میرسه

          1. سلام شرایط انتقال چیه؟ منم الان تو چنین وضعیتی هستم.ولی مدارک ماشین قبلی رو تحویل دادم

          2. سلام دوست عزیز
            در این حالت بهتره به شرکت بیمه مراجعه کنین و اگه اطلاعات بیمه نامه قبلی رو دارین از این طریق استعلام بگیرین و درخواست انتقال تخفیف بدین.

  34. سلام.
    ماشینم هشت سال تخفیف بیمه ثالث داره.تاریخ انقضا بیمه خرداد 1400هستش.
    تعویض پلاک بنده دی ماه 99انجام شد.
    الان که برای تمدید بیمه رفتم نمایندگی بیمه میگه تخفیفاتت شامل شما نمیشه.
    سه سال هستش که ماشین دست خودمه و بیمه گذار طی این سه سال خودم بودم با کد ملی و مشخصات خودم.
    حالا از این هشت سال تخفیف حداقل سه سالی که خودم واریز کردم و بیمه گذار خودم بودم هم شامل حالم نمیشه.چرا؟
    از نمایندگی خواستم که یه الحاقیه برام بزنه روی بیمه نامه قبلیم که داخل اون الحاقیه قید بشه که با تعویض پلاک شماره پلاک خودرو تغییر کرده ،تا اینجوری بتونم حداقل تخفیف اون سه سال رو بگیرم برای بیمه نامه جدیدم.
    ولی نمایندگی انجامش نداد.
    شما بفرمایین چه باید کرد.
    اینجا من و امثال ما متضرر شدیم.
    در حالی که شخص فروشنده که من ازش ماشین خریدم چند تا پلاک باسمش هست و هر کدوم تخفیفاتشون هفت هشت سال داره.
    چرا باید حق مارو بگیرن بدن به دلالای خودرو.
    با ای وضعیت نابسامان اقتصادی .
    لطف کنین و این مشکلات رو در میان بزارین تا راه حل براش پیدا کنن.
    الان من باید برم از نمایندگی شاکی بشم که چرا الحاقیه برام صادر نکردن تا همچین روزی بتونم ازش استفاده کنم و تخفیفاتی که حق خودم هست بگیرم.؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون کاملا ناگهانی و بدون هیچ خبر قبلی توسط بیمه مرکزی ابلاغ شد و شرکت‌های بیمه چاره‌ای جز اجرای قانون ندارن. متوجهیم که این قانون مشکلات زیادی بوجود آورده و سعی میکنیم که مشکلات شما رو انتقال بدیم تا شاید مشکل بوجود اومده حل بشه.

  35. سلام من یه ماشین خریدم مهر ۹۹ و بیمه اش ۱۴۰۰/۱/۲۰تموم شد و بیمه کردم ولی بیمه گذار تخفیف های اون پلاک قبلی رو برا پلاک جدید که به اسمم زدم الحاق کرد درحالی که اصلا با طرف فامیل درجه یک و اینا نبودیم . میخاستم ببینم چون شما میگید از بهمن ماه اجرایی شده من چون بعد بهمن ماه بیمه کردم و بیمه گذار تخفیفات پلاک قبلی رو رو پلاکم آورد بعدا مشکلی پیش نمیاد ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور قانونی نباید چنین اتفاقی میوفتاده ولی با این وجود در پرداخت خسارت برای شما مشکلی ایجاد نمیشه فقط ممکنه سال بعد در زمان تمدید تخفیف شما از بین بره.

  36. با سلام. من من دارم ماشینمو میفروشم که تابرج 4بیمه داره و دوازده سال تخفیف داره و یه ماشین ثبت نام کردم بنام خامومم که خودش تا یکسال دیگه بیمه داره . حالا 12سال تخفیف را تا کی میتونم نگه دارم که انتقال بدم به اون ماشین

    1. سلام دوست عزیز
      بستگی به شرکت بیمه شما داره ولی به طور میانگین تا یکسال میتونین تخفیف رو حفظ کنین.

  37. سلام ببخ‌شید من مهر سال قبل تعویض پلاک رو انجام دادم ولی سند ماشین بنامم نیست بیمه نامه هم بنام مالک قبلیه الان زمان بیمه جدید هست شرطی هست که من بتونم از تخفیفات استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که پلاک ثبت شده در بیمه نامه به نام مالک قبلی هست تخفیف برای ایشون میشه.

    2. سلام خسته نباشید ..من سال اخرای 98 ماشین خریدم..از اون موقع هم بیمه به نام خودمه هم ماشین …الان بخوام بیمه کنم تخفیفات به من میرسه یا مالک قبلی ماشین؟؟

      1. رضا عزیز سلام
        اگر مالک قبلی برای استفاده از تخفیف‌ها اقدام کنند، سوابق قبل از سال ۹۸ متعلق به ایشون می‌شوند. در غیر این صورت شما می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  38. سلام همینجوری مردم خوردو رو بدون بیمه سوار میشدن ..با این شرایط و هزینه چند برابر اومده رو بیمه ها فقط میخوان زندان ها رو پر کنن ..این طرح فقط به نفع شرکت بیمه مرکزی تموم شده..به نفع مردم نیست ..بیمه با تخفیف 600تومان الان مرده کرده 2 تا 3 میلیون مردم از کجا بیارن..مجبورن بدون بیمه سوار بشن

  39. سلام من ماشینمو با تخفیف ۲۵ درصد فروختم .ماشین جدید که بخرم هم فقط ۲۵ درصد تخفیف خواهد داشت یا تخفیفش کامله

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظورتون این هست که تخفیف ماشینی که میخرید تخفیف کامل باشه و به شما برسه چنین چیزی طبق قانون جدید امکان پذیر نیست و شما میتونین از 25 درصد تخفیف خودتون (در صورتی که حفظ کرده باشین) استفاده کنین.

  40. باسلام و احترام
    اگه ماشینمو بفروشم باید برگه ثالث رو بدم به شخص جدید که تا زمانی که اعتبار داره دستش باشه؟
    خب اگه تا اون موقع تصادف بکنه تخفیفات من از بین میره؟
    کسی که خودرو دست دوم میخره باید برای ثالث چیکار کنه؟
    یعنی اون لحظه که ماشینو میفروشیم و تعویض پلاک صورت میگیره ، تکلیف خریدار چیه؟ تا انقضای ثالثی که بنام فروشنده هست از ثالث فروشنده استفاده میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      در حال حاضر تخفیف به خریدار منتقل نمیشه و بهترین کار این هست که برای جلوگیری از مشکلات مختلف، در زمان انتقال خودرو بیمه نامه هم به طور رسمی به مالک جدید منتقل بشه و مالک قبلی تخفیف رو برای خودش حفظ کنه.

  41. من ماشین و سال 98 خریدم 70 درصد تخفیف (13 سال) داشت همون انتقال سند و مدارک انجام شد
    الان تخفیف برای من چقدره؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که پلاک شما در بیمه نامه ثبت شده باشه تخفیف برای شما حفظ میشه.

  42. با سلام
    این قانون از چه تاریخی اجرایی شده
    شخص بنده که برج ۴ سال ۹۹ ماشین خریداری کردم و تعویض پلاک شده به نامم ولی بیمه به نام فروشنده هست که یکماه قبل فروش بیمه کرده(برج ۳)
    تکلیف چیه ؟آیا الان که بیمه تموم شده و میخوام بیمه کنم تخفیف لحاظ میشه واسم یا نه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون از اواسط بهمن 99 در حال اجرا هست. متاسفانه چون سررسید بیمه شما بعد از تاریخ اجرایی شدن هست تخفیف به مالک قبلی میرسه. البته در صورتی که الحاقیه انتقال داشته باشین احتمالش هست که بتونین تخفیف رو حفظ کنین.

  43. باسلام و خسته نباشید،قانون جدید بیمه شخص ثالث واقعا دارای نواقص بزرگی هست،چون مگر میشود قانونی نوشته و اجرایی شود بدون درنظر گرفتن ضررهای زیاد آن،گناه آن راننده بدون تخلف چیه که ۲۰سال بیمه پرداخت کرده بدون خسارت و بدون استفاده از بیمه،و بایک قانون بدون در نظر گرفتن حق اینگونه افراد،کل تخیفاتش ازبین بره و تنها گناهش این باشه که پلاک و سند بنامش نبوده،آیا این ارگان های مربوطه که نشستن قانون وضع میکنن،در چنین مواردی قبلش نمیتونن تنها یک اطلاع رسانی کنن که مردم برن پلاک و سند بنام خودشون بزنن،بعد چنین قانونی وضع کنن،حالا بدون اطلاع رسانی از قبل،آیا اینگونه حق مردم بی گناه پایمال میشه،این وضع کننده چنین قانونی مقصره باید متضرر شدن مردمو جوابگو باشه یا مردم بی گناه…این قانون جدیدشونه،۲۰سال بیمه بدون خسارت پرداخت کنی ماشین مدل۸۰،و اطلاع رسانی هم نشده باشه که پلاک و سند باید بنام خود راننده یا خریدار باید صورت بگیره،تنها بخاطر اینکه پلاک و سند بنامت نیست،کل تخیفاتت صفر میشه و ماشین مدل۸۰را باید همانند ماشین صفر،هزینه بیمه پرداخت کنی،این کجاش عدالته،،،اگر راست میگین و حق مردمو نمیخوایین اینگونه و براحتی در روز روشن پایمال کنین،چرا براساس کد ملی تخفیفاتو لحاظ نمیکنین،این کارا چیه طرف۲۰سال پیش ماشینشو فروخته کل قیمت ماشینشو گرفته،فقط پلاک و سند را انتقال نداده،بجای محاکمه اون شخص،راحت تو خونه نشسته،اونوقت خریدار ماشین انگار بجای اون داشته بیمه پرداخت میکرده،راحت تخفیف بیمه بعد۲۰سال به صاحب اصلی ماشین رسیده بدون هیچ کاری،واقعا تاسف داره بیسوادی و ندانستن تا کی،یا مردمو تو منگنه قرار دادن تا کی

  44. سلام ی سوال داشتم. کمکم کنین ممنون میشم. من ی موتور سیکلت خریدم که یک سال بیمه داره. اما متوحه برگه بیمه نامم نشدم. وقتی رفتم بیمه. اونها مبلغ یک میلیونو چهارصدو ده هزار بابت بیمه ازم گرفتن. میخاستم بدونم میتونم شکایت کنم. که این مسعله رو نکفتن. و برای گرفتن پول از من. با اینکه بیمه داشتم. بیمم کردن؟. جوابو برام ایمیل کنین. خیلی مهمه.

    1. سلام دوست عزیز
      میتونین از طریق شرکت بیمه اقدام کنین و خواستار رفع مشکل بشین. چون اصولا باید استعلام میگرفتن و بعد صادر میشده. بهتره اول از طریق خود شرکت اقدام کنین و در صورتی که جواب نگرفتین قانونی اقدام کنین.

  45. سلام سال قبل برج چهار ماشین خریدم با تخفیف پلاک کردم به نامم ولی تا الان سند قطعی نزدم
    برج ۵ سال ۹۹ بیمه تمدید کردم الان تخفیف بیمه من چی میشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      ازونجایی که پلاکی که در بیمه نامه ثبت شده به نام شما نیست بعد از تعویض پلاک تخفیف به شما تعلق نمیگیره.

  46. اخه این چه دیدگاه نادرست هست که راه اندازی کردن من خودرو خریدم با تخفیف که برای تمام تخفیف بودن پول اضافی پرداخت کردم سند و انتقال مالکیت همون موقع زدم ولی هنوز تمدید بیمه فرا نرسیده الا موقع تمدید یعنی من تخفیف بیمه ندارم ظلم نیست واقعا یک نفر پیکان ۸۰ را بخره۲۰ میلیون بعد ۳ میلیون بیمه پرداخت کنه

  47. واقعا متاسفم به فردی که این قانون را تصویب کرده چون خودش انقدر پول داره که فکر بیمه خودرو نیست یک نفر بخواهد پی کی ۲۰ میلیون سوار شود برای دلشاد کردن زندگی باید ۳ میلیون بیمه پرداخت کند این عادلانه نیست با اون نفر که ماشین سفر سوار می شود فرقی ندارد

  48. من خودروی خود را به خاطر کرونا تعویض پلاک کردم چون شهرستان پلاک بود و ساکن تهران بودم جریمه می شدم و تمام تخفیف بیمه رو اون پلاک هست آیا مسئولی این کار به فکرش رسیده من الان برگردم پلاک شهرستان بگیرم به خاطر تخفیف دوباره جریمه بشم

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون جدید توسط بیمه مرکزی تصویب شده و به نوعی همه دچار مشکل شدن. شرکت‌های بیمه صرفا وظیفه اجرای قانون رو دارن.

  49. سلام.
    من ماشینم مزدا باری بودبرج 8 99 فروختم زمان فروش بیمه اش رو تازه کردم و دادم به خریدار، بیمه و پلاک در زمان فروش به نام خودم بود.
    آیا میتونم تخفیف بیمه ام رو به ماشین جدیدم که سواری خریدم انتقال بدم؟

    1. سلام دوست عزیز
      کاربری خودروها با هم متفاوت هست با این وجود فکر میکنم تو انتقال تخفیف مشکلی ایجاد نمیشه و میتونین تخفیف رو انتقال بدین.

  50. باسلام : ماشینی خریدم که فقط چندروزی بیمه داشت . موقع تمدید متوجه شدم بصورت اقساطی بیمه شده بوده و معوقه دارد از اینرو ماشین در لیست سیاه بیمه وارد شده و امکان بیمه مجدد نیست مگر درصورت تسویه بدهی . سوال ، اولا چرا بیمه طلب خود را بر روی مالکیت ملک و ماشین متمرکز میکند و راهکار الکترونیکی برای استعلام از بیمه برای مردم وجود ندارد . ثانیا چرا دفترخانه اسنادرسمی استعلام های قانونی و لازم را نمیگیرد و تعاملی بین سازمانها نیست .

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه روش کار و هماهنگی بین سازمان‌ها از حیطه و کنترل ما خارج هست و بنده نمیتونم در این زمینه کاری کنم.

      1. سلام خسته نباشید
        من برج 8 سال 99 یه ماشین خرید بلافاصله سند زدم و تعویض پلاک کردم چند روز بعد هم رفتم برای بیمه نامه الحاقیه زدن توی الحاقیه هم اینجوری زدن که پلاک از شماره فلان به این شماره و نام و مشخصات و همه چیزو از اون شخص به نام من زدن تکلیف من چیه ؟ تخفیفات به من انتقال دادن یا اینکه برای خودشون ؟ ضمنا بیمه نامه به نام ایشون ولی الحاقیه ای که زدن توش همه چی به نام من زده شده.

        1. سلام دوست عزیز
          اگه الحاقیه داشته باشین احتمال اینکه تخفیف بهتون نرسه خیلی کم هست چون طبق الحاقیه همه چی به نام شما شده.

  51. با سلام ماشین پراید داشتم سال ۹۹ توبنگاه فروختم و هنوز تعویض پلاک نشده ماشین جدید که خریدم تعویض پلاک کردم با پلاک جدید الان برا بیمه اقدام کردم تخفیف ماشین جدید شمال بنده نمیشه میخواستم ببینم میتونم از تخفیف ماشین قبلیم با توجه به اینکه هنوز تعویض پلاک نشده وچندماهی تا پایان بیمه مونده استفاده کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بله میتونین از تخفیف ماشین قبلیتون استفاده کنین و مانعی نداره.

  52. بی پولی فشار اورده قانون جدید به نفع بیمه وضع میکنن، کسی هم به فکر ملت بیچاره نیست، من قبل از عید ماشین گرفتم با ۷۰ درصد تخفیف، حالا که رفتم بیمه میگن تخفیف نداره برای شما، خدا خیرشون نده

  53. سلام
    من بهمن ماه ۹۹ اتوبوس خریدم و پلاک و سند و همون موقع زدم ولی بیمه ماشین برج ۵ تمدید میشه
    الان برا تمدید تخفیف شامل من میشه یا نه .
    قبل از این ماشین یه اتوبوس دیگه داشتم برج ۷ بیمه کردم و برج ۱۰ فروختم . الان تخفیف اون شامل من میشه

    1. سلام دوست عزیز
      تخفیف اتوبوس جدید به شما نمیرسه. اگه بیمه نامه خودروی قبلیتون توسط خریدار تمدید نشده باشه از تخفیف اون میتونین استفاده کنین.

  54. با عرض سلام و خسته نباشید.
    من در برج ۶ سال ۹۹ ماشین را بیمه کردم و تمام تخفیف بود و چند روز بعد ماشین را فروختم و بیمه تا برج ۶ ۱۴۰۰ به اسم من است .
    تخفیف به من می رسد یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه پلاکی که توی بیمه‌نامه هست به اسم شما باشه تخفیف به شما میرسه.

  55. سلام من ماشینمو اسفند 98 فروختم ولی با قولنامه دستی یعنی هم برگ سبز هم کارت ماشین و سند و پلاک به نام منه اما بیمه ماشین رو سال گذشته خودش بیمه کرده الان میخوایم سند بزنیم تخفیف بیمه برای من میشه یا طرف؟
    ممنون بابت پاسخگویی

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این کوتاهی از جانب بیمه مرکزی بوده و ماهم خیلی ناگهانی مطلع شدیم.

  56. با عرض سلام.من خودرو پراید مدل ۸۱ دارم. در حال حاضر ۵ سال هست که دست من هست و بیمه برایش واریز کردم. من تعویض پلاک انجام ندادم حالا میخوام تعویض پلاک کنم. کلا ماشین ۷ سال تخیف داره که ۵ سالشو من ریختم. تعویض پلاک کنم میشه تخفیف بیمه اش را به پلاک جدید انتقال بدم?

    1. سلام دوست عزیز
      خیر طبق قانون جدید تخفیف برای مالک قبلی خودرو که پلاک به اسمشون هست حفظ میشه.

  57. سلام ماشینم چندسال پیش خریدم به دلایلی زدم بنام پسرعمه ام وکلی تخفیف دارد و همیشه خودم بیمه میکردن بنام خودم الان باید چکار کنم تخفیفها برای خودم باشه این جالب نیست خیلیهاهمین مشکل دارند برای نقل انتقالات لااقل باید به کدملی بیمه کننده تخفیفها میبود نه مالک الان باید چکار کنم تخفیفها برای من باشه من کلی مواظبت کردم بیمه ریختم الان تخفیفها برای مالک باشه بخدا درست نیست یعنی مجبورم ماشین جدیدم بزنم بنام اون تورخدا یه تدبیری بریزید این مشکل حل بشه کسی درست اگاهی رسانی نکرد وگرنه میزدم بنام خودم قبل سال تورخداراهنمایی کنید بالاخره باید یک راهی باشه اگه نباشه که چه فرقی با قانون قبلی داره

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه این قانون کاملا بدون اطلاع قبلی اجرایی شد و خیلی از افراد متضرر شدند. تغییر این قانون هم دست ما نیست و بیمه مرکزی مسئول هست. ماهم امیدوارم هرچه سریعتر تصمیمی برای رفع مشکلات گرفته بشه.

  58. واقعا که .این قانون باید اصلاح بشه .تخفیفات بیمه باید از روی کد ملی هر فرد محاسبه بشه نه پلاک خودرو

  59. با سلام
    مسولین ما دنبال درآمد زایی از جیب مردم هستن
    کجای این طرح راننده محور هست …خیلی ها چندین ساله با ماشین کسایی دیگه دارند امرار معاش میکنن و خلافی هم ندارن و تخیفشان برای صاحبان ماشین هست
    خیلی ها ماشین قسطی خریدن بالای ۵ سال و تخفیفاتی الان ندارن
    کسانی هم بعلت مشکلات انتقال سند سالهاست بیمه میپردازند ولی تخفیفی شاملشان نیست
    چران این قانون عطف به ما سبب شده و این خلاف قانونه بدین صورت که کسی که سال قبل ماشین خریده با توجه به تخفیف خریده و حالا کلی به ضررش شده و طبق قانون نباید شامل خریدهای قبلی بشه مگر خریدار با توجه به نظرات بیمه مرکزی اقدام به خرید کرده تا حالا
    این صورتی از انجام کار نادرست در پوشش توجیهات درست است که سالهاست مردم آشناهستن با این قوانین خانه خراب کن ملت و پر کردن جیب شرکتها
    شما که حقوق میدونید چی لطف کنید بفرمایید کجای اینکار قانونیه
    میخواید راننده محور کنید کلا حذف کنید و طبق سوابق گواهینامه افراد بیمه بزنید
    اینا چه فیلمی والدین و فرزند چکاره هستند برای خرید یا فروش یا نحوه رانندگی من که بخوا تخفیف رو بدی به اونا

  60. سلام.خسته نباشید بنده یک ماشین دارم‌ که همه‌چیز ان از جمله سند و پلاک به نام من هستش ولی ماشین دست یک نفر دیگه هست اگر اوشون تصادف کنن و راننده باشن و مقصر بیمه مبلغ خسارت رو پرداخت نمیکند و مالک باید پرداخت کند؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگه بیمه داشته باشه ماشینتون بیمه پرداخت میکنه. با این وجود بستگی به مبلغ هم داره که اگه از پوشش مالی بیمه بیشتر باشه باید مقصر پرداخت کنه. اگه مشکلی برای راننده مقصر پیش بیاد یعنی متواری بشن یا پرداخت نکنن یا به هر دلیلی بیمه نتونه به راننده مقصر دسترسی داشته باشه از طریق مالک خودرو (شما) پیگیری میکنه.

  61. سلام وعرض ادب این قانون‌به ضرر خیلی ها وبه سود دولت و سازمانهای بیمه ای است.من خودم سه سال پیش پراید گرفتم با تخفیف ۱۲ ساله .چون ماشین مشکلات انتقال قانونی داشت بهمن ۹۹ به نامم خورده.الان به خاطر احمال وبی انصافی فروشنده باید تاوانش رو من بدم. امان از قانونی که ماده وتبصره نداره.

    1. سلام دوست عزیز
      بله متاسفانه متوجه هستیم ولی قانونی هست که بدون هیچ اطلاع قبلی توسط بیمه مرکزی تصویب شد و مشکلات زیادی ایجاد کرد.

  62. سلام من یه سمند مدل 88سال91از برادر خانومم خریرم و سند بنام خودش هست بیمه نامه بنام من او میتواند تخفیف بیمه وپلاک متاشین چون سه پلاک بنامش هست را بنام مادرش و مادرش بنام دخترش که همسر بنده میباشد انتقال دهد

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که مادر همسرتون پلاک به اسمشون داشته باشن بله میشه چنین کاری کنین ولی زمانبر خواهد بود.

  63. باسلام.من ماشین مدل ۹۱داشتم فروختم.سندوپلاک وهمه چیزش به اسم خودم.بیمه نامه ام اسم خودم که تا تاریخ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ اعتبارداره.ماشین جدیدی ام معلوم نیست کی بتونم بخرم.این تخفیفای بیمه روچجوری وتا چه مدت میتونم حفظ کنم برا خودم

    1. سلام دوست عزیز
      به طور میانگین تخفیف‌ها تا یکسال حفظ میشن. بستگی به شرکت بیمه شما داره ممکنه تا 6 ماه یا حتی کمتر حفظ کنه یا ممکنه تا یکسال هم حفظ کنه. باید از طریق شرکت بیمه پیگیری کنین.

  64. سلام من دوتا خودرو دارم یکی 70% تخفیف بیمه داره و یکی دیگه سال 99 تعویض پلاک شده،حالا با راننده محور شدن تخفیف آیا خودرو دوم هم شامل 70% تخفیف هست؟ هر دو خودرو به نام خودم هست و پلاک خودم

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چنین چیزی ممکن نیست. در واقع این قانون نواقص زیادی داره و صرفا به اسم راننده محور هست در حالی که تخفیف روی پلاک منظور میشه و شرایط خاصی داره.

    2. سلام دوست عزیز من هم مشکل شما را دارم دو تا خودرو دارم بنام خودم یکی که تمام تخفیف هست شاید بفروشم میخوام تخفیف اینو رو خودرو و پلاک دوم که تازه خریدم بزارم یعنی خودرویی که میخوام نه دارم تمام تخفیف و ماشین اولم بدون تخفیف بشه بزرگوار اگه به جواب و نتیجه ای رسیدی لطف کن به من هم اطلاع بده چون بیمه نامه هاشون هم یک ماهه تموم میشه

  65. سلام من ماشینم مدل ۹۰هست که تاریخ ۹۹/۱۱/۹خریداری کردم و تا تاریخ ۹۹/12/۱۱هم تعویض پلاک کردم هم سند زدم و قانون جدیدی که اومد برای بیمه از تاریخ ۹۹/۱۱/۱۸ می‌باشد میخواستم ببینم شامل من میشه این قانون که کل تخفیف برای خودرو من بمونه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه تخفیف به شما تعلق نمیگیره چون تعویض پلاک و تمدید بیمه برای بعد از تصویب قانون هست.

  66. سلام وقت بخیر یه وانت مدل ۸۹ داشتم کلاً تخفیف بیمه داشت حالا سواری پژو خریدم تخفیف بیمه رو میتونماز باری انتقال بدم ب سواری

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چون کاربری دو خودرو متفاوت هست نمیتونین این کار رو بکنین.

  67. سلام من ماشینی که خریدم با تخفیف بیمه خریدم یعنی یه پول اضافه تر به خاطر داشتن تخفیفاتش دادم وقبل از تعوض پلا ک بیمه کردم که بیمه گذار به نام صاحب قبلی ماشین بیمه را صادر کرد وگفت بعد از تعویض پلاک الحاقیه میزنم وبعد از الحاقیه این قانون اجرا شد وتخفیفات به من تعلق نگرفت.واین واقعا ظلمه که بیمه ودولت در حق من وامثال من کرده چون هیچ اطلاعیه قبلی ندادند.

  68. باسلام و خسته نباشید کسی مثل من موقع خرید ماشین تمام تخفیف دوسال پیش که گرون خریدیم از ماشینی که تخفیف نداره با این قانون به نظرتون حقش کامله ضایع نميشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه مشکل شما هستیم. متاسفانه این قانون بدون هیچ اطلاع قبلی اجرایی شد و به همین دلیل مشکلات زیادی بوجود آورد.

  69. سلام
    من ماشین خریدم برج 10پلاک زدم بنام خودم ولی بیمه اش برج 5میباشد آیا تخفیف بیمه با توجه به تاریخ تعویض پلاک بنام من میخوره یا مالک قبلی
    ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      چون پلاک ثبت شده در بیمه به نام مالک قبلی هست تخفیف برای ایشون میشه.

  70. با سلام من سال99برج 6ماشین خریدم همون موقع تعویض پلاک کردم برج 8بیمه تموم شد و بیمه کردم به نام خودم الان هم پلاک به نام خودم قید شده هم بیمه اما این پلاک جدید است ایا تخفیف برای من در نظر گرفته میشود ممنون میشم بگید

    1. سلام دوست عزیز
      طبق شرایطی که شما میفرمایید تخفیف به شما منتقل شده و مشکلی نیست.

  71. با عرض سلام
    من ماشینمو‌ بدون‌ بیمه اسفند ۹۹ فروختم خریدار خودش خودرو با پلاک من بیمه ۶ ماهه‌( البته بینه نامه بنام خریداره). کرده در ضمن من خرداد ۱۴۰۰ خودرو فک پلاک کردم می خواستم ببینم تخفیفات شامل من برای خودرو جدیدم میشه..

  72. سلام، من یک ماشین رو توی برج ۳سال۹۹ فروختم و مهلت پایان بیمه شخص ثالث ۱۳۹۹/۱۱/۱۸بوده،و۱۳۹۹/۳/۱۳تعویض پلاک شده به اسم خریدار که با توجه به مهلت اتمام بیمه شخص ثالث که با پلاک و با مشخصات من بوده در بیمه شخص ثالث، ایشان از تخفیف بیمه شخص ثالث بنده استفاده کردن، آیا گرفتن تخفیف بیمه شخص ثالث از ایشان برای من با توجه به قانون جدید مقدوره و ایشان در مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۹بیمه شخص ثالث رو تمدید کردن، با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      قانونا تخفیف به ایشون منتقل شده و شما نمیتونین ازش استفاده کنین.

  73. با سلام،اینجانب خودروی شخصی مدل ۱۳۹۹ دارم و هیچ استفاده ای از آن ندارم،و خودرو کامل در پارکینگ منزل خوابیده است،حال آیا میتوانم بیمه ی آنرا تمدید نکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که بیمه رو تمدید نکنید مشمول جریمه میشین و در صورت استفاده از خودرو بدون بیمه ممکنه مشکلات قانونی مختلفی پیش بیاد.

  74. سلام،بنده یک خودرو با۵سال تخفیف بیمه سال ۹۹فروختم و در تاریخ دوازده بهمن سال ۱۳۹۹تعویض پلاک شد توسط خریدار،،اما بیمه خودرو هنوز بنام خودم هست و پلاک درج شده در بیمه هم پلاک خودم هست هنوز و تا برج ۵/۵/۱۴۰۰مهلت داره بیمه..
    میخوام بدونم تخفیف بیمه ها به من تعلق میگیره

    1. سلام دوست عزیز
      در شرایطی که شما میفرمایین تخفیف به شما میرسه و میتونین از طریق شرکت بیمه درخواست حفظ یا انتقال تخفیف بدین.

  75. کدوم آدمی چنین قانونی گذاشته؟ یعنی تو یک خانواده 4 نفره که از یک ماشین استفاده می کنند باید 4 تا بیمه برای یک ماشین بگیرند

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چنین چیزی صحت نداره. فقط کافیه اسامی افرادی که استفاده میکنن در بیمه نامه ذکر باشه. در واقع این کار هم اجباری نیست فقط برای این هست که اگر یکی از افراد بعدا خودروی جدا خریدند بتونن از تخفیف قبلی استفاده کنن.

  76. سلام خسته نباشین بنده ۱۰ماه پیش ماشین خریدم با بیمه تمام تخفیف که بیمه ش تا ۴۰۰.۴.۱۸ بود همون موقع تعويض پلاک کردم و سند زدم الان رفتم تمدید کنم میگن تخفیف نداره چیکار میتونم بکنم موقع خرید گرون خریدیم بخاطر بیمه الانم که باید از صفر بیمه کنیم راهنمایی بکنین

    1. سلام دوست عزیز
      متوجه مشکل شما هستیم. متاسفانه این قانونی هست که بدون هیچ اطلاع قبلی توسط بیمه مرکزی تصویب شد و مشکلات زیادی رو ایجاد کرد. در رابطه با مشکل شماهم متاسفانه هیچ راهی وجود نداره.

  77. سلام من سال ۹۹ یک ماشین خریدم تعویض پلاکم کردم و دیماهم بیمه به نام من صادر شده ولی مالک قبلی رفته تخفیفاتش رو برداشته مگه میشه بدونه اینکه به من اطلاع بده بتونه انجامش بده

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه با تصویب این قانون جدید مشکلات زیادی بوجود اومده و حتی خود ماهم دقیق نمیدونیم این قانون چجوری اجرایی میشه. بیشتر الان حالت شرکت به شرکت گرفته بعضی از شرکت‌ها تخفیف رو حتی بعد از انتقال به خریدار به فروشنده برمیگردونن و هیچ اطلاعی نمیدن و بعضی از شرکت‌ها این کار رو نمیکنن. متاسفانه اصلا مشخص نیست چون خیلی ناگهانی تصویب شد.

  78. سلام
    من 8سال پیش ماشینمو فروختم و بیمه نامه هم طبق روال اون موقع به خریدار جدید منتقل شده بود و ضمنا ماشین هم نخریدم تو این مدت.
    حالا الان اگ ماشین بتونم بخرم با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث خودرو منتقل نمیشه من باید علاوه بر جریمه عدم پرداخت ، بیمه نامه جدید بخرم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
    (مطلبی در مورد خریداران جدید فاقد سابقه بیمه نامه پیدا نکردم )

    1. سلام دوست عزیز
      خیر نیازی به پرداخت جریمه نیست. جریمه برای زمانی هست که شما ماشین داشته باشین ولی بیمه نداشته باشه. اینکه ماشین نداشتین جریمه نداره و شما میتونین خیلی راحت بیمه جدید بخرین. در صورتی هم که تمایل داشتین میتونین با مراجعه به سایت ازکی خیلی راحت بیمتون رو خریداری کنین.

  79. سلام وقت بخیر
    خودرو سواری سند بنام همسر 8سال تخفیف بیمه بنام همسرم دارم که دارم میفروشمش و ی خودرو بنام خودم دارم میخرم.ایا تخفیف اون ماشین ک ب اسم همسرم بوده رو میشه به خودرو من منتقل کرد.

    1. حسن عزیز سلام
      بله می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید. زمان فروش برای بیمه ماشین همسرتون الحاقیه بگیرید تا بعد دچار مشکل نشید.

  80. سلام و خسته نباشید من ماشینمو فروختم ولی خریدار هنوز تعویض پلاک نکرده و من ماشین دیگری خریدم و وکالتی که گرفتم در حال اتمام است اگر پلاک جدیدی بگیرم امکان انتقال روی پلاک جدید هست؟ یا حتما باید همون پلاک قبلی باشه ؟ با تشکر

  81. با سلام بنده یک ماشین در سال 1399 ماه اردیبهشت خریداری کردم و در همان ماه اردیبهشت نقل و انتقال سند و پلاک را انجام دادم بیمه ماشین ماه 5 همان سال به اتمام رسید که به نام فروشنده بود و من بیمه را با تخفیف به نام خودم تمدید کردم بعد از گذشت یک سال برای تمدید مجدد بیمه مراجعه کردم شرکت بیمه احضار داشت صاحب قبلی بیمه تخفیف بیمه را به نام خودش انتقال داده با توجه به اینکه بنده بیمه نامه را به نام خودم تمدید کرده و طبق قانون فروشنده نمی تواند تخفیف بیمه را بعد از تمدید بیمه با تخفیف صاحب شود خواهشمند است راهنمایی بفرمایید
    با تشکر

    1. همراه عزیز سلام
      این قانون از پایان سال ۹۷ قابل اجرا است و ایشون می‌تونند از بیمه استفاده کنند و در واقع انتقالش به شما غیرقانونی بوده. متاسفانه شما دیگه نمی‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  82. ا سلام بنده یک ماشین در سال 1399 ماه اردیبهشت خریداری کردم و در همان سال و ماه نقل انتقال سند و پلاک را انجام دادم بیمه نامه آن در ماه مرداد 1399 به اتمام رسید که بیمه نامه را با تخفیف مالک قبلی بیمه کردم و در تاریخ 1400/5/5مجددا بیمه نامه را با تخفیف تمدید کردم شرکت بیمه در سال 1400 تخفیف های بیمه را به فرشنده برگشت داده و با توجه به اینکه بنده بیمه نامه را طی دوسال متوالی به نام خودم تمدید کردم و از تخفیفات استفاده نمودم آیا بیمه از لحاظ قانونی امکان انتقال تخفیف به فروشنده را دارد?
    لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر

  83. سلام وخسته نباشید
    بنده سال 90 ماشین خریدم پلاک به نام فروشنده بود ولی بیمه از اون سال به نام خودم صادر میشد و در تاریخ 98/11/5اقدام به تعویض پلاک نمودم و 6ماه بع از تعویض لاک در تاریخ 1399/05/12بیمه جدید رو انجام دادم ولی متاسفانه بیمه گذار با پلاک قبلی که به نام بنده نبوده بیمه رو تمدید کرده و من امسال که خواستم بیمه کنم متوجه شدم حالا میگن تخفیفاتت میره در صورتیکه من سال 98 پلاک بنام خودم کردم 14 سال هم تخفیف دارم چکار کنم ممنون میشم یه راه حل جلو پام بذارین الن نمیتونم بیمه کنم 1هفته است بیمه ندارم
    سپاس

  84. سلام،پدرم یک ماشین خریده،،قبل تعویض پلاک،من با ماشینش تصادف کردم و مقصر بودم،،بیمه نامه طبیعتا به نام صاحب قبلی هستش،،آیا بیمه خسارت میده به اونیکه ما باهاش تصادف کردیم؟

  85. سلام بنده سال گذشته یک تیبای مدل ۹۲ رو فروختم. بعد یک ۴۰۵ خریدم که صفر بود.
    امسال که رفتم ۴۰۵ رو بیمه کنم متصدی کارگزار بیمه گفتند که شما سوابق بیمه ماشین تیبا رو انتقال بدین به ماشین ۴۰۵ و من این کار رو کردم
    دلیل آورد که اولویت با کسی است که سال ۹۷ مالک خودرو بوده و از این حرفها. و اگه انتقال ندین مالک جدید تیبا نمی تونه از تخفیفات بیمه استفاده کنه.
    حالا سوال بنده اینه که مالک جدید تیبا می تونه از من شاکی بشه یا نه؟ در صورتیکه شاکی بشه من مدیون و بدهکار میشم یا نه

  86. سلام بنده تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۱ ماشین از کارخانه ایرانخودرو تحویل گرفتم و همان روز تصادف کردم شماره بیمه برای ماشین بنده ثبت نشده بوده و پیگیری کردم دیدم ازتاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۴بیمه صادر شده در حال حاضر من باید چکار کنم برای گرفتن خسارت
    از چه کسی شکایت کنم بابت نداشتن بیمه ماشینم

  87. ثروتمندان ماشین میخرند و بعد از سالها استفاده انرا به سه برابر قیمت خریدشون به مستمندان میفروشند ، ماشین درب و داغون رو میدن دلخوش بودیم که حداقل تخفیف بیمه به پایین دستها منتقل میشه ولی اونم حذف کردند ، یعتی هم ماشین داغون بهت میدن هم به سه برابر قیمت خریدشون ، هم باید مثل یه ماشین صفر بیمه پرداخت کنی ، این عدالت اجتماعی واقعا حرف نداره

  88. ببخشید من اردیبهشت ۱۴۰۰ گواهینامه گرفتم و بیمه ماشینی هم که خریداری کردم هم به نام پلاک کس دیگه بوده وحالا که خواستم با پلاک خودم ماشین رو بیمه کنم میگن که استعلام گواهینامم که تاریخش واسه ۱۴۰۰ هست جواب نمیده.مشکلش چیه به نظر شما؟

    1. سلام دوست عزیز
      این مشکل رو باید از جانب نیروی انتظامی بررسی کنین چون ارتباطی با بیمه نداره

  89. سلام خسته نباشید خواستم بپرسم خسارت بیمه ایران چقد طول میکشه واسه راننده زیان دیده واریز بشه واسه تصادف دو روز گذشته هنوز واریز نکردن واسم.

    1. سلام دوست عزیز
      به طور معمول تا چند روز بعد از تایید خسارت و کارشناسی و تعمیر خودرو خسارت پرداخت میشه.

  90. سلام،ماشین رو برج7سال 98خریدم و پلاک و بیمه از برج9همون سال به نام خودمه و بنام خودم دو بار پرداخت بیمه داشتم،تخفیف 65درصد دارم،تخفیف بعم میرسه یا نه؟

    1. امیر عزیز سلام
      اگر صاحب قبلی بیمه الحاقیه بگیرد، می‌تواند از تخفیف‌ها استفاده کند. در غیر این صورت شما می‌توانید با تخفیف ماشین خودتان را بیمه کنید.

  91. سلام
    من 4 سال (سال 96 تیر ماه)ماشین خریدم با 70 درصد تخفیف
    فردا باید برم تعویض پلاک به نام پدرم(پدرم گواهی نامه نداره)الان برای سال بعد برای بیم کردن تخفیف میپره؟یا میشه انقال بدم به پدرم؟

    1. حسی عزیز سلام
      اگر مدارک فروش ماشین موجود باشد، می‌توانید تخفیف رو به پدرتون انتقال بدید.

  92. سلام ماشین به نام خانمم هست و گواهینامه نداره من این ماشین رو برای رانندگی استفاده میکنم آیا باید گواهینامه خودم رو برم توی بیمه نامه شخص ثالث ثبت کنم

  93. با سلام
    بنده مهرماه 99یک مینی بوس با تخفیف کامل خریدم همون روزم تعویض پلاک و سندرو زدم در برج 9بیمه نامه رو بنام عموم تمدید کردم خواستم بدونم تخفیف ها بمن تعلق میگیره یا اون صاحب پلاک قبلی ممنون

  94. عجب اینکه تخفیفات این ظاهرا قانون به بهانه های مختلف شامل صاحب و مالک پلاک هم نمیشوند ، و می گویند باید فک پلاک از سال ۹۸ به این طرف فک پلاک شده باشد یا بشود .
    من سال ۸۸ تا ۹۴ مالک پلاکی بوده ام که چند ماهی ماشین دست خودم و چند سالی دست دیگران بوده است و سال ۹۴ فک پلاک شده و الان تخفیف آن سال ها برای پلاک جدید خودم نمی پذیرند .
    اگر هدف این قانون جیب مردم زدن به خاطر پر کردن جیب بیمه ها نیست ، باید شامل خودروهای صفر و جدید شود نه قدیمی و تخفیف خودروها قدیمی به مالک فعلی انتقال دهند و به خاطر قانون جدید قابل انتقال به مالک احتمالی بعدی نباشد .بارها شنیده ایم قانون عطف به ماسبق نمی شود .

  95. سلام وقت بخیر
    من ماشینم رو مهرماه سال 98 خریدم و تعویض پلاک کردم و شهریور 99 برای تمدید بیمه که رفتم، شرکت بیمه گفت نیازی به تغییر شماره پلاک در بیمه نامه نیست و بیمه نامه رو به اسم من ولی با شماره پلاک صاحب قبلی صادر کرد. حالا که برای تمدید رفتم، میگن تخفیفات شما از بین رفته چون صاحب بیمه نامه قبلی پلاک شما نیستید. آیا این تقصیر شرکت بیمه نیست که سال 99 پلاک رو در بیمه نامه تغییر نداده؟

  96. سلام خسته نباشید
    من تمام مدارکم تو اداره بیمه تکمیل فقط کپی پشت کارت ماشین رو ندارم کپی رو کارت رو دارم رفتم بیمه میگن کپی پشت کارت ماشین برای ما لازمه ماشینم فروختم معلوم نیست کجاست اصلا ایا واقعا این کار لازمه در حالی که من کپی روی کارت ماشینم برابر اصل کردم فقط بخاطر کپی پشتش چت تو کار ادم بندازن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      این اطلاعات همیشه برای صدور بیمه لازم هست و از لحاظ قانونی باید وجود داشته باشه.

      1. سلام این قانون اصلا درست اجرا نشده بنده پارسال دی ماه کامیون فروختم وبا 40درصد تخفیف بیمه وخریدار ماشین برای تمدید بیمه بهمن ماه پارسال اقدام نموده و تخفیف دادن به اون آقا و کامیون دیگه ای که بنده خریدم الان بیمش تموم شده و تخفیف این ماشین هم به من نرسیده واقعا باید فکری به حال اشخاصی مثل بنده میکردن که الان باید از صفر شروع کنم و باید سه میلیون اضافه بدم واقعا اون آدمی که این قانون تصویب کرده باید فکر ما هم میکرد

        1. سلام دوست عزیز
          متاسفانه این قانون خیلی سریع و بدون هیچ اطلاع یا ترتیب خاصی اجرایی شد و به همین خاطر مشکلات زیادی ایجاد کرد. ماهم متوجه این موضوع هستیم ولی متاسفانه تغییر از توان ما خارج هست.

  97. سلام
    من یه ماشینو چند ساله از دوستم خریدم و تا الان خودم بیمه میکردم ولی پلاک نزده بودم. آذر ۹۹ پلاک به نام خودم زدم و بهمن ماه هم بیمه رو با تخفیفش تمدید کردم ولی خرداد ماه امسال اس ام اس برام اومده که باید برم بقیه بیمه رو پرداخت کنم. مگه آذر ماه پارسال این قانون بوده؟ اگه اشتباه کردن باید کجا پیگیری کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      این قانون عملا از سال 97 بوده ولی کامل اجرایی نمیشده. چون تاریخ اجرایی شدنش از بهمن بوده امکان داره به همین خاطر این پیام براتون اومده باشه یا دوستتون تخفیف رو برای خودشون برداشته باشن. میتونین از طریق شرکت بیمه به طور دقیق پیگیری کنین.

  98. با سلام
    من ماشین وانت داشتم و9 سال بیمه به نام خودم بوده فروختم وپلاک خودم رو روی ماشین سواری که خریدم تعویض کردم تخفیف بیمه میگن به من تعلق نمیگیره پلاک شخصی خورم روی وانت وروی سواری هستش

      1. سلام بنده ماشینی خریدم که هنوز پلاک به اسم صاحب قبلی هست وبیمه اش تمام شده بود بنام خودم بیمه کردم وگفتند تخفیفات به صاحب قبلی می‌رسد واگر تعویض پلاک بنام خودم بزنم تخفیف هم از این به بعد لحاظ میشه

  99. با سلام و ممنون از پاسخگویی،
    بنده خودروی جدیدی (صفر کیلومتر-دنا) خریداری کرده ام و الان و بعد از گذشت حدود 9 ماه از تاریخ دریافت آن (دارای کارکرد می باشد) تصمیم به فروش خودروی قدیمی (پراید) و انتقال تخفیفات بیمه به خودروی جدید (دنا) دارم.
    سوالی که مطرحه اینه که از اونجاییکه تاریخ انقضای بیمه نامه پراید 08/15 و تاریخ سررسید بیمه نامه خودروی دنا 08/30 هست، نمیدوم باید چیکار کنم! (جهت اطلاع شرکت بیمه گر پراید با شرکت بیمه گر دنا یکی نیست)
    آیا میشه خوروی پراید را فروخت و با توجه به عدم سر رسید تمدید بیمه نامه دنا، انتقال تخفیف را انجام داد یا باید فروش خودرو را تا بعد از تاریخ سررسید بیمه دنا به تعویق انداخت؟
    لطفاً راهنمایی بفرمایید. ممنون

    1. پدرام عزیز سلام
      بله، مشکلی نخواهید داشت. می‌توانید از تخفیف‌هاتون استفاده کنید/

  100. سلام
    اصلاحیه جدیدی برای قانون جدید بیمه اعمال نشده تاماکه متضررشدیم وبیمه پردازی داشتیم ولی پلاک فعال نداشتیم بتونیم ازتخفیفات بهره مند شویم

  101. سلام . دوستم یه تصادف کرده راننده بخاطر از بین نرفتن تخفیفش با استفاده از اشناییه دورش از دوستم خواسته شکایت نکنه و قول داده جبران خسارت کنه ولی بعد 4 ماه الان میزنه زیرش میگه برو شکایت کن از بیمه بگیر . خواستم بدونم میشه با برگه بیمارستان و نامه معرفی به پزشک قانونی که از پاسگاه داره از بیمه خسارت گرفت ممنون میشم راهنمایی کنین،

  102. باسلام
    من با یک موتور تصادف داشتم
    علاوه بر خسارت جرحی گوشی موتور سوار هم شکسته شده،آیا بیمه شخص ثالث خسارت گوشی را میدهد؟

    1. وحید عزیز سلام
      باستناد بند ب ماده ۱قانون بیمه ثالث ۹۵ ، خسارات مالی خساراتیست که به اموال شخص ثالث در سوانح رانندگی وارد میشود . بنابراین شما میتونید خسارت گوشی رو از شرکت بیمه مطالبه کنید. البته باید دلیلی برای اثبات شکسته شدن گوشی در تصادف داشته باشید.

  103. سلام وقت بخیر. بنده در دی ماه سال۹۹ یه ماشین خریدم و انتقال سند در همان موقع کامل انجام شد ولی بیمه تا شهریور ۱۴۰۰ داشت بنابر این برای انتقال بیمه اقدام نکردم. الان که بیمه تموم شده و مراجعه کردم برا تمدید میگه طبق قانون جدید نمیشه تخفیفات رو انتقال بدم به اسم خودم.
    آیا راهی داره بیمه رو انتقال بدم.؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. مهدی عزیز سلام
      متاسفانه طبق قانون جدید نمی‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  104. قانون داغون من یه پراید قسطی خریدم بعد از 5 سال اقساط تموم شد و در این مدت خودرو در رهن ساپیا و امکان تعویض پلاک نبود خب بعدش رفتم برای تعویض پلاک صاحب پلاک فوت کرده و با دردسر تعویض پلاک شد الان سابقه بیمه ای که جمع کردم رفت برای اون مرحوم و من مجددا باید از نو بیمه کنم

  105. سلام،من برج ۱۲ سال ۹۷ یه ماشین سواری خریدم که ۴ سال تخفیف بیمه داشته همون موقع هم تعویض پلاک کردم و سال ۹۸ و ۹۹ هم خودم بیمه ش کردم حالا اون ماشینو فروختم و یه ماشین دیگه با پلاک جدید گرفتم،آیا همه تخیفات مال منه یا فقط دوسالی که خودم بیمه کردم

    1. نوذر عزیز سلام
      بیمه رو به نام خودتون تمدید کردید؟ اگر به نام خودتون تمدید کرده‌ باشید، می‌توانید از تمام تخفیف‌های ماشین قبلی استفاده کنید.

      1. بله به نام خودم بیمه کردم،حتی توی سامانه سنهاب هم به اسم خودم ثبت هستند،اما به چند دفتر بیمه مراجعه کردم گفتند تخفیفات مال شما نیست،بیمه ماشین جدید و قبلی هر دوتا بیمه ایران بوده،باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنید.

        1. سلام من بزج۳سال۹۸یک خودرو دوو ماتیز با ۷۰درصد تخفیف بیمه خریداری کردم وبرج۷سال۹۹ماشین رو فروختم همان موقع تعویض پلاک و سند قطعی انجام شد و خریدار جدید ۳۰دی ماه بیمه را تمدید کرده با پلاک جدید و تخفیفات کامل حالا تخفیفات به من تعلق میگیره یا خریدار جدید

          1. مهدی عزیز سلام
            اگر ایشون موقع تمدید از تخفیف‌ها استفاده کرده باشند، متعلق به خریدار هست و شما امکان استفاده از تخفیف‌ها رو ندارید.

  106. سلام من از سال ۸۷ ماشین دارم وخودم بیمه میکنم وچند نوع ماشین عوض کردم با همون شماره پلاک اما سال۹۷ پلاک به اسم خودم نکردم چکار کنم تخفیف بیمه سال‌های قبلم برگرده

    1. مهدی عزیز سلام اگر بعد از برج ۱۱ سال ۹۷ ماشین رو تعویض کرده باشید می‌توانید با مدارک فروش خودرو از تخفیف‌هاتون استفاده کنید.

  107. سلام وقت بخیر ماشین من پلاک شهرستانه و هفتاد درصد تخفیف داره و بخاطر جابجایی محل سکونت مجبورم پلاک جدید واسه خودم بگیرم، آیا تخفیفات بیمه برای پلاک جدید من محفوظه؟

  108. سلام من یه ماشین شهریور ۹۹خریدم ۲۲مهر ۹۹تعویض پلاک کردم اما چون بیمه نامه ماشین تا ۱۹مهر ۹۹اعتبار داشت قبل از تعویض پلاک بیمه نامه فروشنده بنام خودم با تخفیف کامل انتقال دادم اما الان بعد از گذشت یکسال مالک قبلی خودرو بدون اطلاع من از طریق کارگزاری خود نسبت به بازپس گیری کل تخفیف اقدام نموده با توجه به این که همه نقل و انتقالات سند و بیمه قبل از بهمن ۹۹بوده آیا کار ایشان قانونی است یا خیر ؟

  109. سلام
    تنها راهش اینه یه تصادف انجام بدیم عمدا که تخفیفهم به صاحب پلاک نرسه بیمه هم مجبور بشه خسارت پرداخت کنه حداقل دل ما خنک میشه تخفیف که مال ما نیس

  110. سلام اگه یکم دقت کنید راننده محور کردن چیزی جز تبصره برای دزدی بیشتر بیمه نیست.

  111. سلام. خسته نباشید. من یک ماشین صفر که ثبت نام کرده بودم از ایرانخودرو تحویل گرفتم. در بیمه نامه فقط شماره موتور و شماره شاسی در قسمت مشخصات خودرو درج شده و شماره پلاک درج نشده و خالی است. الان من باید چکار کنم و آیا این بیمه نامه مشکل دارد.

    1. افشین عزیز سلام
      برای اطمینان بیشتر می‌توانید الحاقیه بگیرید و شماره پلاک رو هم به بیمه‌نامه اضافه کنید.

  112. چرا در هنگام ورود اطاعات برای بیمه شخص ثالث اجازه ورود بیش از یک گواهینامه راننده را نمیدهد؟

    1. همراه عزیز سلام
      در حال حاضر وارد کردن یک گواهینامه کافی است و تمام رانندگان ماشین می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

  113. سلام من سال گذشته تصادفي داشته ام كه حدود دو ميليون تومان خسارت مالي بيمه ابران پرداخت كرده است . الان كه بيمه را تمديد كردم دو اتفاق افتاده است اولا هزينه بيمه حدود ٩٠٠هزارتومان زيادتر از حالتي شده كه حادثه نداشته باشم .
    ثانيا ٢٥ درصد تخفيفات سالهاي گذشته (معادل پنج سال )در بيمه نامه جديد حذف گرديده . يعني سالهاي آينده هم بايد همواره هزينه هاي زيادتري بپردازم
    با اين حساب اگر من همان دو ميليون را خودم ميدادم بسيار بسيار به نفعم بود
    نميدانم اين چه طور قانوني هست كه آدم بيمه نباشه راحتتره؟؟!!!

    1. غلامحسین عزیز سلام
      بله متاسفانه این قوانین وجود دارد ولی اگر خدای نکرده مقدار خسارت زیاد باشد با مقدار تخفیف‌ها و هزینه بیمه قابل مقایسه نیست.

  114. سلام اگه ماشین تو پارک بدون راننده ول بشه بخوره به ماشینی بیمه تعلق میگیره برای خسارت وارده؟

    1. سیامک عزیز سلام
      تو این حادثه داشتن کروکی ضروریه و باید کارشناس خسارت نظر بده.

  115. سلام
    ببخشید من یه پراید دارم که پلاک بنام خودمه الان ۷۰درصد تخفیف داره که تو سابقه بیمه کننده ها من هیچوقت بیمش نکردم فقط پلاک بنامم الان تخفیفاش مال میتونم استفاده کنم ییانه؟

    1. علی عزیز سلام
      متاسفانه اگر بیمه به نام خودتان نباشه، نمی‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  116. سلام من ماشینمو بیمه‌کردم و نماینده بیمه گذار اشتباها شماره پلاک قبلی رو روی بیمه ثبت کرده
    میخاستم بدونم نماینده بیمه میتونه‌ با تعویض پلاک در بیمه نامه مشکل رو حل بکنه یا شرایط سختتری داره؟

    1. همراه عزیز سلام
      نمایندگی برای شما الحاقیه صادر می‌کنه و پلاک رو تغییر می‌دهد.

      1. با سلام
        برج ۵ ماشینمو که همه چیزش ب نام خودم بود بیمشو تمدید کردم، برج ۶ فروختمش و تعویض پلاک زدم به خریدار.خودم ماشین جدید خریدم برج ۹ سر رسید بیمه ماشین جدیدی که خریدمه.حالا بخوام بیمه کنم چطوری تخفیفات ماشین قبلی شاملم میشه؟آیا باید تا برج ۵ سال اینده صبر کنم یا از همین برج ۹ تخفیفاتمو میتونم استفاده کنم؟

        1. توحید عزیز سلام
          با مدرک نقل و انتقال ماشین می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید. باید بیمه ماشینی که فروختید براش الحاقیه صادر بشه و خریدار بقیه مبلغ حق بیمه رو پرداخت کند تا شما بتوانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

  117. سلام وقت بخير
    من ميخوام بدونم براى تمديد بيمه موتور حضور مالك الزاميه يا خير ؟

  118. باسلام.خاستم ببینم منکه درسال ۸۴,۸۵ خودرو داشتم .وتاامسال دیگه خودرویی نداشتم سوابق بیمه آن ماشینهای قبلی مال۱۷سال پیش را از کجا و چطور میتونم .بیارم روماشینی که سال قبل خریدم.باتشکر

    1. محمد عزیز سلام
      این قانون از بهمن سال ۹۷ اجرایی شده و شامل ماشین‌هایی که قبل از اون سال فروخته شدند، نمیشه.

  119. سلام بنده یک ماشین خریدم که هنوز انتقال سند نزدم
    وپلاک به اسم طرف هست وبیمه هم9 ماه اعتبارداره هنوز، میخواستم بدونم که بعد از انتقال سند وپلاک بیمه باید کنم دوباره یا بعد9ماه بیمه کنم چون قبلا پلاک نداشتم به اسم خودم

  120. سلام
    من هنوز دقیقا متوجه نشدم اگر شخصی که خودرو را بیمه می کند یعنی بیمه به اسم او صادر میشود مالک خودرو نباشد یعنی سند و پلاک خودرو به نام شخص دیگری است.حال بعد از فروش خودرو تخفیف برای فردی که بیمه به اسم او صادر شده می ماند یا برای شخصی که سند و پلاک خودرو به اسمش بوده؟

    1. محمد عزیز سلام
      متاسفانه هیچکدام نمی‌توانند از تخفیف‌ها استفاده کنند. باید بیمه و پلاک خودرو به اسم یک نفر باشند.

  121. باسلام
    به اطلاع میرساند، باتوجه به تصادف صورت گرفته در تاریخ 98/10/28 و طبق کروکی پلیس راهور شما به عنوان مقصر حادثه شناخته شده اید باتوجه به اینکه تصادف صورت گرفته از تخلفات حادثه ساز (ماده 14 قانون بیمه شخص ثالث) میباشد، شما مبلغ 1/237/500 ریال به شرکت بیمه ملت بدهکار میباشید.
    بدینوسیله به اطلاع میرساند مهلت پرداخت بدهی شما تا ساعت14 مورخ 1400/08/06تعیین گردید بدیهی است در صورت استنکاف از پرداخت بدهی از طریق مقامات قضائی اقدام خواهد شد.
    باتشکر
    مدیریت حقوقی بیمه ملت

    با سلام این پیام رو بیمه ملت واسم فرستاده
    میخواستم بدونم دلیل فرستادن این پیام چی هست؟
    بیمه شماره کارت داده!!! ??
    ماشینم رو وقتی خریدم بیمه یکساله داشت و هزینه بیمه اش کامل پرداخت شده بود( از سایپا خریدم)
    بعد تصادف کردم

  122. سلام
    من بابام در ماه حرام تصادف کرده ماشینش چپ شده یعنی راننده مقصر خودشه.الان چجوری برای گرفتش دیه بیمه پیگیر بشیم یا از کجا شروع کنیم چون میگن مراحلش یکم سخته…
    لطفا ی راهنمایی بکنید???

    1. همراه عزیز سلام
      دیه راننده مقصر حتی در ماه‌های حرام به نرخ ماه‌های عادی حساب می‌شود. مراحلی که باید انجام بدید به این ترتیب است:
      اعلام خسارت به یکی از نمایندگی‌های بیمه
      مراجعه به پزشک قانونی و دریافت نظر نهایی
      تشکیل دادگاه بررسی با حضور مقصر زیاندیده و نماینده شرکت بیمه
      صدور رای بدوی
      چنانچه طرفین به رای اعتراضی نداشته باشند رای قطعی میشود
      ابلاغ رای و تکمیل پرونده در شرکت بیمه
      پرداخت دیه تا 15 روز پس از تکمیل پرونده در شرکت بیمه

      1. سلام
        من سال گذشته برج ۳ماشینو خریدم برج۱۱ بیمه رو تمدید کردم و بیمه نامه وتخفیفات همش به نام من شده.الان صاحب قبلی می‌تونه تخفیفارو برداره یا نه؟

  123. با سلام:من خودروی تیبا رو از نمایندگی سایپا دریافت کرده ام بیمه نامه شخص ثالث اون رو 4 ماه قبل از تحویل خودرو زدن،این رو کجا میتونم شکایت کنم و پیگیری کنم یا اصلا بیخیالش بشم .اگه کسی اطلاع داره خوشحال میشم مرا راهنمایی کنه . با تشکر

  124. سلام خسته نباشین.من برج10سال 97 ماشین پراید خریدم و بیمه هم از برج 10خود صاحب قبلیش کرده برج 11تعویض پلاک کردم و سند زدم به نام خودم .در برج10سال 98 بیمش تموم شد و خودم برای اولین بار با تخفیف کامل در سایت بیمتو بیمه کردم و در برج11 ماشینو فروختم میخوام بدونم که 1/تخفیف بیمش مال منه یا مال صاحب قبلیش
    2/اون یکسال بیمه کردم تخفیفش میرسه به من یا نه
    3/الان خودرو ساینا خریدم به اسم خانمم.اون تخفیفها رو میشه به بیمه خانمم انتقال بدم
    4/خودروی کوییک مدل 400برنده شدم و فروختم و یکسال توی رهن است اگه خریدار سال دیگه قبل از سند به نامش بخوره بیمه کنه تخفیفش برای منه یا خودش.بعد این دوسال 10 درصد تخفیف داره میتونم اونم به بیمه خودروی خانمم انتقال دهم
    ممنون از شما بابت پاسختان

    1. حمید عزیز سلام
      اگر بیمه پراید رو به نام خودتان تمدید کردید بله می‌توانید از تمام تخفیف‌ها استفاده کنید. امکان انتقال تخفیف‌ها به همسرتان هم وجود دارد.
      خودروی کوییک هم تخفیف بیمه‌اش متعلق به شما است و خریدار نمی‌تواند از آن استفاده کند.

  125. سلام وقت بخیر
    بنده در تاریخ ۱۳۹۸/۲/۸ برا ماشینم سند زدم از اون موقع تا الان ماشین دست خودم بوده و در ماه آبان دو سال پشت سر هم در بیمه آسیا ماشین رو بیمه کردم که سال قبل تخفیف بیمه ۶۵ درصد بود
    سال قبل موقع بیمه کردن اپراتور اشتباه کرد و پلاک ماشین رو تو سیستم اشتباه زد و روی برگه بیمه به صورت دسته پلاک صحیح ماشین که به اسم خودم بود رو نوشت و ازش پرسیدم مشکلی پیش نمیاد گفت نه
    امسال رفتم بیمه کنم متاسفانه گفتن چون پلاک اشتباهه کل تخفیفات سال های قبل از بین می‌ره و چون تاریخ بیمه هم گذشته دیگه نمیشه الحاقیه هم زد در نتیجه با یک اشتباه اپراتور الان شدید گرفتار شدم حتی از شعبه هم پیگیر شدم گفتن نمیشه کاری کرد …

    ممنون میشم اگه راهی هست منو راهنمایی کنید

      1. سلام وقت بخیر من خودرو پراید سال 99 برج 4 خریدم و پلاک بنام زدم بیمه هم برج نه 99 بنام خودم با تخفیفات کامل تمدید کردم ایا امسال تخفیفات بیمه بمن تعلق میگیرد ممنون میشم پاسخ دهید

        1. مجید عزیز سلام
          اگر صاحب قبلی ماشین از تخفیف‌ها استفاده کنند، خیر. یعنی به طور قانونی تخفیف‌ها متعلق به ایشون هستند اما چون شما بیمه رو به نام خودتون زدید اگر ایشون ادعایی نداشته باشند به مشکل نمی‌خورید و می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید.

    1. مهدی عزیز سلام
      بله امکانش هست البته بیمه تعمیرگاه‌ها رو هم معرفی می‌کنه که با مقدار خسارت پرداختی ماشین رو تعمیر می‌کند.

  126. با سلام
    لطفا این موضوع رو بعنوان اعتراض و نواقص راننده محور شدن بیمه شخص ثالث به اطلاع مسئولان برسانید:
    بنده از سال ۸۷ با یک شماره پلاک، ماشین های مختلفی از جمله پراید، ۴۰۵، پارس، ال۹۰ و … داشتم که با کد ملی و شماره پلاک من هر کدام ۴-۵ سال تخفیف بیمه داشتن و آخرین ماشینم رو سال ۹۷ فرو ختم و سال ۹۸ پراید خریدم که ۱۳سال تخفیف بیمه داشت.

    الان پراید و فروختم خواستم تخفیف بیمه اش رو بندازم روی ماشین پارس جدیدم. میگن یک سال تخفیف ش مربوط به شما میشه.

    میگم از تخفیف ماشین های قبلیم که هیچکدام از مزایای استفاده نکردم بندازید روی این ماشین جدید، میگن اون تخفیف ها هم میشه برای خریدارهاشون.

    این چه قانونیه؟؟؟؟
    چرا اینجا کد ملی من که حداقل بالای ۱۰-۱۲سال تخفیف بیمه دارم نمیتونم از مزایای استفاده کنم؟؟؟

    1. وحید عزیز سلام
      متاسفانه این قانون سال ۹۸ تصویب شد و افراد زیادی مثل شما متضرر شدند.

      1. سلام من ماشینو برج ۹۹/۴ خریدم تعویض پلاک و….. انجام شد برج ۹۹/۱۱ بیمه اش کردم به نام خودم رو پلاک خودم با تخفیف کامل
        حالا امسال تخفیف شامل من میشه؟؟

        1. عماد عزیز سلام
          اگر صاحب قبلی بیمه از این تخفیف‌ها استفاده نکنند، بله شما می‌توانید امسال هم با تخفیف ماشینتون رو بیمه کنید.

  127. سلام.من اردیبهشت سال 96 پراید مدل 88 از شخصی خریدم.موقع تعویض پلاک وکالت تعویض پلاک شخص که از صاخب اصلی ماشین داشت به دلیل فوت صاحب ماشین از بین رفت.بع از شکایت و الزام به سند خورد به کرونا و تا برج 11 سال 99 طول کشید.الان تخفیفام پریده در صورتی که 5 ساله زیر پا خودمه.الان تکلیفمون جی میشه.من اگه بخام ماشینی کلش 50 تومنه رو سالی 3تومن بیمه کنم به چه دردی میخوره…هیچ جا هم نمیشه اعتراض زد…به فکر مردم باشید

  128. سلام خسته نباشید ما با یک نفر تصادف کردیم مقصر بودیم کارت بیمه رو به طرف دادیم ولی ایشون چیزی به ما نداد جز شماره تلفن الان زنگ میزنیم تلفنش خاموشه الان ما چیکار میتونیم انجام بدیم

    1. امیر عزیز سلام
      داشتن کارت بیمه ضروری نیست، از آدرس پایین می‌تونید کد یکتای بیمه‌اتون رو دریافت کنید، یا با شرکت نمایندگی تماس بگیرید تا دوباره براتون پرینت یا فایل بیمه نامه رو ارسال کنند:
      https://www.centinsur.ir/fa-IR/Portal/5004/page/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

  129. سلام من سقف تعهد 80 میلیونی بیمه ایران را دارم متاسفانه با یک خودروی بی ام و یه تصادف جزیی کردم که خسارت 15 میلیون تومانی دید ولی بیمه به من فقط 2700 عزار تومان پرداخت کرد آن هم با کلی چک و چانه که در آخر هم ترجیح دادم استفاده نکنم با این حال فکر میکنم سقف تعهدات بیمه شخص ثالث با حداقل هیچ فرقی نمیکند و ماا که سقف تعهدات انجام میدهیم فقط پ.ا اضافه به بیمه گزار میدهیم که این اصلا انصاف نیست، به شخصه سقف تعهدات را برای بیمه کردن انتخاب میکنم و هزینه بیشتری را چرداخت میکنم که بتوانم روزی که نیاز دارم از آن استفاده کنم نه مثل این اتفاق که کل مسئولین بیمه بنده را به تمسخر بگیرند.

    1. حمید عزیز سلام
      ماشین بی‌ام‌و جزو خودروهای غیر متعارف به حساب میاد و شما قانونا باید تا سقف خودروی متعارف (معادل همین خسارت برای ماشین دنا +) رو به ایشون پرداخت کنید. پرداخت بقیه خسارت به عهده راننده BMW هست. احتمالا ارزیابی خسارت هم با همین روش انجام شده است.

  130. توی ایران قانون گذاران همه می خواهند دستشان توی جیب مردم باشد یعنی دزدی از جیب مردم کسی که به فکر رفاه مردم نیست هدفشان پرکردن جیب خودشان است

  131. سلام وقتتون بخیر
    من یه ماشین فروختم الان تعویض پلاک شد تخفیف 45درصدی داره
    حال آیا میتونم تخفیف پلاک اون ماشین روی این پلاک ماشین جدید انتقال بدم و بیمه اش کنم

    1. امین عزیز سلام
      بله باید برای بیمه قبلیه الحاقیه بگیرید و تخفیف‌ها رو به ماشین جدیدتون انتقال بدید.

  132. سلام. من 98/4 یه براید خریدم تا 98/9 بیمه داشت 2سال خودم با نام وبلاک بنام خودم بیمه کردم وقتی که این ماشین و خریدم 70% تخفیف داشت امسال که خواستم بیمه کنم و بیمه گزار گفت که 70% طرف الحاقیه زده حالا من این 2سالی که خودم با بلاک خودم وبا نام خودم بیمه کردم 5% داده در صورتی که من 2 سال بیمه کردم علت چیه ؟

  133. با سلام
    نگارنده عزیز
    قانون را فقط مجلس تصویب می کند . آنچه بیمه مرکزی و سایرین صادر می کنند ، بخشنامه و … است که اگر مغایر قانون باشد قابل ابطال است ، لذا استفاده از لفظ قانون به این شکل صحیح نیست .

    1. سلام
      برگ سبز من در تاریخ 97/6/17 ثبت شده بود منم سال بعداردیبهشت ماه با تمام تخفیف بیمه کردم و کلا دو بار بیمه کردم و سال 99 ماشینو فروختم که ماشین تا 1400/2/1 بیمه به اسم من بود و من الان ماشین خریده ام میخواستم بیمه کنم آیا بیمه من تمام تخفیف بیمه میشه یا نه؟

  134. درود بر شما
    فردی که سواری پژو دارد و سال قبل 15 درصد تخفیف ثالث داشته . با توجه به قوانین جدید ، ( کسانی که از تاری 1397/10 به بعد تعویض پلاک انجام داده اند ، باید تخفیفات نسبت به تاریخ تعویض پلاک کسر شود) یعنی ایشان در تاریخ 1398/01/20 تعویض پلاک انجام داده است . حالا برای تمدید بیمه نامه خود باید با 20 درصد تخفیف تمدید نماید یا اینکه با 10 درصد تخفیف؟

    1. سعید عزیز سلام
      قانونا ۱۰ درصد از تخفیف‌ها متعلق به صاحب قبلی ماشین هستند، اگر ایشون بخوان از تخفیف استفاده کنند شما باید با ۱۰ درصد تخفیف تمدید کنید، در غیر این صورت مشکلی براتون پیش نمیاد و می‌توانید با همان ۲۰٪ تخفیف بیمه بخرید.

      1. سپاس از مهرتان . ولی واقعا این قانون علاوه بر اینکه برای بیمه گذاران مشکلاتی ایجاد کرده ، نماینده های بیمه هم واقعا درگیر میشوند و بین قانون و حق اصلی بیمه گذاران حیرانند.

        1. باسلام من درسال 92یک دستگاه وانت پیکان خریدم تاسال گذشته پلاک نکرده بودم ودراین 6سال بیمه راخودم وبنام خودم وهزینه خودم میزدم سال گذشته درآبان ماه پلاک زدم وپلاک وبرگ سبز بنام خودم هست باتوجه به اجرای قانون ازاسفند99واینکه پلاک وبرگ سبزازتاریخ 99/7/29 بنام من هست میخوام بدونم که تخفیف بیمه شخص ثالث مال من هست ممنون

          1. علی عزیز سلام
            در بیمه سال قبل پلاک و بیمه به نام خودتان بوده است؟

  135. سلام.من ماشینم سال۹۹بیمه کردم .تعهدات راننده۳۳۰میلیون هستش.توحادثه واژگونی مقصر شدم.حادثه سال۱۴۰۰اتفاق افتاده .الان دیه من چجوری حساب میشه.ممنون میشم جواب بدهید.

    1. مهدی عزیز سلام
      شرکت بیمه خسارت راننده مقصر رو مطابق سال ۹۹ پرداخت می‌کنه اما می‌توانید بقیه خسارت رو از صندوق تامین خسارت‌های بدنی بگیرید.

  136. ماشین اگه گواهینامه نداشته باشیم می شه ماشین بیمه کرد در1400 اگه بیمه ماشین سرفرصت بیمه نکنیم 10روز بکذره جریمه می شود

  137. سلام،ماشین رو سال 98 با 70 درصد تخفیف خریدم،سال 99 با 70 درصد تمدید کردم،الان میخوام ماشینمو بفروشم و تخفیفاتشو نگهدارم چند درصد از تخفیفات رو میتونم نگه دارم؟آیا 70 درصد میتونم برای خودم بردارم؟

    1. همراه عزیز سلام
      بله اگر صاحب قبلی از تخفیف‌ها استفاده نکند، همه تخفیف رو می‌توانید خودتان یا اعضای درجه یک خانواده استفاده کنید.

  138. سلام من پلاکم ۲.۱۳۹۹
    بنامم خورده میشه بگیید این بخش نامه کی بوده چون میخوان بیممو بخورن منطورم اینه که بیمه رو با شماره پلاک میدن یانه چه تاریخی فقط این بخش نامه اومده؟

    1. مهدی عزیز سلام
      از برج ۱۱ سال ۹۷ این قانون تصویب شده و از اسفند سال ۹۹ اجرایی می‌شود. در واقع صاحب قبلی ماشین شما صاحب تخفیف‌ها خواهد بود.

  139. با سلام به همه ی هموطنان دیروز برای دریافت خسارت که خودروی تی با به کمری بنده زده بود وحداقل ۶۵ میلیون خسارت وارد کرده بود به بیمه ایران مراجعه کردیم وگفتندخودروی شما نامتعارف است وپنج میلیون خسارت به شما تعلق می‌گیرد سوال ۱ من این خودرورا۴۸میلون صفر رسال ۲۰۰۸خریدم وامروز۲۳هزاردلارصفرآن قیمت دارد چه کسی باعث گرانی شده ۲خودروی مسئولین متعارفه یاپول بیتمال متعارف است ۳مخواهندمجبورمان کنند پرلیدمتعارف سواربشیم خوب یارانه را قطع کنید چرا باکشته شدنمان میخواهید نپردازید ۴شخص ثالث دیگرمعنی خودراندارد چراکه بیمه بدنه خودت بایدخسارت رابدهد ۵سالی ده میلیون دیگه هم پول بیمه بدنه بدید تا متعارف شوید ۶آزادی برای واردکردن خسارت سنگین به خودروهای لوکس ۷ خلایق هرچه لایق

  140. آخه این چه قانون مسخره ایه من 12 سال ماشین بیمه کردم تا الانم خسارت نداشتم تخفیفام پریده فقط بخاطر اینکه یه ماه ماشین به اسمم نبوده و مهلت داشتم برم تعویض پلاک

  141. سلام
    من ماشینم رو برج 2 سال 99 فروختم ِ تعویض پلاک و سند قطعی هم صورت گرفته ِ ضمنا تخفیف کامل بود ِ خریدار برج 3 سال 99 و سال 1400 بیمه رو تمدید کرده با پلاک و با نام خودش حالا من یه ماشین جدید گرفتم که الان بیمه ش تموم شده رفتم برای تمدید میگن اگه میخوای تخفیف ها بهت تعلق بگیره باید بری و الحاقیه از جایی که خریدار خودروی قبلی بیمه کرده رو بیاری و برای من این سوال پیش اومده که اگه من تخفیف ها رو بگیرم خودروی خریدار تخفیفش صفر میشه که شاید از لحاظ وجدانی درست نباشه و اگه من تخفیف ها رو نبرم آیا برج 3 سال بعد برای خریدار اعمال میشه یا کلاسوخت میشه …
    ممنون میشم پاسخ بدید????

    1. فرهاد عزیز سلام
      تخفیف‌ها از نظر قانونی به شما تعلق دارد و بعد از گرفتن الحاقیه تخفیف‌های ایشون از سال ۹۹ محاسبه می‌شوند از طرفی چون خریدار برح ۳ سال ۹۹ ماشین رو بیمه کردند می‌توانند از تخفیف‌ها استفاده کنند.

      1. سلام و عرض ادب
        من متن و سوالات کاربران رو به طور کامل خوندم و چند ابهام برایم ایجاد شده.

        من یک سواری شخصی خودرو ۲۰۶ مدل ۹۷ با ۱۵ درصد تخفیف بیمه به شخص غریبه ای در اسفند ماه ۱۴۰۰ فروختم و تعویض پلاک انجام دادیم (به دفترخانه مراجعه نکردیم).

        توافق کلامی بین من و خریدار این بود که تخفیف بیمه منتقل به ایشان گردد و از قانون جدید اطلاعی نداشتیم.

        سوال اول:
        توی سوالات کاربران این موضوع مطرح شده که اگر خریدار خودروی من، الحاقیه تغییر نام روی بیمه که تا ۲۷ آبان ۱۴۰۱ هست بگیرد، مشروط به اینکه که من الحاقیه تخفیفات دریافت نکنم ایشون میتونه ۱۵ درصد تخفیف رو استفاده کنه و روی بیمه نامه جدید خودش از آبان ۱۴۰۱ انتقال بدهد. آیا برداشت من صحیح است یا اشتباه میکنم و امکان استفاده از این ۱۵ درصد به هیچ وجه برای خریدار خودروی مذکور وجود نداره؟

        سوال دوم:
        در صورتی که خریدار به هیچ وجه نمیتونه از تخفیف استفاده کنه برای اینکه تخفیفات قبلی که فقط قابلیت استفاده برای خودم و اعضای درجه ۱ خانواده ام را داشته باشد…
        در شرف خرید یک سواری شخصی خودرو پارس سال هستم که خودرو ۱۲ ماه بیمه البرز با ۰ درصد تخفیف دارد.
        ۱. دسترسی به خریدار و مدارک انتقال سند خودرو ۲۰۶ ندارم، فقط کپی بیمه ملت قبلی و کپی کارت ماشین ۲۰۶ رو دارم. باید مراجعه به نمایندگی بیمه ملت و درخواست الحاقیه تخفیفات بکنم و با همین مدارک انجام میدن؟

        ۲. امکان انتقال ۱۵ درصد بیمه ملت به بیمه ۱۲ ماهه البرز خودروی پارس وجود داره و مابه تفاوتی بیمه البرز به من پرداخت میکنه یا اینکه باید ۱۲ ماه صبر کنم و هنگام دریافت بیمه جدید ۱۵ درصد رو به بیمه نامه سال ۱۴۰۲ خودروی پارس منتقل کنم؟

        ۳. اگر بعد از ۲۷ آبان ۱۴۰۱ که تاریخ اتمام بیمه ملت ۲۰۶ هست مراجعه کنم امکان دریافت الحاقیه تخفیفات هست یا تخفیفات از بین خواهد رفت؟

        سوال سوم:
        با توجه به عدم اطلاع از قانون جدید توافق انتقال تخفیف بیمه بین من و خریدار صورت گرفته، اگر پیرو پاسخ سوال اولم به هیچ وجه امکان انتقال تخفیف برای خریدار وجود نداره، آیا اخلاقی تر نیست که مبلغی برای کسب رضایت ایشان بهشون پرداخت کنم یا نیازی به اینکار نیست؟ اگر پاسختون مثبت هست چه مبلغی حدوداً مناسب شرایط معامله ما هست؟ شما خودتون اگر جای من بودید چه اقدامی میکردید؟

        پیشاپیش خیلی ممنونم از پاسخگویی و زحمات شما و عذر میخوام بابت مطرح کردن جزئیات و طولانی شدن سوال

        1. میثم عزیز سلام
          از نظر قانون تخفیف‌ها به شما تعلق دارد،‌ ممکن است بعضی از شعبه‌ها با تخفیف بیمه ایشون رو تمدید کنند اما احتمالا با مشکل مواجه می‌شوند. شما باید در حال حاضر الحاقیه تخفیف‌های ماشین ۲۰۶ رو از شرکت بیمه بگیرید و زمات تمدید بیمه خودروی پارس از اون استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما رضایت خریدار رو هم داشته باشید.

  142. سلام من سال87ون تاکسی بااقساط7ساله خریدم و سال94تعویض پلاک کردم وسال98باتاکسی روا معاوضه کردم ولی برای تخفیفاتم، شرکتهای بیمه‌ای گفتن باید تاکسی ون بخری تاتخفیفات بیمه انتقال داده بشه یعنی سواری باسواری ،ون باون،کامیونت با کامیونت ،…الان هم دارم سالی نزدیک به 3ملیون پول میدم بادرامدکم تاکسی درشهرستان به خداحق ناس کی جواب میده من برای اولین بار دارم نظر میدم

  143. این بخشنامه جدید که بیمه ها هرماشینی تصادف کنه و غیرمتعارف باشه خسارت ماشین دنا را پرداخت میکنند قانونی هست؟ و دیگر طبق فرمول تناسب نمیندن
    اگر قانونی هست اگر خودرو زیان دیده قطعه ای داشته باشد که تو خودرو دنا نباشد چطور میخان پرداخت کنند؟ قانونها و بخشنامه های بیمه مرکزی از لحاظ قانونی چقدر لازم الاجراست یا اینکه باید مجلس تصویب کند؟

  144. یک سئوال داشتم اینجانب درتاریخ۲۸مرداد۹۵ یک اتومبیل تندر۹۰ ازکمپانی خریدم ودرتاریخ اول شهریور۹۷ فروختم ودوسال تخفیف بیمه داشتم آیا میتوانم ازاین تخفیف دوساله برای خودروجدید استفاده کنم؟ممنونم

  145. سلام من از زمانی که یادم میاد ماشین داشتم و بیمه کردم و هرگز هم از بیمه ثالث خودم خسارتی به کسی پرداخت نکردم ولی چون هر از چند گاهی ماشین عوض میکنم الان رفتم برای ماشینی که فروختم تخفیفش رو به ماشین جدیدم انتقال بدم ومیگن به شما هیچ تخفیفی تعلق نمیگیره چون سال 97 هیچ ماشینی به نام تون نبوده این یعنی چی من تیگو داستم مدل 95 که سال 98 خریده بودم و تخفیفش کامل بوده و دو سال هم دست خودم بوده وتحفیف اونم به من تعلق نگرفت پس من تخفیف های این همه سال رانندگی بدون خسارتم چی میشه و چی به من تعلق می گیره ؟ من الان بالا 30 ساله که ماشین داشتم

    1. حبیب عزیز سلام
      اگر سال ۹۸ به بعد ماشین و بیمه به نام خودتان بوده می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید. البته اگر صاحب قبلی از تخفیف‌ها استفاده کنه‌، شما فقط تخفیف سال‌هایی که ماشین و بیمه به نام خودتان بوده است را می‌گیرید.

      1. ضمن تشکر از توجه شما من از اردیبهشت سال 98 ماشین به نامم بوده و تا اسفند 1400 که فروختم و الان دارم ماشین صفر میگرم اما نمایندگی بیمه ایران گفته تعلق نمیگیره

  146. با سلام بنده یه ماشین معامله کردم سال 98 امسال که رفتم بعد سه سال بیمه کنم بیمه بنده حذف شده ایا امکان شکایت وجود دارد یا کاری که فروشنده با من کرده قانونی است یانه و بنده الان باید چیکار کنم نه از طرف بیمه بامن تماس گرفتن نه از طرف شخص فروشنده بدون اطلاع بنده این کار صورت گرفته

  147. من ی پراید داشتم فروختم سال ۱۴۰۰الان تیبا خریدم پلاک جدید دادن به من ایا تخفیف چند سال رانندگی بدون حادثه من اعمال میشه رو بیمه تیبا؟

  148. سلام
    پراید مدل 84 رو 98/1 با 70 درصد تخفیف با سند و پلاک به اسم خودم خریدم، سال 98/8 با 70 درصد تخفیف بیمه نامه رو به اسم خودم تا به امروز تمدید کردم،الان میخوام ماشینمو بفروشم و ماشین جدید بخرم چند درصد تخفیفات رو میتونم انتقال بدم؟ممنون میشم پاسخ بدین

    1. لاله عزیز سلام
      اگه صاحب قبلی از تخفیف‌ها استفاده نکند، می‌توانید همه تخفیف رو به ماشین جدیدتون انتقال بدید.

  149. سلام من از سال۹۲وکالتی ماشین خریدم و هنوز دارمش ایاتخفیفات بیمه بمن تعلق میگیره پلاک نزدم و تاریخ وکالت تعویض پلاک هم تمام شده راهنمایی

  150. سلام.بنده سال ۹۹ تقریبا مرداد ماه ماشین خودمو فروختم .الان که ماشین‌گرفتم و بخوام تعویض پلاک کنم ،تخفیفم شاملم میشه یا به خریدار ماشین منتقل شده؟؟

  151. آيا بيمه شخص ثالث جهت خسارت خودرو شخص مقصر هم هزينه پرداخت ميكند يا فقط به شخص غير مقصر خسارت ميدهد؟

    1. حسین عزیز سلام
      خیر برای دریافت خسارت ماشین مقصر باید بیمه بدنه داشته باشید.

  152. سلام در سال 1401 در تصادفات جرحی درصدی از دیه اضافه شده به شخصی که دارای بیمه هست و متاسفانه این نوعی سو استفاده از شخص بیمه گر هست.

  153. باسلام
    من آبان ۹۹ خودرویی خریدم و تعویض پلاک کردم و خودرو به نام من شد ولی بیمه تا اسفند ۹۹ به نام صاحب قبلی بود ؛ باتوجه به اینکه قانون بهمن ۹۹ اعمال شده ؛ تخفیف بیمه به من تعلق میگیره یا صاحب قبلی؟

      1. سلام ادمین محترم، در یک مورد تصادف بین سواری و موتور بنده راننده سواری بودم و این تصادف منجر به قتل راننده موتور شد با حضور راهنمایی رانندگی تشخیص بر پنجاه پنجاه شد و کروکی توسط مامور راهنمایی رانندگی کشیده شد الان خانواده متوفی خواستار دیه هستن بنده ب دادگستری تهران مراجعه کردم قاضی گفت که خانواده متوفی دیه پسرشون رو خواستارن و میخوان پولشو صرف امور خیر کنن حالا کاری با اینش ندادم خلاصه دیه رو میخوان حالا سوال اینجاست بیمه با توجه به پنجاه پنجاه شدنه تصادف دیه رو کامل پرداخت میکنه یا نصفشو؟ و اینکه این پروسه پرداخت دیه چند روز زمان میبره؟ و سوال آخر اینکه قاضی از من فیش حقوقی خواسته علت فیش حقوقی چیه؟

        1. رامین عزیز سلام
          شرکت بیمه باید هر مقدار دیه‌ای که شما محکوم به پرداحتش شدید رو پرداخت کنه.

  154. سلام خسته نباشید یک سوال داشتم اینکه بنده مهر ماه ماشینی رو خریداری کردم که همون ماه هم تعویض پلاک رو انجام دادم و از اونجایی که برای تعویض پلاک بیمه نامه میخواست و بیمه ماشین خریداری شده هم تمام شده بود بنده با تخفیفی که به نام فروشنده بود ماشین رو با ۵۰ درصد تخفیف بیمه کردم…..الان که تعویض پلاک شده و بیمه نامه به شماره پلاک قبلی هست آیا مشکلی در بیمه ماشین بوجود میاد یا اینکه باید ماب التفاوتی رو باید به بیمه پرداخت کنم با خیر؟
    ممنون میشم راهنمایی م کنید

    1. همراه عزیز سلام
      بهتره که الحاقیه بگیرید و شماره پلاک رو تغییر بدید تا سال بعد به مشکل نخورید.

  155. سلام خسته نباشید
    بنده سال ۹۸ یه ال نود مدل ۸۶خریدم و تعویض پلاک کردم و تا ۱۴۰۱ با پلاک خودم بیمه با ۷۰درصد تخفیف کردم. چند ماه پیش فروختم و یه ۲۰۶خریدم الان میشه تخفیف۷۰درصدشو انتقال بدم روی ۲۰۶؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا