بیمه تکمیلی درمان

شرایط بیمه تکمیلی گروهی برای گروه‌‌های زیر 50 نفر

بیمه تکمیلی به دو صورت بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی توسط شرکت‌‌های مختلف بیمه ارائه‌‌ می‌شود.

با توجه به اهمیت بالای بیمه تکمیلی انفرادی در جبران هزینه‌‌های درمانی، اکثر سازمان ها، موسسات، شرکت‌‌های خصوصی و دولتی، کارمندان خود و افراد تحت تکفل‌شان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار‌‌ می‌دهند.

در اين بیمه هزينه هاي بيمارستاني و جراحي ناشي از بيماري و حوادث احتمالي و ساير پوشش هاي اضافي درماني، بر اساس شرایط بیمه نامه تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

بیمه تکمیلی گروهی برای کارگاه‌‌های زیر 50 نفر

در گذشته فقط شرکت‌ها یا کارگاه‌‌های بالای 50 نفر‌‌ می‌توانستند از بیمه تکمیلی گروهی استفاده کنند. (منظور از 50 نفر مجموع تعداد کارکنان به اضافه اعضای خانواده آن هاست) اما اخیرا قانون جدیدی در این باره تصویب شده است که بر اساس آن شرکت‌‌های بیمه‌‌ می‌توانند بیمه تکمیلی را برای گروه‌‌های زیر 50 نفر نیز ارائه نمایند.

از نظر پوشش‌‌های بیمه ای، این بیمه تفاوت چندانی با بیمه تکمیلی گروهی بالای 50 نفر ندارد، اما از نظر مبلغ حق بیمه و سقف تعهدات درمانی، این بیمه‌ها با هم متفاوت هستند. البته در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌‌های بیمه این نوع از بیمه تکمیلی گروهی را ارائه‌‌ می‌دهند. شرکت هایی مثل بیمه ملت و بیمه حافظ.

شرایط بیمه تکمیلی گروهی برای کارگاه‌‌های زیر 50 نفر

در زمان صدور بیمه نامه درمان تکمیلی گروهی برای گروه‌‌های زیر 50 نفر، شرکت‌‌های بیمه و ‌‌بیمه‌گذاران موظف هستند شرایط زیر را رعایت کنند:

  • در این بیمه یک پرسش نامه سلامت توسط شرکت بیمه تهیه‌‌ می‌شود که اعضای اصلی گروه باید آن را به صورت کامل برای خود و اعضای خانواده تکمیل کنند.
  • در صورتی که پزشک معتمد بیمه، انجام یک سری آزمایش‌ها را ضروری تشخیص دهد، متقاضیان بیمه تکمیلی گروهی باید این آزمایش‌ها و معاینات را با هزینه شخصی خود انجام دهند.
  • متقاضی بیمه باید برای تمامی افراد خانواده خود درخواست صدور بیمه نماید اما شرکت بیمه بعد از بررسی و انجام آزمایش‌‌های لازم،‌‌ می‌تواند برای فرد یا افرادی از خانواده بیمه صادر نکند.
  • پوشش هزینه‌‌های رفع عیوب انکساری چشم در این بیمه ارائه نخواهد شد.
  • سقف تعهدات در بیمه تکمیلی گروهی برای تمامی اعضای خانواده یکسان‌‌ می‌باشد.
  • یکی از استثنائات موجود در این بیمه، جبران هزینه‌‌های زایمان و هزینه بیماری هایی با سابقه درمانی قبلی، در سال اول قرارداد است.
  • بیمه شده‌‌ می‌تواند هر یک از بیمارستان‌‌های سراسر کشور را برای درمان خود انتخاب کند. اما در زمینه پرداخت هزینه‌‌های آن شرایطی وجود دارد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

بیمه تکمیلی گروهی

 

در زمان استفاده از این بیمه چهار حالت به وجود‌‌ می‌آید:

1) بیمه شده‌‌ می‌تواند با مراجعه به شرکت بیمه، معرفی نامه‌ای را جهت ارائه به مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه دریافت کند. در این حالت بیمه شده در زمان مراجعه به بیمارستان، فقط باید فرانشیز هزینه‌‌های درمانی را پرداخت کند و مابقی آن توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد.

2) در صورت عدم ارائه معرفی نامه در زمان مراجعه به یکی از بیمارستان‌‌های طرف قرارداد، بیمه شده باید هزینه‌‌های لازم را شخصا پرداخت کرده و پس از آن برای دریافت هزینه‌ها به شرکت بیمه مراجعه کنند. بیمه شده باید صورت حساب بیمارستانی،نظریه پزشک معالج در خصوص بیماری و همچنین شرح معالجات انجام شده را به بیمه ارائه دهد. در این حالت هزینه‌‌های انجام شده به جز مبلغ فرانشیز، به بیمه شده پرداخت خواهد شد.

3) در صورت مراجعه به یکی از مراکز درمانی غیر طرف قرارداد، بیمه شده باید پس از پرداخت هزینه‌‌های درمانی با مدارک ذکر شده به شرکت بیمه مراجعه کند. در این حالت شرکت بیمه هزینه‌‌های انجام شده را بر اساس سقف تعهدات خود به شخص پرداخت خواهد کرد.

4) همچنین بعضی از شرکت‌‌های بیمه مثل بیمه ایران در مراکز درمانی طرف قرارداد خود،سامانه الکترونیکی را برای مشتریانشان طراحی کرده اند. به این صورت که بیمه شده در زمان مراجعه به این بیمارستان‌ها با ارائه کد ملی خود‌‌ می‌توانند از خدمات درمانی مربوطه استفاده کنند بدون اینکه نیاز به مراجعه حضوری به بیمه برای دریافت معرفی نامه داشته باشند.

باید بدانید که ‌‌بیمه‌گذار موظف است حداکثر تا 5 روز بعد از زمان بستری ‌شدن خود یا هر کدام از بیمه‌شدگان در بیمارستان و قبل از ترخیص، شرکت بیمه را مطلع سازد. توجه داشته باشید که شما‌‌ می‌توانید مبلغ فرانشیز پرداخت شده را با ارائه مدارک لازم از بیمه پایه خود (مثل تأمین اجتماعی) دریافت نمایید.

مزایای خرید بیمه تکمیلی گروهی از ازکی

ازکی به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت بیمه، انواع بیمه‌های سازمانی مثل بیمه حوادث، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه آتش سوزی و بیمه باربری را با شرایط ویژه به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین شرکت، ارائه می‌کند. یکی از مهم‌ترین بیمه‌های سازمانی هم بیمه درمان تکمیلی است. در صورت خرید بیمه تکمیلی گروهی از ازکی از خدمات زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • آنالیز هفتگی خسارت و پرداخت سریع خسارت در کمتر از 3 هفته
  • ارائه مشاوره‌های رایگان و بی‌طرفانه برای انتخاب بهترین بیمه
  • امکان استعلام از چند شرکت بیمه
  • ارائه قیمت‌های ارزان‌تر نسبت به سایر فروشندگان بیمه
  • ارائه مشاوره دقیق برای دریافت خسارت
  • ارائه خدمات ویژه در سایر بیمه‌ها مثل بیمه‌های خودرو
  • سرعت بالا در نخ دهی
  • انجام نیازسنجی‌های سازمانی

خرید بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی از ازکی

امکان خرید آنلاین بیمه تکمیلی گروهی و انفرادی از شرکت‌‌های مختلف بیمه در ازکی فراهم شده است. شما‌‌ می‌توانید بیمه تکمیلی خود را به سادگی و به سرعت از ازکی خریداری کرده و بیمه نامه خود را به صورت رایگان و در کمتر از 1 روز دریافت نمایید. ازکی برای خرید انواع بیمه تکمیلی در خدمت شماست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا