اتاق خبر

جبران بخشی از خسارت‌های زلزله کرمانشاه توسط شرکت‌های بیمه

به گزارش ریسک نیوز از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سید محمد علیپور با اشاره به عملکرد مثبت شرکت‌‌های بیمه در زلزله کرمانشاه از بررسی 35 هزار پرونده توسط 20 شرکت فعال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بابت 35 هزار پرونده خسارت زلزله آبان ماه 96 در کرمانشاه تاکنون 1580 میلیارد ریال خسارت توسط شرکت‌‌های بیمه عضو سندیکای بیمه گران ایران پرداخت شده است.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران  افزود: از مجموع خسارت پرداختی، بیمه‌‌های البرز با 430 میلیارد ریال، آرمان با 320 میلیارد ریال و کوثر با 300 میلیارد ریال بیشترین میزان پرداخت خسارت را داشته اند.

وی همچنین با اشاره به اثرات مثبت حضور متعهدانه شرکت‌‌های بیمه در حادثه زلزله کرمانشاه گفت: بررسی‌‌های شورای هماهنگی شرکت‌‌های بیمه در استان کرمانشاه نشان می دهد که  نوع خدمات رسانی و انجام به موقع تعهدات شرکت‌‌های بیمه در افکار عمومی استان تاثیر مثبتی داشته است به گونه‌ای که علاوه بر افزایش شناخت مردم محلی از بیمه، میزان فروش بیمه نامه آتش سوزی با پوشش زلزله رشد صد درصدی داشته است.

گفتنی است شرکت‌‌های بیمه عضو سندیکای بیمه گران در طی هشت ماه گذشته پس از زلزله کرمانشاه با سرعت ، دقت و به دور از حواشی رسانه‌ای حداکثر مساعدت ممکن را با بیمه گذاران حادثه دیده داشته و تعهدات خود را در اسرع وقت به انجام رسانده اند.

آمار زلزله کرمانشاه و وضعیت بیمه آن:

این زلزله در 21 آبان 1396 با بزرگی 3/7 ریشتر در کرمانشاه اتفاق افتاد. در این زلزله آمار بسیار تأسف باری به بار آمد: 620 نفر کشته، ۹۳۸۸ نفر زخمی و حدود ۷۰۰۰۰ نفر بی‌خانمان و همچنین حدود 50000 ریال خسارت مالی و … که بخش بزرگی از این خسارت‌‌‌ها در سه شهر قصر شیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بوده است.

متاسفانه درصد پایینی از انواع بیمه‌نامه‌‌‌ها در این محدوده صادر شده و شرکت‌‌های بیمه تنها متعهد به پرداخت بخشیش از خسارت وراد شده بوده اند. که در حال حاضر این خسارت‌‌‌ها به آسیب دیدگان پرداخت شده است.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا