اتاق خبر

تأکید رئیس کل بیمه مرکزی بر ضرورت تقویت بخش خصوصی و افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه

به گزارش بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در نشست با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت بیمه آرمان گفت: تقویت بخش خصوصی از برنامه های جدی بیمه مرکزی است و بر اساس برنامه توسعه ششم قرار است بخش هایی از مسئولیت های حاکمیتی را به بدنه خصوصی صنعت بیمه واگذار کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان شرکت بیمه آرمان، آینده این مجموعه را با تکیه بر نیروهای جوان، مبتکر و باانگیزه، روشن ارزیابی کرد و افزود: ما باید نیروهای جوان و آینده دار را باور کنیم تا صنعت بیمه به رشد و بالندگی مورد انتظار برسد.

وی حفظ اعتبار و ارزش برند شرکت های بیمه را در گرو افزایش سطح توانگری دانست و تصریح کرد: نقدینگی در صنعت بیمه، اهمیت ویژه ای دارد و اگر دارایی های شرکت های بیمه ای به نقدینگی مبدل شود و به گونه ای سرمایه گذاری شوند که خاصیت نقدشوندگی داشته باشند. در این صورت اطمینان داشته باشید که این صنعت به میزان کافی سودآوری دارد.

دکترسلیمانی افزود: سرمایه ها و نقدینگی صنعت بیمه باید در همین صنعت سرمایه گذاری شود و من اعتقاد دارم بخش اعظمی از ظرفیت های صنعت بیمه باید فعال شود.

وی با اشاره به این مطلب که شرکت های بیمه ای عملا نقش چتر حمایتی را در جامعه ایفا می‌کنند، ضرورت افزایش سرمایه شرکت های بیمه را یک ضرورت جدی دانست و تصریح کرد: مسائل صنعت بیمه باید با تعامل نهاد ناظر، مدیران ارشد و سهامداران حل و فصل شود تا جریان توسعه ای روان تر شود.

منبع: سایت رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا