اتاق خبر

۱۵۰ میلیارد کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه از طریق تصادفات ساختگی

به گزارش سایت خبری ریسک نیوز، در چند روز گذشته اعضای باندی که با ترفند تصادفات ساختگی توانسته بودند ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه کنند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور تعدادی افراد مصدوم در دادسرای شهرستان برخوار در استان اصفهان و تشکیل پرونده تصادف جرحی مشکوک، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی خود به ساختگی بودن این پرونده تصادف پی برده و در این راستا ۵ نفر از مصدومان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند که متهمان در جریان تحقیقات، از فعالیت باند ایجاد تصادف ساختگی و دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه پرده برداشتند.

با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، اعضای اصلی باند با تبلیغ شغلی پر درآمد در فضای مجازی، افراد جویای کار را فریب داده و در منزلی اجاره ای با ایجاد بی‌حسی موضعی، صدمات و جراحاتی را در بدن آنان به وجود می‌آورند.

روش کلاهبرداران در کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه:

اعضای باند، پس از مصدوم کردن افراد مذکور با استفاده از خودروهای دارای بیمه اقدام به ایجاد تصادف ساختگی کرده و پس از حضور اورژانس و انتقال مصدومان به بیمارستان، پرونده قضائی تشکیل و با صدور رأی از شرکت‌های بیمه خسارت دریافت می‌کردند.

با اعترافات متهمان، بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و در یک عملیات ضربتی ۵ نفر از اعضای اصلی باند را در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنان، ۷ دستگاه خودرو و ۱۰ دستگاه موتورسیکلت به همراه اقلام جراحی و پزشکی مورد استفاده برای بی‌حسی و مصدومیت افراد کشف شد.

سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به دستگیری ۲ نفراز سرکرده های باند در ۲ استان کشور گفت: تا کنون ۳۵ نفر در این پرونده دستگیر شده و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شرکت های بیمه توسط اعضای این باند کشف شده است.

تمامی متهمان تحویل مراجع قضائی شده و به اتهام تصادف ساختگی، کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه و اخلال در نظام بیمه‌ای، روانه زندان شدند.

منبع خبر: سایت خبری تحلیلی ریسک نیوز

نمایش بیشتر

9 دیدگاه

  1. سلام یک باند بزرگ کلاهبرداری از بیمه را همسرم میشناسد وحاضر است خیلی از کلاهبرداری هایشان را بازگو کند متاسفانه در یکی از این موارد به عنوان راننده حضور داشته ولی الان پشیمان است .در صورت همکاری امکان بخشیده شدنش هست ؟؟

    1. با سلام.
      سوالی که مطرح کردید در حوزه امور قضایی قابل پاسخ گویی هست. با کارشناس حقوقی مشور بفرمایید.

    2. آیا شرکت ازکی که کار بیمه را انجام میدهند یه جورایی کلاهبرداری محسوب میشه ؟ یانه؟

      1. دوست عزیز شرکت ازکی خودش بیمه رو به صورت مستقیم صادر نمیکنه و صدور بیمه رو از طریق شعب شرکت های بیمه انجام میده. بیمه نامه ای که شما از ازکی میخرین، مهر شرکت بیمه رو داره و از طریق بیمه مرکزی هم قابل استعلامه. یعنی افراد با خرید از ازکی، نه تنها هزینه بیشتری پرداخت نمیکنن، بلکه در بیشتر موارد بیمه ارزون تری میتونن بخرن.

    3. اولا که نباید این کارو میکرد، حالا که کرده، جسارت نباشه دیگه ادم ریدمان خودشو هم نمیزنه. بره با خدای خودش صحبت کنه طلب بخشش کنه. وگرنه پاشو دادگاه بذاره، چه همکاری کنه چه نکنه، کمترینش یک سال حبس تعزیری جزای نقدی و ردمال باید پاسخگو باشه. پس بیخود پیگیر نباش.
      نیازی نیست کسی رو لو بدی تاحالا خیلی از این شکارچی‌ها رو دستگیر کردند، مابقی احتمالا تازه کارن.

  2. سلام . یه شخص هم من می شناسم با همین ترفند از بیمه نزدیک 200 میلیون تومان خسارت گرفت پارسال و دوتا دیگه صحنه مثل همین زدن ک هنوز پول نگرفتن…

  3. يه مرجعي يه نهادي يه اداره اي يه معاونتي چيزي نيست ادم بخاد كلاه برداري از بيمه رو اطلاع بده تا اقدام كنن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا