بیمه تکمیلی درمان

شرایط و پوشش های بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان با جزئیات کامل

داشتن فرزند و به اصطلاح بچه‌دار شدن برای همه خانواده‌ها می‌تواند یکی از اتفاقات بسیار شیرین و درعین‌حال پر هزینه باشد. همان طور که می‌دانید، هزینه‌های مربوط به زایمان به عوامل مختلفی مثل نوع زایمان، پزشک، بیمارستان انتخابی و نوع بیمه بستگی دارد. متاسفانه در حال حاضر هزینه زایمان به خصوص سزارین به حدی زیاد شده است که بسیاری از خانواده‌ها توانایی پرداخت آن را ندارند. بیمه تکمیلی زایمان می‌تواند راهکار خوبی برای جبرات این هزینه‌ها باشد.

بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح یا بعضی از ارگان‌های دولتی می‌توانند از بیمه خود برای هزینه‌های زایمان استفاده کنند، اما این بیمه‌ها فقط درصدی از هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کنند؛ آن هم به شرط انجام زایمان در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه. اکنون سوال اینجاست که اگر کسی قصد استفاده از خدمات بیمارستان‌های خصوصی را داشته باشد، باید با هزینه‌های سرسام‌آور آن چه کند؟

بیمه درمان تکمیلی می‌تواند بهترین پاسخ برای این سوال باشد. پوشش زایمان در همه بیمه‌های تکمیلی ارائه می‌شود اما شرایط، سقف تعهدات و دوره انتظار آن در بیمه‌های مختلف متفاوت است. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر و دقیق‌تر پوشش زایمان در بیمه درمان تکمیلی بپردازیم.

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای زایمان

مهم‌ترین شرط استفاده از بیمه تکمیلی برای زایمان گذشتن دوره انتظار است. در بیشتر طرح‌های بیمه دوره انتظار بیمه زایمان ۹ ماه است؛ یعنی برای این که شما از این پوشش استفاده کنید، نباید در زمان خرید بیمه تکمیلی باردار باشید و بعد از حاملگی امکان خرید بیمه تکمیلی برای استفاده از پوشش زایمان وجود ندارد. البته در بیمه‌های تکمیلی که به صورت سازمانی فروخته می‌شود و بیشتر از ۱۰۰۰ نفر در آن قرارداد تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند، معمولا  محدودیتی برای بیمه تکمیلی در حین بارداری وجود ندارد.

انواع بیمه تکمیلی برای زایمان

به صورت کلی بیمه‌های درمان تکمیلی در ۳ حالت ارائه می‌شوند: بیمه تکمیلی انفرادی؛ بیمه تکمیلی خانواده؛ بیمه تکمیلی گروهی. سقف تعهدات و پوشش‌های زایمان در هر یک از این بیمه‌های تکمیلی بسته به شرایط شرکت بیمه و نیازها و درخواست‌های بیمه‌شونده متفاوت است.

میزان پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چقدر است؟

همان طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، بیمه تکمیلی در قالب طرح‌های مختلف و در ۲ دسته کلی بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می‌شود. هر کدام از طرح‌های بیمه تکمیلی، پوشش‌ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند. سقف پوشش زایمان هم در طرح‌های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت است و از حداقل ۱ میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان متغیر است؛ مثلا اگر سقف پوشش زایمان در بیمه تکمیلی شما ۵ میلیون تومان باشد، به این معنی است که شما تا سقف ۵ میلیون تومان از هزینه‌های مربوط به زایمان خود را می‌توانید از بیمه دریافت کنید. البته پرداخت درصدی از هزینه‌ها به عنوان فرانشیز، به عهده شماست. پس در زمان خرید بیمه تکمیلی، حتما به سقف پوشش زایمان آن دقت کنید تا در زمان استفاده از بیمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشوید.

میزان پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چقدر است؟

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چگونه است؟

در پوشش زایمان بیمه تکمیلی موضوع مهمی به نام دوره انتظار وجود دارد که سوال بسیاری از متقاضیان این بیمه است. دوره انتظار مدت زمانی است که در آن شرکت بیمه تعهدی نسبت به بیمه‌گذار ندارد و خدماتی را در زمینه پوشش مورد نظر ارائه نمی‌کند؛ یعنی شما در مدت دوره انتظار نمی‌توانید از پوشش مورد نظر خود استفاده کنید.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی معمولا بین ۹ تا ۱۲ ماه است. اما در بیمه‌های تکمیلی گروهی، مدت زمان این دوره به نوع بیمه خریداری شده بستگی دارد؛ یعنی هرچه تعداد بیمه‌شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است.

بیمه تکمیلی زایمان بدون دوره انتظار امکان‌پذیر است؟

برای گروه‌های کمتر از ۱۰۰۰ نفر، دوره انتظار ۶ ماهه و برای گروه‌های بیشتر از ۱۰۰۰ نفر، دوره انتظار ۳ ماهه (یا بدون دوره انتظار) در نظر گرفته می‌شود. در واقع تنها گزینه داشتن بیمه تکمیلی فوری برای زایمان، بیمه‌شدن از طرف چنین سازمان‌ها و شرکت‌هایی است. دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی هم معمولا ۹ ماه است.

اگر قصد خرید بیمه تکمیلی و استفاده از پوشش زایمان را دارید، حتما قبل از بارداری برای آن اقدام کنید. باتوجه‌به موضوع دوره انتظار، اگر بعد از بارداری برای خرید این بیمه اقدام کنید، نمی‌توانید از خدمات پوشش زایمان آن استفاده نمایید و بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت این پوشش به شما نخواهد داشت. برای استفاده از پوشش زایمان در بیمه تکمیلی، حتما قبل از بارداری بیمه خود را خریداری کنید! همچنین اگر قصد دارید از طریق کارگاه یا ارگانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرید، حتما به زمان شروع دوره سالیانه بیمه مورد نظر خود توجه کنید.

پوشش زایمان در بیمه تکمیلی

 سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای زایمان

سقف تعهدات بیمه تکمیلی برای زایمان به قرارداد شما با شرکت بیمه بستگی دارد. فرقی نمی‌کند که شما بیمه تکمیلی البرز، سامان و یا هر شرکت دیگری را خریداری کرده باشید، اگر شما تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکتی قرار گرفته باشید، مسئول خرید بیمه تکمیلی از طرف شما با شرکت بیمه  این سقف را مشخص می‌کند. اگر هم بیمه تکمیلی انفرادی دارید، خودتان باید در زمان خرید به این عدد توجه کنید. البته در بیشتر قراردادهای بیمه تکمیلی، سقف تعهدات طبق تعرفه هم آورده شده است. یعنی بیمه هزینه زایمان شما را حداکثر تا سقف تعرفه مشخص‌شده توسط وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌کند.

بیمه تکمیلی در حین بارداری

بهتر است که پیش از اینکه تصمیمی برای بارداری بگیرید، به فکر خرید بیمه تکمیلی هم باشید تا بتوانید از خدمات بیمه‌نامه خود به خوبی بهره ببرید؛ چون هیچ شرکت بیمه‌ای ریسک صد در صد پرداخت خسارت را که در اینجا هزینه‌ها بارداری و زایمان است، نمی‌پذیرد. تنها راه بیمه تکمیلی شدن در حین بارداری، این است که شما در حین بارداری شروع به کار در شرکتی کنید که از قبل دارای بیمه تکمیلی باشد و یکی از شرایط بیمه‌نامه آنها حذف فرانشیز باشد.

آیا بیمه تکمیلی هزینه سزارین اختیاری را می‌دهد؟

بیشتر شرکت‌های بیمه محدودیتی برای نحوه زایمان در نظر نگرفته‌اند؛ یعنی سزارین اختیاری و بیمه تکمیلی تداخلی با هم ندارد. البته بهتر است قبل از هرچیز با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و از این مورد مطمئن شوید.

هزینه سزارین در بیمارستان خصوصی با بیمه تکمیلی

فرقی نمی‌کند که شما چه مرکز بهداشتی را برای زایمان انتخاب کنید. همان ط‌ور که اشاره شد، شرکت بیمه درمان تکمیلی هزینه‌ها را تا سقف پوشش‌ها و طبق تعرفه وزارت بهداشت پرداخت می‌کند. اگر هزینه زایمان شما بیشتر باشد، باید خودتان بقیه هزینه را پرداخت کنید؛ در غیر این صورت، تمام هزینه‌ها را شرکت بیمه پرداخت می‌کند و فقط پرداخت فرانشیز بر عهده شما خواهد بود.

قبل از خرید پوشش زایمان در بیمه تکمیلی به این نکات توجه کنید!

با توجه به مطالب گفته شده، اگر قصد استفاده از پوشش زایمان را دارید، قبل از انتخاب و خرید بیمه تکمیلی این دو نکته را مد نظر داشته باشید:

۱) اگر می‌خواهید بیشتر هزینه‌های مربوط به زایمان را از بیمه تکمیلی خود دریافت کنید، حتما به سقف پوشش زایمان آن توجه کنید و طرحی را انتخاب نمایید که سقف پوشش زایمان قابل‌قبولی داشته باشد. البته توجه کنید که پرداخت درصدی از هزینه‌ها (بین ۱۰ تا ۳۰ درصد) به عنوان فرانشیز به عهده بیمه‌گذار است.

۲) در زمان خرید بیمه تکمیلی، به دوره انتظار پوشش زایمان بیمه خود دقت کنید. همان طور که گفتیم، با توجه به دوره انتظار بیمه‌های تکمیلی (بین ۶ تا ۹ ماه)، بهتر است قبل از بارداری برای خرید آن اقدام نمایید؛ به خصوص اگر قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی را دارید.

بهترین بیمه تکمیلی برای زایمان را از کجا تهیه کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که بهترین بیمه تکمیلی برای خدمات زایمان را باید از چه شرکتی بخرید. باید به شما بگویم که بهترین بیمه‌ آن بیمه‌نامه‌ای است که میزان سقف تعهدات و پوشش‌هایی که دارد مطابق با نیازهای شما باشد. بهتر است که قبل از اقدام برای خرید، به خوبی در میان شرکت‌های بیمه بگردید و آن‌ها را باهم مقایسه کنید.

مشاوره و  خرید بیمه تکمیلی زایمان از ازکی

در ازکی امکان مقایسه و خرید انواع بیمه از جمله بیمه تکمیلی، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی و … فراهم شده است. اگر در زمینه بیمه تکمیلی، طرح‌های مختلف و پوشش‌های آن به سوال یا مشکلی مواجه شدید، مشاوران متخصص ازکی در خدمت شما هستند تا با ارائه مشاوره دقیق و بی‌طرفانه شما را در انتخاب و خرید بیمه تکمیلی راهنمایی کنند.

در حال حاضر می‌توانید مقایسه و خرید بیمه تکمیلی انفرادی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین می‌توانید پوشش زایمان را در قالب بیمه‌های تکمیلی گروهی و انفرادی از ازکی دریافت نمایید.

سوالات متداول:

  • دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی زایمان چقدر است؟

دوره انتظار این بیمه‌نامه در شرکت‌های بیمه مختلف از ۶ ماه تا ۱ سال است.

  • آیا در حین بارداری می‌شود که بیمه تکمیلی خرید و از آن استفاده کرد؟

خیر.

  • فرانشیز بیمه درمان تکمیلی زایمان چقدر است؟

میزان فرانشیز معمولا عددی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است که در بیمه‌نامه شما قید می‌شود.

نمایش بیشتر

194 دیدگاه

  1. سلام من و همسرم هیچ بیمه پایه ای نداریم..کارای پزشکی برای بارداری انجام دادیم..کدوم بیمه مدت زمان انتظارش از همه کمتره؟ مثلا من همین ماه یعنی اردیبهشت بیمه بشم و ماه بعد یعنی خرداد باردار باشم بتونم از بیمه تکمیلی استفاده کنم؟بهترین و کم هزینه ترین بیمه پایه کدومه؟ بعد اگه بیمه سلامت داشته باشم برای پایه میتونم ویزیتا و سونو هامو فاکتور بگیرم و از بیمه پولشو بگیرم یا ن؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام وقت شما بخیر.
      شما باید ابتدا برای ثبت نام و دریافت بیمه پایه مثل سلامت یا تامین اجتماعی اقدام کنید و پس از اون برای بیمه تکمیلی. مقایسه قیمت ها و خرید بیمه تکمیلی رو هم میتونید از طریق سایت azki.com انجام بدید. بعد از خرید این بیمه ها میتونید بخشی از هزینه هاتون رو تا سقف تعرفه بیمه پایه بگیرید و مابقیش رو از بیمه تکمیلی.

    2. سلام دوست عزیز
      شما حتی بدون داشتن بیمه پایهمی تونید از بیمه درمان تکمیلی انفرادی سامان استفاده کنید.

      1. سلام آقای کیایی من از بیمه سامان پرسیدم میگن در هر صورت ۹-۱۲ ماه انتظار داره پس ما باید قبلش برای بیمه تکمیلی اقدام کنیم

        1. سلام بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ چند درصد از هزینه زایمان طبیعی یا سزارین رو تقبل میکنه سقف تعهداتش رو هیچ جا نتونستم پیدا کنم ممنون اگه جواب بدین

          1. سلام وقت بخیر
            من بیمه پایه ام تامین اجتماعی هست و تکمیلی کوثر
            آیا بیمه تکمیلی کوثر هزینه سزارین اختیاری رو میده ؟
            ممنون و سپاس

      2. سلام ببخشید من و همسرم تازه میخواییم بیمه تامین اجتماعی بگیریم و بیمه تکمیلی من الان تقریبا ۵ ماه باردارم هزینه های زایمان رو بیمه میده یا نه؟

        1. همراه عزیز سلام
          متاسفانه نمی‌تونید برای بارداری‌ قبل از خرید بیمه، هزینه‌ای بگیرید.

          1. باسلام.همسرم الان ۴ماه بارداره آیا میتونم ازبیمه تکمیلی استفاده کنم حالا هربیمه ای باشه مهم نیست؟؟؟درضمن بیمه پایه تامین اجتماعی هستم.باتشکر

      1. سلام وقت بخیر من بیمه پارسیان دارم و میخواستم راجع به بارداری اول و عمل سزارین و هزینه هاشون سوال بپرسم.درسته بارداری اول اگر تشخیص پزشک برای سزارین نباشه و انتخاب بیمار برای سزارین باشه بیمه هزینه سزارین و پرداخت نمیکنه؟‌

      2. سلام کقت بخیر بنده ۹ ماه باردار هستم و قصد سزارین اختیاری رو دارم
        از بیمه تکمیلی ایران میتونم استفاده کنم؟
        من کارمند هستم و هم بيمه تامین اجتماعی و هم تکمیلی ایران چند سالی هست واسم‌رد میشه و قرارداد دارم
        آیا تقبل میکنن؟؟؟

        1. نیلوفر عزیز سلام
          بله اگر بیشتر از ۹ ماه هست که بیمه دارید، می‌توانید از بیمه تکمیلی استفاده کنید.

    3. سلام وقت به خیر اگه زایمان قبل از 9 ماه کامل اتفاق بیوفته مثلا نوزاد 7 ماهه به دنیا بیاد و شخص یک ماه قبل بارداری بیمه تکمیلی تهیه کرده باشه شامل خدمات بیمه میشه یا نه.
      ممنون میشم پاسخ بدین

  2. سلام منو همسرم بیمه تامین اجتماعی داریم.چندماه بعد میخوام اقدام به بارداری کنم اگر بخوام شخصی سزارین بشم باید پول زیادی بدم میخواستم بدونم بیمه تکمیلی چقدر از هزینه عمل رو میده؟اگه بخوام۶ماه بعد اقدام به بارداری کنم از کی باید بیمه تکمیلی داشته باشیم؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      بیمه تکمیلی خانواده از 1 تا 6 میلیون پرداخت میکنه. بستگی به حق بیمه که پرداخت میکنید داره. از زمانی که بیمه تکمیلی میخرید تا زمانی که زایمان میکنید باید 9 ماه فاصله باشه

  3. سوال: آیا بیمه تکمیلی دانا هزینه هایی که در طول بارداری برای مراجعه به ماما یا پزشک برای دریافت مشاوره یا آموزش یا کلاس های آمادگی زایمان پرداخت میشود را تعهد میکند؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      امور پزشکی مثل ویزیت پزشک و سونوگرافی و .. پرداخت میشه. اما مشاوره و کلاس های امادگی بستگی به نوع قرارداد بیمه تکمیلی شما داره.

      1. سلام .من توشرکت بیمه تکیملی یک سال قطع کردم الان دوباره ۶ماه دارم پرداخت میکنم بیمه دانا هزینه زایمان میده

        1. فرهاد عزیز سلام
          چند وقت دیگه زایمان انجام میشه؟ چون یکسال وقفه افتاده مجدد باید دوره انتظار طی بشه.

  4. سلام من م. ح. هستم تا کنون بیمه گروهی از شرکت همسرم در بیمه دانا بیمه تکمیلی شده بودیم اما بیمه تمام شده و شرکت همسرم دیگر بیمه تکمیلی را ادامه نمیدهد. آیا راهی هست که دوره انتظار را صفر کنیم وبیمه تکمیلی انفرادی ثبت نام کنیم یا خیر؟

  5. سلاام خسته نباشید منظور از دوره ۹ ماهه برای استفاده بیمه برای زایمان چیه؟یعنی ۹ ماه باید بیمه داشته باشیم که بتونیم لستفاده کنیم

    1. با سلام وقت بخیر.
      یعنی از زمانی که بیمه میخرید تا زمانی که زایمان میکنید باید حداقل 9 ماه فاصله وجود داشته باشه.

      1. سلام ببخشید یعنی من الان میتونم بزمه تکمیلی بشم وماه دیگه اقدام به بارداری کنم؟

        1. با سلام.
          بله دوست عزیز. حدود یک ماه قبل از شروع بارداری زمان مناسبی برای خرید بیمه تکمیلیه

          1. خب اگه بعد از بیمه کردن ماه اول دوم حامله نشدیم دیگه مدت بیمه تموم میشه ینی

          2. همراه عزیز سلام
            بیمه تکمیلی معمولا هر سال خریداری می‌شود و در سال‌های بعد دیگه دوره انتظار نخواهید داشت.

        2. سلام وقت بخیر من بیمه پارسیان دارم و میخواستم راجع به بارداری اول و عمل سزارین و هزینه هاشون سوال بپرسم.درسته بارداری اول اگر تشخیص پزشک برای سزارین نباشه و انتخاب بیمار برای سزارین باشه بیمه هزینه سزارین و پرداخت نمیکنه؟

  6. سلام.من میخواستم بدون شرکت شما بیمه تکمیلی گروهی دارد چون همسر من 1ماه هست که بارداره و اگر بیمه تکمیلی گروهی باشه میتونه از تعهد بیمه استفاده کنه

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه شما عضو شرکت، سازمان یا صنف خاصی باشید، میتونید از اون طریق برای بیمه تکمیلی گروهی اقدام کنید. در غیر این صورت نمیشه.

  7. سلام بیمه پایه من تامین اجتماعی من برای بارداری میخوام بیمه تکمیلی بشم فقط بیمه زمانش ۱ ساله و اگر که قبلش بخوام بیمه بشم ۹ ماه هم باردار باشم زنان بیمه تموم میشه باید چی کار کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه دوره انتظار بیمه تکمیلی شما برای زایمان 9 ماه باشه، شما حداکثر تا سه ماه قبلش میتونین بیمه تکمیلی بگیرین و برای استفاده از پوشش زایمان مشکلی نخواهید داشت.
      ضمنا اگه بیمه تون رو بعد از یک سال بلافاصله تمدید کنید، توی بیمه سال بعدتون دوره انتظار حذف میشه.

  8. سلام، بنده دوساله قبل بیمه تکمیلی آسیا داشتم ولی بدلیل تغییر شغلم بیمه بنده قطع شد مجددا امسال از مهر ماه تحت پوشش بیمه تکمیلی اسیا قرار گرفتم و بنده تقریبا 7 ماه دیگر زایمان دارم، میخواستم بدانم میتوانم از بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه زایمانم استفاده کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      چون فاصله بین پایان بیمه تکمیلی قبلی و شروع بیمه تکمیلی جدیدتون بیشتر از 1 ماه بوده، دوره انتظار براتون حذف نمیشه. البته دوره انتظار توی بیمه های تکمیلی گروهی متفاوته. باید ببینید دوره انتظار بیمه شما چند ماهه. ممکنه کمتر از 9 ماه باشه و شما بتونید از پوشش زایمان استفاده کنید.

  9. باسلام..بیمه تامین اجتماعی دارم ..خانمم دوماهه که بارداره ومن تازه میخوام بیمه تکمیلی اقدام کنم..آیا بیمه تکمیلی شامل هزینه ها میشه یا نه؟؟؟مدت زمان انتظارش چقدره؟؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      متاسفانه بعد از بارداری امکانش نیست. البته اگه برای بیمه تکمیلی گروهی اقدام کنید، اون هم برای گروه های با تعداد بالا، ممکنه هزینه ها بهتون پرداخت بشه. چون توی بیمه های سازمانی یا گروهی دوره انتظار زایمان کمتره

    1. سلام دوست عزیز.
      متاسفانه خیر. برای استفاده از بیمه تکمیلی باید قبل از بارداری اقدام می کردید.

      1. چه شرایط مزخرفی که این بیمه ها گذاشتن
        اونایی که خودشون نمی فهمنن و یهویی باردار میشن چه گناهی دارن که نمی تونن از بیمه تکمیلی استفاده کنن

        1. دوست عزیز شما خودتون رو بذارید به جای شرکتای بیمه. اگه همچین شرطی نذارن، همه خانومای باردار مثلا با 1 میلیون بیمه میخرن و 5 میلیون بابت زایمان از بیمه میگیرن، اینجوری که شرکت بیمه بعد از چند ماه ورشکست میشه.
          به هر حال باید این موضوع رو در نظر داشته باشید که شرکتای بیمه نه بنگاه خیریه هستن نه وابسته به دولت. و باید به فکر سود و زیان خودشون هم باشن.

          1. سلام ببخشید همسر من هفت سال بیمه تامین اجتماعی داره و یه ساله مشغول در شرکت شیرین عسل من مهر ماه باردار شدم آذر ماه شرکت بیمه تکمیلی ایران کرد چون بیمه تکمیلی گروهی انجام میدادم هر سال آذر ماه انجام میدم آیا من میتونم هزینه سزارین دریافت کنم و البته جنین طبق آخرین سونو 37هفتگی بریچه و آیا بریچ بودن جنین مورد قبول بیمه هست خواهشن راهنمایی کنید چهارشنبه زایمانمه استرس میمیرم

          2. الهام عزیز سلام
            اگر سال پیش هم بیمه تکمیلی داشتید (از هر شرکت بیمه‌ای) مشکلی وجود ندارد،‌ در ضمن معمولا شرکت‌های بزرگ دوره انتظار ندارند. همسرتون می‌توانند از مسئول بیمه اطلاعات دقیق‌تر رو بپرسند.

      2. سلام چهار ساله تکمیلی دانا دارم و سال به سال با شرکتمون قرارداد میبندن .و بدون تاخیر هر سال تمدید کردن .ما که دوره انتظارمون مشکلی نداره ؟؟؟
        و اینکه زایمان اول اگه سزارین اختیاری باشه هزینه ها رو تکمیلی میده یا نه ؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. محسن عزیز سلام
          خیر شما شامل دوره انتظار نمی‌شوید و می‌تونید برای هزینه سزارین ازش استفاده کنید.

  10. سلام. در صورتی کمتر از ۹ ماه به زایمان باقی مانده باشد میشه با استفاده از بیمه تکمیلی سایر خدمات مثل آزمایشگاه و سونوگرافی رو از طریق بیمه تکمیلی استفاده کرد

  11. سلام.من تو دوران بارداری ام.بیمه تکمیلی م رو بعد بارداری زدم و میدونم برای زایمان نمیتونم استفاده کنم ازش.اما برای سونو ها و آزمایش ها قبض میگیرم واسه بیمه.فقط سوالم اینه که نسخه هام رو ماما م برام مینویسه بیمه تکمیلی نسخه ماما رو قبول میکنه یا حتما پزشک باید باشه؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      با توجه به این کخ ماما ها حق تجویز برخی داروها رو ندارن، باید برای تجویز نسخه به پزشک مراجعه کنید.

  12. سلام وقت بخیر
    من الان 1 سال هست که بیمه تکمیلی سینا هستم، الان باردارم و 7 اه دیگه زایمانم هست. اگر شرکت ما امسال با شرکت بیمه ای دیگری قرارداد ببنده، آیا من باز هم میتونم از بیم جدید برای زایمانم استفاده کنم؟ یا با تغییر شرمت بیمه زمان انتظار ریست میشه؟
    ممنون.

    1. با سلام وقت بخیر.
      دوره انتظار ریست نمیشه. البته عموما بین بیمه قبلی و بیمه جدید نباید بیش از 1 ماه فاصله باشه.

  13. سلام
    اگه دوقلو یا چند قلو باردار باشیم هزینه ای که بیمه تکمیلی پرداخت میکنه بیشتره؟چون تمام هزینه ها ۲برابر واسه دوقلوها حساب میشه

    1. سلام و وقت بخیر.
      پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی برای چندقلوها هم حداکثر تا همون سقفیه که مشخص شده.

  14. با سلاام
    دوماه است که بیمه تکمیلی شده ام و الان تازه حامله شده ام سوالم این است که میتوانم از خدمات زایمان بیمه با دوره انتظار ۹ ماه استفاده کنم

    1. سلام وقت بخیر.
      بله فاصله بین خرید بیمه و زایمان شما بیش از 9 ماه میشه که میتونید استفاده کنید.

  15. سلام
    من بیمه پایه تامین اجتماعی دارم.همسرم هم تحت پوشش من هست.تکمیلی دانا هم داره همسرم.برای زایمان چطور میتونیم از بیمه پایه هزینه بگیریم؟چیکار باید کرد؟چقدر میدن؟

  16. سلام وقتتون بخیر
    من هم اکنون بیمه تکمیلی گروهی پاسارگاد رو دارم و چند ماه دیگه میخواهم اقدام به بارداری کنم ، در این صورت به دلیل جدا شدن از محیط کار باید تحت پوشش بیمه انفرادی قرار بگیرم، آیا با این شرایط که هم اکنون دارای بیمه تکمیلی هستم و بعد از جدا شدن از این بیمه هم بلافاصله تحت پوشش بیمه انفرادی از شرکت های دیگر قرار می گیرم ، دوره انتظار شامل حال من می شود؟

    1. این چه کاریه تورا خدا..
      تا موقع که کسی بیمه نمیکنه هی التماس میکنین بیمه بشین که خیلی خوبه
      بعد که خرتون از پل گذشت دوازده هزارتا تبصره میارین بنده یه کارگرم با حقوق ۶م در ماه به خاطر سزارین خانمم چند ماه که بیمه تکمیلی آسیا میریزم که اینجور روزی به دردم بخوره …حالا که نزدیک زایمانش شده میگن بیمه قبول نمیکنه …باید ۹ماه از بیمه گذشته باشه تا بیمه شامل حالت باشه کسی نیست بگه خدا وکیلی چرا کلاه برداری می‌کنی ….من از این پولی که بیمه ازم کم می‌کنه برای تکمیلی راضی نیستم اونم توی این شرایط که انقد دستم خالیه ..خدا جوابتون رو بده که حق من و خونوادمو میخوریم.
      به هیچ وجه راضی نیستم

  17. سلام ميخواستم بدونم خانوم من الان حدودا يك ماه و نيم ب زايمانش مونده و هي بيمه اى نداريم.ايا ميتونم بيمه ازاد تامين اجتماعى بريزم الان هزينه بيمارستان رو خوده بيمه ميده دولتى يا نيمه دولتى باشه با دفترچه تامين اجتماعى؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز.
      از اونجایی که همه بیمه های تکمیلی برای پوشش زایمان دوره انتظار دارن، شما نمیتونید برای ایشون بیمه تکمیلی تهیه کنید.
      اما اگه بیمه تامین اجتماعی دارید، میتونید برای کاهش هزینه ها از مراکز درمانی تامین اجتماعی استفاده کنید. بهتره اطلاعات دقیق رو از تامین اجتماعی بگیرید.

  18. با سلام و احترام
    من شاغل هستم و بیمه از طریق کارفرما پرداخت میشود. الان یک ماه و نیم باردارهستم و شرکت به صورت گروهی اقدام به بیمه تکمیلی کرده.
    آیا امکان استفاده از بیمه تکمیلی برای پوشش زایمان را دارم یا خیر؟
    با تشکر از شما

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوره انتظار توی طرح های مختلف و شرکت های مختلف متفاوته. شما باید با شرکت بیمه تون تماس بگیرید و از مدت دوره انتظارتون مطلع بشید

  19. سلام.میخواستم بدونم اگه نامه از چشم پزشک داشته باشیم ک باید سزارین بشیم و بیمه تامین اجتماعی معمولی داشته باشیم هزینه عمل رو دولتی حساب میشه یا آزاد؟

    1. سلام دوست عزیز.
      محاسبه به صورت دولتی یا آزاد به بیمارستانی که مراجعه میکنید بستگی داره. پرداخت خسارت و مبلغ خسارت رو هم شرکت بیمه تون تعیین میکنه

  20. ما الان جز بیمه گروهی سامان هستیم … اگر سال بعد نظام مهندسی با بیمه سامان تمدید نکنه و ما شخصا به صورت انفرادی بیمه تکمیلی سامان ثبت نام کنیم آیا دوره انتظار زایمان حذف میشه ؟

  21. باسلام.بنده ۸ماهه باردارم و ماه بعد ینی اردیبهشت ماه زایمانمه.باتوجه به مدت انتظاربیمه های تکمیلی الان نمیتونیم ازبیمه تکمیلی برای زایمان استفاده کنیم?

  22. با سلام .همسر من بیمه تکمیلی اسیا هس زیر نظر شرکت.هم من هم همسرم حالا واسه نوزاد تازع متولد شده اگه نیاز ب بستری داشته باشهچ برای زردی یا ان ای سیو.ایا هزینه ها پرداخت میشن؟؟چون شناسنامه و بیمه پایه نوزاد زمان میبره.میشه با برگه بیمارستان اسم نوزاد و وارد لیست کنیم.و یا تحت بیمه من یا پدرش باشه.در کل هزینه هاش ب چ صورت میشه؟؟ممنون میشم

    1. با سلام وقت بخیر.
      شما تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی هستید. نوزادی که به دنیا میاد عموما تحت پوشش بیمه قرار میگیره فقط باید به شرکت بیمه اطلاع بدید تا نوزاد بتونه از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنه.

  23. سلام . من در ماه چهارم بارداری هستم. همسرم الان میخوان من رو تحت بینه تکمیلی قرار بدن. بیمه تکمیلی ایشون sos آسماری هست. آیا هزینه سزارین رو بیمه پرداخت میکنه؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      اگه قصدتون بیمه تکمیلی انفرادی هست، متاسفانه به دلیل دوره انتظار هزینه های مربوط به زایمان شما پرداخت نمیشه.
      اما در برخی از بیمه های تکمیلی گروهی، با تعداد بیمه شده های بالا، ممکنه پرداخت بشه.

  24. سلام ببخشید اگه سزارین اختیاری باشه بدون دلیل تنها به خواست بیمار در بیمارستان خصوصی آیا بیمه تکمیلی هزینه رو تقبل میکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز.
      خیر پرداخت میشه. باید دستور پزشک مبنی بر لازم بودن سزارین رو داشته باشین

  25. سلام ما قبلاً بیمه تکمیلی دانا بودیم تحت پوشش یه شرکتی که شوهرم کار میکرد .الان نزدیک دو ماهه شوهرم از اون شرکت اومده بیرون و بیمه قطع شد .توی شرکت جدید از اول برج ۳ برامون تکمیلی رد میشه
    من هم ماه ۵ بارداری هستم
    به نظرتون این دو سه ماه که کم داریم مشکلی ایجاد می‌کنه برای زایمانم که از بیمه تکمیلی استفاده کنم؟
    می‌خوام بدونم این دو سالی که بیمه تکمیلی بودم و این سه ماهی که نبودم ربطی پیدا می‌کنه برای زایمانم ؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      با توجه به این که فاصله 3 ماهه اتفاق افتاده بهتره که از شرکت موضوع رو بپرسید

  26. سلام
    اگر کسی یکماه بعد از اتمام بیمه تکمیلی شامل تمدید مثلا یکماه دوباره بیمه شود آیا هزینه کل زایمان به او تعلق میگیرد یا خیر؟من شنیدم مبلغ یک دوازدهم چون یکماه تمدید شده به فرد تعلق میگیره درسته؟

      1. سلام خسته نباشید من تحت پوشش بیمه پارسیان هستم واسه زایمان نوشته شده قسمت مبلغ بدون سقف…یعنی هرچقدر هزینه زایمانم باشه بیمه پرداخت میکنه؟

        1. سلام دوست عزیز
          بله اگر بدون سقف نوشته شده یعنی هزینه زایمان تا هرچقدر باشه پرداخت میشه

  27. سلام.من پدرم فوت کرده وتحت پوشش بیمه تکمیلی پدرم هستم.ازدواج موقت کردم وفرزندم چهارماهه دیگه بدنیامیاد.
    سوال:آیامیتونم تحت پوشش بیمه تکمیلی پدرم مخارج زایمانم وبدم؟؟

    1. سلام دوست عزیز.
      به پوشش ها و سقف تعهدات طرح بیمه ای شما بستگی داره. این موضوع در طرح ها و بیمه های مختلف متفاوته

  28. سلام خانومم 3 ماهی میشه که از بارداریش میگذره تازه امروز از طریق سازمانمون اقدام کردم برای بیمه تکمیلی پارسیان خواستم ببینم شامل حال خانمم میشه یا نه

    1. سلام و وقت بخیر.
      در بیمه های تکمیلی گروهی دوره انتظار متفاوته و به تعداد بیمه شده ها بستگی داره. لطفا در مورد پوشش های بیمه و دوره انتظار از منابع انسانی سازمان یا شرکت بیمه اطلاعات بگیرید.

  29. باسلام وخسته نباشید
    باتوجه به اینکه هزینه بیمه تکمیلی انفرادی کمی زیاده وباید یکجاپرداخت بشه آیابیمه تکمیلی وجود داره که مختصه زایمان باشه وهزینه کمتری بابتش پرداخت کنیم ؟

  30. عرض سلام و احترام
    معذرت میخوام بیمه تکمیلی یک سال قبل از بارداری
    بیمه نامه ثبتنام کنیم هزینه های زایمان چ سزارین یا طبیعی و هزینه هایی ک تو بیمه نامه هست
    پرداخت میشه؟
    مدت بیمه نامه چند سال است ینی چ مدت باید پرداخت بشه؟
    یک سال قبل از بارداری ب مدت ۵سال بیمه نامه داشت پرداخت هزینه میشه برای فرد؟
    ممنون‌ برای پاسخ گویی

  31. سلام من همسرم قبل از بارداری اقدام به گرفتن بیمه تکمیلی سامان کردیم ولی الان که خانمم باردار هستش بهمون میگن بچه قراریک هفته زودتر از ۹ ماه به دنیا بیاد هیچ قانون و تبصره ای درباره ای داستان وجود نداره چون مشخص نمیکنه که بچه قرار یک هفته زودتر به دنیا بیاد .خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و وقت بخیر.
      شما باید نظر و نامه پزشکشون مبنی بر امکان زودتر به دنیا اومدن فرزند رو، به بیمه ارائه بدید. در صورت تایید پزشک معتمد بیمه، هزینه زایمان ایشون پرداخت میشه

  32. سلام. وقت بخیر
    یک ماهه شرکتمون بیمه sosکرده مارو و خانمم تقریبا یکماهه دیگه وقت زایمانش هست البته دوساله بیمه تکمیلی هستم پارسال بیمه دانا بودم ولی سال قبلش sos بودم میخواستم بپرسم میتونم از مزایای حق بیمه برای زایمان استفاده کنم.؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      شما باید از واحد منابع انسانی شرکتتون مدت دوره انتظار طرح جدید بیمه تکمیلی رو بپرسید تا مشخص بشه که میتونید از پوشش زایمان استفاده کنید یا نه

  33. سلام خانوم من. سه ماهه با داره حدود بیست روزه توی یک شرکت شروع بکار کردم ک 40 روز زمان میبره بیمه بشم بیمه ی شرکتم تکمیلیه میخوام ببینم آیا بیمه ی تکمیلی برای خانومم میشه استفاده کرد یا ن

    1. سلام و وقت بخیر.
      بعضی از بیمه های تکمیلی گروهی که تعداد بیمه شده ها زیاد باشه، دوره انتظار کمتر از 9 ماهه. سوال شما هم بستگی به طرح بیمه تکمیلی که توی شرکتتون ارائه میشه داره. شما باید از منابع انسانی شرکتتون در مورد مدت دوره انتظار اطلاعات بگیرید.

  34. سلام من الان بیمه تکمیلی آسیا هستم ماه پنجم بارداری هستم دو ماه دیگه بیممون عوض میشه آیا دوره انتظار شامل من میشه؟ در ضمن برای بیمه جدید هم وقفه ایجاد نمیشه بلافاصله با یه بیمه جدید قرارداد میبندن

    1. با سلام وقت بخیر.
      خیر مشمول دوره انتظار نیستید و عموما شرکت ها به سرعت بیمه رو تمدید میکنند.

  35. سلام من دو سال پیاپی هستش که بیمه تکمیلی دارم از بهمن 97 تا الان، اما با 2 شرکت مختلف بیمه، الان از سال دوم حدود پنج ماه و نیم بگذره همسرم زایمان میکنه آیا خسارت بیمه تکمیلی بهم تعلق میگیره یا نه؟

    1. با سلام وقت بخیر.
      بیمه تکمیلی گروهی داشتید؟ ینی از طرف محل کار بیمه داشتید؟ در اون صورت مشکلی نیست میتونید هزینه ها رو از بیمه بگیرید.

  36. سلام وقت بخیر همسر من بصورت اختیاری بیمه تامین اجتماعی چندسال ریخته الان میخایم بیمه تکمیلی بشیم و برای بارداری اقدام کنیم میخاستم بدونم بصورت ازاد و اختیاری میشه بیمه تکمیلی رو ریخت یا باید کارفرما پیدا کنیم برامون بریزه؟؟؟

  37. سلام وقت بخیر.یک سوال تخصصی داشتم.
    در تعهدات بیمه گر (بیمه سامان)آمده :
    ۱-هزینه زایمان سزارین و طبیعی ۵میلیون تومان می باشد.
    ۲-جبران هزینه های زایمان طبیعی یا سزارین ۵میلیون تومان.
    منظور از تعهد ردیف ۲ چه هزینه های می باشد.
    یعنی اگر هزینه زایمان سزارین و یک شب اتاق ۷ میلیون تومان در بیمارستان خصوصی باشه بیمه گر پوشش می ده با این دو تعهد یا خیر.؟
    با احترام.
    ارادتمند

    1. سلام و وقت شما هم بخیر.
      سقف پوشش زایمان در بیمه سامان همون 5 میلیون تومن هست. برای هزینه های بستری هم میتونید از پوشش بستری استفاده کنید. البته از اونجایی که تعرفه بیمارستان های خصوصی معمولا خیلی بالاتر از تعرفه وزارت بهداشته هزینه ها به صورت کامل بهتون پرداخت نمیشه. بهتره از بیمارستان های طرف قرارداد بیمه سامان استفاده کنید و حتما از بیمه معرفی نامه بگیرید

  38. با عرض سلام من شاغل هشتم و از طرف اداره با بیمه تکمیلی دانا قرارداد دارم و یکساله قرارداد بیمه تمدید میشه ولی ممکن فاصله قرارداد قبلی با قرارداد جدید حدود یک ماه وقفه بیافته و من تا برج 9 قرارداد بیمه دارم و برج 11 زایمان میکنم اگه یک وقفه کوتاه تا برقراری بیمه تکمیلی بیافته آیا شامل دوره انتظار میشه

    1. با سلام وقت بخیر.
      بستگی به شرکت بیمه و سیاست اون داره اگر سختگیری نکنه امکانش وجود داره.

  39. سلام وقت بخیر،من قبلا اصلا بیمه تکمیلی نداشتم الان نظام مهندسی جدیدا عضو شدم بیمه تکمیلی داناکردم الان نظام مهندسی بهم گفتن چون تعداد بالای هزار نفر هست طول درمان نداره الان خانمم ۵ ماه باردار هست آیا بهم تعلق میگیره یا نه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه بهتون اعلام شده که به دلیل بالا بودن تعداد نفرات دوره انتظار زایمان وجود نداره، پس میتونید از پوشش زایمان برای همسرتون استفاده کنید.

  40. سلام‌خسته نباشید
    من از طرف شوهرم بیمه تکمیلی دانا هستم از طرف پالایشگاه نفت. بیمه اامین اجتماعی هم هستم.بیمارستانی که قصد زایمان دارم بهم گفتن ما ازاد هستیم باهیچ‌بیمه ای قرارداد نداریم ولی بهتون فاکتور میدیم ایا بیمه دانا درلینصورت قبول میکنه؟

    1. سلام ممنون از شما.
      اگه بیمه نامتون پوشش زایمان داره، میتونید از بیمه هزینه بگیرید. اما باید بدونید که این هزینه بر اساس تعرفه و با کسر فرانشیز بهتون پرداخت میشه

  41. سلام من هفته ی چهارم بارداری ‌‌ماه اول هستم از الان تا ازدیبهشت۹ماه مونده میتونم بیمه تکمیلی زایمان کنم یا دیگه نمیشه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      اگه منظورتون بیمه تکمیلی انفرادی یا خانوادگیه، خیر متاسفانه امکانش نیست.

  42. سلام
    برای سزارین با تمایل شخصی بیمه تکمیلی ما میهن هست که متاسفانه میگن چون سزارین تمایل شخصی بوده هیچ هزینه ای نمیدن و من هفت میلیون هزینه کردم آیا ایندکارشون درسته ؟؟
    آیا دستم به جایی بند هست تا شاید هزینه مو بگیرم یا خیر
    ممنون

    1. سلام و وقت بخیر.
      بله همینطوره، سزارین در صورتی تحت پوشش بیمه تکمیلیه که طبق دستور پزشک انجام شده باشه.

  43. سلام وقتتون بخیر
    من یک ساله که تحت پوشش بیمه تکمیلی سامان هستم،( البته قبلش هم ۶سال بیمه تکمیلی دارم که متاسفانه ۹ ما بینش وقفه داره) الان ماه ۶ بارداریم هست ولی به خاطر شرایط کرونا دیگه نمی‌خوام سرکار برم و قاعدتاً بیمه ای هم برام واریز نمیشه. من میتونم از این یک سال بیمه ای که برام واریز شده استفاده کنم؟ و یا اینکه اگه سه ماه رو انفرادی بریزم هزینه بیمارستان و زایمان رو بیمه پرداخت میکنه؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      اینکه این بیمه تکمیلی رو قطع کنید و بلافاصله یه بیمه تکمیلی دیگه تهیه کنید، با توجه به اینکه باردار هستید امکان پذیر نیست.
      اما یه راه حلی که برای شما وجود داره اینه که با محل کارتون مذاکره کنید که قطع همکاری شما رو به بیمه اعلام نکنن تا بیمه شما تا پایان مدت بیمه نامه ادامه پیدا کنه و بتونین برای هزینه زایمان از بیمه استفاده کنید.

  44. باسلام
    من برای خانم بیمه تکمیلی انفرادی تهیه کردم. خواستم بدون بیمه هزینه زایمان سزارین اختیاری رو هم پرداخت میکنه؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      خیر اگه به صورت اختیاری باشه پرداخت نمیشه. باید بر اساس دستور پزشک معالجشون باشه و پزشک معتمد بیمه هم تأیید کنه

  45. سلام ما دفترچه تامین اجتماعی داریم و بیمه تکمیلی عم داریم که از قرارداد بیمه دانا هستش خواستیم بدونیم زمان زایمان که قیمتش 5400هس چقدر باید به بیمارستان پرداخت کنیم؟؟

    1. سلام وقتتون بخیر.
      اینکه بیمه تکمیلی چه میزان از هزینه زایمان شما رو پرداخت میکنه، به قراردادتون بستگی داره و اینکه پوشش زایمان توی قراردادتون تا چه مبلغی نوشته شده.
      شما باید اطلاعات دقیق در مورد بیمه نامتون رو از بیمه دانا بپرسید. ضمنا بهتره که برای زایمان به بیمارستان های طرف قرارداد بیمه دانا مراجعه کنید.

  46. سلام خسته نباشید منو همسرم ۳ساله که بیمه تامین اجتماعی اختیاری هستیم بعد میخوام ۲ماه دیگه واسه بارداری اقدام‌کنم میخواستم بمدونم این بیمه تکممیلی شامل حال منم میشه؟؟بعد باید چقدر بیمه بخرم که ۶تومنشو بیمه تکمیلی بده؟؟اگر من بیمه تکمیلی خریدم و بعدش مشکل به وجود اومد و حامله نشدم این بیمه چه جوری میشه؟ واسه خرید بیمه تکمیلی به کجا باید مراجعه کنم؟

    1. سلام دوست عزیز.
      بیمه تامین اجتماعی درصد کمی از هزینه های زایمان رو پوشش میده، مگر اینکه شما به بیمارستان های مخصوص تامین اجتماعی مراجعه کتید.
      اما اگه قصد دارید توی سایر بیمارستان ها یا بیمارستان های خصوصی زایمانتون رو انجام بدین، میتونید قبل از شروع بارداری، بیمه تکمیلی انفرادی رو خریداری کنید تا پوشش بهتری برای زایمان داشته باشید.
      شما میتونید از طریق لینک زیر هزینه بیمه تکمیلی و سقف پوشش زایمان رو توی طرح های مختلف مشاهده کنید:
      https://www.azki.com/personal-insurance/health-insurance

  47. با سلام و سپاس از سایت خوبتان.اگر۳آبان بیمه تکمیلی شده باشیم نه ما انتظار میشه۳مرداد یا۳شهریور؟یک سوال دیگه اینکه اگر هنگام بیمه شدن باردار نباشه شخص اما بلافاصله باردار شه و چند روز زودتر از۹ماه زایمان داشته باشه آیا بیمه هزینه رو تقبل میکنه؟

    1. سلام دوست عزیز.
      شما میتونید 9 ماه بعد یعنی از 3 مرداد از این پوشش استفاده کنید.
      مورد دوم هم به نسخه پزشک و تایید پزشک معتمد شرکت بیمه نیاز هست تا هزینه بهتون پرداخت بشه

  48. سلام
    من کارمندم و می خواهم بیمه تکمیلی ایران راثبت نام کنم و برای زایمان طرح یک و دو و سه هر سه تاشون تا مبلغ 8 میلیون قبول میکنه می خواستم ببینم طرح یک و دو و سه تفاوتی ندارند و به یک اندازه در هزینه زایمان اعمال میشه یا نه .ممنون

    1. با سلام.
      دوست عزیز هیچ کدوم از طرح های بیمه تکمیلی دقیقا مشابه نیستن و هر کدوم از شرکت ها طرح های متنوع و خاص خودشون رو دارن.
      از اونجاییکه ما در مورد طرح بیمه ای شما اطلاعاتی نداریم، نمیتونیم کمکی کنیم. شما باید از طریق شعب بیمه ایران اطلاعات مورد نیازتون رو دریافت کنین

  49. سلام من بیمه مکمل نیروهای مسلح دارم و تکمیلی ندارم و الان باردارم .میخوام بیمارستان نیکان که خصوصیه زایمان کنم میخواستم بدونم چه طبیعی چه سزارین انتخابی شرایطش چجوریه و بعدا بیمه چه قدر پرداخت میکنه؟ درصدی حساب میشه یا سقف داره ؟

    1. با سلام.
      دوست عزیز در مورد سقف پوشش زایمان و شرایط پرداخت هزینه باید از دفتر بیمه نیروهای مسلح اطلاعات بگیرید و ما اطلاعی نداریم.

  50. آیا تغییر طرح در بیمه تکمیلی نوین باعث میشه دوره انتظار زایمان عوض شه؟ مثلا بنده به سبب بیمه عمرم، میخام بیمه تکمیلی انفرادی نوین رو بگیرم. می تونم سال اول که قصد زایمان و بارداری ندارم مثلا طرح ب رو بخرم که ارزونتره و سال بعدی طرح الف رو که سقف تعهدات زایمانش بالاتره یا خیر؟ منظورم اینه تغییر طرح از ب به الف در بیمه نوین باعث میشه ۹ ماه مدت انتظار دوباره از اول شروع بشه یا خیر؟

    1. با سلام.
      خیر وقتی که بیمه تکمیلی بلافاصله تمدید بشه (البته در صورتی که هر دو طرح از یک شرکت بیمه باشه) دوره انتظار توی طرح دومی که خریداری شده، حذف میشه

  51. سلام وقتتون بخیر از طریق سایت شما با بیمه ی سامان آشنا شدم نمیدونم چرا تو شهر ما همه ی شعبه هاش بسته بود و از طریق واتساپ با شعبه ی قزوین اقدام به خرید بیمه ی تکمیلی کردم پول رو واریز کردم و دو روز بعد از واریز پول باردار شدم متاسفانه به خاطر عملکرد دیرشون بعد از ده روز که بیمه ثبت نشده بود بهشون گفتم امکان داره من باردار باشم اگه میشه سریعتر بیمه رو درست کنید بعد از ۲۳ روز معطلی گفتن نمیشه شما به ما دروغ گفتین درحالی که خدا شاهده من بعد از واریز پول اقدام به بارداری کرده بودم اگه میشد حتما شکایت میکردم.

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      ای کاش مستقیما از طریق سایت و کارشناس های ما برای خرید بیمه تکمیلی اقدام میکردید. اونجوری دیگه نیازی به مراجعه حضوری به شعبه نبود و صدور بیمه هم خیلی سریع تر انجام می شد

  52. سلام وقت بخیر، ببخشید من مشکل کمر دارم و پزشک‌متخصص برای دکتر زنانم نامه زدن که ایشون قادر به انجام زایمان طبیعی نیستن و‌ بهتره که سزارین انجام بدن، خواستم‌ ببینم با این وضعیتم، بیمه تکمیلی هزینه ی سزارین ب منو در بیمارستان خصوصی تقبل میکنن؟ یا ازاد باز حساب میشم؟ و اینکه ایا احتیاج به مدارک خاصی برای بیمه هست؟یا همین نامه کفایت میکنه؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. با سلام.
      به احتمال زیاد این نامه ای که میفرمایید کافی باشه چون اگه از نظر پزشکی تایید بشه که شما باید عمل سزارین انجام بدید، بیمه هزینه اون رو پوشش میده. اما نظر نهایی یا مدارکی که مورد نیاز هست به پزشک معتمد بیمه بستگی داره و بهتره که جزئیاتش رو از شرکت بیمه تون بپرسید و مدارکتون رو کامل کنید و ببرید برای شرکت بیمه

  53. سلام خواهش میکنم برا منم جواب بدید شوهر تو یه شرکت کار میکنه از اول آبان ماه بیمه تکمیلی شده منم ششم آبان ماه پریودم تموم شده باردارم بنظر شما بیمه برا زایمانم تعلق میگره خواهش میکنم ج بدید

    1. با سلام.
      دوست عزیز اگه شروع بارداری تون بعد از صدور بیمه باشه، مشکلی برای پرداخت هزینه ها وجود نداره.
      ضمنا اینجور که میفرمایید بیمه تکمیلی شما بیمه گروهیه. توی خیلی از بیمه های تکمیلی گروهی، دوره انتظار کمتر از 9 ماهه و اگه بیمه نامه شما هم همینطور باشه، هیچ مشکلی برای پرداخت هزینه تون وجود نداره.
      بهتره جزئیات بیمه نامه مثل سقف پوشش و دوره انتظار رو از واحد منابع انسانی محل کار همسرتون بپرسین

  54. سلام وقتتون بخیر
    همسر بنده دوسالی هست بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی ملت هستند.من هم تحت پوشش ایشون هستم.الان سه ماهه باردارم.میخواستم بدونم کدوم بیمارستانها تحت پوشش قرار میگیرن و تا چه سقفی به ما پرداخت خواهد شد.؟
    با تشکر

    1. سلام وقت شما هم بخیر.
      شما میتونید از طریق سایت بیمه ملت، مراکز طرف قرارداد رو مشاهده کنید.
      اینکه هزینه زایمان تا چه سقفی بهتون پرداخت میشه هم بستگی به پوشش های بیمه نامتون داره و میتونید اطلاعات دقیق رو از واحد منابع انسانی محل کار همسرتون و یا به صورت تلفنی از شعب بیمه ملت دریافت کنید

  55. سلام وقتتون بخیر من الان یکسال و نیم هست از طریق شرکت همسرم بیمه تکمیلی آسیا هستم و سه ماه هست باردارم اما شرکت الان با ایشون قطع همکاری کرده.اگر الان سریعا با شرکت بیمه دیگه قرداد ببندیم مثلا پاسارگاد برای بیمه تکمیلی و شش ماه انتهای بارداریم با بیمه پاسارگاد باشه.دوره انتظارم تکمیل میشه یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا در بیمه‌های تکمیلی انفرادی دوره انتظار بارداری 9ماه کامل هست و در صورت تعویض شرکت نمیتونین به موقع از بیمه هزینه زایمان دریافت کنین. البته ممکنه اگه بتونین مجدد یک بیمه گروهی تهیه کنین بتونید از پوشش زایمان بعد از 6 ماه استفاده کنین که احتمالش کمه

    2. سلام ببخشید من بیمه تکمیلی انفرادی انجام دادم من ۴۰ روز پیش تاریخ شروع بیمه ما بود الان من ۱ ماهه باردارم ایا بیمه زایمان به من تعلق میگیره

      1. شیرین عزیز سلام
        احتمالا مشکلی برای دریافت هزینه‌ها نداشته باشید، زایمانتون باید ۹ ماه بعد از خرید بیمه باشه.

  56. سلام خدمت شما وقتی قبل از بارداری بیمه تکمیلی بشیم ولی فرد یوهو سر 7 ماه بچش زودتراز موعد به دنیا بیاد انوقت هزینه هاشو تقبل میکنه
    و اینکه فرد از کی میتونه هزینه های سونوگرافی و ….رو دریافت کنه

    1. سلام دوست عزیز
      اگر بیمه شما قبل از بارداری شروع شده باشه و دوره انتظار 9ماهه داشته باشه برای دریافت هزینه باید نامه پزشکی داشته باشین و به پزشک معتمد بیمه ارائه بدین.
      برای هزینه‌های سونوگرافی و … هم میتونین از ابتدای بارداری از بیمه استفاده کنین

  57. سلام وقت بخیر
    بنده بیمه تکمیلی هستم بصورت گروهی
    اگر زمان زایمان مثلا ۲ ماه بعداز پایان بیمه قبلی باشه وبلافاصله بعداز پایان بیمه. شرکت با بیمه دیگری قرارداد ببنده ایا بیمه جدید جبران هزینه میکنه یا این بیمه حدید خودش زمان انتظار دهره باز؟

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا در بیمه تکمیلی گروهی دوره انتظار زایمان کمتر میشه (به خصوص اگر تعداد افراد تحت پوشش بیمه زیاد باشه) ولی بهتره که در این مورد با بخش منابع انسانی شرکتتون صحبت کنید و شرایط رو به صورت دقیق جویا بشید.

  58. سلام من تو شرکت بیمه تکمیلی گروهی دانا بودم.و الان دوماه از اتمام بیمه میگذره اگر من الان بیمه انفرادی کنم چون قصد بارداری دارم و حالا یکی دوماه دیگه باز دوباره بیمه تکمیلی گروهی ولی اینبار پارسیان بشم و بیمه تکمیلی انفرادیمو قطع کنم.آیا اینطوری بیمه تکمیلی موقع زایمان تعلق میگیره؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی دوره انتظار در بیمه تکمیلی گروهی کمتر هست و ممکنه که بعد از 6 یا 7 ماه هم هزینه تعلق بگیره ولی با این وجود بهتره برای اطمینان بیشتر شرایط رو از بخش منابع انسانی شرکتتون جویا بشین که در بیمه جدید دوره انتظار زایمان چقدر هست.

  59. سلام.
    در قرارداد بیمه تکمیلی هزینه زایمان هم برای مرد آمده و هم برای زن.
    یعنی هم مرد و هم زن تعرفه‌ی بیمه تکمیلی را برای یکسال پرداخت نموده اند.
    سؤال اینجاست که آیا هزینه زایمان برای مردان هم صدق میکند؟
    یعنی اگر هزینه زایمان ۴ میلیون تومان باشد،هم مرد و هم زن میتوانند هر دو به مبلغ ۴ میلیون تومان استفاده کنند؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر چنین چیزی وجود نداره. ممکنه در بیمه گروهی باشه چون قرارداد یکسان هست این پوشش تو قرارداد ذکر شده باشه وگرنه چنین چیزی اصلا ممکن نیست. این پوشش برای آقایون وجود نداره و حتی اگه خانم تحت پوشش نباشن نمیشه از بیمه همسر برای زایمان استفاده کرد.

  60. سلام و خسته نباشید
    برای گرفتن هزینه زایمان توی بیمارستان خصوصی مدارک رو بردم بیمه تکمیلی دی، گفتن اول باید بری بیمه گر پایه (تامین اجتماعی) تا مقداری از هزینه رو پرداخت و رسید کنه (که اینکار هم دو الی سه ماه طول می‌کشه) بعد بیا ما بقی رو بدیم. درسته چنین چیزی؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما زمانی که به بیمارستان خصوصی مراجعه می‌کنین میتونین از دو حق بیمه پایه و تکمیلی استفاده کنین که اولویت با مدارک پایه هست. اگر تمایل نداشته باشین که از بیمه پایه استفاده کنین باید کتبا به شرکت بیمه تکمیلی (یا شرکت خودتون اگه بیمتون تکمیلی گروهی هست) اطلاع بدین که قصد استفاده از بیمه پایه ندارین تا فقط از بیمه تکمیلی استفاده کنین.

  61. سلام من الان 3ماه باردارهستم خواستم بیمه تکمیلی انفرادی کنم گفتن9ماه انتظار داره ایا میتونم ازطریق ارگانی یاشرکتی ثبت نام کنم این دوره انتظارکمتربشه؟
    وبعد اینکه میتونم ازطریق ایثارگری کاری بکنم که تو ارگانی ثبت بشه؟ من اطلاعی نداشتم باید قبل بارداری بیمه کنیم ایا واقعا راهی هستش چون واقعا هزینه های زایمان خیلی زیاد ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر شما یا همسرتون شاغل هستین میتونین تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکتی که در اون فعال هستین قرار بگیرین و به این شکل دوره انتظار کمتر میشه. در رابطه با ایثارگری هم بنده اطلاعی ندارم متاسفانه.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر منظورتون بیمه تکمیلی محل کارتون هست باید فرزندتون هم به افراد تحت تکفل اضافه بشه و حق بیمه براش پرداخت بشه.

      1. سلام میخوام بدونم برادرم میتونه من رو بیمه تکمیلی دانا کنه من ازدواج کردم و بیمه دانا گروهی ندارم میخوام از گروهی استفاده کنم و مدت انتظار برای انفرادی برای هزینه های بارداری و زایمان نه ماهه میخوام بدونم میشه از طرف برادرم بیمه شم و مدت انتطار نذاشته باشه؟؟؟

      2. سلام من ۷ ماهه باردارم و تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا گروهی هستیم
        ی سوالی برام پیش اومده اینکه برای زایمان سزارین چ دلایلی رو بیمه تکمیلی پرداخت میکنه مثلا اگه پزشک دلیل سزارین رو بزنه ترس از زایمان طبیعی،بیمه تکمیلی پولشو پرداخت میکنه؟
        همش نگرانم ک اگه بیمه دلیل سزارین رو قبول نکنه باید کل هزینش خودمون بدیم و این مدت پرداخت بیمه از دستمون میره

        1. آذین عزیز سلام
          اگه بیمه تکمیلی که شما تحت پوشش آن هستید پوشش زایمان هم جزء تعهدات آن باشه دیگه طبیعی یا سزارین بودن آن فرقی نمی کند.و شرکت بیمه گر موظف است تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه خسارت پرداخت کند.

  62. سلام ما چندین ساله که بیمه تکمیلی هستیم از بیمه دانا. امسال شرکت تصمیم گرفته از بیمه سینا ییمه کنه تقریبا نزدیک به ۴ ماهه که از بیمه سینا بیمه شده ولی ۱۰ساله تکمیلی داریم همسرم هم ۲هفته بعد فارق میشه این که مشکلی نداره چون بیمه عوض شده و اینکه من کی و چجوری معرفی به بیمارستان بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      چون که شرکت بیمه عوض شده اون سوابق قبلی تاثیری ندارن. ولی به طور کلی دوره انتظار تو بیمه تکمیلی گروهی کمتر هست و شما میتونین از طریق منابع انسانی شرکتتون دقیق شرایط بیمه رو پیگیری کنین. در رابطه با معرفی هم باید از طریق بیمه جویا بشین چون شرایط ممکنه متفاوت باشه.

  63. سلام بیمه من سینا هست و ازطرف شرکت همسرم بیمه شدم احتمال زایمان زودرس دارم و فرزندم دردستگاه می ماند چطورمی توانم بعداز زایمان فرزندم راسریع بیمه کنم و ایا صحت داره تمامی بیمه ها تا یک ماه فرزند روهم شاملش میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      منظورتون بیمه تکمیلی برای فرزندتون هست؟ اگر این هست منظورتون که میتونه از بدو تولد تحت پوشش بیمه همسرتون قرار بگیره و مشکلی وجود نداره. راجع به تا یک‌ ماه پس از زایمان هم بهتره از بیمه تکمیلی خودتون بپرسید چون ممکنه شرایط شرکت‌ها با هم متفاوت باشه

  64. -سلام وقت بخیر من بیمه تامین اجتماعی دارم ولی بیمه تکمیلی ندارم همسرم تا دو ماه شایدم چند روز بیشتر از دوماه زمان زایمانش، خواستم ببینم میتونم الان بیمه انفرادی واس زایمانش رو درخواست بدم؟

  65. سلام وقت بخیر
    هیچ بیمه تکمیلی نیست که من الان سه ماهه بارداریم بدرد هزینه های زایمان بخوره؟
    من فقط بیمه تامین اجتماعی دارم

    1. عاطفه عزیز سلام
      در حال حاضر شما نمی‌تونید تحت پوشش بیمه جدیدی برای زایمان قرار بگیرید.

  66. با سلام
    اگر بعد از خرید بیمه تکمیلی بارداری اتفاق بیفته ولی فرد زایمان زودرس داشته باشه، باز هم بیمه ی تکمیلی برای زایمان پرداخت نمیشه؟

    1. سحر عزیز سلام
      متاسفانه امکان استفاده از بیمه تکمیلی قبل از ۹ ماه وجود ندارد.

  67. سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم از خدمتتون کارخانه ای که همسر من مشغول به کاره قبلا بیمه تکمیلی نداشت اما از این ماه می خوان تمام پرسنل رو بیمه تکمیلی سامان کنن، من الان دو ماهه باردارم آیا می تونم از بیمه تکمیلی برا زایمان و هزینه های اون استفاده کنم؟یا اگر حق بیمه تکمیلی رم بریزیم نمی تونیم ازش استفاده کنیم؟صلاح می دونید بیمه بشیم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. فاطمه عزیز سلام
      برای بیمه تکمیلی زایمان دوره انتظار وجود دارد اما اگر تعداد افراد بیمه شده بیشتر از ۱۰۰۰ نفر باشد معمولا این دوره حذف می‌شود. پیشنهاد می‌کنم همسرتان با واحد منابع انسانی صحبت کنند که دقیق این مورد را پیگیری کنند تا ببینید می‌توانید برای زایمان از بیمه تکمیلی استفاده کنید یا نه!

  68. سلام همسر من ۴سال بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد ریخته بعد الان ۳ ماهه تو شرکت کار میکنه و از ماه اول ادامه بیمه رو شرکت ریخته و از ماه دوم تکمیلی اسیا کرده و گفتن که دوره انتظار نداره
    الان سوالم اینه من ۲ ماه دیگ زایمان دارم
    میتونم از بیمه تکمیلی استفاده کنم؟

  69. سلام كدوم بيمه مدت انتظارش ٦ ماه هست كه من بتونم خودمو تكميلي كنم و از بيمه تكميلي استفاده كنم كه با بيمارستان آتبه قرارداد داشته باشه سپاسگذارم از شما

    1. عارفه عزیز
      دوره انتظار کوتاه مدت یا نداشتن اون تنها برای بیمه شدن از طریق سازمان‌های بزرگه که تعداد افراد زیادی رو یکجا بیمه‌ می‌کنند و بیمه‌ها انفرادی چنین امکانی رو ندارند.

  70. سلام و وقت بخیر
    من سه سالی هست که تحت پوشش بیمه گروهی sos هستم، در دوره بارداری و دقیقا نزدیک زایمان، قرارداد بیمه تموم پیشه و شرکت قصد قرارداد با شرکت بیمه دیگری (سامان) رو داره، البته بلافاصله و بدون وقفه…
    آیا در این صورت دوره انتظار برای من حذف میشه و من میتونم هزینه زایمان رو با بیمه جدید حساب کنم؟؟؟

    1. ساغر عزیز سلام
      بله دوره انتظار حذف می‌شه و می‌تونید هزینه زایمان رو دریافت کنید.

  71. سلام روز بخیر
    من الان تو سه ماهه بارداری هستم و تازه متوجه شدم ک برای زایمان اگه بیمه نداشته باشیم تو بیمارستان 15تا 30ملیون میره برای زایمان اما با بیمه 500تا 1ملیون و تو این شرایطا بنظرم بیمه خیلی بهتره ولی من در مورد بیمه نمیدونم چه بیمه ای برای منی ک س ماه از بارداریم میگذره بنظرتون خوبه؟؟؟ و باید چه کاری کنم؟؟؟

    1. مهسا عزیز سلام
      متاسفانه شما بعد از بارداری امکان خرید بیمه برای زایمان رو ندارید و باید ۹ ماه دوره انتظار رو طی کنید.

  72. سلام وقت بخیر
    من و همسرم هر دو بیمه تکمیلی سامان با سقف پرداخت ۵م برای زایمان هستیم. برای هزینه ivf همسرم می‌توانیم از بیمه هردومان یعنی ١٠م استفاده کنیم؟

    1. علیرضا عزیز سلام
      پوشش نازایی با زایمان متفاوته و باید سقف اون رو در نظر بگیرید. البته می‌توانید همزمان از بیمه هر دو نفر استفاده کنید. باید اول از یکی از بیمه‌ها استفاده کنید و بعد مدارک کامل رو به شرکت بیمه دیگه تحویل بدید.

  73. سلام خسته نباشید ببخشید دوست عزیز من توسط شغل همسرم بیمه تکمیلی البرز هستم و قصد زایمان سزارین اختیاری که ب انتخاب خودم بوده رو دارم آیا بیمه هزینه رو میده یا ایراد میگیره؟!

      1. ممنون
        ببخشید این قانون از قبل بوده یا اینکه همین چندسال هست که بیمه قبول کرده ؟!(تقبل هزینه چ سزارین اختیاری چ اجباری)
        با توجه به این موضوع آیا سندی هست که بشه بهش استناد کرد ؟!

        1. تو سال‌های گذشته همیشه هزینه زایمان تا سقف پوشش و طبق تعرفه وزارت بهداشت پرداخت شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا