بیمه تکمیلی درمان

بهترین بیمه تکمیلی نازایی + معرفی مراکز طرف قرارداد

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تعداد زوج‌های نابارور در ایران رو به افزایش است. هزینه‌های درمان ناباروری در ایران در مقایسه با سایر کشورها کمتر است؛ اما باتوجه‌به اینکه عموما یک دوره درمان به نتیجه نمی‌رسد و لازم است دوره‌های درمانی چندین بار تکرار شود، هزینه‌ زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود. در این مطلب خدمات بیمه ناباروری در ۳ بخش بررسی شده است. بیمه‌های پایه (سلامت و تامین اجتماعی)، بیمه درمان تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی. باتوجه‌به اینکه بیمه‌گران پایه خدمات کاملی را برای درمان ناباروری ارائه نمی‌کنند، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی نازایی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

هزینه‌ درمان ناباروری و نازایی چقدر است؟

درمان ناباروری و نازایی یکی از درمان‌های پرهزینه در بین خدمات پزشکی محسوب می‌شود؛ به‌خصوص اینکه برای نتیجه‌گرفتن از درمان، حتما باید برای مدت‌های طولانی مثلا ۱ تا ۳ سال تحت نظر بود. حتی در مراکز دولتی هم درمان ناباروری دست‌کم ۷ تا ۸ میلیون تومان هزینه دارد. اگر هم بخواهیم از یک دوره درمان استفاده کنیم، باید برای یک دوره کاملِ سه مرحله‌ای، ۲۱ تا ۲۴ میلیون تومان پرداخت کنیم. وقتی پای مراکز خصوصی در میان باشد، هزینه مربوط به درمان ناباروری و نازایی چندبرابر می‌شود؛ به گونه‌ای که برای هر دوره ۱۸ میلیون تومان و برای تکمیل سه مرحله کامل درمانی از ۵۰ میلیون تومان تا ۶۰ میلیون تومان باید هزینه کرد.

پوشش ناباروری در تامین اجتماعی

تا همین دو سال پیش، بیمه تامین اجتماعی برای خدمات IUI، ZIFT، GIFT، میکرواینجکشن و IVF پوششی نداشت و هزینه‌های ناباروری را پرداخت نمی‌کرد. منتها از ۲ شهریور ۱۴۰۰ خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی ناباروری مانند سونوگرافی، هیستروسکوپی، هیستروگرافی، لاپارسکوپی‌های تشخیصی، توبوپلاستی و عمل‌های جراحی مربوطه هم تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفت.

البته برای استفاده از پوشش نازایی تامین اجتماعی خانم‌ها حتما باید زیر ۴۵ سال باشند. زوج ناباور هم باید به مراکز درمان ناباروری مراجعه کنند و گواهی تایید ناباروری بگیرند. در نهایت و پس از تکمیل پرونده در مرکز درمان سازمان تامین‌اجتماعی استان، می‌توانند از خدمات مربوطه استفاده کنند؛ یعنی اگر مرکز یا بیمارستان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی، کلینیک نازایی داشته باشد، هزینه‌های درمان ناباروری بر اساس تعرفه مشخص‌شده توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. بااین‌حال باتوجه‌به هزینه‌های زیاد این درمان‌ها و فرانشیز نهایت ۳۰ درصدی تامین‌ اجتماعی، هزینه‌ها با بیمه نازایی تامین اجتماعی هنوز هم بسیار زیاد است و بهتر است از بیمه تکمیلی برای درمان ناباروری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: بیمه تکمیلی درمان چیست؟ | شرایط بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی

موارد استفاده از بیمه تکمیلی درمان ناباروری

خدمات مرتبط با درمان نازایی شامل هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری و عمل‌های جراحی مرتبط می‌شود. این خدمات عبارتند از:

  • لقاح آزمایشگاهی (IVF)؛
  • GIFT؛
  • ZIFT؛
  • IUI میکرواینجکشن؛
  • هزینه داروهای مرتبط با درمان نازایی؛
  • هزینه انجام ماموگرافی و سونگرافی برای تشخیص و درمان ناباروری؛
  • هزینه اتاق خصوصی یا هزینه همراهی بیمار در موارد ضروری و با تشخیص پزشک.

اگر هم می‌خواهید بدانید که بعد از بارداری بیمه تکمیلی هزینه‌های آزمایش غربالگری را پوشش می‌دهد یا نه مقاله «کدام بیمه تکمیلی آزمایش‌های غربالگری را پوشش می‌دهد؟» را بخوانید.

استثنائات پوشش نازایی بیمه تکمیلی

مثل هر خدمات بیمه دیگری، استفاده از بیمه تکمیلی برای جبران هزینه‌های ناباروری هم محدودیت‌ها و استثناهایی دارد. مهم‌ترین استثنائات بیمه تکمیلی برای نازایی عبارتند از:

  • ناباروری و نازایی بر اثر استفاده از مواد رادیو اکتیو؛
  • ناباروری به‌دلیل اثرات هسته‌ای و جنگ.

شرایط بیمه تکمیلی برای نازایی

معمولا هرکدام از پوشش‌های بیمه تکمیلی شرایط خاص خودشان را دارند. پوشش نازایی بیمه تکمیلی هم برای پرداخت هزینه‌ها به بیمه‌شده ۲ شرط اصلی دارد:

  • سن بیمه‌شده برای گرفتن پوشش بیمه تکمیلی نازایی نباید بیشتر از ۴۰ سال باشد. درواقع پوشش نازایی بیمه تکمیلی شامل افراد بیشتر از ۴۰ سال نمی‌شود؛
  • استفاده از خدمات نازایی با بیمه تکمیلی یک دوره انتظار ۹ ماهه تا ۱ ساله دارد. یعنی از زمانی که پوشش نازایی بیمه تکمیلی را می‌خریم، باید ۹ ماه تا ۱ سال صبر کنیم و بعد از خدمات مربوطه استفاده کنیم.

بهترین بیمه تکمیلی برای نازایی را کدام شرکت‌ها ارائه می‌دهند؟

شرکت‌های بیمه مختلفی پوشش بیمه ناباروری زوجین را ارائه می‌دهند. هرکدام از این شرکت‌ها حق بیمه‌های متفاوتی دارد و سقف تعهداتشان و مراکز طرف قراردادشان متفاوت است؛ به همین دلیل انتخاب بهترین بیمه تکمیلی نازایی کمی دشوار است و باید متناسب با شرایط خاص خودتان، شرکت بیمه و طرح بیمه تکمیلی را انتخاب کنید.

بیمه تکمیلی آسیا برای نازایی

بیمه تکمیلی آسیا تنها به صورت گروهی و برای شرکت‌ها و اداره‌ها به فروش می‌رسد. به همین خاطر نمی‌توانید به طور شخصی نمی‌توانید تحت پوشش بیمه تکمیلی آسیا برای نازایی قرار بگیرید. سقف تعهدات و پوشش‌های بیمه تکمیلی شما هم به قرارداد شرکت‌تان با شرکت بیمه بستگی دارد. در صورت تقاضای شرکت‌ها، بیمه آسیا پوشش نازایی را هم ارائه می‌کند.

بیمه نازایی دانا

شرکت بیمه دانا هم بیمه تکمیلی را تنها به صورت سازمانی ارائه می‌کند. درصورت درخواست سازمان برای خرید بیمه تکمیلی دانا برای نازایی هزینه‌های مربوط به درمان نازایی و ناباروری پرداخت می‌شود. شرکت بیمه دانا اعمال جراحی مرتبط IUI – ZIFT – GIFT – IVF و میکرواینجکشن را پوشش می‌دهد.

بیمه تکمیلی سامان برای نازایی

بیمه تکمیلی سامان اگر به صورت سازمانی فروخته شود، شرایط گفته شده در شرکت‌های بیمه قبلی را دارد. اما برخلاف دو شرکت قبل، می‌توانید خودتان بیمه تکمیلی انفرادی سامان را تهیه کنید. این شرکت طرح‌های مختلفی برای بیمه انفرادی دارد، طرح‌های زیر پوشش نازایی بیمه تکمیلی سامان را دارند.

  • مهر؛
  • سروش؛
  • شمیم؛
  • وصال؛
  • عقیق.

بیمه تکمیلی البرز برای نازایی

برای استفاده از بیمه تکمیلی البرز برای ناباروری باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • کلیه زوج‌های جوانی که برای اولین‌بار ازدواج کرده‌اند و بیشتر از ۴ ماه از تاریخ رسمی ازدواج و ثبت آن در یکی از دفترخانه‌های رسمی نگذشته و سن خانم کمتر از ۴۰ سال باشد، مشروط بر اینکه این اولین ازدواج هریک از زوجین باشد؛
  • دوره انتظار در این بیمه‌نامه به مدت ۱ سال شمسی از تاریخ ثبت ازدواج رسمی در یکی از دفاتر ازدواج است.

 

بیمه تکمیلی نازایی در شرکت‌های بیمه مختلف

هزینه‌ درمان ناباروری و نازایی چقدر است؟

درمان ناباروری بدون بیمه تکمیلی، هزینه بسیار بالایی دارد؛ به‌طوری که ممکن است لازم باشد برای هر چرخه در مراکز درمانی دولتی، ۷ الی ۸ میلیون تومان و برای دوره کامل آن (۳ سیکل در سال)، بین ۲۱ تا ۲۴ میلیون تومان، هزینه کنید. در مقابل، هزینه هر چرخه در مراکز خصوصی، ۱۸ میلیون تومان و هزینه دوره درمان کامل، ۴۹ تا ۵۴ میلیون تومان تخمین زده شده است. توجه کنید که این مبالغ، شامل هزینه‌های داروهای کمکی، سفر، اقامت و غذا و سایر موارد نمی‌شود.

میزان پرداختی بیمه تکمیلی درمان ناباروری چقدر است؟

سقف تعهدات پرداختی بیمه تکمیلی برای هزینه‌های درمان ناباروری بستگی به سقف تعهداتی دارد که برای بیمه‌نامه می‌خریم. درواقع مثل دیگر پوشش‌های بیمه تکمیلی، خدمات مربوط به نازایی و ناباروری هم تا سقف تعهدات نوشته شده در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود. هرکدام از شرکت‌های بیمه هم طرح‌های مختلفی برای بیمه تکمیلی دارند که سقف تعهدات پوشش نازایی در آن‌ها متفاوت است. می‌توانید مقاله تعهدات در بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟ را بخوانید تا ببینید دقیقا تعهدات پرداخت در بیمه تکمیلی چگونه محاسبه می‌شود.

البته پوشش ناباروری بیمه تکمیلی شامل پرداخت هزینه سقط جنین نمی‌شود و فقط برای جبران هزینه‌های درمان ناباروری، نازایی و زایمان می‌توان از بیمه تکمیلی استفاده کرد.

پوشش نازایی در بیمه sos

sos خدمات درمان تکمیلی را در قالب طرح های انفرادی و گروهی ارائه می‌کند. این شرکت یک طرح برای بیمه درمان تکمیلی انفرادی دارد. اما پوششی برای نازایی و درمان ناباروری در این طرح وجود ندارد.

SOS برای بیمه درمان تکمیلی گروهی ۷ طرح درنظر گرفته است. طرح ۱ تا ۳ مخصوص گروه‌هایی با حداقل ۴۰ عضو و طرح ۴ تا ۷ مخصوص حداقل ۲۰۰ عضو است. در این طرح‌ها پوششی برای خدمات نازایی و بیمه ناباروری ارائه نمی‌‌شود.

با وجود اینکه در بیمه SOS پوشش دارو وجود دارد، اما شامل دارو‌های مرتبط با درمان نازایی نمی‌شود و نمی‌توان هزینه‌ آن را از پوشش داروی SOS دریافت کرد. اگر اطلاعات بیشتری در باره شرکت‌های کمک‌رسان بیمه نیاز دارید، حتما مقاله همه چیز درباره شرکت کمک رسان ایران SOS را بخوانید.

بخشی از مشکلات ناباروری به وسیله دارو درمان می‌شود. به همین علت تعهد شرکت بیمه برای پرداخت داروهای ناباروری، نقش موثری در خرید بهترین بیمه تکمیلی برای نازایی دارد.

بیمه تکمیلی انفرادی نازایی

اگر از طرف شرکت و سازمانی که در آن کار می‌کنید، بیمه تکمیلی نشده‌اید یا بیمه تکمیلی شما پوشش نازایی ندارد، نگران نباشید. می‌توانید بیمه تکمیلی انفرادی نازایی تهیه کنید. شرکت‌های بیمه دی، بیمه آسماری، بیمه سامان و بیمه تعاون جزء انتخاب‌های پیش روی شما است. می‌توانید باتوجه‌به حق بیمه پرداختی، سقف پوشش‌های دلخواه خود را انتخاب کنید.

مراکز ناباروری طرف قرارداد با بیمه

برای دریافت فهرست مراکز درمان ناباروری طرف قرارداد با بیمه روی لینک زیر کلیک کنید. حتما قبل از مراجعه با مرکز تماس بگیرید و از قرارداد شرکت بیمه خود با آن مرکز مطمئن شوید.

مراکز درمان ناباروری در ایران

دانلود

 

مراکز ناباروری طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی

در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباوری در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آنها دولتی و مطابق با قانون طرف قرارداد تامین‌اجتماعی است؛ مراکز خصوصی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی برای انعقاد قرارداد اعلام آمادگی کرده و برخی از آنها نیز طرف قرارداد هستند. اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ناباوری در مراکز دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه خدمات براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود.

بیمه های طرف قرارداد مرکز ناباروری رویان

موسسه رویان قطب اصلی درمان ناباروری و تحقیقات در زمینه بیولوژی تولید مثل در ایران است. برای دریافت فهرست مراکز طرف قرارداد رویان به لینک زیر وارد شوید.

مراکز درمان ناباروری رویان

دانلود

نکات مهم قبل از خرید پوشش ناباروری بیمه تکمیلی

برای اینکه بتوانیم از بیمه تکمیلی خود برای جبران هزینه‌های ناباروری استفاده کنیم، بهتر است قبل از خرید پوشش ناباروری بیمه تکمیلی حواسمان به موارد زیر باشد:

  • اگر فرد بیمه‌شده بیماری خاص دارد، حتما به شرکت بیمه اطلاع دهید. بیشتر شرکت‌های بیمه پوشش نازایی را برای برخی بیماری‌ها ارائه نمی‌دهد.
  • اگر می‌خواهید از بیمه تکمیلی‌تان برای جبران هزینه‌های زایمان استفاده کنید، نباید وقتی باردار هستید بیمه تکمیلی بخرید. چون همان طور که گفتیم پوشش زایمان یک دورهٔ انتظار دارد و پرداخت هزینه‌های زایمان ۹ ماه بعد از خرید بیمه تکمیلی ممکن است. (اگر به دنبال پوشش زایمان در بیمه تکمیلی هستید، این مقاله را بخوانید!)

خرید بهترین بیمه ناباروری از ازکی

باتوجه‌به اینکه بیمه ناباروری در طرح‌های درمان تکمیلی انفرادی بسیار محدود است، اطلاع از به روزترین طرح‌های بیمه‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. همچنین شرکت‌های محدودی بیمه تکمیلی گروهی را برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر ارائه می‌کنند. شرکت ازکی با عرضه طرح‌های بیمه‌ای متفاوت به شکل انفرادی و گروهی (حتی برای گروه‌های زیر ۵۰ نفر) اقدام به عرضه خدمات بیمه‌ای کرده است. برای خرید بهترین بیمه تکمیلی برای نازایی به شکل آنلاین به سایت ازکی مراجعه و برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

نمایش بیشتر

10 دیدگاه

    1. سلام
      تا جایی که من اطلاع دارم خودم بیمار اون کلینیک هستم هیچ بیمه ای رو قبول نمیکنه متاسفانه چون خصوصی هست

  1. بهترین بیمه تکمیلی کذام است؟ اگر در صورت احمال یک واحد پزشکی -مثلا 8 سال پیش – و دکتر ivf , iui -را لازک بداند .بیمه تکمیلی پرداخت می کند؟

  2. برا فریز کردن تخمک چه بیمه تکمیلی انفرادی با پایه تامین اجتماعی مناسب است تا هزینه های آزمایش و عمل به حداقل برسد.راهنمایی لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا