بیمه مسافرتی

بهترین بیمه مسافرتی کدام است؟

حوادث و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی همیشه‌ می‌توانند سفر ما را به صورت جدی تهدید کنند و خاطره‌ای بد از سفر به جای بگذارند. از طرفی دیگر همان‌طور که‌ می‌دانید بیمه‌هایی مثل بیمه تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و … خطرات رخ داده در سفرهای خارجی را تحت پوشش قرار‌ نمی‌دهند. حالا فرض کنید که در یک کشور خارجی هستید و بیماری، مشکل حقوقی یا سرقتی برایتان اتفاق بیفتد، در این شرایط راه چاره چیست و چه باید کرد؟ تنها پاسخ مطمئن به این سوال بیمه مسافرتی است که‌ می‌تواند پشتیبان شما در سفر باشد. به همین منظور در این بخش به معرفی و بررسی بهترین بیمه مسافرتی و شرایط انتخاب آن پرداخته‌ایم.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است که از ‌بیمه‌گذار در برابر حوادث تحت پوشش ‌بیمه‌نامه در سفرهای خارجی حمایت‌ می‌کند. حوادثی که بیمه مسافرتی پوشش‌ می‌دهد به صورت کلی و در اکثر شرکت‌های بیمه شامل موارد زیر‌ می‌باشد:

  • هزینه‌های پزشکی و بستری در بیمارستان در خارج از کشور
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در تحویل چمدان‌ها
  • هزینه‌های ناشی از تاخیر در حرکت
  • پرداخت هزینه‌های لازم در صورت سرقت یا گم شدن مدارک شناسایی ‌بیمه‌گذار
  • پرداخت هزینه‌های فوری دندان‌پزشکی
  • جابجایی یا بازگرداندن ‌بیمه‌گذار به کشورش در صورت بروز حادثه یا بیماری
  • بازگرداندن اعضای خانواده بیمه‌گذار به کشور مقصد در صورت فوت یا بستری شدن او
  • بازگرداندن جسد متوفی به کشور در صورت فوت ‌بیمه‌گذار
  • ارائه مشاوره، پرداخت هزینه و پیگیری مسائل حقوقی در صورت بروز مشکل قانونی در کشور مقصد
  • پرداخت هزینه بازگشت ‌بیمه‌گذار به کشور در صورت فوت یکی از اعضای خانواده
  • پرداخت هزینه‌های ارسال دارو برای ‌بیمه‌گذار
  • و…

از آن جایی که بسیاری از شرکت‌های بیمه در ایران به ارائه بیمه مسافرتی‌ می‌پردازند، انتخاب بیمه‌ای مناسب ممکن است کار دشواری به نظر برسد که در ادامه با بررسی نکاتی مهم شما را در این مسیر راهنمایی خواهیم کرد.

 بهترین بیمه مسافرتی

مهم ترین مرحله در خرید بیمه مسافرتی، انتخاب بهترین بیمه با توجه به شرایط و نیازهای هر فرد است. البته مفهوم بهترین بیمه مسافرتی برای افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. مثلا بعضی از افراد ارزان ترین بیمه را بهترین بیمه‌ می‌دانند و برای بعضی دیگر، کیفیت ارائه خدمات و پرداخت خسارت اهمیت دارد.

ما قصد داریم بهترین بیمه مسافرتی را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم تا شما با توجه به شرایط و نیازهای خود بهترین شرکت ارائه دهنده بیمه مسافرتی را انتخاب نمایید.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای

در مطالب بالا پوشش‌های اصلی بیمه مسافرتی را ذکر کردیم. اما بهتر است بدانید که تمامی این پوشش‌ها توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه‌ نمی‌شود. پس اگر‌ می‌خواهید بیمه مسافرتی کاملی داشته باشید که در زمان نیاز از آن به کامل ترین نحو استفاده کنید، باید بیمه‌ای با پوشش‌های کامل خریداری نمایید.

در جدول زیر پوشش‌های ارائه شده در شرکت‌های مختلف را مقایسه کرده‌ایم تا شما به راحتی بتوانید بهترین بیمه مسافرتی را از نظر کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای انتخاب نمایید.بهترین بیمه مسافرتی

بهترین بیمه مسافرتی از نظر شرایط شرکت کمک رسان

از آن جایی که شرکت‌های بیمه داخلی در کشورهای دیگر شعبه ندارند، این شرکت‌ها خدمات بیمه مسافرتی خود را در خارج از کشور، از طریق شرکت‌های کمک رسان به ‌بیمه‌گذاران ارائه‌ می‌دهند.

به این منظور هر کدام از شرکت‌های بیمه با یک یا چند شرکت کمک رسان قرارداد دارند.

در جدول زیر شرکت کمک رسان هر کدام از شرکت‌های بیمه فعال در زمینه بیمه مسافرتی را مشاهده‌ می‌کنید.

شرکت بیمه شرکت کمک رسان
بیمه ایران اواسان (Evasan)
بیمه پاسارگاد اواسان (Evasan)
کمک‌رسان ایران-SOS
بیمه پارسیان رایز شوتز (Reise schutz)
مدیست (Mideast)
بیمه سامان مدیست (Mideast)
بیمه ملت رمد (Remed)
بیمه البرز رایز شوتز (Reise schutz)
بیمه آسیا رایز شوتز (Reise schutz)
اواسان (Evasan)

هر کدام از این شرکت‌های کمک رسان ممکن است کیفیت خدمات رسانی متفاوتی داشته باشند. یکی از معیارهای بهبود دهنده خدمات رسانی این شرکت‌ها، دارا بودن اپراتور فارسی زبان است که تمامی شرکت‌های ذکر شده در جدول فوق این ویژگی را دارا‌ می‌باشند.

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که همه شرکت‌های کمک رسان، برای صدور ویزا مورد قبول سفارت خانه‌ها نیستند. به عنوان مثال شرکت اواسان یکی از کمک رسان‌های معتبر برای سفارت خانه‌ها است.

بهترین بیمه مسافرتی از نظر نحوه پرداخت خسارت

یکی از معیارهای مهم در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی، کیفیت پرداخت خسارت توسط شرکت کمک رسان‌ می‌باشد.

شرکت‌های کمک‌رسان بیمه طبق یکی از سه روش زیر پرداخت خسارت را انجام‌ می‌دهند:

  • پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان‌های مربوطه (بیمارستان، فرودگاه و…)
  • پرداخت خسارت به شخص بیمه‌گذار در زمان وقوع خسارت
  • پرداخت خسارت به بیمه‌گذار بعد از وقوع حادثه و بازگشت بیمه‌گذار به ایران، با ارائه فاکتورها و مدارک هزینه‌ها توسط او به شرکت بیمه

نحوه پرداخت خسارت شرکت‌های مطرح کمک رسان بیمه را در ادامه مطرح خواهیم کرد.

شرکت کمک‌رسان رایز شوتز (Reise schutz): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

شرکت کمک‌رسان ایران-SOS: پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

شرکت کمک‌رسان اواسان (Evasan): پرداخت خسارت به صورت مستقیم به سازمان مربوطه و همچنین پرداخت خسارت در محل حادثه

شرکت کمک‌رسان مدیست (Mideast): پرداخت خسارت در محل و همچنین پرداخت خسارت مستقیم به ارگان مربوطه. همچنین در صورت نیاز، کارشناسی برای پیگیری امور اعزام می‌شود.

"<yoastmark

ارزان‌ترین بیمه مسافرتی

یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی از دید بعضی از افراد، قیمت ‌بیمه‌نامه است. به این معنی که برخی‌ها فقط به دنبال ارزان ترین بیمه مسافرتی هستند. البته بهتر است این نکته را یادآور شویم که‌ نمی‌توان لزوما از ارزان ترین بیمه مسافرتی، بالاترین کیفیت و بهترین پرداخت خسارت را انتظار داشت.

همچنین باید بدانید که عوامل مختلفی در قیمت بیمه مسافرتی تأثیر گذار هستند. عواملی مثل سن مسافر، مدت سفر، مقصد سفر و میزان تعهدات ‌بیمه‌نامه.

به جز این عوامل، عوامل دیگری نیز به طور غیر مستقیم بر قیمت بیمه مسافرتی تأثیر‌ می‌گذارند که همین عوامل باعث ایجاد تفاوت قیمت در شرکت‌های مختلف بیمه شده است. عواملی مثل پوشش‌های بیمه مسافرتی، نحوه پاسخگویی، نحوه پرداخت خسارت، شرکت کمک رسان، تخفیف‌های شرکت بیمه و ….

اگر قصد خرید ارزان ترین بیمه مسافرتی را دارید، «ازکی» این امکان را در اختیار شما قرار داده تا با مقایسه قیمت و شرایط بیمه مسافرتی در شرکت‌های مختلف بیمه، بهترین و ارزان ترین آن را انتخاب کنید.

خرید بهترین بیمه مسافرتی از ازکی

ازکی یک مرکز مشاوره و انتخاب بیمه است که با در اختیار داشتن مشاوران متخصص خود، به ارائه انواع ‌بیمه‌نامه از جمله بیمه خودرو، بیمه درمان، بیمه مسافرتی، بیمه عمر و …‌ می‌پردازد.

اگر در انتخاب بهترین بیمه مسافرتی دچار تردید شده‌اید، مشاوران ازکی شما را به صورت کاملا بی طرفانه راهنمایی کرده و بیمه‌ای مناسب با شرایطتان را به شما پیشنهاد‌ می‌دهند. مراحل خرید بیمه مسافرتی نیز از سایت ازکی به سادگی انجام پذیر است و ‌بیمه‌نامه شما به صورت رایگان به آدرس موردنظرتان ارسال خواهد شد.

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا