بیمه خودرو

بیمه خودرو و بررسی حوادث ناشی از تصادفات در آن

برای بیان ضرورت بیمه خودرو باید گفت که بیش از یک قرن از ورود اتومبیل به ایران‌‌ می‌گذرد و همزمان با پیشرفت جامعه بشری استفاده مردم از این وسیله نقلیه در کاربردهای مختلف آن افزایش پیدا کرده و امروزه خودرو به جزو جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل شده است.

مهم ترین کاربردهای خودرو در اشکال مختلف آن مثل اتوبوس، کامیون، اتومبیل‌‌های سواری و… حمل مسافر و جابه جایی کالا‌‌ می‌باشد.

با افزایش استفاده از خودرو در کنار مزایا و کاربردهای آن، مشکلات و خطرات بسیاری هم به وجود آمده است.

تصادفات رانندگی از مهم ترین این مشکلات‌‌ می‌باشد که به دلیل آمار بالای آن به ویژه در کشور ما هر ساله تلفات و زیان‌‌های مالی فراوانی به همراه دارد.

تنها راه‌ جبران‌ و كمك‌ به‌ زيان ديدگان‌ اين‌ حوادث و رفع یا کاهش اثرات نامطلوب آن بر زندگی این افراد، استفاده از بیمه است.

شرکت‌‌های بیمه با درک این نیاز جوامع انسانی، بیمه خودرو را ارائه کرده اند. به دلیل ضرورت بیمه خودرو در طرح‌ها و با عنوان‌‌های مختلفی براي‌ جبران‌ خسارت‌‌های رانندگی ارائه‌‌ می‌شود.

شركت هاي‌ بيمه‌ در ايران، بیمه خودرو را در قالب دو نوع بیمه نامه ارائه‌‌ می‌دهند: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه.

در حوادث رانندگی ممکن است خسارت‌‌های مالی و جانی براي ‌اشخاص‌ ثالث‌، راننده‌ و سرنشينان‌ خودرو ایجاد شود.

خسارت‌‌های وارد شده به افراد داخل و خارج از خودرو و از جمله راننده خودرو را‌‌ می‌توان با خرید بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث راننده جبران کرد و خسارت‌‌های وارد شده به وسيله نقليه از طریق بيمه بدنه قابل جبران است.

بیمه حوادث راننده چیست؟

در بيمه شخص ثالث راننده مسبب حادثه، به عنوان شخص ثالث محسوب نمی شود و در صورت آسیب دیدگی راننده، خسارت‌‌های وارد شده توسط بیمه شخص ثالث جبران نخواهد شد.

همین مسئله باعث ایجاد بیمه‌‌‌ای تحت عنوان بیمه حوادث راننده شده است.

در این بیمه از انواع بیمه خودرو ، غرامت صدمات بدنی ناشی از حادثه شامل فوت ، نقص عضو ، از کار افتادگی و هزینه‌‌های پزشکی، تا مبلغ تعیین شده در بیمه نامه به راننده پرداخت‌‌ می‌شود.

در سال‌‌های اخیر بیمه حوادث راننده به همراه بیمه شخص ثالث ارائه‌‌ می‌شود و بر اساس قانون تمام شرکت‌‌های بیمه موظف به ارائه بیمه حوادث راننده در بیمه نامه شخص ثالث‌‌ می‌باشند. در حال حاضر بیمه حوادث راننده به همراه بیمه شخص ثالث و به صورت اجباری ارائه‌‌ می‌شود.

ضرورت بیمه خودرو و حوادث ناشی از تصادفات:

معمولا كليه‌ حوادث‌ ناشي‌ از تصادفات‌ رانندگي‌ به‌ يكي‌ از سه‌ حالت‌ زير است‌:

  • راننده‌ مقصر باشد و زيان ديده‌ مالي‌ و جاني‌ كاملا بي‌تقصير باشد.
  • زيان‌ديده‌ مقصر و راننده‌ كاملا بي‌تقصير باشد.
  • راننده‌ و زيان ديده‌ هر دو در ايجاد حادثه‌ مقصر باشند.

تشخيص‌ این موارد به عهده مقامات راهنمايي‌ و رانندگي‌ است‌ و در صورتی که‌ زيان ديده‌ و مقصر حادثه به توافق نرسند‌، نتيجه‌گيري‌ در مورد آن براساس‌ گزارش‌ مأموران‌ انتظامي و‌ با حکم دادگاه انجام‌‌ می‌گیرد.

ضرورت بیمه خودرو

به طور کلی بیمه خودرو جبران کننده خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی مثل تصادف، آتش‌سوزی و سرقت به اتومبیل مورد بیمه، سرنشینان آن و اشخاص ثالث می‌باشد.

علاوه بر این موارد که پوشش‌‌های اصلی بیمه خودرو هستند، پوشش‌‌های اضافی آن شامل شکست شیشه اتومبیل، بلایای طبیعی و… با دریافت حق‌بیمه اضافی قابل بیمه شدن می‌باشد.

خسارت‌‌های مالی و جانی که در اثر حوادث اتومبیل به اشخاص ثالث وارد‌‌ می‌شود، توسط بیمه شخص ثالث جبران‌‌ می‌گردد.

ازکی بیمه خودرو بخریم؟

شرکت‌‌های بیمه فراوانی بیمه خودرو را ارائه‌‌ می‌کنند. شرکت‌هایی مثل: بیمه ایران، بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه پارسیان، بیمه ملت و …

به دلیل ضرورت بیمه خودرو انتخاب بهترین بیمه خودرو به نظر کار زمان بر و پیچیده‌‌‌ای می‌آید. اما در حال حاضر این کار به راحتی و در کمترین زمان ممکن از طریق «ازکی» انجام‌‌ می‌شود.

در روش آنلاین خرید بیمه خودرو شما‌‌ می‌توانید در سایت ازکیـ اطلاعات خودروی خود را وارد کرده و قیمت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آن در شرکت‌‌های مختلف بیمه را مشاهده کنید.

بعد از یررسی شرکت‌‌های بیمه و استفاده از مشاوره‌‌های مشاوران ازکی می‌توانید بیمه نامه خود را به صورت آنلاین سفارش داده و خریداری نمایید.

ازکی بیمه نامه شما را یه صورت رایگان به آدرس منزل یا محل کارتان ارسال خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا