بیمه مسافرتی

راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی کانادا

اگر  در هنگام تکمیل مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا کانادا و سفر به این کشور به واژه بیمه مسافرتی کانادا برخوردید و اطلاعاتی کافی در رابطه با آن ندارید، با ما همراه شوید تا در ادامه اطلاعاتی جامع درباره آن در اختیار شما قرار دهیم. بیمه مسافرتی یکی از خدمات زیر مجموعه بیمه اشخاص است که با پوشش دادن خسارت‌هایی که ممکن است در هنگام سفر رخ دهد، سفری آسان‌تر و بدون از هرگونه دغدغه برای مسافران فراهم می‌کند. این بیمه معمولا خسارات مانند هزینه درمان و فوریت‌های پزشکی، گم شدن مدارک شناسایی یا چمدان و … را در بر دارد. اما این بیمه برای مسافران کشورهای مختلف تفاوت‌های کلی و جزعی فراوانی دارد. در ادامه با شرح بیمه مسافرتی کانادا با شما همراه هستیم.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

داشتن بیمه نامه مسافرتی کانادا برای سفر به این کشور اجباری است؟

یکی از اولین سوالتی که معمولا در ابتدای اقدام به خرید بیمه از سوی همه افراد پرسیده می‌شود، لزوم و یا عدم لزوم داشتن آن است. در رابطه با بیمه مسافرتی کانادا می‌شود گفت که از آنجایی که برای سفر کردن به کانادا داشتن ویزا یکی از ملزومات اصلی است و برای دریافت هر نوع ویزا کانادا ارائه بیمه نامه معتبر مسافرتی به سفارت این کشور نیاز است. پس داشتن بیمه مسافرتی برای سفر به کانادا هم ضروری است.

 انواع بیمه نامه مسافرتی کانادا

بیمه‌های مسافرتی کانادا مانند دیگر بیمه‌های مسافرت‌ خارجی دارای انواع مختلفی است که بسته به اهداف شما برای سفر به این کشور دسته بندی می‌شوند. بیمه مسافرتی دانشجویی که به آن بیمه ویزا تحصیلی هم گفته می‌شود، بیمه توریستی، بیمه سوپر ویزا و بیمه زنان باردار انواع بیمه‌های متداول برای مسافران کشور کانادا هستند. که در ادامه به صورت اجمالی بررسی می‌شوند:

بیمه مسافرتی دانشجویی

بیمه ویزا تحصیلی یا همان بیمه مسافرتی دانشجویی کانادا، نوعی از بیمه اشخاص است که فقط به دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل به کشور کانادا سفر می‌کنند اختصاص دارد. این بیمه معمولا طیف وسیعی از هزینه‌های خدمات درمانی، فوریت‌های پزشکی و دندان پزشکی و حمایت مالی در صورت بروز حوادثی مانند سرقت، گم شدن مدارک شناسایی و  … را در بر دارد.

بیمه توریستی

بیمه‌های توریستی هم که نوع دیگری از بیمه اشخاص است، معمولا خدماتی کوتاه مدت به گردشگرانی که قصد سفر به کانادا دارند ارائه می‌کند. بیمه‌ مسافرتی توریستی کانادا در نوع کلی تک سفره و یا چند سفره ارائه می‌شود. بیمه تک سفره برای تنها یک بار ورود به کشور کانادا و تا 92 روز خدماتی مانند جبران خسارت جا ماندن از هواپیما صدمه دیدن یا گم شدن بار و چمدان و پرداخت هزینه‌های اورژانسی پزشکی و دندان پزشکی را در بر می‌گیرد. اما بیمه مدت دار یا چند سفره هم برای افرادی است که می‌خواهند در طول مدت اعتبار ویزایشان به دفعات به کانادا سفر کنند.

بیمه سوپر ویزا

اگر در کانادا اقامت دارید و والدینتان قصد دارند که به شما سر بزنند و برای مدتی نزد شما اقامت داشته باشند،  بهتر است که راجع به بیمه مسافرتی سوپر ویزا کانادا بیشتر بدانید. این بیمه برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادر بزرگ فردی است که در کانادا اقامت دارند و خدماتی مانند هزینه برگشت به کشور مقصد، هزینه‌های اورژانسی دندانپزشکی و پزشکی و هزینه‌ها مربوط به فوت احتمالی شخص بیمه شونده را در بر دارد. این بیمه معمولا تا یک سال اعتبار دارد و این امکان را به افراد می‌دهد که پس از اتمام اعتبار، بدون افزایش حق بیمه دوباره آن را تمدید کنند.

بیمه زنان باردار

سفر در هنگام بارداری می‌تواند سختی‌ها و خطرات بسیاری داشته باشد. برای همین بیمه مسافرتی زنان باردار یکی از بیمه‌های پرکاربرد در بین بیمه‌های اشخاص است. اگر خانمی باردار باشد و قصد سفر به کانادا یا هر کشور دیگه‌ای را داشته باشد، می‌تواند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد. بیمه مسافرتی زنان باردار خدمات مانند تامین هزینه‌های مربوط به دوران بارداری، زایمان و نگه‌دار نوازاد را در بر می‌گیرد.

 انواع پوشش های بیمه مسافرتی کانادا

به غیر از مواردی که در بالا برای هر نوع بیمه مسافرتی ذکر شد، خدماتی وجود دارند که بیمه‌های مسافرتی کانادا به صورت کلی آن‌ها را در بر می‌گیرند. برخی از این خدمات عبارتند از :

  • پرداخت هزینه فوریت‌های دندانپزشکی تا سقف مشخص
  • پرداخت هزینه معالجه پزشکی و بستری شدن در بیمارستان
  • مشاوره و رسیدگی به مسائل قانونی در صورت بروز مشکلات حقوقی
  • جبران خسارت‌های مالی ناشی از تاخیر پرواز بیشتر از ساعت مشخصی
  • جبران خسارت‌های مالی در صورت سرقت یا مفقود شدن پول یا چمدان‌های مسافر
  • تهیه و ارسال داروهای تجویز شده برای بیمه شده در صورت عدم پیدا شدن داروها در کشور کانادا
  • پرداخت هزینه‌های لازم برای بازگرداندن جسد متوفی در صورت فوت شخص بیمه شده
  • انتقال یکی از اعضای خانواده بیمه شده در صورت بستری شدن در بیمارستان یا فوت شخص بیمه شده

 بیمه مسافرتی کانادا چه مواردی را تحت پوشش قرار نمی دهد؟

برخی حوادث و خسارات هستند که در صورت به بروز آن‌ها، شرکت‌های بیمه جبران آن‌ها را بر عهده نمی‌گیرند. این موارد عبارتند از:

  • هزینه درمان بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند
  • خسارت‌های ناشی از بلایا و حوادث طبیعی مانند وقوع سیل، زلزله، رانش زمین و فوران آتشفشان
  • هزینه خرید عینک، پروتزها و وسایل توانبخشی مانند عصا و ولیچر
  • مسمویت و همه حوادث ناشی از استفاده اختیاری از مشروبات الکلی و مواد مخدر
  • هزینه‌های مربوط به بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی و تروماها
  • هزینه درمان آسیب دیدگی‌های ناشی از انجام ورزش‌های خطرناک مانند اسکی و همچنین دیگر حوادث هنگام ورزش
  • هزینه واکسن و اقدامات پیشگیری کننده از بیماری
  • خسارت‌های ناشی از حوادث تروریستی، اقدامانی که ممکن است علیه امنیت ملی کانادا باشد مانند حضور در شورش‌ها و اعتصابات
  • هزینه‌های مربوط به ابتلا به بیماری‌های همه گیر

هزینه بیمه مسافرتی کانادا

عوامل متعددی روی هزینه و قیمت این بیمه نامه تاثیر می‌گذارند. سن مسافر و مدت زمان مد نظر برای مسافرت مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه بیمه است. یعنی هرچه سن مسافر بالاتر باشد و مدت زمان بیشتری قصد اقامت در کانادا را داشته باشد باید هزینه بیشتری برای بیمه مسافرتی کانادا پرداخت کند. سقف پوشش بیمه و مواردی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند هم یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر هزینه این بیمه است. پس از خرید بیمه مسافرتی کانادا، بیمه گذار از شش ماه تا ی سال فرصت دارد که از کشور خارج شود و هم‌زمان با ثبت مهر خروج از کشور، بیمه مسافرتی فعال می‌شود.

 بهترین بیمه مسافرتی برای کانادا را از کجا بخریم؟

برای داشتن این بیمه نامه مسافرتی، افراد متقاضی باید با مراجعه به شرکت‌های بیمه، بیمه مسافرتی برای سراسر جهان را که کشور کانادا را هم در بر دارد خریدای کنند. دریافت بیمه مسافرتی کانادا از دو روش خرید از شرکت‌های کانادایی و شرکت‌های داخلی امکان پذیر است که در ادامه به بیان مزایا و معایب هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

  دریافت بیمه مسافرتی کانادا از شرکت‌های کانادایی

برای خرید بیمه  نامه مسافرتی از شرکت‌های کانادایی ارائه دهنده این بیمه‌ها، باید به درگاه‌های اصلی این شرکت‌ها متصل شوید و از آن جا اقدام به خرید بیمه کنید. از آنجایی که بیمه گذاران ایرانی در کشور کانادا نماینده ندارند و معمولا با شرکت‌های واسطه کار می‌کنند یکی از مزایا تهیه بیمه از شرکت‌های کانادایی رسیدگی و پرداخت خسارات با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر است زیرا به دلیل داشتن قرارداد با مراکز درمانی و ارگان‌های مختلف در صورت بروز حادثه و پیش آمدن مشکل، روند کار سریع‌تر پی‌گیری می‌شود.

دریافت بیمه مسافرتی کانادا از شرکت‌های داخلی

همانطور که گفته شد، شرکت‌های بیمه ایرانی در خارج از کشور شعبه ندارند و به همین دلیل به روش‌های معمول امکان ارائه خدمات بیمه‌ای در کشورهای خارجی را ندارند. این شرکت‌ها برای رفع این مشکلات، با شرکت‌های کمک رسان قرارداد می‌بندند تا از جانب آن‌ها به بیمه‌گذارن خدمات بیمه‌ای ارائه دهند. از آنجایی که نحوه خدمات رسانی شرکت‌های کمک رسان می‌تواند متفاوت باشد قبل از اقدام به خرید بیمه باید در رابطه با این شرکت‌ها و نحوه جبران خسارات وارده از سوی آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

شما می‌توانید در وبسایت ازکی ، از قسمت بیمه مسافرتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه مسافرتی کانادا را باهم مقایسه کرده و با انتخاب سن فرد و مدت زمان سفر و مقایسه قیمت خدمات هر شرکت اقدام به خرید بیمه متناسب با شرایط خود کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا