اتاق خبر

اولین پرداخت خسارت کاملا آنلاین در تاریخ کارگزاری‌های بیمه توسط ازکی در مدت 48 ساعت

ازکی از زمانی که فعالیت خود را به عنوان کارگزاری بیمه برخط شروع کرد، همواره با این موضوع رو به رو بوده که در زمان بروز خسارت، بسیاری از افراد باید مدت زمان زیادی را صرف کنند تا خسارت خود را دریافت کنند. به همین دلیل ازکی تصمیم گرفت پرداخت خسارت آنلاین را راه‌اندازی کند تا بخشی از مشکلات بیمه‌گزاران را کاهش دهد. ازکی از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ سرویس پرداخت خسارت آنلاین خود را ارتقا داده و در حال حاضر برخی از کاربران حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.

پرداخت خسارت آنلاین در ازکی چگونه شکل گرفت؟

بسیاری از بیمه‌گزاران در زمانی که دچار تصادفات رانندگی می‌شوند برای دریافت خسارت خود با سردرگمی رو به رو شده و نمی‌دانند باید چه مراحلی را طی کنند. از سوی دیگر ازکی وظیفه خود را گسترده‌تر از فروش بیمه می‌داند و در واقع خرید بیمه‌نامه توسط کاربر آغاز یک تعامل، همکاری و رابطه‌ای است که باید اعتماد و اطمینان‌خاطر کاربران را به همراه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین تعامل‌ها، پشتیبانی از کاربر در مواقعی است که دچار خسارت شده است. بنابراین شرکت ازکی با تشکیل واحد خسارت به کاربران خود مشاوره می‌دهد؛ حتی اگر دچار خسارت نشده و فقط برای کسب اطلاعات از ازکی سؤال داشته باشند. همچنین علاوه بر مشاوره در زمینه خسارت، ازکی سرویس پرداخت آنلاین را راه‌اندازی کرده است.

روش پرداخت خسارت آنلاین قدیمی ازکی چگونه بود؟

در شیوه قدیمی ازکی به مشتریان خود اطلاع‌رسانی می‌کرد که با چه شرکت‌هایی قرارداد پرداخت خسارت آنلاین دارد. در این شیوه، وقتی مشتری دچار خسارتی می‌شد، به‌ صورت آنلاین از طریق سایت ازکی درخواست خسارت را ثبت می‌کرد و کارشناسان ازکی، به‌صورت آنلاین اقدامات اولیه را انجام می‌دادند. در مرحله بعدی، هماهنگی‌های بازدید برای برآورد خسارت از طریق شرکت‌های ارزیاب، کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شد و بعد از آن پرونده به شرکت بیمه‌گر ارسال و بیمه‌گر این خسارت را پرداخت می‌کرد.

در این پروسه، وقت و زمان زیادی از زیان‌دیده گرفته می‌شد که به حجم کار و شلوغی شرکت ارزیاب سیار و شرکت بیمه‌‌گر و دستورالعمل‌هایی که در پرداخت خسارت دارند مربوط بود. در طرح خسارت‌آنلاین قدیم با وجود اینکه ازکی هماهنگی‌های بازدید برآورد خسارت را در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌داد، بیمه‌گزاران به صورت میانگین در حدود ۲۰ روز باید برای دریافت خسارت خود منتظر می‌ماندند.

بعد از این تجربه‌ها، ازکی به این نتیجه رسید که می‌تواند خیلی از چالش‌های بیمه‌گزاران را برطرف کرده و روند دریافت خسارت را کوتاه‌تر و راحت‌تر کند. ازکی با هدف اصلی «سهولت در کار، آنلاین‌بودن تمام پروسه، واریز مبلغ خسارت در کمتر از ۴۸ ساعت»، پنل خسارتی را طراحی کرده که در آن به نیازهای مشتری و نیازهای شرکت بیمه‌گر توجه شود.

ازکی چگونه ۴۸ ساعته خسارت آنلاین پرداخت می‌کند؟

ازکی در طرح پرداخت خسارت ‌آنلاین جدید خود با مجوزهای قانونی اخذ شده، تصمیم گرفته که تا حد امکان روند دریافت خسارت را کاملاً آنلاین انجام دهد.

پروسه کار هم به این شکل است که پس از تماس بیمه‌گزار، کارشناس بازدید در همان روز برای بازدید خودرو اعزام می‌شود. پس از بازدید، کارشناسی پرونده خسارت در شرکت ازکی انجام شده و مبلغ خسارت توسط کارشناسان رسمی بیمه مرکزی و مورد تایید، ارزیابی شده و به شرکت بیمه‌گر ارسال می‌شود. طبق توافقاتی که با شرکت‌های بیمه‌گر انجام شده، خسارت‌های ارسالی در همان روز بررسی شده و چنانچه مورد تایید قرار گرفت، در همان روز به مشتری اطلاع داده شده و در کمتر از ۴۸ ساعت به حساب بیمه‌گزار یا فرد زیان‌دیده ارسال می‌شود.

ازکی در حال حاضر برای این طرح جدید خود با بیمه سینا همکاری می‌کند. این طرح، برای اولین‌بار در تاریخ صنعت بیمه است که اجرا شده و صفر تا صد پروسه آن توسط یک کارگزاری و به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود.

ازکی در تلاش است این طرح را با شرکت‌های دیگر بیمه نیز اجرا کند تا پروسه طولانی دریافت خسارت برای بیمه‌گزار را کاهش داده و همچنین، مشکلات موجود در دریافت خسارت را هم برای بیمه‌گزاران و هم برای شرکت‌های بیمه کاهش دهد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا