بیمه تأمین اجتماعیبیمه عمر و سرمایه‌گذاری

راهنمای کامل شرایط و پوشش های بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

یکی از دغدغه‌های زنان خانه‌دار، داشتن بیمه بدون نیاز به داشتن شغل است تا بتوانند در صورت نیاز برای جبران هزینه‌های خود از بیمه استفاده کنند؛ بیمه زنان خانه دار برای رفع نیاز این بانوان ایجاد شده است. این بیمه شرایطی دارد که در ادامه به طور کامل به بررسی آن می‌پردازیم.

ساده و سریع بیمه کن و تخفیف بگیر. کد تخفیف: off

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چیست؟

زنان خانه‌دار به دلیل اینکه درآمد مالی ثابتی برای خود ندارند، نیازمند یک پشتوانه مالی هستند تا در شرایط حساس به آنها کمک کند. بیمه زنان خانه دار با هدف تامین مالی این بانوان در سنین بالا ایجاد شده است. علاوه بر تامین مالی، بانوان می‌‌توانند با پرداخت حق بیمه بیشتر و انتخاب برخی پوشش‌ها، هزینه درمان خود و فرزندانشان را هم با این بیمه جبران کنند.

پوشش‌های بیمه می‌تواند هزینه‌های مختلف درمانی افراد را کاهش دهد. بدون داشتن بیمه، خود فرد باید هزینه‌های درمانی را بپردازد. بیمه زنان خانه دار را برخی از شرکت‌های بیمه و تامین اجتماعی به بانوان ایرانی ارائه می‌کند.

بیمه زنان خانه دار سازمان تامین اجتماعی

شرایط دریافت بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

در حالت کلی افراد پس از شاغل شدن می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و اعضای خانواده خود را هم تحت پوشش قرار دهند. اما گاهی شرایطی ایجاد می‌شود که در آن فرد نمی‌تواند تحت پوشش بیمه قرار بگیرد؛ برای مثال زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار و دختران مجردی که موفق به یافتن شغل نشده‌اند یا به دلایل مختلف تحت پوشش بیمه نیستند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی، برای تامین مالی زنان خانه دار و دختران مجرد طراحی شده است. بسته به حق‌ بیمه پرداختی، شرایط سنی، سابقه پرداخت حق‌ بیمه و … شرایط مختلفی برای این بیمه وجود دارد. خانم‌های خانه دار متاهل یا مجرد می‌توانند با پرداخت مبلغی به‌صورت ماهیانه (ماهیانه حداقل 50 هزار تومان) تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند و از مزایای این بیمه استفاده کنند. البته برخی از مزایا مانند پرداخت هزینه زایمان، کمک هزینه ازدواج و … از جمله مواردی است که در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی وجود ندارد.

کدام بیمه برای زنان خانه دار بهتر است؟

به‌طور‌کلی بیمه زنان خانه‌دار شرکت‌های بیمه‌ای هدفی مشابه با سازمان تامین اجتماعی دارد و مهم‌ترین آنها ایجاد یک صندوق مالی و پس‌انداز مناسب برای بیمه‌شده است. علاوه بر این هدف، هر کدام از این شرکت‌های بیمه با اضافه‌کردن پوشش‌های بیشتر و همچنین تغییر برخی قوانین اصلی مثل کاهش مبلغ پرداختی و مدت زمان بازنشستگی توانسته‌اند خود را به عنوان یک گزینه جذاب به زنان خانه دار معرفی کنند.

بیمه عمر بهتر است یا زنان خانه دار؟

با بررسی طرح‌های مختلف بیمه زنان خانه دار می‌توان به این نتیجه رسید که شاید کامل‌ترین و مناسب‌ترین نوع بیمه برای بانوان خانه دار، بیمه عمر متناسب با شرایط آن‌ها باشد. بیمه عمر انواع پوشش‌های مختلف را در کنار سرمایه فوت، مستمری و … ارائه می‌کند.

البته باید در زمان خرید بیمه عمر شرایط خود را به‌دقت بررسی کنید تا مناسب‌ترین بیمه عمر را بخرید. توصیه ما این است که در زمان خرید بیمه عمر، پرداخت حق بیمه را به صورت سالیانه انتخاب کنید. همچنین با استفاده از ضریب افزایش حق‌ بیمه و سرمایه، می‌توانید اندوخته خود را متناسب با شرایط تورم تغییر دهید. بهتر است مبلغی را برای حق بیمه انتخاب کنید که با درآمد شما سازگار باشد تا در صورت افزایش در سال‌های بعد، در پرداخت حق بیمه با مشکل مواجه نشده و ناچار به بازخرید بیمه نشوید. همچنین بهتر است بیمه عمر را زودتر از ۵ سال بازخرید نکنید، چراکه در این بازه بیمه به سوددهی نرسیده است و مبلغ نهایی بازخرید از کل مبلغی که تا آن زمان پرداخت کرده‌اید، کمتر خواهد بود.

پوشش درمانی بیمه زنان خانه دار

در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی با پرداخت سرانه درمان، می‌توانید از پوشش درمانی بیمه استفاده کنید. همچنین زنان خانه دار می‌توانند فرزندان خود را در صورتی که تحت پوشش بیمه پدر خود نباشند، تحت پوشش بیمه درمانی خود قرار دهند. در سایر طرح‌های این بیمه هم پوشش‌های درمانی و تکمیلی وجود دارد که در ادامه این موارد را به صورت مفصل توضیح می‌دهیم.

شرط سنی بیمه زنان خانه دار

خانم‌ها در سنین بین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند. البته خانم‌هایی که سنشان بیشتر از ۵۰ است، به ازای هر سال اضافه باید همان مقدار سابقه بیمه داشته باشند؛ برای مثال اگر خانمی قصد خرید بیمه در 54 سالگی را داشته باشد، باید حداقل ۴ سال پیش از آن سابقه بیمه داشته باشد.

بیمه از کارافتادگی زنان خانه دار

یکی از مواردی که خانم‌های خانه دار می‌توانند به بیمه خود اضافه کنند، پوشش بیمه در صورت از کارافتادگی است.

هزینه بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

بیمه زنان خانه‌دار و دختران در سه طرح ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد ارائه می‌شود و پس از ثبت‌نام، حق‌بیمه هر ماه حداکثر تا پایان ۲ ماه بعد قابل پرداخت است. در تصویر زیر می‌توانید مقدار دقیق هزینه بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ را ببینید.

هزینه بیمه زنان خانه‌دار 

نرخ حق بیمه

مبلغ حق بیمه

پوشش‌ها

۱۲ درصد

۶۶۰ هزار تومان

بازنشستگی

۱۴ درصد

۷۷۰ هزار تومان

بازنشستگی و فوت

۱۸ درصد

۹۸۰ هزار تومان

بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی

مبلغ بیمه زنان خانه دار ۱۴۰۲

حق بیمه‌ زنان خانه‌دار در سال ۱۴۰۲ باتوجه‌به فرمول زیر محاسبه می‌شود:

حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = میزان مبلغ پرداختی بیمه زنان خانه (حق بیمه) برای یک ماه

نکته: زنان خانه دار می‌توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ۶۶۰ هزار تومان از مزایای بازنشستگی در آخر استفاده کنند (این مبلغ به روز خواهد شد).

در جدول زیر، نحوه انتخاب دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آورده شده است:

سن متقاضی

سابقه پرداخت حق بیمه

۰ تا ۵ سال

۵ تا ۱۰ سال

۱۰ تا ۱۵ سال

۱۵ سال و بیشتر

۴۰ سال تمام و کمتر

از حداقل تا حداکثر دستمزد

از حداقل تا حداکثر دستمزد مصوب

بین حداقل تا حداکثر ۳ برابر حداقل

بین حداقل تا حداکثر میانگین دستمزد ۳۶۰ روز آخر بیمه پردازی

۴۱ الی ۴۲

از حداقل تا حداکثر ۶ برابر حداقل

۴۲ الی ۴۳

از حداقل تا حداکثر ۵ برابر حداقل

۴۳ الی ۴۴

از حداقل تا حداکثر ۴ برابر حداقل

۴۴ الی ۴۵

از حداقل تا حداکثر ۳ برابر حداقل

۴۵ سال و بیشتر

از حداقل تا حداکثر ۲ برابر حداقل

نحوه ثبت‌نام بیمه زنان خانه دار

برای خرید این بیمه باید ابتدا در سایت بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کنید. در گام نخست باید کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنید؛ فراموش نکنید که در این مرحله باید حتما شماره تلفن همراه به نام خودتان باشد، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام برای شما وجود نخواهد شد. در ادامه فایل راهنمای کامل ثبت‌نام  بیمه زنان خانه دار را قرار داده‌ایم.

 فایل راهنمای ثبت‌نام در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

دانلود

پرداخت مستمری بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی می‌توانید پس از بازنشسته شدن از مستمری بازنشستگی استفاده کنید. خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و بیش از ۵۵ سال سن دارند، می‌توانند خود را بازنشسته کنند و از مزایای بازنشستگی این طرح استفاده کنند.

پرداخت مستمری بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی

بهترین بیمه برای زنان خانه دار را از کجا تهیه کنیم؟

اگر قصد خرید بیمه زنان خانه دار تامین اجماعی را دارید، می‌توانید به سایت این سازمان بروید و یا همراه با مدارک زیر به مراکز کارگذاری بیمه مراجعه کنید. برای خرید طرح‌های بیمه عمر و مستمری زنان خانه دار سایر شرکت‌های بیمه کافی است وارد سایت ازکی شوید و با مقایسه طرح‌های مختلف، طرح دلخواه خود را انتخا و به‌صورت آنلاین خود را بیمه کنید.

کدام شرکت‌ها بیمه زنان خانه دار ارائه می‌دهند؟

علاوه بر بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی، شرکت‌های بیمه ملت و بیمه زندگی خاورمیانه هم این بیمه را به خانم‌های خانه دار ارائه می‌کند.

بیمه مستمری زنان خانه دار بیمه ملت

این بیمه یکی از طرح‌های بیمه عمر و زندگی بیمه ملت است. بیمه مستمری زنان خانه دار ملت یکی از اولین بیمه‌های تخصصی بانوان در ایران است. البته این بیمه بیشتر ویژگی‌های بیمه عمر و درمان تکمیلی را دارد و با بیمه پایه تامین اجتماعی متفاوت است. در این بیمه امکان افزایش سالیانه حق بیمه و سرمایه و نرخ مستمری وجود دارد تا در طول زمان بتوان تا حدودی به تورم غلبه کرد.

امکان استفاده از سرمایه فوت، پرداخت سرمایه فوت به صورت مستمری، پرداخت هزینه ضروری فوت، پرداخت سود مشارکت و بیمه درمان تکمیلی از ویژگی‌های بیمه زنان خانه دار بیمه ملت است.

بازه‌ سنی این بیمه ۱۸ تا ۶۰ سال و بازه‌ پرداخت حق بیمه برای بانوان ۱۳ تا ۳۰ سال است. این بازه باتوجه‌به سن فرد تعیین می‌شود. به این صورت که افراد بین ۱۸ تا ۲۵ سال بازه‌ پرداخت ۳۰ ساله دارند (یعنی ۳۰ سال باید حق بیمه پرداخت کنند) و افراد بین ۵۶ تا ۶۰ سال با ۱۳ سال پرداخت مستمری می‌توانند از مزایای این بیمه پس از پایان پرداخت بهره‌مند شوند.

بیمه زنان خانه دار بیمه پاسارگاد

زنان خانه‌دار می‌توانند مبالغی را که معمولا برای آن برنامه‌ریزی ندارند و یا صرف هزینه‌های غیر ضروری می‌کنند، به این بیمه‌نامه اختصاص دهند و اطمینان داشته باشند که با این پس‌انداز به طور منظم و سیستماتیک برای آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.
مهم‌تر اینکه اگر حادثه و اتفاق ناگواری مثل فوت، نقص عضو، ازکار افتادگی حادثه و یا بیماری‌های خاص اتفاق بیفتد، بیمه پاسارگاد حامی زنان خانه‌دار خواهد بود و نه‌تنها مبلغ سرمایه‌گذاری شده و سود آن را پرداخت می‌کند، بلکه مبلغی هم به‌عنوان پوشش بیمه‌ای پرداخت می‌نماید تا مشکلات مالی را پوشش دهد. بیمه پاسارگاد حق بيمه‌های پرداختی شما را با اختصاص نرخ سود تضمينی در اندوخته‌های شما انباشته می‌کند. اين اندوخته، طی سال‌های بعد با افزوده شدن حق بيمه‌ها و سود آنها افزايش می‌یابد و پس‌اندازی مطمئن برای رفع نيازهای احتمالی و برنامه‌های آينده شما خواهد بود.

بیمه زنان خانه دار سامان

شرکت بیمه سامان هم طرحی برای بیمه زنان خانه دار دارد و خانم‌های خانه‌دار می‌توانند از مزایای بیمه عمر سامان و طرح رشد و یا طرح بیمه عمر با امراض خاص این شرکت برای داشتن مستمری به همراه پوشش های بیمه‌ای استفاده کنند.

بیمه مستمری آنی بیمه زندگی خاورمیانه

بیمه مستمری آنی بیمه زندگی خاورمیانه یکی از طرح‌های بیمه‌ای این شرکت است که به‌نوعی می‌توان از آن به عنوان بیمه زنان خانه دار استفاده کرد. در این بیمه فرد در ابتدای عقد قرارداد تمام حق‌ بیمه را یکجا پرداخت می‌کند و پس از مدت یک سال، این مبلغ را به صورت مستمری زمانی یا مادام‌العمر دریافت می‌کند. البته این بیمه فقط به شرط حیات است و در صورت فوت بیمه‌شده پس از دوره انتظار مبلغ مستمری قطع خواهد شد.

در این بیمه مبلغ مستمری پرداختی هر ساله ۵ درصد افزایش می‌یابد. در‌صورتی‌که فرد در مدت انتظار فوت کند، تمام حق بیمه برگشت داده می‌شود. همچنین اگر فرد بخواهد که ذی‌نفعان او پس از فوت مستمری دریافت کنند، می‌تواند از گزینه تضمین استفاده کند. با استفاده از پوشش تضمین، مستمری فرد پس از فوت تا مدت مشخص شده در تضمین به ذی‌نفعان او پرداخت خواهد شد. این بیمه مانند بیمه عمر معاف از مالیات است و علاوه بر مستمری سرمایه، سود مشارکت هم به فرد پرداخت می‌شود.

چه مدارکی برای خرید بیمه زنان خانه دار نیاز است؟

برای خرید بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی به مدارک زیر نیاز دارید:

  • اصل و کپی شناسنامه (تمام صفحات)؛
  • اصل و کپی کارت ملی؛
  • ۲ قطعه عکس سه در چهار؛
  • فرم بیمه زنان خانه دار.

برای خرید بیمه زنان خانه دار سایر شرکت‌ها باید مدارک شناسایی خود و ذی‌نفعان بیمه را به همراه داشته باشید.

چه مدارکی برای خرید بیمه زنان خانه دار نیاز است؟

خرید آنلاین بیمه زنان خانه دار ازکی

شما بامراجعه‌به سایت ازکی می‌توانید بیمه عمر زنان خانه دار را متناسب با شرایط خود خریداری کنید. برای این منظور به بخش بیمه عمر وب‌سایت ازکی مراجعه کنید. پس از ثبت اطلاعات لازم، صفحه استعلام بیمه عمر برای شما نمایش داده خواهد شد. در این بخش می‌توانید متغیرهایی مانند ضریب سرمایه فوت، ضریب افزایش سالیانه حق‌بیمه و … را تغییر دهید.

توجه کنید که در تمام مدت استعلام و خرید می‌توانید با همکاران ما در ازکی تماس بگیرید تا شما را برای خریدن بهترین بیمه عمر و بیمه زنان خانه دار راهنمایی کنند.

سوالات متداول

۱. بیمه زنان خانه‌دار تامین اجتماعی چیست و چه هدفی دارد؟
این بیمه برای تامین مالی زنان خانه‌دار و دختران مجرد در نظر گرفته شده است تا در سنین بالا و شرایط حساس از پشتوانه مالی برخوردار باشند و همچنین می‌توانند با انتخاب پوشش‌های بیشتر، هزینه درمان خود و فرزندانشان را تحت پوشش قرار دهند.

۲. چه کسانی می‌توانند از بیمه زنان خانه دار استفاده کنند؟
این بیمه برای زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و دختران مجردی که شغل ندارند یا تحت پوشش بیمه دیگری نیستند، در نظر گرفته شده است.

۳.  چه پوشش‌هایی در بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی وجود دارد؟
پوشش‌های این بیمه شامل مواردی مانند بیماری‌های خاص، نقص عضو و از کار افتادگی، فوت طبیعی و فوت بر اثر حادثه، هزینه‌های پزشکی و تکمیلی است.

۴. هزینه بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی چقدر است و چه طرح‌هایی وجود دارد؟
هزینه بیمه بسته به طرح انتخابی متفاوت است. طرح‌های موجود شامل طرح‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد هستند که پوشش‌های مختلفی مانند بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی را ارائه می‌دهند.

۵. چگونه می‌توان برای بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی ثبت‌نام کرد؟
برای ثبت‌نام در این بیمه، ابتدا باید به سایت تامین اجتماعی مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه، فرایند ثبت‌نام را انجام دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا