اتاق خبر

رئیس بیمه مرکزی: استارت‌آپ‌ها با کمک شبکه فروش بیمه بازارهای جدیدی را خلق خواهند کرد

رعایت اصول اساسی بازاریابی و استفاده از ابزارهای نوین توسعه تجارت، برای تداوم فعالیت و بقای شرکت‌های بیمه‌ای یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: ورود نمایندگان بیمه‌ای و کادر شبکه فروش بیمه در تصمیم سازی‌ها به نفع شرکت‌های بیمه است؛ چرا که شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه‌ای را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بسته‌های بیمه‌ای اظهارنظر کند.

دکتر سلیمانی افزود: هر چقدر مردم از عملکرد صنعت بیمه ناراضی باشند، اقبال آنان به خرید بیمه‌نامه نیز کمرنگ خواهد شد؛ که البته این نارضایتی ریشه در عوامل گوناگونی دارد که ضعف قوانین موجود، تخلف نمایندگان و سوء رفتار برخی از فعالان صنعت بیمه از آن جمله به شمار می‌رود.

ظرفیت عظیم استارت‌آپ‌ها برای توسعه صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود دغدغه‌های نمایندگان فروش بیمه را در خصوص فعالیت استارت‌آپ‌ها طبیعی دانست و گفت: صنعت بیمه باید مثل صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارت‌آپ‌ها را بپذیرد؛ اما نگاه تهدید آلود به شبکه‌های دیجیتالی فروش بیمه‌نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.

ایشان تصریح کرد: وضع قوانین و آیین نامه‌های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه‌ای نمایندگان شبکه فروش بیمه لطمه نمی‌زند بلکه با تهیه بسته‌های بیمه‌ای می‌توان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.

وی از استارت‌آپ‌ها، تکنولوژی‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان مسیرهای میانبر رشد و توسعه کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه صنعت بیمه تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت، راهکارهای توسعه قانونی استارت‌آپ‌ها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوب تری برسیم.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظر دانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه‌نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می‌توانند بسته‌های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه‌نامه‌های زندگی ترغیب و تشویق شوند.

گفتنی است در آغاز این نشست نمایندگان شانزده شرکت بیمه‌ای با طرح دیدگاه‌ها و مشکلات خود از رییس کل بیمه مرکزی درخواست کردند در تصمیم سازی‌ها از نقطه نظرات آنان نیز استفاده شود که این موضوع با استقبال دکتر سلیمانی روبرو شد.

منبع: سایت رسمی بیمه مرکزی

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا