بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

چگونه سود بیمه عمر خود را افزایش دهیم؟+ 4 روش مطمئن

سود بیمه عمر یکی از ویژگی‌های بسیار مهم و جذاب این بیمه است که بیشتر افراد در زمان خرید بیمه عمر به آن توجه می‌‌کنند. به این دلیل که هر چه سود بیمه عمر بیشتر باشد، ارزش اندوخته بیمه بیشتر بوده و در نهایت سرمایه گذاری مناسب تری انجام خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این بخش به بررسی انواع سود، میزان سوددهی بیمه عمر در شرکت‌های مختلف بیمه و همچنین روش‌های افزایش سود بیمه عمر بپردازیم.

چند نوع سود در بیمه عمر وجود دارد؟

به صورت کلی سود بیمه عمر به دو دسته سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تقسیم می‌‌شود.

1) سود تضمینی:

سود تضمینی سودی است که هر ساله توسط بیمه مرکزی اعلام می‌‌شود و همه شرکت‌های بیمه باید آن را به بیمه گذاران بیمه عمر خود ارائه دهند. در واقع این سود حداقل سودی است که به بیمه عمر شما تعلق می‌‌گیرد و می‌‌توانید از بابت دریافت آن مطمئن باشید.

بر اساس آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد، در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعد 10 درصد است. یعنی مثلا در دو سال اول قرارداد بیمه عمرتان، هر سال 16 درصد به اندوخته شما اضافه خواهد شد. خیالتان از بابت سود بیمه عمر راحت باشد! به این دلیل که در بدترین حالت هم سود تضمینی به بیمه عمر شما تعلق می‌‌گیرد.

2) سود مشارکت در منافع:

شرکت‌های بیمه بر اساس حق بیمه‌ای که از بیمه‌های عمر دریافت می‌‌کنند، در فعالیت‌های اقتصادی مختلف سرمایه گذاری می‌‌نمایند.

سودی که از این سرمایه گذاری‌ها به دست می‌‌آید، بین شرکت بیمه و بیمه گذار مشترک است. در واقع 85 درصد از سود حاصل از این سرمایه گذاری به بیمه گذاران تعلق می‌‌گیرد.

به این سود سود مشارکت در منافع گفته می‌‌شود.

بهتر است بدانید که سود مشارکت در منافع برای سال‌های آینده قابل پیش بینی نیست، اما می‌‌توان روند سوددهی آن در سال‌های گذشته را بررسی کرد و شرکت بیمه‌ای را انتخاب نمود که بیشترین سود را به بیمه گذاران خود پرداخت کرده است.

هر ساله شرکت‌های بیمه مجموع سود مشارکت در منافع و سود تضمینی را تحت عنوان سود قطعی اعلام و به بیمه گذاران خود پرداخت می‌‌کنند.

سود قطعی بیمه عمر در  شرکت‌های مختلف بیمه چگونه است؟

بیمه عمر فقط یک سرمایه گذاری نیست، بلکه یکی از مهم ترین جنبه‌های این بیمه پوشش‌های بیمه‌ای آن است. اما اگر قصد اصلی شما از خرید بیمه عمر، دریافت سود و جمع آوری پس اندازی مناسب است، بهتر است قبل از خرید این بیمه در مورد سود قطعی شرکت‌های مختلف بیمه اطلاعات کافی کسب کنید.

در جدول زیر سود قطعی چند شرکت مطرح در زمینه بیمه عمر را بررسی و با هم مقایسه کرده ایم.

مقایسه سود قطعی شرکت‌های بیمه

شرکت بیمه 1392 1393 1394 1395
بیمه سامان 25 24.5 23 21.5
بیمه پاسارگاد 20 22 20 19
بیمه پارسیان 24 23 20.1 23
بیمه مان (بیمه ایران) 24.9 24 21
بیمه ما 27.1 27.5 27 24.4
بیمه کارآفرین 21 22 18 16

البته پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر سود بیمه عمر در هر شرکت بیمه، به سایر فاکتورهای مؤثر در انتخاب شرکت بیمه که توسط بیمه مرکزی اعلام می‌‌شود هم توجه کنید. فاکتورهایی مثل توانگری مالی، نحوه پاسخگویی، میزان رضایت مشتریان و ….

چگونه سود بیمه عمر خود را بیشتر کنیم؟

اگر می‌‌خواهید سود بیشتری از بیمه عمر خود کسب کنید، چند راه پیش روی شماست.

1) سرمایه اولیه بیمه عمر خود را زیاد کنید:

در زمان خرید بیمه عمر، شما می‌‌توانید مبلغ مشخصی را به عنوان سرمایه اولیه در اختیار بیمه قرار دهید.

سرمایه اولیه یک امر اختیاری است اما می‌‌تواند سود بیمه عمر شما را افزایش دهد. هرچه این سرمایه بیشتر باشد سود شما هم بیشتر خواهد شد.

2) حق بیمه بیشتری پرداخت کنید:

هرچه حق بیمه پرداختی شما بیشتر باشد، مجموع اندوخته سالانه شما بیشتر شده و در نتیجه سود سالانه بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

3) بیمه عمر طولانی تری داشته باشید:

طول قرارداد بیمه عمر با میزان سود دریافتی نسبت مستقیم دارد. یعنی هرچه بیمه عمر بلند مدت تری داشته باشید، سود بیشتری دریافت خواهید کرد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که قرارداد بیمه خود را حداقل 15 ساله ببندید.

4) پوشش‌های کمتری انتخاب کنید:

همانطور که گفتیم پوشش‌های بیمه‌ای در بیمه عمر یکی از مزایای مهم خرید این بیمه است. اما اگر به دنبال دریافت سود بیشتری از بیمه عمر خود هستید، بهتر است پوشش‌های کمتری را انتخاب نمایید.

سود بیمه عمر

 

برای خرید بیمه عمر از کی مشاوره بگیریم؟

با توجه به مطالب گفته شده، ممکن است به نظر برسد که انتخاب و خرید بیمه عمر کاری سخت، زمان بر و پیچیده است. اما در ازکی این کار به سادگی انجام پذیر خواهد بود.

اگر در مورد سود بیمه عمر ، پوشش‌های آن، انتخاب یکی از شرکت‌های بیمه و یا موضوعات دیگر تردید دارید یا سوالی برایتان به وجود آمده است، نگران نباشید! مشاوران متخصص ازکی در خدمت شما هستند تا با مشاوره‌های دقیق و بی طرفانه خود شما در انتخاب و خرید بیمه عمر راهنمایی کنند.

بعد از دریافت مشاوره و انتخاب بیمه، می‌‌توانید بیمه عمر مورد نظر خود را از شرکت‌های معتبر بیمه خریداری نمایید.

همچنین خرید اینترنتی سایر بیمه‌ها از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه تکمیلی، بیمه آتش سوزی و … نیز از طریق سایت ازکی انجام پذیر است.

نمایش بیشتر

29 دیدگاه

    1. بیمه آسیا بیشترین سود و بهترین پوشش ها رو داره
      ولی اصلا اسمش رو نیاوردین
      این چه مدل معرفی و کمک به هموطنان هست
      فقط نگاه به سود خودتون میکنید

      1. حسن عزیز سلام
        ما کاملا بی‌طرفانه اطلاعات رو اعلام می‌کنیم و حتما بیمه آسیا را هم به فهرستمان اضافه خواهیم کرد. ممنون از توجه شما

    1. کلا خیلی از اطلاعات درج شده در این سایت هم ناقصه هم اشتباه. بعد میگن مردم بیان تو این سایت مقایسه و انتخاب کنن. بجای اینکه اینهمه تبلیغات تلویزیونی درست کنین و هزینه کنین، یکم اطلاعات سایتتون رو بروز و درست کنین….

    1. سلام و وقت بخیر.
      چون اگه شما توی بیمه عمرتون، سپرده یا سرمایه بذارین، به جز حق بیمه به اون سپرده هم سود تعلق میگیره و قطعا سود شما از بیمه عمر بیشتر میشه

      1. سلام به به نماینده عمر گفتم میخام اندوخته بزارم حسابم سودش بیشتر بیشتر گفت اصلا همچنین چیزی نداریم

    1. سلام و وقت بخیر.
      دوست عزیز بیمه سامان و بیمه پاسارگاد بهترین بیمه های عمر هستند ولی انتخاب یکی از این دو شرکت به مبلغ حق بیمه ای که میخواین پرداخت کنین بستگی داره.
      برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 02154864 تماس بگیرین. همکاران ما شما رو راهنمایی میکنن.

    2. البته بیمه شرکت ایران با سابقه 84 ساله اش قابل چشم پوشی نیست . قدمت 84 ساله بیمه ایران و پشتوانه مالی عظیمی که داره این نگرانی رو برطرف میکنه

    3. بنظر من بیمه عمر و سرمایه گذاری ما که بیمه بانک ملت نیز می باشد از اکثر بیمه ها موجود از نظر سوددهی عملکرد بهتری داشته است بیمه ما بیشترین سود را در سال های گذشته داده است

      1. ولی من برخلاف صحبت شما شنیدم بیمه سامان هم بیشترین سود پرداخت کرده هم بالاترین پوشش‌. من خودم این بیمه رو دارم و سال ۹۹ برای بنده ۵۸ درصد سود واریز کردند

  1. بنظره شما بهترین بیمه واسه سرمایه گزاری کدام بیمه هست که سود بیشتری بهت میده که بیمه تکمیلی هم داشته باشه که بتونی از مزایای درمانی هم بهره مند شوید که بتونید خرج کرده فاکتورتونو پس بگیرید که به دکتر یا بیمارستا دادید پس بگیرید

    1. سلام دوست عزیز
      پاسخ دادن به سوال شما به این شکل دقیق در حال حاضر ممکن نیست چراکه تعیین بهترین بیمه (که تمام شرایط درخواستی شمارو داشته باشه و متناسب با شرایط زندگیتون باشه) کاملا یک بحث تخصصی هست و نیاز به اطلاعات بیشتری داره. شما میتونید با کارشناسان بخش بیمه عمر ما تماس بگیرید و یا در سایت بخش استعلام بیمه عمر درخواست مشاوره ثبت کنید تا همکاران ما باهاتون تماس بگیرن و با توجه به شرایط شما مناسب‌ترین بیمه رو بهتون معرفی کنن

    2. بیمه ای که بتونه بیمه تکمیلی درکنار بیمه عمر بده و بصورت رایگان بیمه پاسارگاد هست که احراز شرایط شما میتونید تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار بگیرید.

  2. سود تضمینی یا مشارکتی به چه صورتی به بیمه گذار پرداخت میشه(دفترچه ؟یا طی حساب بانکی؟

    1. سلام دوست عزیز
      هردو سود تضمینی و مشارکتی بیمه عمر روی اندوخته و سرمایه شما محاسبه میشن.یعنی تا زمانی که شما بیمه رو بازخرید نکنین مبلغی بهتون پرداخت نمیشه ولی در زمان بازخرید تمام سودی که در سا‌ل‌های قبل به سرمایتون تعلق گرفته پرداخت میشه

  3. سلام بنده در سال 98 از سایت شما بیمه عمر پاسارگاد خریداری کردم ، وقتی بیمه نامه استعلام میکنم، میگه سود مشارکت در منافع در بیمه نامه شما وجود ندارد ، چرا در بیمه نامه بنده سود مشارکت در منافع وجود ندارد

    1. سلام دوست عزیز
      شما سود رو در چه بازه‌ای استعلام کردین؟ سود مشارکت مورد انتخابی نیست که یک بیمه نامه داشته باشه و یکی نداشته باشه. ممکنه گاهی اوقات شرکت‌ها به دلیل شرایط بد مالی نتونن سود مشارکت بدن. در عین حال نمایش سود مشارکت بعد از پایان سال مالی ممکنه. اگه بازه‌ای که انتخاب می‌کنین کمتر از سال مالی باشه ممکنه سود رو نشون نده. در هر صورت این مورد رو باید از طریق شرکت بیمه پاسارگاد پیگیری کنین تا اگه مشکلی وجود داره از طریق سیستم رفعش کنن.

  4. سلام
    من قرارداد15 ساله و اولین پرداختمم 100هزارتومن شروع کردم میخوام بدونم بعد پانزده سال جای گرفتن سود چقدر حقوق مستمری میدن؟؟؟؟

    1. وحید عزیز سلام
      بستگی دارد از چه شرکتی بیمه خریدید و پرداختتون در سال‌های بعدی چقدر است؟

  5. چه جالب!!! ما فقط 6 شرکت بیمه داریم؟ فکر نمی کنید جای شرکت های بزرگی با سابقه ارائه خدمات بیشتر رو خالی گذاشتین؟البته مطلب برای سال 97 هست و امیدواریم این مطلب به روزرسانی بشه

    1. سودابه عزیز سلام
      حتما به زودی اطلاعات این مقاله رو به‌روز رسانی می‌کنیم.

  6. سلام
    من بیمه پارسیان هستم میتوانم اطلاعات را برای شما بفرستم تا راهنمایی بفرمایید برای ویرایش بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا