بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث را در یک دقیقه یاد بگیریم | چرا بیمه ثالث اجباری است؟

وقتی شما راننده ماشینی هستید، باید مسئولیت همه اتفاق‌های مربوط به آن را به عهده بگیرید.

مثلا اگر خدای ناکرده با ماشینتان تصادف کنید و مقصر هم باشید، قطعا شما مسئول پرداخت خسارت‌های پیش آمده هستید. چه خسارت جانی باشد چه مالی.

فرض کنید در تصادفی که مقصر هستید فردی فوت کند. آن وقت شما باید دیه او را پرداخت کنید. دیه‌‌ای که امسال (سال 1400) در ماه عادی 480 میلیون تومان تعیین شده و در ماه حرام 640 میلیون!

در تصادفاتی که خسارت‌های مالی به وجود‌ می‌آید هم همینطور است. و همه این‌ها یعنی فاجعه‌‌ای بسیار پر هزینه و دردناک!

اما چیزی وجود دارد به اسم بیمه شخص ثالث که‌ می‌توانید از طریق آن همه ریسک‌ها و خسارت‌های رانندگی را به بیمه بسپارید تا وقتی اتفاقی‌ می‌افتد بیمه به جای شما هزینه خسارت‌ها را پرداخت کند.

اما این موضوع فقط یک طرف ماجراست!

از طرفی دیگر بیمه ثالث در واقع حمایتی از افراد آسیب دیده در تصادف های رانندگی است و راهی برای جبران هزینه‌های فوت، درمان و...

شخص ثالث چه کسانی هستند؟

باید بدانید در این بیمه همه کسانی که در یک حادثه رانندگی آسیب‌ می‌بینند شخص ثالث حساب‌ می‌شوند. البته به جز راننده مقصر.

همه مطالبی که گفتیم دلایلی برای اجباری بودن بیمه شخص ثالث است.

آیا هنوز در مورد اهمیت آن تردید دارید؟

در پست‌های بعدی در مورد نحوه محاسبه قیمت بیمه ثالث و ضررهای نداشتن آن صحبت خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

2 دیدگاه

  1. طبق قانون “بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه” اصلاحی مورخ 1398/05/03 کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی و انواع یدک و تریلر متصل به وسایل مزبور و قطارهای راه آهن اعم از اینکه اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند مسئول جبران خسارات بدنی و مالی هستند که در اثر حوادث وسایل نقلیه مزبور یا محمولات آن‌ها به اشخاص ثالث وارد شود و موظفند بیمه شخص ثالث را تهیه نمایند.

  2. در سال 1399 دیه ماه های عادی 330 میلیون تومان و دیه ماه های حرام 440 میلیون تومان توسط قوه قضاییه مشخص و اعلام گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا