ازکی سلر

بیمه موتورسیکلت و مدارک مورد نیاز برای فروش آن

خرید بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه موتوری اجباری است و موتورسیکلت هم از این قاعده مستثنا نیست. باتوجه‌به تعداد زیاد طرف‌داران موتور، فروش بیمه موتور سیکلت می‌تواند انتخاب خوبی برای کسب درآمد باشد. با ازکی سلر می‌توانید بیمه موتور را هم مانند سایر رشته‌های بیمه‌ای بفروشید و مشتریان زیادی داشته باشید. برای اطلاع از صفر تا صد فروش بیمه موتور سیکلت و چالش‌های آن در ادامه با ما همراه شوید.

بیمه موتور چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه شخص ثالث موتور از نظر خدمات و پوشش‌ها تفاوتی با بیمه شخص ثالث ماشین ندارد. بیمه شخص ثالث موتور سیکلت خسارت‌های جانی و مالی که راننده مقصر موتورسیکلت به اشخاص زیان‌دیده یا وسایل نقلیه وارد کرده است تا سقف تعهدات بیمه جبران می‌کند. همچنین خسارت‌ جانی وارد شده به راننده موتورسیکلت (در حالت مقصر بودن) را هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که شامل هزینه‌های درمان، نقص عضو و فوت او است. در واقع پوشش‌های آن را به شرح زیر توضیح داد:

  • جبران خسارت مالی ماشین یا اموال اشخاص ثالث؛
  • جبران خسارت جانی اشخاص ثالث از جمله آسیب، شکستگی، نقص عضو و ازکارافتادگی (جزیی یا کلی ـ موقت یا دائم)؛
  • جبران خسارت جانی راننده مقصر موتور سیکلت.

روند ثبت سفارش بیمه موتور سیکلت و چالش‌های آن

ثبت سفارش بیمه موتور سیکلت در ازکی سلر، شباهت زیادی به فرآیند ثبت سفارش بیمه شخص ثالث خودرو دارد و شما می‌توانید به ۲ روش آن را انجام دهید.

۱. استعلام آنلاین با پلاک موتور:

اگر مشتری شما قبلا موتور خود را بیمه‌ کرده‌ است و حالا می‌خواهد بیمه‌اش را تمدید کند، می‌توانید تنها با وارد کردن پلاک موتور، سابقه بیمه‌ای آن را مشاهده و فرآیند ثبت سفارش را به سادگی تکمیل کنید.

۲. وارد کردن تمام اطلاعات:

اگر مشتری شما برای اولین بار موتور خود را بیمه می‌کند یا به هر دلیلی نتوانسته‌اید از روش استعلام آنلاین با پلاک استفاده کنید، می‌توانید خودتان تمام اطلاعات را وارد کنید. در این فرآیند باید اطلاعات زیر را داشته باشید:

  • مدل موتور؛
  • سال ساخت؛
  • تعداد سال‌های تخفیف؛
  • تاریخ اتمام بیمه‌نامه و نام شرکت بیمه قبلی؛
  • وضعیت گرفتن خسارت از بیمه‌نامه قبلی؛
  • تعویض یا عدم تعویض پلاک.

در این فرآیند چون ممکن است اطلاعات اشتباه وارد شود، باید تصویر پشت و روی کارت موتور یا برگ سبز را هم وارد کنید.

توجه داشته باشید که اگر مشتری شما تعویض پلاک داشته است یا به هر دلیلی می‌خواهد انتقال تخفیف بیمه موتور را انجام دهد، باید از روش دوم یعنی وارد کردن تمام اطلاعات استفاده کنید. در مرحله تعویض پلاک مقدار تخفیف و شماره پلاک دارای تخفیف را وارد کنید، تا تخفیف‌های پلاک قدیمی به پلاک جدید منتقل شود. همچنین شرط اصلی انتقال تخفیف بیمه موتور آن است که حتما پلاک قبلی فک شود. بیمه موتور هم مانند بیمه شخص ثالث ماشین قابل انتقال به موتور جدید مشتری یا اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، همسر و فرزند) وی است.

فروش بیمه موتورسیکلت

مدارک لازم برای فروش بیمه موتور چیست؟

برای فروش بیمه موتور سیکلت باید اطلاعات زیر را از مشتری‌های خود بگیرید:

  • مدل موتور سیکلت (برقی، تک سیلندر، دو سیلندر به بالا/ سه چرخ یا موتور با ساید کار)؛
  • سال ساخت؛
  • تصویر پشت و روی کارت موتور یا برگ سبز؛
  • کد ملی و تاریخ تولد صاحب پلاک.

البته همان‌طور که توضیح دادیم اگر مشتری سابقه بیمه داشته باشد و از روش استعلام با پلاک استفاده کند، تمام فرآیند فروش بیمه تنها با داشتن شماره پلاک انجام می‌شود.

فروش بیمه موتور سیکلت صفر کیلومتر

خودروهای صفر کیلومتر با بیمه فروخته می‌شود، اما موتورها در زمان فروش بیمه ندارند. به همین دلیل مشتری‌‌های زیادی بعد از خرید موتور به دنبال بیمه کردن آن هستند و در این فرآیند کمی سردرگم می‌شوند. برای صدور اولین بیمه‌نامه موتور سیکلت نیاز به فاکتور فروش یا برگ قولنامه مشتری دارید. فاکتور فروش برای اعمال تخفیف صفر کیلومتر و مشخص شدن مالک استفاده می‌شود. اطلاعات موتور سیکلت در فاکتور فروش باید با پلاک تنه مطابقت داشته باشد. پلاک تنه (شماره VIN، شماره موتور و تیپ)  و پلاک انتظامی هم ضروری است.

چطور بیمه موتور سیکلت را بفروشیم؟

تعداد موتور سوارانی که بدون داشتن بیمه تردد می‌کنند، زیاد است و از طرفی هر روز تعداد زیادی موتور صفر کیلومتر فروخته می‌شود. در واقع تنها در سال ۱۴۰۱، ۴۵۰ هزار موتورسیکلت در ایران تولید شد. این آمار نشان می‌دهد که فروش بیمه موتور بازار خوبی دارد. از طرفی آمار تصادف در این وسیله نقلیه زیاد است. می‌توانید با آگاهی دادن از خطرات موتور سیکلت و پوشش‌هایی که با خرید بیمه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، آنها را ترغیب به خرید بیمه موتور کنید. همکاری با فروشندگان موتور هم ایده خوبی برای افزایش فروش بیمه موتور است.

در فصل تابستان که بارندگی‌ها کم می‌شود و هوا برای موتورسواری عالی است، استفاده از این وسیله نقلیه افزایش می‌یابد. در نتیجه تابستان زمان مناسبی برای فروش بیمه موتور است.

کارمزد فروش بیمه موتورسیکلت از ازکی

فرآیند فروش بیمه موتور سیکلت از ازکی سلر هم مانند سایر رشته‌های بیمه‌ای کامل آنلاین است. می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان این بیمه را از شرکت‌های مختلف به مشتری خود بفروشید. توجه داشته باشید که کارمزد فروش بیمه موتورسیکلت ۳٫۵ درصد است. اگر نماینده بیمه باشید، این کارمزد تا ۶ درصد و در صورتی که در سیستم ازکی سلر پرفروش باشید تا ۹ درصد هم قابلیت افزایش دارد. لازم است بدانید که امکان فروش قسطی بیمه موتور از ازکی وجود ندارد و مشتری باید تمام حق بیمه خود را نقدی پرداخت کند. مشتری شما می‌تواند از خدمات دریافت خسارت آنلاین ازکی استفاده کند. همچنین اگر در هر کجای فرآیند فروش با مشکلی مواجه شدید، تیم پشتیبانی ما در کنار شما خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا