بیمه بدنه

ارزانترین بیمه بدنه خودرو را از کجا بخریم? راهکار خرید بیمه بدنه ارزان

یکی از دغدغه‌های اصلی عاشقان خودرو، سلامت خودرو و محافظت از آن در برابر آسیب‌های مختلف است؛ اما مشکل اینجاست که گاهی اوقات شرایط بر وفق مراد ما نیست و اتفاقات مختلفی رقم می‌خورند و ممکن است خودروی ما نیز در این بین آسیب ببیند. اینجا جایی است که بیمه برای جبران خسارت و کم‌کردن غم ما عاشقان به میدان می‌آید. اگر تابه‌حال خودرو خریده باشید یا با دنیای خودرو آشنا باشید، حتما اسم بیمه بدنه به گوشتان خورده است. برخلاف بیمه شخص ثالث، خرید بیمه بدنه کاملا اختیاری است. اما اخیرا با گران شدن هزینه تعمیرات خودرو‌های آسیب دیده در تصادفات، رانندگان زیادی اقدام به خرید آن می‌کنند. بیمه بدنه که نوعی از بیمه اموال است به بیمه گذار کمک می‌کند که در ازای پرداخت حق بیمه با مبلغی که با توجه به معیارهایی مشخص می‌شود، وسیله نقلیه خود را در برابر خسارات بیمه کند. اما قیمت این بیمه نامه به چه عواملی بستگی دارد؟ ارزانترین بیمه بدنه که پوشش‌هایی ضروری و کافی هم داشته باشد را از کجا پیدا کنیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله با راه‌های پیدا کردن و خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو آشنا شویم. 

عوامل موثر در انتخاب و خرید ارزانترین بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه با در نظر گرفتن عوامل مختلفی تعیین می‌شود که برخی از آن‌ها مانند پوشش‌ها، تخفیف و شرکت بیمه قابل تغییرند. پس با دانستن این جزییات می‌توان یک بیمه ارزان ولی خوب خریداری کرد. در ادامه این عوامل  بطور  کامل بررسی می کنیم تا ببینیم که هرکدام از آن‌ها تا چه حد بر قیمت بیمه بدنه تاثیرگذارند.

مشخصات خودرو

مشخصات اصلی خودرو مانند سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو و ارزش آن و همچنین کاربری خودرو بر مبلغی که باید برای خرید بیمه بدنه پرداخت کنید تاثیر گذار است. معمولا خودروهایی مانند تاکسی‌ها، ون‌ها و خودروهای باربری به دلیل تردد بیش از حد معمول در معرض تصادفات بیشتری هم هستند. برای خرید بیمه بدنه برای این خودروها باید هزینه بیشتری پرداخت شود. سال ساخت خودرو هم یکی از تاثیرگذارترین عوامل موثر بر حق بیمه بدنه است. هرچه خودرو سال ساخت کمتری داشته باشد، از حق بیمه کمتری هم برخوردار است.

قیمت خودرو

قیمت و ارزش روز خودرو در هنگام خرید بیمه بدنه خودرو بسیار مهم است. معمولا قیمت روز خودرو در بیمه نامه ذکر می‌شود و در صورت بروز حادثه شرکت بیمه طبق تعهداتی که در بیمه نامه ذکر شده است اقدام به جبران خسارات می‌کند. هرچه ارزش و قیمت خودرو بالاتر باشد، مالک آن باید هزینه بیشتری با خرید بیمه بدنه پرداخت کند.

سن راننده

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار روی قیمت بیمه بدنه، سن راننده است. معمولا رانندگان بین 18 تا 25 سال به دلیل تجربه کمتر در رانندگی در مقایسه با دیگر رانندگان بیشتر در معرض وقوع تصادفات رانندگی هستند. این دسته از رانندگان باید حق بیمه بیشتری برای خرید بیمه بدنه برای ماشین خود خریداری کنند.

تعهدات و پوشش‌های اضافی

بیمه بدنه علاوه بر پوشش‌های اصلی و پایه‌ای که دارد، شامل پوشش‌های اضافی مانند پوشش سرق لوازم خودرو و پوش بلایایی طبیعی و غیره است. این پوشش‌ها به دلخواه خریدار به بیمه نامه اضافه می‌شوند و بسته به سقف پوش و تعهدات شرکت بیمه بابات هر کدام از آن‌ها هزینه‌ای به مبلغ مورد نیاز برای پرداخت اضافه می‌شود.

ارزانترین بیمه بدنه

ویژگی ارزانترین بیمه بدنه خودرو

همیشه ارزانترین بیمه بدنه اتومبیل، بهترین آن‌ها نیست. برای پیدا کردن بهترین شرکت ارائه دهنده این بیمه که قیمت مناسبی هم برای بیمه نامه‌های خود ارائه دهد باید نکاتی را در نظر داشته باشید و پیش از خرید آن‌ها را بررسی کنید. در ادامه به بررس برخی از این نکته‌ها پرداخته شده است.  

میزان رضایت مشتری

میزان رضایت مشتری‌های هر شرکت بیمه و نظراتی که آن‌ها در رابطه با روش و کیفیت خدمات رسانی آن شرکت‌ها دارند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اعتبار هر شرکت بیمه است. معمولا شرکت‌های که به موقع و به طور امل به تعهدات خود عمل کنند می‌توانند رضایت مشتریان خود را هم جلب کنند. شما با مراجعه و به سایت ازکی و پس از وارد کردن اطلاعات و شرایط درخواستی می‌توانید میزان رضایت و نظرات کاربران نسبت به هر شرکت بیمه‌ای را مشاهده کنید.

سقف تعهدات و پوشش‌ها

سقف تعهدات و پوشش‌های ارائه شده از سوی هر شرکت بیمه متفاوت است. اما برای پیدا کردن ارزانترین بیمه بدنه خودرو باید به دنبال شرکتی بگردید که ر کنار ارائه تعهدات بالا و پوشش‌های زیادی که دارد قیمت معقول و پایینی را هم پیشنهاد دهد.

تعداد شعبه‌های پرداخت خسارت

تعداد زیاد مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه به معنی دسترسی بهتر و آسان‌تر مشتری‌ها به آن است. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایل رضایت مشتریان و پر طرفدار بودن هر شرکت بیمه‌ای است. در حال حاضر شرکت بیمه ایران دارای بیشترین شعب نمایندگی و مراکز پرداخت خسارات در سطح شهر است. شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت هم دارای شعب پرداخت خسارات سیار در سطح شهر هستند. البته برای افرادی که بیمه بدنه ماشین خود را از ازکی خریداری کرده باشند و شرکت بیمه‌ای که انتخاب کرده باشند عضو طرح پرداخت خسارت آنلاین باشد پرداخت خسارت به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه به شعبه انجام می‌شود.

توانگری مالی

میزان توانگری مالی شرکت‌ها نشان دهنده توانایی آن شرکت‌ها در انجام درست و به موقع تعهدات پرداخت خسارات است. هرچقدر که توانگری مالی بیشتر و در سطح بالاتری باشد میزان رضایت و اعتماد مشتری‌ها به شرکت بیمه هم بیشتر. در بین شرکت‌های بیمه ارائه دهنده بیمه بدنه شرکت‌های بیمه سامان، پاسارگاد، دانا، آسیا، البرز، پارسیان و ایران در سطح یک توانگری و بیمه معلم در سطح دو است.

چند روش برای خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو

 همانطور که در بالا گفته شد، عوامل مختلفی بر قیمت و هزینه بیمه بدنه تاثیرگذار است. برخی از این عوامل قابل تغییر نیستند و تعیین آن‌ها بر عهده خریدار یا بیمه گذار نیست. اما بعضی دیگر را می‌توانید با دانستن چند نکته و به کار بستن آن‌ها تغییر دهید تا ارزانترین بیمه بدنه را در سال 1401 برای خودرو خود خریداری کنید.

پوشش‌های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه همان قیمت پایه بیمه بدنه را دارند. در این میان پوشش‎های اضافی هستند که باعث اضافه شدن مبلغ بیشتری به هزینه بیمه نامه می‌شوند. یکی از بهترین راه‌های کاهش قیمت بیمه بدنه، حذف کردن پوش‌های غیر ضروری است. پوشش‌های انتخابی خود را دوباره مرور کنید و آن دسته از آن‌ها که برای شما کاربرد کمتری دارند را خط بزنید.

بیمه بدنه خود را از شرکت‌ها با توانگری بالا بخرید

شرکت‌های بیمه‌ای که معمولا توانگری بالایی دارند، قدرت مالی بالاتری هم نسبت به پرداخت و جبران خسارات هم دارند. اهمیت این موضوع از آن جهت است که بیمه بدنه‌ای که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند، ارزش بالایی هم دارند و این در حالی است که قیمت یمه این شرکت‌ها با دیگر شرکت‌ها تفاوت زیادی ندارد. به بیان دیگر شما ارزش بیشتری را یا هزینه تقریبا یکسان پرداخت می‌کنید  در نتیجه بیمه بدنه‌ای به صرفه تهیه کرده‌اید.

بیمه بدنه خودرو خود را نقد بگیرید

گرچه که امکان خرید بیمه بدنه به صورت اقساطی همیشه پیشنهادی وسوسه کننده است اما یکی از تخفیف‌های مهمی که هنگام خرید به بیمه گذر داده می‌شود تخفیف خرید نقدی است.  استفاده از این تخفیف در کنار سایر تخفیف‌های بیمه بدنه یکی از راه‌های خرید ارزانترین بیمه بدنه خودرو است.

از تخفیف‌های بیمه بدنه خودرو استفاده کنید

همیشه در هنگام خرید بیمه‌نامه تخفیف‌هایی برای بیمه گذاران در نظر گرفته می‌شود این تخفیف‌ها معمولا یا به سبب خوش حسابی و وفادار بودن بیمه گذار نسبت به شرکت بیمه و یا عدم دریافت خسارات در سال گذشته به آن‌ها داده می‌شود. استفاده از این تخفیف‌ها می‌تواند بر خرید ارزان بیمه بدنه تاثیرگذار باشند. این تخفی‌ها عمدتا به شکل زیر هستند:

  •         تخفیف عدم خسارت
  •         تخفیف خودرو صفر کیلومتر
  •         تخفیف داشتن بیمه شخص ثالث از همان شرکت
  •         تخفیف اساتید، کادر درمان، رانندگان و … (بستگی به شرکت بیمه دارد)
  •         تخفیف خرید نقدی
  • و …

انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

یکی از موارد مهم در زمان تغییر خودرو، انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه خودروی قبلی به خودروی جدید است. تخفیف بیمه بدنه قابل انتقال بین خریدار و فروشنده نیست و مالک فعلی فقط می‌تواند تخفیف خود را از خودروی قبلی به خودروی جدید انتقال بدهد. البته شرکت‌ها ممکن است شرایط متفاوتی برای انتقال تخفیف داشته باشند که با توجه به بروشور و نحوه عملکرد هر شرکت می‌توانید تخفیف را انتقال بدهید.

ارزانترین بیمه بدنه ماشین

آیا خرید بیمه بدنه ارزان همیشه انتخاب درستی است؟

درست است که همه ما به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو هستیم، اما باید توجه کنید که ارزان ترین بیمه بدنه همیشه به‌صرفه نیست. مثلا اگر بخواهید برای ارزان شدن بیمه بدنه پوشش‌های ضروری را کم کنید یا از شرکتی بیمه بخرید که خدمات مناسبی ندارد، ممکن است بسیار بیشتر از مبلغ اضافه بیمه دچار ضرر و زیان شوید. پس همیشه به‌خاطر داشته باشید که قیمت بیمه بدنه اولویت دوم شما باشد و اولویت اول خود را، کیفیت ارائه خدمات و پوشش‌های بیمه بدنه قرار بدهید. اما با این حال تنوع محصولات و پوشش‌ها در ازکی بسیار بالاست و شما می‌توانید باتوجه به بودجه خود انتخاب کنید.

ارزانترین بیمه بدنه خودرو 1401 را چه شرکت‌هایی ارائه میدهند

همانطور که گفته شد برای کاهش حق بیمه‌ی بدنه  راه‌های بسیاری وجود دارد. در این میان شرکت‌هایی هم هستند که تخفیف‌های بیشتری را نسبت به دیگر شرکت‌ها برای بیمه گذاران در نظر می‌گیرند و یا به طور کلی بیمه نامه‌های ارزانتری ارائه می‌دهند. قیمت پایین این بیه نامه‌ها به معنی ارائه خدمات پایین‌تر نیست و معمولا شرکت‌های که ارزان‌ترین بیمه بدنه خودرو را ارائه می‌دهند، خدمات و امکانات مناسبی هم دارند. شرکت‌های بیمه کوثر، سرمد، دانا و ایران معمولا ارزان‌ترین بیمه‌ها بدنه را ارائه می‌دهند.

خرید ارزانترین بیمه بدنه از ازکی

برای پیدا کردن ارزانترین بیمه بدنه خودرو کافی است که سری به وبسایت ازکی بزنید، و پس از آن با وارد کردن پلاک خودرو و کد ملی صاحب آن  قیمت بیمه‌نامه‌های مختلف را  استعلام و باهم مقایسه کنید. پس از بررسی بسته‌های پیشنهادی از سوی همه شرکت‌های بیمه، می‌توانید ارزانترین بیمه بدنه را برای خودرو خود خریداری کنید. همچنین می‎توانید با مشاوران ازکی تماس بگیرید تا با توجه به شرایط و فاکتورهایی که مد نظر دارید، مناسب‎ترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا