بیمه مسافرتی

از کدام شرکت بیمه مسافرتی جام جهانی 2022 بخریم؟ + جدول بازی های ایران در جام جهانی

تجربه دیدن بازی‌های فوتبال جام‌‌جهانی برای خیلی‌ها یک رویا و آروزست. جام جهانی 2022 از 30 آبان‌ماه 1401 در کشور قطر برگزار می‌شود. تیم ملی ایران هم یکی از اولین تیم‌هایی بوده که حضورش در این رقابت‌ها را قطعی کرده بود. میزبان بازی‌ها یعنی قطر از نظر جغرافیایی به‌نوعی همسایه کشور ما محسوب می‌شود و همین باعث شده تا خیلی‌ها بخواهند برای سفر به این کشور برنامه‌ریزی کنند تا مسابقات فوتبال حرفه‌ای در کلاس جهانی را از نزدیک تماشا کنند. فقط حواستان باشد برای سفر به قطر و دیدن بازی‌های جام جهانی فوتبال 2022 خرید بلیت هواپیما، رزرو هتل، بلیت مسابقات و … کافی نیست. حتما و حتما قبل از سفر باید بیمه مسافرتی هم بخریم.

اما بیمه مسافرتی جام جهانی 2022 را با کدام پوشش‌ها و چه میزان سقف تعهدات بخریم که خیالمان در تمام سفر راحت باشد؟ اگر شما هم یک هوادار فوتبال راهی استادیوم‌های مسابقات جام جهانی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین بیمه مسافرتی جام جهانی قطر را با قیمت مناسب برای خودتان بخرید.

بیمه مسافرتی جام جهانی قطر چیست؟

بیمه مسافرتی برای همه مسافرانی که برای دیدن بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 به کشور قطر سفر می‌کنند ضروری است. این بیمه درواقع یک بیمه اشخاص است که خسارت‌ها و حادثه‌های احتمالی که در چنین سفری ممکن است اتفاق بیفتد را جبران می‌کند. از بیماری و دندان‌درد گرفته تا حوادثی مثل گم شدن بار یا پاسپورت و حتی کنسل شدن پرواز.

پوشش های بیمه مسافرتی کدامند؟

بیمه مسافرتی که برای سفر به کشور قطر و دیدن بازی‌های فوتبال جام جهانی 2022 می‌خریم، خسارت‌های مربوط به حوادث زیر را پرداخت می‌کند:

  • هزینه‌های پزشکی
  • هزینه‌های دندان‌پزشکی
  • هزینه‌های مربوط به برگرداندن جسد اگر خدای نکرده بیمه‌شده در سفر فوت کند
  • خسارت گم شدن بار تحویلی به هواپیما
  • خسارت تاخیر در شروع سفر
  • پرداخت تمام هزینه‌های مربوط به گم شدن مدارک
  • هزینه‌های انتقال اضطراری یکی از اعضای درجه یک خانواده بیمه‌شده
  • پرداخت هزینه‌های برگشت بیمه‌شده به کشور اگر خدای نکرده یکی از اقوامش فوت کند
  • پرداخت هزینه‌های پیگیری مسائل حقوقی
  • ارسال پول نقد برای بیمه‌شده اگر پول نقد او گم یا دزدیده شود. (البته از قبل باید مبلغی را به شرکت بیمه به‌صورت نقد یا چک و… پرداخت کرده باشیم)
  • پرداخت هزینه‌های اضطراری تحویل دارو

سقف تعهدات بیمه مسافرتی چقدر است؟

تقریبا همه شرکت‌های بیمه فعال در کشور بیمه مسافرتی برای سفر به کشور قطر را صادر می‌کنند. خوشبختانه طرح‌های بیمه مسافرتی هم بسیار متنوع هستند و هرکدام تعداد پوشش‌ها و البته سقف تعهدات مخصوص به‌خودشان را دارند. معمولا این طرح‌ها تعهدات پزشکی ۱۰هزار، ۱۵هزار، ۳۰هزار و ۵۰هزار یورویی ارائه می‌کنند. تعهدات مربوط به گم شدن بار هم در شرکت‌های بیمه مختلف بین 200 دلار تا 800 دلار است.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید خسارت حوادث تحت پوشش را از بیمه مسافرتی بگیرید مقاله دریافت خسارت بیمه مسافرتی را بخوانید.

بیمه مسافرتی جام جهانی قطر

بهترین بیمه مسافرتی جام جهانی قطر را از کدام شرکت بخریم؟

برای اینکه یک بیمه مسافرتی با پوشش‌های کافی بخریم باید باتوجه به نیازمان در سفر سقف تعهدات مناسب را انتخاب کنیم. گفتیم که سقف تعهدات بیمه‌نامه‌های مسافرتی در طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه متنفاوت است. نکته مهم اینکه این طرح‌ها معمولا بسته‌های تعهدات‌شان را براساس کشور مقصد و منطقه جغرافیایی سفر تعیین می‌کنند. مثلا:

  • شرکت بیمه سامان تا 50000 یورو هزینه بستری در بیمارستان و معالجات پزشکی در سفر به قطر را پوشش می‌دهد. بیمه مسافرتی سامان همچنین طرح‌های ویژه بیمه مسافرتی با پوشش کرونا هم ارائه می‌کند که به انتخاب بیمه‌شده تا سقف 30 هزار یورو، 50 هزار یورو، 70 هزار یورو و 100 هزار یورو هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهند. این بیمه تا 400 یورو هم پوشش دندان‌پزشکی دارد. سقف تعهدات پوشش گم شدن بار بیمه مسافرتی سامان هم 800 یورو است.
  • سقف تعهدات بیمه مسافرتی پارسیان برای پوشش هزینه‌های پزشکی در کشورهای خلیج فارس 10000 یورو است. درضمن اگر بیمه مسافرتی پارسیان 10000 یورویی بخریم تا 150 یورو هم پوشش خدمات دندان‌پزشکی جداگانه دارد. بیمه پارسیان خسارت فقدان بار بیمه مسافرتی را هم تا 200 یورو جبران می‌کند.
  • سقف تعهدات پوشش درمانی بیمه مسافرتی پاسارگاد برای منطقه خاورمیانه و آفریقا هم 10000 یورو است. درضمن خسارت گم شدن بار مسافر را هم تا سقف 200 یورو پوشش می‌دهد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره انتخاب پوشش‌ها و تعهدات بیمه‌نامه مسافرتی داشته باشید مقاله راهنمای کامل خرید بیمه مسافرتی را بخوانید.

نحوه محاسبه قیمت بیمه مسافرتی جام جهانی 2022 چگونه است؟

قیمت بیمه مسافرتی به سه عامل زیر بستگی دارد:

  • سن مسافر
  • مدت سفر
  • مقصد سفر

یعنی هرچه سن مسافر بیشتر باشد یا بخواهد اقامت طولاتی‌تری در مقصد داشته باشد، باید مبلغ بیشتری را برای خرید بیمه مسافرتی بپردازد. بیمه مسافرتی که برای سفر به چندین کشور صادر می‌شود هم قیمت بیشتری نسبت به بیمه مسافرتی برای سفر تک مقصدی دارد. درضمن هرچه سقف تعهدات انتخابی شما در زمان خرید بیمه‌نامه بیشتر باشد، قیمت بیمه مسافرتی شما هم بیشتر می‌شود.

برای دیدن بازی‌های مرحله مقدماتی در جام جهانی دست‌کم باید ۱۰ تا ۱۴ روز در کشور قطر اقامت داشته باشیم. حالا اگر برای این مدت بخواهیم ارزان‌ترین بیمه مسافرتی کشورهای حوزه خلیج فارس با سقف پوشش ۱۰ هزار یورو را بخریم باید حدود 60 تا 70 هزار تومان به‌عنوان حق بیمه پرداخت کنیم. قیمت بیمه مسافرتی کشورهای حوزه خلیج فارس با سقف پوشش ۵۰ هزار یورو هم چیزی حدود 500 هزار تومان محاسبه می‌شود.

مدت اعتبار بیمه مسافرتی چند روز است؟

بیمه‌نامه‌های مسافرتی تا 92 روز متوالی اعتبار دارند. تاریخ شروع بیمه مسافرتی هم درست از زمان خروج از کشور و با خوردن مهر خروج بر روی گذرنامه آغاز می‌شود.

حواستان هم باشد که از وقتی بیمه مسافرتی شما صادر شد فقط مدت مشخصی برای خروج از کشور فرصت دارید. بعضی شرکت های بیمه این بازه زمانی را شش ماه و بعضی دیگر تا یک سال درنظر می‌گیرند.

جدول بازی های ایران در جام جهانی 2022

تیم ملی ایران هم در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 با کشورهای انگلیس، آمریکا و یکی از کشورهای اکراین، اسکاتلند یا ولز که برنده مسابقه پلی‌آف اروپا شود همگروه شده است. براساس برنامه اعلام شده بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران یا رقیبان خود در جام جهانی قطر براساس جدول زیر انجام می‌شود:

تاریخ مسابقه ساعت بازی مسابقه ورزشگاه محل مسابقه
30 آبان 1401 (21 نوامبر 2022) 16:30 ایران-انگلستان ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، الریان
4 آذر 1401 (25 نوامبر 2022) 13:30 ایران- برنده بازی پلی‌آف ورزشگاه احمدبن‌علی، الریان
8 آذر 1401 (29 نوامبر 2022) 22:30 ایران- آمریکا ورزشگاه الثمامه، دوحه

 

خرید بیمه مسافرتی ارزان از ازکی

با مراجعه به سایت ازکی می‌توانید پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه مسافرتی برای مقصد قطر را در شرکت‌های بیمه مختلف با هم مقایسه کنید و بهترین بیمه‌نامه مسافرتی را با پوشش‌های کامل و قیمت مناسب بخرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا